Kirjoittaja Aihe: Eräs hämmentävä keskustelu [sallittu, Ron/Harry]  (Luettu 3365 kertaa)

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Nimi: Eräs hämmentävä keskustelu
Kirjoittaja: pihlajanmarja
Ikäraja: sallittu
Paritus: Ron/Harry
Tyylilaji: Puhdasta fluffya pienellä huumorilla höystettynä, hyvää ruokahalua!
Summary: Harry yrittää saada selville, mikä ihme hänen ystäväänsä vaivaa.
A/N: Osallistuu Dialogihaaste vol. 3:een sekä FF100:aan sanalla 080.Miksi?. Hui, pitkästä aikaa sain jotain kirjoitettua. Tuli nimittäin hyvä fiilis. :) Kommentoida saa! :D


”Ron, sinä tuijotat minua.”

”Mitä, enhän!”

”Kyllä vain. Ja nyt sinä punastut. Mikä sinua vaivaa?”

”Ei minua vaivaa mikään.”

”Minä kun luulin, ettei ihminen enää tuosta punaisemmaksi voisi tulla.”

”Ole jo hiljaa.”

”En minä voi mitään sille, että sinä punastut helposti!”

”…”

”Älä viitsi murjottaa. En minä sitä tahallani sanonut, kunhan vitsailin. Miksi olet nykyään niin herkkänahkainen?”

”Miten niin herkkänahkainen? En varmasti ole.”

”Et sinä kenenkään muun seurassa ole. Hermionenkin kanssa puhut ihan normaalisti, mutta minun läheisyydessäni punastelet jatkuvasti, takeltelet sanoissasi ja sitä paitsi tuijotat minua.”

”En edelleenkään tuijota.”

”Koko ajan! Onko minulla jotain naamallani?”

”Kiva hymy, yleensä.”

”…”

”Hiljenitpä sinä vähäksi aikaa.”

”Etkö voisi kertoa minulle, mikä sinua vaivaa? Olen sentään paras ystäväsi, kyllä sinä minulle voit sanoa mitä tahansa.”

”Sinun pitää selvittää se itse, jos kerran luulet, että minua muka joku vaivaa.”

”Olet kyllä joskus maailman vaikein ihminen.”

”Sinä taas et välillä tajua yhtään mitään.”

”Nyt kuulostit ihan Hermionelta.”

”Ei puhuta Hermionesta.”

”Mitä, joskus Tylypahkan aikoinahan sinä halusit puhua hänestä koko ajan! Silloin käyttäydyit muuten melkein yhtä omituisesti häntä kohtaan kuin nyt minua kohtaan.”

”…”

”Sinun pitäisi tehdä jotakin tuolle punastelullesi. Ihan totta, silloinkin olit hyvin outo hänen seurassaan, punastelit ja tuijotit häntä samanlainen ilme naamallasi kuin sinulla nyt on – hetkinen!”

”…”

”Ron – sinä – minuun…?”

”Oliko tuo jonkinlainen kysymys? Kummallista, Harry Potter ei osaa muodostaa kunnollisia lauseita. Niissä tarvitaan verbejä, tiesitkös sitä.”

”Oletko sinä ihastunut minuun?”

”…”

”Olet, kyllä sinä olet. Yhtä varmasti kuin kasvosi ovat nyt punaiset. Pitäisikö asialle tehdä jotain?”

”Ai punaisuudelleniko?”

”Ei, vaan sille, että sinä haluat minut poikaystäväksesi.”

”En missään vaiheessa sanonut mitään siihen viittaavaa. Sinä sen sijaan sanoit, joten nyt tämä vaikuttaa siltä, että yrität aivopestä minut uskomaan, että oikeastaan olen koko ajan ollut ihastunut sinuun, vaikka oikeasti sinä olet ihastunut minuun. Eikö asia ole niin, Harryseni?”

”Ei… ei se voi olla. Nyt sinä yrität aivopestä minua!”

”Älä yritä hämmentää minua.”

”Ron Weasley, sinä olet vaikein ihminen maailmassa. Ehkä juuri sen takia minä välitän sinusta niin paljon.”

”Älä rupea tunteile - mmm. Chonko kanssa sinä opit suutelemaan noin hyvin? Voit kyllä tunteilla ihan niin paljon kuin haluat, jos se tarkoittaa tuota. Mitä, miksi sinä virnuilet?”

”Sainpas selville, mikä sinua vaivaa.”
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 21:30:54 kirjoittanut pihlajanmarja »
I've got blisters on my fingers!

Scarlett

  • ***
  • Viestejä: 1 254
  • If inconvenient, come anyway
Vs: Eräs hämmentävä keskustelu
« Vastaus #1 : 03.06.2009 01:01:30 »
Hämmentävä keskustelu tosiaan! Pidin siitä, että kaikki lähti tässä käyntiin heti ja vieläpä selvällä juonella, josta on erotettavissa huipennuskin. Hienosti siis tosiaan rakensit tuon dialogin kulun, mielenkiinto pysyi yllä kun tahtoi tietää, mihin kaikki tuo alkukeskustelu oikein johtaa.

Hyvää oli myös se, etten mennyt kertaakaan sekaisin siinä, että kumpi pojista nyt oikein puhuukaan; molemmilla oli sen verran selkeät roolit tässä, että epäselvyys puhujasta oli aika lailla mahdotonta. Kirjoitusvirheitäkään en bongannut. Lisäksi tuo FF100-sana sopi tähän juuri täydellisesti, syytähän Ronin tuijottamiselle tässä selviteltiin.

Lainaus
”Ron – sinä – minuun…?”

”Oliko tuo jonkinlainen kysymys? Kummallista, Harry Potter ei osaa muodostaa kunnollisia lauseita. Niissä tarvitaan verbejä, tiesitkös sitä.”

Huumoria oli tässä juuri sopivasti, hymyilin moneen kertaan molempien sutkautuksille. Varsinkin tuo ylläoleva quote oli niin hyvin keksitty kohta, että erityisesti se sai hymyilemään - tiedä sitten mikä on varsinainen syy. Hauskaa oli myös se, kun Harry alkoi pikkuhiljaa tajuta Ronin käyttäytyneen täysin samalla tavalla Hermionen seurassa. 8) Siitä kaikki sitten lähtikin käyntiin.

Ihanan fluffyinen tämä oli myös varsinkin loppua kohden, awwista. En Harry/Ronia kauheasti lue, mutta nyt tämänkin söpösen jälkeen alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että voisin lueskella kyseistä paritusta paljon enemmän. <: Tuo lopun kursivointi häiritsi muuten hieman, kun se alkoi tuolla lailla (tarkoituksellisesti?) yhtäkkiä.

Kiitoksia mukavasta lukukokemuksesta.

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Vs: Eräs hämmentävä keskustelu
« Vastaus #2 : 03.06.2009 11:03:54 »
Aww, kiitos kommentista Scarlett. Tuo kursivointi oli erittäin tahatonta, en tiiä miten se on mennyt tuonne. Pitääpä korjata... ^^ Mutta kiva kun pidit, piristit päivääni mukavalla kommentilla! :)
I've got blisters on my fingers!

Ashtray

  • Lady Stardust
  • ***
  • Viestejä: 450
  • i will battle for the sun
    • LJ
Vs: Eräs hämmentävä keskustelu
« Vastaus #3 : 03.06.2009 11:49:45 »
Awws söpöistä. Näin lievästi sanottuna piristi aika hirveästi flunssaista aamuani. Kaiken lisäksi vielä Harry/Ronia, et kuule usko, millainen virnistys miun kasvoille ilmestyi, kun huomasin, että Finiin on ilmestynyt uusi H/R-fluffy. :''D H/R:ää kirjoitetaan edelleen ihan liian vähän!

Mutta joo, mitäs jos vaikka kommentoisin ihan itse ficciä. Olen aika samoilla linjoilla Scarlettin kanssa. Olit saanut ihanasti ja luontevasti huumoria mukaan tähän, vielä juuri sopivan määränkin. Miekin tykkäsin ihan hirmuisesti tuosta Scarlettin quotaamasta kohdasta, virnistelin sille täällä aika hirveästi itsekseni. Tykkäsin myös siitä, että Ron puhui siinä repliikissä Harrysta sen koko nimellä. Jotenkin kiva tehokeino siinä.

Tykkäsin myös hirveästi siitä, miten Harry rupesi Hermionen kautta tajuamaan, että Ron on ihastunut siihen. Sait sitä kautta tosi luontevasti sen esille, erittäin ovelaa. Tykkäsin muutenkin noista viittauksista kouluaikaan, esimerkiksi Chon mainitsemisesta. Teki tästä jotenkin realistisemman ja sitoi tämän vahvasti kirjoihin. Tai jotain.

Komppaan Scarlettia vielä siinäkin, että koko ajan erotti tosi hyvin, kumpi puhuu. Erittäin selkeät roolit tosiaan molemmilla, ja olit saanut myös molempien luonteet tosi hyvin esille. Muutenkin pointsit siitä, että tämä toimii näin hyvin dialogina. Miulle ainakin pelkkää dialogia sisältävä teksti on kuitenkin aina aika haasteellinen (enkä ole tainnut yhtään kokonaan kirjoittaakaan), koska pitäisi saada kaikki oleellinen esille repliikeissä ja juoni pysymään kasassa. Olit kuitenkin onnistunut aika täydellisesti, ei tämä muuta olisi kaivannutkaan.

Piti varmaan taas sanoa miljoona muutakin asia, mutta olen niin kuumeinen ja pää tukossa, etten ihan oikeasti saa sanottua enää muuta. Kiitos kuitenkin paljon tästä, ihan hirmuisen söpö ficci miun aamuun!
I'll pretend that my heart and my head are well.

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Vs: Eräs hämmentävä keskustelu
« Vastaus #4 : 03.06.2009 12:13:01 »
Ashtraylle kiitos kommentista. Kamalaa kun olet flunssassa heti kesän alussa, toivottavasti paranet pian. :) Oon samaa mieltä siinä, että H/R:ää kirjoitetaan ihan liian vähän. Miulla se tosin on FF100:n aiheena, että lisää H/R:ää miun suunnalta pitäisi ainakin tulla, jos saan aikaiseksi. ;D

Kiva että sai selvää, kumpi puhui. Itse en ole koskaan aiemmin kirjoittanut ficciä pelkällä dialogilla, hyvä että onnistuin siinä.

Kiitos kommentista. :) (Taisin kyllä sanoa sen jo, mutta ei se mitään. Kiitos kahdesti. :D)
I've got blisters on my fingers!

story^

  • Lattiaeläin
  • ***
  • Viestejä: 372
  • Billion dollar baby
Vs: Eräs hämmentävä keskustelu
« Vastaus #5 : 03.06.2009 13:54:11 »
Awws, aivan ylisöpö, mä tykkään ihan hirmuisesti näistä dialogeista. :) Ja Ron/Harrysta tykkään kanssa aika hemmetisti. ;D

”En missään vaiheessa sanonut mitään siihen viittaavaa. Sinä sen sijaan sanoit, joten nyt tämä vaikuttaa siltä, että yrität aivopestä minut uskomaan, että oikeastaan olen koko ajan ollut ihastunut sinuun, vaikka oikeasti sinä olet ihastunut minuun. Eikö asia ole niin, Harryseni?”
Tämä oli hauska, ihanan epäselkeästi, mutta toisaalta taas niin yksinkertaisesti sanottu. :D

Kiitos tästä, oli mukava lukea Harryn ja Ronin sananvaihtoa, ja tuo tapa, miten Harry lopulta tajusi Ronin olevan ihastunut häneen oli kanssa hyvä, tuohon Hermioneen ihastumiseen viitaten. :)
-story^
The winter has passed
And the spring has come
We have withered
And our hearts are bruised from longing


ava by puolipro

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Vs: Eräs hämmentävä keskustelu
« Vastaus #6 : 03.06.2009 13:57:39 »
Aww, kiitos kommentistasi, story^. :)
I've got blisters on my fingers!

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Vs: Eräs hämmentävä keskustelu
« Vastaus #7 : 03.06.2009 14:17:36 »
Nams. Kauhean söpö tämä kyllä oli, tykkäsin. Ron/Harryä on maailmassa ihan liian vähän, se paritus on niin luonteva ja suloinen että mielellään sitä enemmänkin lukisi. Tässäkään tapauksessa en joutunut pettymään.

Dialogit eivät yleensä kuulu lukulistalleni (olen kuvailun suuri kannattaja), mutta olit saanut mukaan hienosti jännitettä ja huumoria, joten tämä oli varsin nautittava. Tykkäsin myös siitä, että olit tehnyt tästä osan canonia mainitsemalla Harryn ja Chon suhteen sekä Ronin ihastumisen Hermioneen - mukava lisäys se, yleensä näissä ficeissä lähdetään siitä olettamuksesta, että Harry/Ron ovat aina olleet homoja ja jätetään kirjojen suhteet huomiotta. Siksi tällainen lähestymistapa olikin mukavaa vaihtelua.

Tarina taustalla etenee hienosti. Repliikit ovat toimivia ja hahmot omia itsejään. Mitä muuta sitä enää voisi edes sanoa? Tykkäsin ja kovasti sittenkin.

FF100:si taidan siis seurata jatkossakin. ;)


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Vs: Eräs hämmentävä keskustelu
« Vastaus #8 : 03.06.2009 14:51:54 »
Kiitos kommentistasi, Vehka! En yleensä tykkää jättää canonia kokonaan huomioimatta, vaikka joihinkin ficceihin se kyllä käy. Hyvä että onnistuin haasteessa. :) Seuraapa vaan, ja kommentit on kivoja. ;D
I've got blisters on my fingers!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 610
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Eräs hämmentävä keskustelu [sallittu, Ron/Harry]
« Vastaus #9 : 02.11.2020 09:23:10 »
Hämmentävä keskustelu tosiaan, mutta aivan ihastuttava ♥ On Rarry kyllä soma paritus, friends to lovers on niin mun herkkua (ja tässä se vielä tuli niin selvästi esille), joten tätä oli ilo lukea.
Ihana miten Harry kiinnittää huomiota Ronin tuijottamiseen ja punasteluun (ja vielä lopulta osaa päätellä, mistä se johtuu!). Ja Ron tietty inttää vastaan, että eihän tuijota ;D

Lainaus
”En edelleenkään tuijota.”

”Koko ajan! Onko minulla jotain naamallani?”

”Kiva hymy, yleensä.”

”…”

”Hiljenitpä sinä vähäksi aikaa.”
Awwws, tää oli niin söpö kohta :3

Lainaus
”En missään vaiheessa sanonut mitään siihen viittaavaa. Sinä sen sijaan sanoit, joten nyt tämä vaikuttaa siltä, että yrität aivopestä minut uskomaan, että oikeastaan olen koko ajan ollut ihastunut sinuun, vaikka oikeasti sinä olet ihastunut minuun. Eikö asia ole niin, Harryseni?”
Tää oli samaan aikaan niin hämmentävä ja looginen :D Tykkään siitä, että ensin venytään vaikka miten pitkälle, ettei vaan myönnetä omaa ihastumistaan :3 Ja sitten tuleekin tämän koko dialogin loppu, ohoho, en kyllä yhtään odottanut, että pojat päätyisivät tässä suutelemaan! Mutta ei haittaa lainkaan ♥ (Pidin myös siitä, kun Ron yritti olla Harrylle, että äläs kuule vaan rupea tunteilemaan :D Mutta sitten suudelma katkaisikin ne sanat.)

Tän lukeminen oli kyllä niin hyvä aamupala! ^^ Kiitän ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中