Kirjoittaja Aihe: Twilight: Kiellettyä, K11, Twilight  (Luettu 3507 kertaa)

Jonttu

  • Vieras
Twilight: Kiellettyä, K11, Twilight
« : 25.08.2009 20:32:26 »
Kirjoittaja: Jonttu
Paritus:B/E
Ikäraja: varmaan K11
Beta: ei ole.
Fatom: Twilight
Disclaimer: En omista mitään muuta kuin idean muuttaa henkilöitä hieman. Juoni, paikat ym. kuuluu Stephenie Meyerille.
Varoitukset: Spoilaa Houkutusta
Summary: Tämä on niinkuin Houkutus, mutta niin että Bella on vampyyri, Edward ei. Loppu on myös erilainen, mutta tarina melko samanlainen... Toivottavasti ymmärsitte jotain.

Tämä on mun ensimmäinen ficci, joten kommentteja ja sanokaa, jos idea on huono tai tälläinen on jo. En tiedä vielä kuinka paljon tätä tulee...


//Firdilien muokkasi fandomin otsikkoon


Ensimmäinen luku:  Ensitapaaminen

Bella PoV.

  Inhoan muuttamista, mutta on pakko muuttaa. Ihmiset huomaisivat, että näytän aina samalta. He huomaisivat, että en vanhene. Tai sitten eivät. Ihmiset eivät huomaa mitään.
  Lähtisimme huomenna Forksiin. Inhoan sitä pikkukaupunkia. Olen asunut siellä joskus silloin, kun olin vielä ihminen. Siellä ei ole mitään kiinnostavaa.
  Menisin Forksin lukioon. Siellä on vain muutama sata oppilasta, jotka olivat varmaan tunteneet toisensa pienestä pitäen. Ei sillä, että haluaisin tutustu heihin. En edes voisi, koska jos joku saisi tietää mikä minä olen. Olisin pulassa. Myös Charlie olisi pulassa.
  Charlie on isäni, ei tietenkään biologinen, mutta kuitenkin.
....................................................................
  Ajan koulun pihaan. He tuijottavat hopeaa Volvoani, joka on ehkä pihan kallein ja hienoin auto.  Suurin osa heistä tuijottaa kuitekin minua. Mikä minussa on niin ihmellistä? Olen ihan tavallinen... nyt varmaan kuuluisi sanoa ihminen, mutta en voi.
  Kävelen kansliaan kaikkien tuijottaessa. Kuuntelen heidän ajatuksiaan ja ärsyynnyn. Aina kun menen uuteen paikkaan tytöt ovat kateellisia ja pojat ovat... no, poikia. Niin täälläkin.
  Mitä kadehtimistä tässäkin on?  En voi tutustua kunnolla keneenkään, ettei kukaan saa tietää. Juon eläinten verta pystyäkseni hillitsemään itseni, enkä ole varma pystynkö sittenkään. Olen hirviö. Jos he saisivat tietää mikä olen, he pelkäisivät, juoksisivat pakoon.
  Kanslisti antoi minulle lukujärjestyksen ja muut paperit. Lähdin kohti luokkaa. Minulla oli biologiaa.
  Astuin luokkaan. Näin uskomattoman pojan, jonka tuoksu houkutteli minua. Hänen verensä tuoksui voimakkaammin kuin kenenkään muun. Hänessä oli muutakin outoa. En voinnut lukea hänen ajatuksiaan. Tiesin että, jos vampyyri voi rakastua oli rakastunut.

Edward PoV.

  Kuka tuo tyttö on? Ja mitä hän täällä tekee? Älkää vai vaittäkö ettähän tulee meidän luokalle.
 Luokkaan oli juuri astunut kaunei koskaan näkemäni tyttö. Hänellä oli ihanat topaasin väriset silmät ja pitkät kauniit hiukset. Hän oli kaunis muutenkin.
  Tyttö katsoi suoraan minuun. Hän näytti vihaislta, järkyttyneeltä ja siltä, että jokin haisi todella pahalle. Olenko tosiaan näin hyvä hurmaamaan tyttöjä? Tyttö käänsi katseensa.
  Opettaja käski tytön esittäytyä. ”Hei olen Bella Swan, uusi oppilas”, tyttö sanoin, jotenkin ujosti, mutta kuitenkin hänen äänensä kuulosti upealta. Opettaja käski Bellaa istumaan jollekin tyhjälle paikalle ja ainut tyhjä paikka oli vieressäni.



« Viimeksi muokattu: 22.12.2014 07:26:48 kirjoittanut Beyond »

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Kiellettyä, K13
« Vastaus #1 : 26.08.2009 15:03:27 »
Okei, kiva alku. :--)
Tosin löysin pari kirjoitusvirhettä, mutta en jaksa niuhottaa.
Ajattelin itsekin tälläistä ideaa (muttei kummiskaan tismalleen tälläistä, ajattelin vain että Ed on ihminen ja B vampyyri), mutta en ole pistänyt sitä tänne.
Jatkoa vaan..
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

Mutanttiorava

  • Mutanttininjaorava
  • ***
  • Viestejä: 180
  • ;)
Vs: Kiellettyä, K13
« Vastaus #2 : 26.08.2009 15:28:08 »
Etenee liian nopeeta ja varastit mun idean xP

Plus, vampyyreil ei voi olla suklaanruskeet silmät.
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

Jonttu

  • Vieras
Vs: Kiellettyä, K13
« Vastaus #3 : 27.08.2009 20:51:46 »
Kiitos kommenteista,
Mutanttiorava, Hups! Ei vampyyreillä voikaan olla suklaanruskeet silmät.

Toinen luku: Kysymyksiä

Edward PoV.

  Olen ruokalassa Miken, Tylerin ja sisarusteni Emmettin, Alicen, Jasperin ja Rosalien kanssa
  Missäköhän Bella on? Tuolla. Hän istuu yksin pyöreässä pöydässä ikkunan edessä. Hänellä on Tarjottimellaan pala pitsaa ja vesilasi, mutta hän ei ole koskenut ruokaansa.
  En ole voinnut ajatella kuin Bellaa sen jälkeen, kun näin hänet. Biologian tunnilla Bella ei puhunut mitään, näytti vain siltä, että olisi ollut mieluummin missä tahansa muualla.

Bella PoV.

  Ruokalassa Edward Cullen tuijotti minua. Yritin olla katsomatta häneen, mutta se oli vaikeaa. Saatoin ehkä välillä vähän vilkaista häneen päin ja toivon ettei hän huomannut sitä.
  Onneksi meillä ei ole muita yhteisiä tunteja kuin biologia.
  Miksi en voinnut kuulla Edwardin ajatuksia? Miksi hänen tuoksunsa oli niin voimakas? Pitää jutella Charlielle.
  En malta odottaa, että Charlie tulee. Taidan mennä metsästämään, jospa vaikka vähän rauhoittuisin.
  Menen vaan lähi metsään, jotta ehdin takaisin heti kun Charlie tulee.
  Näen pienen lauman metsäkauriita. Päätän huokata lauman pienimmän kauriin kimppuun. Saan sen helposti kiinni. Yritän tappaa sen mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti. Inhosin sitä, että minun täytyi tappaa eläimiä pystyäkseni hallitsemaan itseni, jotta en tappaisi ihmisiä.
  Painan hampaani kauriin lihaksikkaasta kaulasta ja juon. Veri maistuu ihanalta. Se on lämmintä ja tuoksuu raudalle.
 
Edward PoV.

  Bellassa on jotain outoa. Hän ei ole tavallinen ihminen. Tietenkin hän on uskomattoman kaunis, mutta hänessä on jotain muutakin. En vain keksi mitä.
  ”Maa kutsuu Edwardia! Kuuleeko Eddie?”, siskoni Alice heilutti kättään silmieni edessä. ”Ai häh?” Olikohan minulta mennyt jotain pahastikin ohi? ”Ollaan tässä yritetty kertoa, että on sun vuoro heittää noppia” Alice ilmoitti.
  Ai niin, unohdin kokonaan, että olen olohuonessa Alicen ja Jasperin kanssa pelaamassa Monopolia.
  Heitän noppia ja joudun Alicen tontille. ”Hävisit Edward! Sinulla ei ole enään rahaa!”, Alice intoili ”enään Jasper päihitettavanä!”
  Lähden huoneeseeni. Haluan olla yksin.

Bella PoV.

  Charlie ajaa juuri pihaan mustalla Mersullaan. Ryntään ulos. ”Charlie! Minulla on asiaa”, sanon. ”Niin, Bella?”
  ”Koulussa on eräs poika, enkä kuule hänen ajatuksiaan. Miksi en?”, kysyn. ”Outoa... En osaa sanoa.” ”Hän myös tuoksuu voimakkaammin kuin muut”, jatkan. ”Todella erikoista...”, Charlie sanoo mietteliäänä.
  Olen hetken hiljaa ja Chárlie luulee minun loettaneen. Charlie lähtee yläkertaan päin. ”Charlie!”, melkein huudan. Hän kääntyy kysyvän näköisenä. Esitän eniten mietityttävän kysymyksen:”Voiko vampyyri rakastua?”

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Kiellettyä, K13
« Vastaus #4 : 28.08.2009 19:37:54 »
Repsasin lopussa!
Lainaus
”Charlie!”, melkein huudan. Hän kääntyy kysyvän näköisenä. Esitän eniten mietityttävän kysymyksen:”Voiko vampyyri rakastua?”
oikeesti, jotenkin vähän lapsellista.. Bella kysyyy, että voiko vampyyri rakastua?
Mut tää on tosi hyvä ja kiva lukee eri muunnelmia...
jatkoa!!!!!!!!

-Naxone
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Jonttu

  • Vieras
Vs: Kiellettyä, K13
« Vastaus #5 : 01.09.2009 16:07:56 »
Kolmas luku: Outoa käytöstä

Edward PoV.

  Tämä alkoi olla jo outoa. Bella ei ollut koko viimeviikkona koulussa. Eikä hän ole tänäänkään. Keskiviikkona on biologiaa, kumpa hän tulisi silloin.
  En kestä sitä, että en näe Bellaa. Olen ajatellutkin vain Bellaa. Missä hän on? Mitä hän tekee? Miksi hän ei ole koulussa? En pysty keskittymään mihinkään...

Bellä PoV.

  En voinnut mennä kouluun. En voinnut minnekään missä näkisin hänet. Missä näkisin Edwardin.
 Pelkäsin, että satuttaisin häntä, että en kykenisi hillitsemään itseäni. Charlie uskoi, että en sekoaisi kesken koulupäivän ja purisi Edwardia ja imisi hänen vertaan.
  Tavallaan taas halusin mennä ja nähdä Edwardin. Haistaa hänen ihanan tuoksunsa. Nähdä hänen upeat kasvonsa. Ja erityisesti ne kauniit silmät, ne minä halusin nähdä.
  Päätin, että menisin kouluun tällä viikolla. Ehkä huomenna tai torstaina.
.............................................................
  ”Kyllä sinä pärjäät. Olen varma siitä”, Charlie sanoo keskiviikko aamuna, kun olen lähdössä kouluun. Ulkona oli satanut lunta. Se oli märkää ja varmaan sulaisi pian pois.
  Ajan samalle parkkipaikalle kuin ennenkin. Monet heittelevät lunta toistensa päälle.
 Lähden kävelemään kohti biologian luokkaa. Minua jännittää kamalasti. Olen myös ilonen, kun näkisin hänet taas.

Edward PoV.

  Istun jo biologian luokassa, vaikka tunnin alkuun on vielä kymmenen minuuttia, mutta en jaksanut kuunnella Miken ja Tylerin suunnitelmmia suuresta lumisodasta, joten väitin heille, että minulla oli viime tunnilla jäännyt tutkimus kesken ja minun piti tehdä se nyt loppuun.
  Muutamia oppilaita valui vähitellen luokkaan. En kiinnittänyt heihin huomiota.
 Olin ihan ajatuksissani ja säikähdin, kun joku istui viereeni. Se oli Bella! Hän tuli vihdoin kouluun.
  ”Hei. Ole Bella Swan. En tainnut esittäytyä viimeksi. Sinä olet kai...” ”Edward Cullen”, keskeytin hänet.

Bella PoV. 

  ”Lumi varmaan sulaa pian”, Edward totesi ,”kumpa joskus paistaisi aurinko.” ”Kumpa ei”, sanoin, ennen kuin tajusin, että kaikki ihmisethän pitävät auringosta. Toivottavasti hän ei kiinnittänyt siihen huomiota. ”Miksi? Etkö pidä auringosta?” Apua! Miten minä tämän selitän? ”Minulla on aurinkoallergia.”



--------------------------
Sorry, kun on lyhyitä lukuja.
Kommentteja kiitos!

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Kiellettyä, K13
« Vastaus #6 : 01.09.2009 16:17:35 »
Joo, ihan mielenkiintoista lukee tällästäkin...

Jatkoa vain : )

Elanoir

  • ***
  • Viestejä: 146
  • choose juicy
Vs: Kiellettyä, K13
« Vastaus #7 : 01.09.2009 16:19:28 »
Hmm.
Voisit mielestäni miettiä betan hankkimista, sillä tekstisi on täynnä pieniä
virheitä.
Mielestäni myös voisit antaa hieman painoa jaksottamiselle - tuntuu vain niin
hölmöltä että Bella on koulussa miettimässä syntejä syviä ja
seuraavassa hetkessä kiinni kauriin kaulassa, and all that in the same chapter.
Onhan ideasi toki hyvä - Bella vampyyrinä.
Mutta muistathan, että yksikin luku voi tapahtua samassa paikassa,
eikä kaiken tarvitse vaihtaa joka kolmas rivi tapahtumapaikkaa.
Olen pahoillani runsaasta kritiikistä; loppujen lopuksi ne ovat vain neuvoja, joita minä
harkitsisin vakavasti. :)
to me you live in a world of chaos.

Jonttu

  • Vieras
Vs: Kiellettyä, K13
« Vastaus #8 : 20.09.2009 16:11:29 »
Kiitos kommenteista!

Neljäs luku:  Onnettomuus

Edward PoV.

  Bella ei ole vielä täällä. Ihme, hän tulee aina aikaisin. Ehkä hänellä kestää, kun tie on noin liukas. Jää odottamaan Bellaa, jotta voin katsella häntä.
  Nyt hän tulee. Bella pysäköi autosta ja nojaamaan autonsa kylkeen. Vau, hän huomasi minut. Tunnen punastuvani, kun hän katsoo minua. Hän siirtää katseensa Tyleriin joka ajaa minua kohti hurjaa vauhtia. Toivon että auto on ja pysyy hänen hallinnassaan.
  Okei, asia on näin, että auto ei ole enään Tylerin hallinnassa vaan suoksyy  minua kohti kamalaa vauhtia. Yritän pysyä rauhallisena, mutta turhaan. Jos ja kun (jollei ihmettä tapahdu) auto osuu minuun niin minusta ei jää mitään jäljelle.
  Bella on edelleen autonsa vierellä näyttäen siltä että on päättänyt pelastaa minut. Miten hän sen tekisi?
  Yhtäkkiä huomaan Bellan pitelevän minusta suojelevasti kiinni. Hän on ojentanut kätensä autoon päin kuin aikoisi työntää auton pois.
  Auto osuu Bellan käteen ja pysähtyy siihen? Eihän se ole mahdollista, että Bella jaksaa pysäyttää auton yhdellä kädellä.

Bella BoV.

  Lähden kouluun ja ajan ylinopeutta niinkuin aina. Tie on märkä ja liukas, kun lumi on juuri alkanut sulannut. Pysäköin koulun portin viereen samalle paikalle kuin eilenkin.
  Nojaan autoni kylkeen ja odotan tuntien alkua. Huomasin Edwardin. Hän katsoo minua. Yritän olla katsomatta häneen, mutta se on vaikeaa. Todella vaikeaa.
  Tyler, Edwardin ystävä, ajaa autollaan liian lujaa suoraan kohta Edwardia. Ensin hän näyttää siltä, että ajaisi kohti vain leikillään, mutta ilme muuttuu äkkiä totiseksi kun hän huomaa, ettei hallitse autoa enään.
  Auto suistuu edelleen kohti Edwardia. Minnun iskee paniikki. Mitä teen? Jos auto osuu Edwardiin hän ei takuulla selviä, enkä voi antaa hänen kuolla.
  Pakko pelastaa hänet. Miten?
  Juoksen niin lujaa kuin pääsen auton ja Edwardin väliin. Suojaan Edwardia käsilläni, kun auto törmää meihin. Auton kylkeen rusentuu käteni muotoinen jälki.
  Katsomme Edwardin kanssa toisiamme silmiin. Tuntuu kuin aika olisi pysähtynyt. Se on ihana hetki, mutta en voi nauttia siitä pidempään. Täytyy mennä ettei kukaan saa tietää mitä tein. Miten minä sen muka selittäisin? En tiedä edes miten selitän Edwardille, mutta tiedän että joudun selittämään hänelle.
 
 
 

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Kiellettyä, K13
« Vastaus #9 : 20.09.2009 16:47:30 »
hmm.. tässä on aika paljon virheitä ja etenet nopeaan tahtiin.. kannattaa hankkia beta.
ihan ok ficci..
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Kiellettyä, K13
« Vastaus #10 : 20.09.2009 17:06:14 »
Lisäisitkö otsikkoon vielä parituksen, kiitos :)
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Kiellettyä, K13
« Vastaus #11 : 20.09.2009 20:51:33 »
Aika paljon huomasin et puuttu joku sana ja väärä kirjain ja sen semmosta..
Mut muuten ihan ok, enkä vähän lyhyt luku. Mut jatka samaan tahtiin ;)
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

AngelofDarkness

  • ***
  • Viestejä: 61
  • ~ When my time comes forget all what I've done ~
Vs: Kiellettyä, K13, Twilight
« Vastaus #12 : 22.08.2012 18:07:03 »
Uih... Ihana otsikko houkutteli ilkeästi ja minä olen koukussa!! :33
ainoa toiveeni olisi että kuvailisit vähän enemmän ^^ sinun Bellallasi vaikuttaa okevan mielenkiintoisia mielipiteitä ja kuulisin niitä enemmänkin ^^
... edelliset kommentit vaikutti siltä kuin tämä ficci olisi ihan kamala O__o Ihanahan tämä on! rakastan! <3

Jatkoa piakkoin?

Kiittäen,

~ AngelofDarkness ~
No hope.
No love.
No glory.
No happy ending.