Kirjoittaja Aihe: Kirje Veljelle K11  (Luettu 2013 kertaa)

Kurnau

  • ***
  • Viestejä: 21
  • Ja minä rakastan sinistä
Kirje Veljelle K11
« : 06.09.2009 11:20:16 »
// Alaotsikko:

Angst, K-11, ei paritusta, Kuolema, tai ainakin siitä puhumista
Kirjoittaja:Kurnau
Ikäraja: K-11
Genre: Angst
Yhteenveto: Hullu tyttö kirjoittaa kirjettä kuolleelle veljelleen
Varoitukset: Kuolema
A/N: Älkää välittäkö kirjoitusvirheistä ja huomauttaka niistä niin korjaan, ja ensimmäinen täällä julkaistu tekele.


Veljelle

Olen huono aloittamaan kirjeitä. Mutta aloitan pohdinnalla kuka minä olen? Koska sinä varmasti haluat tietää, vaikka aina jäin varjoosi kaikessa.
Olenko vain haave, ohi menevä unelma, joka kehittikin itselleen minuuden?
Vai vahinko? Olento jota ei haluttu? Tyttö jota ei koskaan kaivattu? Jota yritetään rakastaa vain koska olen olemassa, mutta eivät he minua rakasta, minua ei ole rakastettu pitkään aikaan, kummajainen, äiti sanoi, ja katosi, en tiedä minne, en jäänyt kaipaamaan, kun kumpikaan ei todella rakastanut, vaan teeskenteli rakastavansa, koska millainen tytär ei rakastaisi äitiään?Kelvoton tytär, tytär jota ei rakasteta, johon kukaan ei kiinnitä huomiota, jäänyt perheensä varjoon.
Sitä minä en halunnut, en koskaan.
Tahdoin olla jotain muutakin, kuin perheeni tyttö, haavekuva ja niin minä olinkin, mutta en kuitenkaan sitä mitä halusin. Murhaaja, petturi.. lista jatkuu loputtomiin. Kukaan ei tahdo olla minä, minä joka kumminkin on vain epätoivoisesti seuraa kaipaava tyttö, vailla persoonallisuutta, tai tunteita, niin jotkut ajattelivat.
Vaan tunteettomalla saattaa sittenkin olla tunteita, tunteeton on sinnitellyt hengissä vaan sen ajatuksen voimalla että maailmasta saattaisi löytyä jotakin hyvääkin, jotain kokemisen arvoista. Väärässä olin, niin kuin melkein aina. Maailma on yhtä suurta helvettiä, jokainen käsittää sen aikanaan. Ihmisiä kuolee, ihmiset kärsivät, miksi olla olemassa jos mitään kaunista ei edes ollut olemassa, tai jos olikin niin vain kasvin ohimenevässä kukoistuksessa, kissanpennun vihreissä avoimissa silmissä, suden ketterissä jaloissa, jotka kirmaavat ilkkuen metsästäjää pakoon.
Sellainen oli kaunista, täysin toista kuin mallien tyhjät hymyt paperille jähmettyneenä, tai koreat autot joilla rikkaat kerskailevat.
Ihan toista.
Minussa ei ole jälkeäkään tuosta villistä kauneudesta. Olen ruma, ruma silvottu ja rikkinäinen.
Valokuvasi on yöpöydällä, veli, särjen sen, pettyneenä kaikkeen pettyneenä itseeni. Meillä oli joskus hauskaa yhdessä pienenä kun leikimme piilosta ja minä lukitsin itseni aina vessaan ettet saisi ovea auki ja löytäisi minua. Kun talutimme Elendiliä, joksi sinä olit nimennyt saksanpaimenkoiramme. Minusta se oli omituinen nimi, mutta silti muistan hyvin, kuinka karjuit Elendiliä luoksesi ja ihmiset kadulla tuijottivat hämmentyneinä, sait Elendilin luoksesi vaan keksien avuilla ja minä nauroin katsellessani sinua ja Elendiliä kun painitte lattialla. Ja me rakensimme aina ensilumen tultua lumiukon ja sinä tahdoit aina laittaa sille punajuurinenän ja jälleen minä nauroin. Syksyisin sinä yritit ottaa puista putoavia lehtiä ilmasta kiinni ja minä menin mukaan ja me nauroimme taas. Ja kun pörrötin sotkuisia hiuksiasi, jotka poikkeuksestta nousivat aina pystyyn, nauroimme.
Mutta sinä kuolit, sinut ammuttiin, nauru hyytyi kasvoillesi ja sitten sinua ei ollut. Olit poissa, matkustanut kuoleman veneellä virran toiselle puolelle, tavoittamattomiin. Minä koetin unohtaa. Mahdotonta se oli, joten tungin sinut mieleni perukoille, ja siellä pysyitkin, aina siihen saakka kunnes tämä päivä tuli vastaan, se oli tavallaan väistämätöntä.
Toivoisin että edes Elendil olisi täällä, mutta se kuoli samana iltana kun sinut haudattiin. Tavallaan odottettua, sinä olit koiran isäntä, se seurasi sinua kuolemaankin. Tavallaan hyvä, sillä Elendil ei olisi totellut muita samallalailla kuin sinua.
Mutta, nyt kun maailmassa ei ole mitään elämisen arvoista, kun kukaan ei ole enään rakastamassa minua, aion kuolla, heittäytyä jyrkänteeltä, iskeä puukon sydämeen, aivan sama.
Minun on kai turha kirjoittaa kuolleille, ja kukaan ei varmaan koskaan lue tätä, et edes sinä, veljeni, mutta kirjoitan kumminkin, kai se on osoitus hulluudestani, joka syö ihmistä sisältäpäin ja lopulta tuhoaa, en aio odottaa sitä. Poltan tämän kirjeen ja toivon että luet sen, vaikka mahdollisuus on olematon. Mutta silti kirjoittaminen hellittää sitä hulluutta joka minua kalvaa. Joten kirjoitan. Ja olen pahoillani siitä, kun petin sinut, muistan niin elävästi tuskaisen ilmeen kasvoillasi kun tajusit sen, kuin sinua olisi isketty puukolla. Anteeksi, veli, pyydän jälleen ja toivon sinun tällä kertaa vastaanottavan anteeksipyynnön.

Rakkain terveisin: Sisaresi
« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 13:03:51 kirjoittanut Pyry »

MyName

  • Pyhän Mungon asiakas
  • ***
  • Viestejä: 61
  • Valkoista valkoisella
Vs: Kirje Veljelle
« Vastaus #1 : 06.09.2009 15:13:57 »
Tää oli hyvä. Hienoa kirjoitusta. Se jäi kuitenkin häiritsemään, että tyttö ei (ainakaan omasta mielestäni) vaikuttanut hullulta. Hulluthan eivät yleensä tiedä olevansa hulluja.

Lainaus
Poltan tämän kirjeen ja toivon että luet sen, vaikka mahdollisuus on olematon.

Ihanaa hulluutta toisi se, että tyttö luulisi sen olevan hyvinkin mahdollista. Nyt tyttö vaikuttaa vain katkeralta ja sekavalta veljensä kuoleman tähden, ei hullulta.

Ja niistä kirjoitusvirheistä. Pisteen (ja muidenkin loputusmerkkien) jälkeen tulee väli(lyönti). Ja:

Lainaus
Vai vahinko, olento jota ei haluttu, tyttö jota ei koskaan kaivattu, jota yritetään rakastaa vain koska olen olemassa, mutta eivät he minua rakasta, minua ei ole rakastettu pitkään aikaan, kummajainen, äiti sanoi, ja katosi, en tiedä minne, en jäänyt kaipaamaan, kun kumpikaan ei todella rakastanut, vaan teeskenteli rakastavansa, koska millainen tytär ei rakastaisi äitiään?

Pilkkuja joka väliin, virkekin on turhan pitkä. Itse kirjoittaisin näin:

Vai vahinko, olento, jota ei haluttu, tyttö, jota ei koskaan kaivattu? Jota yritetään rakastaa vain, koska on olemassa? Mutta eivät he minua rakasta, minua ei ole rakastettu pitkään aikaan. Kummajainen, äiti sanoi, ja katosi. En tiedä minne, en jäänyt kaipaamaan, kun kumpikaan ei todellakaan rakastanut. Vain teeskentelivät rakastavansa, koska millainen tytär ei rakastaisi äitiään?

Lainaus
Mutta aloitan pohdinnalla mikä minä olen?

Kuulostaa tönköltä, parempi olisi vaikka:
Mutta aloitan pohtimalla, kuka olen.

Pilkkuja tulisi vähän joka paikkaan, en jaksa nyt suuremmin quottailla.

Lainaus
Mutta, nyt kun maailmassa ei ole mitään elämisen arvoista, kun kukaan ei ole enään rakastamassa minua, aion kuolla, heittäytyä jyrkänteeltä, iskeä puukon sydämmeen, aivan sama.

Sydämeen.

Lopussa "sisaresi" kuulostaisi paremmalta.

Suosittelen betan hankkimista.

Anteeksi ankaruuteni, olet kuitenkin hyvä kirjottamaan. :DD
« Viimeksi muokattu: 06.09.2009 15:18:45 kirjoittanut MyName »
Mikään ei ole varmaa paitsi se, ettei mikään ole varmaa. Enkä ole siitäkään ihan varma.

Kurnau

  • ***
  • Viestejä: 21
  • Ja minä rakastan sinistä
Vs: Kirje Veljelle
« Vastaus #2 : 06.09.2009 15:36:14 »
Myname, kiitos kommentista, kielioppini on muutenkin hyvin tönkköä ja melko hirveää ja harkitsen Betan hankkimista.Minä en ikinä muista niitä välejä välimerkkien jälkeen ellei kyseessä ole pilkku ja niitä tungen joka väliin, koska pelkään että unohdan niitä.Ärsyttävä tapa josta olen yrittänyt hankkiutua eroon.Koetan korjailla niitä virheitä parhaani mukaan, kiitos rakentavasta palautteesta jota itse arvostan paljon.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2009 15:40:52 kirjoittanut Kurnau »

Draconis Lupin

  • Noitalapsi
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Allons-y, Alonso!
Vs: Kirje Veljelle
« Vastaus #3 : 06.09.2009 16:49:03 »
Aloitetaan rakentavalla;

-Kuten MyName sanoikin, pisteen jälkeen tulee välilyönti. Aivan kuten kaikkien muidenkin lopetusmerkkien jälkeen
- Lukemista voisi helpottaa jos jakaisit vähän tuota tekstiä:

kumpikaan ei todella rakastanut, vaan teeskenteli rakastavansa, koska millainen tytär ei rakastaisi äitiään?Kelvoton tytär, tytär jota ei rakasteta, johon kukaan ei kiinnitä huomiota, jäänyt perheensä varjoon.
Sitä minä en halunnut, en koskaan.Tahdoin olla jotain muutakin, kuin perheeni tyttö, haavekuva ja niin minä olinkin, mutta en kuitenkaan sitä mitä halusin.Murhaaja, petturi..lista jatkuu loputtomiin.Kukaan ei tahdo olla minä, minä joka kumminkin on vain


Esimerkiksi tuossa, ennen kohtaa 'Sitä minä en halunnut' voisit jättää kunnollisen rivivälin; se selkeyttäisi lukemista.

Okei, lopetan 'moittimisen'.. Eli, oli (tai siis on) mukava angstiraapale/oneshot (voiko se olla mahdollista?) pidin, paljon, ja.. en osaa sanoa muuta..

(miten voi olla mahdollista, että mie en osaa kirjottaa kehuja ihmisille??)

Kurnau

  • ***
  • Viestejä: 21
  • Ja minä rakastan sinistä
Vs: Kirje Veljelle
« Vastaus #4 : 06.09.2009 17:24:27 »
Kiitos rakentavasta palautteesta sinullekkin Draconis Lupin.Kiva kun pidit, on aina mukava saada palautetta, varsinkin myönteistä.Ja edelleenkin kielioppini on olematon.Korjailen kun ehdin ja vielä kerran kiitos.