Kirjoittaja Aihe: Twilight: Rubikin kuutio, S  (Luettu 6275 kertaa)

WHOKILLEDBAMBI

  • ***
  • Viestejä: 62
Twilight: Rubikin kuutio, S
« : 29.11.2009 21:21:29 »
Author: WHOKILLEDBAMBI
Pairing: Jacob/Bella
Rating: Sallittu
Fandom: Twilight
Genre: Angst, one-shot
Disclaimer: Hahmot ovat Stephanie Meyerin, teksti minun.
Summary: Rubikin kuutio on jaettu yhdeksään osaan. Jokaista pintaa pyörittämällä kuution saa näyttämään siltä, että se koostuisi kahdestakymmenestäseitsemästä pienemmästä kuutiosta.
A/N: Käytyäni tuon New Moonin leffateatterissa kattomassa ja säälintunteiden Jacobia kohtaan herätessä, alkoi päässäni itää ajatus fikistä. Tässä sitten toteutus johon on käytetty runsaasti aikaa (lyhyydestä huolimatta). Pyörittelin tekstiä paljon, korjailin ja vaihtelin monia kohtia. Lopputulokseen olen itse tyytyväinen, mutta kertokaahan tekin mitä mieltä ootte. :) Kirjoitusvirheitä löytyy varmaankin, valitettavasti äidinkieli ei ole mun vahvuuksia.




”Olet kuin rubikin kuutio, sinut täytyy ratkaista.”

Ei, et sinä minua halua ratkaista. Miten voisit, koska ethän sinä edes ole perehtynyt kuution toimintaperiaatteeseen.
Rubikin kuutio on jaettu yhdeksään osaan. Jokaista pintaa pyörittämällä kuution saa näyttämään siltä, että se koostuisi kahdestakymmenestäseitsemästä pienemmästä kuutiosta.

Silität hiuksiani hellästi. Varot siirtämästä yhtään suortuvaa paikaltaan. Jokainen kätesi liike on tarkkaan harkittu ja virheetön. Viet kätesi hallitulla liikkeellä poskelleni hellästi hivellen. Pelkäät piirtää kosketustasi kaipaavan ihoni pintaan. Vaikka tunnet ihoni kihelmöinnin silkkisten sormiesi päissä, sinä et riko kaavaa. Pelkäät pyörittää yhtä kuution yhdeksästä osasta, pelkäät katsoa pinnan alle. Sinä pelkäät.

Ensimmäinen kyynel.

”Olet kaunis.”

Ei, et sinä pidä minua kauniina. Miten voisit, koska ethän sinä edes tunnista lähtölaskelmassa olevan kuution erivärejä.

Tartut hellästi peukalolla ja etusormella leukaani ja kohotat kasvoni. Katseemme kohtaavat, mutta et näe  silmiäni varjostavan verhon taakse.

Toinen kyynel.

”Tiedätkö… Ei sinua voi ratkaista, se on mahdoton tehtävä.”

Ei, taas väärin. Miten voit sanoa sen olevan mahdottomuus, koska rubikin kuution ratkaiseminen mistä tahansa asennosta on laskettu olevan mahdollista kahdellakymmenelläviidellä siirrolla.

Kätesi harhautuu radaltaan, säpsähdät rajusti ja kuljetat sormesi rivakasti takaisin sinun itsesi oikeiksi muodostamille raiteille.
Tartun ranteisiisi ja työnnän sinut kauemmaksi. Et sinä minua halua. Et sinä minua ole koskaan halunnutkaan. En ole sinulle se oikeanlainen hirviö.

Kolmas kyynel.

”Jacob?”

Rubikin kuutiota ratkaistaessa sokkona on muistettava kuution värit ilman muita apukeinoja. Kuutiota saa katsoa niin kauan kuin itse vain haluaa. Kuution tunnusteleminen on kielletty.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 23:39:58 kirjoittanut NiNNNi »
Murder murder murder
Someone should be angry
The crime of the century
Who shot little Bambi?

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #1 : 29.11.2009 21:57:21 »
JAcob on niin parka ;<  Edward häipyy Bella rientää Jacobin luo mut hetikun Edward tulee takasin nii jacob vaa jätetäään.
Tosi hienosti kirjotettu tää!
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #2 : 29.11.2009 22:17:55 »
Joo Tykkään^^
Olin sillee, ett JESS kerranki Jacob/Bella paritus, mut ei ollu ihan silti semmone, mitä olisin toivonu.
Mut kuiteskin ihana<3 Syvällistä<3 Ihana<3

Narina

  • Utopisti
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Keittiösaksisyndrooma...
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #3 : 29.11.2009 22:19:44 »
Ei elämä - tämä oli ihan älyttömän tyylikäs! Otsikko se minun huomioni kiinnitti, eikä tekstin sisältökään tuottanut pettymystä. Rakastan rubikin kuutioita - ikiaikainen unelmani on se, että saisin joskus koottua yhden... :) Onnistuit täydellisellä tavalla tuomaan esiin faktat kuutiosta ja sovittamaan ne tarinaan. Jacob/Bella on yksi lempiparituksistani, Jacobin PoV on yksi suurimmista fanitukseni kohteista - ei angsti-Bellaa enää hullukaan jaksa... :)

Teksti on kaunista, sanankäänteet loistavia - pituus on täydellinen. Tuo viimeinen kappale... Awww! <3 Nuo kyyneleet tuolla tuntuivat vähän kliseisiltä. Yritin tässä tosin miettiä, millä ne olisi voinut korvata, enkä keksinyt oikein mitään järkevää... Sadepisaroilla? No, jollakin... :)

Yksinkertaisesti sanottuna pidin tästä ihan äärettömästi - kiitos tästä! <3

- Narina

Ps. Sori - tähän aikaan illasta ei oikein enää synny mitään syvällistä palautteeksi... :)

"Söin porkkanoita päivän ja pelastin maailman."
(Kuusiraajainen purppuratähti)

WHOKILLEDBAMBI

  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #4 : 30.11.2009 00:46:16 »
Kotitonttu: Kiitos paljon lukemisesta ja kommentista!

Rassermus: Kiitoksia sullekkin kommentoimisesta ja lukemisesta! Oon kirjoittamassa pitempää J/B ficciä tällä hetkellä inspiraation iskettyä, ja aion sen sitten tänne julkaista. Eka osa alkaa olla hiomista vaille valmis. Jahka se sitten olisi toivomaasi suuntaan kirjoitettu. ;)

Narina: Iso kiitos pitkästä kommentista! Pyrinkin kovasti sovittamaan kuution faktat tekstiin joten mahtava kuulla, että oon onnistunut tavoitteessa. Toi kyyneleiden korvaaminen sadepisaroilla kuulostaisi kyllä myös erittäin toimivalta ratkaisulta. Mä tykkään myös itse Jacob/Bella parituksesta paljon ja mulle sen toteuttaminen on helpompaa kuin Edward/Bellan.
Murder murder murder
Someone should be angry
The crime of the century
Who shot little Bambi?

-AliceCullen-

  • kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 83
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #5 : 30.11.2009 18:29:10 »
Tykkäsin valtavasti. Jotenkin onnistuit saamaan tekstistä tosi kaunista ja sujuvaa. Njah, en osaa kuvailla sen tarkemmin. Ficci ei ollut ihan sitä mitä alkutietojen perusteella kuvittelin, vaan paljon mielenkiintoisempi.

Iso plussa Bella/Jacobista. Bella/Edward höttöjä tässä enää kukaan jaksa lukea, kun suunnilleen kaikki noudattavat samaa kaavaa. Nojoo, en ala yleistämään.

Rakentavaa et musta irti saa, koska ne on lähtenyt merelle seilaamaan Mikki Hiiren kanssa. Paitsi, kuten Narnia mainitsikin, noi kyyneleet tuntui vähän kliseisiltä. Tosiaan sadepisarat vois olla jotenki "tyylikkäämpiä" Pah, en keksi tähänkään adjektiivia.

Turhaa kommaa, tiedän, mutta ei oikein irtoa mitään sen kummempaa ;>
erase all the memories they'll only bring us pain

Elanoir

  • ***
  • Viestejä: 146
  • choose juicy
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #6 : 01.12.2009 15:11:33 »
jestas, sietääkin olla tyytyväinen!

ficin nimi herätti heti mielenkiintoni - ei, en ajatellut itse kuutioita. ajattelin juuri tällaista elämä-on-epäreilua-et-valinnut-minua -suhdesotkua. :) voi jakea, käy niin sääliksi.

Lainaus
Kuutiota saa katsoa niin kauan kuin itse vain haluaa. Kuution tunnusteleminen on kielletty.
erittäin kauniisti tulkittuja lauseita, jotka pitävät sitä herkkää puoltaan sisällään.

kiitos!
to me you live in a world of chaos.

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #7 : 01.12.2009 17:15:10 »
Ei herrajumala, olipas vain kaunis. Itkettää. Mustakin tuli Team Jacob New moonin myötä, ja tää oli vaan niin ihana. Aws.

Kiitos,
~Vaivaiskoivu

WHOKILLEDBAMBI

  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #8 : 01.12.2009 17:49:50 »
-AliceCullen- : Kiitoksia piiiitkästä ja kivasta kommentista sekä lukemisesta! Tosiaan E/B:tä löytyy kaikista maailman nurkista samantyylisiä ficcejä vaikka muille jakaa.

Elanoir: Kiitoksia kommentista ja lukemisesta. Kiva kuulla, että muutkin tykkää tästä tekstistä, ja jep, Jake on reppana.

Vaivaiskoivu: Kiva, että tykkäsit, luit ja kommentoit! :)
Murder murder murder
Someone should be angry
The crime of the century
Who shot little Bambi?

JasminCullen

  • Vieras
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #9 : 01.12.2009 20:00:57 »
Vau,
omfg,
voi jumankekka,
tä oli iha tajuttoman kaunista tekstiä !!

Taidan pyörtyä kateudesta.

XOXO Jasmin

WHOKILLEDBAMBI

  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #10 : 01.12.2009 21:54:59 »
JasminCullen: Kiitos kommentista ja lukaisusta. Kiva kuulla, että tästä tykätään. ;D
Murder murder murder
Someone should be angry
The crime of the century
Who shot little Bambi?

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #11 : 02.12.2009 17:33:11 »
Tosi hyvä.
Tosin alkuun olisi voinut laittaa kenen PoV. on kyseessä... Sitä en oikeen tajunnu.
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

WHOKILLEDBAMBI

  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #12 : 02.12.2009 17:46:38 »
culliina: Kiitos sullekkin. Ajattelin, että viimeistään tosta lopusta selviäisi kenen PoV, kun siinä Bella sitten sanoo "Jacob?", mutta olisihan ton voinut tohon pistää myöskin. :)
Murder murder murder
Someone should be angry
The crime of the century
Who shot little Bambi?

Cheo

  • joan jett's slave
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Ava by Vanilje
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #13 : 02.12.2009 18:56:15 »
AAAH, ihanaa, vihdoinkin angstia! Ja vieläpä Jacob/Bellaa! Kiitos!

Tykkäsin todella paljon tosta Rubikin kuutio vertauksesta, se oli hienosti kirjoitettu.

Olisi kiva joskus kirjoittaa jotakin rakentavaa, mutta se ei onnistu minun aivoillani (niinkuin Rubikin kuution selvittäminen...) mutta tää oli aivan fantastinen.
"I've read this script and the costume fits
so I play my part."

WHOKILLEDBAMBI

  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #14 : 02.12.2009 20:13:23 »
Cheollekkin kiitokset kommentoinnista ja lukemisesta. Kehuakseni itteeni on mun myönnettävä, että tykkään itekkin tosta rubikin kuutio-vertauksesta kun se on vähän tuommoinen tavallisesta poikkeava (ainakin omasta mielestäni, enkä oo aiemmin tohon vertaukseen törmännyt).
Murder murder murder
Someone should be angry
The crime of the century
Who shot little Bambi?

Retu^^

  • Vieras
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #15 : 02.12.2009 20:27:43 »
Oij, tää oli vaan niin kaunis. Ihana.

]     T E A M   J A C O B    

lisää tämmösiä!


~Retu

WHOKILLEDBAMBI

  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #16 : 02.12.2009 23:20:36 »
Eööäöäöäööäww, te aiheutatte mulle suorituspaineita seuraavia ficcejä kirjoittaessa! ;D

Mutta oikein paljon kiitoksia Retu^^ ja Jazmii!
Murder murder murder
Someone should be angry
The crime of the century
Who shot little Bambi?

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #17 : 04.12.2009 15:13:53 »
Mä rakastan kaikkee, missä on vertauskuvia.
Tässä nyt verrattiin Jacobia rubiikinkuutioon, jännää :P
Osa noista tiedoista oli sellasia joita mä en ollenkaan tiedä, opinpahan uutta  ;)
Hyvin kirjotettu.

~teinirinsessa



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

WHOKILLEDBAMBI

  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Rubikin kuutio
« Vastaus #18 : 04.12.2009 19:30:55 »
Kiitos teinirinsessa, kiva kuulla, että tykkäsit. :)
Murder murder murder
Someone should be angry
The crime of the century
Who shot little Bambi?