Kirjoittaja Aihe: Kerran [K11] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8 + epilogi) ilmestynyt 26.5.  (Luettu 58297 kertaa)

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran
« Vastaus #100 : 25.06.2011 13:52:58 »
Jeiii!

Kiva traileri, tykkäsin. Ja ei saa kiduttaa! Tahtoo ekan luvun heti nyt paikalla!
No jos jaksaisin odottaa...

Tadon tietää mitenkä asiat menevät, joten odotan innolla jatkoa!
Sori, en saa aikaiseksi oikein mitään järkevää, kun kipeä olen ja nukuttaa.

Kiittäen trailerista,
Natural

Ps. hups, olinko edes vika? :D


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran
« Vastaus #101 : 01.07.2011 16:16:42 »
Lumille: No voi, kylläpä mä nyt olen taas vaihteeksi ollut ihan hirmuisen julma ihminen. Paitsi että sitähän mä olen aina, joten ei siinä sinänsä mitään uutta ;) Pahoin myös pelkään, ettet voi päästä lukemaan viidettä osaa yhtä soittoa, koska siitä on tällä hetkellä ehkä noin puolet valmiina... :D
Bea: Jee, kiva kuulla, että mun pienet ystäväni odottelee siellä :) Eiköhän tuokin tässä piakkoin selvinne, mitä viidennessä osassa oikein tulee tapahtumaan, saapa nähdä, pysyttelen vielä täysin hiljaa aiheesta niin saatte jännittää. Ja kyllä Bellaan voi luottaa, ihan varmasti voi :) Kiitokset tsempistä, se tulee tarpeeseen :)
Hermione: No se on kiva kuulla, että traileri on ollut jännä - se kai tuon tarkoituskin oli, saada mielenkiinto herämään meinaan :)
Mustetahra: Jee, kivaa, että tykkäsit. Ja jatkoa tulisi tässä :)
Natural: Ei, et sä ollu lähellekään viimonen, et toki... ;) Olen pahoillani, että olen julma ihminen, joka kidutti teitä laittamalla trailerin, mutta ensimmäinen luku tulisi nyt tässä. Huu, ei kyllä ole kiva olla kesällä kipeä, mutta onneksi kuitenkin paranit :) (arvaa vaan, kuka tulee nirhaamaan sut, jos olet kipeä 13. heinäkuuta?)

A/N: Whii, senna nauttii vapaaillasta ennen huomista kenraalia ja ylihuomista ensi-iltaa... Niin ja arvatkaa vaan, kenet voi bongata ylihuomenna TV1:ltä? (vihje: ei ainakaan Kakea (tai sennaa) ) Hmm, kai se paniikki sieltä jossain vaiheessa iskee, kun tajuaa, että ensi-ilta on loppunmyyty, kaikki ne 630 paikkaa... :D





I luku
Enkeli kuunsirpillä



Istuin nojatuolissa hämärässä huoneessa. Ainoa valo sisään lankesi pienestä kattoikkunasta, joka ei kuitenkaan auttanut mitään, sillä se oli peitetty ohuilla, vihreillä verhoilla. Koko huone oli tunnelmaltaan hämyinen, mutta jollain oudolla tavalla kumman kotoisa hyväntuoksuisine suitsukkeineen ja ympäriinsä levällään olevine paperipinoineen ja koriste-esineineen.

”Tässä, kultaseni.”

Sain siron teekupin asettimineen eteeni. Kohotin katseeni ja asettelin sievän hymyn kasvoilleni katsoessani ystävääni, jota en pariin vuoteen ollut nähnyt.

Siby ei ollut juurikaan muuttunut, mitä nyt oli tullut aikuisemman näköiseksi. Hänellä oli edelleen ne vaaleat, hapsottavat hiukset, ylisuuret, paksut silmälasit, jotka saivat siniset silmät näyttämään aivan luonnottoman suurilta.

Olin tahtonut tavata pitkästä aikaa nuoruuden ystävääni. Olimme kuitenkin Sibyn kanssa olleet samalla luokka-asteella koulussa, vieläpä samassa tuvassakin. Olimme kumpikin olleet erilaisia kuin muut, jonka vuoksi olimme kai vetäneetkin toisiamme puoleemme. Paljoa aikaa emme olleet tutustumiseen tarvinneet, kun jo olimme olleet parhaat ystävät. Mutta oli minulla muukin syy tälle vierailulle. Oli kysymys, joka kaihersi mieltäni.

”Kiitos”, sanoin. Pujotin sormeni teekupin kahvaan, nostin kupin huulilleni ja otin pienen siemauksen. Lämmin neste kiemurteli sisälleni, poltteli vatsanpohjaa. ”On niin mukavaa nähdä sinua pitkästä aikaa. Viime kerrasta on ikuisuus.”

”Niin”, Siby myönsi äänellä, joka kieli lähinnä siitä, että hänen ajatuksensa vaeltelivat, kuten hän itse sanoisi, rajan tuolla puolen.

Emme tosiaankaan olleet nähneet ikuisuuksiin. Emme sen jälkeen, kun minä ja Sev olimme menneet naimisiin, muuttaneet yhteen, kun Amanda oli syntynyt. Emme sen jälkeen, kun Siby oli saanut työpaikan Tylypahkasta ennustamisen opettajana. Kaikesta päätellen hän ei ollut juurikaan poistunut tornistaan sen jälkeen, kun sinne vuosia sitten oli muuttanut.

”Siby...?” aloitin varovasti. Nainen käänsi katseensa minuun, utuinen sävy katosi hänen silmistään. ”Minun piti kysyä sinulta jotakin. Jotakin, joka nyt on jo useita kuukausia kaihertanut mieltäni.”

”Kysypä sitten”, Siby kehotti. ”Minä kuuntelen.”

”Muistatko sen ennustuksen, jonka silloin joskus teit?” kysyin. ”Siis silloin kun olin majoittanut Sevin luoksemme. Tai siis ei se ennustus tainnut olla, mutta kuitenkin. Kun sinulla oli ne kortit, joissa oli kirjaimia ja -”

”Ah, aivan”, Sibylla sanoi. ”Juuri se, kyllä minä tapauksen muistan.”

”Ja muistat kirjaimen, jonka minä sain?” varmistin. Sibylla nyökkäsi. ”Sehän oli S. S niin kuin Sev. Mutta Sev ei Bellan mukaan koskaan rakastanut minua vaan aina vain Lilya. Miten sitten tuon ennustuksen mukaan saattoi olla mahdollista, että Sev rakasti minua?”

”Olet nyt unohtanut jotakin”, Siby totesi. ”Sinä suostuit nostamaan vain yhden kirjaimen, et muuta. S-kirjaimella alkavia miehen nimiä on ties kuinka paljon maailmassa, Severus on vain yksi niistä.”

”Niin”, tajusin. ”Niin tietenkin. Mutta silti sinä sanoit tienneesi, että se on Sev.”

”En tahtonut pahoittaa mieltäsi”, Siby sanoi. ”Näinhän minä, kuinka olit korviasi myöten ihastunut häneen. Ja olin toki myös katsonut sinun tulevaisuuteesi, hänen tulevaisuuteensa, teidän yhteiseen tulevaisuuteenne ja olin nähnyt häät, jopa lapsen.”

”Amandan”, totesin. ”Olet niin kultainen, Siby, kun et tahtonut pahoittaa mieltäni sanomalla, ettei Sev oikeasti rakastanut minua. Se olisi kyllä voinut säästää minut paljolta, mutta en minä sinua moiti. Jos olisit sen ääneen sanonut, minulla tuskin olisi nyt kahta lastani Amandaa ja Belleä. Olisin jäänyt paljosta paitsi, jos olisit sillä hetkellä sen kertonut. Mutta mitä sitten luulet? Kuka mahtoi olla tuo kyseinen mies?”

”Eikö se ole sinulle jo itsestäänselvyys?” Siby kysyi. ”Et vain silloin ollut vielä huomannut sitä, mutta huomaan, että olet jo lämmennyt. Kyllä sinä sen tiedät, kun hetken aikaa sitä mietit.”

Pyörittelin sanoja päässäni. Niin, niin sen tietenkin piti olla. Olinhan jo silloinkin saanut häneltä kommenttia siitä, kuinka Sev oli vienyt hänen naisensa. Mutta olin pitänyt niitä vain vitsinä, sillä useammin kuin kerran olin kuullut hänen sellaista laukovan.

”Sirius Musta”, kuiskasin, ja Siby nyökkäsi vakuuttuneena.

Tietenkin. Miksen muka ollut sitä aiemmin tajunnut? Vasta siinä vaiheessa, kun Sirius oli joutunut Azkabaniin, kun olin nähnyt hänen vankilan kauhujen riuduttamat kasvonsa, varjot silmissä, olin tajunnut, kuinka paljon hänestä oikein välitinkään. Enemmän kuin mitä ystävistä välitetään.

”Sirius on se mies”, Siby sanoi. ”On nyt ja on aina ollutkin. Sinä et vain huomannut, olit niin nuori silloin, vain yhdeksäntoista. Mutta kyllä minä näin sen ilmeen, joka käväisi Siriuksen kasvoilla, kun sinä kerroit kihlauksestanne, sen vihan. Tietenkin, mitä muuta saattoikaan odottaa? Sirius rakasti sinua jo silloin.”

”Miksen minä koskaan tajunnut?” kyselin lähinnä itseltäni.

”Et sinä voi siitä itseäsi syyttää”, Siby totesi. ”Sitäpaitsi sinun täytyy muistaa, että jos olisit huomannut, sinulla ei nyt välttämättä olisi kahta tytärtäsi.”

”Niin”, huokaisin. ”Mutta silti. En halua edes tietää, kuinka Siriukseen on sattunut hänen vain katsoessaan sivusta, kuinka olin Sevin kanssa ja kuinka meillä oli kaikki hyvin. Mutta viimeistään tässä kuluneen vuoden aikana olen huomannut sen, mitä hän todella tuntee minua kohtaan, mitä itse tunnen häntä kohtaan.”

”Eikös Sirius ollut jossain välissä Azkabanissa?” Siby kysyi.

”Oli kyllä”, myönsin. ”Missä pimennossa sinä olet oikein elänyt? Siriushan oli vangittuna yli kolme vuotta, kunnes hänet viimein todettiin syyttömäksi ja vapautettiin. Bella ja Cissy olivat minulle suurena apuna, kun yritin hänen syyttömyyttään todistaa. Tai siis ylipäätään etsiä sitä ainoaa todistetta aiheesta. En kiellä, ettenkö useampaankin otteeseen ollut lähellä hermoromahdusta, kun mikään ei tuntunut sujuvan ja pysyttelin ikuisuuksia vain samassa pisteessä.”

”Uskon sen”, Siby sanoi.

”Mutta kaikeksi onneksi se päättyi onnellisesti, ja Sirius vapautui”, totesin. ”Cissy sai kiinni rotan, joka lopulta paljastui Peter Piskuilaniksi, joka oli ollut Lilyn ja Jamesin salaisuudenhaltija ja pettänyt heidät. Se takasi Siriukselle vapauden.”

Nostin teekupin taas huulilleni ja sillä kertaa join sen tyhjäksi. Jäljelle jäi vain epämääräinen kasa tummia teenpuruja pohjalle.

”Näytäpä sitä”, Siby pyysi.

Ojensin kupin asetteineen hänelle. Siby laski ne pöydälle eteensä, käänsi kupin ylösalaisin asettimelle, pyöräytti siinä kolmasti ympäri ja otti sitten käsiinsä. Ilahtunut, lempeä hymy kohosi Sibyn huulille hänen tarkkaillessaan kupin sisältöä.

”Täällä on sydän”, Siby kertoi ja vilkaisi nopeasti minua. ”Sinulla on luotettava ystävä, kultaseni. Apila kertoo hyvästä ja onnekkaasta tulevaisuudesta. Kuunsirppi... Kuuntele siis ystävääsi, Bethy, sillä hänen neuvonsa voi osoittautua erittäin hyödylliseksi elämäsi kannalta”, Siby henkäisi ihastuneena. ”Ja mitä täältä oikein löytyykään? Sinulla on todellinen hyvän onnen kuppi.”

”Mitä siellä sitten on?” kysyin.

”Enkeli, kultaseni, täällä on enkeli”, Siby sanoi. ”Se tietää hyviä, erittäin hyviä uutisia. Tai ehkä jopa parempia kuin vain hyviä.”

”Pystytkö sinä näkemään jostakin, meneekö Bellalla kaikki hyvin tulevaisuudessa?” kysyin.

”Bellalla?” Siby hämmentyi.

”Niin”, myönsin. ”Hän synnyttää aivan lähipäivinä, ja toivon, että kaikki menisi hyvin. Kun ei Remuskaan ole täällä. Voitko sinä jostakin nähdä sitä?”

”Sinun kupissasi on vene”, Siby sanoi hieman huolestuneena ja minusta tuntui, että hän ohitti kysymykseni täysin. Näin ei kuitenkaan ollut. ”Ystäväsi kaipaa sinua, sinun täytyy vierailla hänen luonaan mahdollisimman pian.”

”Ei kai vain mitään -” aloitin.

”Ei”, Siby sanoi. ”Ei toki. Sillä täällä on ympyrä. Se tietää vauvauutisia. Kaikki menee kyllä hyvin.”

”No se on hienoa kuulla”, huokaisin.

”Mutta voin kyllä vielä varmistaa sen”, Siby totesi ja otti pöydän alemmalta tasolta käsiinsä kristallipallon, katsoi syvälle sen sisuksiin. ”Kyllä, kyllä, hyvin se kaikki menee. Näen täällä pienen lapsen. Mutta jotakin synkkää ilmassa kuitenkin häilyy. En tiedä, mitä se on, mutta jotain siellä uhkaa onnea.”

”Sen on pakko liittyä Remuksen tehtävään”, sanoin. ”Ei se mitään muutakaan voi olla. Tiedätkö, Siby, on erittäin ahdistavaa kuulla tulevaisuudesta, kun sitten pitää koko ajan vain pysytellä varpaillaan.”

”Et arvaakaan, kuinka rankkaa toisinaan on kantaa sisäisen silmän taakkaa”, Siby huokaisi.

”Voin kuvitella”, totesin. ”Olen niin onnellinen, ettei minulla sellaista ole. Parasta taitaa olla, etten tuosta viimeisimmästä Bellalle mainitse sanallakaan. Hän muutenkin on jo ihan paniikissa vauvan vuoksi.”

”Voi olla”, Siby sanoi.

”Sinun pitäisi tulla joskus käymään”, totesin. ”Amanda on jo monta kertaa kysellyt kummitätiään. Hän on nähnyt sinut viimeksi alle vuoden ikäisenä.”

”Niin kai minun sitten pitäisi”, Siby myönsi. ”Katsellaan vaikka sitten kesällä, kun minullakin on loma ja aikaa enemmän kuin tarpeeksi. Nykyään kaikki aika vain menee, kun tulkitsen viestejä, joita saan tuonpuoleisesta.”

”Niin”, sanoin. ”Katsellaan sitten. Mutta nyt minun täytyy mennä. Neuvosi mukaisesti taidanpa käydän Malfoyn kartanolla vilkaisemassa, missä kunnossa on rakas sekopäämme.”

”Teepä se”, Siby kehotti. ”Vie minulta terveisiä kaikille, etenkin pikku-Amandalle.”

”Älä sano tuota hänelle”, hymähdin. ”Sillä Amandahan on iso tyttö, täyttää syksyllä jo neljä vuotta. Hän suuttuu, jos joku sanoo häntä pieneksi. Siksi Amanda onkin Bellan kanssa lähinnä sellaisessa viha-rakkaussuhteessa. Mutta niin, nyt minä kyllä menen. Nähdään taas.”

”Nähdään”, Siby sanoi.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran
« Vastaus #102 : 01.07.2011 22:26:39 »
Hei katos vaan, tännekkin on tullut jatkoa ! ja mä olen vielä oikeassa päivässä :D

Tosi kiva luku, ja mä tykkäsin kovasti siitä, kun Siby otettiin näin kanssa uudestaan mukaan :) Tämä luku jäi kovin jännästi tosta kesken (tässä taas näkyy, kuinka ilkeästi sä aina jätät meijät odottelemaan kokonaisen viikon! :D) ja muutenkin, ihana luku :)

Lainaus
Hän suuttuu, jos joku sanoo häntä pieneksi. Siksi Amanda onkin Bellan kanssa lähinnä sellaisessa viha-rakkaussuhteessa.

hihi :D aaws :)
Tää on oikeesti tosi koukuttava :D suuri kiitos vielä ja odottelua ensiviikkoon :)


Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran
« Vastaus #103 : 02.07.2011 22:22:53 »
Ihanaa, uusi luku!

En juuri nyt saa mitään aikaisesksi, (mikä johtuu varmaan siitä, että on joutunut kököttämään autossa noin kolme tuntia putkeen) joten tästä tulee hyvin epäjärkevä kommentti.

Oli kiva nähdä Siby pitkästä aikaa ja nuo ennustukset olivat kiinnostavia. Toivotaan, että Bellalla menee hyvin vauvansa kanssa.

Lainaus
Neuvosi mukaisesti taidanpa käydän Malfoyn kartanolla vilkaisemassa, missä kunnossa on rakas sekopäämme.”

Ketä kummaa tuossa mahdetaan tarkoittaa?  ::)

Odotan innolla jatkoa!

Hermione

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran
« Vastaus #104 : 05.07.2011 23:59:31 »
Jee, Siby oli tässä luvussa!

Pidin kovasti. Siby oli niin oma itsensä. Ehkä pieniä poikkeuksia oli, mutta ne eivät haitanneet - oli vain kiva lisä ;)
Bethy on kiinostava hahmo, tykkään tosi paljon.

Luku oli tosi kuva ja silleen. Nuo ennustukset oli kivoja.

Sori, en saa oikein mitään rakentavaa, kun jännitän 13 päivää :D .

Kiittäen ja jatkoa odottaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran
« Vastaus #105 : 06.07.2011 02:18:36 »
Mänän oon alkanu melkein kuin stalkkaa sun fikkei ;)
Mut yö aikaa lukemiselle antaa! Kirjoitat yhtä sujuvasti kuin aina, ja tää tarinan rakenne on kiva. Ihanaa, et Sirius vapautu nopeesti vankilast ja eräät, joiden "piti" vihata toisiaan ovat ystäviä tai yhdessä!
Jatkoa!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran
« Vastaus #106 : 08.07.2011 01:00:10 »
Lumille: Joo, tokihan se Siby piti takaisin mukaan ottaa, koska jos hän olisi jäänyt vain ekaan osaan niin se ei olisi ollut reilua :) Ja sä sanot vai, että tuo ensimmäinen luku jäi jännästi kesken, niinkö? Odotapa vaan, kun olet tämän luvun lukenut ;)
Bea: Totta kai nyt Siby ja Bella samassa ficissä on takuuvarmaa sennaa, mitä muutakaan :D Ennustustietopläjäykset on kivoja ja noi muuten pitää sitten kanssa ihan oikeasti paikkansa (aihetta omatoimisesti opiskelleena tiedän kyllä, mistä puhun ;) ). Tietysti S-kirjaimella alkava mies oli Sirius eikä mikään Sev. Mutta kuinka moni sen ensimmäistä osaa lukiessaan arvasi? Olisi kiva tietää :)
Hermione: Jaa-a, kukakohan olisi kyseinen sekopää mahtanut olla...? Ehkäpä Bella, tuskin sillä kuitenkaan Cissya tarkoitettiin ;) Toivotaan, että Bellalla ja vauvalla tulee menemään kaikki hyvin, sillä Bella on saanut kärsiä jo aivan tarpeeksi. Huu, kolme tuntia autossa istumista on yhtä tuskaa (paitsi jos nukkuu niin kuin minä - mutta se ei ole kivaa, kun sitten tulee pikkusisko, joka lyö ja käskee herätä :D )
Natural: Joo, niinhän se Siby siellä taisi olla. Siby on kiva :) Jotenkin niin tosi herttanen ja suloinen ja kaikkea. Siby tosiaan ehkä erosi kirjojen Sibysta, mutta koska tässä ficissä nyt kaikki on muutenkin vähän nurinkurin niin eiköhän tuokin nyt mene :D Vai mitä luulet? Hei, et muuten ole ainoa, joka jännittää 13.päivää. Whii, siihenhän on enää alle viikko aikaa :)
Anturajalka93: Hei ja tervetuloa vaan tännekin suureen lukija(stalkkaaja)kuntaani :) Yö antaa aina aikaa lukea ja kirjoittaa, mutta mun pitäisi varmaan jossain välissä nukkuakin. Kun päivät menee töissä ja illat teatterilla niin niin... Yö on ainoa mahdollinen aika lukea ja kirjoittaa. No, joka tapauksessa on mukavaa kuulla, että pidät. Tässä ficissä kaikki asiat ovat vähän nurinkurin, kuten se, ettei Bella tai Lucius olekaan kuolonsyöjiä tai että Siby ei olekaan niin parantumaton angstaaja ja pahanilmanlintu ;) Ja yleensä häkkilinnuilla on tapana vapautua - kuin myös Siriuksella :)

A/N: Eräs senna on mennyt jo päivissäkin ihan sekaisin ja luuli, että nyt on vasta tyyliin keskiviikko tai torstai... Ja sitten tajusi asian laidan kuin myös sen, että sehän olisi taas uuden luvun aika :) Joten tässä, olkaapa hyvät. Tää on varmaan tähänastisen kirjottajanurani taidonnäyte, kun kirjotan asiasta, josta mulla ei (edelleenkään) ole harmainta aavistusta muuten kuin sen perusteella, mitä olen kuullut ja lukenut :D





II luku
Pilvet tummuneet



Kun saavuin Malfoyn kartanolle, oli jo ilta. Aurinko oli aikoja sitten painunut mailleen, kaikkialla vallitsi utuinen hämärä, johon omaa taikaansa loivat hiljakseen putoilevat lumihiutaleet, jotka olivat kuin kirkkaita tähtiä tummaa taivasta vasten. Tuuli oli kuitenkin sen verran yltynyt, että tiesin hentoisen lumisateen piakkoin muuttuvan todelliseksi myrskyksi.

Kotitonttu laski minut sisälle kartanoon, jossa jälleen kerran oli täysi tohina päällä. Kotitonttuja juoksenteli ympäriinsä kantaen mukanaan ties mitä erinäisistä vaatekappaleista tyynyihin ja vesilaseihin.

En edes ehtinyt riisua takkiani tai ottaa pipoa pois pääsätni, kun riensin oleskeluhuoneeseen, jossa en alkuun meinannut päästä lainkaan selville tilanteesta. Sitten Draco juoksi luokseni silmät ihmetyksestä pyöreinä ja vaaleat, tavallisesti niin siistit hiukset, joka suuntaan hapsottaen.

”Arvaa mitä?” Draco kysyi. ”Arvaa mitä kohta tapahtuu?”

”No?” kysyin.

”Minä saan toisen serkun!” Draco hihkaisi innoissaan. ”Bella-täti saa vauvan!”

”Hän – mitä?!” kiljahdin.

”Niin”, Draco vakuutti. ”Tule vaikka katsomaan.”

Draco tarttui minua kädestä ja veti mukanaan huoneen nurkkaan, jossa Bella makasi lattialle levitettyjen huopien päällä kärsien ilmeisestikin suurista kivuista. Cissy oli polvistuneena hänen vierelleen puolillaan oleva vesilasi hiukan tärisevissä käsissään, ja Lucius tarkkaili tilannetta kauempaa nojatuolistaan.

”Bethy”, Bella kuiskasi havaitessaan minut. Kävin polvilleni hänen viereensä. ”Mikset varoittanut minua etukäteen, että tämä sattuu näin paljon? Luoja, Bethy, minä kuolen kohta.”

”Etkä kuole”, sanoin. ”Sitäpaitsi siinä vaiheessa, kun saat sen pienen, tuhisevan käärön käsivarsillesi niin siinä vaiheessa kyllä kaikki kipu unohtuu. Siinä vaiheessa kipu palkitaan.”

”Silti”, Bella totesi. ”Tämä on hirveää. En kestä. Aivan kuin joku käyttäisi minuun kidutuskirousta tai vastaavaa, sattuu niin paljon. Muistuta sitten, Bethy, ole niin kiltti, etten enää ikinä – helvetti – hanki yhtään lasta.”

”Muistutan toki”, hymähdin. ”Koeta nyt vain ottaa ihan rauhassa ja hengitä syvään niin kyllä se siitä sitten helpottaa. Etenkin tuo hengittäminen on tärkeää, jotta vauva saisi happea. Jos hengität vain nopeasti ja pinnallisesti, ei happea kulkeudu tarpeeksi vauvalle. Se ei ole hyväksi, sillä vauva tuossa tapauksessa voi jopa menehtyä.”

”Kiitos erittäin paljon nyt tuostakin, Bethy”, Bella tokaisi. ”Tahdotko kertoa vielä lisää juttuja, jotka saavat minut panikoimaan entistä enemmän?”

”Mutta se on totta”, sanoin rauhallisesti. ”Kauanko sinä olet jo maannut siinä kipujesi kanssa?”

”Liian kauan”, Bella totesi.

”Pari tuntia”, Cissy sanoi. ”Siitä lähtien, kun kivut alkoivat käydä jo niin lujiksi, ettei pystyssä enää pysynyt. Mistä sinä muuten arvasit juuri nyt tulla tänne?”

”Kävin Tylypahkassa Sibyn luona teellä”, kerroin. ”Hän sitten näki minun teekupissani puruista muodostuneen veneen, joka hänen mukaansa tarkoitti sitä, että ystäväni kaipaa minua, että minun pitäisi käydä hänen luonaan. No, minä otin neuvosta vaarin ja tässä nyt olen.”

”Bethy?” Bella kysyi. ”Lähdetkö sinä minun kanssani sairaalaan?”

”Lähden, jos vain tahdot minun lähtevän mukaasi”, sanoin.

”Minä... tahdon...” Bella totesi. Hän kohotti kättään minun puoleeni, ja minä tartuin siihen rauhoittavasti.

”Sitten minä myös lähden”, lupasin.

”Kiitos, Bethy”, Bella kuiskasi. ”Sinä olet todella hyvä ystävä. Paras, mitä minulla on koko elämäni aikana ollut.”

”Niin sinäkin olet minulle”, sanoin ja käännyin sitten taas Cissyn puoleen. ”Kuinka usein hänellä nyt on tullut supistuksia?”

”No se ei ole kovin tarkkaa”, Cissy selitti. ”Mutta nyt tässä puolen tunnin ajan ehkä noin kymmenen minuutin välein. Ovat alkaneet koko ajan tulla vain säännöllisemmiksi.”

”Ehkä sitten olisi aika lähteä”, totesin. ”Bella, sinun täytyy nyt nousta ylös.”

”En minä pysty”, Bella tokaisi.

”Pakko”, sanoin päättäväisesti. ”Minä nimittäin en ala sinua sairaalaan kantaa. Ja minulla ainakin silloin, kun Amanda syntyi niin seisoma-asento auttoi, kun kivut olivat pahimmillaan. Silloin lapsi asettuu kohdussa parempaan asentoon, eikä esimerkiksi paina häntäluuta. Äläkä huoli, kyllä sinä jaloillasi pysyt. Minä tuen sinua.”

Ujutin käteni Bellan selän alle ja nostin hänet ensin istualleen. Bella kiersi oman käsivartensa harteilleni. Meni pieni hetki ennen kuin onnistuin auttamaan kivuista kärsivän ystäväni jaloilleen.

”No?” kysyin. ”Tuntuuko niin pahalta?”

”Ei oikeastaan”, Bella sanoi. ”Itse asiassa... No, enpä tiedä. Jollain tavalla ehkä hieman parempikin olo.”

”Minähän sanoin”, hymähdin.

”Niinhän sinä sanoit”, Bella myönsi. ”Ja kyllä minä nyt tällaisissa asioissa uskon kokenutta ystävääni, joka on synnyttänyt jo kaksi lasta, vaikka onkin minua kymmenen vuotta nuorempi ja josta piti tulla hoitaja Pyhän Mungon synnytysosastolle, mutta joka sitten saikin osakseen kokopäivätyön nimeltä äitiys.”

”Kannattaakin uskoa”, totesin. ”Kyllä minä jos kuka näistä asioista tietää. Ehkä minusta vielä joskus se hoitaja sinne synnytysosastolle tuleekin.”

Silloin uusi supistus teki taas tuloaan, ja Bella irvisti kivusta, painoi kätensä vatsalleen.

”Älä vielä tule”, Bella kuiskasi. ”Älä vielä tule, kultaseni. Odota vielä pieni hetki, edes siihen saakka, että pääsemme sairaalaan asti.”

”Hyvin kaikki vielä menee”, tyynnyttelin. ”Ei mitään hätää, Bella. Siby näki kristallipallostaan, että kaikki tulee menemään hyvin, joten sinun ei tarvitse ottaa mitään paniikkia tästä.”

”Luotatko sinä ennustuksiin?” Bella kysyi epäillen. ”Kuinka usein hänen ennustuksensa ovat muka todella osuneet oikeaan?”

”Tarpeeksi usein”, sanoin hivenen loukkaantuneena. ”Minä luotan täysin Sibyyn ja hänen ennustuksiinsa, olen aina luottanut, kyllä sinun se pitäisi tietää. Siby oli minun ensimmäinen ystäväni.”

”Kyllähän minä sen tiedän”, Bella huokaisi. ”Mutta voisimmeko silti pitää kiirettä? Minulla on sellainen tunne, että tämä lapsi syntyy sekunnilla millä hyvänsä.”

”Mennään, mennään”, sanoin. ”Kiirehän tässä tulee. Onneksi tosiaan kävin Sibyn luona ja keskustelumme seurauksena sekä hänen kehotuksestaan päädyin juuri parahiksi paikalle.”

Bella tarttui vapaalla kädellään minua kädestä. Pysähdyimme. Bella katsoi minua suuret silmät epätoivoisena, huulet kalvenneina ja vapisten.

”Pysythän sinä sitten koko sen ajan minun vierelläni?” Bella varmisti.

”Tietenkin”, lupasin. ”Sen vuoksihan minä mukaasi olenkin tulossa. Ja pysyithän sinäkin minun vierelläni koko sen ajan, kun Belle syntyi, joten miksikäs en?”

”Missä Belle on?” Bella kysyi. ”Missä on Amanda? Jäävätkö he nyt yksin, kun sinä lähdet minun mukaani?”

”Sinä hourailet jo aivan omiasi, ystävä rakas”, sanoin. ”Amanda ja Belle ovat tietenkin kotona Siriuksen kanssa. Eivät he yksin jää, eivät tietenkään, enhän minä nyt sellaista voisi tehdä.”

”Hylkäisitkö sinä ennemmin minut yksikseni synnyttämään kuin jättäisit tyttäresi yksin?” Bella kysyi.

”Luulen niin”, hymähdin. ”Mutta siitä sinun ei nyt tarvitse huolehtia, sillä Sirius on kotona heidän kanssaan. Enkä minä sinua hylkää, älä kuvittelekaan. Mutta mennään nyt ennen kuin oikeasti synnytät siihen.”

Lähdimme hitaasti menemään kohti käytävää.

”Heippa, Bella-täti!” huikkasi Draco, joka oli kavunnut isänsä syliin seuraamaan tapahtumia. ”Nähdään sitten, kun tulet takaisin! Sitten, kun sinulla on vauva!”

Bella heilautti voimattomana pojalle kättään. Onnistuimme pääsemään käytävään ja sitä kautta myöskin eteiseen. Cissy tuli heti jäljessämme kantaen käsissään Bellan laukkua. Bella pujotti kengät jalkaansa ja salli minun auttaa itselleen takin päälle.

”Siellä on kylmä”, sanoin. ”Viima oli luja, kun tulin ja veikkaisin, että ulkona tällä hetkellä on lähinnä jonkin sortin lumimyrsky.”

Päätelmäni osoittautuivat todeksi, kun raskas ulko-ovi aukeni. Tuuli ujelsi hurjana puissa, edes pihaa ei voimakkaan lumipyryn takaa nähnyt. Ja tuiskusta eteemme astui sään koettelema mies nuhjuisissa ja pitkän matkan kuluttamissa vaatteissaan.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2011 15:20:33 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran
« Vastaus #107 : 08.07.2011 01:14:34 »
hei, hyvinhän sä tästä selviydyit :) Jotenkin jäi vähän tuntumaan siltä, ettei oikeen uskalla sanoa vielä yhtään mitään, kun jotenkin koko luku jäi niin jännittävästi kesken (: Hihi, tää on kyllä tosi ilkeetä jättää meijät viikoksi odottelemaan, mutta ollaanhan se aina huomattu, että odotus palkitaan :D Jänskätetään Bellan puolesta ja odotellaan ensi viikkoon ja toivottavasti sitten nähdään, mitä tässä kävi :)

Mä en nyt oikeen osaa sanoa mitään kovinkaan kunnollista, muuta kun että edelleenkin seuraavaa lukua kovasti odotellen ja kiitoksia tästä luvusta (:


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran
« Vastaus #108 : 08.07.2011 01:17:38 »
Haa! Toka kommentti!
Mäki vähän mietin, et pitäis nukkuaki, mut ootan, et on sopiva hetki avata kone inspiraatiolle herättämättä vanhempia. En pääse koneelle pariin päivään, ehk ensi yön taas ;)
Mut ei hypätä epäoleellisiin enää. Sujuvaa tekstiä edelleen, mikään virhe ei ainakaan paistanut esiin. Pidin kovasti Dracosta tässö luvussa, ja ihana, et ystävät auttavat hädässä. Sirius hoitaa lapsia, kun rakastettu auttaa ystävän sairaalaan. Ootan innolla uutta lukua ja Bellan lapsen nimeä!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran
« Vastaus #109 : 08.07.2011 15:49:07 »
Jeiii, uus luku!

Mielestäni onnistuit hyvin luvun kanssa - jos et jopa loistavasti!
Draco oli tässä luvussa jotenkin vain niin kiva, tykkäsin paljon :)

Bethy kyllä on aivan ihana ystävä Bellalle. Bethy tukee ja auttaa joka hetki ja on ystävä ja silleen. Ei voisi Bella parempaa toivoa.
Bella saa vauvan, jeei. Nyt jätit ilkeeseen kohtaan, koska tahdon tietää, mikä vauvelin nimeksi tulee ja onko hää tyttö vai poika - vai kenties kaksoset? :D Äää, haluan tietää!

Jännään kohtaan kyllä jätit, ja odotan innolla uutta lukua.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural, joka paistuu kohta varmaan elävältä...


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran
« Vastaus #110 : 15.07.2011 01:50:35 »
Lumille: No, sanopa ne loput sanottavasi (mitä et viimeksi vielä uskaltanut) sitten tämän luvun jälkeen :D Hyvä jos kelpaa, koska tosissaan pelottaa, etten osaa realistisesti kirjoittaa synnytyskivuista kärsivästä naisesta..
Anturajalka93: Joo, se nukkuminen vois olla ihan kiva, mutta mikäs tässä, kun enää yksi päivä töitä, kolme teatteriesitystä ja sitten koittaa loma :) Ja Sirius hoitaa lapsia, Cissy hoitaa lapsia, kaikki muut hoitaa lapsia paitsi Bethy itse - ainakin melkein ;)
Natural: No se on hyvä kuulla, että olen onnistunut tuon luvun kanssa. Ja toivon, että sen tein myös tämän uusimman kanssa :) Bethy tosiaan on Bellalle todella hyvä ystävä, kun on aina vain auttamassa. Ja vauvoista lisää tässä luvussa ;)

A/N: Onko kaikki lomalla tai jossain, kun tuntuu jotenkin tosi autiolta? Jos näin on niin pitäkää hauska loma ja nauttikaa siitä, ettei teidän tarvitse mennä aamulla töihin tai illalla teatterille. Ei sillä, en valita - muuten kuin töistä :D Tästä luvusta toivon totisesti, ettei se kovin pahasti feilaa, sillä edelleenkään minulla ei ole omakohtaista kokemusta aiheesta.. Mutta niin, tässäpä tämä :)




III luku
Paluu



Katsoimme miestä pitkän aikaa täysin lamaantuneina, kykenemättä saamaan sanaakaan ulos. Ovi painui hitaasti kiinni hänen takanaa, lunta tippui kynnysmatolle tummasta viitasta. Sitten mies otti hupun päästään, ja näimme hänen vaaleanruskeat, hapsottavat hiuksensa, ystävälliset, meripihkan väriset silmänsä, jotka katselivat meitä ennen aikojaan vanhentuneista kasvoista.

”Remus”, Bella henkäisi. Hän laski kätensä harteiltani, meni lähemmäs miestä ja kosketti tämän poskea kuin ei olisi uskonut miehen todella seisovan edessään. Kun Bella sitten viimein tajusi asian laadun, hänen silmänsä kostuivat ja hän heittäytyi miehen kaulaan. ”Remus.”

”Minä”, Remus myönsi.

”Voi Remus”, Bella kuiskasi. ”Sinä palasit.”

Bella astui askeleen taaksepäin, katsoi Remusta ja syleili sitten taas miestä, irrottautui hetkiseksi, syleili uudestaan ja lopulta viimein painoi huulensa tämän huulille. Vilkaisin Cissya ja hymyilimme hiljaa toisillemme. Bella oli kuin ei minkäänlaisista kivuista kärsisikään.

”Pakkohan minun oli palata”, Remus lopulta sai suunvuoron. ”Kai minun sentään pitää paikalla olla, kun oma lapseni syntyy?”

”Niin”, Bella nyökkäsi kyyneliä nieleskellen. ”Voi Remus, olen niin onnellinen, että olet taas täällä. Minun oli sinua hirveä ikävä.”

”Niin minullakin sinua”, Remus sanoi.

”Saitko sinä sen tehtäväsi suoritettua?” Bella kysyi.

”Se tehtävä...” Remus yritti. ”No, sanotaanko vaikka niin, että se on vielä hieman kesken, sillä en ehtinyt -”

”Kesken?” Bella varmisti. ”Mutta Remus... Tarkoittaako se sitä, että sinä -”

”Hmm... Remus”, keskeytin ennen kuin Bella sen pidemmälle ehti. ”Sinun vaimosi synnyttää tässä aivan piakkoin, joten veisitkö hänet nyt Pyhään Mungoon?”

”Joko nyt?” Remus hämmentyi. Nyökkäsin. ”Sittenhän me lähdemmekin aivan heti. Enhän minä ehtinyt kuin pyörähtää tässä ja heti pitää jo seuraavaan paikkaan mennä. En valita, en toki. Tietenkin me menemme. Menemme heti. Sattuuko sinuun kovastikin?”

”Ei enää yhtään”, Bella sanoi. ”Sinun paluusi sai kaiken kivun kaikkoamaan.”

”No, menkäähän sitten siitä”, hymähdin. ”Cissy, Bellan laukku.”

”Aivan”, Cissy tajusi ja ojensi laukun Remukselle. ”Tässä. Paljon onnea matkaan. Ja kaikkea hyvää sinulle, siskoseni.”

”Kiitos, Cissy-kulta”, Bella hymyili. ”Kyllä kaikki vielä hyvin menee, usko pois.”

Pyörittelin huvittuneena päätäni. Kuinka paljon Remuksen paluu olikaan Bellaan vaikuttanut, eihän tämä näyttänyt enää merkkiäkään itseään koettelevista kivuista.

”Kaikkein varminta ehkä kuitenkin olisi, että minä kantaisin sinut”, Remus sanoi. ”Huojut siinä jo hieman sellaiseen malliin, etten luota siihen, että jalkasi sinua kantaisivat. Tai siihen, että pysyt tuossa lumimyrskyssä edes pystyssä.”

”Et sinä minua jaksa kantaa”, Bella tokaisi.

”Ai en vai?” Remus kysyi. Bella pyöritteli päätään. ”Sehän nähdään.”

Kevyesti Remus nosti Bellan käsivarsilleen.

”Oikein loistavastihan minä jaksan”, Remus totesi ja astui lähemmäs ovea. ”Nyt mennään.”

”Odota!” Bella huudahti, ja Remus pysähtyi. ”Bethy, sinun pitää tulla mukaan.”

”Miksi ihmeessä?” hämmästyin. ”Remus on nyt täällä, hän kyllä pitää sinusta siellä hyvän huolen. Et sinä minua enää mihinkään tarvitse.”

”Sinä lupasit”, Bella sanoi vaativasti. ”Et sinä noin vain voi pettää lupaustasi sillä tekosyyllä, että mieheni sattui juuri paikalle saapumaan ja lähtee minun kanssani sairaalaan.”

”No hyvä on”, myönnyin silmiäni pyöräyttäen. ”Mutta turha sitten edes kuvitella, että minä synnytyssaliin tulisin, kun Remus nyt on vierelläsi. Odotan ennemmin käytävällä.”

”Siitä ehdimme kiistellä sitten lisää”, Bella hymähti. ”Mutta nyt kyllä mennään, tämä tulija on kohta jo käsissä. Tiedän, ettei ole enää paljonkaan aikaa.”

Avasin oven ja laskin Bellan ja Remuksen edelläni lumipyryyn. Vilkaisin vielä kerran Cissya, joka taisi olla vieläkin aivan hämillään tapahtuneesta. Heilautin kättäni, hymyilin hänelle ja suljin sitten oven takanani. Remus ja Bella olivat jo laskeutuneet portaat alas ja odottivat nyt pihamaalla jäisen viiman lyötävänä. Riensin heidän luoksensa.

”Se on menoa nyt”, totesin.

”Niin”, Bella myönsi. ”Kai sinä sitten varmasti tulet?”

”Tietenkin”, lupasin.

”Hyvä niin”, Bella sanoi. ”Sillä jos et tule, nirhaan sinut omin käsin.”

”Kyllä minä tulen”, vakuutin. ”Heti teidän perässänne. Menkää nyt.”

Pienen räksähdyksen saattelemina Remus ja Bella kaikkoontuivat paikalta. Puristin silmäni kiinni, keskityin ajattelemaan vain Pyhän Mungon sairaalaa ja käännähdin sitten kannoillani. Hetkeksi minut valtasi puristava tunne, en kyennyt hengittämään, lähestulkoon sain jo paniikkikohtauksen, mutta sitten se hellitti, ja pystyin taas hengittämään vapaasti.

”Bethy!” Bella huuteli jostakin kauempaa lumituiskusta. Seurasin ääntä ja onnistuin saavuttamaan hänet ja Remuksen. Tartuin lapasen peittämällä kädelläni Bellan paljaaseen käteen.

”Tässä olen”, sanoin.

”Hyvä niin”, Bella huokaisi helpottuneena.

Menimme sisään sairaalaan, jossa Bella välittömästi vietiin synnytyssaliin. Aika olisi käsillä, tiesin sen. Ei varmastikaan kestäisi enää kauaa, kun vauva pääsisi maailman näkemään.

Minä jäin käytävän puolelle istumaan ja odottamaan Remuksen seuratessa vaimoaan synnytyssaliin. Hetki meni ja sitten kuulin seinän toisella puolen Bellan taas kovaäänisesti valittavan kipujaan. Siitä ei kulunut kuin muutama minuutti niin salin ovi aukeni, ja Remus pisti päänsä käytävään.

”Bethy”, hän sanoi. ”Sinun on nyt aivan pakko tulla. Bella sanoo, ettei suostu synnyttämään, ellet sinä ole hänen vieressään.”

”Niinpä tietenkin”, huokaisin raskaasti, nousin ylös ja seurasin Remusta saliin.

Bella oli vuoteella puolittain istuvassa asennossa tummat silmät tiukasti ovelle naulaantuneena. Tyytyväinen hymy levisi hänen huulilleen, kun hän näki minun astuvan sisään. Suljin oven perässäni ja kiersin toiselle puolen sänkyä, otin Bellaa kädestä kiinni.

”Tulithan sinä”, Bella sanoi.

”Pakko kai se oli”, totesin. ”Sinä et kuulemma olisi muuten suostunut synnyttämään ollenkaan.”

Bella virnisti, mutta välittömästi hymy muuttuikin kivun irvistykseksi uuden supistuksen taas tehdessä tuloaan. Hänen sormensa tiukensivat otettaan kädestäni, hän puri hampaitaan yhteen.

”Nyt, ponnista”, hoitaja kehotti. ”Tämä vauva on pian täällä.”

Bellan otsa rypistyi keskittyneenä, kun hän teki hoitajan ohjeiden mukaan. Hän koetti parhaansa mukaan hillitä itsensä. Mutta Bellan itsehillinnän tietäen, se petti aivan loppumetreillä ja ensimmäisinä sanoinaan vauvaparka sai kuulla hirvittävän kirosanojen litanian.

Sitten Bella vaikeni kuullessaan vauvan rääkäisyn. Napanuora katkaistiin, vauva pestiin ja käärittiin pieneen huopaan. Bella katseli pitkän aikaa hoitajan käsissä olevaa pienokaista täysin vaiti.

”Antakaan vauva minulle”, Bella pyysi. Hänen kätensä irtosi omastani, kun hän ojensi käsiään ottaakseen vauvan vastaan. Bella laski vauvan rintakehänsä päälle, katsoi tuhisevaa kääröä pitkän aikaa täysin vaiti. Sitten hänen kätensä kohosi suun peitoksi.

”Vauva”, Bella kuiskasi liikuttuneena, kääntyi Remuksen puoleen ja otti miestä kädestä kiinni. ”Remus, minä olen äiti. Ja sinä olet isä.”

”Niin”, Remus myönsi lempeästi hymyillen. ”Niinhän me taidamme olla. Vanhemmat tälle pienelle kaunokaiselle.”

”Bethy”, Bella henkäisi. ”Kiitos. Kaikesta. En tiedä, miten muka oikeasti pärjäisin ilman sinua. Olet ollut minulle korvaamaton apu. Sinun täytyy tulla tämän lapsen kummiksi. Sinun ja Siriuksen. Eikö vain Remus?”

”Kyllä, juuri niin”, Remus vakuutti. ”Kai te tulette?”

”Jos te vain tahdotte”, sanoin.

”Kyllä me tahdomme”, Bella vakuutti. ”En ole varmaan koskaan nähnyt mitään näin kaunista. Meidän pieni lapsemme, meidän pienokaisemme.”

”Onnea vain äidille ja isälle”, hymyilin. ”Onnea pienen tyttären johdosta.”

”Mitä sinä sanoit?” Bella kysyi.

”Onnea pienen tyttären johdosta”, toistin. ”Teidän pienokaisenne nimittäin on tyttö.”

”Tyttö”, Bella maisteli sanaa suussaan. ”Kuulitko, Remus? Meillä on tytär.”

”Kuulin kyllä”, Remus hymähti. ”Ja mikäli sinua yhtään tunnen, olet jo nimenkin ehtinyt valmiiksi miettiä.”

”Niinhän minä olen tainnut tehdä”, Bella myönsi hymyillen. Hän katseli vauvaa sylissään, silitteli hiljakseen tämän mustia hiuksia. ”Minusta Elisabeth olisi hyvä nimi. Jos se vain sinulle käy.”

”Minusta se on kaunis nimi”, Remus sanoi. ”Kaunis kuin tyttäremme. Hän on sitten siis Elisabeth.”

”Niin”, Bella nyökkäsi. ”Elisabeth Lupin. Häntä voisi kai kutsua Bethyksi. Mutta luulen, että jo sekin on tarpeeksi vaikeaa, että on olemassa Belle. Senkin kanssa tapahtuu aivan tarpeeksi sekaannuksia, joten luulen, ettemme kutsu tytärtämme Bethyksi vaan Ellieksi. Vai mitä luulet?”

”Luulen, että niin on parasta”, Remus myönsi.

”Mitä sinä luulet, Bethy?” Bella kysyi.

”Olen täysin samoilla linjoilla Remuksen kanssa”, hymähdin. ”Silloin voisi nimittäin vielä enemmän sattua sekaannuksia kuin Bellan ja Bellen kanssa.”

”Se on hyvin mahdollista”, Bella sanoi. ”Mutta Ellie on hyvä. ”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran
« Vastaus #111 : 15.07.2011 02:04:04 »
Hei, täähän meni hyvin, etkä sä ollenkaan feilannu tän luvun kanssa :) on toi remus kyllä aika ihmemies, kun noin täydellisellä ajotuksella pääsi tulemaan :D hihii, mutta ihanaa että hän palasi ja jotenkin vaan aaws (: Ja bella aika ihmenainen, kun noin nopeasti tuo sujui :D

Lainaus
”Bethy”, hän sanoi. ”Sinun on nyt aivan pakko tulla. Bella sanoo, ettei suostu synnyttämään, ellet sinä ole hänen vieressään.”

hihi :D Tosi sulonen ja ihana luku muutenkin, vauvat on ihania ja pikku-Elisabeth varmasti oikeen söppänä :) Hihii, tää taitaa olla joku uus ennätys, kun mulla ei tällä kertaa mennykkään miljoonaa vuotta kommentin kirjottamiseen :D mutta hei, kiitos kaunis jälleen kerran ja taas jonkun sen miljoonannen kerran mä jään tänne odottelemaan jatkoa ! :)


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran
« Vastaus #112 : 15.07.2011 11:28:00 »
”Joko nyt?” Remus hämmentyi. Nyökkäsin. ”Sittenhän me lähdemmekin aivan heti. Enhän minä ehtinyt kuin pyörähtää tässä ja heti pitää jo seuraavaan paikkaan mennä. En valita, en toki. Tietenkin me menemme. Menemme heti. Sattuuko sinuun kovastikin?”

”Ei enää yhtään”, Bella sanoi. ”Sinun paluusi sai kaiken kivun kaikkoamaan.”

Awws! Aivan loisto kohta!

Myös pidin, kun Bella pakotti Bethyn tulemaan mukaan, eikä suostunut synnyttämään ilman sitä, ja toi nimi oli aivan ihana! Jotenki sopi kuvioon! Aivan loisto! Tällä kertaa tuli ilon kyyneleitä :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran
« Vastaus #113 : 22.07.2011 22:12:28 »
Lumille: Jeejee, hyvä etten feilannut :) Katsos Bellalla sujui synnytys nopeaan kun jo Malfoylla ikuisuuden oli kärvistellyt synnytyskipujen kourissa. Ja Remus nyt vain on tuollainen ihmemies :D Totta kai pikku-Ellie on suloinen, kuinkas muutenkaan.
Anturajalka93: Ai kauhia, kun mie itketän ihmisiä.. No ei, onhan se ihan hyvä juttu. Kai. Luulisin ainakin. Kai se on hyvä juttu, itkeminen on joskus ihan kivaa :) Bella on itsepäinen kuin mikä ja olen varma, että ellei Bethy olisi Bellan käskystä tullut mukaan synnytykseen, olisi Bella jättänyt takuulla synnyttämättä ;)

A/N: On se hyvä, kun on melkein kartalla näissä viikonpäivissä. Mutta joka tapauksessa muistin tämän luvun tähän laittaa ja se on jo sentään jotakin :) Kauhean hiljaiselta vaan vaikuttaa - sekä täällä että kaikkialla muualla. Lomailkaa rauhassa, kun vielä voitte :D




IV luku
Luottamuksen arvoinen



Avasin oven ja astuin sisälle hämärään eteiseen. Jätin lumen peitossa olevat ulkovaatteeni naulakkoon, potkin nopeasti kengät jalastani. Huomasin olohuoneesta kajastavan valon, kuulin ääniä sieltä suunnasta.

”Bethy?” miehen ääni kysyi. ”Sinäkö siellä?”

”Minäpä minä”, huikkasin.

Sitten huoneesta kuului ilahtuneita riemunkiljahduksia, ja Amanda ja Isabelle riensivät minua vastaan, heittäytyivät halaamaan jalkojani. Sirius ilmestyi näkyviini heti heidän jälkeensä.

”No hei vaan”, tervehdin. ”Miten te olette valveilla vielä tähän aikaan? Sirius, sinun piti laittaa tytöt aikaisin nukkumaan. Minä oikeasti luotin sinuun. Onko tämä sinusta aikaisin? Kello on kymmenen.”

”Eivät he suostuneet menemään nukkumaan”, Sirius puolustautui. ”He sanoivat menevänsä nukkumaan vasta sitten, kun äiti tulee kotiin. En minä onnistunut suostuttelemaan heitä.”

”Olet aivan liian lepsu”, totesin. ”Amanda, tehän lupasitte totella Siriusta sillä aikaa, kun äiti on poissa.”

”Niinhän me tottelimmekin”, Amanda vakuutti. ”Olimme ihan kiltisti koko ajan, usko pois. Paitsi että Belle kiukutteli syömisen kanssa, mutta muuten. Missä sinä olit näin kauan?”

”Niin tosiaan”, Sirius sanoi. ”Kello on jo kymmenen. Mistä sinä tulet näin myöhään?”

”No siis alkuunhan olin Sibyn luona teellä”, kerroin. ”Siby muuten lähetti teille paljon terveisiä, etenkin sinulle, Amanda. Hän lupasi tulla kesällä käymään, kun koulut ovat loppuneet ja hänellä on loma. Siby kehotti minua käymään Malfoylla ja oikeastaan hyvä että menin, sillä sitten päädyinkin loppujen lopuksi Pyhään Mungoon, sillä Bella ja Remus saivat tyttären tässä pari tuntia sitten.”

”No nyt kyllä käsitän, miksi sinulla kesti”, Sirius totesi. ”Tietenkin sinun piti päästä auttamaan parasta ystävääsi.”

”Niin”, myönsin. ”Mutta oikeastaan minut pakotettiin mukaan, vaikkei Bella oikeasti minua olisi siellä edes tarvinnut.”

”Mitä tarkoitat?” Sirius kysyi.

”Remus tuli takaisin”, kerroin. ”Vain hetkeä ennen kuin lähdimme sairaalaan.”

”Remus tuli...” Sirius yritti hieman hämillään. ”Remus tuli takaisin?”

”Niin”, vahvistin. ”Remus tuli takaisin.”

Hitaasti leveä hymy ilmestyi Siriuksen kasvoille ja sitten hän kaappasi minut lujaan syleilyynsä. Olin arvannut hänen ilahtuvan suunnattomasti ystävänsä paluusta, kouluvuosiensa ainoan ystävän, joka enää oli hengissä.

Niin, aivan, Peter Piskuilan oli kuollut. Eräänä päivänä hänet oli vain löydetty kuolleena sellistään. Hän oli ollut riutunut, ja epäiltiinkin, että mies oli tyystin vain lopettanut syömisen, kuollut siihen. Lehdestä tämän kaiken olimme lukeneet. Artikkeli asiasta oli ollut pieni, ministeriö ei kai tahtonut asiasta sen enempää kertoa, ettei kukaan vain alkaisi arvostella Azkabanin karuja olosuhteita.

Mutta yhtä kaikki, Remus oli nyt kuitenkin palannut. Ainakin hetkeksi. Bellalle hän ei sitä ollut vielä suostunut kertomaan, mutta saattaessaan minua, kun olin lähdössä kotiin, hän sanoi, ettei tehtävä tosiaan ollut vielä suoritettu vaan täysin keskeneräinen. Hän kertoi joutuvansa vielä jossain vaiheessa lähtemään takaisin saattaakseen tehtävänsä loppuun, mutta olevansa vielä ainakin jonkin aikaa Bellan sekä pienen tyttärensä kanssa.

”Äiti! Äiti! Äiti!” Isabelle kiljui.

Sirius laski minut irti, ja käännyin katsomaan pientä, kesällä jo kaksi vuotta täyttävää tytärtäni, jonka tummat kiharat pomppivat samaa tahtia innostuneen tytön kanssa.

”No mitä?” kysyin.

”Saiko Bella-kummi vauvan?” Isabelle kysyi.

”Sai”, myönsin. ”Tyttövauvan.”

”Kivaa”, Amanda riemuitsi. ”Mikä on vauvan nimi?”

”Elisabeth Lupin”, kerroin. ”Eli kutsumanimeltään siis Ellie. Siitä muuten tulikin mieleeni, Sirius, että meidät halutaan lapsen kummeiksi. Minä olen jo suostunut, mutta entäs sinä?”

”Tietenkin minä suostun”, Sirius sanoi. ”Sehän on suuri kunnia.”

”Niin”, myönsin. ”Mutta nyt, tytöt, heti paikalla nukkumaan, kun ette kerran Siriusta suostuneet tottelemaan ja menemään nukkumaan silloin, kun hän käski.”

”Mutta...” Amanda mietti pitkään ja hartaasti, ”eihän Sirius edes käskenyt meitä nukkumaan.”

”Mitä?” kysyin.

”Niin”, Amanda vakuutti, ja Isabelle nyökytteli ponnekkaasti isosiskonsa vierellä.

Käänsin hitaasti katseeni Siriukseen, jonka suupieliä nyki ja joka parhaansa mukaan vältteli minua katselemalla pitkin seiniä.

”Sirius Musta”, totesin vaativasti, ja mies käänsi katseensa viimein minuun. ”Kuinka sinä saatoit? Minä oikeasti luotin, että tekisit ohjeitteni mukaan, mutta ei. Muistuta, etten enää koskaan jätä sinua lapsenvahdiksi.”

”Sen teen”, Sirius hymähti.

”Tämä ei ole naurun asia”, tokaisin. ”Oikeasti, nyt lopeta.”

”Ei ole naurun asia, ei sitten lainkaan”, Sirius sanoi täysin vakavissaan. ”Muuten vain sinua itseäsikin naurattaa. Älä naura, Bethy. Tämä ei ole naurun asia. Älä naura, älä edes kuvittele nauravasi.”

”No niin, nyt tytöt nukkumaan”, hymähdin. ”Ja Sirius, me keskustelemme tästä vielä kahden kesken.”

Nostin Isabellen syliini ja pienoisista vastusteluista huolimatta kannoin tytön hänen ja Amandan yhteiseen huoneeseen. Riisuin hänet ja puin pyjamaan.

”Amanda, pue pyjamasi -” aloitin ja käännyni katsomaan taakseni, mutten nähnytkään esikoistani missään. Olin olettanut hänen tulleen heti takanani huoneeseen, mutta ilmeisesti näin ei sitten ollutkaan käynyt. ”Amanda?”

”Niin?” kuului kysymys jostakin kaukaa.

”Nyt heti paikalla nukkumaan”, käskin.

”En tule!” Amanda huusi.

”Sirius!” huikkasin. ”Tuo Amanda nukkumaan!”

Hetken aikaa meni, sitten kuulin Amandan juoksevan huoneiden läpi nauraen karkuun miestä, joka koetti saada hänet kiinni. Lapsen helkkyvä, suloinen nauru täytti koko talon ja sai minutkin hymyilemään. Vain Isabelle näytti myrtyneeltä.

”Minä en mene nukkumaan, jos ei Amandakaan!” Isabelle ilmoitti kovaan ääneen.

”Amanda tulee nukkumaan aivan kohta”, sanoin. ”Heti kun Sirius vain saa hänet tänne.”

Eikä kulunut aikaakaan, kun Amandan kirkas nauru muuttui kiukkuisiksi huudoiksi. Vilkaisin Isabellea, joka huulet mutrussa seisoi sängyllään odottaen isosiskoaan, katse tiukasti ovelle suunnattuna. Hymähdin hiljaa itsekseni, kun Sirius ilmestyi huoneeseen kantaen rimpuilevaa Amandaa sylissään.

”Laske minut alas!” Amanda komenteli lähinnä huvittunutta miestä takoen pienillä nyrkeillään tämän rintaa. ”Nyt heti! Päästä irti! Minä en mene nukkumaan, en! Minä haluan valvoa! Tyhmä Sirius, päästä minut alas!”

”Ole hyvä, Bethy, ota tyttäresi”, Sirius totesi antaen Amandan minun syliini. ”Minä menen keräämään voimia. Hän väsytti minut täysin juoksentelemalla ympäri taloa.”

”Sinulla on vain huono kunto”, hymähdin. ”Ala sitten mennä siitä niin minä laitan tytöt nukkumaan.”

Sirius poistui. Laskin Amandan tämän omalle sängylle, pakotin pukeutumaan pyjamaan. Koko ajan tyttö kiukutteli, haukkui pyjamansa, kun kaatui pujottaessaan jalkaansa toiseen lahkeeseen, kirosi Siriuksen suohon, eikä osoittanut aikomustakaan rauhoittua.

”No niin, Amanda”, sanoin. ”Koeta nyt hieman edes hillitä itseäsi, äläkä käytä tuollaista kieltä. Mistä sinä ylipäätän olet noita sanoja oppinut?”

”Bellalta”, Amanda totesi.

”Niinpä tietenkin”, huokaisin. ”Pitääkö minun ottaa vielä Bellakin puhutteluun asiasta, millaista kieltä käytetään lasten kuullen?”

”Mitä turhia?” Amanda kysyi. ”Minä olen oppinut jo kaiken.”

”Selkeästi”, tokaisin. ”Mutta silti. Amanda, sinä olet vasta kolmevuotias. Ja kyllä Bellalta pitäisi omaakin harkintakykyä löytyä, aikuinen ihminen sentään. Vai onko hän menettänyt vähäisenkin järkensä?”

”On”, Amanda sanoi hymyillen leveästi. ”Ja Bella itse aina sanoo, ettei hänellä koskaan ole mitään järkeä ollutkaan.”

”No se on kyllä huomattu”, huokaisin. ”Mutta nyt nukkumaan. Katso nyt, miten Bellekin on jo miltei unessa. Sitten kun olet nukkunut tämän yön ja muutaman lisää kiltisti niin voit päästä katsomaan Bellan ja Remuksen vauvaa.”

Amanda pujahti nopeasti peiton alle ja painoi päänsä tyynyyn. Hän katsoi minua suurin, kirkkain silmin, jotka tulvivat uteliaisuutta. Kohotin kulmiani kysyvästi.

”Onko Ellie Bellan näköinen?” Amanda kysyi.

”On hän melko lailla”, vastasin. ”Mutta hänellä on Remuksen silmät.”

”Milloin me pääsemme näkemään hänet?” Amanda jatkoi.

”Sitten kun he pääsevät sairaalasta”, sanoin. ”Siinä voi kestää muutama päivä. Toki se hieman riippuu siitä, kuinka nopeasti Bella toipuu ja tietenkin myös vauvan voinnista. Esimerkiksi kun sinä synnyit niin olimme sairaalassa viikon ajan, koska synnyit niin paljon etuajassa, että jouduit olemaan tarkkailussa jonkin aikaa pienen kokosi vuoksi. Sitten taas kun Belle syntyi, emme olleet sairaalassa kuin pari päivää.”

”Oliko isä paikalla, kun minä synnyin?” Amanda kysyi.

”Oli”, myönsin. ”Kuinka niin?”

”Ajattelin vain”, Amanda sanoi. ”Entä sitten silloin, kun Belle syntyi?”

”Ei”, totesin. ”Silloin hän ei ollut. Mutta silloin Bella oli vierelläni. Aivan niin kuin minäkin nyt hänen.”

”Senkö vuoksi Bellasta tuli Bellen kummi?” Amanda kysyi.

”Senkin vuoksi”, sanoin. ”Mutta suurin syy siihen kuitenkin oli se, että Bella on paras ystäväni. Hänestä olisi tullut jo sinun kummisi, mutta isäsi ei oikein pitänyt Bellasta, joten Sibysta sitten tuli sinun kummisi.”

”On Sibykin kiva”, Amanda totesi.

”Muistatko sinä edes häntä?” kysyin. ”Olit alle vuoden ikäinen, kun hänet viimeksi näit.”

”En varmaankaan kovin hyvin”, Amanda sanoi. ”Mutta hän on kuitenkin minun kummini ja lähettää lahjoja aina jouluna ja syntymäpäivänä ja kirjoittelee aina välillä. Siby on kiva.”

”Niin on”, myönsin. ”Ja onhan hänkin hyvä ystäväni.”

”Oikeastaan en edes tiedä, kumpi on kivempi, Siby vai Bella”, Amanda sanoi. ”En minä osaa päättää.”

”Ole hiljaa, Amanda”, Isabelle mutisi omasta sängystään. ”Minä yritän nukkua.”

”Käykää nyt molemmat nukkumaan”, kehotin lempeästi hymyillen. Painoin kevyen suukon Amandan otsalle, jonka jälkeen kävin sen tekemässä myös Isabellelle. ”Hyvää yötä. Nukkukaa hyvin.”

”Hyvää yötä”, kuului kuorossa.

Heilautin taikasauvaani. Valot sammuivat. Poistuin huoneesta ja jätin oven takanani hieman raolleen, sen verran vain, että muuten pimeään huoneeseen pääsi edes hiukkasen valoa. Isabellella nimittäin oli lievä pimeänpelko.

Lähdin kohti oleskeluhuonetta ja käännyttyäni käytävästä huoneen ovelle lähestulkoon kiljahdin säikähdyksestä, kun silmäni peitettiin. Onneksi kuitenkin tunnistin Siriuksen, ja tytöt saivat jatkaa nukkumistaan ilman minkäänlaisia häiriöitä.

”Ihan rauhassa vaan”, Sirius hymähti. ”Tule, mutta pidä silmät kiinni.”

Sirius otti minua käsistä kiinni ja johdatti hiljaa eteenpäin. Emme me kauaa kulkeneet, tiesin meidän päätyneen oleskeluhuoneeseen, mutten ymmärtänyt, mitä salattavaa Siriuksella oikein oli.

”Nyt voit avata silmäsi”, Sirius sanoi.

Tein hänen pyyntönsä mukaani ja hämmästyin näystä, joka minua kohtasi. Sohvapöydällä paloi kaksi pitkää kynttilää viinipullon ja kahden jalallisen lasin molemmin puolin. Sirius vei minut sohvalle istumaan, tuli itse viereeni ja kaatoi viiniä laseihin, joista toisen antoi minulle.

”Jos sinä kuvittelet lepytteleväsi minut tällä niin turha toivo”, sanoin. ”Sinä et laittanut tyttöjä nukkumaan, vaikka nimenomaan käskin sinun sen tehdä. Jos luulet, että tämä korvaa sen niin et kyllä -”

Sirius painoi sormensa huulilleni, jotta vaikenisin. Katsoin häntä tiukasti silmiin, mutta lopulta hellyin kuitenkin hymyilemään. Olihan se suloista, mitä hän oli tehnyt minut lepytelläkseen, vaikken oikeasti edes vihainen ollutkaan.

”Voi sinua”, huokaisin. ”Teitkö sinä tämän minun vuokseni?”

”Tietenkin”, Sirius sanoi. ”Ja sen vuoksi, että rakastan sinua, Crista Embeth Mimieux.”

”Niin minäkin sinua”, hymähdin ja painoi suudelman Siriuksen huulille.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran
« Vastaus #114 : 22.07.2011 23:04:00 »
Jeiii kaksi lukua jatkoa(joista toista en huomannut aiemmin)!

Luku III:
Pidin kovasti. Ihanaa, kun Bella sai vaavelin :D . Ja Bethy on ihana, kun on ystävänsä rinnalla.
Bella oli ihana, kun hän ensin vaati Bethyn mukaan Mungoon ja sitten päättäväisesti päätti olla synnyttämättä jos ei Bethy hänen vierelleen tulisi.

Osaat hyvin kirjoittaa näitä tälläisiä lukuja, vaikka ei sinulla henkilökohtaista kokemusta ole.
Virheitä en huomannut ja teksti oli sujuvaa.

Luku IV:
Tästäkin luvusta pidin. Ja Belle ja Amanda on ihanan itsepäisiä :D ! Siriuskin on ihana, jotenkin niin omaitsensä.
Tämä luku oli kerrasaan ihana!

Lainaus
Sirius poistui. Laskin Amandan tämän omalle sängylle, pakotin pukeutumaan pyjamaan. Koko ajan tyttö kiukutteli, haukkui pyjamansa, kun kaatui pujottaessaan jalkaansa toiseen lahkeeseen, kirosi Siriuksen suohon, eikä osoittanut aikomustakaan rauhoittua.

”No niin, Amanda”, sanoin. ”Koeta nyt hieman edes hillitä itseäsi, äläkä käytä tuollaista kieltä. Mistä sinä ylipäätän olet noita sanoja oppinut?”

”Bellalta”, Amanda totesi.

”Niinpä tietenkin”, huokaisin. ”Pitääkö minun ottaa vielä Bellakin puhutteluun asiasta, millaista kieltä käytetään lasten kuullen?”

”Mitä turhia?” Amanda kysyi. ”Minä olen oppinut jo kaiken.”

”Selkeästi”, tokaisin. ”Mutta silti. Amanda, sinä olet vasta kolmevuotias. Ja kyllä Bellalta pitäisi omaakin harkintakykyä löytyä, aikuinen ihminen sentään. Vai onko hän menettänyt vähäisenkin järkensä?”

”On”, Amanda sanoi hymyillen leveästi. ”Ja Bella itse aina sanoo, ettei hänellä koskaan ole mitään järkeä ollutkaan.”

”No se on kyllä huomattu”, huokaisin. ”Mutta nyt nukkumaan. Katso nyt, miten Bellekin on jo miltei unessa. Sitten kun olet nukkunut tämän yön ja muutaman lisää kiltisti niin voit päästä katsomaan Bellan ja Remuksen vauvaa.”

Amanda pujahti nopeasti peiton alle ja painoi päänsä tyynyyn. Hän katsoi minua suurin, kirkkain silmin, jotka tulvivat uteliaisuutta. Kohotin kulmiani kysyvästi.
Tämä kohta oli ihan pakko saada lainata. Tämä oli aivan mahtava! :D

Samoin myös huulile nousi hymy tässä kohdin:
Lainaus
”Sinulla on vain huono kunto”, hymähdin. ”Ala sitten mennä siitä niin minä laitan tytöt nukkumaan.”

Ja minä en ole ollut lomalla, vaan konekiellossa taas vaihteeksi, syystä X , mutta älä luulekkaan, että unohtaisin nämä sinun tekstisi! Muuten minä suutun ja minä... ööh... tuota noin... no minä teen jotain todella kamalaa.

Jatkoa odotellen, kumartaen ja kiittäen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran
« Vastaus #115 : 23.07.2011 03:31:42 »
Arvaa mitä? Sä oot koukuttanu mut! Mun piti olla ohikulkumatkal tääl finis, mut sitte huomasinki, et jatkoa oli, nii sit se vei uneni.
Tost luvust tuli "elävästi" mieleen, ku viime yön näin unta, et Sirius oli isäni, eikä pitäny, ku kuuli olevani Dracon kaa yhes. Nää kelmit pyörii pääs kokoajan, eipä ihme, et julkasin ekaa kertaa tääl yhen kelmifikin...

Mut asiaan! Sirius on aivan the best! (bestman!) toi Bethyn ja Siriuksen kina oli kiva, ja pidin Siriuksen ajavan takaa Amandaa, ja se lepyttelyviini oli ihana!

Tää on ihanaa lukee sun sujuvia tarinoita!

PS. Tuli melkein ilonkyyneliä, asiaan varmasti vaikutti, et veli nukkuu samas huonees mökil ollessani nyt.
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran
« Vastaus #116 : 23.07.2011 12:09:26 »
A-P-U-A! Kolme uutta lukua! Olen nyt todella, todella paljon myöhässä. Olimme Norjassa yhden viikon ja sen jälkeen en ole oikein ehtinyt käydä finissä ja... Mitä oikein selitän? Kommentoidaan mielummin ihanaa ficciäsi.

Pidin näistä kaikista uusista luvuista, mutta tämä kaikkein uusin oli ehdoton suosikkini! Sirius oli todella kiva ja hauska, samoin Amanda ja Belle. Ihanaa, että Remus palasi ja, että he saivat hurmaavaan lapsen.

Odotan innolla jatkoa!

Hermione

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran
« Vastaus #117 : 23.07.2011 22:37:32 »
hihii, aivan ihanainen luku jälleen kerran ♥ Sirius on ihana ja Amanda ja Isabelle on ihania ja vähän kaikki on ihania :D aaws, mä olen edelleen ihan palavasti rakastunut tähän ficciin :D sä kirjottelet ihanaisesti ja kaikkea muuta, tää on vaan niin kovinkovin ihana :)

Lainaus
Koko ajan tyttö kiukutteli, haukkui pyjamansa, kun kaatui pujottaessaan jalkaansa toiseen lahkeeseen, kirosi Siriuksen suohon, eikä osoittanut aikomustakaan rauhoittua.

haha, tää oli tosi ihana kohta :D sä saat vaan niin kovin sulosen tästä, että mä aina lukiessani hihittelen tosi tyhmän näkösesti ja mun kommintit on täynnä ihana ja aww -sanoja :D hihii, mutta hei, kiitos jälleen kerran tästä sulle ja niin, näitä on aina tosi ihana lueskella :)


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran
« Vastaus #118 : 29.07.2011 00:53:13 »
Natural: Voi sinua, Natte rakas (huomaatko, mä oon keksinyt sulle lempinimen? :D ). Mä olen ihan varma siitä, ettei Bella olisi synnyttänyt, ellei Bethy olisi hänen viereensä tullut. Olisi jotenkin niin Bellaa päättää olla synnyttämättä, vaikka vauva on jo tuloillaan :D Amanda on itsepäinen, koska on viettänyt liikaa aikaa Bellan seurassa, ja Belle on itsepäinen, koska puolet lasta kummiinsa.. ;)
Anturajalka93: Voi ei, olen pahoillani, että olen koukuttanut sinut. Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi :) Hihi, mä pystyn niin sieluni silmin näkee Siriuksen ajamassa takaa kolmevuotiasta punapäätä, joka kieltäytyy menemästä nukkumaan :D Ja Sirius nyt on vaan niin semmoin ihana romantikko, että pitihän sitä lepyttelyviiniä tähän ottaa.
Hermione: Hei, toivottavasti Norjassa oli kivaa. Mä olin pari kesää sitten Norjassa vajaan viikon ajan ja silloin siellä ainakin oli oikein hauskaa ja lämmintä :) Mutta niin joo, kiva kuulla, että olet pitänyt. Ja tiiätkö, mikä oli kaikkein parasta (tai no, parasta ja parasta..) siinä, että Bella ja Remus sai lapsen. Nimittäin se, että 'ensimmäisinä sanoinaan vauvaparka sai kuulla hirvittävän kirosanojen litanian' :D
Lumille: Mä huomaan, että sun kommentit on aina vähän täynnä sanoja ihana ja aww, mutta hei, ei se mitään :D Mun mielestä on kiva kirjoitella välillä vähän tämmöstä, eikä aina vaan sitä angstangstangst -juttuja. Etenkin nyt kun ei itsellä oikeen mene hyvin ja lähinnä vaan angstituttaa ja muuta niin tää on oikein kivaa vaihtelua :)
Bea: Hey you, welcome back! Kyllä niitä lukuja taisi kolme kappaletta olla. Huudetaan yhessä HALLELUUJAAH!!! Tai mitä jos huudettaisiin mieluummin vaikka NYAAAAAAH :D Mä en usko, että Bellasta välttämättä tässä ihan samanlaista äitiä tulee kuin Palapelisotkuissa, koska näiden kahden Bellan ero on sangen huomattava ;) Hyvä muuten kuulla, etten feilannut synnytyksestä kirjoittamista, sillä tosiaan ei sitä omakohtaista kokemusta aiheesta löydy (katotaan muutaman vuoden päästä uudestaan..). Bethy tosiaan taitaa olla hieman ylisuorittaja, liian kiltti, eikä oikein osaa sanoa ei. Saapa nähdä, mihin tuollainen vielä joku päivä johtaa ja omakohtaisesta kokemuksesta voisin sanoa, ettei välttämättä mihinkään kovin hyvään..

A/N: Hihihii, tuli jotenkin kiva olo, kun alkaa keskellä yötä tällaista tekstiä oikolukea (älkääkä edes kuvitelko, että vielä pariin tuntiin olisin nukkumaan menossa!). Mutta jotenkin hassua sillai, kun taustalla soi Chisun Oi, muusa ja sitten lukee tällasta ja on angstinen olo ja lähinnä vaan itkee, kun alkaa kuunnella tuon kappaleen sanoja tietyssä kohtaa ja ajatella asioita taas.. Hmh, mä oon muutenkin tainnut olla vähän hassulla päällä tällä viikolla (järjestin kirjahyllyn uuteen uskoon, piirsin paljon kuvia ja lauloin joululauluja.. tässä on nyt jotain mätää :D )




V luku
Kaunis on luoksesi kaipuu



Kaikki kuitenkin meni hyvin ja kolme päivää sairaalassa vietettyään Bella ja Ellie pääsivät palaamaan takaisin Malfoyn kartanolle. Jo samana päivänä saimme Remukselta viestin, että Bella tahtoi meidän tulevan vierailulle.

Niinpä me lähdimme matkaan. Lunta tuli edelleen taivaan täydeltä, pyry ei ollut laantunut mihinkään suuntaan muutamassa päivässä. Lumentulo peitti näkyvyyden lähes täysin, mutta onneksi matka ei ollut pitkä ja selvisimme siitä verraten hyvin.

Kartanolla Draco oli innoissaan ottamassa meitä vastaan Cissyn kanssa. Tai oikeammin sanottuna Draco oli ottamassa Amandaa vastaan.

”Hei, arvaa mitä?” Draco aloitti välittömästi astuttuamme ovesta sisään. ”Minulla on uusi leluluudanvarsi. Sain sen äidiltä ja se on kiva. Sillä voi ihan oikeasti lentääkin. Tahdotko tulla kokeilemaan?”

”En minä nyt”, Amanda sanoi. ”Minä tulin katsomaan vauvaa.”

”Niin”, Draco hymyili. ”Ellie on minun serkkutyttöni, ja minä olen saanut pitää häntä sylissäni. Bella-täti antoi Ellien eilen sairaalassa minun syliini.”

”Hmh”, Amanda tuhahti. ”Et sinä varmasti edes osannut pidellä vauvaa oikein.”

”Kyllähän varmasti osasin”, Draco väitti. ”Takuulla osasin. Enkö vain osannutkin, äiti?”

”Kyllä, kyllä”, Cissy hymähti ja pörrötti poikansa tukkaa. ”Jättäkää takkinne vain siihen kotitontuille ja tulkaa peremmälle.”

Kotitontut ottivat ulkovaatteemme hoitaakseen, ja sitten seurasimme Cissya oleskeluhuoneeseen, johon kaikki elämä tuntui keskittyneen täysin. Lucius istui omassa nojatuolissaan tavalliseen tapaansa sanomalehteä lukien. Bella oli sohvalla käpertyneenä Remuksen syliin, katseli lempeästi hymyillen edessään kehdossa nukkuvaa tytärtään.

”Bella-täti!” Draco huudahti.

”Shh, kultaseni”, Cissy hyssytteli. ”Ellie nukkuu.”

Bella pakotti itsensä irrottamaan katseensa kehdossa uinuvasta pienokaisesta. Meidät nähdessään leveä hymy levisi hänen kasvoilleen, hän nousi ylös ja tuli luoksemme. Samalla myös Remus nousi ylös ja tuli halaamaan Siriusta.

”Hei”, Bella tervehti halatessaan minua. ”Miten menee?”

”Meilläkö?” hämmästyin. ”Meillähän menee oikein loistavasti. Mutta tuntuu jotenkin, että parempi olisi kysyä, miten sinulla menee.”

”Hyvin”, Bella sanoi.

”Hyvinkö vain?” kysyin.

”Niin”, Bella myönsi ja mietti hetken. ”Tai oikeastaan ihanasti. Olen onnellinen siitä, että Remus on taas täällä ja meillä on pieni tyttäremme. Hei, Sirius. Hei, Amanda ja Belle.”

Bella laski irti minusta, kävi polvilleen lattialle ja sulki molemmat tyttäreni yhtä aikaa syleilyynsä.

”Hei vain, pikkuiset”, Bella sanoi.

”Minä en ole pikkuinen”, Amanda tokaisi ja vetäytyi kauemmas Bellasta. ”Belle on pikkuinen, minä en. Minä olen jo kolmevuotias eli en ole pieni.”

”En minäkään ole pieni, Amanda”, Isabelle sanoi ja kääntyi katsomaan isosiskoaan.

”Kyllä te molemmat olette vielä pikkuisia”, Bella hymähti. ”Dracokin on vielä pieni, joten niin olette tekin.”

”Enkä muuten ole”, Draco totesi. ”Minä olen iso poika.”

”Pieni sinä olet”, Bella sanoi. ”Et vielä edes viiden vanha. Olet pieni niin kuin Amanda ja Bellekin.”

”Minä en ole pieni!” Amanda intti. ”Äiti, Bella on tyhmä.”

”Voi sinua, Amanda”, hymähdin ja nostin tytön syliini. Amanda kietoi kätensä kaulalleni ja katsoi Bellaa pahasti. ”Mutta älä silti katso Bellaa tuolla tavalla, se ei ole kovinkaan kilttiä.”

”Mutta Bella ei ole kiva”, Amanda sanoi. ”Minä en ole pieni niin kuin Belle.”

”En minä ole pieni”, Isabelle totesi.

”Kyllä olet”, Bella hymyili. ”Minun pikkuiseni. Kummin kulta. Eikös?”

”Joo!” Isabelle innostui ja halasi Bellaa. Bella kietoi kätensä tytön ympärille ja nousi viimein ylös lattialta.

”Tahdotko sinä tulla katsomaan Ellietä?” Bella kysyi. Isabelle nyökytteli innokkaasti hänen sylissään. ”Mennään sitten. Mutta pitää olla hiljaa, koska hän nukkuu nyt.”

”Äiti, minäkin tahdon mennä katsomaan Ellietä”, Amanda kuiskasi korvaani.

”Kyllä mekin voimme sinne mennä”, sanoin ja menin Bellan vierelle kehdon luokse, jossa laskin Amandan lattialle. Tyttö kurkotti kehdon laidan ylitse nähdäkseen rauhallisena nukkuvan pienokaisen, joka tuhisi hiljaa ohuen peittonsa alla.

”Tässä on Elisabeth”, Bella kertoi Isabellelle.

”Olinko minäkin noin pieni, kun synnyin?” Isabelle kysyi.

”Olit ehkä vielä hitusen pienempi”, Bella vastasi. ”Minä nimittäin olin paikalla, kun sinä synnyit. Tosin sillä hetkellä vannoin, etten itse koskaan tulisi lapsia hankkimaan.”

”Miksi?” Isabelle uteli.

”Koska sinusta lähti niin kova ääni, että korvani melkein särkyivät”, Bella hymähti.

Isabelle vaikeni ja katsoi Bellaa räpytellen hämmentyneenä pitkiä ripsiään. Suuret, tummat silmät katsoivat naista ihmetellen.

”Kummitätisi vain huijaa sinua, Belle rakas”, sanoin. ”Ei sinusta nyt sentään niin kova ääni lähtenyt. Ainakaan läheskään yhtä kova kuin Bellasta itsestään, kun Ellie syntyi.”

”Mutta oliko minä oikeasti noin pieni?” Isabelle kysyi hämillään.

”Olit sinä”, myönsin. ”Mutta Amanda oli vielä pienempi.”

”Onko Amanda joskus ollut minua pienempi?” Isabelle hämmentyi.

”Ei oikeastaan”, sanoin. ”Mutta kun Amanda syntyi, hän oli paljon pienempi kuin mitä sinä olit, kun synnyit.”

”En minä ollut pieni”, Amanda tokaisi. ”Enkä minä nytkään ole pieni, vaikka Bella onkin tyhmä ja väittää niin.”

”Et, et”, hymähdin. ”Bella nyt vain on tuollainen. Toivoa vain sopii, että pikku-Elliestä tulee enemmän järkevän ja rauhallisen isänsä kaltainen kuin tuollainen äitinsä kaltainen sekopää.”


**


Kotimatkalla emme saaneet Siriuksen kanssa olla rauhassa hetkeäkään Amandan ja Isabellen selostuksilta. Tyttöjen suut kävivät koko ajan, kumpikin puhui toisen päälle, eikä kumpikaan juurikaan toista kuunnellut.

Kotona sama meno jatkui vain entistä hurjempana. Isabelle alkoi kuitenkin pikkuhiljaa väsyä, mutta Amandaan pikkusiskon väsymys vaikutti vain siten, että tytön ääni alkoi käydä entistä kovemmaksi, ettei toinen vain nukahtaisi. Tai mikä pahempaa, ettei hän itse nukahtaisi.

Lopulta iltapalan syötyään Isabelle nukahti syliini. Kannoin tytön hänen ja Amandan huoneeseen, puin yöpukuun ja peittelin lopuksi painaen vielä kevyen suukon pienen tytön otsalle. Koko sinä aikana hän ei herännyt.

”Hyvää yötä”, kuiskasin ja lähdin huoneesta vain saadakseni ovella vastaan unisena silmiään hieroskelevan esikoiseni. ”Oletko sinä tulossa nukkumaan?”

”Olen”, Amanda totesi. ”Minua väsyttää.”

”Nyt on kyllä ihme tapahtunut”, sanoin. ”Amanda Melody Mimieux on väsynyt ja tulee täysin vapaaehtoisesti ja omasta tahdostaan nukkumaan.”

Amanda meni edelläni huoneeseen, pukeutui yöpukuunsa ja pujahti sitten peiton alle. Polvistuin hänen vuoteensa vierelle ja hetken aikaa silittelin hiljakseen tytön punaisia hiuksia. Amanda katsoi minua vaitonaisena kuin pohtisi päässään elämää suurempia asioita.

”Äiti?” hän kysyi äkkiä

”No mitä, kulta pieni?” kysyin. ”Mitä sinulla on sydämelläsi?”

”Minä tahtoisin vain tietää, missä meidän isämme on”, Amanda kuiskasi. ”Minun ja Bellen. Kun Remus on Ellien isä, ja Lucius on Dracon isä niin kuka sitten on meidän? Missä on meidän isämme?”

”Voi kulta, kun minä en tiedä, missä hän on”, sanoin. ”Olen nähnyt hänet viimeksi aikoja sitten, kauan ennen Ellien syntymää, kun olin käymässä Viistokujalla Bellan kanssa.”

”Milloin me olemme nähneet isän viimeksi?” Amanda kysyi. ”Kun minä en muista.”

”Et sinä voikaan muistaa, kun olit vielä niin pieni”, kerroin. ”Belle ei ole nähnyt häntä lainkaan. Muutimme pois hänen luotaan ennen Bellen syntymää.”

”Miksi me muutimme pois?” Amanda kysyi.

Aloin jo tulla hieman vaivaantuneeksi ja levottomaksi tyttäreni kysymyksistä. Vaikkakin ne olivat täysin viattomia, pienen lapsen kysymyksiä, joita tämä teki, kun ei pystynyt vielä ymmärtämään kaikkea, joita tämä teki oppiakseen elämää, oppiakseen maailmasta.

”Me vain...” mietin, ”emme tulleet enää toimeen keskenämme.”

”Miksi?” Amanda kysyi.

”No...” punnitsin vaihtoehtoja ja asettelin sanojani tarkkaan. ”Sinähän muistat sen ajan, jolloin Sirius oli Azkabanin vankilassa, etkö muistakin?”

Amanda nyökkäsi.

”Mutta Sirius oli syytön. Oikea syyllinen oli Peter Piskuilan.”

”Niin”, myönsin. ”Oli periaatteessa isäsi vika, että Sirius sinne joutui.”

”Ai”, Amanda sanoi ja oli hetken hiljaa, pohti selvästikin asioita päässään. ”Ja senkö takia me muutimme pois? Koska sinä et tykännyt isästä, koska hänen takiaan Sirius joutui Azkabaniin?”

”Niin kai”, sanoin.

”Rakastitko sinä Siriusta jo silloin?” Amanda kysyi yllättäen minut täysin.

”Olimme vain ystäviä”, onnistuin kuitenkin hämmennykseltäni sanomaan.

”Okei”, Amanda totesi ja vaikeni taas hetkeksi miettimään asioita. ”Onko Sirius nyt vähän niin kuin meidän isämme, kun asumme hänen kanssaan täällä?”

”Kyllä kai”, myönsin. ”Vähän niin kuin. Mutta käy sinä nyt nukkumaan, huomenna on taas uusi päivä edessä.”

”Joo”, Amanda sanoi. ”Hyvää yötä.”

”Hyvää yötä”, hymyilin. ”Ja kauniita unia, kultaseni.”

Painoin kevyen suukon tyttäreni otsalle, nousin sitten ylös ja tein lähtöä huoneesta. Ovella vielä käännyin, heilautin taikasauvaani, ja huone pimeni. Juuri ja juuri saatoin erottaa pienen hahmon vuoteessa peiton alle käpertyneenä.

”Äiti?” Amanda kuiskasi.

”Niin?” kysyin.

”Minä tahtoisin tavata isän.”

Tuo pienen tytön hiljainen, viaton pyyntö keskeltä pimeyttä pysäytti hetkeksi koko minun maailmani.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran
« Vastaus #119 : 29.07.2011 01:25:53 »
aawws, Amanda on aivan tosi sulonen! Aivan ihanainen luku taas (miten tää aina alkaa näin? :D) ja draco ja amanda ja belle on aivan ihania :) Lopetus oli loistava, ja varmasti toi oisi hämmentävää kuulla, mutta jotenkin kovin kaunista :) Tuleehan noi ajatukset aina jossain vaiheessa sitten esille, ja varmaan paljon enemmän sitten kun Amanda vielä kasvaa.

ja niin, sä saat aina tänne sekaan ujutettua kaikkea hauskaa :D Mä oon huomannu aina hihitteleväni itekseni kun lueskelen näitä :)

Lainaus
”Koska sinusta lähti niin kova ääni, että korvani melkein särkyivät”, Bella hymähti.

Hihi :D Ja jotenkin vaan toi Bellan ja Bethyn ystävyys on niin kovin ihana juttu kanssa, ja varsinkin kun se noin hyvin pelaa tossa perheen ja kaiken muun rinnalla :) aaws, toi oli kanssa ihana kohta :D

ja aaws, sä olet ihana :) toivottavasti sä saat nyt noita asioita vähän järjestettyä :) hihii, ja joululaulut on ihania, vaikka joulupuu on rakennettu on varmasti oikeesti maailman masentavin laulu.. Ja sitten se joku tonttulaulu, missä lauletaan jotain siihen suuntaan kuin hetken kestää elämä, ja sekin synkkää ja pimeää.. :D okei, ehkä mä lopetan höpöttelyn joululauluista (alko muuten soimaan päässä, se kivsu porolaulu!) ja lopetan tän kommentin (oonkohan mä ehtinyt kirjottaa tätäkin puoli tuntia) tähän :) Niin ja kiitoksia vielä tästä luvusta!