Kirjoittaja Aihe: Suojelusenkeleistä, S, pohdintaa  (Luettu 1964 kertaa)

PATONKIKRIISI

  • ***
  • Viestejä: 5
Suojelusenkeleistä, S, pohdintaa
« : 07.05.2009 17:06:45 »
Kirjoittaja: patonkikriisi
Ikäraja: en mielestäni ole (S)

Varoitukset: sekavuus

A/N: elisiis, kirjotin tämän puolessa tunnissa, lievässä masentuneisuuden tilassa. En tiedä mistä teksti tuli, mutta tällänen kuitenkin on lopputulos.

Teksti saattaa olla sekava ja outo ja vaikuttaa siltä että siinä ei ole mitään järkeä, mutta toivon, että jaksaisitte lukea sen ja kertoa mielipiteenne ja korjata virheet - jos niitä on.

Kiitos.

-----


Suojelusenkeleistä


Miksi minä ajattelisin että minulla olisi oma suojelusenkeli?

Ei se minua suojannut kaikilta niiltä iskuilta,  sanoilta.  Ei edes kärsimykseltä.

Miksi edes puhutaan suojelusenkeistä? Ei niitä ole.  Jos olisi, eihän maailma olisi tämänlainen.

Jos minulla olisi oma suojelusenkeli, olisinko joutunut kestämään kaikki ne iskut,  sanat, unelmien murskaamiset?
Kaiken sen minkä olen joutunut kokea?

Oletko koskaan nähnyt ihmistä silmästä silmään,  kun hänet murskataan henkisesti?

Osaatko nähdä kaiken sen tuskan mitä silmien takana voi olla?  Haluaisitko nähdä ihmisen sisimpään?

Haluaisitko nähdä kaiken mitä hän on koskaan ajatellut, tuntenut,  nähnyt?

Kaiken pahan?

Haluatko suojella jotakuta kaikelta pahalta?

Pystytkö suojelemaan ketään loppujen lopuksi, vaikka kuinka haluaisit?

Suojelusenkeli pelastaisi ihmiset tällaiselta, vai onko vain elämää, muuttamatonta?

Olisiko sinusta liian lapsellista uskoa että tuolla ylhäällä joku tarkkailisi sinua kokoajan ja alitajuntaisesti vaikuttaisi päätöksiisi?  Kuuntelisitko tätä olentoa vapaaehtoisesti?

Entä jos se onkin totta? Ehkä kaikille ei riitä päteviä enkeleitä. Ehkä enkeleilläkin on luonne, kuin ihmisillä. Ehkä nekin ovat vain inhimillisiä olentoja, jotka yrittävät auttaa sinua, mutta kuitenkin erehtyväisiä.

Ehkä oma enkelini on vähän kuin minä,  aina mokaamassa.

Pystyykö edes loppujen lopuksi ketään suojelemaan kaikelta pahalta?

En usko että pystyy.  Ehkä ihmisen pitää vain kestää kaikki mitä hän kohtaa. Ehkä niin on määrätty. Uskoisitko kohtaloon, jos se on määrätty huonoksi? Eihän sitä voi määrätä. Eihän ihminen voi omasta kohtalostaan päättää, vai mitä? Väärin.

Sinä jos kuka voit päättää omasta tulevaisuudestasi, lopustasi.

Ei kukaan enkeli, jumala, kohtalo tai kukaan ihminen. Sinä itse.

Sinulla voi olla suojelusenkeli, se voi olla ihminen. Se ihminen ketä rakastat eniten.
Se voi olla pieni, vauvan kokoinen, suloinen otus pilvilinnassa.
Se voi olla ihan mitä haluat sen olevan.

Kaikki on sinun omissa käsissäsi.

Ole oma suojelusenkelisi, tee itse päätöksesi.

Elämä elämääsi kuin itse haluat.

Älä anna muiden murskata sinua, en minäkään antanut.

Koeta ajatella positiivisempaa tulevaisuutta ja unelmoida.

Kyllä sinä kestät.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 16:51:32 kirjoittanut Scarlett »
Maybe you're the one
who's wrong, not me?

Laurensa

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Suojelusenkeleistä
« Vastaus #1 : 12.05.2009 22:09:01 »
Ja miksi tuo tyyppi oli masentunut? Jäi vähän sellainen kuva, että hän olisi koulukiusattu. Tai jotain vastaavaa.
 Virheitä en erityisemmin huomannut. Kaikenkaikkiaan ihana tarina, tai mikä se nyt sitten onkaan. Ihanaa luettavaa. Jatka kirjoittamista patonkikriisi!
Elämässä on kaksi tärkeää asiaa. Viisaus ja luotettavuus. Luotettavuus on sitä, että pitää lupauksensa ja viisaus sitä, että ei koskaan lupaa mitään.
 Mun UniCreaturet

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: Suojelusenkeleistä
« Vastaus #2 : 13.05.2009 15:39:28 »
Vastustan oletustasi, että tämä olisi sekava! Kirjoitan itse hyvin samanlaisia tunteita kuvailevia ja pohtivia tekstejä kun jokin painaa tai on muuten korja olo... Ymmärsin itse mielestäni hyvin tekstin kulkua. Eikä kirjoitusvirheitäkään näkynyt, kuin tämä yksi:
Lainaus
Kaiken sen minkä olen joutunut kokea?
Itse olisin ehkä kirjoittanut: Kaiken sen minkä olen joutunut kokemaan?
Mutta mitäs tuollaisista pienistä miinuksista:) Hyvin osaat kirjoittaa pohtivaa ja kuvailevaa tekstiä.
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

PATONKIKRIISI

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Suojelusenkeleistä
« Vastaus #3 : 16.05.2009 15:24:47 »

Laurensa: tyyliin just koulukiusattu, syrijitty etc. Ensin minun oli vain kirjottaa ns 'suojelusenkelistä', mutta sitten siitä tuli tälläinen.
Lähinnä ajattelisin, että teksti vain tulee ja sitten päätän onko se hyvä valmiina, jos ei, niin ei voi mtn. Mutta tähän olin tyytyväinen. Periaatteessa tuon kertojana olen minä itse, mutta ei aivan kuitenkaan kuvasta täysin ajatuksiani : D mutta, kiitoksia paljon kommentista^ ^


elendir: tälläisen tekstin kirjottaminen oikeastaan aika terapeuttista, vaikka omia ongelmiani en suoraan siihen tungekkaan, mutta sitten taas joskus muodostuu ongelmaksi se, että onko se liian sekava, saako kukaan oikeasti ajatuksistasi selvää.
Ja tosta korjauksesta, se itseasiassa kuulostaa paljon järkevämmältä kun siihen laittaan sen kokemaan. Kiitoksia paljon jaksoit kommentoida^ ^
Maybe you're the one
who's wrong, not me?