Kirjoittaja Aihe: Katkennut filmi [K-11] Draco-ficlet  (Luettu 2533 kertaa)

sprig

  • Sprii G
  • ***
  • Viestejä: 435
Katkennut filmi [K-11] Draco-ficlet
« : 23.01.2010 21:03:20 »
Disclaimer: Kiitos Rowlingille! <3

Kirjoittaja: sprig
Ikäraja: K-11
Varoitukset: Mielenterveysongelmia, itsemurhaa ja ylenmääräistä kliseistä angstia. Epäsuorana mainintana myös huumeet ja sekstailu.
Genre: Angst!
Paritus: Draco/Kuka lie (Draco/Harry)

AN: Rakastan angst!Dracoa. :D Osallistuu FF10:een sanalla 09. Viikot.

* * *

Draco nojautuu hieman edemmäs, lähemmäs pöytää. Vaneripinta on hiukan karhea ja valkoinen, maali on halkeillut sieltä täältä. Hän tarttuu sulkakynään, kastaa sen musteeseen ja pyörittelee sitä hetken kädessään pohtien, mitä hänen kuuluisi paperille pirstoutuvissa mustetahroissa nähdä.

Minä haluan pois täältä. Päästäkää minut pois täältä. Minä en ole hullu. Uskotteko, minä en ole hullu.

Draco katselee pöydän pintaa tunteet turtina. Hän sivelee hajamielisesti oikean käden kalmankalpeilla sormilla vasemman rannetta, joka vain käy kuukausi kuukaudelta, vuosi vuodelta kapeammaksi, kai siihen asti kunnes hän katoaa kokonaan.

Tämä on ihan typerää. Minusta tuntuu, että olen kuunnellut Lockhartin itsekehuisia höpinöitä niin kauan, että jos en tullessani ollut hullu, niin nyt olen. Haistakoot paskat nimikirjoituksineen.

Vasta viisi minuuttia kulunut. Mitä ihmettä minun pitäisi lopuilla viidellätoista tehdä? Minä en ole hullu. No, ehkä minä nirhasin valtimoni auki tylsällä keittiöveitsellä ja ehkä minä olin vakaissa aikeissa hypätä sillalta joen tummiin syvyyksiin, mutta mitä itse olisitte tehneet, jos olisitte minä? Minä olen realisti. Mieluummin olen kuollut, kuin täällä.

Ehkä minä olin vähän holtiton. Mutta tiedättekös mitä, minä en ole koskaan ollut niin onnellinen kuin silloin kun tanssin viidettä tuntia ja valot olivat kaikki sateenkaaria, ja löysin aarteen joka sateenkaaren päästä. Ja vaikka ehkä päädyinkin sivukujille oksentamaan ja naimaan vieraita väkivaltaisia miehiä, minä olin onnellinen.

Ehkä olin tosiaankin vähän holtiton.


Draco vetää yli pari viimeistä lausetta niin paksuin viivoin, ettei kukaan vain saa selvää, mitä hän on kirjoittanut.

Minä toivon, ettette kertoisi minulle, mitä minä joskus sanon ollessani hiukan sekaisin. Kukaan ei voi pakottaa minua kohtaamaan todellisuutta, jos en halua. Minä en ole hullu ja kukaan ei voi pakottaa minua mihinkään, enkä minä ole syyllinen mihinkään, ja jos olenkin, niin olen takuulla syyntakeeton, vaikken olekaan hullu, joten en voi olla syyllinen mihinkään. Vaikka en minä tiedä, että onko laeissa oikeasti mitään syyntakeettomuusjuttua, vai onko sellainen vain jästileffoissa.

Tavallaan minä toivon, että isäni olisi vielä elossa ja voisi lahjoittaa tälle typerälle sairaalalle vähän rahaa, että voisitte ostaa uusia pöytiä.


Draco pyörittelee kynää kädessään ja katsoo eteensä mitään näkemättömin silmin. Hän tietää, että kauemmin hän ei enää voi vältellä niitä asioita, jotka repivät hänen mielensä rikki. Hänen nenässään on mustetahra.

Minä tiedän, että te yritätte saada minut kirjoittamaan niistä asioista, joista en puhu.

Hän miettii, repiäkö pergamentti palasiksi, vai alkaako heitellä tavaroita seinille, alkaako itkeä ja huutaa vai vain istuako siinä kuin ei olisi elossa ollenkaan.

Minulla on ihan hyvä syy, miksen puhu niistä asioista. Kukaan ei voi pakottaa minua kohtaamaan todellisuutta, jos en halua. Kukaan ei voi pakottaa minua elämään, jos en halua. Minusta on julmaa pitää kuolettavasti haavoittuneita väkisin elossa.

Dracon tekee mieli mennä huoneen nurkkaan ja käpertyä pieneksi keräksi ja itkeä.

Elämä on helvetin epäreilua.

Liian pitkä tukka valuu silmille ja ikkunasta näkyy auringonsäteitä. Draco tuntee olevansa kuin valonsäde – kaunis, mutta hämärän langetessa niin äkkiä poissa.

Minä häpeän myöntää tätä, mutta minulla on ikävä sinua. Minä vihaan itseäni, koska minä vain toivon, että sinä annat minulle anteeksi. Minä haluan tappaa itseni, koska minä olen satuttanut sinua ja minä haluan kuolla, koska tunnen näin. Silloin kun satun tuntemaan jotain.

Lääkkeet tekevät minusta vähän oudon. Minä en hullu enkä minä tarvitse mitään lääkkeitä. Minä olen keksinyt monta nerokasta tapaa vältellä niitä, mutta nuo tuntuvat keksineen kaikki ja vahtivat minua niin tarkasti, että näinkin ovelan ihmisen kuin minä on vähän vaikea yrittää jättää lääkkeet ottamatta tai lähteä osastolta ilman lupaa.

Helvetti, hae minut pois täältä.


Draco tietää, että hoitajat miettivät kenelle hän kirjoittaa. Hän antaa heidän miettiä vaikka päänsä puhki, mutta koskaan hän ei tule kertomaan. Sittenpähän näkevät, kun hän tulee ja hakee Dracon pois.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2016 19:41:29 kirjoittanut Renneto »
The happiest man is he who learns from nature the lesson of worship.

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Katkennut filmi [K-15]
« Vastaus #1 : 23.01.2010 21:31:26 »
Angstista Dracoa? Kyllä kiitos :)
Tämä oli mukava pieni välipala. Yhden pienen ristiriitaisuuden huomasin, alussa Draco miettii, mitä paperille pirstoituneissa mustetahroissa pitäisi nähdä ja lopussa mietii pergamentin repimistä.
Tykkäsin siitä, kun Draco kirjoitti tuntemuksiian paperille, olisi ollut tosi tönkön oloista, jos hän olisi keskustellut tuollaisista tunteista jonkun kanssa. Ei sovi minun mielikuvaan Dracosta. Ehkä tämä puhutteli vielä enemmän minua, koska itse pidän kirjoittamisesta ja päiväkirja on mielestäni yksi mahtavimmista keksinnoistä.
Koko ficcin ajan minulla oli sellainen olo, että tuo kuka lie oli Harry, mistä lie se tunne tullut :)
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


hiihaanna

  • Tyhjäntoimittaja
  • ***
  • Viestejä: 268
Vs: Katkennut filmi [K-15]
« Vastaus #2 : 27.01.2010 20:05:21 »
"Hän" oli minustakin Harry.. Mukavaa lukea myös tällaista Dracoa.

sprig

  • Sprii G
  • ***
  • Viestejä: 435
Vs: Katkennut filmi [K-15]
« Vastaus #3 : 02.02.2010 21:14:18 »
Kiitokset kommenteista!

Pitänee tässä tunnustaa, että minäkin ajattelen kuka lien olevan Harry. :D En kuitenkaan viitsinyt laittaa sitä paritukseen, mutta kai mä sen nyt sinne voisin muokata, kun kerran se on aika todennäköistä. Päädyin juuri tällaiseen kirjoittamismuotoon, koska halusin saada Draco ajatuksia esille, mutta olen samaa mieltä siinä, että hän ei puhuisi niistä kenellekään.
The happiest man is he who learns from nature the lesson of worship.

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Katkennut filmi [K-15]
« Vastaus #4 : 11.08.2011 16:19:26 »
Hiukan erilaista Dracoa! Tässäkin kyllä tuli esiin kuuluisa dracomaisuus, kuten vaikka tässä kohdassa:
Lainaus
Tavallaan minä toivon, että isäni olisi vielä elossa ja voisi lahjoittaa tälle typerälle sairaalalle vähän rahaa, että voisitte ostaa uusia pöytiä.
Liityn muuten joukkoon! En lukenut alkutekstejä kunnolla, joten en huomannut tuota suluissa olevaa paritusta, mutta ajattelin hänen olevan Harry. Täydellinen pari<3
Hoitajat odottivat että Draco kirjoittaisi tunteitaan, mutta tämähän kirjoitti vain tuollaista liibalaabaa. Taaskin dracomaista!
Olit onnistunut tässä mielestäni hyvin. On kuitenkin hankala tehdä hahmosta täysin erilainen, ja pitää hänet kuitenkin ic:nä. Tuossa lauseessa ei ollut mitään järkeä!:D
Mutta kiitos kovasti!:)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

sprig

  • Sprii G
  • ***
  • Viestejä: 435
Vs: Katkennut filmi [K-15] Draco-ficlet
« Vastaus #5 : 12.08.2011 22:52:54 »
Kiitos paljon kommentista, kakku.!

Tämän ficin kirjoittamisesta on reilut puolitoista vuotta aikaa, ja olin jo melkein unohtanut koko tekstin. :D On kivaa, että nämä vanhemmatkin ficit saavat toisinaan kommentteja. Hyvä jos Dracon tunnistaa itsekseen enkä ole liikaa venyttänyt pojan luonnetta epäuskottaviin suuntiin!
The happiest man is he who learns from nature the lesson of worship.