Kirjoittaja Aihe: Imaginaerum: Valheellinen rakkaus, kuolemien kokemus, K-11  (Luettu 1562 kertaa)

Hiljainen Talvi

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 1 108
  • Ava by: R0land
Ficin nimi: Valheellinen rakkaus, kuolemien kokemus

Kirjoittaja(t): Lady Evil Queen
Fandom: Imaginaerum
Tyylilaji: Angst
Ikäraja: K-11

Hahmot/Paritus: Lievä ja tulkinnanvarainen Prinsessa (Arabeski)/Tinasotilas
Yhteenveto: Hän saattoi hymyillä minulle, muttei hän silti mitään nähnyt.
Varoitukset: Huono ja sekava kieli, huomautan että suurin osa väännöksistä on tahallisia, samoin kuin pomppiminen eri aikamuodoissa ja tyylissä
Disclaimer: Kappale kuuluu Sonata arcticalle, ja kaikki muu tunnistettava Tuomas Holopaiselle ja Solar Filmille

A/N: Minulla ei ole mitään sanottavaa tästä, kaikki on luettava itse.

Valheellinen rakkaus, kuolemien kokemus


Saatoin tuijottaa ulos tunteja, tuntimaisia hetkiä, väännellä käsiäni ja tuntea tuskaa. Saatoin huutaa ja kiljuja, kirkuminen rikkoisi lasin ja päästäisi Prinsessan, minut, vapaaksi.
  Voi miksi juokset?

Sinulle ja minulle on vain valheet, vain repiviä sanoja, öisiä valheita. Uskoisin sinua jos voisin. Kuitenkaan en voi, en saata. Miten kykenisin?
 Olitko se sinä?

Hän saattoi hymyillä minulle, muttei hän silti mitään nähnyt. Voi, oi Tinasotilaani, mikset jo juokse, vai olenko kenties sokea ja sinä juokset.

Sinä teit vankilasi, petasit petisi, sotilas ei jätä kapteeniaan. Ymmärrä hän on jo mennyt. Maksatko hänenkin virheensä, voi minua.
  Voi meitä.

Run for your life, run forever, your eyes
tell a lie and the liar must always die.


Älä vain itke, ethän sinä minua näe kuitenkaan, kääntele ja vääntele, taita ja pistä poikki. Minä olen Prinsessa, soita minulle kappaleesi.

Valehteletko, menetkö taas pois, juokse, juokse tai kuole. Riko lasini ja katso kuinka hymyilen. Minulla on avaimeni, sinulla sotasi ja meillä rikkonainen rakkautemme. Emmekö sovi hyvin yhteen.

Nauran mielipuolisesti, viimeisen kerran ja valehtelisin sanomalla aika tulee vielä. Valehtelijat kuolevat, naurakaamme.

Poimin lattialta arabeskin, kauniin esineen, jonka sisällä on naishahmo. Isäni kutsui häntä prinsessaksi.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 16:06:30 kirjoittanut Beyond »
"Caught in all, the stars are hiding,
That's when something wild calls you home, home,

If you face the fear that keeps you frozen
Chase the sky into the ocean
That's when something wild calls you home, home"

                  - Lindsey Stirling

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Heipsan kommenttikamppanjasta!

En tunne entuudestaan fandomia, mutta se ei tässä tekstissä haitannut. Pidin tekstin sekavuudesta ja pomppivuudesta, se sopi tähän mainiosti. Se oli niin sanottu hieno efekti.
Angst kuuluu lempityylilajeihini, se oli yksi syistä, miksi valitsin tämän tuolta kommenttikamppanjasta. Pidän muutenkin tyylistäsi kirjoittaa ja sekin saattoi vaikuttaa. Pidin myös otsikosta, se kuvasti tekstiä todella hyvin.

Mietin vain, että kuuluko tu0n olla noin;

Saatoin huutaa ja kiljuja,
Eli tuo hieman hämäsi, vaikkakin voi olla, että sen kuuluu olla noin?

Fic on todella kaunis ja mielenkiintoinen. Rakastuin tähän yli kaiken.
Ääh. Pidin tästä todella paljon, mulla ei oo mitään negatiivista kommentoitavaa. En oikeen saa mitään ulos laitetaan sen piikkiin, et oon kipee, koska teksti oli niin hienoa ja veti mut sanattomaksi.

Poimin lattialta arabeskin, kauniin esineen, jonka sisällä on naishahmo. Isäni kutsui häntä prinsessaksi.
Tästä tuli mun lempikohta.

Kiitoksia tästä!
-A

© Raitakarkki

hannavaan

  • Vieras
Minäkin kommenttikampanjasta päivää!

Olen itse kyllä nähnty "Imaginaerum" elokuvan, mutta valitettavasti vain kerran, enkä silloin oikein päässyt juoneen mukaan ja se koko leffa oli muutenkin hyvin sekava, enkä siis pääse nyt käsiksi näihin hahmoihin sitä kautta, mutta ei se mitään!

Teksti itsestään on mielestäni kivasti kirjoitettu. Minullekin angst on yksi lempigenrejäni ja tässä tekstissä sitä kuvastui kyllä hyvin. Kuvailua olisi minusta ehkä hivenen voinut olla enemmän - sitähän ei ole koskaan liikaa, mutta toimii hyvin näinkin. Prinsessa ja tinasotilas - kiehtovaa. Joitan pätkiä elokuvastakin tulee mieleen tätä lukiessa ja tykkään kirjoitustyylistäsi!

Jatka ihmeessä samaan malliin ja kiitos tästä! :)