Kirjoittaja Aihe: Kerran [K11] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8 + epilogi) ilmestynyt 26.5.  (Luettu 58009 kertaa)

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 1/?)
« Vastaus #60 : 29.04.2011 20:58:29 »
Jee olin eka! Tykkäsin jälleen kerran tosi paljon! Nuo Dracon ja Amandan hääsuunnitelmat olivat aika suloisia... :)

Tossa oli yks kirjoitusvirhe:
Lainaus
Mustan tiedetään myös olleen James ja Lily Potterin salaisuudenhaltija ja näinollen kavaltaneen heidät hänelle-joka-jääköön-nimeämättä (lisää Pottereiden kuolemasta sivulla 9).

Tuo 'näinollen' erikseen.  ;)

Hermione

P.S. Rakentava lähti piitkälle matkalle...
« Viimeksi muokattu: 29.04.2011 21:19:18 kirjoittanut Hermione Granger »

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 1/?)
« Vastaus #61 : 30.04.2011 16:06:51 »
Hei jee, tänne on tullut jatkoa!

Tykkäsin kovasti luvusta, enkä löytänyt virheitä laisinkaan ja teksti oli sujuvaa.
Amandan ja Dracon hääsuunitelmat oli aivan suloisia :) Itselleni tuli sellainen aww -olo.

Odottelen jatkoa.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural

P.s rakentava on tuolla jossain


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 1/?)
« Vastaus #62 : 02.05.2011 22:38:01 »
Oi, mä jyräydyin nyt kyllä tosi pahasti aww-vöyryn alle :D Draco ja Amanda ovat oikein suloisia (: Hihi, en mä toki ole (taas) mitenkään yhtään myöhässä tai mitään, mutta jotenkin vain vapun jälkeen unohdin ihan kokonaan.

Aivan todella ihana pätkä jälleen, ja näitä on aina vaan niin kiva lukea! Bella on aina näissä sun ficeissä jotenkin vaan niin hassunen, samoin kuin nuo lapset :D Ehkä vähän jotakin toimintaa (nyt en puhu maailmanräjähdyksestä tai super-volden paluusta vaan ihan jotakin hieman pienimuotoisempaa) voisi vähän antaa lisäpotkua :) hihi, mutta olenpas mä nyt tylsällä päällä, sillä suuri kiitos ja jatkoa odotellessa!


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 2/8)
« Vastaus #63 : 06.05.2011 14:00:00 »
Hermione: Jee, vähän hienoo. Onnitteluni ekana olemisesta :) Kiitän virheen bongaamisesta ja siitä huomauttamisesta, korjasin sen heti. Hih, Amanda ja Draco :)
Beatrice: Kyllä, sä olet jäänyt paitsi ihan tosi paljosta. Sun pitäs tulla meseen niin voisin selittää aina näitä sekopäisiä juttuja :D Bella on hölmö. Niin, enkä toki revennyt yhtään, kun luin tuon sinun allekirjoituksesi. Sain (yliväsynyt kun olen) hysteerisen kikatuskohtauksen, joka päättyi siihen, että meinasin tukehtua yskään, jonka sain kuumeen jälkitautina. Go minä :D
Natural: Jeejee. (Olipas mulla taas fiksua sanottavaa... ;) )
Lumille: Aaws. Kyllä mä sitä toimintaa lupaan sulle vielä tuoda, jos en vielä tässä niin viimestään sitten seuraavassa luvussa - kyllä sä tiedät. Tapetaan kaikki ja sit loput luvut ja loput kolme osaa kertoo tyhjästä maapallosta... eiku... Jos ei kuitenkaan. Mutta asioita tulee kyllä tapahtumaan ja paljon :)

A/N: Senna ei ole enää fretti. Viikon sisään hänet ensin ylennettiin mangustiksi ja sitten jopa jo ihmiseksi. Tosin ei ole tietoa, kauan hän saa ihmisenä olla. Toivottavasti kauan, ei ole kiva olla fretti. Tai mangusti. Alieni, tää on sun vikasi :D Niin ja tämä luku on sitten hiukka lyhyt, jatkossa lupailen kyllä pidempiä (ainakin yritys on kova). Ja huomatkaa myös se hieno juttu, että olen jo saanut tietooni tämän neljännen osan lukumäärän, jei! Saa taputtaa, senna kyllä niiaa tai kumartaa - miten vain parhaaksi katsoo. Kiitos :)



Luku II
Paineita



Päätin jälleen vierailla Azkabanissa.

Tumma ja synkkä linnan varjo lankesi ylleni, kun lähestyin tuota karua, ahdistavaa vankilaa. Ankeuttajat kiertelivät kuin haamut sen ympärillä, saivat veden jäätymään ja kiviset seinät huurtumaan pelkästään vain olemalla siinä.

Ohitin ankeuttajat niitä kohtaan tuntemastani inhosta huolimatta. Vilunväristyksiä kulki läpi koko kehoni, ahdistus valtasi mielen ja sai minut levottomaksi. Sisällä vankilassa oli kylmää ja kolkkoa. Raskaat, harmaat kalterit olivat omiaan luomaan lisää uhkaavuutta, pelokkaat ja sekopäiset vangit mulkoilivat niiden toiselta puolen.

Tiesin nyt tarkalleen, missä Siriuksen selli oli, joten riensin sen luo välittömästi ja polvistuin kaltereiden eteen. Sirius kohotti katseensa kuullessaan ääntä ja minut nähdessään kiiruhti kaltereiden luo.

”Bethy”, Sirius kähähti. ”Taasko sinä olet täällä?”

”Minun oli pakko tulla”, sanoin hiljaa. ”Hyi, kuinka nuo ankeuttajat inhottavatkaan minua! Tänne tulee niin kylmä. Odota hetki.”

Kiepautin taikasauvaani ja välittömästi pikkuinen naali-suojeliukseni purkautui sen päästä ulos. Se loikkasi selliin ja kierteli innoissaan siellä istuvaa miestä. Sirius katsoi lämmöntuojaa silmät lasittuneina.

”Nyt on parempi”, totesin. ”Mutta miten sinulla menee? Oletko kunnossa?”

”Olen”, Sirius vastasi ja käänsi katseensa minuun. ”Ainakin jonkinlaisessa. Olen muistanut sen, mitä lupasinkin muistaa. Sen, mitä sinä sanoit silloin. Että olen syytön. Ne eivät vaikuta minuun enää niin vahvasti, kun muistan sen.”

”No se on hyvä kuulla”, huokaisin. ”Mutta vielä on paljon tehtävänä. Sinun täytyy päästä pois täältä. Eivät he voi pitää syytöntä miestä vangittuna.”

”Sinä sait Bellan vapaaksi”, Sirius sanoi.

”En minä vaan Lucius”, totesin. ”Minä sain Bellalta vain muiston, jonka avulla Cissy löysi korun, josta Rodolphuksen tappokirous oli kimmonnut. Lucius hoiti loput. Hän kävi ministeriössä puhumassa Bellan puolesta ja näytti heille sekä muiston että korun. Sinun avuksesi ei ole löytynyt mitään todisteita. Olemme kyllä Bellan kanssa yrittäneet kovasti löytää jotain, mutta meitä ei vain ole onnistanut.”

”Ja muistojanikaan on täysin turha penkoa”, Sirius sanoi. ”Muistan ainoastaan, kuinka ympärillä oli paljon sakeaa pölyä, johon Peter vain katosi.”

”Niin”, huokaisin. ”Eli ainoa toivoni on siis kai vain etsiä Peter käsiini.”

”Niin minäkin luulen”, Sirius totesi.

”Mutta siinä on vain yksi pieni ongelma”, huomautin. ”Rottia nimittäin on miljoonia. Miten on mahdollista löytää juuri se yksi ja ainoa? Eihän minulla ole siitä muita tuntomerkkejä kuin se, että siltä puuttuu varvas oikeasta etukäpälästä.”

”Se rotta on myös lihava”, Sirius muistutti. ”Ja harmaanruskea. Sillä on pienet, harmaat silmät ja pitkä häntä. Ja on vielä jotain, mistä sen tunnistaa.”

”Mitä sitten?” kysyin hieman epäillen. Olisiko se mahdollisesti jotain, mistä sitä ei voisi olla tunnistamatta? Jotain hyvin, hyvin erikoista?

”Jotain, joka on erittäin harvinaista rotilla”, Sirius sanoi vahvistaen epäilyni tosiksi. ”Sillä on nimittäin täysin pikimusta läikkä toisessa kyljessä.”

”Pikimusta läikkä?” ihmettelin. ”Rotalla?”

”Niin”, Sirius nyökytteli. ”Minä en tiedä mistä se on tullut, mutta joka tapauksessa siellä on sellainen. Siitä sitä ei voi olla tunnistamatta. Ei yhdelläkään muulla rotalla ole pikimustaa läikkää kyljessään. Tai ainakaan minä en ole aiemmin sellaista nähnyt.”

”Mutta rottia on yhä miljoonia”, huokaisin. ”Miten on mahdollista löytää juuri se yksi? Eikä sitä voi tietää, vaikkei Piskuilan olisi enää edes täällä. Jos hän on vaikka paennut johonkin toiseen maahan. Silloin meillä ei kai ole enää toivoakaan sinun vapauttamisestasi.”

”Ei hän ole paennut”, Sirius sanoi. ”Usko minua, Bethy, hän on liian raukkamainen sellaiseen. Hän ei pärjäisi yksin toisessa maassa. Hyvä jos pärjää täälläkään.”

”Mutta silti”, jatkoin. ”Miljoonia rottia, Sirius. Minulta menee tuon yhden etsimiseen koko ihmiselämä.”

”Se on kyllä mahdollista”, Sirius totesi ja painoi päänsä alas, katseli paljaita, likaisia jalkojaan. ”Olen pahoillani, että tämä on näin hankalaa. Pyydän sinulta aivan liikaa. Ei sinun tarvitse minua auttaa.”

”Kyllä minä autan”, sanoin päättäväisesti. ”Tietenkin minä autan sinua kuten autoin Bellaakin. Minä tahdon auttaa sinua, Sirius. Niin ystäville tehdään.”

”Sinä olet niin kiltti”, Sirius sanoi ja kosketti hellästi poskeani karhealla, kylmällä kädellään. ”Liiankin kiltti. Ja jos tosiaan haluat tehdä tämän, minä kyllä odotan. Jaksan odottaa vaikka maailman loppuun saakka.”

”Ja minä jaksan etsiä vaikka maailman loppuun saakka”, vakuutin. ”En lakkaa etsimästä ennen kuin löydän ja saan sinut ulos tästä kamalasta paikasta. Minä en aio luovuttaa. Se sana ei kuulu nyt tällä hetkellä minun sanavarastooni.”

Näin miehen silmien kostuvan, enkä kyennyt itsekään pidättelemään kyyneleitäni. Nojasin päätäni jääkylmiä kaltereita vasten ja itkin. Kyyneleet putoilivat syliini, kylmät kalterit viilensivät kuumottavaa otsaani. Tunsin Siriuksen sormet hyväilemässä varovasti ja kömpelösti olkapäätäni.

”Tämä on kaikki vain niin rankkaa”, kuiskasin. ”Niin paljon paineita tulee joka suunnasta, perhe-elämästä ja kaikkialta muualtakin. En tiedä, kuinka kauan enää jaksan tätä kaikkea. Vähässä ajassa on ehtinyt tapahtua liian paljon asioita. Toivon, että pääset pian pois, että onnistumme saamaan sinut pois täältä. Sitten on kaikki taas hyvin. Tämä on todella raskasta henkisesti – meille kaikille.”

”Tiedän sen”, Sirius sanoi. ”Sinulla mahtaa tosiaan olla rankkaa. Luota vain itseesi, Bethy, niin kaikki kyllä järjestyy.”

”Niin”, kuiskasin. ”Kaikki järjestyy.”
« Viimeksi muokattu: 06.05.2011 14:05:36 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 2/8)
« Vastaus #64 : 06.05.2011 14:41:37 »
uiui oioi :) Mulla ei taida kyllä olla nyt mitään oikeen fiksua sanottavaa, muuta kuin että Sirius ♥ :D

Lainaus
Se sana ei kuulu nyt tällä hetkellä minun sanavarastooni

oi, jotenkin tosi ihanasti sanottu (: ehkä tämä kommentti edustaa sanavaraston köyhyyttä, mutta oikein ihana luku! :D





Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 2/8)
« Vastaus #65 : 06.05.2011 17:11:54 »
Heii tänne on tullut jatkoa!

Anteeksi, kun joudut olemaan välillä fretti - tai mangusti ;) Onneksi olet taas ihminen.

Ja siis tähän lukuun, tykkäsin kovasti!
Kuvailusta pidän ja Sirius on ihana!

Muuta en saa aikaiseksi... :-\

kiittäen ja kumartaen,
Natural-alileni


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 2/8)
« Vastaus #66 : 06.05.2011 18:22:21 »
Jee jatkoa! Tämä oli todella kiinnostava luku. Hmm... Jännää.... Löytyykö Piskuilan-petturi...? Joo, jälleen kerran tyhmä kommentti.

Hermione

Luna Lovekiva

  • Homssu
  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 2/8)
« Vastaus #67 : 07.05.2011 19:36:48 »
Eksyin tännekkin sitten (minä en kyllä osaa sanoa miksi eksyn kaikkialle!). Kerran on oikein ihana ficci (miten sä osaat kirjoittaa noin kivasti :o). Mulla ei ole mitään negatiivistä palautetta. Vitsi että odotan jatkoa.

Luna Lovekiva

PS. Minusta tuntuu että jotain on kadoksissa rakentava palaute
"hän osoitti Dracon sauvalla ja huusi toivonsa taivaisiin:
"Avada kedavra!
"Karkotaseet!"

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 2/8)
« Vastaus #68 : 13.05.2011 13:35:52 »
Lumille: Jepjep, Sirius ♥ Ja toi, no jaa, en kyllä tiedä. Bethyn kommentti "luovuttaminen ei kuulu sanavarastooni" tykkään siitä. Ei se kyllä minunkaan sanavarastoon kuulu (paitsi joskus erittäin harvoin - en luovuttanut edes sen äikän aineen kanssa ;) )
Natural: Ei se haittaa, vaikka joudunki olee fretti tai mangusti tai mikä lie. Mutta ihan kivaa vaihtelua olla välillä taas ihminen :) Tosin koulussa saan kyllä aina kuulla olevani kaikkea vielä epämääräisempää kuin fretti tai mangusti - niinku vaikka ulkoelektroni :D Ja tässä pari viimestä päivää oon ollu tarjotinorja.
Hermione: Kiva, että jaksaa kiinnostaa. Ja ehkä se Piskuilan löytyy. Tai sitten ei, en osaa (enkä halua) vielä mitään paljastaa, etten vaan vahingossakaan spoilaa :) Älkä mitään, mikään kommentti ei ole tyhmä. Jokainen kommentti innostaa minuu kirjottamaan vaan kahta kauheemmin :D
Beatrice: Ei mun mielestä kylläkään lainkaan sekava kommentti ollut. Tai jos oli niin mie en sitä ainakaan huomannut, koska tuppaan ymmärtämään vähän kaikennäköstä epämäärästä selitystä (kysy vaikka keneltä) :) Kyllä, kyllä, Bethy alkaa tässä pikkuhiljaa ainakin toivottavasti kypsyä (ja ehkä siitä Bellastakin vielä joskus aikuinen ihminen saadaan ;) ). Mutta loppujen lopuksihan koko elämämme on vain ylimittainen lapsuus ja aikuiset ovat vanhoja lapsia (senna -viisauksia) :D Juu, ala ihmeessä käymään mesessä niin sitten voin aina selitellä kaikkee mahollisimman epämäärästä ;)
Luna Lovekiva: Hei jee, kivaa että olet tänne eksynyt, pitänyt ja vielä kommentoimaankin vaivaantunut. Eksyileminen on kivaa - paitsi siinä vaiheessa, kun ei löydä enää takaisin :D (omakohtaista kokemusta hieman löytyy - mutta vain vertauskuvallisesti). Jaa, kai mä sitten kivasti osaan kirjoittaa, jos sitä mieltä olet :)

A/N: Ja jonkunhan siis pitäisi olla tekemässä äikän novellianalyysejä ja hän silti pyörii täällä. Mikä meni vikaan? No jaa, aivan sama, onhan tässä vielä tiistaihin asti aikaa (mutta näytelmän esitykset viikonloppuna!). Älkääkä koskaan menkö kahdeksalta aamulla englannintunnille noin kolmen tunnin yöunien jälkeen. Allekirjoittanut sitä tänään kokeili ja oli koko tunnin lähestulkoon koomassa :D Älkääkä myöskään koskaan nukkuko kännykkänne päällä. Ja jos virheitä tästä luvusta löytyy, siitä saa syyttä ainoastaan oikolukua, jonka suoritin matikan tunnilla. Kiitos hei, tässäpä seuraava luku, olkaa hyvät :)



Luku III
Kai taivaan tähtiin on kirjoitettu



Kun palasin Malfoyn kartanoon, siellä oli täysi kaaos päällä. Ihmiset ja kotitontut juoksentelivat ympäriinsä, enkä saanut epämääräisistä puheista lainkaan selvää siitä, mitä oikein oli tapahtunut. Koetin etsiä Bellaa, Cissya tai Luciusta katseellani, mutten nähnyt heitä missään.

Suunnistin olohuoneeseen, jossa kaikki olivatkin. Lisäksi siellä oli Remus, joka hymyili onnellisena Bellan vieressä. Draco ja Amanda leikkivät lattialla, eivätkä tuntuneet lainkaan välittävän tohinasta ympärillään.

”Mitä täällä tapahtuu?” kysyin.

Bella kääntyi katsomaan minua. Hänen silmistään kuvastui suunnatonta iloa.

”Bethy, me menemme naimisiin”, Bella sanoi säteillen.

Tuijotin Bellaa hetken aikaa uskomatta korviani. Asettuisiko villi ja vapaa Bellamme nyt todella aloilleen? Tosin olihan hänellä hyvä mies, mutta kestäisikö tämä Bellan vauhdissa? Olihan Remus kyllä kestänyt tähänkin saakka, joten miksikäs ei.

”Oi, onnea!” kiljahdin ja halasin Bellaa. ”Olen niin onnellinen puolestasi! Milloin pidätte häät?”

”Huomenna”, Bella vastasi.

”Huomenna?!” huudahdin ja astuin pari askelta taaksepäin. ”Huomenna?!

”No niinhän minä juuri sanoin”, Bella totesi. ”Huomenna. Olisimme menneet jo tänään, mutta ajattelimme, että tarvitsisitte hieman aikaa valmistautua ja totutella ajatukseen.”

”No jaa”, sanoin silmiäni pyöritellen. ”Mitä turhia? Kaikkihan ovat tienneet, että tämä tapahtuisi piakkoin, joten kaikki on tietenkin jo valmista...”

”Ajattelin, että jos sinä voisit toimia kaasonani”, Bella jatkoi välittämättä sarkastisesta kommentistani. ”Ja Amanda ja Belle voisivat olla morsiustyttöjä. Draco tietenkin on sulhaspoika.”

”Vai niin”, totesin. ”Kyllähän se käy. Mutta oletteko te hankkineet kaiken -”

”Kaikki on lähestulkoon valmista”, Bella naurahti. ”Älä sinä, Bethy, yhtään huolehdi, me olemme kyllä hoitaneet kaiken.”

”Ketkä me?” kysyin.

”No”, Bella mietti. ”Remus ja minä ja Cissy ja Lucius ja...”

”Oletko sinä hoitanut jotain?” hämmästyin.

”Tietenkin”, Bella totesi tuhahtaen. ”Mitä oikein luulit? Minun hääni, joten tietenkin minä hoidan asioita. Olen valinnut hääpuvun sekä itselleni että sulhaselleni ja myöskin sulhaspojalle ja morsiustytöille. Olen valinnut ruuat ja... ja...”

”Niin?” kysyin.

”No, Cissy kylläkin hankki meille hääkakun”, Bella myönsi. ”Hänkin on tehnyt paljon. Hän suunnitteli kaikki koristukset. Tiedäthän, minulla ei oikein ole silmää sellaiselle.”

”Tiedän kyllä”, hymähdin. ”Mutta miksi jo huomenna? Näin lyhyellä varoitusajalla?”

”Me pidämme vain pienet juhlat”, Remus kertoi. ”Ja tahdoimme pitää ne mahdollisimman pian ennen kuin...”

Remuksen ääni haipui kuulumattomaksi.

”Ennen kuin mitä?” ihmettelin. ”Mitä nyt?”

”Remuksen täytyy matkustaa ensi viikolla”, Bella sanoi. ”Hän joutuu lähtemään vuodeksi pois. Sen takia teemme näin.”

”Ymmärrän”, totesin. ”Se on tietenkin harmi.”

”Minun täytyy hoitaa eräitä asioita ulkomailla”, Remus selitti. ”Minun on pakko. Muuten voi tapahtua jotain erittäin epämiellyttävää. Se on tärkeää teidän kaikkien kannalta.”

”Mitä tarkoitat?” kysyin.

”En voi puhua siitä”, Remus sanoi. ”En vaikka haluaisinkin. Huuleni ovat sinetöidyt. Mutta miten sinä, Bethy? Kävit Azkabanissa?”

”Niin”, myönsin.

”Selvisikö mitään uutta?” Remus kysyi.

”Eipä juurikaan”, huokaisin. ”Paitsi että Peter-rotalla on musta läikkä kyljessään ja että hän on liian raukka paetakseen maasta.”

”Miten Sirius jakselee?” Bella kysyi.

”Ihan hyvin”, vastasin. ”Ainakin hän kestää ankeuttajia paremmin kuin sinä. Mutta se johtuu siitä, ettei hänellä ole sellaisia muistoja. Ja hän muistaa ainakin vielä olevansa syytön kaikkeen.”

”No hyvä”, Bella totesi. ”Kyllä kaikki vielä järjestyy. Aivan varmasti järjestyy. Asioilla on tapana selvitä ennemmin tai myöhemmin.”

”Niin”, hymyilin hieman epävarmana. ”Toivon vain, että tämä selviäisi pian.”

”Älä huoli”, Remus kehotti. ”Kaikki päättyy lopulta hyvin. Olen vain niin pahoillani Siriuksen puolesta, ettei hän voi olla täällä huomenna. Hän on aina ollut minulle tukena, kun minulla on ollut vaikeaa. Hän voisi olla nytkin... mutta ei. Kaikki ystäväni viedään. Ensin lähti James, sitten Peter, joka petti meidät kaikki. Nyt ainoa toiveeni on, että Sirius pääsisi vapaaksi. Hän on ystävistäni ainoana jäljellä.”

”Kyllä...” yritin. ”Kyllä hän pääsee. Jaksan ainakin uskoa niin. Mutta nyt”, käännyin katsomaan Bellaa, joka häkeltyi täysin tiukasta katseestani. ”Nyt minä tiedän, mistä Amanda ja Draco ovat saaneet päähänsä sen, että he menevät naimisiin, kun ovat aikuisia. Valehtelit minulle, Bella. Väitit, ettet muka tiennyt asiasta yhtään mitään.”

”Enhän minä voinut sitä sinulle kertoa”, Bella sanoi punastuen rajusti. ”En vielä silloin. Amanda ja Draco kai kuulivat ohimennen, kun keskustelimme asiasta Remuksen kanssa. Silloin se oli vielä salaisuus.”

”No, antaa olla”, ohitin asian olkiani kohauttamalla. ”Olen vain niin onnellinen sinun puolestasi. Sinä todella ansaitset tämän. Hieman jotain hyvää sinunkin elämääsi, joka on ollut viime aikoina aivan liian täynnä koettelemuksia ja vastoinkäymisiä.”

”Autathan sinä sitten minua?” Bella kysyi. ”Sitten huomenna?”

”Tietenkin”, hymähdin. ”Sen vuoksihan minä sinun kaasosi olenkin. Miksi minä muuten kaasona toimisin, ellen auttaisi sinua? Oletko ihan tyhmä? Kaason tehtävähän on auttaa morsianta valmistautumaan. Et kai sinä jo nyt aloita panikointia?”

”En toki”, Bella naurahti. Naurussa oli kuitenkin havaittavissa pientä hermostuneisuutta. ”Huomenna sitten vasta, jos aion edes lainkaan panikoida.”

”Kyllä sinä aiot panikoida”, totesin. ”Tunnen sinut liian hyvin ja tiedän sinun sen kuitenkin tekevän, vaikka muuta sanoisitkin.”


**


”Bethy! Bethy! Bethy!”

”No mitä nyt, Bella? Joko sinä aloitit panikoinnin? Vastahan sinä heräsit ja kello on noin kuusi aamulla. Mikä on hätänä?”

”Hiuskriisi.”

”No, sinun hiuksesi nyt ovat aina kriisissä.”

”Olen tosissani, Bethy. Tämä on tärkeää.”

”Tietenkin. Siksihän minä tässä olen. Annapas kun katson, mitä voin tehdä noille vallattomille kiharoillesi.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 2/8)
« Vastaus #69 : 13.05.2011 14:14:06 »
Lainaus
”Hiuskriisi.”

”No, sinun hiuksesi nyt ovat aina kriisissä.”

”Olen tosissani, Bethy. Tämä on tärkeää.”

hihi :D ♥ Oikein suloista että Bella ja Remus menevät naimisiin! Muutenkin oikein ihana luku, ja jotenkin aika selkeesti koko hääjuttu on vaikuttanut myös Bellaan aika pehmentävästi :D

Lainaus
”Oletko sinä hoitanut jotain?”

:D Mutta tosiaan, ehkä mä nyt olen oikeasti maailman tylsin ihminen tai jotain, mutta tämä luku oli kyllä oikein kiva ja suloinen :) Ja joo, kaipa sä voisit tosiaan aloitella niitä analyysejä (: Kiitos tästä!


Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 3/8)
« Vastaus #70 : 13.05.2011 15:46:45 »
Jesjesjes, jatkoa! Tykkäsin luvusta älyttömän paljon! Ja Bella oli jälleen keran paras!  ;)

Jatkoa odottava,

Hermione

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 3/8)
« Vastaus #71 : 14.05.2011 17:18:30 »
Hei jee, jatkoa!!

Tykkäsin kovasti ja tuo oli aika yllätys, että Remus ja Bells menee naimisiin. Oli ihanaa taas palata konekiellosta ja huomata tähän tulleen jatkoa :D . Aaargh! Mitä mä keksin sanoa?! Tykkäsin kovasti luvusta ja tuo loppu oli hyvä ;D .
Huijee, olen aivan sekaisin :D

Anteeksi, en oikein saa muuta aikaiseksi, kun meinaa ajatukset olla jossain ihan muualla, kun jännitän huomista peliä ;D .

Kiittäen ja kumartaen hyvällä luvulle,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Luna Lovekiva

  • Homssu
  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 3/8)
« Vastaus #72 : 15.05.2011 18:43:09 »
Jee, jatkoa. Luku oli kokonaan vain Bellan Ja Remuksen häitä, mutta ei se nyt mitään haittaa :). Virheitä ei löytynyt (hyvä hyvä).

Lainaus
”Bethy! Bethy! Bethy!”

”No mitä nyt, Bella? Joko sinä aloitit panikoinnin? Vastahan sinä heräsit ja kello on noin kuusi aamulla. Mikä on hätänä?”

”Hiuskriisi.”

”No, sinun hiuksesi nyt ovat aina kriisissä.”
Heh.  :)

Luna Lovekiva
"hän osoitti Dracon sauvalla ja huusi toivonsa taivaisiin:
"Avada kedavra!
"Karkotaseet!"

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 4/8)
« Vastaus #73 : 20.05.2011 13:58:56 »
Lumille: Joo, Bellasta tuleepi pehmo :D Etenkin nyt kun hää menee naimisiin Remuksen kanssa. Niin joo, ne analyysit... ;)
Hermione: Jei, kiva että tykkäsit. Ja kyllä, kyllä, Bella on aikas paras :)
Natural: Haa, olen sentäs onnistunut yllättämään - se oli tarkoituskin :D Eikä mitään, kyllähän sitä varmaan itse kukin jollain tavoin sitä peliä jännitti (sanoo senna, joka uskalsi koko peliä katsoa vain kuusi viimeistä minuuttia... ;) )
Luna Lovekiva: Kiitoksia. Ja eiväthän ne häät vielä olleet, suunnitelmat vasta :) Tässä luvussa sen sijaan... No, enpäs vielä sanokaan yhtään mitään.
Beatrice: Olen kyllä ihan samaa mieltä sun kanssas - vain Bella kykenee olemaan niin pahasti päästään vialla, että menee naimisiin alle 24 tunnin varoitusajalla :D Kyllä se oli hieno sydän ja on kiva, kun Bethy ja Bella on läheisiä toisilleen, parhaat ystävät. Heh, hiuskriisi ;) *antaa tekohengitystä*

A/N: Heeei, semmoinen huomio tähän lukuun, että keskellä tekstiä jossain on linkki, toivottavasti löydätte. Yritin sen (niiden) avulla hieman viitoittaa, minkä näköistä tarkoitan, kun en sitä sen paremmin osannut kuvailla :) Saatte sitten siinä vaiheessa, jos ja kun sen löydätte niin tietää, mikä oli ja minkä näköinen. Heh, olenpas taas loistava piirtäjä ;)




IV luku
Häät



Se aamu oli kiireinen meille kaikille. Draco ei suostunut pukeutumaan häntä varten huolella valittuun sulhaspojan pukuun ja Isabelle konttaili ympäri kartanoa sotkien oman mekkonsa. Meillä kaikilla oli kädet täynnä työtä, vaikka kartanossa olikin viisi aikuista ja muutamia kotitonttuja hoitamassa asioita.

Cissy oli koristelemassa oleskeluhuonetta, jossa vihkiminen tapahtuisi. Samaan aikaan Lucius koetti epätoivoisesti pukea Dracoa.

”Draco, sinun täytyy pukea tämä päällesi”, Lucius yritti väsyneenä pojan temppuiluun.

”Ei!” Draco kieltäytyi päättäväisesti.

”Miksi et?” Lucius kysyi. ”Etkö sinä tahdo, että Bella-tädin tärkeä päivä onnistuu?”

”Bella-täti?” Draco hämmästyi. ”Missä Bella-täti on?”

”Bella-täti on valmistautumassa tärkeään hetkeen”, Lucius selitti. ”Ole nyt kiltti ja anna minun pukea tämä päällesi.”

”Tahdon Bella-tädin!” Draco huusi.

Lucius suoristautui huokaisten syvään.

”Mitä minä sinun kanssasi oikein teen?” Lucius kysyi.

Juuri silloin tulin huoneeseen. Lucius katsoi minua epätoivoisena.

”Auta minua, Bethy”, Lucius pyysi. ”Minä en enää tiedä mitä tehdä.”

”Katsotaanpa”, tuumasin hymähtäen.

”Tahdon Bella-tädin!” Draco taas huusi.

”Minun ehdotukseni olisi Bella”, totesin. ”Muita keinoja ei ole.”

”Mutta ehtiikö hän?” Lucius kysyi.

”No saa luvan ehtiä”, sanoin.

Kipaisin yläkertaan Bellan huoneeseen, jota pystyi sillä hetkellä sanomaan jopa siistiksi. Bella itse istui sängyllä yönsiniseen aamutakkiinsa pukeutuneena ja katsellen ikkunasta ulos. Hääpuku oli hänen sylissään.

”Bella?” kysyin.

Bella kääntyi katsomaan minua. Hänen ilmeensä oli tyhjä.

”Niin?” hän kysyi.

”Onko kaikki hyvin?” tiedustelin.

”On”, Bella sanoi. ”Minua vain hieman jännittää tämä kaikki.”

”Se on aivan normaalia”, totesin. ”Minuakin jännitti... silloin.”

”Mutta onko sinulla kaikki hyvin?” Bella kysyi. ”Näytät huolestuneelta.”

”Minulla kyllä on kaikki hyvin”, vastasin. ”Mutta samaa en voisi sanoa Luciuksesta. Draco ei suostu pukeutumaan juhlakaapuunsa. Hän tahtoo vain sinut sinne.”

”No, sitten minä tulen”, Bella sanoi ja nousi ylös.

Bella laski hääpukunsa hellästi sängylle. Hän katsoi sitä hetken ja seurasi sitten minua alakertaan.

Draco makasi huutaen lattialla. Lucius istui pöydän ääressä pää käsiä vasten painettuna.

”Mikä hätänä, Draco?” Bella kysyi ja kyykistyi pojan viereen. ”Miksei sinulla ole juhlakaapua päälläsi?”

Draco nousi istumaan ja katsoi Bellaa suu mutrussa.

”Minä en tykkää juhlakaavuista”, Draco ilmoitti. ”Minä en tahdo sitä.”

”Mutta nyt sinun täytyisi pukea se päällesi”, Bella sanoi. ”Tiedätkö, on suuri päivä. Silloin sinun täytyy olla hienosti pukeutunut. Jos et ole hienosti pukeutunut, et voi saada kunniatehtävää.”

”Mitä tehtävää?” Draco kiinnostui.

”Saat kantaa sormuksia”, Bella lupasi. ”Mutta vain jos pukeudut juhlakaapuun. Muuten Amanda saa kantaa sormukset.”

”Ei”, Draco pyöritteli päätään. ”Minä kyllä kannan ne. Minä pukeudun juhlakaapuun.”

”Kiitos, Draco”, Bella hymyili. ”Sinä olet hieno poika.”

Bella nousi seisomaan ja pörrötti pojan hiuksia.

”Tule mukaani, Bethy”, Bella pyysi. ”Tarvitsen apua puvun kanssa.”

Nyökkäsin ja seurasin Bellaa tämän huoneeseen. Bella otti aamutakin pois päältään ja heitti sen sängylleen. Aamutakin alla hänellä oli luonnonvalkoinen alusmekko. Mekko oli läpikuultavaa kangasta ja paljasti altaan hoikan vartalon.

Bella otti hääpuvun sängyltään ja pujotti sen päällensä. Hääpuku oli kiiltäväpintaista, hieman punertavaa kangasta. Yläosa oli olkaimeton ja korsettimainen. Puvun alaosa leveni helmaa kohden, muttei mitenkään erityisen paljon.

”Voisitko sitoa nuo nauhat?” Bella kysyi.

Astelin Bellan taakse ja otin käsiini korsetin hopeiset nauhat.

”Miten kireälle?” kysyin. ”Niin ettet saa henkeä, pyörryt ja häät joudutaan perumaan?”

”Ei nyt sentään”, Bella naurahti hermostuneena. ”Kyllä sinä osaat ne laittaa.”

Kiristin nauhoja hieman ja solmin ne sitten rusetille. Bella pujotti jalkaansa hopeiset korkokengät. Sitten hän kääntyi katsomaan minua ja hymyili hermostuneena.

”Miltä minä näytän?” Bella kysyi huultaan purren.

”Kauniilta niin kuin aina”, vastasin.

Se oli totta. Bella oli kaunis. Punertava kangas sopi hänelle paremmin kuin hyvin, paljon paremmin kuin se musta, jota hän tavallisesti käytti. Hopeiset nauhat korsetissa ja hopeakengät korostivat kauniisti hänen tummia silmiään ja hiuksiaan.

”Minä olen unohtanut jotain”, Bella yhtäkkiä sanoi ja katsoi minua hätääntyneenä. ”Olen unohtanut jotain, Bethy. Minulla ei vain ole hajuakaan, mitä se jokin on.”

”Rauhoitu”, tyynnyttelin. ”Minä tiedän, mitä sinä olet unohtanut.”

”Tiedätkö?” Bella kysyi.

”Tiedän”, nyökkäsin. ”Nimittäin tämän.”

Poimin pöydältä tiaran, jota koristi pitkä huntu. Asetin sen Bellan päähän.

”Kiitos”, Bella huokaisi helpotuksesta. ”Mitä minä tekisinkään ilman sinua?”

”Olisit paniikissa”, naurahdin. ”Mutta minä menen nyt. Kai sinä pärjäät?”

Bella nyökkäsi nielaisten.

”Hyvä niin”, totesin. ”Tulen hakemaan sinut sitten, kun on aika.”

Bella nyökkäsi toistamiseen. Käännyin kannoillani. Olin jo astumassa ovesta ulos käytävään, kun kuulin Bellan äänen.

”Bethy?”

”Niin?” kysyin.

”Minua jännittää”, Bella sanoi.

”Koetan vain rauhoittua”, kehotin. ”Kyllä kaikki hyvin menee. Sinulla ei ole mitään syytä jännittää. Ota ihan rauhassa.”

”Kiitos”, Bella hymyili. ”Kaikesta.”

Hymyilin takaisin Bellalle ja poistuin huoneesta.

Oleskeluhuoneessa oli täysi tohina päällä. Draco oli vihdoin ja viimein saatu puettua ja nyt poika pomppi Amanda perässä ympäri huonetta. Amanda puolestaan juoksi minulle tuntemattoman tytön kintereillä.

Tämä tyttö oli noin kymmenvuotias, pienikokoinen ja laiha. Tytöllä oli kirkkaansiniset silmät ja kullankeltaiset hiukset. Hän oli pukeutunut vaaleansiniseen juhlakaapuun.

”Bethy”, kuulin Cissyn. ”Siinähän sinä olet. Kaikki kunnossa?”

Käännyin Cissyn puoleen. Tämä oli niin kaunis valkoisessa mekossaan.

”On kyllä”, sanoin. ”Häntä vain hieman jännittää. Muuten kyllä.”

”Bethy, minun täytyy esitellä sinut...” Cissy mietti ja vei minut erään naisen luo.

Tällä naisella oli ruskeat hiukset ja silmät. Kun katsoin häntä tarkemmin, näin hänessä jotain tuttua. Sitten tajusin, että hän muistutti melko lailla Bellaa.

”Tässä on Andromeda, isosiskoni”, Narcissa sanoi. ”Andromeda, tässä on Embeth, Bellan hyvä ystävä ja kaaso.”

”Hei”, Andromeda tervehti ja puristi kättäni lämpimästi hymyillen. ”Sano vain Meda, niin kaikki tekevät.”

”Ja minua saa sanoa Bethyksi”, sanoin.

”Ja tässä on Medan mies, Ted”, Cissy kertoi.

Kättelin häntäkin. Mies oli erittäin miellyttävännäköinen, tummatukkainen ja ruskeasilmäinen, ja hänen kädenpuristuksensa oli rehellinen ja lämmin.

”Nymphadora!” Meda huikkasi nuorelle tytölle. ”Tule tänne.”

Tyttö tuli luoksemme. Kulmani kurtistuivat. Nyt tytöllä oli punaiset hiukset. Ja minä kun olin ollut aivan varma, että äsken hänen hiuksensa olivat olleet vaaleat.

”Tyttäremme Nymphadora”, Meda esitteli.

”Hei”, hymyilin ja ojensin tytölle käteni, johon tämä tarttui reippaasti.

”Sano Dora”, tyttö sanoi. ”Älä koskaan Nymphadora.”

Dora vilkaisi äitiään murhaavasti.

”Vihaan nimeäni”, Dora mutisi. ”Se on typerin nimi maailmassa. Onko tuo sinun tyttäresi?” hän sitten kysyi. ”Amanda?”

”On kyllä”, vastasin.

”Hän on kiva”, Dora sanoi.

”Äiti!” Amanda huusi. ”Milloin tämä alkaa!”

”Ihan pian kultaseni”, vastasin. ”Vielä pieni hetki. Missä Belle on?”

Amanda kohautti olkiaan.

”Oletteko te nähneet Belleä?” kysyin lähinnä Cissylta.

”En nyt pieneen hetkeen”, Cissy muisteli. ”Viimeksi näin hänet... odotas... eteisessä, kun Medan perhe tuli.”

Hymyilin anteeksipyytävästi ja kiiruhdin eteiseen. Siellä ei kuitenkaan ollut ketään. Vilkaisin portaita ja mieleeni iski ajatus. Entäs jos...?

Juoksin portaat ylös ja sitten pitkin käytävää etsien Isabelleä katseellani. Pysähdyin Bellan huoneen oven eteen kuullessani sieltä naurua. Koputin oveen ja avasin sen.

Siellä Isabelle oli, kummitätinsä sylissä. Bella vilkaisi ovelle kuullessaan sen aukeavan.

”Hei”, Bella hymyili.

”Kamala, kuinka minä säikähdin”, totesin ja astuin sisälle huoneeseen. ”Et saa katoilla tuolla tavalla, Belle.”

Otin Isabellen syliini. Siinä samassa kuulin käytävästä kiireisiä askeleita ja Cissy tuli huoneeseen.

”Ai, Belle löytyi, hyvä”, Cissy sanoi. ”Bella, on aika.”

”Me tulemme”, Bella lupasi ja Cissy lähti.

”Valmista?” kysyin.

Bella nyökkäsi. Hänen silmänsä olivat levottomat, hermostuneet. Menimme alakertaan oleskeluhuoneen oven ulkopuolelle. Siellä meitä odottivat Draco ja Amanda.

”Nytkö se alkaa, äiti, nytkö?” Amanda kysyi innoissaan.

”Nyt”, vastasin hymyillen.

Musiikki alkoi soida hiljakseen. Avasin oven, ja Draco ja Amanda kävelivät käsi kädessä oleskeluhuoneeseen Bellan edellä.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2011 14:41:39 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 4/8)
« Vastaus #74 : 20.05.2011 14:38:19 »
Hihi, jotenkin oikein ihana luku :) Koko ajan oli vähän jännittynyt ja sillä lailla hössöttävä tunnelma, ja oiii, tuo sinun piirtämäsi puku on ihan tosi ihana! ♥ Sopii ihan varmana oikein nätisti Bellalle, ja sä olet kyllä ihan mielettömän taitava tuossa :)

Lainaus
”Mitä minä tekisinkään ilman sinua?”

”Olisit paniikissa."

Hihi ♥ Jotenkin on aika vaikea kuvitella Bella sillä lailla ihan jännittyneenä, ja sä olit kyllä saanut hänet oikeen jotekin sulosella tavalla ihan hössöttämään :D

Lainaus
Draco ei suostunut pukeutumaan häntä varten huolella valittuun sulhaspojan pukuun.

Aww, ja Draco on tietenkin söpö ! :D Mä en malta kyllä odottaa häälukua (: kiitos tästä, ihan todella suloinen luku !

// Ainiin, ja hei, taisin mä bongata jonkun näppäilyvirheenkin

Lainaus
”Ja tässä on Medan mie,s Ted”, Cissy kertoi.

Juu mutta joo niin, kiitos toistamiseen :)


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 4/8)
« Vastaus #75 : 20.05.2011 22:21:21 »
Hei jee, jatkoa!

Oi, olipa ihana luku. Tykkäsin todella, todella paljon tästä!

Draco oli jotenkin tosi suloinen :D .

Lainaus
”Vihaan nimeäni”, Dora mutisi. ”Se on typerin nimi maailmassa. Onko tuo sinun tyttäresi?”
Dora oli jotenkin mielestäni niin ihana. Tämä kohta oli kiva, jotenkin niin doramaista :D .

Ja muuten, tuo hääpuku oli aivan ihana, älyttömän kaunis. Ja jos ymmärsin oikein, sinä olet piirtänyt sen? Jos asia on näin, olet loistava piirtäjä!

Ääh, olen ihan sekaisin, kun odottelen täällä jatkoa!

Kiittäen ja kumartaen,
Natural

Ps. saimpa taas todella järkevän kommentin aikaan...


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 4/8)
« Vastaus #76 : 22.05.2011 17:15:13 »
Jee, jatkoa! Ihanaa! Toivottavasti ne Bellan häät sujuvat kunnolla! Hän on ne ansainnut.

Tuo sinun piirtämä hääpukusi oli upea! Olet siis sekä loistava kirjoittaja, että piirtäjä. Asu todellakin sopii Bellalle.

Draco oli tosiaan suloinen!

Lainaus
”Ei”, Draco pyöritteli päätään. ”Minä kyllä kannan ne. Minä pukeudun juhlakaapuun.”

Niin, ja oli kiva, kun Andromedakin tavatiin. Ja Dorakin oli  todella kiinnostava hahmo tässä. Minäkään en mitenkään erityisesti pitäisi Nymphadora nimestä. (Rowling oli julma, antaessaan tytölle sellaisen nimen... ;))

Odotan tosiaankin innolla jatkoa!

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 4/8)
« Vastaus #77 : 27.05.2011 14:31:19 »
Lumille: Taitaapa olla niin, että mä skippaan koko hääluvun, että pääsisin taas jatkamaan angstausta ;) Mutta niin joo, toki ne kaikki nyt siellä hössöttää ihan täysillä, kun toisella on häät. Bella ja Draco on söpöjä :) Niin ja kiva, että tykkäät puvusta.
Natural: Jep, Dora, Dora, Dora... :) Juu, minähän sen hääpuvun ihan itse piirsin, hyvä jos kelpaa. Draco nyt vaan on aikas suloinen.
Hermione: Oi, kylläpä nyt tulee kommenttia hääpuvusta. Ihanaa, että ihmiset tykkää siitä :) Tietenkin nyt Andromedaa perheineen piti mukaan kuvioihin saada edes jollain tavoin, Medahan kuitenkin on Bellan sisko. Ja joo-o, Nymphadora kyllä kieltämättä on hirveä nimi. Mutta Dora on kiva lempinimi :) Niin ja onnittelut siitä, että kirjoitit sadannen viestin tähän topiciin :)
Beatrice: Bellahan siis menee naimisiin... tota noin... no, tässä ficissä ilmeisestikin jo toista kertaa (vaikka sitä ensimmäistä ei kerrottukaan, koska se tapahtui ikuisuuksia sitten Dolphyn kanssa). Kiva, kiva, kiva, että hääpuvusta tykätään :)

A/N: Tänään on sellainen "haluan taas kirjoittaa" -olo, joten menen tästä jatkamaan kirjoittamista nyt, kun tänne olen tämän seuraavan luvun saanut. Ja eilen olo oli sellainen, että "haluan maalata" :D Mutta siis niin joo, hääluvun skippasin välistä kokonaan, koska en osaa kirjoittaa velhohäitä ja yhden hääficin kirjoittaminen riitti minulle. Joten olkaapa hyvä, pääsette taas nauttimaan angstista ;) Ja vielä kerran (tällä kertaa päivän myöhässä) ne syntymäpäiväonnittelut Helenalle ♥





V luku
Lupaus



Sinä päivänä ja muutamana seuraavana Bella oli aivan onnensa kukkuloilla. Mutta viikon kuluessa alkoi iloinen ja nauravainen Bella muuttua pikkuhiljaa yhä masentuneemmaksi ja surullisemmaksi. Kun Remuksen lähdön aika viimein koitti, sai Bella kyyneleet silmiinsä.

”Olethan varovainen?” Bella pyysi. ”En tahdo, että sinulle käy huonosti.”

”Tietenkin olen”, Remus hymyili. ”Kirjoitan sinulle heti kun pääsen perille. Äläkä sinä minusta huolehdi, kyllä minä pärjään. Teen tämän sinun vuoksesi. Tahdon, että sinulla on kaikki hyvin.”

Kun Remus sitten oli lähtenyt, Bella sulkeutui koko loppupäiväksi ja myös koko seuraavaksi päiväksi huoneeseensa, eikä suostunut edes syömään. Pikkuhiljaa päivien kuluessa pahin ikävä alkoi kuitenkin hellittää, ja Bellakin muuttui lähestulkoon takaisin omaksi itsekseen. Pieni masennus oli kuitenkin aina läsnä hänen päivittäisessa toiminnassaan.

Kahden viikon kuluttua lähdöstä kirje tuli. Sitä kantoi Malfoyn kartanoon suurikokoinen huuhkaja, joka näytti pahasti sään heittelemältä. Bella kuitenkin piristyi kirjeestä huomattavasti ja painui välittömästi huoneeseensa kirjoittamaan vastausta.

Kotitontut ottivat huuhkajan hoitaakseen. Ne antoivat sille ruokaa ja veivät sitten lepäämään pitkän ja rankan, takuulla uuvuttavan matkan jälkeen.


**


Laskin käteni kevyesti koskettamaan vuoteessaan makaavan Bellan otsaa. Nainen oli hautautunut peiton alle, kasvot olivat kalpeat ja posket helottivat punaisina.

”Kuumetta sinulla ainakin tuntuisi olevan”, sanoin. ”Sattuuko sinuun mihinkään? Onko huonoa oloa tai päänsärkyä?”

”Vähäsen”, Bella mutisi.

”Kuinka kauan tätä on jatkunut?” kysyin. ”Parin päivän ajan olet jo ollut hieman vaitonainen. Milloin tämä alkoi? Milloin sairastuit?”

”En minä tiedä”, Bella sanoi. ”Muutaman päivän on ollut hieman kipeä olo. Päänsärkyä, joka aina ajoittain yltyy niin pahaksi, että tekee jo huonon olon.”

”Sinun täytyy nyt vain levätä”, totesin. ”Tämä on vain ohimenevää ja parannut sitä nopeammin, mitä enemmän saat levättyä. Minä menen nyt, jotta saat nukkua.”

Nousin lähteäkseni, mutta Bella tarttui minua voimattomasti ranteesta ja pysäytti. Hän katsoi minuun silmät täynnä tuskaa ja epätoivoa. Vastaavan katseen olin ystäväni kasvoilla nähnyt vain silloin, kun olin häntä ensimmäisen kerran auttanut, kun en ollut edes tiennyt hänen nimeään, kun hänellä oli ollut pahasti tulehtunut haava käsivarressaan.

”Älä mene”, Bella pyysi. ”Jää tähän.”

Istuuduin Bellan vuoteen reunalle ja suljin hänen kylmät sormensa omien, lämpimien käsieni väliin.

”Minulla on ikävä Remusta”, Bella sanoi. ”Olen huolissani hänen vuokseen. Entä jos hänelle käy jotain, jos hän satuttaa itsensä? Enkä minä tietäisi mitään.”

”Ei hänelle yhtikäs mitään käy”, rauhoittelin. ”Sitäpaitsi Remus tekee sen vain sinun vuoksesi, jotta sinulla olisi parempi olla, jotta olisit turvassa. Jotta me kaikki saisimme elää rauhassa.”

”Silti”, Bella totesi. ”Minua pelottaa, Bethy. Entä jos jotain käykin?”

”Älä mieti sitä”, sanoin. ”Olet sairas. Koeta nyt vain levätä rauhassa niin sitten parannut taas.”

Bella painoi silmänsä kiinni. Pysyttelin hänen vierellään, hänen kätensä omieni välissä, niin kauan kunnes hän nukahti rauhalliseen, levolliseen uneen.


**


Minä lähdin taas käymään Azkabanissa. Minun kävi niin sääliksi Siriusta, joka istui siellä syyttömänä vailla ystäviä.

”Hei”, kuiskasin istuutuessani kaltereiden eteen ja nojatessani selkäni kylmään, kiviseen seinään kuten edellisilläkin kerroilla.

Sirius tuli luokseni, niin lähelle minua kuin vain pystyi.

”Olet täällä taas”, Sirius sanoi käheästi.

”Niin”, myönsin. ”Minun oli pakko tulla. Tai ei tietenkään pakko, mutta halusin itse. Minun tekee niin pahaa vain ajatellakin, että olet täällä aivan yksin. Miten sinulla menee?”

”Hyvin”, Sirius sanoi. ”Luulisin. Paremminkin voisi kyllä mennä. Entä sinä?”

”Mitäs minä”, kohautin olkiani. ”Ei mitään uutta taivaan alla. Yhäkin minä vain majailen Malfoyn kartanossa.”

”Malfoyn kartanossa?” Sirius kysyi. ”Miksi sinä majailet Malfoyn kartanossa etkä kotonasi?”

”Enkö minä ole kertonut sinulle?” hämmästyin. Sirius pudisteli päätään. ”Luulin kertoneeni. En minä voi enää asua kotona, en ole asunut enää pitkään aikaan. Me... me erosimme. Sev on kuolonsyöjä. Niin, kuulit aivan oikein, kuolonsyöjä. Ja hänen vuokseen Lily ja James kuolivat. Hän oli kuullut osan ennustusta, joka koski Harrya ja tiedät-kyllä-ketä ja mennyt kertomaan siitä isännälleen. Ja sen vuoksi Lily ja James kuolivat.”

”Te...” Sirius aloitti, ”erositte...”

”Me erosimme”, myönsin. ”Sinä päivänä kun Bella tuotiin Azkabaniin. Cissy ja Lucius ystävällisesti majoittivat minut kartanoonsa, koska minulla ei ollut muutakaan paikkaa, mihin mennä. Minut ja Amandan. Ja nyt vielä Bellen.”

”Bellen?” Sirius kysyi.

”Nuorimmaiseni”, kerroin. ”Vuoden ikäinen. Sev on kyllä hänen isänsä, mutta sain tietää raskaudesta vasta eromme jälkeen.”

”Olisi mukavaa joskus tavata tyttäresi”, Sirius sanoi hiljaa. ”Belle...”

Sirius maisteli nimeä suussaan.

”Kyllä sinä vielä Bellen tapaat”, lupasin. ”Sitten kun saamme sinut ulos täältä. Mutta on jotain, mitä sinun täytyy saada tietää. Remus nimittäin meni naimisiin.”

”Naimisiin?” Sirius hämmästyi. ”Bellanko kanssa?”

”Niin”, nyökkäsin. ”Muutama viikko sitten. Remus oli niin kovin pahoillaan, ettet sinä voinut olla mukana siellä. Hän olisi ottanut sinut bestmanikseen enemmän kuin mielellään. He pitivät vain pienet juhlat, aivan pikaiset, sillä Remuksen täytyi lähteä. Hänellä oli jokin tehtävä, ei kertonut sen tarkemmin. Jotain tärkeää se kuitenkin oli. Sinunkin olisi kuulunut olla siellä, Sirius.”

Ujutin käteni kaltereiden välistä sellin puolelle ja Sirius otti sen omiensa väliin. Miehen kädet olivat kylmät, mutta minä en välittänyt siitä. Pystyin kaikesta huolimatta tuntemaan hänestä huokuvan lämmön. Nojasin päätäni kohden Siriusta kuin toivoen saavani laskea sen miehen olkapäälle.

Mutta kalterit välillämme estivät sen.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 5/8)
« Vastaus #78 : 27.05.2011 15:00:54 »
Jeii jatkoa!

Kivaa kun Bella ja Remus meni naimisiin, tyhmää kun Remusken piti mennä pois, koska nyt Bella on yksin (tai siis onhan hänellä Bethy ja kumppanit, mut ei Remusta ku se lähti sinne minne lie).

Ääh, pääsisipä Sirius jo pois vankilasta. Ei tarviis hänen syyttömänä istua siellä.
Tykkäsin tuosta vikasta lauseesta tosi paljon. Tykkäsin koko luvusta paljon!

Odotan jatkoa todella kovasti!

Kiittäen ja kumartaen,
Natural

Ps. Eka, eka, eka, eka :D

// Ja unohtu: parantuspa Bella piakoin
« Viimeksi muokattu: 27.05.2011 15:16:15 kirjoittanut Natural »


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 5/8)
« Vastaus #79 : 27.05.2011 15:03:39 »
Oi, voi Siriusta. Ihan varmasti kauheeta olla ihan eristyksissä koko maailmasta Azkabanissa :o Hihi, mua vaan pistää jotenkin hymyilyttämään kuitenkin, kun Bethy vierailee Siriuksen luona ja.. (: Ja ihanaa kun Bethy on Bellan tukena :) ja että toivottavasti hän pääsee jaloilleen tuosta.

Hihi, mutta kiitosta jälleen kerran :) nyt mulle tuli taas ihan sellanen olo, että voisi äkkiä lukea vaikka tuhat sivua tätä ficciä :D mutta jatkoa odotellen ja kiitos !