Kirjoittaja Aihe: Ystävän neuvo [K -11, fluff, femme, Lavender/Parvati]  (Luettu 3022 kertaa)

Sekoleptikko

  • Nederlandstalig
  • ***
  • Viestejä: 1 024
  • Hilarisch
Title: Ystävän neuvo
Writer: Minä, Sekoleptikko
Beta: Pics, kiitos taas<3
Disclaimer: J. K. Rowling omistaa Potterversumin, en minä. En myöskään saa minkäänlaista rahallista korvausta tästä.
Genre: Puhdasta fluffia, femme
Pairing: Lavender Brown/Parvati Patil
Rating: K -11
Word count: 607
Summary: ”Tule, mennään makuusaliin, niin minä selitän. Siellä ei ole nyt muita.”
A/N: Aaa, ensimmäinen femmeni. Tajusin tätä kirjoittaessa, että tykkään tästä parituksesta ja ei sitä femmeä ole sen erilaisempi kirjoittaa kuin hettiä tai slashia. Hihii, mulla on kivaa. : )) Femme kymppiin menee, samoin genreen fluffilla ja sataseen (Harryn vuosikurssin tytöt) sanalla 21. Ystävät.



”Hei, Parvati, onko sinulla hetki aikaa?”

Parvati nosti katseensa laiskasti liekeistä Lavenderiin, mutta ryhdistäytyi heti, kun huomasi kuinka epävarma toisen tytön ilme oli. Lavenderin katse harhaili, hän pureksi hieman alahuultaan ja pyöritti muutamaa hiusta sormensa ympäri. Se ei ollut kovinkaan erikoista, että Lavender oli hermostunut, mutta nyt siinä oli jotain erilaista, jotain syvempää. Parvati nousi istumaan suorempaan osoittaakseen, että oli valmis kuuntelemaan toista täysin.

”On. Mitä asiaa sinulla on?” Parvati vastasi hymyillen rohkaisevasti. Hän odotti kärsivällisesti, kuinka Lavenderin katse jatkoi harhailuaan pysähtyen lopulta Weasleyn kaksosiin, jotka pitivät esitystä yhdessä huoneen nurkassa. Hetken päästä Lavender avasi suunsa, mutta sulki sen nopeasti. Tämä toistui muutaman kerran, kunnes Lavender lopulta otti itseään niskasta kiinni, käänsi katseensa Parvatiin ja kysyi:

”Minä en ole koskaan suudellut ketään. Minulla ei ole aavistustakaan, mitä sellaisessa tilanteessa pitäisi tehdä ja mikä siinä on ideana. Paitsi siis, sillä osoitetaan hellyyttä ja rakkautta tai jotain sinne päin, mutta muuten minä en käsitä sitä”, hän laukaisi kaiken kerralla ilman, että veti välissä henkeä. ”Voitko sinä auttaa minua?”

Parvati tuijotti lievästi punastunutta Lavenderia ihmeissään ja tajusi omillekin poskilleen nousevan punan. ”Miten minä voisin auttaa sinua?” hän sai puristettua huuliensa välistä hämmennykseltään. Hän ei käsittänyt, miten Lavender kuvitteli hänen voivan auttaa häntä. Jos Lavender halusi suudella jotakuta, niin hänen pitäisi mennä puhumaan jollekin pojalle. Tai jos hän on vain utelias, hänen olisi kannattanut mennä kysymään joltain vanhemmalta oppilaalta, Parvati mietti hämmentyneenä.

”En minä oikeastaan tiedä. Tai siis, minulla on yksi idea, mutta vain jos sinä lupaat auttaa minua siinä. Lupaatko?” Lavender katsoi anovasti ja punastellen parasta ystäväänsä, joka huokaisi ja nyökkäsi. Lavenderin kasvoille nousi heti säteilevä hymy ja hän tarttui Parvatia ranteesta kiskoen tämän ylös. ”Tule, mennään makuusaliin, niin minä selitän. Siellä ei ole nyt muita.”

Parvati seurasi nyt kaksi kertaa uteliaampana Lavenderia portaita ylös kolmasluokkalaisten tyttöjen makuusaliin. Hän arveli, että Lavender halusi pyytää häntä kertomaan jollekin pojalle, että Lavender oli ihastunut tähän. Juuri kun Parvati oli kahden vaiheilla, oliko salaperäinen ihastus ylempiluokkalainen vai heidän vuosikurssillaan, Lavender päästi irti hänen ranteestaan ja istui sängylleen.

”Istu tuohon, jooko?” hän sanoi osoittaen viereensä. Parvati istui ja kysyi hetken päästä, mikä Lavenderin idea oikein oli. Kun hän esitti kysymyksen, Lavender punastui ja käänsi katseensa käsiinsä. Hän alkoi mutista jotain, josta Parvati ei saanut selvää.

”Lavender, en minä naura, minä lupaan. Kerro mikä se sinun ideasi on?” Lavender katsoi ystäväänsä pitkään ja näytti harkitsevan ideaansa vielä kerran. Parvati vastasi katseeseen kannustavasti ja odotti kärsivällisesti. Hiljaiset sekunnit kuluivat ja vaihtuivat pian minuuteiksi, kunnes Lavender viimein sai kerättyä rohkeutensa.

”Me voitaisiin suudella”, hän sanoi katse tiukasti Parvatissa. Kun hän sai viimein lausuttua ideansa ääneen, hän punastui rajusti, mutta piti edelleen katseensa toisessa tytössä. Hän näki, kuinka Parvatin silmät laajenivat hieman ja kuinka hänenkin poskensa punehtuivat. Kun Parvati avasi suunsa sen näköisenä, että aikoi sanoa jotain epäystävällistä, Lavender jatkoi nopeasti. ”Siis ihan vain kokeilumielessä, että tietäisi miltä se tuntuu. Siis kun, ethän sinäkään ole koskaan suudellut ketään, niin se olisi tasan ja…”

Parvati huokaisi ja laski toisen käden parhaan ystävänsä hartialle. Hän mietti hetken mitä vastaisi, mutta vain hetken, ettei loukkaisi tai ahdistaisi toista. Parvati tiesi, että hänen pitäisi sanoa ei ja siten tiputtaa Lavender varovasti pilvilinnoistaan, mutta jokin esti häntä. Ja niin hän vastasi jotain aivan muuta kuin oli tarkoitus.

”Käy se”, hän sanoi ja kumartui lähemmäs Lavenderia. Parvati ei ollut sen enempää kuin Lavender selvillä suutelusta, joten ensimmäinen oli kömpelö suukko suulle, jossa nenät kolahtivat yhteen. Kolmannen kohdalla Lavender ymmärsi kallistaa jo hieman päätään, jolloin suut kohtasivat paremmin. Jossain viidennen jälkeen Parvati raotti suutaan hieman ja hengitti hetken Lavenderin huulia. Viidennentoista aikoihin Lavenderin kieli löysi tiensä Parvatin suuhun. Jossain suurin piirtein kolmannenkymmenennen kohdalla Parvati sekosi laskuissa, eikä jaksanut välittää, koska leijui jossain korkealla makuusalin yläpuolella.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 23:36:37 kirjoittanut niiina »
"Oh, shut up", said Percy the Prefect.

sauniu

  • ***
  • Viestejä: 40
Vs: Ystävän neuvo
« Vastaus #1 : 16.09.2009 15:41:59 »
ui jui jui  8)
tosi söpö ja ihana, vaikkakin olen jossain lukenu toisen jossa on vähän samanlainen idea
en löytäny virheitä ja oli hyvää tekstiä, helposti luettavaa  :D

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 964
Vs: Ystävän neuvo
« Vastaus #2 : 04.08.2010 02:11:17 »
Awww. <3
Tämä oli tosi hirmuisen söpö ja tykkäsin siitä, miten juttu vaikutti kaverilliselta hyvin kauan ja lipui jotenkin tosi sulavasti ja luontevasti tuohon lopputulokseen ilman sen suurempia(/ahdistavampia) oivalluksia tyyliin "apua, olen ihastunut parhaaseen kaveriin!"
Lopetuksesta tykkäsin erityisesti jostain syystä, jotenkin se on niin keveä ja mukava?^^

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Ystävän neuvo
« Vastaus #3 : 07.08.2010 10:43:59 »
Awwww, tämä on söpö. Rakentavaa en osaa sanoa, olen huono siinä pahoittelen. Idea oli tooosi hyvä


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

ViiLaIM

  • Miss blind
  • ***
  • Viestejä: 170
Vs: Ystävän neuvo
« Vastaus #4 : 07.08.2010 22:56:06 »
Awww, femmeä ei voi koskaan olla liikaa. ;)

Tämä oli niin suloinen ja ihana ja kaikkea! Tuo loppu oli toosi söpö. Äh kaikki vaalenapunaiset adjektiivit loppuivat... No, ei mulla tässä muutakun että pidin ja kovasti. :)

-ViiL
Just because everything's changing, doesn't mean it's never been this way before.
Now we're back to the beginning, it's just a feeling and no one knows yet.


ava by Haava <3

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Ystävän neuvo
« Vastaus #5 : 27.04.2011 13:48:56 »
Huolimatta siitä, että tämä on vähän vanhempi teksti sinulta, pidin tästä kovin. Parvati/Lavender on minusta suloinen paritus, ehkä suosikkejani femmestä, ja tykkäsin siitä viattomasta tavasta, jolla olit tämän toteuttanut. Tykkäsin kielestä, joka oli yksinkertaista ja keskittyi olennaisiin tapahtumiin ja ajatuksiin ilman monimutkaisia sivupolkuja; tähän tekstiin se sopi hyvin.

Ficin idea oli minusta toimiva, jotenkin omasta kokemattomuudesta huolehtiminen jo kolmetoistavuotiaana tuntuu sopivan siihen kuvaan, jonka olen Parvatista ja Lavenderista saanut. He ovat aina vaikuttaneet minusta sarjan ”perustytöiltä”, jotka huolehtivat ulkonäöstään, juoruilevat hieman ja tykkäävät käydä ulkona poikien kanssa (ehkäpä näin vastakohtana esim. Hermionelle ja Lunalle?), ja tässäkin minusta oli hurmaavaa, kuinka Parvati oikein valmistautui kuuntelemaan Lavenderin murheita. Minulle ainakin tuli kuva siitä, että he jakavat hyvinkin aktiivisesti huoliaan pienimmistäkin asioista. Minusta oli myös suloista kuinka Parvati luuli Lavenderin haluavan, että hän puhuisi tämän ihastuksille. Niin ihanan pikkuteinimäinen tapa toimia! :D

Tykkäsin myös siitä, että tässä ei tosiaan korostettu liikaa femmeä tai valtavan suuria ja maailmaa muuttavia tunteita, vaan että kaikki tapahtui Lavenderin pyynnön nojalla. Lopun suudelmien laskeminen oli minusta todella hurmaava tapa kuvata sitä, miten Parvatin suhtautuminen tilanteeseen oikein muuttui, tykkäsin siitä luultavasti eniten tässä ficissä <3

Kiitän tästä päivänpiristyksestä, mukava lukea tällainen angstiton pätkä aamun alkajaisiksi (vaikka kommenttin ehdinkin vasta iltapäivällä postaamaan) ^^
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Sekoleptikko

  • Nederlandstalig
  • ***
  • Viestejä: 1 024
  • Hilarisch
Vs: Ystävän neuvo
« Vastaus #6 : 27.04.2011 16:41:27 »
sauniu: Kiitos kommentistasi ja kiva että tykkäsit ♥

Violet Baudelaire: Awww, kiitos ♥

Feliicia: : D Kiitos kommentistasi ja ei sitä rakentavaa aina tarvitse olla niin paljoakaan ♥

ViiLaIM: Ihanaa, kiitos kommentistasi ♥

Caro: Kiva kuulla, että piristi jonkun aamua! Mulla on just samanlainen mielikuva tytöistä ja juuri tuollaisiksi heidät ajattelen, pikkuteineiksi mutta ei tosiaan ilkeiksi sellaisiksi. Kiitos kommentista! ♥

Ootte ihania <3
"Oh, shut up", said Percy the Prefect.

kaninkääntäjä

  • ***
  • Viestejä: 18
    • tumblr
Vs: Ystävän neuvo
« Vastaus #7 : 29.04.2011 21:49:15 »
kuin ihana! oikeesti ah kaipasin just angstiseen iltaan tällasta söpöilyä. kiitos siis tästä :)

Elmeri

  • ***
  • Viestejä: 26
Vs: Ystävän neuvo [K -11, fluff, femme, Lavender/Parvati]
« Vastaus #8 : 19.06.2011 17:55:56 »
Aww. Kui sulosta! Kirjotit ihanan taitavasti ja tuli semmonen fiilis että haluu vaa lukee lisää ja lisää. Loppuvaihees mun iho vaa nous kananlihalle; olin kai nii vaikuttunu tost sun kirjotelmasta. Pidin tositosi paljon, ja kute jo sanoin ni oisin voinu lukee tota vaikka kuinka pitkään :)
Kiitos lukuelämyksestä!
xoxo, elmeri ♥
those who do not believe in magic will never find it