Kirjoittaja Aihe: Perillinen, Itsensä hukannut ei taivasta tunne, K-11  (Luettu 4024 kertaa)

Winifred

  • Nuorallatanssija
  • ***
  • Viestejä: 498
  • © Sara Sofia
    • Ad surdas auras canere
alaotsikko: Perillinen, Murtagh/Eragon, K-11, angst, drama (Kupla muokkasi fandomin takaisin näkyviin otsikkoon.)

Title: Itsensä hukannut ei taivasta tunne
Author: Winifred
Beta: Noup.
Genre: Angst, drama
Rating: K-11
Pairing: Murtagh/Eragon
Disclaimer: Christopher Paolini omistaa Perillisen, en minä.
Varoitukset: Insestiä, sikäli kun sisarpuolten suhde sitä on.
Summary: Vääryyttä oli monenlaista ja hän tiesi, että tämä oli pahinta laatuaan.

A/N: Osallistuu Kaiken maailma ficlettejä -haasteeseen 24.10.-30.10. “Taivas”, Fandom10 -haasteeseen sekä Yhtyeen tuotanto -haasteeseen kappaleella Deep Silent Complete, joka on Nightwishin käsialaa. Siinä hieman haasteista. Ensimmäinen ficcini Perillinen fandomista, mutta viimeinen ei tule olemaan tämän fandomin saralla. Tällainen lyhyt ficlet mielenkiintoisella parituksella, jos niin voi sanoa.

Sanamäärä on tasan kolmesataa (kappaleen sanoja ei laskettu).

Spoilaa kirjoja Eragon ja Esikoinen.

Itsensä hukannut ei taivasta tunne

Deep Silent Complete
Black velvet sea
Brave day sinking in endless night


Metsä heitti hyvästit auringonvalolle ja vastaanotti pimeyden, joka sai kaikki unohtamaan päivän loistavuuden. Kurjuutta valaisi ainoastaan sininen taivas, tähtien ja kuun loiste.

Nuori miehen alku nojasi paksurunkoista puuta vasten. Ajatukset yhtä synkkiä kuin ympäröivä pimeys, hän odotti sitä yhtä, joka saattoi valaista kaiken hetkeksi. Pimeys nielaisisi hänet lopulta, mutta se lyhyt hetki, minkä hän sai oli sen arvoinen. Kyllä hän tiesi, ettei hänelle kuulunut valo ja kunnia. Pienestä asti hän oli tiennyt, mikä hän oli. Kohtaloa vastaan oli turha taistella.

Hän tiesi, milloin ohranvaaleat hiukset omistava hahmo lähestyi häntä, vaikka hänellä oli silmät suljettuina. Vaisto kertoi jo kauan ennen kuin toinen kietoi käsivartensa hänen ympärilleen. Silmät pysyivät suljettuina jopa silloin, kun pehmeät huulet koskettivat hänen omiaan, karheita ja janosta lohkeilevia huulia.

Vääryyttä oli monenlaista ja hän tiesi, että tämä oli pahinta laatuaan.

Silti hän kietoi käsivartensa itseään nuoremman miehen, oikeastaan pojan, ympärille syventäen suudelmaa samalla. Toinen takertui häneen enemmän, hyväili alaselkää ja nojautui vartalollaan lähemmäs. Kielet kiusoittelivat toisiaan, usuttaen toista yhä enemmän.

Murtagh, missä olet? Hänen mielensä täytti kysymys, jonka lausui se ainut, ketä hänen tuli pelätä. Nopeasti hän sulki mielensä salatakseen sen kenen kanssa oli ja missä. Muutoin vain hän ei olisi hengenvaarassa. Oli ylipäätäänsä virhe päästää mielensä muurit putoamaan edes hetkeksi.

Oli virhe, että hän suuteli toista ylipäätäänsä. Pehmeät huulet erkanivat hänen omistaan hetkeksi vetääkseen henkeä. Häkellyttävän kauniit silmät katsoivat hänen omiaan. Noista kauniista silmistä loisti ilo, valo ja kaikki se, mitä hän ei itse kyennyt saamaan. Toinen yritti kurottaa hänen mieleensä, kuten jokaisella kerralla kun he kohtasivat. Muttei hän voinut avata mieltään edes sille, ketä hän rakasti.

Loukkaantuneena ohranvaaleahiuksinen poika vetäytyi hieman kauemmas ja kohotti katseensa tähtiin, aivan kuin pyytääkseen sieltä apua.

Hän kohotti myös katseensa taivaaseen.

“Itsensä hukannut ei taivasta tunne”, hän kuiskasi hiljaa.

“Mitä?” Toinen katsoi häntä tutkivasti.

“Ei mitään, Eragon. Tule tänne, suutele minua.”


A/N2: Minulla ei ole mitään kommentteja vastaan : D
« Viimeksi muokattu: 26.11.2014 22:50:20 kirjoittanut Kaapo »
Just keep your head to the sunlight so you won't see the shadows .

I'll be dancing with myself.

Lexie

  • epic
  • ***
  • Viestejä: 184
Vs: Itsensä hukannut ei taivasta tunne
« Vastaus #1 : 27.12.2009 18:51:52 »
Mitä ihmettä? Ei yhtään kommenttia! Minä rakastuin!

Wiuu, pojat olivat ihan omia itsejään ja tämä oli minusta aivan ihana.. jotenkin hirmuisen tulkinnanvarainen ja ilmava. Siiss... itse sai päätellä paljon, ja minä tyykkkäään.

Lainaus
Metsä heitti hyvästit auringonvalolle ja vastaanotti pimeyden, joka sai kaikki unohtamaan päivän loistavuuden.

Kuvailusi tässä oli ihan mielettömän hyvä. Ihania kielikuvia.

Lainaus
“Itsensä hukannut ei taivasta tunne”, hän kuiskasi hiljaa.

Ihana. Aivan käsittämätön.

Kirjoita ihmeessä tästä parista lissee, oon kiinnostunut.

- kk
to taste your beating heart
(part I part II part III)
(ava: aiju)

Winifred

  • Nuorallatanssija
  • ***
  • Viestejä: 498
  • © Sara Sofia
    • Ad surdas auras canere
Vs: Itsensä hukannut ei taivasta tunne
« Vastaus #2 : 28.12.2009 00:22:47 »
kyynelkanava, olen otettu kommentistasi, mukavaa että pidit : ) Huojentavaa kuulla, että mielestäsi Murtagh ja Eragon olivat omia itsejään. Jotenkin kirjoissa Murtagh on tähän mennessä ollut minulle etäinen hahmo ja en ole hänen suljettuun mieleensä päässyt kurkistamaan. Mukava kuulla siis, että tässä kumpikaan ei vaikuttanut kovin ooc:ltä. Näillä näkyminen olen kyllä kirjoittamassa tällä parituksella ainakin muutaman ficcelöisen. Sen verran minua pojat yhdessä minua kiinnostavat.
Kiitos hurjasti kommentistasi, mukavaa että vaivauduit mielipiteesi kertomaan<3
Just keep your head to the sunlight so you won't see the shadows .

I'll be dancing with myself.

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Vs: Itsensä hukannut ei taivasta tunne
« Vastaus #3 : 14.02.2010 22:49:38 »
Oh. Vau. Tämä olisi varmaan jäänyt lukematta jos olisi ollut pidempi, sillä ajattelin lukea jonkun lyhyen ficin ennen kuin lähden koneelta. Onneksi valitsin tämän. Nam, joskus kirjoja lukiessa olen miettinyt, että Eragon/Murtagh olisi aika herkku paritus kirjoittaa/lukea fic.

Minusta molemmat pojat olivat omia itseään, siitä plussaa. Eragon oli juuri sellainen kuin millaiseksi olen hänet kuvitellut ja tässä kivasti kuvailtiin sitä, kuinka hän on Murtaghia nuorempi. Murtaghin ajatukset kuulostivat myöskin aidoilta, sopivat varsin hyvin hänelle.

Kuvailu oli myöskin todella kaunista : ) Tykkäsin kovasti. Vaikka fic olikin lyhyt, tässä oli hienosti kuvailtu tunnelma ja tilanne niin, että jäi asiat jäivät juuri sopivasti lukijan mielikuvituksen varaan.

Pitäisi itsekin varmaan jotain Perillinen-fictionia joskus kirjoitella, ja etsiä lisää ficcejä tällä parituksella. Sen verran tämä teki nimittäin vaikutuksen.
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Winifred

  • Nuorallatanssija
  • ***
  • Viestejä: 498
  • © Sara Sofia
    • Ad surdas auras canere
Vs: Itsensä hukannut ei taivasta tunne
« Vastaus #4 : 01.03.2010 10:01:50 »
Sca, kiitos kommentistasi!<3 Miellyttävä kuulla, että Eragon ja Murtagh toimivat ja etteivät he olleet ooc:maisia. Kiva, että kuvailu oli mielestäsi kaunista ja että tykkäsit siitä, sillä pelkäsin hieman että tässä olisi ollut liikaa kuvailua. Eragon/Murtagh on kyllä aika herkku paritus, kismitti ihan hirveästi kun kirjoissa selvisi että he ovatkin velipuolia keskenään (mutta eihän se silti tätä paritusta estä : D)
Jos kirjoitat ficcejä Perillinen -fandomista ja julkaiset ne Finissä niin lupaan olla eturivissä lukemassa. Perillisestä on niin harmillisen vähän ficcejä!
Just keep your head to the sunlight so you won't see the shadows .

I'll be dancing with myself.

Milky

  • Blöndi Ballerina
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Dude. This is a really bad idea... LETS DO IT!
Vs: Itsensä hukannut ei taivasta tunne
« Vastaus #5 : 05.03.2010 19:18:56 »
Aww... ihanan suloista. Olen niin hirvittävän huono kommentoimaan, etten oikein saa mitään rakentavaa ikinä kokoon ficceistä joista pidän. Hahmot ovat täysin IC kuten kyynelkanava ja Sea jo sanoivat, mikä on aivan loistavaa, koska molemmat ovat ihania hahmoja Perillisessä. Parituskin on osuva ja olen tainnut haaveillakkin lukevani tälläistä ficciä monta kertaa. Kaunis, erittäin kaunis ja koskettava  :'(. Kiitos.
If you’re starhokeyplayer don’t just wanna start to be a breakdancer for a living. Or something. Unless you’re really good at it! I don't know... Do what you do. –Maika Maile
---
ava by Laaksokukka, kiitos

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: Itsensä hukannut ei taivasta tunne
« Vastaus #6 : 12.04.2010 14:31:27 »
Nimi oli jo niin mielenkiintoinen, että tarttui silmään Kaiken maailman ficlettejä-topsaa selaillessa. Paritus kuulosti alkuun aika, hmm, erikoiselta, mutta luettuani olin aivan ihmeissäni siitä kuinka tykkäänkin isestistä ;D

Perillisestä en montaa ficciä ole lukenut, mutta tämä on niitä parhaita, jonka takia aloin kommenttiakin rustaamaan. Kuvailu oli kaunista ja välillä niin yksinkertaista, sopien täysin Perillisen ihmisten yksinkertaiseen elämään.

Lainaus
Vääryyttä oli monenlaista ja hän tiesi, että tämä oli pahinta laatuaan.

Tämä oli ficin kaunein kohta ! Tieto siitä, että tekee jotain väärää ja tekee silti, ah se uppoaa muhun.

Hahmot olivat IC, molempien hallittu olemus, kokonaisuus. Hallitsit hahmot koko ajan, eikä yksikään kohta ollut OOC.

Tykkäsin ! ♥

~doll
« Viimeksi muokattu: 03.05.2010 14:02:14 kirjoittanut uglydoll »
darling i'm a nightmare dressed like a daydream

Merci

  • Leffafriikki
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Itsensä hukannut ei taivasta tunne, K-13
« Vastaus #7 : 01.10.2011 21:54:02 »
Vau. Oikeasti. En voi muuten kuvailla.

Katoin tänään Eragonin pitkästä aikaa ja ihan tahtomattani kun Murtagh tuli kuvioihin
mie aloin parittaa sitä Eragonille. Siispä. Päätin ettiä jonkun Eragon/Murtagh ficin.
Ja hyvän löysinkin. Tää on suloinen, ei mun mielestä kuitenkaan liian siirappinen. Sun kirjotustyyli on aivan
ihana, muuta en voi sanoa.

Rakastuin. Päätä pahkaa.
More profound bond

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 785
  • Not killing people is really hard.
Vs: Perillinen, Itsensä hukannut ei taivasta tunne, K-11
« Vastaus #8 : 26.05.2019 20:41:58 »
Heipähei! Törmäsin tuossa yhteen omaan vanhaan Perillinen-ficciini ja sen myötä tuli kovin suuri tarve lukea tämän fandomin ficcejä! En suuremmin ole juuri tämän parituksen ystävä, mutta tämän otsikko oli vallan kaunis ja siksi tästä kiinnostuin.

Tämä oli kaunis pätkä, jossa olit kuvannut kivasti Murtaghin tunteita. Murtaghiin sopii tuo tietynlainen melankolisuus, joka tässäkin tekstissä kulkee läpi koko tekstin ja tapahtuman, ja sitten kuitenkin tavallaan jonkinlainen toivo, joka tällä kertaa on Eragon. Onhan Murtaghin kohtalo kuitenkin aina ollut tavallaan sinetöity, ja hän tiedostaa sen, kenties on tiedostanut jo ihan pienestä lähtien. Tähän sopii myös se, miten Murtagh meinaa jo unohtaa hetkeksi kaiken muun, mutta ei pääse unohtamaan, ja miten koko ajan nuo ajatukset varjostavat tilannetta ja myöskin sitä kautta hänen suhdettaan Eragoniin. Ja Eragon on ah-niin-tietämätön tuosta kaikesta, kuten tavallista.

Tämä oli ihana tunnelmapätkä, ja kuten tuolla aiemmissa kommenteissa Dollskin sanoi, huomasin tämän ficin myötä itseasiassa, ettei tämä paritus olekaan ollenkaan huono :D Ei tosin silti minun mielestäni se the oikea paritus tässä fandomissa (koska Eragon nyt vaan kuuluu vinkumaan Aryan perään), mutta tässä parituksessa on potentiaalia! Kiitos että avasit silmäni, täytyypä samointein käydä tutkailemassa onko sinulla lisää tätä fandomia kuten alkutiedoissa lupasit, ettei tämä tule olemaan ainoa ;>
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."