Kirjoittaja Aihe: Lolita (Lucius/James, K-11, one-shot; angst & romance)  (Luettu 3585 kertaa)

Sakura

  • ***
  • Viestejä: 172
Nimi: Lolita
Kirjoittaja: Sakura
Paritus: Lucius/James
Tyylilaji: one-shot; angstivivahteinen rrromantiikka
Ikäraja: K-11
Varoitukset: Lasinsirpaleita rikkonaisista marmeladipurkeista, älä astu päälle.
Tiivistelmä: Olit silti kauniimpi kuin koskaan kai, niin ihanan sekaisin, peloissasi ja uhmakkaana, hiukset silmillä ja huulet raollaan, sinä syntinen.
Vastuuvapaus: En omista, enkä hyödy, vain huvittelen.

A/N: Mun näkemykseni Luciuksen näkemyksestä. Se oli fifty-fifty Pimeyden voimien ja Hunajaherttuan välillä, mutta ei tämä kovasti söpöäkään ole, joten. Nimestä en tiedä; yhdistäkää mieluummin Nabokoviin kuin Japaniin, kiitos.


Lolita

Istuit nurkassa ja kas, et sulautunut seinien mustanhehkuisiin varjoihin, et liioin mykkiä katseita luovaan väkeen. Katselin kuinka kalpea olit, kuin kuumeinen, silmät tummat ruskeat, seepiaa ja ripaus kultaa. Se oli väärä paikka sinunlaisellesi, mutta et uskonut kun sanoin sen.

”Dumbledoren lelu, mitä sellainen täällä?”
”Vaimoni on raskaana.”
(Se punahiuksinen paholainen.)

Ja kyllä, minä nauroin sinulle hupsu poika. Ilouutista juhlistamassa yksin arki-iltana, vai pakomatkalla?

Pakomatkalla, arvasin. Sinä jätit brandysi raatelemaan lasin reunoja ja kävelit pois.



Seuraavana iltana olit palannut. Kerjäsit kai hankaluuksia, luulin, enkä tiedä vieläkään mikä on oikea vastaus. Mutta minä sain leikkiä sankaria!

”Syntymättömän lapsesi kunniaksi – ja ei, en yritä myrkyttää sinua. Jos haluaisin sinut, sinusta olisi enemmän hyötyä elävänä, näet.” Joit kirkkaanvihreän drinkin viimeistä pisaraa myöten, ahneesti kuin janoon nääntyvä, seikkailunhaluisesti kuin hullu. Ja tietysti se nousi päähäsi, hölmö. Saatoin nähdä ne kylmät väreet jotka purkautuivat ristiselästäsi ja juoksivat nikamia pitkin halvaannuttavana aaltona; räsynukke, lapsen lempilelu, jonka huolimaton äiti oli heittänyt roskakoriin.

Minä tartuin käteesi ja vedin sinut pois, hoikka jäntevä vartalosi tahdottomana vasten kylkeäni. Ulkopuolella nojauduit kylmään seinään ja takerruit minuun, pakokauhuinen vesikauhuinen hullu? Olit silti kauniimpi kuin koskaan kai, niin ihanan sekaisin, peloissasi ja uhmakkaana, hiukset silmillä ja huulet raollaan, sinä syntinen.

”Sudet asuvat pohjoisessa”, kuiskasit.

Ja: ”Tiikereitä Siperiassa.”

”Kuningaskobra… terraariossa…”
”Minä olen tässä”, sanoin. ”James.” Enkä tuntenut syyllisyyttä, ehen, mikä omatunto?

Suutelit minua kiltisti kuin koulupoika, riivit hiuksiani vähemmän kiltimmin, valkeita suortuvia jäi kosteisiin käsiisi, kietoutui sormiesi ympärille. Ne selkänikamasi, voi, lantiosi pehmeänterävät luut, sinä kuumana ja valmiina kuin vastataottu miekka.



Tulit parina päivänä teelle. Hipelöit perintöhopeita ja kielsin sinua, rikoit marmeladipurkkeja ainakin viisi. Persialainen takanedusmatto oli sentään mukavampi kuin tiiliseinä. Ja tee ehti jäähtyä aina.

Sitten me molemmat kyllästyimme, eikä se ollut yllätys ollenkaan.




Mutta minä väitän vieläkin, että hiuksesi ovat tummanruskeat eivätkä mustat.

A/N2: Sananen tai pari, mes chéris?
« Viimeksi muokattu: 30.11.2014 21:08:18 kirjoittanut Renneto »
kuinka sarastuksen aikaan hehkuu graniitti

Dionysos

  • ***
  • Viestejä: 431
Re: Lolita (Lucius/James, K-13, one-shot; angst & romance)
« Vastaus #1 : 31.07.2007 23:10:48 »
..Wau!!! Tää oli upeasti kirjoitettu! ihanaa soljuvaa tekstiä, ja sanat... mitkä sanat!!
Nii nakunista ja myrkyllistä, jumaliste mä rakastuin tähän totaalisesti, paritus, idea ja kirjoitustyyli.. iskivät suoraa ja kovaa, seivästi mut seinään O.O
Uuuh! lisää tällaista! :o
Inn gjennom min sjel den sorte angst river

På de mosegrodde steiner de seg viser
Når nattemørket har senket seg over
Ekkoene... fra deres grufulle jamring
Endeløst... du kan høre


//Palasiksi revitty Dionysos on lupaus elämästä....-Friedrich Nietzche

fancythat

  • ***
  • Viestejä: 63
Re: Lolita (Lucius/James, K-13, one-shot; angst & romance)
« Vastaus #2 : 31.07.2007 23:43:58 »
Tämä on sellaista tekstiä, ettei ikinä toimisi englanniksi (yritän aina ajatella kaikkia ficcejä englanniksi jos ne ovat suomeksi, olen kai lukenut liikaa englanninkielistä tekstiä), tai ainakaan en tajuaisi siitä yhtään mitään, jos kieli ei olisi suomi.

Älyn hieno. Toivoisin että itse pystyisin kirjoittamaan tälläistä. Paritus oli juuri tähän kirjoitustyyliin sopiva (yritin miettiä jotain Remus/Siriusta tähän tyyliin kirjoitettuna eikä onnistunut), ja vaikka en ihan kaikkia juttuja ihan tajunnut, ficistä jäi hyvä jälkimaku ja olikohan tarkoituskaan, että lukija tajuaa ihan kaikkea. Jää ainakin sellainen kiva salaperäisyys. Ja miettimään hahmojen sielunelämää.

Tulit parina päivänä teelle. Rakastan tuota mielikuvaa. Ja sitä, miten se tee kerkesi aina jäähtyä...

(Nabokovin kirjan olen muuten lukenut, enkä oikein nähnyt mitään yhteyttä sen ja tämän välillä, enkä löytänyt muutenkaan ficistä merkitystä otsikkoon, mutta no. On sitä paskempiakin otsikkoja olemassa. :D)
but even Battleship gets old after 15 years

marisanni-

  • ***
  • Viestejä: 7
    • Akasha.vuodatus
Re: Lolita (Lucius/James, K-13, one-shot; angst & romance)
« Vastaus #3 : 01.08.2007 21:02:09 »
tykkäsin tästä. tuli sellanen hassu olo.. emmä osaa kuvailla. paritus on ihana, sille ei kukaan voi mitään. kirjoitustyylisi teki tekstistä paljon elävämmän.. meinaan, että jos tämä olisi kirjoutettu niin sanotulla "perinteisellä tyylillä" olisi teksti ollut aikasen laimea.
muuten ei minkäännäköistä valittamista, mutta lopusta en tykännyt. se tuli jotenkin liian töksähtäen.
jokatapauksessa. hieno pätkä 8)
Keats and Yeats are on your side
but you lose 'cause
weird lover Wilde is on mine.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Re: Lolita (Lucius/James, K-13, one-shot; angst & romance)
« Vastaus #4 : 02.08.2007 19:25:14 »
Anteeks offaan.
Lainaus
Hunajaherttuan välillä, mutta ei tämä kovasti söpöäkään ole, joten. Nimestä en tiedä; yhdistäkää mieluummin Nabokoviin kuin Japaniin, kiitos.
Mulla on Lolita-niminen ficci täällä myös. Elokuvahaaste ja se on tehty juuri tuosta Lolita-kirjasta. o/


Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Re: Lolita (Lucius/James, K-13, one-shot; angst & romance)
« Vastaus #5 : 03.08.2007 14:35:49 »
Varsin viehättävää, etten sanoisi. (Kai se sitten joskus todella kannattaa katsella näitä ficcejä, vielä vain nimen perusteella. Ja varoitusten, oi.)

Lolita. (Laulu. Kirja.) Yhdistän mielelläni Nabokoviin (vaikka se petti minut, muistaakseni kirja ei osunut yksiin mielikuvien kanssa), Japaniin vähän vähemmän (vaikka tytöt on söpöjä).

Ei mutta, nyt meni sekavaksi. Mahdollisesti pidän tästä erittäin paljon. Mielettömän kaunis etten sanoisi, jos minulta kysytään.
Alkaa mukaansatempaavasti, tarpeeksi (liiankin, ei sentään); kuka sitä nyt muuten lukisi... no, ei, mutta ihana, oi.

Kielikuvia. Minä tykkään kielikuvista, varsinkin hyvistä sellaisista ja nuo olivat minusta sellaisia, joten. Raatelemisesta ja ja ja.

Ei mutta, nyt meni keskittyminen tai jotain. En osaa enää sanoa mitään, mieletön ficci, kiitos.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Re: Lolita (Lucius/James, K-13, one-shot; angst & romance)
« Vastaus #6 : 06.08.2007 18:54:00 »
Nyt minä sen luin niinkuin lupasinkin. En osaa kommentoida ficcejä lainkaan, mutta yritys kymppi:

Siis joo. Pidin hirmuisesti tuosta kirjoitustyylistä. Sitä oli samalla mukavaa ja kiehtovaa lukea. Vaikkakin tekstiä olisi voinut olla enemmän, että ns. "juonen" voisi käsittää paremmin. (vaikkakin tässä ei ollut juonta mutta silti) Luen mielelläni lyhyitä tekstejä joten minulle tämä oli ns. sopivan pituinen. Kuvailu ja eteneminen oli sopivaa. Kiitos tästä.


retsu

  • ***
  • Viestejä: 35
Re: Lolita (Lucius/James, K-13, one-shot; angst & romance)
« Vastaus #7 : 07.08.2007 11:44:41 »
Pidän tästä, kiehtovasti kuvailtua, kaunista tekstiä. Tässä on kaikki kuten pitääkin, jokainen sana, jokainen rikottu marmeladipurkki, kaikki. On kaikki mitä pitääkin, eikä mitään liikaa. Tää on täynnä sellaista ihan mahtavaa tunnetta. Vau.

Sakura

  • ***
  • Viestejä: 172
Re: Lolita (Lucius/James, K-13, one-shot; angst & romance)
« Vastaus #8 : 16.08.2007 16:41:49 »
Hei kaikille ja ihanaa kiitos, rrrakastan palautetta - mikä yllätys. Tosiaan, mukavaa kun olette lukeneet ja vielä viitsineet piristää puolikuollutta päivääni! Otan yhä enemmän kuin mielelläni vastaan kysymyksiä, kritiikkiä, kehuja, tunnelmia ja vaikka mitä muuta maan ja taivaan väliltä, joten uudet lukijat, tiedätte mitä tehdä, jos teillä on jotakin sanottavaa...

Sitten:

Dionysos, mähän olen melkein sanaton :) Myrkyllistä, olisikin.

fancythat, en tiedä, tajuanko itsekään tätä ^^ Eikä fikillä ja Nabokovilla olekaan mitään yhteyttä. Uskon kirjan kyllä tarjonneen mulle jonkinlaista alitajuista inspiraatiota, mutta tiedä sitten miten ja miksi.

marisanni-, hauskasti sanottu tuo, ettei teksti ole perinteistä tyyliä. Viimeinen lause on muistaakseni ensimmäinen, jonka tähän kirjoitin, joten se saattaa olla osasyy mainitsemallesi töksähtämiselle; aloittaa nyt kirjoittaminen lopusta.

Melodie, ihana viesti! Hienoa, jos pidit ja tämä todella sai aikaan tuollaisen reaktion :D

Rebecca Lupin, aina kannattaa yrittää, enkä mä nyt sanoisi ollenkaan, ettet osaa kommentoida. Kiitos itsellesi!

retsu, mulla taitaa olla marmeladipurkkipakkomielle. (Melkein meinasin unohtaa viimeisen, vaikkakaan ei vähäisimmän ^^)
kuinka sarastuksen aikaan hehkuu graniitti

Crepe

  • ***
  • Viestejä: 304
Vs: Lolita (Lucius/James, K-13, one-shot; angst & romance)
« Vastaus #9 : 17.07.2009 11:23:33 »
Kirjoitat ihanasti. Tykkään juuri tuollaisesta rikkaasta kuvailusta ja sinulla sitä riittää. Vaikken ihan tajunnutkaan noita susia ja kuningaskobria. ;D Tuntui vähän oudolta, että James latelisi jotain sellaista Lucius Malfoylle - edes päässään. Mut tykkäsin kyl kovasti, ihan bueno!
You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.