Kirjoittaja Aihe: Twilight: Jokaisella on tahtonsa ~ epilogi tullut. K-11  (Luettu 21000 kertaa)

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Jokaisella on tahtonsa 5.luku tullut.
« Vastaus #60 : 17.01.2010 09:48:23 »
E_Bella - Joo luultavasti oot toivonu diskoa, mutta se tulee sitten sillain jännällä tavalla. Ootahan vaan.  ;)
Ja joo tulee seuraavassa luvussa. Kiitos kommentistasi.  :)

Jazmii
- Kiitos. Ja lähettäisin sen, jos pystyisin.  ;)

Arosalie - Kiitos.

Hayles - Kiitos.<33

NiNNNi - Kiitos, mukavaa tietää, että sen kuvakulman kirjoittaminen ei menny päin peetä.  :D

Tattinen' - Kiitos! Sait kirjoitettua rakentavaakin, ihanaa.  :-* Jacob PoV on tulossa 7.luvussa.

Hiihi. Noi harha-aistit on aina niin kivoja.  ;D Että ihan nukahti.
Tiedän, että nää on toooosi lyhyitä, ja yritänkin pidentää niitä. Mutta kauheen pitkät luvut ei oo mun alaa, mutta yritys hyvä kymmenen.

Niinhän se osti, mutta mä halusin Bellan tässä hieman räväkämmäksi ja ei-niin-bellamaiseksi.

« Viimeksi muokattu: 31.01.2010 13:00:22 kirjoittanut Chewy »
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Spock

  • trickster
  • ***
  • Viestejä: 217
  • not impressed
Vs: Tottunut saamaan haluamansa 5.luku tullut.
« Vastaus #61 : 17.01.2010 12:23:32 »
Pidin tästä luvusta, enkä ees halua tietää diskoista. Jacob on minun mielestäni vähän... sekopää  ::). Mutta kuitenkin, olin iloinen kun Jasperkin oli mukana vähän enemmän. :--)

Jatkoa odottelen. :-)

-sanna
french revolutionaries die holding hands. nothing is okay ever again.

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Jokaisella on tahtonsa 5.luku tullut.
« Vastaus #62 : 17.01.2010 16:21:13 »
sannamauh - Kiitos.  :)
« Viimeksi muokattu: 31.01.2010 13:00:36 kirjoittanut Chewy »
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Jokaisella on tahtonsa 6.luku tullut.
« Vastaus #63 : 17.01.2010 18:44:28 »
A/N: Ja taas Alicen näkökulmasta, toivottavasti ei haittaa? Kuten mainitsin, seuraavassa luvussa on sitten Jacobin näkökulma ja Rosalien.  ;) (Siis Jasperin, Rosaliesta ei tule nyt inspistä, mutta Jasperista keksin juuri)

                                                6.  Jacob...Bella...Rosalie...Edward...

Pysähdyn Bellan ja Edwardin niitylle. Katselen ympärilleni ilmeettömänä, Edwardin ja Rosalien tuoksu leijuu ilmassa vieläkin. Metsän reunassa on Bellan jättämä jälki, joten liitelen sinne kiinnostuneena.

Olen edelleen vihainen, se ei ole hellittänyt yhtään viimeisen tunnin aikana. Käteni tärisevät raivosta ja tappamisenhalusta. Miten Rosalie edes viitsii tehdä näin… Ja Edward…

Sähähdän hiljaa itsekseni ja kumarrun jäljen päälle. Haistan siinä pienoisen suolan hajun. Bella on siis itkenyt, eikä kyllä mikään ihmekään.

Jähmetyn paikalleni ja tuijotan eteenpäin ilmeettömästi. Bella nauraa… Tumma hahmo… Baari…

Loikkaan pystyyn vihaisena. Vai oli se kurja rakki vienyt Bellan ryyppäämään. Tämän se tulisi maksamaan.

Lähden juoksemaan nopeasti, kohti La Pushia. Tiedän, että Bella on siellä, vaistoan sen. Ei Jacob veisi Bellaa Forksin baariin. Se olisi liian arvaamatonta. La Push olisi tietenkin kaikista paras vaihtoehto, sillä vampyyreilla ei ollut lupa mennä sinne.

Huitaisen matkalla yhden puun säpäleiksi, niin raivoissani olen. Sitten lisään vauhtia entisestään, juoksen niin lujaa kuin pystyn. Matkalla annan ajatusteni virrata yhtenä soljuvana purona. Pystyin erittäin hyvin kuvittelemaan miten innoissaan Jacob oli Bellan humalluttamisesta. Ja Bella ei tietenkään estellyt…

Pysähdyn rajalla turhautuneena. Yksi iso, musta susi – luultavasti Sam – ja kaksi muuta tuijottavat minua vihaisena.
”Päästä, nyt on kiire”, ärisen sille. Susi pudistaa päätään vihaisesti, ilmoittaa, että jos astun edes askeleen eteenpäin, olen kuollut. ”On kyse Bellasta”, selitän.

Susi kallistaa päätään ja ulahtelee. Yksi susi hölköttelee metsään pää alas painuneena. ”Sam. On julmaa käskeä muita”, totean välinpitämättömänä, katse metsään hävinneessä sudessa.

Sam murisee vihaisesti, selkäkarvat nousevat pystyyn. Hän kääntää päänsä metsän suuntaan ja heilauttaa sitä sitten minuun päin.

Huomaan Embryn kävelevän Samin viereen, kädet täristen.

”Mitä asiaa?” hän kysyy. ”Bella on täällä, Jacobin kanssa”, onnistun sanomaan.

”Eikö hän sitten saisi olla?” Embry pärskäyttää ivallisesti. Paljastan hampaani ja kumarrun eteenpäin. ”Tietenkin, mutta ei kännissä.” Embry astuu askelen kauemmas minusta. ”Valehtelet. Ei Jacob veisi Bellaa ryyppäämään.”

Pudistan päätäni. Miten tyhmiä sudet olivat? ”En valehtele. Näin ihan… selvästi mitä täällä tapahtuu.”

”Selvästi? Enpä usko. Sinun ei edes pitäisi nähdä La Pushin tapahtumia, meedio.” Murisen vihaisesti ja puristan käteni nyrkkiin. ” Näin Bellan nauravan tumman hahmon kanssa baarissa.”

Embry kallistaa päätään. ” Miten sinä oikein näet? Tämähän on susien alue.”

”Onko sillä väliä? Minä ainoastaan näin”, puuskahdan ärtyneenä hampaitteni lomasta. ”Ja nyt päästäkää, minun täytyy saada tarkistaa, olenko oikeassa.” Embry pudistaa päätään.

”Hemmetti. En minä ole tappamaan menossa!” huudan. Embryn asento notkahtaa hitusen, hän vilkaisee Samia nopeasti ja palauttaa katseensa minuun. Hän säpsähtää tummaa, mustaa katsettani. ”Se ei oikein onnistu”, hän sanoo rauhallisesti. ”Ettekö te ajattele Bellaa?” kysyn jäätävän kuuloisesti.

” Tietenkin, mutta…” Embry laskee katseensa maahan. ”Jacobin kuuluu vahtia häntä.”

Minä nousen varpailleni säikähtäneenä. ”Vai niin. Tajuan kyllä.” Ponkaisen ilmaan ja laskeudun parin metrin päähän susista. ”Minä sille vahtimiset näytän”, murisen hiljaa kun lähden juoksemaan baarin suuntaan.

Kuulen murahtelua ja ulinaa takaani, mutta en välitä. Sitten tunnen tönäisyn selässäni ja kaadun maahan.

Tajuan, että Sam seisoo päälläni vihaisesti. ”Älä karkaa”, Embry kuiskaa korvaani. Puristan huuleni yhteen, ja lakkaan hengittämästä. Heti sen jälkeen päätäni alkaa särkeä, se on kuin työnnettäisiin kirves pään läpi.

”En tee mitään pahaa kellekään”, yritän epätoivoisesti. Vilkaisen Embryä silmäkulmastani. Hän näyttää surulliselta ja murretulta. ” Minä kyllä uskon sinua”, Embry henkäisee hiljaa, äänettömästi.

Käännän pääni häneen päin ja suljen silmäni. ” Olkaa kiltti.” Yritän ravistella päätäni, mutta se ei auta päänsärkyyni. Inahdan hiljaa ja kasvoni vääntyvät hetkeksi tuskasta. Sitten hengähdän syvään ja jämähdän paikoilleni.

”Mikä sillä on?” Embry kysyy itsekseen. Tunnen, kun toinen ihmismuotoon muuttunut asettuu Embryn vierelle.

”En tiedä, mutta ei hän näytä hirveän hyvinvoivalta”, se vastaa. ”Sam? En usko, että hän tekee mitään pahaa…”

Sam murisee ja siirtyy päältäni vierelleni. Kierähdän kyljelleni ja siitä sikiöasentoon. Puristan käsilläni päätäni ja pidän silmät edelleen suljettuina. Sitten vedän kolme kertaa syvään henkeä ja nousen seisomaan.

 Sam kallistelee päätään arvioivasti, harkiten. Luon heille tekohymyni, ja suoristan ryhtiäni. ”Ei tässä ole mitään hätää, pimeys vain häiritsee minua.”

Sudet vilkuilevat toisiaan. ”Onko se ihan pöpi?” Embry kysyy kaveriltaan. Käännän katseeni nuoreen poikaan. ”Seth?” henkäisen yllättyneenä. Hän kääntää päänsä minuun päin, hymyillen epävarmasti. ”Minä.”

”Saanko mennä?”

Sam nyökkää vastahakoisesti ja heilauttaa tassullaan menosuuntaani. Lähden jälleen juoksemaan nopeasti.
Minua suututtaa koirien viivytys, mutta hillitsen itseni. Jos nyt hyökkäisin heidän kimppunsa, en ainakaan pääsisi Bellan luo.

Kuulen jo kaukaa Jacobin iloisen koirannaurun. Kiidän loppumatkan heidän luokseen. Kasvoni muuttuvat jälleen vihaisiksi.

”Koira, anna Bella minulle”, ärisen Jacobin selän takaa. Bella käännähtää minuun päin säpsähtäen, mutta horjahtaa hieman. Jacobkin kääntyy minuun päin, muristen.


”Mitä hittoa sinä täällä teet?” En vastaa mitään vaan kävelen Bellan luokse. Vetäisen hänet syliini huokaisten helpotuksesta. ” Bella kulta. Sinä olet kunnossa.”

Bella yrittää rimpuilla irti minusta. ”Häivy. Ensh haluah nähhdä enhää yhtään Cullenia”, hän sammaltaa. Kavahdan irti hänestä ja astun Jacobin eteen. ”Sinä kurja rakki juotit hänet humalaan!”

Jacob katsoo minua pää ylväästi pystyssä. ”Saamme me hauskaa pitää.” Henkäisen kiivaasti. ”Hauskaa?! Hauskanpitoon on muitakin keinoja.” Kohotan käteni ja läimäisen Jacobia voimakkaasti poskelle.

Hänen silmänsä kapenevat viiruiksi. Hänkin kohottaa kätensä, mutta laskee sen kylkeään vasten turhautuneena. Jacobille ei ikinä ollut helppoa lyödä naista, vaikka se sattuikin olemaan vampyyri.

” Etkö sinä ole humalassa?” minä ivaan. Jacob pudistaa päätään. ”En. Vodka ei vaikuta minuun sen kummemmin, se sulaa elimistössäni aika nopeasti.” Hän kohauttaa olkiaan välinpitämättömästi.

”Vai että ihan vodkaa?” ärjäisen. Kaikki mitä hillinnästäni enää on, alkaa murentua pieniksi palasiksi.

Bella katsoo meitä järkyttyneenä ja kompuroi Jacobin luo. ”Shinä et koshke häneen.”

Puristan käteni nyrkkiin hymyillen kitkerästi. ”Enhän minä, vähän kutittelen”, kujerran.

Bella astuu Jacobin eteen pelottomasti. ”Ei”, hän kuiskaa. Tönäisen häntä lempeästi olkapäästä. Bella horjuu hetken ja kaatuu sitten maahan. ”Alice, shinä et ole koshkaan satuttanut ketään.”

Vilkaisen Bellaa ja kasvoni muuttuvat ilmeettömiksi. ”Kerta se on ensimmäinenkin. Minä en nimittäin salli, että tuo koira vaarantaa terveytesi.”

”Puhu vain omasta puolestasi”, Jacob mutisee hiljaa. Kurottaudun varpailleni yltääkseni hänen kasvojensa korkeudelle. ”Millä tavalla minä muka häntä vaarannan?” kysyn häneltä suloisesti.

Jacob ei liikahdakaan, ilmekään ei värähdä. ” Bella sanoi, ettei halua nähdä ainuttakaan verenimijää vähään aikaan. Ja sinä pilasit sen.”

”Jos haluat välttämättä tietää, niin minä olen pelastamassa häntä.” Jacob virnistää. ”Hauska juttu, mutta Bellalla ei ole mitään hätää. Me vain pidimme hauskaa ja Bellahan tätä ehdotti, älä minua syytä.”

Käännähdän vihaisesti Bellaan päin. ”Sinäkö? Miksi?”
Jacob taputtaa olkapäätäni yskähdellen. ”Bella ei taida olla siinä kunnossa, että pystyisi kertomaan.”

Huitaisen hänen kätensä olkapäältäni. ”Sinä et puutu tähän. Me juttelemme Bellan kanssa kun hän tokenee.”

Sieppaan Bellan syliini. Hän yrittää jälleen rimpuilla, mutta tuloksetta. ”Katso nyt, hän ei halua lähteä”, Jacob toteaa. Minä astun hänen eteensä. ”Suu kiinni, koira, tai tapan sinut. Hermoni ei kestää enää pitkään.”

Sitten lähden juoksemaan meidän talollemme. ”Jos nyt niitä on ikinä ollutkaan…” Jacob murahtaa takaani. Pysähdyn muristen.

”Ja me puhumme myös”, sanon hänelle. ”Jonakin päivänä.”

Jacob ojentaa kätensä pyytäen. ”Ei onnistu.” Hän tuhahtaa ja hölköttelee luoksemme. Hän kumartuu Bellan ylle ja suikkaa suukon hänen poskelleen.

Lasken Bellan yhden käteni varaan ja toisella taas tartun Jacobia kurkusta. ”Uskallakin koskea häneen.”

Jacob tempautuu irti hymähtäen. ”Sinäpä suutut herkästi.” Hän lähtee kävelemään toiseen suuntaan kuin me. ”Naiset…” hän mumisee vielä päätään pudistellen. Tosin hänen eleensä ei näytä niin huolettomalta, sillä hänen kätensä tärisevät rajusti.

Ryntään metsikön halki talollemme. Matkassa ei kestä kauaa, sillä olin juossut puiden läpi. Vaeltajat voisi kyllä hieman ihmetellä, mutta sillä ei nyt ollut väliä.

Avasin meidän ovemme nopeasti ja pamautin sen kiinni turhankin voimakkaasti.
Tanssahtelin huoneesi kireä ilme kasvoillani, vaikka olin ajatellut laittaa ilmeeni hymyileväksi.
Laskin Bellan sohvalle ja huokaisin.

”Miksi?” Hän pudistaa päätään sekavana. Murahdan turhautuneena ja kävelen takaisin alakertaan. Päätän jättää Bellan nukkumaan, sillä hän ei näytä olevan hirveän hyvässä kunnossa.

Edward tulee minua vastaan ja kietoo kätensä ympärilleni. ”Kiitos”, hän henkäisee ja päästää irti.

Katson häntä yllättyneenä ja kohautan olkiani. ”Ei kestä…” Sitten kävelen keittiön pöydän ääreen ja painan pääni pöytää vasten.
”Alice”, Jasper henkäisee korvaani. ”Mitä tapahtui?” Ravistan päätäni. ”Ei nyt.”

Hän istuutuu viereiselle tuolille ja katsoo minua mietteliäästi. ”Entä Bella?” Huokaisen ja käännän pääni häneen päin. ”Kunnossa.”

Jasper nyökkää hitaasti ja kumartuu suutelemaan minua. Kiedon käteni hänen niskansa taakse ja henkäisen onnesta. Vaikka asiat olivat huonosti, Jasper paransi minut kyvyllään sekä olemuksellaan. Vastaan suudelmaan voimakkaasti, painan huuleni hänen huulilleen.

Siirrän käteni hänen vyötärönsä ympärille ja nostan hänet ylös. Hän lopettaa suudelmansa hetkeksi, katsoakseen minua. ”Mukavaa kun tulit.” Painan pääni hänen rintaansa vasten ja suljen silmäni. ”Mukavaa kun olet olemassa.” Hän ottaa kasvoni käsiensä väliin ja suutelee minua jälleen.

Minä taas nostan käteni hänen hiuksiinsa ja haron niitä. Hän hymyilee pienesti suudelmien välissä, mutta minä en anna hänen lopettaa.

Suudelma toi minuun aina lämpöisen olon, maailmassa oli silloin kaikki hyvin. Ei ollut sotia, ei mitään. Oli vain rakkaus.

”Jazz…”, kuiskaan hellästi. ”Niin rakas?” hän lopettaa jälleen suudelman ja puristaa minut tiukasti itseään vasten. Hän laskee päänsä minun niskaani vasten ja suukottaa sitä.

”En tiedä sittenkään onko Bella niin hyvässä kunnossa”, mumisen. Jasper kohottaa päänsä ja katsoo minua syvälle silmiin. ”Kuinka niin?”

”Hän…” Irrottaudun hänestä ja kävelen olohuoneeseen. ”Carlisle?” kysyn.

Hän katsoo minuun hymyillen. ”Niin?” Hymähdän. ”Bella ei ole hirveän hyvässä kunnossa”, toistan äskeiset sanani.

”Käyn tarkistamassa”, Carlisle lupaa ja kiiruhtaa yläkertaan. Käännän katseeni sohvasta Edwardiin, joka on jähmettynyt paikalleen. ”Parempi kun kukaan ei mene Bellan luo nyt”, sanon huomatessani Edwardin liikahtavan portaille päin.

”Edward…” Hän pysähtyy. ”Hyvä on”, hän mutisee ja harppoo sohvalle.

Huomaan Jasperin tulleen jälleen viereeni. Hän kietoo kätensä harteitteni ympäri. ”Sinun pitää rauhoittua. Olet jotenkin levoton”, hän hymähtää.

Virnistän ja suikkaan suukon hänen poskelleen.

Vilkuilen Rosalieta murhaavasti. Hän istuu sohvalla Edwardin kanssa ja hymyilee ihastuneesti kuin pikkutyttö karkkikaupassa.

Huomaan hänen hivuttautuvan koko ajan lähemmäs Edwardia, mutta Edward siirtyy sitä mukaa kauemmas.

”Edward”, hän kuiskaa toruvasti ja lempeästi. Minä säpsähdän ja ristin käteni nopeasti rinnalle.

Rosalie suutelemassa Edwardia… Molemmat kietoneet kätensä kiihkeästi toistensa ympärille…

Räpsäytän silmiäni typertyneenä. ”Alice?” Jasper kuiskaa nimeni äänettömästi.
Puristan huuleni yhteen. ”Rosalie ja Edward”, mumisen hiljaa vastaukseksi. Mieleeni muistuu kosto, jota olin vannonut lähtiessäni. Toteuttaisin sen pian, heti kun Bella ei olisi niin sekava.

Rosalie katsahtaa minua jäätävästi. ”Voisit olla kurkkimatta tulevaisuuteen.” En huomioi häntä sen enempää vaan käännän katseeni Carlisleen, joka juuri laskeutuu portaita alas. Hänen ilmeensä on huolestunut.

”Mitä nyt?” Me kysymme. Carlisle vain viittoo meidät luokseen meidän katsoessa häntä pelästyneenä. ”Kerron pian, mutta ei hän kuolemassa ole”, hän sanoo ja lähtee nousemaan portaita ylös.

Jotenkin me tiedämme, että kaikki ei ole nyt hyvin. Mikä Bellalla oikein on?

***



« Viimeksi muokattu: 31.01.2010 13:00:53 kirjoittanut Chewy »
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Tottunut saamaan haluamansa 6.luku tullut.
« Vastaus #64 : 17.01.2010 19:12:06 »
Ooo.... Oikein hyvä luku. Rakentavaa ei nyt vaan tule mieleen. 
Voikun se Bella karkais takas Jacobin luo... toive ajattelua....

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Tottunut saamaan haluamansa 6.luku tullut.
« Vastaus #65 : 17.01.2010 19:20:24 »
Ihana luku ♥
Aluks luulin et on Edwardin kuvakulmasta, mutta sitten se selvisi siinä vähän ajan päästä. :D

Mut pienen virheen taisin huomata ::)
Lainaus
”Mitä nyt?” me kysymme.
Pitäiskö ton me alkaa isolla? ::)

En saa oikein muuta sanottuu nyt mut Alice on ihana ♥ :D
Toivoisin jatkoa <3

NiNNNi
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Tottunut saamaan haluamansa 6.luku tullut.
« Vastaus #66 : 17.01.2010 21:28:40 »
Oi lisää lisää! Pitäs kieltää lailla lukujen jättäminen tämmösiin kohtiin ; )
Hyvä kun Alice kävi kaappaamassa Bellan, en olis kestäny Jacobia enää.
Eli jatkoa kiitos!
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

rrooooosa

  • ***
  • Viestejä: 30
Vs: Tottunut saamaan haluamansa 6.luku tullut.
« Vastaus #67 : 17.01.2010 21:41:23 »
Alotin tän vast tänää ja tykkäsin täst tosi tosi paljon!
jatkoo :)
<3

Midnight-Sun

  • Vieras
Vs: Tottunut saamaan haluamansa 6.luku tullut.
« Vastaus #68 : 18.01.2010 17:17:16 »
Tarina on hieno, juoni mukaan-tempaava ja teksti sujuvaa. Anteeksi, etten ole ennen kommentoinut mutta oleppa hyvä. ;) PIAN JATKOA<3!

E_Bella

  • Vieras
Vs: Tottunut saamaan haluamansa 6.luku tullut.
« Vastaus #69 : 18.01.2010 18:07:53 »
pidin tästä luvusta, vaikka ei parhaimmasta päästä ollut..  ::) jos sanon suoraan niin pidin edellisestä enemmän, kuin tästä.. : )
virheitä en tainnut löytää, kai... =D 
jatkoa taas toivoisin normaaliin tapaan... ;)

~E_Bella~

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Tottunut saamaan haluamansa 6.luku tullut.
« Vastaus #70 : 18.01.2010 18:42:46 »
Jes! onneks Alice haki Bellan takas! :) oon oikeestaan ilonen ettei siitä baari kohasta tullu oikeen enempää koska en tykkää jake/bella parituksesta :D ootan innolla Alicen kostoa ja sitä et mitä Carlislella oli sanottavaa! (=

jatkoa pian?  ::)

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Spock

  • trickster
  • ***
  • Viestejä: 217
  • not impressed
Vs: Tottunut saamaan haluamansa 6.luku tullut.
« Vastaus #71 : 18.01.2010 19:44:57 »
Ja taas. Hyvä luku, eikä haitannut yhtään, että oli Alicen näkökulmasta. Pikemminkin kiva, koska en oikein pidä Jacobista. :D

Olisiko miten mahdollista, että teet Jasperin näkökulmastakin luvun?  ;)

Jatkoa odotan.

-sanna
french revolutionaries die holding hands. nothing is okay ever again.

emaii

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Tottunut saamaan haluamansa 6.luku tullut.
« Vastaus #72 : 19.01.2010 10:55:33 »
Hih, hyvät kaks lukua. (:
Kiva kun nää oli Alicen näkökulmasta.
Eipä oikein muuta järkevää kommenttia ; D
Jatkoa! (:
Don't you dare look out your window,
Darling everything's on fire. ♥

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Jokaisella on tahtonsa 6.luku tullut.
« Vastaus #73 : 20.01.2010 19:23:31 »
Kiitos kaikille kommentoijille näin yleisesti.  :-* Sain jälleen iloisen mielen.

Arosalie - Eihän sitä koskaan tiedä...  8) (En ole vielä miettinyt uutta lukua.)

NiNNNi
- Joo, luultavasti sen pitäis alkaa isolla. Korjasinkin sen.  ;)

rroooo00sa - Ihanaa, uusi lukija. Ilahdun niistä aina.  :)

Midnight-Sun - Toinen uusi lukija.  :-* Mukavaa, kun tykkäsit.

sannamauh
- Vinkkiä sen verran, että seuraavassa luvussa on myös Jasperin Pov. Ja ööm... Varmaankin kaksi muuta.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2010 12:59:47 kirjoittanut Chewy »
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Jokaisella on tahtonsa 7.luku tullut.
« Vastaus #74 : 31.01.2010 12:58:41 »
A/N: Tähän lukuun laitan sitten PoV:t, jottette mene sekaisin.  Laitan tuon Jacobin kertomuksen takaumana, joten toivon että se ei häiritse lukemista. Ja tämän jälkeen tulee epilogi, joten tässä siis viimeinen varsinainen luku.
Otsikonkin vaihdoin, sillä se sopii ehkä paremmin.

                                          7. Riitoja

JacobPoV

Huokaisen väsyneenä ja katson Billyä. ”Onko sinun ihan pakko tietää, isä? Me vain juhlimme.”
Billy ristii kätensä rinnalleen. ”Haluan kuulla kaiken, muuten en anna sinun nukkua.” Nousen istumaan sängylläni haroen hiuksiani. ”No ihan sama. Et sinä kuitenkaan suutu.” Isäni kohottelee kulmiaan yllättyneenä. ”Se nähdään sitten, mutta aloita vain.” Hän heilauttaa kättään rennosti.

Suljen hetkeksi silmäni ja kohdistan ne sitten tiukasti isääni. ”Toivoisin, että et keskeyttäisi.” Billy pyörittelee silmiään. ”En tietenkään.”

~Takauma~

”Bella, rohkeasti vain. Ei se tunnu missään”, hihkun iloisena. Bella hymyilee ja siemaisee varovasti lasistaan. ”Tämä on itse asiassa ihan hyvää”. hän nyökkäilee ja vaipuu hetkeksi ajatuksiinsa.

”Meille”, Bella julistaa lopulta ja kilauttaa lasiaan minun lasiani vasten. Sen jälkeen hän kulauttaa lasinsa tyhjäksi. Hörppään omanikin nopeasti.

”Lisää vain”, Bella sanoo riemukkaasti. ”Eihän tämä riitä millään.” Naurahdan ja vien lasimme tiskille. ”Täyttö, kiitos.” Tarjoilijatar hymyilee minulle kireästi. ”Sinulla on jo viides ja tuolla tytöllä” hän nyökkää Bellaan päin. ”Vasta toinen.”
”Miksi hän on niin varovainen?” hän kysyy uteliaasti ja asettaa täydet lasit eteeni. ”Alku kankeutta”, mutisen ja vien lasit jälleen Bellalle.

”Molemmat on sinun.” Bella katsoo minua virnistäen. ”Kiitos.” Hän kulauttaa molemmat nopeasti alas ja värähtää. ”Kylmhääh.”

Halaan häntä innoissani. ”Kännissä jo?” Bella nyökkää kikattaen. ”Lishää. Päässhin jo vauhthiin.” Katson häntä järkyttyneenä. ”Se ei taida olla ihan hyvä idea, mutta minulla on jotain muuta. Mennään tuonne ulos.”

Bella kikattaa edelleen ja tarttuu minua kyynärvarresta. ”Olenh ainha valmsih kaikkeen.” Hän vetää minut ulos horjahdellen.

Kiedon käteni hänen harteitten ympäri ja pakotan hänet istumaan rappusille. ”Nämä tuo elämääsi piristystä.” Bella ottaa pussin, jossa on valkoista jauhetta käteensä. Hän ravistelee sitä varovasti ja nuuhkii pussin suuta.

”Huuhmetta?” Nyökkäilen kasvot leveässä virneessä. ”Seth kokeili tuota, kun oli vielä ihminen. Hän sanoi, että olo oli taivaallisen onnellinen melko pitkään. En nyt muista kuinka kauan…”

Bella hymyilee. ”Iloa mihnä tarvsstenkin.” Hän avaa pussin ja ravistelee kaikki jauhot suuhunsa. ”Ei noin paljon”, henkäisen järkyttyneenä. Tempaisen pussin itselleni ja katson sitä. Siinä oli enää noin milli jäljellä.

Katsahdan Bellaa järkyttyneenä. Silmät olivat muuttuneet sumeiksi ja epätarkoiksi. ”Bella?” kysyn ja ravistelen häntä olkapäistä. Ei reaktiota.

Läimäisen häntä varovasti poskelle. Bella säpsähtää ja räpäyttää silmiään. Hän hymyilee autuaasti ja epävarmasti.

”Lähdetään kotiin”, sanon hänelle ja nostan hänet ylös. Kietaisen käteni hänen vyötärönsä ympärille.
Bella liikahtaa kompastellen eteenpäin. Säikähdän ja tiukennan otettani.

”Koira, anna Bella minulle”, takaani äristään.


~Takauma loppuu~

”Siinä se”, totean haukotellen. Billy katsoo minua järkyttyneenä, epäilevänä. ”Annoitko sinä Bellalle huumeita?”

Nyökkään surkeana. ”Halusin tehdä Bellan onnelliseksi.” Isäni mumisee jotain mietteliäästi. ”Ja sitten se verenimijä pilasi kaiken, niinkö?”

”Niin.”
”Ja sinä et tiedä, miten Bella voi nyt?”
Pudistan päätäni. ”En.”
”Soita heille”, Billy ehdottaa hymyillen kireästi.
”Mutta…”
”Soita nyt. Et saa muuten nukuttua.”
Nyökkään huokaisten. Isäni päätä ei käännetty. ”Hyvä on, hyvä on.” Nousen ylös ja raahaudun ottamaan kännykkäni takin taskusta.

”En tiedä heidän numeroaan.” Billy rullautuu viereeni. ”Sinulla pitäisi olla sen lääkärin…”
Mutristan huuliani. ”Joo.”
Näppäilen numeron kännykkääni ja odotan hetken. ”Jacob… Yritä nyt”, isäni murahtaa kärsimättömästi.

Painan soittonäppäintä huultani purren ja asetan kännykän korvalleni.
”Haloo?” Alicen ääni vastaa.
”Minä täällä, Jacob.”
Hetkeksi tulee hiljaista, kuuluu vain vihaista ärinää. ”Mitä asiaa?” Alice kysyy lopulta.
”Miten Bella voi?”
”Hän on ihan kunnossa”, hän sanoo pirteästi.
”En usko.”
”Uskoisit nyt. Häntä vain väsyttää.”
”Niimp-”

Heitän kännykkäni vihaisesti sängylle. ”Alice löi luurin korvaan.” Billy pyörittelee silmiään. ”Niin minä arvelinkin, mutta menen nyt nukkumaan.” Hän lähtee nopeasti taakseen katsomatta.

Huokaisen ärsyyntyneenä. Isäni lähti aina kiireesti, kun aloin raivoamaan.
Heittäydyn sängylleni vaatteet päällä ja nukahdan heti sikeään uneen.

JasperPoV


Vilkaisen Carlislea huolissani. ”Kuinka paljon hän oikein otti ja mitä?”
Hän miettii hetken. ”Yhden pienen pussillisen. Ja se taisi olla kokaiinia.” Pudistan päätäni epäuskoisesti ja käännän katseeni Edwardiin.

”Bella on varmaan aika vihainen, kun hän herää”, mumisen ja kohautan olkiani. Edward painaa päänsä alas. ”Jos minä menisin hetkeksi muualle, hän taitaa herätä…” Hän sujahtaa nopeasti ovesta Rosalie kannoillaan. ”Ja minulla on… hommia”, hän sanoo väläyttäen hymyn.

Astun vaivihkaa Alicen vierelle sipaisten hänen poskeaan. ”Kyllä se siitä. Rosalie tajuaa aikanaan, ettei saa Edwardin huomiota”, mutisen hänelle.

Hän nyökkää kireästi. ”Niin… Mutta nythän Rosalie vasta yrittääkin saada Bellan pois alta.”
Huokaisen ja suukotan hänen poskeaan. ”Luultavasti, mutta…” En sano lausettani loppuun, sillä tiedän sen olevan valhetta.

Alice katsahtaa Emmettiä, joka seisoo huoneen nurkassa epätavallisen hiljaa. Välissä hän kuitenkin yrittää hymyillä, mutta se jää aika vaisuksi. ”Alice?” hän muodostaa sanat huulillaan.

Alice kävelee Emmettin luokse ja huokaisee. ”Mietin vain, että…” Emmett kohottaa kulmiaan. ”Niin. Rosalie on rakastunut Edwardiin silmittömästi.”

Emmett värähtää. ”Arvasin sen!” hän jylähtää ja paukauttaa kirjoituspöytää kovaa. Se lysähtää lattialle täysin hajonneena. Irvistän tahtomattani. ”Minun… pöytäni”, Alice änkyttää.

Emmett vilkaisee hajonnutta pöytää ja sitten Alicea. Hän räjähtää nauramaan. ”Anteeksi, Alice. En tiennyt, että pidit tuosta seeprakuvioisesta.”

Alicen suupieli alkaa väpättää. ”Ostin sen Espanjasta Jasperin ja minun ensimmäisellä häämatkalla. Ja sinä tuhosit sen, gorilla!”
Pärskähdän huvittuneena. ”Kyllähän se Emmett näyttää hieman gorillalta…”

Alice kääntyy minuun päin raivoisasti. ”Vai on tämä sinusta huvittavaa. Minä sinulle huvitukset näytän!” Hän loikkaa kaulaani ja alkaa pörröttää hiuksiani. ”Sinä näytät pian leijonalta.”

”Ja sinä huuhkajalta”, huudahdan nauraen ja sotken hänen hiuksensa.

”Rauhoittukaa”, Carlisle huokaisee väsyneesti, mutta hymähtelee kuitenkin. Me jähmetymme täysin paikoillemme. Minä seison Alice kaulassani ja Emmett taas on juuri heittämässä tyynyn meitä päin.

Esme istuu nojatuolissa hymyillen koko ajan. ”Kiitos”, Carlisle sanoo ja kumartuu jälleen Bellan puoleen.

”Menen… Alas”, Alice mumisee levottomasti ja irrottautuu minusta. Hän kiiruhtaa ovesta ja laittaa sen hitaasti ja varovaisesti kiinni. ”Tuota… Minä taidan mennä myös”, sanon yskähdellen.

Carlisle heilauttaa kättään ärtyneenä. ”Mikä teitä nuoria tänään vaivaa…” Kohautan olkiani ja lähden itsekin pikaisesti.

Hiivin portaat alas nopeasti ja harpon keittiöön. Kurkistan oven raosta ja värähdän järkytyksestä. Rosalie ja Edward suutelivat intohimoisesti. Vilkaistessani huoneen toiseen päähän, näin Alicen istumassa järkyttyneenä ja lamaantuneena paikallaan.

Alice viittoo minut luokseen, mutta pudistan päätäni. Haluan jäädä vakoilemaan.

Alice mulkaisee minua vihaisesti ja huitoo lujempaa. Pyöräytän silmiäni ja siirryn hänen luokseen. ”He ovat tehneet tuota jo kaksikymmentä minuuttia”, Alice sähähtää. ”Mitä me teemme?”

Tuhahdan. ”Ei kai mit-”
”Keksin!”
Ravistelen päätäni hymyillen. Alice esittää aina, että hänellä ei muka ole ideoita.

Hän tanssahtelee ovelle hymyillen kierosti. Hän tempaisee oven levälleen ja huudahtaa: ”Yllätys, salarakkaat!”

Rosalie säikähtää ja hypähtää taaksepäin. ”Tuo on… Inhottavaa.” Sitten hän katsahtaa Edwardiin hieman ärtyneenä. ”Mikset sinä kertonut, että he ovat oven takana?”
”Olin…”

Alice nauraa ivallisesti. ”Niin keskittynyt, vai?” Edward painaa päänsä alas nolostuneena. ”Tiesinhän minä. Helvetti Rosalie, sinulla on Emmett! Edward, sinulla on Bella!” Alice kiljuu. Edward murahtaa. ”Emmeköhän me saa päättää omasta elämästämme.”

”Tätä en olisi uskonut sinusta, Rosalie”, Emmett sanoo Alicen vierestä ja hän säpsähtää. ”Luulin sinun rakastavan minua.”

Rosalie perääntyy ruokapöytää vasten pelokkaasti. ”Mut… Tuota…”
Siirryn itsekin Emmettin vierelle ja vilkaisen häntä. Kasvot ovat surulliset ja raivosta vääntyneet.

”Mikä kokous tämä on olevinaan!” Rosalie huutaa vihdoin, kun ei muutakaan keksi. Kukaan meistä ei vastaa.
”Petturit”, minä murisen.

”Olit minun lempiveljeni!” Alice huutaa vihaisena. ”Edward, sinä olit ihan huippu taistelukaveri”, murahdan vihaisesti. Ja Rosalie, minä rakastin sinua”, Emmett sanoo.

Edward kallistelee päätään. ”Miksi mennyt muoto?” Hän leväyttää silmänsä auki järkytyksestä ja liikahtaa Rosalien eteen. ”Ei, meitä te ette karkota.”

”Karkota!?” Rosalie inisee. Edward nyökkää. ”Sitä he suunnittelevat.”

”Puhutaan nyt kaikki asiat läpi”, Carlisle sanoo rauhoittelevasti vierestämme. Käännähdän häneen päin. ”Ei ole puhuttavaa.” Esme nyyhkyttää kyynelettömästi. ”Ei meille tarvitsisi käydä näin. Mistä tämä riita edes lähti?”

Katsahdan Alicea kysyvänä. Hän nyökkää. ”Edwardista ja Rosaliesta. He rakastavat niitä, joita heidän ei pitäisi. Joten minusta he saavat painua muualle kuhertelemaan.”

”Alice, tuo on aika julmaa”, Carlisle tokaisee. Alice sähähtää kasvot vihaisina. ”Ei sitten ole julmaa pettää toista?”
Hän harppoo Rosalien luokse ja tarttuu häntä ranteesta. ”Tiesin, että sinusta koituu aikanaan ongelmia. Ja nyt sinä saat häipyä täältä muualle!”

Rosalie vilkaisee Alicea änkyttäen jotain. ”Mut… Siis… Ei…”

”Ja Edward myös, sinun olisi ehkä aika hieman tuulettua”, tokaisen viileästi. Nyökkään ovelle päin kireästi hymyillen. ”Ulos, kumpikin. Nyt heti.”

Edward murahtaa päätään pudistellen. ”Ette te voi meitä karkottaa. Kuulumme perheeseen ja…”
”Carlisle ja Esme päättävät tästä?” autan häntä.

Edward nyökkää pienesti, varovaisesti hymyillen. ”He jäävät tänne, he ovat perhettä”, Carlisle sanoo tiukasti. ”Ja tästä ei enää puhuta.”

”Mitä?! Kannatatko sinä pettämistä?” Alice kiljaisee typertyneenä ja vilkaisee minua mietteliäästi. ”Alice… Rauhoitu”, Esme sanoo hymyillen lempeästi, äidillisesti.

”Minä häivyn. En aio katsella tällaista paskaa”, Alice murahtaa ja liitelee ohitseni ovesta ulos.

”Minä myös”, ilmoitan ja lähden Alicen perään.
”Tulemme sitten takaisin, kun Alice näkee tilanteen rauhoittuvan. Pitäkää Bellasta hyvä huoli”, huikkaan vielä ovelta.

”Emmett?” kurkistan ovelta kysyvänä nähtyäni hänen epäröivän. Hän katsahtaa perhettään päätään pudistellen ja tulee sitten luokseni. ”Olet oikeassa, Jasper.”

”Lähdetään tuulettumaan”, hän virnistää pienesti.
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Spock

  • trickster
  • ***
  • Viestejä: 217
  • not impressed
Vs: Jokaisella on tahtonsa 7.luku tullut.
« Vastaus #75 : 31.01.2010 13:36:07 »
Ei tää sais loppua! :--(

Teksti oli sujuvaa, mutta ainoa joka häiritsi oli se, kun Jacobin takauma oli preesensissä. :--D kumminkin, tykkään. Olin toooosi iloinen kun oli Jasperin poV. :--) kiitos siitä !

xoxo, sanna m.
french revolutionaries die holding hands. nothing is okay ever again.

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Jokaisella on tahtonsa 7.luku tullut.
« Vastaus #76 : 31.01.2010 16:02:57 »
Sais kyllä hävetä se Edward !  >:( Kamala..
:D Juu, mut oli ihan mahtava luku jälleen ja harmi, että loppuu kohta ;; ( Enään epilogi..
Järkevää ei saa sanottua nyt, mutta odottelen innolla epilogia ;)

NiNNNi
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Phanny

  • slightly mad
  • ***
  • Viestejä: 446
  • ready for my close-up
Vs: Jokaisella on tahtonsa 7.luku tullut.
« Vastaus #77 : 31.01.2010 16:56:45 »
Ääh, ei saa looppua!! >:(

Jotenkin hauskaa toi Edwardin ja Rosalien juttu, kai mulla vaan on kehittyny joku Bella-inho... ;D

Mahtava luku, nyt jään odottaan epilogia :)
freedom is just another word
for nothing left to lose

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Jokaisella on tahtonsa 7.luku tullut.
« Vastaus #78 : 31.01.2010 17:04:29 »
Ihanaa :P
Jossain luvuissa tosin huomasin että oli mennyt aikamuoto hetkeksi sekaisin :D
Mutta eih tää ei saa loppua 8(
Odotan epilogia. :-*

- loveya, maria
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

JasminCullen

  • Vieras
Vs: Jokaisella on tahtonsa 7.luku tullut.
« Vastaus #79 : 31.01.2010 19:56:09 »
äääää,
tää ei saa loppuu!   :'(
mut en ois kyl uskonu et Jake ois antanu Bellsil huumeit  :o en vaik Bella oliski pyytäny ite niit.
mut nojaaa, teki juonest vaa viel juonekkaamman (< onkohan toi ees mikään sana  ???;D
mut hei epilogii ootelles  ;)

XOXO Jasmin