Kirjoittaja Aihe: Pullo tuliviskiä haudalleni, S  (Luettu 2976 kertaa)

A.M.Charlotte

  • Epäsosialinen tatti.
  • ***
  • Viestejä: 144
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
Pullo tuliviskiä haudalleni, S
« : 06.08.2009 19:56:08 »
alaotsikko: S, one-shot, pov Stan P., Puheenvuoro Kuolleille - haaste

Author: A.M.Charlotte
Title: Pullo tuliviskiä haudalleni
Beta: Ei ole tässäkään.
Rating: S
Genre: En tunnista mitään, joten tänne lykkäsin. One-shot.
PoV: Stan Pikitie.
Disclaimer: Hahmot ja paikka J.K.Rowlingille.
Summary: Mitä kuolleet Potter-hahmot haluaisivat kertoa meille?
A/N: Toivottavasti mahd. liiallinen puhekielen käyttö ei häiritse ketään. Osallistuu Puheenvuoro Kuolleille - haasteeseen, mainittakoot vielä kerran, että kertoja on Stan Pikite.  :)


Vastaanottaja: Kutistettu pää siellä Poimittaislinjassa.
Lähettäjä: Stan Pikitie tuonpuoleisesta.

Moro!

Mä ja Ernie ollaan nyt kuoltu, kuten hyvin tiedätkin, mutta sä yhä killut siellä ratin vieressä. Arvaa potuttaako. Varmaan yksinäistä ilman meitä, nythän joudut oleen niiden kahden urpon kans. Mä ainakin toivon, että ne uudet tyypit siel on surkeita, saisit sitten ainakin sättiä niitä munki puolesta.

Nää onkin mun viimeiset sanat, sen jälkeen en vaivaa itteeni ylämaailman asioilla, joten muutaman asian haluun täs nyt tilittää.

Ensinnäkin, oli aika inhottavaa ku te heititte mut sieltä bussista pihalle vaan sen takia, että kuorsasin nukkuessani. Ne muutkin tyypit kuorsasivat, mutta mä olin se häiritsevä tekijä? Erniehän söi aina niitä jättileipiään ja murusti mun päälle kun nukuin. Se oli inhottavaa, taidan löytää niitä muruja vieläkin hiuksistani.

Toiseksi, tää mun vanha työni ajoi mut ennenaikaiseen vanhuuteen, sillä en saanut niitä vapaita vaikka kuinka kinusin. Te kaks jästipäätä oisitte kyllä selvinneet ilman mua pari viikkoa. Vapaa-ajan puute taas johti siihen, ettei mulla nyt ole lapsia. Se ei tosin hirveesti haittaa, olisivat vaan oksennelleet mun päälle. Tosin ees yhen ihmisen oisin halunnut nimetä Faunaksi.

Kolmanneksi, mua on nyt alkanut pänniä se, etten tiedä sun nimeäs, pää. Kiva ois, jos joku viittisi kertoo sen tänne mullan alle.

Sanonpa vielä yhden asian, en jaksa viedä työaikaanne enempää. Se koskee näitä kahta nuorukaista/nuijapäätä/mopoa/uutta verta. Jos te ette tee töitänne kunnolla, niin mä nousen täältä haudasta ja vetäisen mukaan vie Ernien. Se ei ois kaunis näky. Nyt vasta kuolleena mä sain tietää, että kukaan ei voikaan loihtia manaliuksia, vaan kuolleet tyypit nousevat ihan ite haudoistaan ja kostaa. Joten olkaa varuillanne.

Aivan, vielä yksi asia; se uusi rahastajapoju joutuu lukemaan sitä mun ite kirjoittamaani esittelyä jokaiselle pulliaiselle jonka noukitte kadulta.

Siinä se olikin, hieman pitempi kirje ku kuvittelin. Mä luotan siihen, että kunnioitatte tätä paperilappua ja pistätte sen seinälle. Vilkaiskaa sitä joka kerta, kun mietitte onko tota työtä pakko jatkaa.

Kivat terkut sulle, herra Pää.
Stan Pikitie, paras rahastaja tuonpuoleisessa.

Ps. Ois tosi kaunis ele, jos toisitte tuliviskipullon mun haudalle.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 22:21:25 kirjoittanut Pops »
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?

A.M.Charlotte

  • Epäsosialinen tatti.
  • ***
  • Viestejä: 144
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
Vs: Pullo tuliviskiä haudalleni
« Vastaus #1 : 08.08.2009 19:31:15 »
Kiitos ReginaRiddle. ^^ Aluksi aioinkin kertoa Stanin nuoruusvuosista sekä siitä miten hän joutui Poimittaislinjalle töihin, mutta sitten se alkoikin venyä ja arvelin ettei kukaan jaksaisi lukea sitä loppuun. Joten tästä muovautui tämmöinen. Ihanaa että pidit.  :D

A.M.C.
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Vs: Pullo tuliviskiä haudalleni
« Vastaus #2 : 09.08.2009 18:36:13 »
No voih. Tätä ennen en osannut ajatella, että joku tämän haasteen fikeistä olisi tuonut hymyn huulille ja ihan oikeasti nostattanut mielialaa. Mutta tämä sen teki. Tämä oli hauska, ja Stan oli todella IC. Plussaa puhekielestä, kirjakieli ei olisi todellakaan Stanin suuhun sopinut.

Yhden typon huomasin,
Lainaus
Nyt vasta kuolleena mä sain tietää, että kukkaan ei voikaan loihtia manaliuksia, ...
Tuossa varmaan pitäisi lukea kukaan.

Ja pituutta tällä oli sopivasti, olisihan tällä voinut enemmänkin pituutta olla, mutta toisaalta, ei Stanille oikein mitkään pitkän jaarittelut sovi edes :D
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

A.M.Charlotte

  • Epäsosialinen tatti.
  • ***
  • Viestejä: 144
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
Vs: Pullo tuliviskiä haudalleni
« Vastaus #3 : 10.08.2009 10:00:04 »
Kiitos Sca! Mukavaa että pidit.  :) Tuon virheen huomasin itsekkin kun olin tulostanut ficcini ja lisännyt sen tänne. Idea oli kyllä korjata se, muta näemmä vähäsen jäi ja sitten joutui unholaan... Mutta kiitos muistutuksesta, korjailen sen heti. ^^

A.M.C.
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?

Mortti

  • Vieras
Vs: Pullo tuliviskiä haudalleni
« Vastaus #4 : 10.08.2009 10:10:42 »
Minäkin pidin tästä  :)

Teksti oli mahdollisimman Stanmainen ja olin iloinen ettei tämä ollut mikään nyyhky-angst ficci. Monet kohdat saivat minut oikeasti nauramaan.

Todella lahjakas teksti minun mielestäni ja anteeksi, selvempää kommenttia ei minulta nyt valitettavasti saa x"D


M

Koiranruusu

  • Hirnyrkki hybridi
  • ***
  • Viestejä: 1 222
  • Malja Pimeyden Lordille ♥
    • Koiranruusun rönsyilevä ficcipuutarha
Vs: Pullo tuliviskiä haudalleni
« Vastaus #5 : 12.08.2009 22:53:00 »
Tämän otsikko sai jo naamalle virneen, etenkin kun sen yhdisti kertojan nimeen. Stan on sivuhahmoista yksi mieleenpainuvimpia, ja hänen puhetyylinsä oli yksi syistä siihen. Joten oli todella hyvä, että kirjoitit tämän puhekielellä, sillä sen ansiosta tämä todella kuulosti niin Stanmaiselta :-*

Ihana idea osoittaa tämä puhuvalle päälle, siis herra Päälle :D Koko ficci oli tosiaan hilpeä. Asiat, joita se käsitteli, sopivat mielikuvaani Stanista mainiosti. Kuorsauksen aiheuttamat potkut ja Ernien leivän muruset olivat ihanan absurdeja asia yhteydessään, kuinka joku saattaa valittaa moisista vielä kuolemansa jälkeenkin. Stan selvästikin voi :P

Ainoa asia jota jäin miettimään, oli se Stanin väitetty kuolonsyöjyys. Ei siis häirinnyt, ettei sitä mainittu. Mietin vain, onko tämä AU siltä osin, vai eikö se häirinnyt miestä yhtä paljon kuin leivän muruset? Pelkkä ajatuskin sai nauramaan ääneen.

Kiitokset hauskasta ficistä ihanalla ja valitettavan harvinaisella päähenkilöllä.


DRACOHANNA

  • Mrs. Malfoy
  • ***
  • Viestejä: 35
Vs: Pullo tuliviskiä haudalleni, S
« Vastaus #6 : 19.07.2011 14:14:21 »
Ihanaihanaihana♥ kuulosti nimittäin ihan Stanilta!:)
Vitsit oot tosi hyvä kirjottamaan:) kiitos~♥