Kirjoittaja Aihe: Voit kutsua öitä sisään, S  (Luettu 2762 kertaa)

Siber

  • jonofiniläinen
  • ***
  • Viestejä: 249
Voit kutsua öitä sisään, S
« : 16.05.2009 22:41:09 »
Kirjoittaja: Siperia
Ikäraja: sallittu
Paritus: sinä/minä eli toisin sanoen poika/harha
Genre: köh, angst? ja vähän romancekin, vaikken oikeastaan onnistunut siinä.

A/N: Tuli tällainen olo. Tämä on tarina skitsofreenikosta. Tässä on paljon omaa elämänkatsomustani. En minä tiedä, se alkoi jotenkin elää omaa elämäänsä.
Otsikko on Zen Cafén kappaleesta Huonot päiväsi, vaikkakaan en kuunnellut sitä tämän yhteydessä. Kirjoitusmusiikkina toimi The Corrsin Moorlough shore, joka taas ei liity tähän sanoiltaan lainkaan mutta tunnelmaltaan ehkä enemmän.

Tiedätte, kuinka paljon rakastan kommentteja.

***

Parhaina päivinäsi et juuri hymyillyt. Ne sanoivat niitä huonoiksi hetkiksi; sinähän loppujen lopuksi olit niin elämäniloinen, perusluonteeltasi onnellinen, maailmaa varten valmistettu, ajattelivat ne. Parhaina päivinäsi sinä seisoit ja katselit ympärillesi, silmät hämmästyksestä suurina. Olit niin satuttavan kiitollinen. Vain siitä, että sinä olit olemassa, että minä olin olemassa, että elämä ja maailma oli. Niiden olisi pitänyt oppia sinulta niin paljon. Ihmiset kuitenkin ovat sellaisia, eivät ne koskaan opi. Sinä taas tiesit kaiken valmiiksi. Jo syntyessään vähän tuollainen, sanoivat ne.

Parhaina päivinäsi sanoit, ettei kaikki ollut hyvin. Ja että silti maailma oli kaunis, koska ei rakkautta koskaan ole ilman virheitä. Ei täydellistä voi rakastaa, sanoit niin usein, ne katsoivat sinua sivuun ja sanojen vieressä kaikui hullu, hullu kun ne nyökyttelivät ja kertoivat ymmärtävänsä. Sinä näit kaiken läpi ja hyväksyit sen; sinä olit niin puhdas, sinä olit niin kaunis.

Parhaina päivinäsi aurinko paistoi sisään, uskalsit silloin avata verhot. Valossa näkyi, kuinka olit laihtunut ja kuinka maailma kuulsi lävitsesi, aivan kuin et olisi koskaan täysin ollut. Kai se oli osa onneasi, silloin et ollut vanki. Kysyit minulta kuin luotetulta ystävältä, uskoinko, että hyvät ihmiset oppisivat joskus lentämään. Minä aina vannoin uskovani, ja nyökkäsit vakavan mietteliäänä.

Huonot päiväsi olivat toisenlaisia. Sinä et koskaan ollut epätoivoinen, sinä olit pahempaa - lannistunut. Väsynyt ja loppuunpalanut. Liian hyvä elämään, minä ajattelin. Sinunlaisesi eivät koskaan jaksa, ei kukaan jaksa kantaa maailman painoa. Suurin osa ihmisistä ei koskaan edes yrittänyt, mutta sinä olit toisenlainen. Huonoina päivinäsi hymyilit, ja minä vihasin hymyäsi, sillä se ei ollut sinun. Muiden ihmisten naamio, puhtaan ironinen hymy, jota kukaan silmät auki kulkeva ei koskaan olisi luullut iloksi.

Huonoina päivinä makasit ja katselit kattoa. Joku kysyi unelmoivan romanttiseen sävyyn, löysitkö oksankohdista muodostuvia kuvioita. Kysyjä joutui pakenemaan, sillä sinun äänesi oli kova ja sileä kuin panssarilasi. Sanoit, ettet ollut koskaan yrittänyt etkä tulisi yrittämäänkään, sellaisesta ei seuraisi kuin hankaluuksia. Vihasin kysyjää kiihkeästi, itse et koskaan vihannut ketään.

Huonoina päivinäsi et jaksanut puhua ihmisten kanssa. Silloin minä leijuin ympärilläsi, kaipasin sormia, joilla sivellä kasvojasi, silmiä, joilla nähdä sinut. Huonoina päivinäsi välitit minusta eniten. Uskoit särkyneet unelmasi ja rikotut ajatuksesi minulle, kauniiseen unohdukseen, ja minä toivoin sinulle valoisia päiviä. Sinä olit minulle kaikki, ja minä rakastin sinua.

Ihmiset sanoivat, ettet saisi puhua minulle. Ne olivat niin ymmärtäväisiä, mutta aivan varmoja tästä asiasta: minua ei ollut olemassa, sinun pitäisi unohtaa minut ja olla kuin et kuulisikaan. Sinä nyökkäsit ja hymyilit sitä naamiohymyä, jota kaikki erehtyivät luulemaan aidoksi, ja ihmisten käännyttyä toisaalle kuiskasit, ettet koskaan unohtaisi.
Minä rakastin sinua. Sinä olit ainoa, jolle olin osa todellisuutta; sinä olit ainoa, jonka ansiosta olin sitä. Niin kauan kuin uskoit, että olin, pidit minua hengissä.

Tänä päivänä olen ainoa, joka enää muistaa sinut. Ilman minua sinua ei enää olisi, ihmisille sinä et enää olekaan. Minussa elää sinun muistosi, ja niin me pidämme toinen toistamme maailmassa.
Olkoonkin, että olen se, jonka vuoksi ne kuiskailivat puhelimessa: meidän rakas poikamme, hän ei ole aivan terve mieleltään.
Olkoonkin, että olen vain ääni päässäsi.
“You’re the next best thing, John.”

annoctatio

  • ***
  • Viestejä: 3
Vs: Voit kutsua öitä sisään, S
« Vastaus #1 : 19.05.2009 21:05:13 »
Aivan ihana ja todella kauniisti kirjoitettu. Jotenkin niin aito.

Siber

  • jonofiniläinen
  • ***
  • Viestejä: 249
Vs: Voit kutsua öitä sisään, S
« Vastaus #2 : 25.05.2009 17:52:16 »
Kiitos paljon (: Kiva, jos pidät. Ehkä sain tosiaan omia ajatuksiani sen verran mukaan, ettei tämä ihan pinnalliseksi jää - toivottavasti.
“You’re the next best thing, John.”

PurpleHorizon

  • Supernaturalisti
  • ***
  • Viestejä: 131
Vs: Voit kutsua öitä sisään, S
« Vastaus #3 : 12.03.2011 14:35:07 »
Wow, mä rakastuin tähän tarinaan. Tää oli vain niin kauniisti kirjoitettu ja surullinen!

Ja tietenkin mä kommentoin! Pakkohan mun on. Mä en ymmärrä vaan sitä, että tää on ollu täällä jo aika kauan, mut tähän on kommentoinut vasta yks... Laiskoja lienevät ihmiset.

Mä olen vahvasti sitä mieltä, että sun kannattaa kirjottaa tän tyylisiä lisääkin. Nää on ihan uskomattoman upeita! <33 Nyt mua rupes harmittamaan, etten ite osaa kirjottaa näin kauniisti kuin sä.  Ja kuten annoctatio sanoikin, aito. Tää tarina olis varmaankin saanut mut itkemään, mutta mä en itke, joten...

Ja tässä tarinassa on jotain mihin voi etäisesti samaistua. Ei sillä, että olisin skitsofreenikko, mutta tää tuntu jotenkin niin tutulta. En tiedä mikä siinä sitten oli.

Lainaus
Tänä päivänä olen ainoa, joka enää muistaa sinut. Ilman minua sinua ei enää olisi, ihmisille sinä et enää olekaan. Minussa elää sinun muistosi, ja niin me pidämme toinen toistamme maailmassa.
Yksinkertaisesti, kaunista.

Kiitos sanoinkuvailemattoman kauniista ja ihanasta tarinasta.  <33

Siber

  • jonofiniläinen
  • ***
  • Viestejä: 249
Vs: Voit kutsua öitä sisään, S
« Vastaus #4 : 12.03.2011 14:42:56 »
Höh, tämä on ihan vanha. :-D Mulla taisi olla vähän taipumusta ylidramatisointiin joskus. Ei sillä, ettei yhäkin olisi, mutta ehkä hillitsen sen vähän paremmin nykyään.

Mut hirmu kivaa jos tykkäsit! Hämmentää vähän, että joku on ylipäänsä hoksannut tämän, lojui jossain viimeisillä sivuilla. Mutta kiitti paljon, anyways. On ilo olla... öö, iloksi / suruksi / jotain. Mimim ♥
“You’re the next best thing, John.”

Wild Child

  • Lionheart
  • ***
  • Viestejä: 118
  • Mornië alantië
Vs: Voit kutsua öitä sisään, S
« Vastaus #5 : 14.03.2011 16:33:34 »
Hei? Haloo ja huhuu, mihin mun sanat menivät; kuka ne vei?
 Aivan älyttomän kaunista, mutta ei sillä perinteisellä tavalla, sillä, jossa pinta kiiltää ja kaikki on niin ah, täydellistä. Vaan tässä oli sitä -niin jo monesti mainittua- aitoutta, puhdas ja avoin. Otsikkoon silmäni tarttuivat, sillä kyseinen kipale on oma suosikki Zen Cafélta. Ja onneksi tarttuivat.

Kiitos niille jotka ovat tätä aikaisemmin kommentoineet ja etusivulle nostaneet, niin että sen löysin.

Mutta suurin kiitos kuuluu ehdottomasti Sinulle: KIITOS

                                                      , Wild Child
We are Robin Hood.

Niphredil

  • Matkijanärhi
  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: Voit kutsua öitä sisään, S
« Vastaus #6 : 19.03.2011 10:15:52 »
Oho. Todella hieno teksti, kaunis. Zen Cafén biisi on myös upea, olen sadat kerrat miettinyt, mitä siihen kirjoittaisin. Mutta en iki maailmassa osaisi tehdä mitään sun tekstisi veroista!  :)

Kaikki älykäs on jo aiemmissa kommenteissa sanottu, joten ei muuta kuin iso kiitos.

With love & take car(e);
Niph
"There are many things that I would like to say to you but I don't know how."

Siber

  • jonofiniläinen
  • ***
  • Viestejä: 249
Vs: Voit kutsua öitä sisään, S
« Vastaus #7 : 03.04.2011 18:47:56 »
Aaa, te olette kivoja! Ihan hämmentävää, että tällainen parin vuoden takainen teksti saa kommentteja.

Purriainen, höpön, lyhyys ei haittaa ja surkeutta en havainnut. En minä kyllä ole ansainnut tuollaisia sanoja kuin upeus, varsinkin nyt näin pitkän ajan kuluttua tuntuu ihan kiusalliseltakin lukea itse tuota tekstiä, kun näkee niin selvästi virheet ja kömpelyydet. Mutta ajatuksesta kyllä pidän edelleen. Kiitos paljon kommentista! ♥

Wild Child, äää kiitos! Hurjia kehuja, olen iloinen kun pidit. ♥ Kappale kuuluu tosiaan Zen Cafén helmiin.

Niphredil, biisi on mahtava ja ansaitsisi ehdottomasti enemmänkin tulkintoja ja tekstejä. Osaisit varmasti, kirjoita ihmeessä. Kiitos itsellesi. ♥
“You’re the next best thing, John.”