Kirjoittaja Aihe: Hermione is not a Broken-Hearted Girl, S || angst&drama, one-shot (Ron/Lavender)  (Luettu 4081 kertaa)

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
alaotsikko: angst&drama, one-shot (Ron/Lavender), sij. 6. kirjaan, HG:n näk. kulma

Hermione is not a Broken-Hearted Girl

Writer: jaina
Genre: angst, drama, songfic, one-shot (fluffy)
Rating: Sallittu
Pairing: pienimuotoinen Ron/Lavender
©: en omista hahmoja enkä biisiä : )
A/N: osallistumista Tavoita Tunnelma-haasteeseen biisillä Beyoncé: Broken-Hearted Girl (linkki vie YouTubeen). Lisäksi ficci osallistuu Het10-haasteeseen parituksella RW/LB. Luonnollisesti siis ficci on vahvasti biisiin ja sen sanoihin liittyvä, sekä myös musiikkivideoon, johon pääsee tuosta linkistä. Kuuntelin biisiä yhä uudelleen ja uudelleen, kun kirjoitin ficin. Sanat löytyvät liramasta englanniksi ja suomeksi.

Ideana on siis se, että Ron & Lavender seurustelevat, eli ficci sijoittuu kuudenteen Potter-kirjaan, jossa toverukset ovat 16-vuotiaita. Hermione on hieman ihastunut Roniin, tai ainakin hänellä on hyvin syviä tunteita poikaa kohtaan. Ficci on Hermionen näkökulmasta. Hän kuitenkin menee vakipaikalleen tiluksien järven rantaan selvittelemään ajatuksiaan ja tajuaa asioita. Aika moni meistä rentoutuu ja rauhoittuu välillä jonkin mieleisen asian kanssa. Tämä kertoo siitä pienellä angstilla maustettuna. Biisi on minulle tärkeä ja ainakin itse sitä kuunnellessa minulle tulee jotenkin rauhallinen olo, ehkä hieman surullinenkin, mutta se auttaa tajuamaan asioita.

♪ ♪ ♪

”Ron-rakas, tule tänne!” Lavender kiljahti yliliioitellun rempseällä äänellä ja kurottautui Roniin päin, joka istui punaisella nojatuolilla takan edessä. Harry istui hänen vieressään. Minä seurasin tilannetta oleskeluhuoneen toiselta puolelta historian kirja kädessäni.
”Lavi, tule sinä tänne”, Ron sanoi naurahtaen ja heilautti punaisia hiuksiaan. Pyöräytin silmiäni pienesti yrittäen keskittyä kirjaan. Keskittymisestä ei kuitenkaan tullut mitään, kun Ron ja Lavender meuhkasivat. Seurasin kirjan takaa, kun Lavender kipitti Ronin syliin istumaan nauraen. Ron yhtyi hänen nauruunsa, kun taas Harry tyytyi katsomaan heitä vinosti hymyillen.

You're the only one I wish I could forget
The only one I'd love to not forgive
And though you break my heart, you're the only one


Katsoin Ronia pettymyksen ottaessa minusta vallan. Hän ja Lavender olivat seurustelleet jo kuukauden, enkä kestänyt sitä. Lavender änkesi nykyään jokaiseen tapaamiseen ja juttuumme mukaan, ei antanut minulle puheenvuoroa ja vei Ronin kaiken huomion itseensä. Se satutti, sillä pidin Ronista… hieman enemmän kuin sain. Olin hieman ihastunut häneen, tai ainakin olin.

Sipaisin ruskeat, kiharat hiukseni nutturalle ja nousin nojatuolistani. Asetin historian kirjan tuolille merkiksi, että olin varannut tuolin. Moni tuvastamme teki niin aina välillä.

”Hermione, minne olet menossa?!” Harry huudahti takan edestä. Ron ja Lavenderikin kääntyivät katsomaan minua. Kohtasin nopeasti Ronin katseen, joka oli iloinen. Hän näytti olevan niin onnellinen Lavenderista. Voi kunpa minä olisin voinut olla iloinen heidän puolestaan.
”Ulos, yksin”, sanoin poissaolevasti Harrylle. ”Tuulettamaan hieman ajatuksiani.”
”Selvä. Älä viivy kauaa”, Harry vastasi ja katsoi minua vahvasti, ikään kuin tukea antaen. Yritin näyttää tsemppaavalta hänen mielikseen.

And even now while I hate you
It pains me to say
I know I'll be there at the end of the day


Hengitin raikasta kevät-talvi-ilmaa itseeni ja suljin hetkeksi silmäni. Voimakas tuuli, joka vieressäni olevalta järveltä tuli, puhalsi kasvoihini ja leikitteli hiussuikaleillani, joita oli vapaana nutturastani. Pidin siitä, että sain tulla tänne järven rannalle tuulettamaan itseäni. Kirpeä tuuli ja järven laineet selvittivät hyvin ajatuksiani ja toivat minuun aivan uutta virtaa. Sain myös rauhassa miettiä Ronia. Ainahan hänellä ja minulla oli ollut jotain kipinää. Ehkä se kuitenkin oli ollut vain sisarkipinää. Olinhan minä katsellut toistakin poikaa: Viktoria.

I don't wanna be without you babe
I don't want a broken heart
Don't wanna take a breath without you babe


Sen tiesin, etten halunnut elää ilman Ronia. Pidin hänestä kovasti. Ehkä minun oli vain aika ottaa itseäni niskasta kiinni. En halunnut menettää Ronia, en. Tällä käytöksellä menettäisin kyllä hänet, sillä en ollut puhunut Ronille mitään hänen seurustelustaan lähtien. Se loukkasi poikaa, tiesin sen. Harrykin oli sen minulle kertonut. Hän oli jälleen ikävästi välissämme.

Oi kuinka rakastinkaan tätä paikkaa, järven rantaa Tylypahkan tiluksien reunamilla. Järvi oli niin kaunis, kun auringonlasku muutti sen eri väreihin. Pihamaalla ei näkynyt muita ihmisiä, sain olla aivan rauhassa.

I don't wanna play that part
I know that
I love you


Rakastinko Ronia? Kyllä. Kyllä rakastin. Pointti olikin nyt siinä, että rakastin häntä ystävänä kuitenkin enemmän kuin rakastaisin häntä koskaan romanttisessa suhteessa. Sen olin saanut jo selville. Miksi pilaisin hänen elämänsä itselläni, kun en kuitenkaan rakastaisi häntä?

But let me just say
I don't want to love you in no kind of way... No... No
I don't want a broken-heart


En halunnut edes rakastaa häntä muulla tavalla. En. Olinkin vain ihastunut häneen, joka oli hyvä. Jotenkin minusta tuntui, että saisin nekin vähäiset tunteeni hänestä pois. Hänellä kuitenkin oli tyttöystävä. Välitin Ronista, ja hän oli iloinen Lavenderin seurassa.

You say you've got the most respect for me
But sometimes I feel you're not deserving me
And still you're in my heart
But you're the only one and yes


Viktor kiinnosti minua myös. Hän oli kohtelias, herrasmies, hauska ja kiltti. Hän myös välitti minusta, ja olin ihastunut häneen hieman. Miksi minun pitäisi tuhlata aikaani Roniin, parhaaseen ystävääni? Meistä ei kuitenkaan ikinä tulisi mitään… uskoin todellakin niin. Tiesin, että olin vahvempi kuin mitä olin nyt. Enkä halunnut olla se tyttö, jolla on rikkimennyt sydän. En halunnut rikkoa itseäni tällaisen asian vuoksi. En vain ollut tajunnut sitä ennen… En todellakaan! Vihasinkin Ronia välillä niin paljon, etten ikinä voisi seurustella hänen kanssaan. Nyt, tyynenä, olin samaa mieltä kuin vihaisenakin: en haluaisi olla hänen tyttöystävänsä.

Now I'm at a place I thought I'd never be... Oooo
I'm living in a world that's all about you and me... yeah
Ain't gotta be afraid my broken-heart is free
To spread my wings and fly away


Tunsin muutaman kyyneleen virtaavan silmistäni. Ymmärsin vihdoin, mikä oli parasta minulle. En voinut ymmärtääkään, kuinka vapauttavalta oloni tuntui! Ajattelin silti sekä järjelläni että sydämelläni! Ja nyt sydämeni käski vapauttaa Ron ja oma sydämeni, olla oma itseni ja elää elämääni eteenpäin… Nyt, kun sain ajatella vapaasti ja kuvitella maailmaa vain itseni ja Ronin kanssa… Ei. Minun sydämeni tulisi lentää eteenpäin, ja niin se tekikin juuri nyt. Tunne oli mitä vapauttavin.

I don't wanna be without my baby
I don't wanna a broken-heart
Don't want to take a breath without you baby


En halunnut olla ilman Ronia. En kuitenkaan halunnut enää seurustella hänen kanssaan. Halusin olla jälleen hänen paras ystävänsä. Halusin jälleen korjata välimme. En halunnut irrottaa otettani hänestä jonkun tytön takia, joka piti hänestä ja halusi jakaa elämänsä hänen kanssaan. Minä en se tyttö ollut, vaikka olin aluksi luullut niin.

Hymyilin itsekseni ja kuivasin kyyneleet poskiltani. Nutturani oli auennut ja hiukseni heiluivat vapaana tuulen kanssa. Tunsin itsekin lentäväni, ja suljin silmäni. Tunsin ilon ja onnellisuuden virtaavaan ylitseni.

No broken-hearted girl

En ollut enää tyttö, jonka sydän oli rikki.

♪ ♪ ♪

Saa antaa kommenttia/palautetta/yms. ! Toivottavasti piditte! :-*
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 13:55:47 kirjoittanut jaina »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 835
  • grafiikka © Ingrid
Kommenttikampajansa iltoja!

Minusta tässä ficissä oli aivan tosi hyvä aihe, tykkäsin todella; en ole koskaan oikein pitänyt Hermione/Ronista ja siksi oli kivaa lukea ficciä, jossa Hermione pääsi yli tunteistaan häntä kohtaan. Hermioneen pystyi muutenkin helposti samaistumaan ja teksti oli koskettavaa, joten kyllä, tavoitit haasteesi mukaan tunnelman (ainakin täällä päin ruutua)!

Biisi sopi tähän täydellisesti, mutta sanoituksen pätkät tuolla tekstin välissä olivat kuitenkin paikoin hiukan häiritseviä. Mielestäni on muutenkin jo haastavaa yhdistää englanninkielinen sanoitus ja suomenkielinen teksti toisiinsa, ja sitten kun kieli vielä vaihtuu noin tiuhaan tahtiin - no, se saattaa vain olla vähän raskaslukuista. Mutta ei se loppujen lopuksi lukunautintoa pilannut tai mitään, ei laisinkaan; sanoituksista nimittäin tuli kuitenkin selvästi esiin Hermionen ajatuksia.

Lainaus
Olin hieman ihastunut häneen, tai ainakin olin.
Tätä kohtaa en oikein ymmärtänyt, olisiko typo vai onko vika vain minussa? :D Oletettavasti jälkimmäinen syy, mutta en vain nyt hiffaa.

Lainaus
Tunsin itsekin lentäväni, ja suljin silmäni. Tunsin ilon ja onnellisuuden virtaavaan ylitseni.
Aivan ihana kohta!<3 Vähän runollinenkin.

Oli muuten kiva, että sait tähän pohdintaan mukaan myös Viktoria, hän on erittäin kiinnostava hahmo eikä pohdinnasta tullut sellaista "yksitoikkoista", mitä olisi voinut tapahtua, jos Hermione olisi käsitellyt ajatuksissaan pelkästään tunteitaan Ronia kohtaan. Joten iso plussa siitä!

Hmm mitäs tässä muuta. Teksti oli ihanan tunnelmallista ja Hermionen tunteet (näin kliseisesti sanoen) käsinkosketeltavia, pidin todella, kuten sanottua. Kiitos kaunis siis tästä!

//Ai niin ja Harry oli ihana, kun yritti olla tuolla lailla molempien kaveria, aww, sitä minä siinä hahmossa niin rakastan. <3 Hih asd joo, turha edit, mutta oli pakko mainita! ;D
« Viimeksi muokattu: 24.06.2011 23:39:08 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 444
  • © Ingrid
Kommentinkerjäyshaasteesta vihdoinkin hei!

Tämä oli aiheeltaan kiva. Itse en kirjoissa juuri pitänyt Ron/Lavenderista parituksena, enkä oikeastaan pidä vieläkään, mutta tämä oli silti mielenkiintoinen! Oli mielenkiintoista lukea Hermionen ajatuksia tilanteesta, ne kun yleensä jäävät melko taka-alalle. Aihe oli sinänsä mukavan arkipäiväinen sillä tavalla, että juuri ihmissuhdeongelmat ovat varmasti monellekin tuttuja. Varsinkin vielä nuorella iällä (vaikka on niitä vanhemmillakin, en sitä sano), Hemione kun on tässä juuri 16-vuotias. Biisikin sopi kivasti taustalle tunnelman luojaksi, pidin tunnelmasta jonka se loi. Se oli oikestaan kaihoista ja hieman haikea, mutta toisaalta taas sitten kuitenkin sieltä oli myös sitä toiveikkuutta havaittavissa.

Itse ehkä aluksi hieman hämäännyin siitä, ensin Hermione ajattelee kaiholla Ronia ja sitä kuinka rakastaa tätä, mutta sitten lopussa ei kuitenkaan rakasta ainakaan romanttisessa mielessä. Mutta nyt kun sitä ajattelee niin se on ihan loogistakin. Tai siis sillä tavalla, kun Hermione nimenomaan on tullut sinne järven rannalle tuulettamaan ajatuksiaan, joten ei se loppujen lopuksi sitten edes haitannut. Olen vaikea. : D

Samoin kuin Claire, pidin siitä että olit ottanut Viktorin tähän mukaan. Se toi Hermionen ajatuksiin syvempiä uria, tekstistä tuli moniulotteisempi kuin ei keskityttä vain pelkästään Roniin. Ja melko usein oikeassakin elämässä suhdesotkuissa saattaa olla juuri useampiakin ihmisiä mukana kuin se tietty yksi ihminen. Ehkä tuo oli näin katsottuna varsin realististakin pohtia Viktoria. Niin ja ajatus tavallaan huolehtivaisesta Harrysta oli ihana, toinen osaa olla ärsyttävä, mutta joskus taas kyllä niin symppis.

Tämä oli varsin kiva teksti, antoi uutta näkökulmaa Hermionen tilanteeseen kuudentena vuotenaan. Kiitos! : )


i lost my heart / my home is the ocean

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Claire: jep, Hermione/Ron ei täälläkään napannut kuin joskus ala-asteikäisenä, Finiin tultuani se onkin sitten ollut Dramione! isolle D:llä. Jep, olisin kyllä voinut näin jälkikäteen ajateltuna suomentaa nuo laulunpätkät tai jättää vaikka pois ja siirtää loppuun. Joo, Harry on <3. Kiitos kommentista! :-)

Vanilje: en minäkään, Ron/Lavender oli loppujen lopuksi aikalailla Lavender/(Ron), koska eihän poika kauheasti tytöstä edes pitänyt nopean alkuhuuman jälkeen. Hyvä että biisi kelpasi! Jep, Hermionen ajatukset olivat ehkä hieman sekaviakin. Kiitos paljon sinullekin kommentista!
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016