Kirjoittaja Aihe: Harper's island, I couldn't believe it, K11, 2/3 || angst, draama  (Luettu 2701 kertaa)

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
alaotsikko: Harper's island! angst, draama, Trish, Sully, Henry

I couldn't believe it

Kirjoittaja: jaina eli Tiia
Fandom: Harper’s Island
Genre: angst, draama (+ romantiikka)
Hahmot: Trish, Henry, Sully
Ikäraja: K11
Disclaimer: en omista hahmoja, leikin niillä hieman ja laitan asiat hieman erilailla miten ne oikeasti ovat
Summary: En voinut uskoa sitä.
A/N: nyt vihdoinkin teen Harper’s Islandista ficin! tämähän on siis ensimmäinen ficcini kys. fandomista. =)
   Saa toki laittaa kommenttia tulemaan.

tästä tulee siis kolmiosainen & laitan tähän nyt sitten ensimmäisen osan. Eka osa on Trishistä, toka Sullysta ja kolmas Henrystä. Jokainen osa käsittelee heidän kuolemaansa. Laitan myös jokaisen luvun jälkeen kappaleen, joka on hieman niin kuin luvun "soundtrack". lisäksi nämä luvut menevät hiukan erilailla kuin mitä tv-sarjassa.

osallistuu haasteeseen Multifandom-haaste.


Trish
   Olin jäänyt hermostuneena seisomaan minun ja Henryn hääsviittiin. Henryn lähdöstä oli kulunut jo kymmenen minuuttia, ja olin melko hermostunut. Venyttelin hieman sormiani ja odotin, että rakkaani tulisi pian. Välillä vilkuilin peiliä. Häämekko, joka päälläni oli, oli hyvin kaunis. Näytin nätiltä se ylläni. Kun pakkasin mekon mukaani Seattlessa, en olisi arvannut että en tulisi pitämään sitä päälläni vasta kuin nyt.
   Pian kuulin askelia oman, yksityisen rakennuksemme kuistilta. Minun ja Henryn sviitti ei ollut majatalossa, vaan sen pihalla olevien, hieman syrjäisten kuusien edessä ison pihamaan reunassa.
   ”Henry?” kuiskasin hieman jännittyneenä. Erotin hahmon lasioven takaa, jossa oli verhot. Hahmo ei kuitenkaan näyttänyt Henryltä, ja se oli alkanut hapuilla ovennuppia. Ovi oli kuitenkin lukossa.. ”Henry? Kuka olet? Kuka siellä?” huusin viimeisimmän virkkeen jo melko kauhistuneena. Minun Henryni olisi jo vastannut.

Kauhistuksekseni hahmo pamautti oven auki, ovi lensi saranoiltaan valtavalla voimalla. Jäädyin sekunniksi paikoilleni ja katsoin John Wakefieldin uhkaa loistavia kasvoja. Juoksin ja tunsin Wakefieldin aivan takanani. Kirkaisin ja ryntäsin kylpyhuoneeseen ja sain juuri ja juuri oven lukkoon. Wakefield jäi toisella puolella rämpyttämään ovea. Toimin salamannopeasti: menin ikkunan luokse, mutta tietenkin se oli kiinni. Minulla ei olisi aikaa jäädä aukomaan sitä, jotenka otin vessan pöydältä pöytälampun ja rikoin ikkunan lasin sillä rikki.
”Äh!” huudahdin, heitin lampun lattialle ja työnsin vielä muutaman lasinpalan kädelläni pois, ja kiipesin ikkunasta maahan lasinsirujen sekaan. Tunsin, kuinka muutama niistä viilsi minua hennosti. Se ei edes sattunut.

Nousin maasta haukkoen henkeäni ja lähdin juoksemaan kohti metsää. Kaiken pelästyneisyyden ja pelon keskellä kiitin Luojaa nopeasti siitä, että olin selviytynyt tuosta ja että oli iltapäivä, ja valoisaa. Metsässä olisi ollut hirveä juosta pimeällä.

Otin häähameeni helmoista kiinni, etten kaatuisi. Metsä oli kauniin vihertävä, huomasin sen pinkoessani tuhatta ja sataa pienellä polulla. Katsoin vähän väliä taakseni: takanani ei näkynyt ketään tai mitään, ainoastaan puita. Olin juossut jo sen verran kauan polulla, että majataloa ja pihaa ei näkynyt. Kaikkialla oli niin hiljaista. Ainoastaan minä huohotin ja juoksin.

Pian kaaduin maahan ja nousin nopeasti turhautuneena ylös. Tästä ei tule mitään, ajattelin epätoivoisesti adrenaliinit yhä virraten suonissani, mihin Henry meni, missä hän on?

Ihan niin kuin joku olisi lukenut ajatukseni. Juoksin vielä muutaman sekunnin ja huomasin sitten metsäaukeaman, jossa oli hieman enemmän valoa kuin kuusien seassa. Erotin taivaan: se oli synkkä ja näytti siltä, että kohta sataisi.

Ja pienellä metsäaukiolla seisoi Henry.

Nopeutin juoksuani. ”Voi Luoja! Voi Luoja! Kiitos”, kiitin Jumalaa ja syöksyin ihanan Henryni syliin. Hän otti minut syleilyynsä rakastavasi ja puristi minua sylissään. Itkin hieman ilosta ja tiukensi halaustani.
”Olet nyt turvassa, Trish”, Henry rauhoitteli minua. Nyökkäsin pienesti, mutta en rauhoittunut vielä. Minun täytyisi kertoa Henrylle, missä mentiin.
”Wakefield pakeni! Henry-rakas, Wakefield pakeni, meidän täytyy lähteä!” huohotin ja irrottauduin hänestä pois katsoen taakseni ikään kuin varmistaakseni, ettei mies ollut siellä. Onneksi ei ollut.
   Henry katsoi minua hetken ja piti minusta yhä kiinni, vaikka itse olin irrottanut otteeni hänestä. Hän katsoi minua silmiin. ”Tiedän. Annoin hänelle avaimen.”
Rauhoituin kokonaan ja katsoin häntä hämmästyneenä. En ymmärtänyt. ”Mitä?” kysyin ihmeissäni. Mistä hän puhui?
”Sully oli oikeassa”, Henry aloitti hieman epäröivänä. ”Sully oli oikeassa. John Wakefieldillä on apuri, mutta se ei vain ole Jimmy. Se olen minä.”

Jäädyin hetkeksi ja katsoin häntä. Aloin ymmärtää, mistä hän puhui. Hän oli vapauttanut Wakefieldin. Hän oli miehen apuri. Hän oli mitä luultavammin tappanut ihmisiä. Ehkä minun isänikin..

”Ei”, henkäisin kauhistuneena, ”ei..”
Aloin pyristellä hänen kosketuksestaan pois, irrottaa hänen vahvoja käsivarsiani omistani, mutta hän ei antanut minun tehdä niin.
”Tiedän, kuinka vaikeaa tämä sinulle on”, hän sanoi ymmärtäväisesti enkä tiennyt, oliko hän vilpitön vai ei. Tunsin kyyneleet silmissäni ja pääsin irti hänen otteestaan. Yritin juosta, mutta en päässyt mihinkään: kompastuin nimittäin mekkoni helmaan ja kaaduin maahan. Aloin itkeä ja tajusin, mitä Henry ehkä haluaisi tehdä minulle.
”Lopeta”, hän kehotti ystävällisesti. Ryömin maassa ja tunsin hänet ihan takanani. ”Lopeta”, hän sanoi hieman päättäväisemmin. Jatkoin itkemistä. Henry tarttui minua niskasta ja kiskaisi minut rajusti selkä itseään vasten. ”Lopeta tuo!” hän käski ankarasti. En nähnyt hänen ilmettään, koska olin selkä häneen päin, mutta ajattelin, että se oli vihainen. Tunsin hänen vartalonsa, joka oli painautunut aivan omaani vasten. En voinut lopettaa itkemistä – rakkaasta sulhasestani oli paljastunut murhaajan ystävä.

I know youre gone,
I know youre leaving me
Behind your dreams,
Behind your prayers.


“Henry”, kuiskasin itkuisena sanat.

“Trish”, aloitit hieman epäröiväni. Käännyin katsomaan taakseni. Olit niin komea ja kesäinen iltamaisema takanasi oli myös komea. Oli keväänloppu, ja pian tulisi kesä.
”Henry”, lausuin nimen hymyillen.
”Trish..”, sanoit jälleen. Kohotin kulmiani ja kävelin sinua kohti. Näin, kuinka polvistuit eteeni ja kaivoit farkkujesi taskusta kihlasormuksen. Ojensit sitä minulle. ”Trish. Rakastan sinua, ja haluan kanssasi naimisiin.”
Haukoin henkeäni. Sinä kosit minua. Kosit kauniissa kesäilmassa, kesäyön helmassa hiljaisella rannalla, jonka ainoat äänet olivat olleet veden liplatus ja meidän keskustelumme. Katsoit minua silmiin. Ruskeissa silmissäsi oli intohimoinen hehku, rakastava ja hellä.
”Trish Wellington”, lausuin nimeni. Katsoin sinua hämmästyneenä.
”Henry Dunn, minä.. Minä.. Kyllä!” huokaisin onnellisena ja annoin sinun pujottaa innokkaana sormuksen sormeeni. Nousit sen jälkeen ylös ja nostit minut syliisi. Kiljaisin onnesta. Rakastan sinua.


”Älä tee tästä vaikeampaa kuin se on!” Henry huusi korvaani. Itkin yhä enemmän ja tapa, jolla pidit minua niskasta kiinni, oli ilkeä. Et varonut yhtään, et ollut hellä. ”Se olisi tapahtunut joka tapauksessa, ehkä jo silloin kuin melkein hukuit uima-altaaseen tai kun sinä ja isäsi olitte pyöräretkellä”, selitit korvaani kuiskaten. Tunsin kyynelet poskillani ja niitä virtasi kovasti silmistäni. Niiskutin. ”Ymmärrätkö?” Henry sanoi korvaani.
   Ynähdin epämääräisesti. ”Sinä tapoit heidät.. heitä..”, kuiskasin kauhuissani. En uskonut sitä.
”Esimerkiksi isäsi ja J.D.:n”, Henry kuiskasi ja hänen äänensä oli muuttunut ihmeen pehmeäksi, helläksi.
”Isäni..”, kuiskasin kauhuissani. Henry oli siis virittänyt sen haiden tappamisaseen kattokruunuun, josta oli tippunut ”vahingossa” isäni päälle valoja sytyttäessä. Sinä olit tappanut isäni.

Juoksin hieman häpeissäni majatalon takapihan kuistille, jossa kaikki häävieraat ja sinä olitte jo. Kävelin korot kopisten viereesi seisomaan. ”Ja tässä on kaunis ja myöhästelevä, ihana morsiameni Trish”, sanoit hieman huvittuneena ja vieraat naurahtivat. Hymyilin hieman vaivaantuneena.
”Kiireisen morsiamen työ se sitten ei lopu koskaan”, sanoin väkijoukolle ja katsoin sitten sinuun.”Kuinka paljosta jäin paitsi?” kuiskasin vaivihkaa korvaasi.
”Suurimmasta osasta”, kuiskasit takaisin ja korotit ääntäsi vieraisiin katsoen. Aloit selittää vieraille reittiä aarteenmetsästykseen ja jaoit heille kartat ja huiveja, joita oli kolmea eri väriä: punaista, sinistä ja keltaista. Vieraat jaettaisiin kolmeen eri ryhmään aarretta etsimään. Se oli yksi huvitus, minkä olimme kanssasi keksineet.
   Vieraiden lähdettyä kävelimme hetken aikaa ja pysähdyimme sitten majatalon kiviselle kuistille kukkaruukkujen viereen.
”Mikä sinulla kesti?” kysyit hieman vihjailevasti ja katsoi minua. Huokaisin.
”Olin järjestelemässä.. juttuja. Tiedäthän, olenhan morsian. Järjestelen juttuja”, vastasin epämääräisesti.
”Aaahaa”, vastasit ja loit minuun kysyvän katseen.
”Niin. Ja löysin erään kivan paikan. Tule”, sanoin hymyillen ja johdatin sinut sisätiloihin.
   Menimme keittiöön, jossa kaikille häävieraille ja meille valmistettiin ruuat ja herkut. Pöydällä oli iso suklaakakku, jonka kokki oli äskettäin tehnyt. Nyt huoneessa ei kuitenkaan ollut ketään.
Sipaisin sormillani kakkua ja levitin sen suklaakuorrutetta kaulaani. ”Maistapa tästä”, sanoin ja kallistin päätäni taaksepäin. Tunsin huulesi kaulalleni ja kielen, joka imi kuorrutetta pois. Huokaisin mielihyvästä.


”Ja oman veljesi J.D:n.. Voi Luoja”, henkäisin. Henry piteli minua tiukemmin itseään vasten.
”Olen pahoillani, mutta heidän piti mennä”, hän sanoi. Suljin hetkeksi silmäni. Tämä ei ollut todellista. En voinut uskoa sitä.

What do you think,
What do you want,
What do you love,
What do you love?


“Mi-miksi?” kuiskasin kauhuissani.
“Monesta syystä”, Henry kuiskasi korvaani. ”Tai sitten vain ainoasta. Yritäpä arvata.”

Hänen ilkeähkö äänensävy sai minut itkemään vielä enemmän.

I hear your sighs.
I hear your heartbeat
Pound me on my back,
Im on my own now.
What do I see,
What do I feel,
What do I love,
What do I love?


”Halusin kuitenkin antaa sinulle häät”, Henry kuiskasi korvaani huvittuneena. En kestänyt kuulla sitä. Näiden viimeisien kahden kuukauden ajan olin ajatellut tulevia häitä joka päivä. Olin ajatellut, että Henrykin olisi niin onneissasi niistä. Mutta nyt selvisikin, että hän ei ikinä olisi nainut minua.
   ”Senkin paskiainen”, sanoin vihaisena ja aloin voimakkaasti pyristellä hänen otteestaan irti. ”Senkin paskiainen! Senkin paskiainen!” huusin ja sain itseni irti. Hakkasin häntä sekopäisenä rintaan, mutta hän veti minut kasvokkain hänen kanssaan. Itkin raivoisasti ja yritin pyristellä irti, mutta sitten tunsin, kuinka hän tökkäisi puukon kylkeeni.

”Rakastan sinua, Trish”, kuiskasit minulle hiljaa.
”Minäkin rakastan sinua, Henry”, vastasin hymyillen.


Haukoin henkeäni. Kipu oli sietämätön ja tunsin, että jalkani pettivät. Henry piteli minusta tiukasti kiinni ja vajosi kanssasi maahan. ”Eihän se reilua ole”, hän kuiskasi hellästi ja katsoi silmiini. Tuijotin häntä kovapintaisena takaisin ja tunsin, kuinka kipu valtasi koko elimistöni. En pyristellyt enää vastaan, vaan kuolin rakkaani, Henry Dunnin, käsivarsille ja koin hyvin rauhallisen kuoleman.

I know youre gone,
I know youre leaving me
Behind your dreams,
Behind your prayers.
What do you think,
What do you want,
What do you love,
What do you love?



"Soundtrack" = musiikkivideo Trishistä&Henrystä, kappale on Gone by Jessica Riddle. katsokaa sanoja, joita tiputtelin ficciin: ne sopivat hyvin tarinaan, eikö?
Trishin kuolema < noinhan se siis tässäkin tarinassa menee, tosin että trish&henry puhuvat vähän enemmän ja jotkin repliikit ovat hieman erilaisia, mutta pointti on sama.

Kommenttia? :)
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 16:49:18 kirjoittanut Kaapo »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: I couldn't believe it, K13, 2/3
« Vastaus #1 : 16.02.2010 19:33:45 »
Tässä tulee nyt sitten toinen luku. 2/3, siis..


Sully
Lähdimme parhaan ystäväni Henryn kanssa venetalolta vihertävään metsään. Aikeenamme olisi löytää Trish, Henryn morsian ja hyvä ystäväni, sekä Danny, Henryn lisäksi paras ystäväni. Mahassani leijaili perhosia, olin niin jännittynyt: mitä jos Danny ei olisikaan selvinnyt Wakefieldistä? Shea, eli Trishin sisko ja Shean lapsi Madison olivat karanneet poliisiasemalta Wakefieldiä karkuun, mutta Danny oli jäänyt taistelemaan. Ah, niin hänen tapaistaan, auttaa muita ensin. No, olinhan minäkin auttanut Sheaa ja Madisonia, mutta ei kai sitä laskettu. Madison oli vasta kymmenenvuotias lapsi: ei häntä olisi voinut jättää tällaiselle saarelle, josta ei olisi pakotietä pois, ja jossa riehuu murhaaja. Typerä ajatus.

”Minä en voi kyllä uskoa, miten jätitkin Trishin yksin huoneistoonne odottamaan. Nytkö hän oli siis hävinnyt?” varmistin Henryltä, kun kävelimme metsässä risujen ja kuusien keskellä. Henry käveli vierelläni.
”Niin”, hän sanoi ja katsoi eteensä. Hänen ilmeensä oli hieman poissaoleva, ehkä hän miettiä Trishiä. Minä ainakin olisin kauhuissani, jos rakas morsiameni olisikin kadonnut, jos minulla sellainen olisi..
”Vihaan Wakefieldiä”, ähisin ja puristin haulikkoani käsivarsillani vielä enemmän. Pidin sitä koko ajan valmiustilassa: ikinä ei voisi tietää, koska se hullu ilmestyisi. Hän voi vaikka hypätä puskasta, mutta minä olisin nopeampi: ampuisin siltä paskalta aivot pihalle eikä Abby ”ei tapeta häntä vaan viedään hänet selliin, mutta hupsista hän karkasikin sieltä” voisi estää minua. ”Sairas ukko”, ähisin lisää. ”Sairas mies, mutta minkäs voit.”
”Ehkä hän vain on niin vihainen”, Henry ikään kuin ehdotti. Tyrskähdin.
”En siltikään tajua tätä kaikkea: miten hän voi tehdä kaikki nämä murhat yksin? Miten hän ehtii, mitä hän suunnittelee? Täytyy olla kyllä reipas ukko, sen sanon”, ihmettelin ääneen. Vilkaisin Henryä ja hän hymyili pienesti.
”Ehkä häntä autetaan”, Henry sanoi hiljaa. Pudistelin päätäni.
”Jos tarkoitat Wakefiledin muksua.. sitten hän on haamu. Ei häntä ole. Jimmy on ainoa, jota epäilen, mutta jotenkin minusta tuntuu, ettei hän ole tehnyt mitään. Abbykaan ei voi olla Wakefieldin. Ei Wakefieldillä voi olla lasta! Häntä ei ole olemassa!” pohdin miettien kuumeisesti. Kaikki oli niin sekavaa, ja ennen kaikkea outoa.
”Jonkun meistä sen on oltava”, Henry sanoi varmasti. Pudistelin jälleen päätäni.
”Ei vain voi. Muksu on ainoa kunnon vaihtoehto, mutta emme edes tiedä, onko häntä olemassa.”
”Tai sitten hän tai Wakefield vain ovat niin ärsyyntyneitä. Hylättyjä, ilman kunnon perhettä. Ainoastaan luuseri-adoptio-perhe, joka valehtelee, ja intohimo jotain tiettyä asiaa kohtaan. Oikeat vanhemmat hylänneet”, Henry sanoi ja pystyin erottamaan hänen äänestään inhoa ja vihaisuutta. Sain siitä kylmänväreitä.
”Hei kamu, tuo on jo aika karmivaa”, totesin ja pysähdyin katsomaan häntä. Hänkin pysähtyi hetkeksi ja katsoi minua ruskeilla silmillään.
”Anteeksi. Tule, jatketaan matkaa”, hän sanoi ja hymyili hieman. Nyökkäsin ja jatkoimme matkaamme.

”Ehkä meidän pitäisi palata poliisiasemalle. Trish meni ehkä etsimään Dannya”, totesin hetken kuluttua, kun olimme syvemmällä metsässä: oli tummempaa ja edessä oli pieni alamäki. Muta oli liukasta, ja jotenkin minusta tuntui, etten todellakaan haluaisi liukastua siihen ja ampua vaikka vahingossa Henryä, joka tuli takanani.
”Danny on kuollut”, Henry sanoi yhtäkkiä melko elottomalla äänellä.
”Et sinä sitä tiedä”, vastasin heti, vaikka en uskonut itsekään, että Danny olisi elossa. Tällä saarella ei ollut niinkään toivoa, se oli haihtunut ilmaan jo ajat sitten.
”Ja Trishkin on kuollut”, Henry jatkoi. Kävelin muutaman sekunnin ja pysähdyin, kun alamäkeä ei enää ollut. Käännyin katsomaan Henryä, joka pysähtyi myöskin ja katsoi minua suoraan silmiin. ”Minä tapoin hänet.”
”Hei, pää kiinni”, sanoin levottomasti. Toivottavasti Henrystä ei tulisi nyt hullua. Hän ei saisi pimahtaa nyt, kun meitä oli enää näin vähän, enää neljä. Tavallaan kuitenkin ymmärsin häntä: minusta tuntui, että voisin itsekin seota koska vain. ”Ihan oikeasti, Henry, suu tukkoon.”
”Tapoin myöskin veljeni. Muistatkos, silloin sateessa? Abbyhän melkein sai minut siitä kiinni..”

Mmm, what you say?
Mm, that you meant well?
Well, of course you did.


Valahdin kalpeaksi. Ei. Ei.. Ei, ei paras ystäväni.. Henry James Dunn.. Ei.. ”Selvä, Henry, mitä sinä teet?” kysyin pelon vallatessa koko vartaloni. Henry naurahti pienesti. Naurahti?
”Eikö tullut selväksi? Päätin aloittaa elämän puhtaalta pöydältä. Sinä olet ystäväni. Sinulla on oikeus tietää ,ennen kuin..”
   Nielaisin kuuluvasti. Ennen kuin mitä?

”Saisinko minäkin tulla hiekkalaatikolle sinun seuraasi?” kysyin ja katsoin sinisillä silmilläni sinua, ruskeahiuksista – ja silmästä poikaa.
”Totta kai”, sanoit ja siirryit hieman, että pääsisin viereesi istumaan. Rakentelit eräänlaista hiekkalinnaa, ja sinulla oli hieno, vaaleansininen haalari päälläsi, ja myssy, jossa oli tummansinisiä kukkia.
”Minkä ikäinen tinä olet?” kysyin sinulta. Katsoit minua.
”Viitivuotias. Tinä?”
”Neljä”, vastasin ylpeästi. Hymyilit hieman.
”Tinulla on hieno haalari”, kehuit vaaleanpunaista haalariani, jonka äiti oli pakottanut minut laittamaan päälleni.
”Kiitot. Tinullakin on hieno haalari”, kehuin. Nauroit iloisesti.
”Teetkö kanstani hiekkakakun?” kysyit ja heilutit punaista ämpäriä. Ilahduin tarjouksesta: olin juuri muuttanut tänne eikä minulla ollut vielä ystäviä, ja nyt näytti siltä, että meistä tulisi ystävykset.
”Toki”, vastasin lähes heti. Täytit ämpärin hiekalla ja ojensit sen minulle. Tartuin siihen, kumosin sen salamannopeasti, ettei hiekka ehtisi valua. Katsoimme hetken toisiamme, ja sitten sinä aloit hakata ämpäriä punaisella pikkulapiolla.
”Tule hyvä kakku, älä tule paha kakku, tule hyvä kakku!” kailotimme molemmat, ja nostin ämpärin. Luonnos oli onnistunut, ja nyt silmiemme edessä oli kiva hiekkakakku. Katsoimme toisiamme ja aloimme kiljua ilosta.


”No, en kylläkään tappanut kaikkia, isäni teki paljon”, Henry oikaisi sanojaan. Naurahdin täristen.
”Isäsi on kuollut, menimme yhdessä hänen hautajaisiinsa”, sanoin pelokkaana. Henry katsoi minua nyt melko tulisesti ja hänen katseessaan oli vihaa.
”En tarkoita sitä tyyppiä, sitä valehtelijaa! Tarkoitan oikeaa isääni, John Wakefieldiä! Vain hän on kertonut minulle totuuden.”

Henry. John Wakefield. Poika ja.. isä? Ei. Ei!

Mmm, what you say?
Mm, that it’s all for the best?
Because it is.


“Sinä.. Si-sinä olet ollut paras ystäväni yläkoulusta asti”, yritin pelastaa itseäni tilanteesta. Henry.. Paras ystäväni.. murhaaja.. murhaajan poika.. Tunsin kyyneleitä silmissäni, mutta minähän en varmasti niitä itkisi. Olisin mies.
”Sully…”, Henry lausui nimeni pehmeästi ja kaivoi farkkujensa etutaskusta linkkuveitsen. Värähdin katsoessani sitä.
”Henry, älä..”, rukoilin huokaisten.
”Sully..”, hän toisti taas ja osoitti pienesti veitsellään minua. Kohotin kiväärini.
”Älä pako minua ampumaan sinua!” huudahdin. Minä en haluaisi tappaa häntä, en haluaisi. Välitin hänestä liikaa.

Henry ei edes välittänyt aseesta, jolla häntä osoitin. ”Leikkasin sahalla pastori Fainiltä pään”, hän kertoi minulle kuin olisi sanonut huomisen sään. ”Tapoin Richard Allenin harpuunalla. Pistin jopa Katherinea oksasaksilla Candlewickissä, kun kaikki muut olivat huutelemassa Madisonin perään. Melko jännittävää kamaa, eikö?” hän naurahti huvittuneesti.
”Haluatko, että tapan sinut?” huusin uhkaavammin ja osoitin asettani häntä kohti. Minun olisi pakko, jos se olisi ainoa keinoni pelastua.

”Nonniin, sieltä se sulhanen tulee!” huusin Dannyn ja Boothin kanssa yhtä aikaa, kun sinä tepastelit hymyillen riemuisasti portaita ylös luoksemme. Oli ihana ilma: aurinko paistoi, ja meillä oli sinulle yllätys.
”Tänään on iso päivä”, totesin hymyillen ja nostin pöydältä esiin ison korillisen kaljaa. ”Naisten mielestä hääpäivä on tärkein, meidän miesten mielestä polttarit.”
”Mitäs tämä nyt on?” kysyit ihmeissäsi ja katsoit vuoronperää minua, Dannya, Boothia ja kaljakoria. ”Kolme jätkää ja korillinen kaljaa? Tässäkö ovat minun polttarini?”
”Odotapas”, Danny sanoi naureskellen ja katseli, kun heitin taskustani pienen, tummanruskean rasian sinulle.
”Se on meiltä kaikilta”, Booth sanoi, kun availit rasiaa.
   Ilmeesi oli erinomainen, kun sait avattua rasian. Siellä oli muutama pieni kalanpää. Ne olivat joskus olleet ihan oikeita, eläviä kaloja. Katsoit ensin Dannya ja Boothia, ja sitten minua riemuiten. ”Kalastamaan?” kysyit. Nyökkäsin kulmiani kohotellen. ”Tänään?” varmistit. Iskin sinulle silmää.
”Voi jätkärakkaat”, huokaisit ja pistit rasian kiinni, ”tämä on mahtavaa.”
”Jee!” huudahdin ja löin ylävitoset Dannyn, Boothin ja viimeiseksi sinun kanssasi, kun olin laskenut kaljakorin maahan.
”Rakastan kalastamista”, totesit onnellisena. Nyökkäsin. Totta kai minä sen tiesin.
”Jopa tämä maakrapu tulee mukaan”, Danny sanoi ja tönäisi hellästi Boothia. Booth naurahti ja halasi kanssasi pikaisesti. Tämä oli tätä meidän jätkien touhuja: pikaiset halaukset, ei naisten pitkiä halauksia.
”Keitä lähtee mukaan?” kysyit minuun katsoen. Kaippa arvasit heti, että minä olin tässä touhussa se johtaja: tunsin sinut parhaiten.
”Vain me sulhaspojat eli minä, Danny, Booth ja Malcolm, joka on neuvottelemassa herra Wellingtonin kanssa, ja tämä kaljakori, sekä Muffin”, selitin. Henry kohotti kulmiaan.
”Muffin?” hän kysyi ihmeissään. Vilkaisimme Dannyn kanssa toisiamme nopeasti ja purskahdimme nauramaan. Muffin oli eräänlainen puhallettava nainen, hieman niin kuin seksilelu, vaikken käyttänytkään sitä niihin tarkoituksiin. Me ainoastaan aina jätkien kanssa pilailimme sillä.
”Sittenpähän näet”, sanoin salaperäisesti ja halasin sinua pikaisesti.


Henry naurahti pilkallisesti. ”Muistatko ne rahat, mitkä löysimme? Ne olivat Marty-sedän. Hän olisi pelastanut niillä Malcolmin panimon. Hän halusi olla iso sankari, pelastaa päivän.. Hah, halusin vain että Mal löytää rahat, nähdä mitä tapahtuu.. Hänhän teki hyvää olutta?”
   Tajusin että hän oli satuttanut Malcolmiakin. ”Senkin paskiainen!” huudahdin ja tein elämäni yhden suurimmista ratkaisuista: painoin kiväärini liipaisinta. Henry kuolisi, mutta ehkä hän ansaitsisi sen. Hän oli paha. Paha ja paras ystäväni..

Mutta kivääri ei ampunutkaan häntä. Minulla ei ollut luoteja. Laskin kiväärini alas peloissani ja tuijotin sitä hetken, ja käänsin sitten katseeni Henryyn. Hän heilutteli punaisia luoteja kädessään. ”Sori”, hän sanoi pilkallisesti. Katsoin häntä ja nostin asetta niin, että voisin lyödä häntä sillä. Hän käveli askeleen eteenpäin, kohti minua, puukko yhä osoittaen minua. ”Hei isä!” hän tervehti ja mukamas puhui jollekin selkäni takana. ”John Wakefield on aivan takanasi”, hän sanoi minulle ja hymyili hieman. Tuhahdin turhautuneena.
”Kuinka typeränä pidät minua?” kysyin pilkallisesti.
”Melko typeränä”, kuului miesääni takaani. Jäädyin sekunniksi, ja käännyin sitten katsomaan taakseni.

John Wakefield seisoi takanani hymyillen ilkeästi, heilutellen pyssyään. Olin aikeissa lyödä häntä kiväärilläni, mutta Henry riisti sen vaivihkaa kädestäni, työnsi linkkuveitsen selkääni, kietoi kätensä kurkkuuni, etten pääsisi pois.

”Kiitos, että kutsuit minut. Minulla on ihan hiton hauskaa! Kai sinullakin on?” kiittelin ja katsoin sinua. Olin melkoisessa humalassa, mutta tajusin silti vielä jotain.
”Totta kai, paras kaveri”, sanoit hymyillen. Halasin sinua pikaisesti.
”Bestis. Ollaan kuule me parhaita ystävyksiä ainiaan.”
”Ainiaan”, lupasit minulle.


Kipu oli tuskainen, tuska viilsi koko vartaloani, kun hän piteli minua kovaotteisesti kurkusta ja piti puukkoa sisälläni. Rimpuilin hetken, mutten pystynyt pakenemaan todellisuutta. Henry oli pettänyt minut. En voinut uskoa sitä.

Äännähtelin vielä hetken. ”Et olisi saanut iskeä silloin joskus Trishiä”, Henry kuiskasi korvaani ihmeen hellästi ja väänsi puukkoa selässäni. Parkaisin kivusta ja lysähdin sen jälkeen maahaan. Olin jo kuollut ennen kuin ehdin kaatua kunnolla maahan. Olin kuollut Henry Dunnin kädestä.

Mmm, what you say?
Mm, that it’s just what we need?
You decided this.
What you say?
What did you say?
Ransom notes keep falling out your mouth,
Mid-sweet talk, newspaper word cut-outs…



Soundtrack = musiikkivideo Sullysta&Henrystä, kappale on Hide & Seek by Imogen Heap. Nuo sanat, jotka laitoin tähän, sopivat mielestäni ihan hyvin..
Sullyn kuolema < tämäntyylisestihän se tässäkin menee, hieman muokkailin..

Kommenttia? :)
« Viimeksi muokattu: 16.02.2010 21:16:09 kirjoittanut jaina »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: I couldn't believe it, K13, 2/3
« Vastaus #2 : 16.02.2010 20:48:46 »
Huomasin tämän vasta nyt, joten päätin tulla samantien kommentoimaan. ;)
Pidin tuosta kyseisestä Harper's Island-ohjelmasta, kuului yhtiin lempiohjelmiini, joten ilahduin huomatessani täällä olevan siitä fic. ;)

En osaa oikein sanoa tästä mitään rakentavaa, vain sen, että tykkäsin. :D
Ensimmäinen osa oli mieleeni, sillä Trish oli lempihenkilöni melkein sarjassa. :) Ja ihmettelin itsekkin ohjelmassa kuinka Henry pystyi tappamaan Trishin melkein tuosta vain. Mutta pidin ehkä tuosta ensimmäisestä enemmän, mutta tokakin osa oli mahtava. :)

Odottelen innolla seuraavaa osaa, ja ihmettelen ettei tätä ole vielä kukaan muu tullut kommentoimaan, luulisi kyseisellä ohjelmalla olevan faneja ja mielestäni tämä oli todellakin kommentoimisen arvoinen. ;)

NiN
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Minnie

  • ***
  • Viestejä: 3
Vs: I couldn't believe it, K13, 2/3
« Vastaus #3 : 24.02.2010 15:05:19 »
Harper's island on ehkä yksi parhaimmista ohjelmista ikinä! :D <3 Cal oli lempparini. En oikein tiedä mitä sanoa, muuta kuin että tykkäsin. Eka oli tosi hyvä, ja tykkäsin tuosta tyylistä että välillä on muistoja, välillä "tositapahtumia" ja välillä laulun sanoja. Kirjoitan itse usein niin, vaikka äikän openi ei arvosta tyyliä. :D Sully ei ollut kyllä mielestäni sellainen, millaiseksi olen hänet aina ajatellut, joten se vaikutti uskottavuuteen (ainakin minusta). Jään odottelemaan Henryä. Harmi ettet kirjoita Calista, hänen ja Chloen kuolema on minusta suloinen. Jos kuolemaa nyt siksi voi sanoa (varsinkaan ku kuoleva on Cal.... ;( ). Se kohtaus on mielestäni inspiroiva, olen itseasiassa kirjoittanut pieniä pätkiä siitä itse. Mutta ei minulla ole mitään aikomusta, ainakaan tällä hetkellä, julkaista niitä.
Mutta, siis, tosi kiva lukea Harpperista!

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: I couldn't believe it, K13, 2/3
« Vastaus #4 : 09.03.2010 09:29:52 »
Kiitos, NiNNNi! Kiva että kommentoit, Harper's oli - on - minunkin yksi tvsarja-suosikki ja siitä oli kivaa alkaa tehdä ficciä. Hyvä että kelpasi, Trish oli lempparini myöskin. Hyvä että Sully-osiokin kelpasi. :)

Thanks, Minnie! Kiva että säkin pidit, joo halusin laittaa muistoja, laulunsanoja & todellisuutta. Niistä hyvä ficci tehty on. :D Harmi ettei Sully miellyttänyt, mutta ei voi mtn. Minä toki voisin kirjoittaa jotain Calista ja Chloestakin, mutten tähän ficciin. Voisin tehdä heille oman. Hyvä idea, itse asiassa! Julkaise toki pätkät!

Henry-osiota en ole vielä aloittanut, mutta kaikki olen jo suunnitellut: tiedän mitä kirjoitan, olen löytänyt biisin ja inspiroitunut yhdestä Henry-videosta. Aloittelen viimeistä osaa varmaankin huomenna, tänään mua kutsuu äidinkielen päättötyö, kun pääsen koulusta.. Lisää kommenttia toki tulemaan! :)
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016