Kirjoittaja Aihe: Wrap myself around you, K-11  (Luettu 2475 kertaa)

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Wrap myself around you, K-11
« : 18.06.2009 22:41:45 »
Author: maisamiisa
Title: Wrap myself around you
Genre: angst kai
Rating: PG (K-11)
Pairing: tulkinnanvarainen Tomppa/”se”
Disclaimer: hahmot on mun ikiomia kliseisiä emopoikiani ja biisi kuuluu Kill Hannahille ja on siis nimeltään Wrap myself around you.

A/N: osallistuu siihe yhtyeen tuotanto-haasteeseen. randomia emostelua. JEEEEEEE

I took you up against the wall
On the rooftop we climbed through broken windows
It's how alive you make me feel


Katolla on ihan pirun kylmä. Mä en edes ymmärrä, miksi se halusi tänne kiivetä, mutta se halusi, joten mä seurasin sen mukana. Katolla on kiviä, siellä tuulee ja on muutenkin ihan pirun epämukavaa. Mä en sano kuitenkaan mitään, mä vain katson, miten se levittää kätensä kun kävelee musta poispäin.

”Mitä helvettiä sä teet”, mä huikkaan pojan perään, mutta se ei joko kuule tai halua kuulla. Edelleen kädet levällään kuin nuorallakävelijä se astelee eteenpäin, mä näen, että se tuijottaa suoraan eteensä ja kävellessään asettaa jalkaa toisen eteen, ihan kuin oikeasti leikkisi nuorallakävelijää, jolla oli silloin ainoan kerran, kun mä kävin sirkuksessa, olemattoman pieni paljetein koristeltu puku.

”Haloo! Mitä sä teet siellä?” Nyt se kuulee ja käännähtää. Tuuli puskee sen hiuksia eteenpäin, mustat suortuvat liputtavat eteenpäin molemmin puolin päätä. Kädet on levällään, kämmenet alaspäin, ja mä näen, miten se hymyilee leveästi. Se käännähtää taas, nopeuttaa askeliaan, astelee kohti reunaa, vääjäämättä.

”Hei!” Mä en voi sille mitään, että mä ryntään juoksuun, kun se edelleen lähestyy reunaa. ”Mitä sä hullu teet”, mä kiljaisen, kun mä kierrän käteni sen luisevan vartalon ympärille.

”Päästä irti musta”, se sanoo ja alkaa pyristellä irti. ”Päästä irti!”

I wanna wrap myself around you
So you can never get away


“Mitä sä yrität?”

“En mä yritä yhtään mitään. Päästä irti musta.”

Mitä tuohon pitäisi sanoa? Mä en aio päästää susta irti, mä haluan pitää susta kiinni, mä haluan pitää susta kiinni vain sen takia, että mä voisin olla rauhallisin mielin? Mä en aio päästää susta irti, koska mä pelkään jotain?

”Päästä nyt vaan irti”, se sanoo ja karistaa mun otteen helposti. ”Kiitos”, se hymisee ja jatkaa taas matkaansa, edelleen yhtä huolellisesti astellen.

Mä seuraan pari askelta sen jäljessä, mä vahdin sitä. Se potkii soraa jaloissaan ja kiipeää helposti yli matalan aidan, jonka ainoa tarkoitus on pitää pikkulapset pois reunalta. Kiinteä kivetys alkaa aidan toiselta puolelta ja jatkuu puoli metriä aina reunalle asti.

”Hei, pysähdy nyt!” mä karjaisen. ”Pysähdy!”

Ihme ja kumma, se pysähtyy. Se kääntyy katsomaan mua, ja mä näen, miten se hymyilee ontosti. Mä ojennan käteni sitä kohti, ja se ojentaa omansa.

”Mitä sä meinaat?” mä kysyn, kun meidän sormet kohtaa ja sen sormet solahtavat mun omien väliin.

”En mä meinaa mitään”, se sanoo, ja hymyilee taas muovisesti. Barbie-nukke, mulle tulee mieleen. Muovinen hymy, pitkät sääret ja siniset silmät.

”Mitä sä teet?”

”En mä mitään.” Mä en ehdi sanomaan mitään, kun se on jo kääntynyt ja astunut reunalle, sen tennarien valkoiset kärjet, ne on ihan uudet kengät, sen äiti osti ne sille kun se sai kympin englanninkokeesta, ovat yli reunan.

”Mä haluan lentää, Tomppa.” Mitä helvettiä? Se vilkaisee mua olkansa yli, ja nyt se ei hymyile muovisestikaan. Voiko kukaan sanoa pokerina haluavansa lentää? Ilmeisesti voi.

”Mä tahdon lentää”, se sanoo, ja levittää kätensä.

And I don't want to let you go

“Hei, nyt sä tuut sieltä pois.” Mä en tiedä, miten mä päädyin siihen, mutta mä seison kädet pojan ympärillä. ”Sä et nyt puhu noin, ja sä tulet pois.” Se ei laske käsiään vieläkään, ja näyttää oikeasti siltä, että räpyttää käsiään pari kertaa ja lähtee lentoon.

”Mä haluan lentää.”

”No tiedätkö mitä? Mä en anna sun lentää! Sä et ole lentämässä nyt yhtään mihinkään, koska mä en päästä sua lentämään!”

Tanks and atoms bombs explode, but I can only hear your voice

Sen ääni on yllättävän hiljainen, kun se puhuu, mutta silti mä kuulen sen, vaikka alhaalta kadulta kuuluu ihmisten arkinen hyörinä tänne asti. Roskiksia tyhjennetään, kaksi pikkupoikaa paiskoo kiviä peltiseinään ja aiheuttaa mahtavan räminän, mutta se mikään ei kuulu niin hyvin tänne, että mä sen kuulisin yli mun käsieni välissä olevan pojan.

”Mä tahdon lentää, ja usko mua, mä en kysy sulta siihen lupaa.”

I wanna wrap myself around you
So you can never get away


“Älä kysy sitten, mutta mä en päästä sua lentämään. Sä et ole mikään lintu etkä enkeli, sä et lennä mihinkään.” Mä tiukennan huomaamattanikin otettani pojan ympärillä, se ähkäisee ihan pienesti.

”Mua ei kiinnosta.”

”Mutta tiiätkö mitä? Mua kiinnostaa. Arvaa mitä. Mä pidän susta kiinni just tässä vaikka koko loppuelämäni, jos mä sillä varmistan, että sä et edes yritä –” mä värähdän, kun mä sanon sen sanan taas, ”lentää. Mä en aio antaa sun lentää.” Miten monta kertaa mä olen sanonut tonkin jo?

Se ei sano mitään, mä tunnen, miten sen sydän lyö rauhassa sen rinnassa, ja munkin sydämeni syke tuntuu tasaantuvan taas. Poika nojaa päätään taaksepäin, mä vilkaisen sitä.

”Ymmärsitkö? Mä en anna sun lentää, mä en anna sun lentää yhtään mihinkään. Mä aion pitää susta kiinni, ja usko mua, sä et lennä mihinkään.”
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 22:15:51 kirjoittanut maisamiisa »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

MyMistake

  • Minä eikä kukaan muu.
  • ***
  • Viestejä: 175
  • Minä rakastan sinua - siinä kaikki.
Vs: Wrap myself around you, PG
« Vastaus #1 : 20.06.2009 16:47:53 »
mäen tykkää sanan säilästä ku porukka ei osaa kommentoida hyviä ficcejä :( tää oli aivan ihana <3 mää niin tykkään tosta kappaleesta. hihihi. Jotenki tykkäsin tästä enemmän originaalina, donno why. Ehkä alkaa pursuamaa mcrfandom jo korvista vähitelle, mut tää oli oikeen nam<3 hihihi tulee taas melkee jotai sisältöä mun kommentteihin -.-

Juu kiitos tästäki kultapieni <3
Mess up my bed with me. Kick off the covers, I\\\\\\\'m waiting. <br />Every word you say, I think I should write down.<br />Happy to lay here, just happy to be here. I\\\\\\\'m happy to know you.

puhvo

  • ***
  • Viestejä: 95
Vs: Wrap myself around you, PG
« Vastaus #2 : 20.06.2009 21:49:49 »
 Tykkäsin tästä. Vaikka (en tiiä miks) suomalaiset nimet vammaa mun päässä aina pahasti kun ne yhistetään tämmöseen ihanaan katolta lentämis ideaan ;D Mutta ei voi mitään, pitää sopeutuuu ja semmosta 8D

 
Lainaus
Katolla on ihan pirun kylmä.

 
Yllätysyllätys, ihana suomen ilmasto<369 Mut oli kiva tommonen jämäkkä lause alkuun :D

Toi keskustelu eteenee niin tosi ihanan luontevasti ja muutenkin ihan tosi awwaw<3 Oon taas oudolla fiiliksellä o.O Mutta tosi... nätti ficci, tykkään kun on tommonen yhtenäinen kokonaisuus.

Ja onnittelut 1000 täyttymisestä näin etukäteen<3:D (hieemanko turha tai jotain)

JaneDoe

  • ***
  • Viestejä: 57
  • unknown
Vs: Wrap myself around you, PG
« Vastaus #3 : 21.06.2009 03:51:27 »
Kommentoidaas nyt sitte tännekin. ^__^

Ihan alkuun täytyy sanoa, että alussa maininta "emopoika" hieman hämää tynnyrissä kasvanutta vanhusta. :'D Minä ihan rehellisesti sanottuna en tiedä kuka tai mikä on emopoika, koska en vaan pysy perässä näiden kaikkien genretysten kanssa. Tuntuu, että nykyään kaikki on emoja ja silti kukaan ei ole tai ei ainakaan myönnä tai ehkä väittää olevansa, mutta naapurin Liisalta kyllä kuulee heti, että kyseessä on enemmänkin wannabe-emo kuin aito. Suunnilleen tälläiselta näyttää pääni sisältö käsitteen "emo" kohdalla. :''D Joten pahoittelen, että tämä käsitevalinta aiheutti minussa lievän tyrskähdyksen ja  vaikeuden suhtautua asiaan sen vaatimalla vakavuudella. Niin vain käy, kun mieleen tulee ensimmäisenä mahdollisimman stereotypisesti koominen hahmo. ^_^'''

Yritin kuitenkin lukea tekstiä mahdollisimman objektiivisesti ja unohtaa turhat (ja väärät!) mielikuvani asiaan liittyen. Aihe oli ehkä hiukka kliseinen, eikä siksi tullut niin älytöntä hinkua lukea eteenpäin tai vaatia jatkoa tarinalle. Mutta koska kerronta oli sujuvaa, ja kuvailu oikein onnistunutta, sanoisin tämän olevan kuitenkin keskivertoa parempi teksti. Ei se kliseisyys niin haittaa, jos sitä voi paikata muilla avuilla. :D Laiskuuksissani en nyt jaksa quotata niitä parhaita kuvailuja, mutta kokonaisuudesta voisin sanoa sen, että oli kiva lukea melko pelkistettyä tekstiä, joka kuitenkin kertoi niin paljon. Se, että kuvailee ympäristöä (pojat, jotka heittelivät kiviä peltiin jne.) ja sitä miltä päähenkilöstä tuntuu (toisen sydämen syke jne.), voi olla hyvinkin paljon tehokkaamapaa kuin lähes tekotaiteellisuuteen sortuva vertauskuvien käyttö. Se arkipäiväisyys tuo tekstin paljon lähemmäs lukijaa.

Myös henkilöiden välinen suhde oli mielenkiintoinen, kun sen näki vain yhdestä suunnasta. Periaatteessa tämä "se" olisi voinut olla suhteessa toiseen mitä tahansa - puolituttu, luokkakaveri, veli, ystävä, seurustelukumppani. Ainoa selvä asia oli, että Tomppa välitti tästä, muuten kai ei ihan noin kauniita sanoja olisi käytetty. ;P Myöskään se, miten toinen ei sallinut ja salli toisen koskea itseään, ei hirveästi antanut vinkkiä näiden kahden väliselle suhteelle, koska Tompan kiintymyskin voisi olla vain yksipuolista. Mutta mun mielestä ihan hyvä ettei kaikkea kerrottu, koska on melko kyllästyttävää pidemmän päälle lukea juttuja, joissa henkilöiden väliset suhteet (+ kaikki muutkin mahdolliset asiat) väännetään rautalangasta ja tehdään niin selväksi että varmasti jokainen tyhmempikin ne tajuaa. Tietty salaperäisyys ja selittelemättömyys antaa vaan lukijan mielikuvitukselle tilaa. Joidenkin mielestä se on huono asia, mutta mun mielestä tällasissa pikkuteksteissä ihan hyväkin asia. (:


Edelleen kädet levällään kuin nuorallakävelijä se astelee eteenpäin, mä näen, että se tuijottaa suoraan eteensä ja kävellessään asettaa jalkaa toisen eteen, ihan kuin oikeasti leikkisi nuorallakävelijää, jolla oli silloin ainoan kerran, kun mä kävin sirkuksessa, olemattoman pieni paljetein koristeltu puku.
Tän lauseen kyllä ymmärtää, mutta se on imo liian pitkä. Toki sen voi sanoa kuuluvan kirjoitustyyliin tai luovan tekstiin tunnelmaa, mutta kannattaa miettiä missä kohtaa tällaista tehokeinoa käyttää. Vaikka se olisi tehokas tekstin kannalta, se voi olla myös hyvin tehokas sekoittamaan lukijan päätä. (;
Tässä kohtaa mä ite ehkä katkasisin ekasta pilkusta. Poikaa kuitenkin verrataan vielä myöhemminkin nuorallakävelijään, eli nyt se tulee saman lauseen sisällä kahdesti ("kuin nuorallakävelijä" ja "leikkisi nuorallakävelijää"). Se alkaa jo kuulostaa vähän hassulle, joten katkaisu olisi tarpeen. Ja tykkään muuten hirmuisesti tässä kohtaa Tompan ajatuksenjuoksusta, kun se yhdistää tämän pojan nuorallakävelijään ja heti samantien omaan kokemukseensa sirkuksesta - aivan kuin kyseessä olisi sama asia ja tapahtuma. :D Tykkäsin!

Lainaus käyttäjältä: maisamiisa
Tuuli puskee sen hiuksia eteenpäin, mustat suortuvat liputtavat eteenpäin molemmin puolin päätä.
Tästä tuli mieleen se, että kun teksti on pääosin vahvasti puhekieltä, vois tämä "liputtavat" olla "liputtaa". Juu-u, itsekin olen jo ehtinyt sotkea tämän kommentin aikana puhe- ja kirjakieltä samaan kappaleeseenkin ja näin tehnyt siitä ihan hassun kuuloisen, mutta nyt aamuyöstä ei jaksa panostaa. Ja pointtihan on kuitenkin siinä, että tekstiä on kivempi lukea, kun se on ihan yhtenäinen. (: Eikä tämäkään nyt mikään virhe sinänsä ole, mutta pisti vaan vähän silmään, kun ei odottanut sieltä tulevan mitään "-vat/-vät"-päätteistä.

Joka tapauksessa ja kaikkien turhien analyysien jälkeen: kiva teksti. ^__^
And you will try to find your place in the diary of Jane.


Tuntemattoman päiväkirja: MCR, Kill Hannah & häiriintyneitä originaaleja.

-- pyörii mukana säännöllisen epäsäännöllisesti --