Kirjoittaja Aihe: Kun et enää huomaa [Angst,deathfic,Pansy/DM,one-shot,K-11]  (Luettu 6068 kertaa)

Marjuca

  • ***
  • Viestejä: 146
Name: Kun et enää huomaa
Author: Hudith
Raiting: K-11
Genre: Angst, Deathfic, little One-Shot.
Pairing: Pansy/Draco
Varoitukset: itsetuhoisuus

A/N: Täytyy nyt sanoa, että pidän itse tästä melko paljon.
Toivottavasti myös te pidätte ja toivoisin oikein paljon, että kommentoisitte, koska se olisi minulle todella tärkeää!





[size=150]Kun et enää huomaa[/b][/size]


Tyttö kävelee kostealla kevään nurmella. Mustat hiukset ovat sateen kastelemina liimautuneet kiinni kasvoihin ja vartalossa tuntuva kylmyys on tuulen syytä. Tai ei hän täysin halua syyttää tuulta kylmyydestä, ei se ole siihen yksin syyllinen.

”Niin kuin minä sinua rakastin, niin  kuin minä yritin ja yritin, että sinäkin voisit rakastaa minua.
Kuusi vuotta minä yritin, mutta nyt vasta tajusin, että yrittäminen oli turhaa. Et sinä ketään rakasta senkin sydämetön paskiainen.”

Muistan äitini sanat ensimmäisenä koulupäivänä, kun äiti supatti ne salaisesti korvaani ennen kuin minun oli aika lähteä isän kanssa juna-asemalle:

”Draco Malfoy on nimi jota sinun tulee rakastaa, ja sinun nimesi on se, jota sinun on saatava Draco Malfoy rakastaman. Silloin sinun tulevaisuutesi on turvattu.”

En silloin täysin ymmärtänyt mitä äitini noilla sanoilla tarkoitti, vaan kuinka olisin voinutkaan? Olin pieni, vasta 11-vuotias untuvikko, miten minä olisin saattanut ymmärtää?

Aloitin koulun ja pidin äitini lausumat sanat mielessäni. Tapasin sinut Draco ja me kuuluimme samaan tupaan, mutta en silloin vielä tahtonut edes ajatella sinua... olit  vain iljettävä poika, joka oli täynnä poika-basilleja.
Vasta toisena kouluvuotena  aloin ymmärtää, mitä äitini oli tarkoittanut.
Minä opin rakastamaan sinua, minä halusin rakastaa sinua. Olit kaikkea sitä mitä äitini aina sanoi arvostavansa- kunnianhimoinen ja oman arvonsa tunteva. Niistä ominaisuuksista myös minä pidin.
Minä rakastin sinun nimeäsi, mutta kuten monissa asioissa, myös tässä oli omat vastoinkäymisensä.
Vaikka minä rakastin sitä nimeä, sinua, koko pitkän kouluaikani, se nimi ei rakastanut minun nimeäni, minua.
Lannistumatta kuitenkin yritin vangita sinun huomiosi omalla viehätysvoimallani, aina tähän hetkeen saakka…


Tytön kyyneleiden täyttämät silmät tuijottavat sillalta alas tyhjyyteen. Valkoiset kädet hiplaavat kaavun märkää ja pehmeää kangasta ja toinen kämmen hakeutuu kaavun taskuun.
Sininen pienen pieni pullo tulee esiin piilostaan ja tyttö kääntelee sitä käsissään, peläten kuitenkin katsoa siihen.

”En halua olla missään tekemisissä kanssasi lehmä!”

Oi kuinka se poika tietäisi kuinka tuohon pieneen olentoon nyt sattuukaan.

Sanat kaikuvat surullisen tytön muistissa, yhtä selvänä ja tuoreena kuin ne olisi juuri sillä hetkellä hänelle huudettu. Hän yrittää epätoivoisena ravistaa ne pois mielestään, mutta yhtä kuin oman nimen muistaminen, sanat pysyvät hänen mielessään.

Kylmä tuuli iskeytyy valkeisiin kasvoihin ja kirvelyttää kosteita silmiä. Tyttö on kuin Lumikki mustine hiuksineen ja valkeine, kuulaine ihoineen.
Käsi puristautuu sinisen pullon ympärille ja toinen käsi kierittää pienen korkin auki. Korkki tipahtaa pois kosketuksesta, alas märälle ja likaiselle puupinnalle.
Pelkoa ei ole, se on jo haihtunut. Ei ole enää mitään syytä miksi olla täällä joten pelko siitä, että menettäisi jotakin tärkeää, on tytön sisimmässä olematon.

”Mutta Draco, minä luulin…”
”Luulit väärin! En saata uskoa, että oikeasti kuvittelitkaan jotakin sellaista!”


Toinen käsi puristautuu nyrkkiin värjäten rystyset vaaleiksi, kun tuttu kylmä ääni vaeltelee läpi muistin.
Vesipisaroita valuu kasvoja pitkin alas leualle ja siitä kaulaa pitkin, jättäen olemattomia vanoja jälkeen.

Käsi, jossa tuo sininen pieni ja kuolettavan kaunis pullo lepää, kohoaa ylöspäin. Vartalo vavahtaa kerran,  mutta käsi jatkaa päättäväisenä matkaansa ylöspäin. Yhtä päättäväisenä kuin tytön katse, jää käsi paikoilleen, kun pullon kylmä suu pysähtyy koskettamaan tytön huulia.
Silmät sulkeutuvat ja jäävät odottamaan.
Vielä kerran, yksi henkäys kevään kosteaa ilmaa keuhkoihin. Keuhkot täyttyvät raikkaan kostealla ilmalla ja tyttö toivoo, että ihana kevään tuoksu voisi seurata hänen mukanaan.

”Tämä on sinun maljasi!”

Käsi kohoaa hieman lisää ja tummansininen, kevyen kevyt neste  laskeutuu tytön pehmeiden huulien välistä kielelle. Pakottava tarve ottaa tukea jostakin tuntuu sietämättömältä.
Pieni sininen lasipullo laskeutuu sirosta kädestä ja kolahtaa kovalle, sateen kastelemalle puupinnalle.
Se jää lepäämään siihen ja kuin anovasti seuraa pyytäen, sen vierelle laskeutuu kohta hento ja eloton ruumis. 

”Hyvästi Draco, et tiedä mitä juuri menetit…”


**************************************************************************

A/N: Voi tätä angstin määrää :D
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 09:52:13 kirjoittanut nami »

Ihmissusi

  • ***
  • Viestejä: 52
  • " Hän hymyili ja veti possua saparosta. "
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : 22.07.2007 00:09:02 »
Kaunis mutta surullinen tarina.Juuri tälläisestä Ihmissusi tykkää. Jatka samaan malliin.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Ihmissusi »
"Mikä on tullakseen, tulee... ja me kohtaamme sen pystypäin sitten, kun se tulee." ( Rubeus Hagrid )
" En minä pelkää, Harry. Olen sinun kanssasi." ( Albus Dumbledore )

Lemon

  • ***
  • Viestejä: 17
    • http://ballerine.vuodatus.net
Re: Kun et enää huomaa [Angst,deathfic,one-shot,PG13
« Vastaus #2 : 31.07.2007 19:50:26 »
Todella surullinen. Tykkään. Musta ehkä nykyinen nimi on parempi kuin edellinen. En tiedä miksi, mutta se vain tuntuu paremmalta. Joka tapauksessa kirjoitat kauniisti ja saat lukijan tuntemaan myötätuntoa tuota tyttöä kohtaan. Itse voin myöntää, etten ole koskaan pitänyt Pansysta, mutta ficcisi Pansysta ei vain voi olla pitämättä. Se tuntuu kuin pettäisi parhaan ystävänsä jos ei pitäisi.. (Nyyh, miksi päädyn aina lukemaan näitä surullisia ficcejä? :'()

-Lemon
"Ehkä myrskyjä onkin siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Tove Jansson - Muumipapan urotyöt

Marjuca

  • ***
  • Viestejä: 146
Re: Kun et enää huomaa [Angst,deathfic,one-shot,PG13
« Vastaus #3 : 29.08.2007 20:10:53 »
Kiitos Ihmissusi ja Lemon ,molemmille kommenteista! Tämä tosiaan on melko melankolinen ficci mutta hyvä jos se miellytti teitä molempia ;)

Hudith

Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Tokassakin finissä tän luin ja tykkäsin siitä jo sillon. Pansy on semmoinen hahmo, mistä pitää lukea mahdollisimman paljon ficcejä, koska se on hahmo, mistä saa niin paljon irti. Vaikka tässä oli tuo perus Pansy ja perus Draco niin tässä oli jotain erilaista. Ehkä se, että tässä mentiin niinkin pitkälle kuin itsemurha, yleensä Pansy vaan kirjotetaan itkemään johonkin nurkkaan, kun Draco pistää välit lopullisesti poikki.

Lainaus
Käsi, jossa tuo sininen pieni ja kuolettavan kaunis pullo lepää, kohoaa ylöspäin. Vartalo vavahtaa kerran, mutta käsi jatkaa päättäväisenä matkaansa ylöspäin. Yhtä päättäväisenä kuin tytön katse, jää käsi paikoilleen kun pullon kylmä suu pysähtyy koskettamaan tytön huulia.
Silmät sulkeutuvat ja jäävät odottamaan.
Vielä kerran, yksi henkäys kevään kosteaa ilmaa keuhkoihin. Keuhkot täyttyvät raikkaan kostealla ilmalla ja tyttö toivoo, että ihana kevään tuoksu voisi seurata hänen mukanaan.
Tuosta kohdasta mä pidin erityisesti, koska siinä on pieni hetki kuvattu lähes täydellisesti.  ;)

Kiitos tästä oikein paljon!
LaLuna

PS. Muista kirjottaa Harmaaselkään jatkoa  :D
[

Dracolover

  • ***
  • Viestejä: 23
    • http://www.freewebs.com/ruohometsantila/
Nyyh.. tosi surullinen ja ihana ficci <33 Tykkäsin tosta ku itsekin kirjoitan eniten noita ficcejä missä Pansy tekee itsemurhan..;>
[size=85]Lost in the darkness, hoping for a sign
instead there's only silence
can't you hear my screams?
Never stop hoping, need to know where you are
but one thing is for sure, you're always in my heart'[/size]

DarkParkinson

  • ***
  • Viestejä: 5
Ihana Ficci <33 Surullinen tosin. Mutta ihana silti <33 Osaat todella kirjoittaa!
*Nyyyh* Liian surullinen. Luin sen uudelleen xD
« Viimeksi muokattu: 04.02.2018 12:28:30 kirjoittanut Crysted »

Adele

  • ***
  • Viestejä: 11
Oi, tämä oli kaunis ficci. :o Tykkäsin kovasti. En yleensä oikein lue Draco/Pansy ficcejä, siitä yksinkertaisesta syystä, etten oikein pidä Pansysta. Mutta tässä ficissä tytöstä ei voinut olla pitämättä. Olit tehnyt tästä jotenkin erilaisen kuin Pansy minun kuvitelmissani on. Jotenkin paljon inhimillisemmän. Löysit niin hyvän syynkin siihen, että Pansy roikkuu aina Dracon perässä. Jooo, tykkäsin !
Ehkä Pansyn reaktio vaan oli vähän turhan voimakas. Tavallaan ja sitten tavallaan ei. Olihan se silleen ihan uskottava, että Pansy on rakastanut Dracoa monta vuotta ja tämä haukkuu tytön lyttyyn. Kyllä siinä vähemmästäkin jollekkin itsemurha ajatukset saattavat mieleen tulla. Mutta silti itsemurha oli ehkä liian voimakas reaktio. Mutta se sopi silti täydellisesti tähän ficciin, eikä tämä varmasti olisi ollut yhtä hyvä ilman tuota loppua, josta muuten tykkäsin eniten koko ficissä.
Myös tämä yksi lause:

Lainaus
Oi kuinka se poika tietäisi kuinka tuohon pieneen olentoon nyt sattuukaan.

En oikein tiedä, miksi tykkäsin nimenomaan tästä yhdestä lauseesta niin paljon. Siinä vaan tuli jotenkin niin riipaisevasti esille se, että Pansyyn sattui.

Mutta kaikenkaikkiaan tosi hyvä ficci, pidin kovasti. Lisää tällaisia!  ;)
I wanna run but only far enough to make you miss me.

Marjuca

  • ***
  • Viestejä: 146
Awww, se on niin ihanaa kun te ihmiset kommetoitte! :D

LaLuna: Joo, minäkin olen alkanut pitää Pansya todella mielenkiintoisena hahmona. Kun ei sitä kirjoissa niin kauheasti kuvailla niin se antaa heti enemmän vapauksia ficcareille^^
Pansya pitäisi ehdottomasti olla tämän maanpäällä enemmän!
Kiitos paljon kun kommentoit, kiva kuulla että pidit.
Ja mitä tuohon Harmaaselkä-ficcin jatkoon tulee, se on kohta valmis, että ole tarkkana! ;)

Dracolover:Heh, Pansysta kannattaa kirjoittaa^^ Kiitos!

DarkParkinson:Awww, ihanaa kuulla, että mielytti teksti sinuakin ja olet sitä mieltä, että osaan kirjoittaa. (Aina ei itse ihan tunnu siltä: D) Thanks a lot!

Adele: Hmmm...kommenttisi pisti miettimään. Oliko tuo turhan voimakas reaktio? Voi olla, voi olla :D Mutta ajattelin koko jutun niin, että itsemurhan partaalle oleva Pansy toisi hahmoon toisenlaista ulottuvuutta. Kuvittelin hänet aina itse kirjassa hyvinkin ärsyttäväksi ja Dracossa roikkuvaksi persoonaksi,mutta fanfictionin kautta aloin näkemään tytön ihan toisessa valossa. Ehkäpä tuossa Dracoeirakastaminua-ajatuksen ohella Pansy mietti myös sitä, että oli jollakin tavalla pettänyt äitinsä? En minä tiedä, tulkinnan varaa on :D
Lainaus
Lainaus
Oi kuinka se poika tietäisi kuinka tuohon pieneen olentoon nyt sattuukaan.
En oikein tiedä, miksi tykkäsin nimenomaan tästä yhdestä lauseesta niin paljon. Siinä vaan tuli jotenkin niin riipaisevasti esille se, että Pansyyn sattui.
Itse pidin tuota kovin suloisena lauseena (vaikka itse sanonkin ja se on paljon sanottu se: D)
Kiitos paljon kommentistasi^^

Liar

  • ***
  • Viestejä: 222
hahahaha :'D (mää en oo ilkee, EN) eli siis, nauran Pansylle koska se on muuten ja aina säälittävä :D tylläsin tästä ficistä tosi paljon ^^ vaikka tosta ekasta lauseesta ei sitä kuvaa saakkaan. Draco oli ihana sellanen sellanen... Draco x)
Lainaus
”Draco Malfoy on nimi jota sinun tulee rakastaa ja sinun nimesi on se, jota sinun on saatava Draco Malfoy rakastaman. Silloin sinun tulevaisuutesi on turvattu.”
mun lempikohta ^^ oli niin ihana sanamuoto. tykkään!
- av

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Minä tykkäsin kovasti tästä uudesta otsikosta, tai ainakin se heti kiinnitti huomioni - en ollut tullut lukeneeksi tätä aiemmin. Minusta se on parempi kuin entinen. Teksti oli sopivan pituinen aiheeseen nähden, ja tuntui sopusuhtaiselta kokonaisuudelta. Kirjoitat myös kauniin traagisesti. (Kuten moni edellä kommentoineista, minäkin pidän Pansy-ficeistä.)

Pansy oli tässä sydäntäsärkevän suloinen, ja niin nuori, että kipeää tekee. Voi niin hyvin kuvitella, että se on maailman loppu ja elämässä ei ole enää elämistä jäljellä, kun rakkaus osoittautuukin yksipuoliseksi, ja tuntee pettäneensä sekä toisten vaatimukset että oman sydämensä. Juliamainen itsensä uhraaminen rakkautensa osoitukseksi tulee tässä fiktiivisessä tekstissä kauniisti esille, mutta pistää myös toivomaan, ettei kukaan tekisi samaa tosielämässä. Kyllä minusta tässä ficissä itsemurha on ihan toimiva vaihtoehto, mutta en haluaisi kenenkään (varsinkaan nuoren) hakevan yhtä lopullista ratkaisua yhden hylkäämisen tuloksena. Myös kärsivä sydän toipuu, ja kykenee rakastamaan uudelleen.

Varmaan monen on helppo samaistua Pansyn tunteisiin tässä, sillä kukapa ei olisi jossain vaiheessa kokenut samaa - ei ehkä näin äärimmäisissä olosuhteissa, mutta kuitenkin jäänyt vaille vastakaikua tunteilleen.

Myrkkypullon kevyt, tummansininen neste tuntui kauniilta, yksinkertaisesti sopivalta. Siltakin oli ihana yksityiskohta.

Lainaus
Keuhkot täyttyvät raikkaan kostealla ilmalla ja tyttö toivoo, että ihana kevään tuoksu voisi seurata hänen mukanaan.
Tosi kaunis lause. Tulee semmoinen sniif-olo kun tuota ajatteleekin. Reppana. Hänelle jää kuin jääkin ikävä elämää.

Muutaman pilkun voisin väleihin lisätä, ja jostain välistä puuttui sana, mutta en tahtoisi nyt lähteä etsimään, kun tästä jäi niin herkkä ja nyyhkyinen tunnelma. Kiitokset. ^_^

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Marjuca

  • ***
  • Viestejä: 146
Awww, täällä on kaksi kommenttia lisää<3

avada, kiitos hirmuisesti kommentistasi, kiva jos pidit. Kirjoissahan se vähäinen kuvaus mitä Pansysta kirjoitetaan antaa vähän sellaisen Dracossa roikkuvan, ilkeän ja lapsellisen kuvan. Mutta siitä naisesta löytyy paljon muutakin...ja koska Row ei Pansyn hahmoon koskaan syventynyt, mä olen alkanut syventymään. Todella mielenkiintoinen hahmo:)

Fiorella, sait hymyn huulilleni. Olen kanssasi samaa mieltä tuosta otsikosta. Se on hyvä tuollaisena ja olen iloinen, että vaihdoin sen^^ Hmm, jotta pystyin kirjoittamaan traagisesti kuuntelin samalla melankolista musiikkia. Ehkä se auttoi tuossa traagisen tunnelman tavoittelussa:)
Tuo yksipuolinen ihastuminen on minulle tuttu käsite ja käytin hieman omia kokemuksia Pansyn ajatuksiin, mutta minun ajatukseni eivät kuitenkaan ole itsetuhoisia. Eikä minun äiti ole Pansyn äidin kaltainen, luojan kiitos! ;D
Etsiskelen noita pilkkuja ja niiden poissaoloa ja kiitan sinua ihanasta kommentista!^^