Kirjoittaja Aihe: Nyt, valossa; K-11, Regulus, Sirius  (Luettu 2654 kertaa)

Jillian

  • Vieras
Nyt, valossa; K-11, Regulus, Sirius
« : 03.08.2007 17:50:29 »
Title: Nyt, valossa
Author: Jillian
Rating: K–11
Genre: Brotherhood, faith
Pairing: -
Summary: Mutta suurin niistä on rakkaus.
A/N: Valtavat kiitokset Gwynille oikoluennasta, olisin ollut suuressa perikadossa ilman hänen apuaan. Kiitos, olet ihana. <3 Osa FanFic100-haastetta, sanalla 073. Valo. Lisäksi osallistuja UTR-haasteeseen.





Elin pitkään uskoen Siriukseen, tietäen, että mikään ei voi koskaan vahingoittaa minua. Tiesin, että minun edessäni seisoi aina isoveli, se vahvempi meistä kahdesta, se, jolta odotettiin enemmän kuin minulta. Hän eli monia vuosia ottaen vastaan ne minulle tarkoitetut iskut, niellen kaikki kitkerät sanat, joiden piti viiltää minun sisintäni. Hän otti vastaan kaikki ne mustanpuhuvat uhkaukset ja herjat, jotka minua oli lähetetty piirittämään. Hän nosti kätensä minun puolestani, hän nosti leukansa ylös ja loukkasi jokaista, joka oli minua halunnut satuttaa. Silloin minä uskoin pelastukseen, parempaan huomiseen. Uskoin siihen, että saisin itse valita oman tieni ja elämäni, halusin elää tietäen, että heikkona hetkenä minun veljeni tulisi pelastamaan minut.

Kuinka väärässä olinkaan.

Hän palasi eräänä päivänä kotiin, äitini halveksi häntä, sylki hänen jalkoihinsa ja piti minua kauempana Siriuksesta, minun rakkaasta veljestäni, joka oli minua niin monena vuotena suojellut, pitänyt osana itseään, yhdellä katseellaan pelastanut.

”Et kuulu Mustien kunniakkaaseen perheeseen, olet pelkkä saasta sukupuussamme!” äiti huusi ja sauvan heilahduksella hän pyyhki sukupuusta sen tärkeimmän hedelmän oksan päästä, sen omenan, joka pudotessaan olisi voinut vieriä kauemmas kuin yksikään muista omenista tuoden toivon muille, tuoden toivon minulle.

Hän katsoi silmiini pyytäen anteeksi, hän halusi auttaa, hän halusi tarjota minulle parempaa elämää, mutta äitini särki sillan sinne, missä ruoho on vihreämpää. Kun hän sulki oven perässään, näin vilaukselta hänen katseensa. Se oli läpitunkeva, veljellinen ja niin surullinen, että minun teki mieli huutaa, repiä itseni irti äitini otteesta ja juosta hänen syliinsä, olla hänen käsivarsiaan vasten niin pitkään, kunnes aurinko olisi ehtinyt kiertää ylhäältä alas tuhat kertaa.

Äitini painostuksesta liityin heihin, jotka kumartavat pimeää ja joiden sielussa piilee unohduksen siemen. Halusin itsekin löytää sen, sillä aina kun minun piti nostaa sauvani ja lausua kirottujen huulille tarkoitetut sanat, löysin itseni istumasta silmät lasittuneina jonkin saastaisen baarin nurkan uumenista vihaamasta itseäni niin paljon, että olisin voinut saada vihallani koko maailman katoamaan.

Mutta uskoani minulta ei saanut riistettyäni äitini, pimeys eivätkä muut kirotut. Minulla oli voimaa sanoa vastaan, minun uskoni koitui minulle tappioksi.

”Haluatko todistaa olevasi yksi meistä? Mene ja tapa veljesi niin todistat meille arvosi!”
”Ei.” Isku kasvoille, toinen, kolmas.

”Otetaan uudestaan. Mene tappamaan veljesi.”
”Ei.” Potkuja mahaan, kylkiin, kasvoihin. Valuvaa verta, kivun säestämiä huohotuksia.

”Tapa hänet tai saat maksaa!”
”En!” Sauvan kohoaminen, kirotut huulet lausumassa pahuuden sanoja, tuskallinen, läpitunkeva huuto.

Minun uskoni riisti minulta kaiken. Minun toivoni sai minut putoamaan pimeyteen. Minun rakkauteni sai minut lentämään valoon. Usko parempaan, toivo pelastuksesta, rakkaus veljeen. Mutta suurin niistä oli rakkaus, se, jota minä Siriuksessa eniten vaalin ja viljelin. 

Nyt, valossa.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2015 23:55:09 kirjoittanut Kaapo »

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 973
Vs: Nyt, valossa; K-13, Regulus, Sirius
« Vastaus #1 : 28.03.2008 10:55:24 »
Hrrr. Olen ihan kananlihalla.
Tämä oli tosi upea. Voisin quotettaa niin monia Reguluksen ajatuksia, että taidan jättää sen väliin, koko ficci olisi kohta lainattu.
Juuri näin ajattelen sen itsekin menevän, Regulus ei koskaan voinut lakata välittämästä. Eikä Siriuskaan koskaan todella luopunut, vaikka väittikin niin tehneensä.
Koko ficin ajan tunnelmassa oli joku pieni valonsäie, vaikka kokonaisuus olikin aika synkkä. Lopussa valo puhkesi kukkaansa ja kaikesta tuli kaunista, melkein surullista, kun kuvittelee Reguluksen valon ympäröimänä ja Siriuksen synkällä maankamaralla yksin.

Lainaus
”Haluatko todistaa olevasi yksi meistä? Mene ja tapa veljesi niin todistat meille arvosi!”
”Ei.” Isku kasvoille, toinen, kolmas.
Tämä kohta sai minut haukkomaan henkeä, jotenkin niin yllättävä ja pysäyttävä. Voin nähdä Reguluksen kasvot sieluni silmin.
Loppu oli kaunis.

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Taki

  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: Nyt, valossa; K-13, Regulus, Sirius
« Vastaus #2 : 04.07.2008 14:15:13 »
Voi, tämä oli kaunis.

Luen aika harvoin mitään Regukuksesta, vaikka hän onkin kiinnostava hahmo. Tässä hänen tukeutumisensa Siriukseen ja se, miten Sirius oli vahvempi ja suojeli veljeään, oli uskottavaa ja ihana teema ficille.

Otsikko on aivan ihana ja varsinkin ficin viimeisenä lauseena se oli aivan järjettömän hieno <3 Oli tässä paljon muitakin ihania kohtia, mutta olen tällä hetkellä liian laiska lainaamaan niitä, anteeksi :'D

 Minusta tämä sopii hienosti tuohon 'usko, toivo, rakkaus'-teemaan. Tämä olisi sopinut erittäin hyvin Sirius/Regulus-slashiksi, mutta toisaalta ehkä tämä on vielä ihanampi näin, muunlaista kuin romanttista välittämistä kuvataan liian harvoin, joten oli mukavaa lukea voimakkaasta veljellisestä rakkaudesta. Sitä tässä kuvattiinkin erittäin hyvin.

 Taidokasta, vaikuttavaa tekstiä. Taki kiittää.

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Nyt, valossa; K-13, Regulus, Sirius
« Vastaus #3 : 27.07.2008 11:48:24 »
Tosi kaunis.
Olen lukenut jonkun verran ficcejä, missä Regulus esiintyy, ja siinä hän vihaa Siriusta minkä ehtii.
Tämä siis oli vähän erikoisempaa, ja kuten kelmikiti asiankin jo esitti, ihana veljeysficci :)
Rakentavaa ei nyt tipu, tuskin edes keksisinkään ;)

themarauders
Nice one James !
<padfoot>