Kirjoittaja Aihe: Skins: Olla normaali, K-11, Emily/JJ  (Luettu 5501 kertaa)

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Skins: Olla normaali, K-11, Emily/JJ
« : 16.01.2010 16:12:30 »
Kirjoittaja: sugared
Beta: Ancka
Fandom: Skins 3
Paritus: Emily/JJ, viittaus Emily/Naomi
Ikäraja: K-11
Genre: joku drama/angst/sekametelisoppa
Disclaimer: Skinsin oikeudet kuuluvat Channel 4:lle, Bryan Elsleylle, Jamie Brittainille ja muille käsikirjoittajille. En saa kirjoittamisesta mitään muuta korvausta kuin hyvän mielen ja jännetuppitulehduksen.
Summary: "Olisiko mitenkään mahdollista, että me... toisen kerran... tiedäthän... vain ystävinä?"

A/N: Kirjoitettu öoliverin haasteesta, tarkoituksena oli käsitellä Emilyn ja JJ:n seuraavana aamuna -tuntoja. Osallistuu myös Multifandom-haasteeseen. Toivottavasti tykkäätte, ja vaikka ette tykkäisikään, kommentti on aina tervetullutta. Ai niin! Emilyn soittarina on siis Nelly Furtadon Man Eater. En jotenkin usko, että Nelly istuu Emsin musiikkimakuun, mutta kappaleen sanat jotenkin sopivat mielestäni aiheeseen. :--D

******

Olla normaali

Emily

Emily seisoi alusvaatteisillaan kylpyhuoneen peilin edessä ja tuijotti kuvajaistaan kirsikanpunainen pää kallellaan. Talvenharmaa huuru oli raidoittanut peililasin ja kätki ihon pienet epätasaisuudet tummien silmien kriittiseltä katseelta.

Identtinen. Puolikas. Se toinen kaksonen. 

Emily tiesi, että Katie oli pettynyt häneen. Ja kun hän oikein yritti, hän ymmärsi miksi. Tietenkin hän ymmärsi. Kun hän ja Katie olivat elämänsä ensimmäisenä koulupäivänä kävelleet kiljuvia, nauravia ja itkeviä lapsia kuhisevaan koulunpihaan, hän oli piiloutunut sisarensa selän taakse, hän oli hukannut vaaleanpunaisen kynäkontelonsa ja hänen upouuden Spice Girls -reppunsa vetoketju oli juuttunut. Yläasteella Katie oli se, jonka pöytään muut tytöt kerääntyivät, se, jonka kanssa pojat halusivat harjoitella kielisuudelmia, ja se, jonka nimi luki kutsukorteissa päällimmäisenä. Katie ja Emily. Aina Katie ja Emily.
Ja pahin pettymys oli tietenkin Naomi.

Näkyikö se hänestä? Se, että vielä viikko sitten hän oli ollut täysin kokematon ja nyt hän oli kokeillut melkein kaikkea. Mitä Katie sanoisi, jos tietäisi? Mitä tämä sanoisi, jos Emily kertoisi, että kaikki oli oikeastaan Katien syytä? Kaikki, mikä hänen elämässään oli pielessä, oli Katien syytä. Jos se mikroskooppinen munasolu (tietenkin Katie oli olemassa ensin ja hän vasta sitten) ei olisi päättänyt 17 vuotta sitten jakautua itsepäisesti kahteen osaan, hänen ei tarvitsisi seistä siinä miettimässä, pitikö enemmän pehmeistä, lämpimistä sormista ihollaan, sisällään ja sydämellään, vaiko kömpelöistä, karheista käsistä, jotka puristivat väärästä paikasta ja liian lujaa. Pitikö hän enemmän siitä, että rakasti, vai siitä, että oli normaali ja hetero ja väärässä? Emily sulki silmänsä. JJ oli ainakin pitänyt siitä.

JJ

Ikkuna oli raollaan. Tuuli kahisutti verhoja ja sai kankaan lapselliset kuviot elämään samalla tavalla kuin silloin, kun JJ oli ollut pieni ja maannut pimeässä unettomana ja peloissaan. JJ istui työpöytänsä äärensä. Terävät kyynärpäät olivat kaivautuneet toisen maailmansodan raunioihin, lentokoneet makasivat kyljellään kuin liian puhtaaseen ikkunaan törmänneet linnut. Nukkaantunut nallekarhu istui kirjahyllyssä, ja JJ tunsi, miten sen ainoa silmä porautui syyllistävänä hänen selkäänsä. Nallekarhu tiesi, äiti tiesi. Jos JJ olisi saanut päättää, koko maailma tietäisi. Hän ei ollut enää neitsyt! Hän oli aikuinen! Hän oli mies! Hän oli normaali! Ei hän tosin ollut ajatellut, että se tapahtuisi sillä tavalla, tunkkaisissa lakanoissa, hikisessä makuuhuoneessa, jonka seiniä kiersi kapea kaistale maailmankaikkeutta. Hänen olisi pitänyt menettää neitsyytensä yksityislentokoneessa Shakiran kanssa tai poreammeessa Miley Curysin ja Hannah Montanan kanssa. Ei sen ollut pitänyt tapahtua Emilyn kanssa. Emilyn, joka tykkäsi tytöistä, jolla oli luonnottaman punaiset hiukset ja joka kävi samalla kallonkutistajalla kuin hän.

Karmiininpunainen nallekarhupyjama lojui unohdettuna sängyn vieressä. Hänen olisi pitänyt siivota se pois, pudottaa pyykkikoriin, mutta hän ei halunnut päästää pehmeään puuvillaan pesiytyneitä muistoja karkaamaan ihan vielä.
"Vain ystävinä", niin Emily oli sanonut, mutta saisiko hän mitenkään tyttöä muuttamaan mieltään? JJ tarttui puhelimeen ja valitsi Emilyn numeron.

Emily ja JJ

She's a maneater
make you buy cars
make you cut cards
make you fall, real hard in love


Emily ryntäsi käytävään ja harppoi portaat alas kolme askelmaa kerrallaan: hänen olisi ehdittävä ensimmäisenä, ennen Katieta tai äitiä. Hän pysähtyi hämärään eteiseen kuuntelemaan. Kännykkä melskasi ja tärisi sohvapöydällä, pölyinen kokolattiamatto aivasteli tuskin kuuluvasti jalkapohjien alla, muuten oli täysin hiljaista. Katie oli nussimassa Freddien aivoja pellolle, isä oli salilla ja äiti oli jossain. Kaupassa, kutsuilla, botox-piikillä? (Välillä oli niin helvetin hankalaa olla Fitch.)
"Haloo?"

JJ hätkähti, kun Emily vastasi puhelimeen. Hän nielaisi vaikeasti ja oli jo tulla toisiin ajatuksiin, painaa punaista luuria, kunnes hän muisti, että oli normaali, eivätkä normaalit ihmiset lyöneet luuria korvaan naisille, joiden kanssa halusivat naida.
"Hei, Emily."
Hiljaisuus. JJ kuuli ajatusten surisevan päässään, kiertävän kehää kuin vihaiset ampiaiset.
"Kuka siellä?"
"Minä. JJ."
"Ai. Hei."
Niinpä niin, hänen äänensä oli hukkunut eetteriin, huono kuuluvuus oli vääristänyt sen, ja Emily oli luullut häntä häirikkösoittajaksi. (Oletko yksin kotona? Hienoa, pysy siellä, sidon sinut sänkyysi, raiskaan sinut, paloittelen sinut, eikä kukaan kuule huutoasi.) JJ ravisteli päätään, hämmensi ajatustensa sekametelisoppaa ja keskittyi.
"Mitä kuuluu?"
"Hyvää. Katie ei ole tullut vielä kotiin."
"Minullekin kuuluu hyvää", JJ sanoi innokkaasti. Parempaa kuin hyvää, mahtavaa, orgastista. Hän istahti sängyn reunalle ja loi nallepyjamaan hellän hajamielisen katseen.
"Tuntuuko normaalilta?"
"Tuntuu", JJ vastasi painokkaasti ja hymyili leveästi. "Entä sinusta?"
"Ei", JJ kuuli Emilyn hymähtävän surumielisesti. "Mutta ehkä se ei ole tarkoituskaan."
"Niin. Ehkä."
"JJ, minun pitää ehtiä suihkuun, ennen kuin Katie tulee."
"Selvä", JJ mumisi hiljaa. "Nähdään."
"Nähdään, JJ."

Metallinen, persoonaton kilahdus, ja yhteys katkesi. JJ huokaisi ja nojasi polviinsa. Totuuspillerien vaikutus oli hälvennyt, hän oli jälleen oma, autistinen itsensä, joka ei saanut kakistettua totuutta vapisevilta huuliltaan. Ehkä hänen pitäisi ottaa muutama pilleri lisää, yksi jokaiselle varpaalle? JJ valitsi numeron uudestaan. Emily arvostaisi varmasti hänen rehellisyyttään.

"Mitä nyt, JJ?" Emily huokaisi puhelimeen ja lysähti sohvalle. Nahka tuntui inhottavan nihkeältä paljasta reittä vasten.
"Tuota…" poika nieleskeli hermostuneena. "Olisiko mitenkään mahdollista, että me... toisen kerran... tiedäthän... vain ystävinä?"
Emily tirskahti.
"Ei mitenkään mahdollista", hän vastasi.
"Eikö mitenkään?" JJ intti lannistumattomana.
"Ei mitenkään. Olen pahoillani", Emily sanoi painavasti ja lopetti puhelun ennen kuin JJ ehtisi väliin argumentteineen. Sori, JJ, mutta se oli kivaa tasan niin kauan kuin sitä kesti. Nelly Furtado puhkesi jälleen laulamaan, ja Emily sammutti puhelimen. Kylmä fakta  oli, ettei pojalla ollut tarpeeksi ulkoisia avuja tekemään hänestä heteroa.

Emily liu'utti kättään porraskaiteella ja asteli hitaasti takaisin yläkertaan. Hänessä ja JJ:ssä oli enemmän samaa, kuin hän oli osannut edes kuvitella nähdessään tärisevän, jäykistyneen ja sateenkaaria hihastaan taikovan pojan ensimmäistä kertaa. He eivät olleet normaaleja, eivät alkuunkaan.
"Olen epänormaali, koska tykkään tytöistä", Emily kuiskasi peilikuvalleen ja kuvitteli, että siinä oli Katie. Katie, Katie, Katie, myllynkivi hänen kaulassaan, kasvain, josta ei päässyt eroon sädehoidollakaan. Kun Katie tulisi kotiin ja löytäisi hänet – oksettavan lesbosiskonsa – helvetti olisi irti.
Emily puristi (aivan hammastahnatuubin keskeltä Katieta ärsyttääkseen) riemukkaan raidallista hammastahnaa vauvanpehmeille harjaksille ja alkoi hinkata raivoisasti hampaitaan. JJ oli ollut herrasmies, soittanutkin. Naomi oli juossut karkuun ja kadonnut. Se narttu. Emily pesi suustaan Naomin suudelmat ja JJ:n suudelmat ja sylkäisi neonvärisen hammastahnapilven lavuaariin. Hän puhalsi peiliin mintunraikkaan henkäyksen, aavistuksen arktisia tuulia.
"Jos sinulla olisi isommat tissit, JJ, meistä voisi tulla hyvä pari."

« Viimeksi muokattu: 07.05.2012 20:00:39 kirjoittanut sugared »

her shaking shaking
glittering bones

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: Olla normaali
« Vastaus #1 : 16.01.2010 18:44:17 »
Omg, its JJ and Emily! ♥

Huom. En osaa tänään kirjoittaa kommentteja joka tod. näk johtuu monen tunnin datausputkesta.

Ja asiaan.

Ensimmäinen lukemisen arvoinen Skins ficci!! Täytyy sanoa että tätä olen etsinyt luudanvarsien ja Emilyn maneateria soittavan puhelimen kanssa.  Kuvailit JJ:n tosi JJmäisesti ja Emily oli selvä Emily. Jos et olisi nimiä maininnut , olisin silti tiennyt keitä he ovat!

Lainaus
Hänen olisi pitänyt menettää neitsyytensä yksityislentokoneessa Shakiran kanssa tai poreammeessa Miley Curysin ja Hannah Montanan kanssa. Ei sen ollut pitänyt tapahtua Emilyn kanssa. Emilyn, joka tykkäsi tytöistä, jolla oli luonnottaman punaiset hiukset ja joka kävi samalla kallonkutistajalla kuin hän.

Tykkäsin tästä pätkästä jostain syystä toooosi paljon :D vaikka olikin koko kirjoituksen epäJJmäisin kohta.

Lopetus oli jotenkin suloinen ja hauska. Tisseistähän se kaikki on kiinni :D

~doll
darling i'm a nightmare dressed like a daydream

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Olla normaali
« Vastaus #2 : 17.01.2010 21:53:05 »
uglydoll: Kyllähän se kirjoittaminen ihan hyvin näyttää sujuvan ;--D Ainakin sait kommentin aikaiseksi, kiitos! Hmm, minusta Finissä on kyllä useitakin hyviä Skins-ficcejä (ei sillä, että Skins-ficcejä ylipäätään olisi mitenkään liiaksi...). Kokeile esim. preciousin ficcejä :>
Mutta siis niin, asiaan! Hyvä jos tykkäsit ja hyvä, jos hahmot olivat mielestäsi IC. Täytyy sanoa, että mielestäni JJ on jokseenkin helppo hahmo kirjoittaa, koska hänellä on niin... erikoinen persoonallisuus. Minä muuten itse näen hänet juuri sellaisena, joka haaveilee naurettavan täydellisestä ekasta kerrasta jonkun latinopeppuisen blondin kanssa. :---D

Minttushka: Awww ittelles. :--D<3 Minusta Emily kuuluu kyllä Naomille (vaikka N onkin tosi ärsyttävä), mutta JJ ja Ems ovat yhdessä sen verran söpöjä, että! Kiitos kehuista, kiva jos tykkäsit! Nallepyjamat on kyllä ihan JJ:n oma juttu, joten hänelle kunnia korkeuksissa. Katsotaan, ehkä kirjoitan vielä Skinsiä, jos vaikka saisin tuon crossoverinkin joskus valmiiksi krrhmm. Cook/Effyä olisi kiva kirjoitella joskus mutta katsotaan katsotaan... höppänä<3

her shaking shaking
glittering bones

Garesu

  • Vieras
Vs: Olla normaali
« Vastaus #3 : 19.01.2010 15:04:52 »
Ooh. Tykkään ihan mahottomasti. JJ ja Emily sopii jotenki toisilleen. JJ on semmonen sulonen nössö ja Emily.. Emily. :D

Ihania nuo JJ:n fantasiat. Aww.

Garesu

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Olla normaali
« Vastaus #4 : 19.01.2010 22:12:26 »
Eka lukemani Skins ficci. Tää oli oikein hyvä. JJ oli niin JJ kuten samoin Emily oli niin Emily. Näin olisi hyvin voinut tapahtua itse sarjassa.

Kiitos tämä piristi iltaani :)

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 323
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Vs: Olla normaali
« Vastaus #5 : 21.01.2010 20:49:27 »
Oeh, rakastan! <3 JJ ja Emily olivat molemmat niin omia itsejään. ^^ Tämä oli todella hyvä, kirjoitustyylisi on ihana, otsikko on itse TÄYDELLISYYS ja mä oon ihan sokerihumalassa enkä osaa muodostaa järkeviä lauseita tai kommentteja... @__@ Pakko lainata:

Metallinen, persoonaton kilahdus, ja yhteys katkesi. JJ huokaisi ja nojasi polviinsa. Totuuspillerien vaikutus oli hälvennyt, hän oli jälleen oma, autistinen itsensä, joka ei saanut kakistettua totuutta vapisevilta huuliltaan. Ehkä hänen pitäisi ottaa muutama pilleri lisää, yksi jokaiselle varpaalle? JJ valitsi numeron uudestaan. Emily arvostaisi varmasti hänen rehellisyyttään.

Oih, niin JJ... :o

Kirjoita ihmeessä lisää, mie tuun lukemaan! ^^

Cassiopeia

  • Vieras
Vs: Olla normaali
« Vastaus #6 : 27.01.2010 10:57:01 »
Okei, minä olen nähnyt Skinsiä muutaman jakson sieltä täältä (mikä on raivostuttavaa, koska sarja on ihana, eikä sitä ole ollut mahdollisuuksia seurata kotona) ja tässä minä luen Skins ficciä. Ei sillä, tiedän suunnilleen hahmojen perusluonnonpiireet, tosin niitä on aika hankala määritellä ja analysoida, ja tapahtumissakin suunnilleen olin perillä. Ja vaikka en olisi ollutkaan, se ei estänyt minua tykkäämästä tästä.

Minä nimittäin pidin tästä ihan hirveän paljon ja parituskin on mieleinen. Sinä kirjoitat vain jotenkin niin skinsimäisellä tyylillä, että tätä on aivan mahtavaa lukea. Tyylisi erottuu joukosta ja on upea. Kuvailut ja sanavalinnat ovat täydellisiä, tapahtumat ja hahmot juuri sellaisia kuin pitääkin, tuttuja ja samalla yllättäviä. En oikein osaa sanoa tästä mitään muuta, kuin että tämä teki todellakin minuun vaikutuksen. Täytyy ehdottomasti lähteä suorinta tietä ficcilistaukseesi.

Lainaus
Jos se mikroskooppinen munasolu (tietenkin Katie oli olemassa ensin ja hän vasta sitten) ei olisi päättänyt 17 vuotta sitten jakautua itsepäisesti kahteen osaan, hänen ei tarvitsisi seistä siinä miettimässä, pitikö enemmän pehmeistä, lämpimistä sormista ihollaan, sisällään ja sydämellään, vaiko kömpelöistä, karheista käsistä, jotka puristivat väärästä paikasta ja liian lujaa. Pitikö hän enemmän siitä, että rakasti, vai siitä, että oli normaali ja hetero ja väärässä?
Mm! Ihana ja ylipitkä lainaus lempikohdastani. Tämä oli vain niin tajuttoman hienoa ja rakastan jo nyt tapaasi käyttää sanoja ja kirjoittaa. Huhhuh, I'm dazzled. Ja sanat ja ajatukset katosivat, tuloksena aivoton ja lyhyt kommentti.

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Olla normaali
« Vastaus #7 : 27.01.2010 19:58:34 »
Garesu: Kiitos kommentista. Minustakin JJ ja Emily sopivat hyvin yhteen, ainakin ystävinä. Emily suhtautuu GayJayhin huomattavasti ymmärtäväisemmin kuin esim Cook tai Freddie. :---D

Arosalie: Kiitos kiitos, kiva, jos onnistui piristämään. :>

Jinmaru-Chan: Kiitos paljon. :3 Hyvä, jos tykkäsit. Saatan joskus kirjoittaakin, ja joskus olisi tarkoitus saada Standing in the Way of Controliinkin jatkoa...

Cassiopeia: Aijaijai, tuollainen vääryys olisi oitis korjattava! Minulla on kaikki kolme tuotantokautta DVD:llä, Amazonista saa varsin huokeaan hintaan. ;---D Mutta joo, mahtavaa, että eksyit siitä huolimatta lukemaan ja vielä piditkin! Hmmm, en ole kyllä mitenkään pyrkinyt skinsimäiseen tyyliin, joten ehkä sitten kaikki tekstini on kirjoitettu skinsmäisellä tyylillä? Mene ja tiedä. Kiitos oikein kovasti kommentista!

her shaking shaking
glittering bones

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Olla normaali
« Vastaus #8 : 16.02.2010 17:10:30 »
Oi, tämä oli ihana, vaikka satunkin rakastamaan Naomily paritusta. On kyllä totta että Naomi on aikaimoinen narttu, mutta enpä kerro enempää. Neljättä kautta kun ei vielä suomessa näy, hitto.  Mutta siis, jos Emily ei olisi lesbo, niin kyllä JJ olisi sille se oikea. Sulosiahan ne on yhessä. Ja molemmat sattuu olemaan lempihahmojani. Ääh, nyt jäin miettimään skinssiä ja kaikki rakentavat valuivat kaivoon. No.. ehkä se riittää että pidin paljon?

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Olla normaali
« Vastaus #9 : 30.03.2010 00:54:24 »
Ayos: Kiitos kovasti! Naomilyhän tämä käytännössä onkin. ;D Eipä Emily kyllä kauas narttuudessa jää. Mutta joo, Emily ja JJ on sulosia yhdessä. Harmittaa, että Ems kohteli poikaparkaa kuin ilmaa siinä Love Ball-jaksossa.

her shaking shaking
glittering bones

öoliver

  • Vieras
Vs: Olla normaali
« Vastaus #10 : 21.04.2010 21:09:31 »
Tätä jaksoi kyllä odottaa, koska niinhän hyvää aina jaksaa. En oikein tiedä miten kommentoisin, koska tuntuu, että kaikissa edellisissä kommenteissa on jo sanottu enemmän kuin tarpeeksi. No, koska tämä oli oma haasteeni, niin yritänpä silti. Varaudu epärakentavaan.

Vaikeaksi kommentoimisen tekee myös se, että eilen katsoin viimeisen jakson neloskautta ja olo on suht.. tyhjä, jos niin voi sanoa.

Tykkäsin ihan mielettömästi tavasta, miten kirjoitit Emsin ja JJ:n. Luonnottoman punaiset hiukset ja nallekarhupyjama<3
Ainut mikä tökkäisi herkkää mieltäni/pisti silmään whaat?-tyylillä oli Miley Curys/Hannah Montana. Voi JJ, olet hölmö ;--D

Lainaus
"Jos sinulla olisi isommat tissit, JJ, meistä voisi tulla hyvä pari."

Mahtava lopetus!

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Olla normaali
« Vastaus #11 : 02.07.2010 14:32:08 »
Domino: Neloskauden finaali oli kieltämättä aika... sanattomaksi jättävä. Eikä suinkaan pelkästään positiivisessa mielessä. Kiitos kovasti kommentista <3 Ajattelin, että JJ voisi ihastua johonkin niin typerään kuin Hannah Montanaan. Osaan kuvitella sen katsomassa sarjaa nallekarhupyjamassaan. :---D

her shaking shaking
glittering bones

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Olla normaali
« Vastaus #12 : 25.12.2010 23:59:15 »
Minäpä hyppäytän tätä suloista ficciä vähän korkeammalle listauksessa, kun tykkäsin siitä niin kovasti. Hyvin harvoin tulee seikkailtua Toisen ulottuvuuden puolella, mutta kun tänään vierailin siellä itsekin, niin etsiskelinpä samalla löytyisikö mitään mieleistä luettavaa. Ja löytyi toki!

Olin oikein hyvilläni, että olit tarttunut tähän aiheeseen, sillä olisin muuten varmastikin kirjoittanut siitä itse. Minusta kun tämä Emilyn lohtutemppu JJ:lle oli jotenkin hirmuisen hellyttävä kohta itse sarjassa, ja kumpikin hahmoista muutenkin sellainen hyvin sympaattinen.

Olit tavoittanut ihanasti samaa tunnelmaa kuin henkilöissä, samaten kuin sarjassa itsessään, ja pidin tästä oikein paljon. Paljon kiitoksia siis, tuotit minulle paljon iloa tällä pikku tarinallasi, olisipa enemmänkin vastaavia. :) (En ole kyllä ikinä ennen tainnut etsiäkään tällä fandomilla, tiedä vaikka olisi paljonkin? Pitääpä ihan etsiä.)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

naskalihammas

  • ***
  • Viestejä: 89
Vs: Olla normaali
« Vastaus #13 : 13.02.2011 19:17:01 »
Tää oli ihana!<3 Luulin ettei Skinssistä löydy yhtään ficcejä suomeksi, mutta nyt onneksi löytyi tämä ;)
Vaikka tykkään enemmän Naomily parituksesta, niin Emily/JJ toimiikin yllättävän hyvin :)
Mutta kiitoksia ihanasta ficistä<3

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Olla normaali, Skins 3, Emily/JJ, K-11
« Vastaus #14 : 10.07.2011 00:39:33 »
Sinä pääset puolestas mun kommentticocktailiin nyt ja niinkin haastavana kuin fandomina josta en tiiä yhtään mitään!
Tosiaan, mulla ei oo hajuakaan Skinsin juonikuvioista, hahmoista oon jotenkuten perillä mutta piti silti Googlaa jotta tietäisin että miltä noi näyttää :)

Mielenkiinnolla lähdin lukee ku en tienny yhtään mitä on tapahtunu tai muuta. Kyllä mulla pieni haisu Skinsistä on et se on Willistä Nuoruudesta kertova ja tästä ficistä se ihana kamala nuoruus välittyi ainakin. Tässä selvis tällaselle ulkosiiderillekin nopeestti et mitä on tapahtunut ja vaikka noi suhdekuviot mistä tossa puhuttiin oli ekaks hyvinkin hämmentäviä, niin ne pystyi loppua kohden päättelemään helpostikin. Oot siis onnistunut siinä et kuka vain voi lukea tätä!

Oon aina tykänny hirveesti sun kirjoitustyylistä. Se on tollainen ihanan realistinen ja jotenki kerrot asiat just silleen ku ne on, et jaarittele missään kohtaa ja tekstiä on mukavaa lukea. Vaikka et selitäkään juttuja mitenkää yksinkertaisesti - tai siis sulta ei kuitenkaan puutu mitään oleellista sieltä - ni silti sun kirjoitustyyli on tosi helppolukuista. Tykkään myös sun kuvailusta, miten asiat nähdään juurikin noiden hahmojen näkökulmista ja tommosten vähän sekasin olevien teinien vinkkelistä asiat on jotenki söpösti vinksallaan. Tykkään myös sun kuvailutyylistä, ei oo mitään vaikeesti ymmärrettäviä sanoja tai liian moniulotteisii ilmauksia.

Ihastuin heti tohon Emilyn hahmoon. Tosta kävi selvästi ilmi et se on jäänyt kaksosensa varjoon ja oot hyvin kuvannu sen suhdetta siskoonsa joka ei selvästikään oo mikään lempee. Ja toi tapa millä toit esiin ne jutut mitä Emily ajatteli! En keksi sille mitään tarpeeksi järkevää ja kuvaavaa ilmaisuu mut pidin.
Koko jutun juoni valkeni myös kivasti ton sisarrakkauden kautta ja oot hyvin myös kuvaillu tota Emilyn identiteettikriisiä jos sitä sellaseks voi sanoo.

Lainaus
Pitikö hän enemmän siitä, että rakasti, vai siitä, että oli normaali ja hetero ja väärässä?
Tästä lauseesta pidin ja tää sai mut oikeestaan tajuamaan, et mistä se oikein puhuu :D

JJ:n oli myös helppo samaistua ja musta se vaikutti jotenkin tosi söpöltä, tai tuli mieleen joku vähän lapsekas tyyppi jolla on kuitenki kaikki poikien ongelmat. Ihanasti yhdistetty nallekarhupyjamat ja neitsyyden menettäminen poreammeessa. Söpö myös tuo ku noi molemmat halus vaan olla normaaleja ja se vaikka se liittyi vain heteroseksiin niin silti kyseessä oli jotenki molempien koko elämät.

Muutenki oot kirjoittanu noiden ajatuksista vain niin aitoja et tähän oli helppo samaistua (miks musta tuntuu et toistan itteeni). Sit myöskään tää ei ollu liian vakavaa tai angstia, juurikin tollaista elämänmakusta draamaa parhaimmillaan. Mulla oli monta lempparikohtaa mut jotenki toi JJ:n häirikkösoittoajatus hymyilytti eniten ja se sai sen vaikuttaan inhimilliseltä vaikka fiktiivinen hahmo onkin.

Mun aivot käy jollai oudoilal kierroksilla enkä keksi enää mitää, kiitti ficistä ja siitä et sait mut tutustutettua vähän lähemmin tähänki fandomiin!
in the bleak midwinter

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Olla normaali, Skins 3, Emily/JJ, K-11
« Vastaus #15 : 23.07.2011 14:28:35 »
Fiorella: Kiitos kovasti kommentista (ja upittamisesta, heh). Skinsiä löytyy kyllä ihan mukavasti Finistä (ei mitenkään liikaa kylläkään), siitä vain etsimään! ;D Ja kyllä, Emily ja JJ ovat sympaattisia <3

naskalihammas: Heh, kiitos kommentista! Ja tosiaan Finistä löytyy Skinsiä enemmänkin, täältä on hyvä aloittaa etsinnät.

raitakarkin: Oho, miten on ees mahdollista, että et oo tutustunut niin hyvään sarjaan kuin Skins? oon kuvitellut, että sulla on hyvä maku! Mut kiva tietää, että pystyit silti seuraamaan juonta, vaikka vähän monimutkaiset kuviot onkin.

Lainaus
Tykkään myös sun kuvailusta, miten asiat nähdään juurikin noiden hahmojen näkökulmista ja tommosten vähän sekasin olevien teinien vinkkelistä asiat on jotenki söpösti vinksallaan.

Oi kiitos, just tähän oon pyrkinytkin! Kiitos kovasti kommentista ja kohteliaisuuksista. :--D <3

her shaking shaking
glittering bones

Paju

  • ***
  • Viestejä: 227
  • Okaketulta
Vs: Olla normaali, Skins 3, Emily/JJ, K-11
« Vastaus #16 : 01.05.2012 13:46:27 »
Ihanaa, Emily/JJ:tä! Ei sillä, että oikeasti tästä parituksesta pitäisin romanttisessa mielessä. Minusta JJ:n säälistä saanti oli vain samaan aikaan niin surullinen ja absurdi ja realistinen ja hauska että siitä vain täytyy saada lukea jotain.

Olit hienosti saanut esiin näiden kahden henkilön välisen yhteyden. Siitä pidän erityisesti, heissä on jotain erityistä. Ulkopuolisten silmistä ei ehkä mitään arvostettavaa, mutta musta he vaan ovat ihania.

Lainaus
hänen ei tarvitsisi seistä siinä miettimässä, pitikö enemmän pehmeistä, lämpimistä sormista ihollaan, sisällään ja sydämellään, vaiko kömpelöistä, karheista käsistä, jotka puristivat väärästä paikasta ja liian lujaa. Pitikö hän enemmän siitä, että rakasti, vai siitä, että oli normaali ja hetero ja väärässä?
Ihana. Sait tämän Emilyn dilemman hyvin esiin, koko Emilyn osuudessa.

JJ:n voi kuvitella haaveilleen ekasta kerrasta jopa jonkun Hannah Montanankin kanssa! :D JJ on musta oikein hyvä persoona tässä tekstissä. En tiedä onko hänestä vaikea vai helppo kirjoittaa kaikessa outoudessaan ja sosiaalisessa kyvyttömyydessään, mutta minusta JJ:n epätoivoinen "jos nyt vähän vielä lisää saisi"- haaveilu oli niin säälittävän realistista. Joskus se menee niin.

Ja lopetukselle ei vain ollut nauramatta! Ihanaihana.

Kiitos, Paju.
Ei askeltakaan, ei sanoja
En löydä enää tarvetta karata
Jos totuus ei pala tulessakaan
Oli paluuni oikein ja puhe turha

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Skins: Olla normaali, K-11, Emily/JJ
« Vastaus #17 : 10.05.2013 22:31:34 »
Paju: Apuaaa, miksen ole huomannut tätä kommenttia! Kiitos oikein paljon ja pahoittelut myöhäisestä reagoinnista. JJ on kyllä lutuinen kaveri ja onneksi hänkin löysi lopulta sarjassa elämänsä naisen! Ja Emilykin sai onnellisen loppunsa. :) Hirrrmukiva kuulla, että tykkäsit tästä!

her shaking shaking
glittering bones

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Skins: Olla normaali, K-11, Emily/JJ
« Vastaus #18 : 12.11.2017 22:02:18 »
Pitää ihan nostaa tätä sen puolesta uudelleen, kun tykkäsin siitä vieläkin, vaikka muistin että olen sitä kyllä kommentoinut jo ennenkin. Pitäisi myös joskus katsoa uudestaan Skinsiä, tuokin Emilyn ja JJ:n kohtaus oli aika hellyttävä. :) Ehkä sattuu samalla jonkun toisen silmiin, joka ei vain ole aiemmin tätäkään huomannut.

Edelleen tässä kiinnittyy huomio siihen tosiseikkaan, että yleensä ihmiset vain tykkäisivät saada jotakin enemmän kuin itse ovat, vaikka saattaisivat olla onnellisia juuri niin kuin ovat, jos vain malttaisivat. Vaikka se nyt ei näihin henkilöihin keskenään olisikaan täsmännyt, niin ajatuksena silti kuitenkin; en oikein usko, että vaikka Ems olisi tykännyt pojista, heistä siltikään olisi tullut loppujen lopuksi paria JJ:n kanssa, saati poikaparasta Shakiran kanssa. ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~