Kirjoittaja Aihe: Isoäitini Tammi (Romance, S)  (Luettu 2128 kertaa)

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Isoäitini Tammi (Romance, S)
« : 21.06.2009 19:10:57 »
Nimi: Isoäitini Tammi
Kirjoittaja: Elendir
Beta: God_Of_Tigers
Genre:Romance
Ikäraja: S
Disclaimer: Minun

A/N: Tänään tuntuu jotenkin mukavalta ja tuloksena vähän onnellisempaa tekstiä. Lempipuuni todellakin on tammi, kuten tästä melko vahvasti käy ilmi. Suurkiitokset betalle, jolta tuli muutamia melko elintärkeitä korjauksia.

Kävelin puistossa vanhojen tammien alla. Olen aina pitänyt tammista ja kuvitellut ne isoäidikseni, joka minulta on aina puuttunut. Kerroin niille kaiken kuin päiväkirjalle, johon en koskaan jaksanut kirjoittaa montaa sivua. Halasin niitä kuin ystävää, jonka näen pitkän ajan jälkeen uudelleen. Pidin maailmaa hyvin julmana ja tammia ainoina ystävinäni.

Nyt on toisin. Minulla on sinut. Kerron sinulle kaiken, mikä painaa mieltäni. Halaan sinua, kuin menettäisin sinut minä hetkenä hyvänsä. Rakastan sinua. Olet ainoa, joka välittää. Kukaan muu ei ole vuosiin kysynyt vointiani. Kukaan muu ei ole vuosiin katsonut minua silmiin suoraan, väistämättä katsettani. Kukaan muu ei tunne minua niin kuin sinä.

Muistan tavanneeni sinut juuri täällä, suurimman tammen alla. Syksyn lehdet olivat juuri pudonneet ja minä istuin tammen juurella pää painuneena polviin. Itkin. Olin aina inhonnut syksyä, jolloin kaunis vihreä punertui pois ja hävisi talveksi. Lämmin tuuli toi kosteaa ilmaa etelästä ja kutitti kasvojani, jotka olivat märät kyyneleistä. Sinä ilmestyit viereeni ja peitit auringon. Katsoin ylös nähdäkseni, kuka häiritsi minua ja isoäitiäni. Näytit aivan enkeliltä, kun auringon säteet tungeksivat kilpaa takaasi melkein sokaisten silmäni.

”Hei”, sinä sanoit ja istuit viereeni.

En vastannut, vaan katsoin pois mietteliäänä.

”Onko kaikki hyvin?” sinä kysyit.

Nostin hämmentyneenä katseeni ylös silmiisi ja katsoin kysyvällä ilmeellä lempeitä kasvojasi. Sinä hymyilit lempeästi ja poimit maasta punaisen lehden.

”Punainen on lämmin väri, jos sitä katsoo aurinkoa vasten”, sanoit ja nostit lehden aurinkoa vasten niin, että valo kuulsi lehden läpi. Katsoin sitä pitkään ja huomasin ensimmäisen kerran punaisen värin kauneuden. Se loi turruttavaa lämmöntunnetta kasvoilleni.

”Olet kaunis”, sinä sanoit ja puristit kätesi ympärilleni, kuin suojatakseni minua maailmalta. Minä vain katsoin sinua ja hymyilin. Hymyilin, kuin en olisi koskaan ennen hymyillyt. Painoin pääni rintaasi vasten ja suljin silmäni.

”Kiitos”, sanoin hiljaa ja nukahdin syliisi.

***

Tänään en ole surullinen. Kävelen kepeästi kohti suurinta tammea. Käännyn mutkasta ja näen sinut nojaamassa isoäitiini. Juoksen syliisi ja halaan sinua lujasti. Sinä nostat katseeni ja suutelet minua hellästi.
”Onko kaikki hyvin?”


A/N: Kommenttia kiitos:)
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

Eeyore

  • Radamsa
  • ***
  • Viestejä: 1 875
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
Vs: Isoäitini Tammi (Romance, S)
« Vastaus #1 : 21.06.2009 21:14:06 »
Tämä oli kaunis :) Nimi oli kerrassaan ihana ja pidin tuosta vertauksesta, että tammi oli kuin isoäiti. Jotenkin tuli ihan Pocahontas mieleen^^
Tästä sai sellaisen mukavan lämmön ja rauhallisuuden tunteen, kuin olisi turvassa eikä olisi enää mitään pelättävää. Ja niinhän se olikin.
Lainaus
Muistan tavanneeni sinut juuri täällä, suurimman tammen alla. Syksyn lehdet olivat juuri pudonneet ja minä istuin tammen juurella pää painuneena polviin. Itkin. Olin aina inhonnut syksyä, jolloin kaunis vihreä punertui pois ja hävisi talveksi.
Tästä tuli vähän mieleen, että ihan kuin tarinan henkilöllä olisi sellainen olo, että "isoäiti" haihtuisi jollain tapaa värien ja lehtien mukana pois aina kevääseen saakka.
Lainaus
Tänään en ole surullinen. Kävelen kepeästi kohti suurinta tammea. Käännyn mutkasta ja näen sinut nojaamassa isoäitiini. Juoksen syliisi ja halaan sinua lujasti. Sinä nostat katseeni ja suutelet minua hellästi.
”Onko kaikki hyvin?”
En tiedä tuliko oma hyvä oloni sen vuoksi, että tämä oli aivan uskomattoman ihana vai sen vuoksi, että tämä oli ihana ja tuollaisen tunteen saamisesta, mistä kirjoitit, on kokemuksia ^^ Tuli ihan rakastettu olo tämän myötä :'D
Ihanan herkkää tekstiä, todellakin lämmittävää ja tämä olisi sellainen, mikä kannattaisi lukea syksyllä tai talvella, kun on pimeää ja tarvitsee jotain lämmikettä itselleen. Vaikka on kesä, niin tämä lämmitti kyllä yhtä ihanasti :) Kiitos!


"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: Isoäitini Tammi (Romance, S)
« Vastaus #2 : 21.06.2009 21:23:53 »
Kiva jos pidit Eeyore  ja vielä kivempi kun kommentoit. :)
Mikään ei ole mukavampaa kuin kuulla, että töistäni pidetään.
Nyt vasta tajusin, että tällä on aikamoinen yhteys Pocahontasiin..
No mikäs siinä, onhan se ihana tarina sekin. :)
Kiitos kommentista!
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

Sleepwalker

  • Vieras
Vs: Isoäitini Tammi (Romance, S)
« Vastaus #3 : 16.07.2009 10:01:32 »
Vautsi.. Aloin tässä lukemaan läpi näitä tekstejä, joita olet kirjoitellut tänne finiin, kun törmäsin tähän.
Aivan uskomattoman nätisti kirjoitettu. Saatoin suoraan sieluni silmin nähdä tuon syksyisen päivän, milloin tarinan hahmot tapasivat.  :)

Toisaalta en luultavasti ehkä olisi myöskään saanut samanlaista tunnetta, jos puu olisi ollut eri, kuten vaikka vaahtera tai tuomi. Itsekin nimittäin pidän tammista enemmän kuin mistään muusta puulajista. Sekin saattaa johtua siitä, että osa nimestäni on tammi..  ::)

Mutta siis.. Minun täytyi lukea koko teksti uudestaan ja uudestaan, että varmasti ymmärtäisin joka ikisen pointin tekstissä. On vähän sellainen tapa, että pomppaan sanojen tai lauseiden yli lukiessani jotain. Joten pitkän aikaa kuvittelin ensimmäiseen puheenvuoroon asti, että kyse oli vielä siitä tammesta.  ;D Koska tämä oli sen verran lyhyt, niin ei ainakaan meikäläiselle jää mitään selvää sanottavaa, vain tunne.

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: Isoäitini Tammi (Romance, S)
« Vastaus #4 : 16.07.2009 13:47:33 »
Harva on sanonut lukeneensa monta kertaa saman tekstin ihan vain ymmärtääksen jokaisen yksityiskohdan. Tarkoitus onkin, että tästä jäisi tunne jäljelle, joten ei haittaa vaikka ei saisi mitään sanottua :) Onhan nämä minun tekstit aika pitkälle tunnepohjaisia...
Kiitokset kommentista ;)
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!