Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (8. luku 12.10) | K11  (Luettu 8217 kertaa)

bbrickless

  • pikkupiru
  • ***
  • Viestejä: 93
Author: QuirkyCullen (fanfiction.net sivustolta)
Translator: bbrickless
Beta: Lexie<3
Rate: K11
Genre: Draama
Fandom: Twilight
Title: Alicen Päiväkirja
Disclaimer: En omista mitään. Hahmot ja fandom kuuluvat yksinoikeudella Stephenie Meyerille ja tarina ihanalle QuirkyCullenille. Minun on ainoastaan käännös. Ja lupa ficin kääntämiseen löytyy (:

Alkuperäinen fic löytyy täältä

Alicen Päiväkirja


Rakas päiväkirja, (ensimmäinen merkintäni)

Hei kaikki!

Olen päättänyt julkaista netissä päiväkirjaa päästääkseni höyryjä.


Katsokaahan, minulla on ongelma, eikä minulla ole ketään, jolle voisin kertoa. En voi kertoa edes Jasperille, hän raivostuisi!

Bella, paras ystäväni, sisareni ja veljeni vaimo (en aio mennä siihen kaikkeen nyt), ehdotti, että tekisin tämän päiväkirjan. Hän kertoi sen olevan hyvä keino saada asioita pois sydämeltä paljastamatta niitä kenellekään.

Luulen, että minun pitäisi kertoa hieman itsestäni, mutta en tiedä oikeastaan paljoakaan. Minulla on kovin vähän muistoja entisestä elämästäni ihmisenä. En edes tiedä muuttajani nimeä, mutta tiedän elämästäni Cullenina. Muiden vampyyrien etujen lisäksi minä kykenen näkemään tulevaisuuteen, mutta näkyni ovat subjektiivisia. Nimittäin ne perustuvat ihmisten päätöksiin; kun he muuttavat mieltään, näyt muuttuvat.

Välillä se aiheuttaa minulle päänsärkyä!

Cullenien perheen jäsenenä kieltäydyn juomasta ihmisverta. Me Cullenit olemme vampyyrimaailman "vegetaristeja". Miehelleni Jasperille se on hieman vaikeampaa kuin meille muille, johtuen hänen aiemmasta elämästään ilman Culleneita. Itse asiassa, syy tämän päiväkirjan aloittamiseen on Jazzin aiemmassa elämässä..

Olen saanut näyn, joka häiritsee minua. En ole kertonut siitä vielä kenellekään, en edes Jasperille, mutta luulen, että hän on aistinut jännittyneisyyteni. Kaikki mitä tässä vaiheessa voin kertoa, on se, että odotamme pian vieraita.

Siinä kaikki, mitä voin tässä vaiheessa paljastaa. Jazz on tulossa, ja aikoo lukea olkani yli, joten minun on lopetettava kirjoittaminen. Kirjoitan taas, kun saan tilaisuuden!

// Beatrix Bones lisäsi ikärajan otsikkoon
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 20:29:52 kirjoittanut Juulia »
They say you won't come back

^Kassu^

  • ***
  • Viestejä: 40
Vs: Alicen Päiväkirja (Luku 1, 8.7.2010)
« Vastaus #1 : 08.07.2010 22:38:10 »
Kiva... Mahtaako tulla uutta tekstiä??
Imagine if there isn´t vampires at all. What kind of world would be then?

bbrickless

  • pikkupiru
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Alicen Päiväkirja (Luku 1, 8.7.2010)
« Vastaus #2 : 08.07.2010 22:57:33 »
^Kassu^ kyllä uutta lukua olisi tulossa varmaankin muutaman pvn päästä (: Tämä fic on itseasiassa aika pitkän puoleinen (:
They say you won't come back

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Vs: Alicen Päiväkirja (Luku 1, 8.7.2010)
« Vastaus #3 : 09.07.2010 19:18:51 »
Mikähän se Alicen näky oikeen on?? Eikai mitää iha hirveetä? Toivotaan ainaski! No mielenkiintoinen idea tämä tarina ja on kiva vaihteeks päästä Alicen pään sisälle, koska sen mietteistä ei paljoa kerrota kirjoissa. Teksti oli kaikin puolin sujuvaa ja selkeää

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Alicen Päiväkirja (Luku 1, 8.7.2010)
« Vastaus #4 : 09.07.2010 22:18:56 »
Ihan mielenkiintoinen. Muuta en vielä pysty sanomaan, mutta jään seuraamaan. Olenhan niin utelias.

Jatkoa nopeasti suomennettua jos saisit, olisin kiitollinen. <3

Ps. Laitappa otsikkoon että tämä on käännös.  ;)

bbrickless

  • pikkupiru
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 2, 9.7.2010)
« Vastaus #5 : 09.07.2010 23:50:18 »
Rakas päiväkirja, (Näkyni)

Kaksi päivää. Minulla on kaksi päivää aikaa elää.

Odotin oikeaa hetkeä kertoakseni näystäni. Ymmärsin kuitenkin, ettei oikeaa hetkeä ole, joten kutsuin perheeni koolle. Tiesin, että jokainen tiesi, ettei kaikki ollut kunnossa. Sen olisi nähnyt sokeakin tavasta, jolla norkoilin kalenterin lähistöllä.

Kokoontumisemme oli nopea. Heti, kun sain kakistettua asiani ulos, jokainen kiirehti suunnittelemaan, kuinka hoitaisimme asian.

Luulen, että minun pitäisi kertoa ongelmani teillekin, eikö? En vain tiedä mistä aloittaa.


"Aloita alusta", Carlisle sanoi.

Jasperin on luonut naisvampyyri nimeltä Maria. Hän oli luomassa vastasyntyneiden armeijaa hallitakseen Mexicoa. Jasper luotiin tätä tarkoitusta varten; taistellakseen. Kun vastasyntyneet olivat käyttäneet ylimääräiset voimansa, Maria tuhosi heidät ja hankki uusia, mutta Maria piti Jasperin, huomatessaan hänen lahjansa ja kykynsä ajatella sotilaan tavoin.

Aikanaan Jasper lähti, ja kulki "veljensä" Peterin ja tämän vaimon, Charlotten mukana. Hän jätti heidät tuntiessaan itsensä masentuneeksi, ja löysi minut, kuten näkyni oli kertonut, että hän löytäisi. Lähdimme yhdessä liittyäksemme Culleneihin, ja siellä olemme nyt.

Näyssäni oli Maria, tuijottaen topaasin värisiin silmiini, valmiina tappamaan minut. Kun Jasper kuuli tämän, hän pomppasi paikaltaan ja näytti valmiilta raahaamaan minut turvaan. Kaikki olivat sekaisin, ihmetellen miksi Maria olisi valmis tekemään niin.

"Hän aikoo perustaa uuden armeijan ja haluaa Jasperin olevan osa sitä", selitin, "hän ajattelee, että tappamalla minut Jasper palaisi hänen luokseen."

Minä en aio jättää perhettäni, vaikka niin Jasper haluaa meidän tekevän. Nyt yritämme selvittää, kuinka hoitaisimme tilanteen.


Jos Maria olisi tulossa yksin, se ei olisi ongelma, mutta hän tietää paremmin, eikä tee niin. Hän on jo aloittanut armeijan luomisen ja aikoo tuoda kaikki tänne mukanaan.

Meidän pitää suunnitella nopeasti, sillä kuten sanoin, hän on täällä kahdessa päivässä. On helpottavaa saada kirjoittaa tämä, ja olen valmis liittymään muiden seuraan. Kirjoitan taas pian, kunhan olen valmis.

~Alice
They say you won't come back

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 1, 8.7.2010)
« Vastaus #6 : 10.07.2010 18:12:10 »
Vaikuttaa tosi hyvältä idealta. Tarinan kertominen voi tosiaan toimia noinkin ja sitten jää myös tilaa omalle mielikuvitukselle. Kirjotusvirheitäkään ei ollut.

Jäänpi seuraamaan mitähän se over protective monster (Jasper) keksii suojellakseen Alicea ;)

Mya Musta
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

mordelove

  • ***
  • Viestejä: 152
  • But it's hockey
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 1, 8.7.2010)
« Vastaus #7 : 20.07.2010 22:39:01 »
Ahaaaaaa. kiva fic  ;D
jään seuraileen, niin mielenkiintoselta vaikutti :)
rakentava tais karata...
kiitän ;)

bbrickless

  • pikkupiru
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 1, 8.7.2010)
« Vastaus #8 : 21.07.2010 15:56:59 »
Mya Musta, kiitos, kommenttisi piristi (:

mordelove , kiitos sinullekin kommentistasi. Ne lämmittävät mieltä kovasti (:

A/N: tässä on jatkoa (:


Rakas päiväkirja, (Suunnitelma)

"Meillä ei ole paljoa aikaa jäljellä", Jasper sanoi huolissaan. "Hän saapuu huomisiltana."

Kello on noin neljä aamuyöllä, eikä meillä vieläkään ole suunnitelmaa. Renesmee haluaisi auttaa, joten käskimme häntä menemään Jacobin mukaan etsimään muut sudet. He auttoivat meitä kerran vastasyntyneiden kanssa ja Jacob sanoi, että he auttaisivat nytkin. Kun he palasivat, kumpikin oli innoissaan jostain.


"Mikä on noin hauskaa?" Bella kysyi.

"Nessie sai idean", Jacob sanoi muksauttaen Renesmeetä leikillään.

"Millaisen idean, kulta?" Edward kysyi, vaikka hän tiesi jo.

"Miksemme voi kysyä Aroa auttamaan meitä?" tyttö sanoi.

Me kaikki seisoimme hiljaisuuden vallitessa. Edward kuunteli jokaista ajatusta huoneessa. Viimein Carlisle puhui: "Se olisi itse asiassa hyvä idea, enkä näe mitään syytä, mikseivät he auttaisi meitä."

"Oletko sinä unohtanut, että jokin aika sitten he etsivät tekosyytä tuhota meidät?" Rose kysyi ilkeästi.

"En ole unohtanut, mutta heillä ei ole syytä tuhota meitä nyt. Volturit eivät tee mitään ilman syytä, jonka voisivat esittää ulkopuolisille", Carlisle vastasi.

"Joten asia on päätetty, pyydämme Voltureita auttamaan meitä", Edward sanoi meidän kaikkien puolesta.

Päätimme, että minä, Jasper, Edward, Bella ja Carlisle menisimme Italiaan, kun Esme, Rose, Emmett ja Jake jäisivät kotiin Nessien kanssa. Me lähdemme heti, joten kerron teille miten se meni, heti kun palaamme.

~Alice
They say you won't come back

mordelove

  • ***
  • Viestejä: 152
  • But it's hockey
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 3, 21.7.2010)
« Vastaus #9 : 21.07.2010 21:06:18 »
 jee jatkoa tuli :) taas hyvä jakso ;D
tuleeko tähän sotaa? :-\
jotenki Jasper on nii lutuska ku on huolissaan en tiiä miks mut semmosen mielikuvan oo saanu :D
Kiitän ;)

Aleshee

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 3, 21.7.2010)
« Vastaus #10 : 21.07.2010 21:19:38 »
Hei, hyvä oot näemmä kääntämään ei virheitä, tavallisia eikä eikä kieliopillisia. Mukava kun suomennat, sillä tämä vaikuttaa kivalta<3 Eipä mitään ihmeellistä lkommenttia saa nyt kyhättyä kasaan, mutta kiitos, kun suomennat!

-uus lukija-
ps. Jatkoa odottelisin, toivottavasti pian tulee lisää sillä aion seurata tätä täsmällisesti.. :)
Kiitos.

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 3, 21.7.2010)
« Vastaus #11 : 23.07.2010 23:48:08 »
Hei, tää vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta ja jään ehdottomasti seuraamaan! On hauskaa lukea noin päiväkirjamuodossa, jotenkin huolettomasti mutta silti tosissaan. Kuinkia vanha Nessie on tässä? :D

Jatkoa vaan<3
Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

bbrickless

  • pikkupiru
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 3, 21.7.2010)
« Vastaus #12 : 04.08.2010 20:13:35 »
Oi ihanaa, kiitos kommenteista. Rakastan niitä yli kaiken (:

mordelove, hihii taidan pitää sinua vielä pikkuisen jännityksessä sodan suhteen (: Ja kyllähän se Jazz on lutunen, kun se huolehtii : ))

Aleshee, oi uusi lukija (: Kiitos kehuistasi, vaikka kehuista suurin osa kuuluisi betalleni Lexielle, joka kiltisti ja mukisematta korjaa virheitä, joita kääntäessä väistämättä tulee :D

Jakepoo, Nessien ikää ei ole määritelty tarkasti alkuperäsiversiossa, itse sain sellaisen kuvan, että Nessie olisi jotakuinkin 14 vuotta. Vielä en suomentaessani ole törmännyt kohtaan, jossa asia esille tulisi.


Ja tässä olisi toivomaanne jatkoa, anteeksi kun tämän kanssa kesti, olin matkoilla tuossa pidemmän aikaa, joten koneella tuli vain pikaisesti käytyä kääntymässä :P


Rakas päiväkirja, (Volturit)

Seisoimme V-muodostelmassa, Carlisle etummaisena. Valtaistuinsali ei ollut muuttunut paljoakaan. Ainoa suuri muutos oli tuntematon naisvampyyri, joka istui Marcuksen paikalla. En halunnut kysyä, missä Marcus oli.

Hän oli suunnilleen samanmittainen kuin Bella. Hänen hiuksensa olivat vaaleaakin vaaleammat, melkein valkoiset, letitettynä yhdelle pitkälle letille. Hänestä näki, ettei hän ollut kovin vanha, koska hänellä oli silmissään yhä häivähdys punaista.

"Carlisle, mikä miellyttävä yllätys!" Aro tervehti. "Mikä mahtaa tuoda sinut tänne tänä kylmänä, tähdettömänä yönä?"

"Ei mikään hyvä", Carlisle vastasi, "Alice on saanut näyn, jossa Maria-niminen vampyyri luo vastasyntyneiden armeijaa ja tulee tappamaan hänet. Maria oli Jasperin vanha..", Carlisle pysähtyi etsimään oikeaa sanaa, "..kumppani."

"Miksi hän tekisi sellaisen teon", Aro kääntyi katsomaan minua, "kaltaisellesi kauniille olennolle?"

"Hän ajattelee, että jos Alice olisi kuollut, Jasper palaisi hänen luokseen", Carlisle vastasi, huomioimatta lainkaan jälkimmäistä osaa.

"Näen, miksi hän haluaisi sinut takaisin. Noinkin komeana, puoleensavetävänä, ja mitä olen kuullut, lahjakkaana miehenä", tyttö Marcuksen paikalla sanoi, räpsyttäen silmäripsiään.

En pitänyt hänestä. Halusin repiä jokaisen pitkän silmäripsen irti yhden kerrallaan.

Jasper ei tuntunut huomaavan hänen kommenttiaan. Hän seisoi liikkumattomana, kuin tytön sanat olisivat olleet ilmaa, mutta luulen nähneeni hänen virnistävän, tuntiessaan mustasukkaisuuteni.

"Joten -", Carlisle aloitti.

"Jos saan keskeyttää, Carlisle", Jasper sanoi, astuen eteenpäin Edwardin takaa, "Alice on todella tärkeä minulle - meille kaikille. Hän on elämäni, unelmani ja toivoni. Emme halua riskeerata sitä, että menettäisimme hänet, joten tulimme tänne pyytääksemme apuanne Marian voittamisessa", Jasper lopetti.

Jos kykenisin aikaansaamaan kyyneliä, olisin itkenyt sillä hetkellä. Jasper ei ollut koskaan sanonut mitään tunteellisempaa. Olin aina ollut hämmästynyt, mihin hän kykenee ainoastaan muutamalla sanalla, mutta tämä oli jotain aivan toisenlaista. Kävelin hitaasti hänen luokseen, ja hän piti minua sylissään.

***

Jazz piti minua kädestä koko matkan kotiin. Kumpikaan meistä ei sanonut mitään.

Aro oli suostunut auttamaan meitä. Hän lupasi lähettävänsä joukon baseball-kentälle taistelua varten. Miksi kaikki tapahtuu baseball-kentällä?

Olen menossa "nukkumaan" Jasperin kanssa, olemme molemmat "väsyneitä".

Taistelu on huomenna illalla. Kirjoitan pian.

~ Alice

They say you won't come back

mordelove

  • ***
  • Viestejä: 152
  • But it's hockey
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 4, 4.8.2010)
« Vastaus #13 : 04.08.2010 21:38:13 »
jiihaa eka eka!!!!! ;D ::) ;D :D
oooii japseri on NIIIIN ihana ja suloinen ja söpö ja sellainen <3333333
olen hieman sekaisin ja syy on sinun(mitäs kirjotat näin hyvin ;)).
jatkooa pyytäisin/haluaisin/pakottaisin ;)

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 4, 4.8.2010)
« Vastaus #14 : 05.08.2010 13:22:44 »
Niinpä, Jasper on vaan niin ihana. :D Se on jotenki niin erilainen kuin Emmett, Carlisle ja Edward, se vaan... se vaan on hiljaa mieluummin ja tarkkailee, ja äh ei jaksa selittää. :D Maria hiiteen!
Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

Merkku

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 4, 4.8.2010)
« Vastaus #15 : 12.08.2010 22:44:48 »
Sait uuden lukijan! Tykkään kovasti tästä ja teksti on virheetöntä (Toisin kuin omani). Pidän tästä tavasta kertoa ja ennen kaikkea tykkään suomennoksesta (olen surkea enkussa kiitos enkunopeni jota vihaan yli kaiken) xD

//Merkku

Aleshee

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 4, 4.8.2010)
« Vastaus #16 : 21.08.2010 10:25:31 »
oo, toivottavasti jatkoa, tosi jännään jäi. :o nyt on vähän kiire kirjottaa niiin en ehi enenmpää laittaa,anteeksi.

Engel-

  • Pisara meressä
  • ***
  • Viestejä: 47
  • omnomn~ <3
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 5, 21.8.2010)
« Vastaus #17 : 21.08.2010 13:07:02 »
uusi lukija ilmoittautuu palvelukseen!
jännään kohtaan jäi...
virheitä en löytänyt ja hyvin suomennat :)
jatkoa nopeesti!

♥~ Engel-

sananna

  • ***
  • Viestejä: 79
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 5, 21.8.2010)
« Vastaus #18 : 29.08.2010 20:48:40 »
mielenkiintonen ficci. innolla odotan miten tässä käy... hyvin kirjoitettu tällää päiväkirjamaisesti

bbrickless

  • pikkupiru
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: KÄÄNNÖS: Alicen Päiväkirja (Luku 5, 06.12.2010)
« Vastaus #19 : 06.12.2010 01:48:44 »
A/N: Ihan ensimmäisenä pyytäisin anteeksi, että päivittely on ihan täysin näemmä minulta koulun alkaessa unohtunut, lupaan parantaa tapani (: Ja koska kello on jo todella paljon tule vastailemaan ihaniin kommentteihinne hieman myöhemmin. bbricks kiittää ja poistuu takavasemmlle.



Rakas päiväkirja, (Ennen taistelua)

Taistelu on tänä iltana. Näkyni mukaan hän saapuu noin kello yhdentoista aikaan illalla. Kaikki ovat hermostuneita. Jasper sanoo, etten ole minkäänlaisessa vaarassa, ja että mitään pahaa ei tule tapahtumaan niin kauan, kun hän on lähettyvillä.

"Maria tulee olemaan vaikein päihittää", kerroin hänelle, "häntä suojaavat vastasyntyneet, mutta ehkäpä Jane voisi -"

"Maria on kokonaan minun", Jasper totesi. Emmett kutsui hänet katsomaan baseball-peliä TV:stä.

Edward vahvisti, että Jasper aikoi tehdä selvää Mariasta henkilökohtaisesti. Tämä sai minut ajattelemaan, mitä jos, yrittäessään pelastaa minua, joku rakkaistani.. no.. kuolee! Yritin tarkistaa mahdollisuutemme, meidän eduksemme, mutta olen ollut väärässä aiemminkin.

En saa ajatella tällä tavalla, me tulemme voittamaan! Mutta millä hinnalla...

Jos ette kuule minusta enää tämän jälkeen, tiedätte mitä tapahtui. Aion, toivottavasti, kirjoittaa taas pian!

~Alice
They say you won't come back