Sanalla sanoen: Michael Gambon Dumbledorena! Äijähän riehuu kuin olisi itse pääosassa koko elokuvasarjassa eikä ikä painaisi yhtään!
Otetaanpa esimerkiksi Liekehtivän Pikarin kohtaus, jossa Harryn nimi on tullut pikarista ja opettajat vetäytyvät pohtimaan tilannetta sivuhuoneeseen. Dumbledoren pitäisi olla rauhallisin kaikista ja ottaa tilanne maltilla, mutta mitä tekee Michael Gambon?!? Ryntää tuulispäänä huoneeseen kuin paraskin satasen juoksija, tarttuu Harrya olkapäistä ja pusertaa seinää vasten kuin yleinen syyttäjä karjuen samalla täyttä kurkkua: "HARRY, HARRY! LAITOITKO NIMESI LIEKEHTIVÄÄN PIKARIIN!!!??!"
Rauhoittuisi nyt hyvä mies, laittaisi ne lasit päähän, mitkä siihen nenälle kuuluvat ja ottaisi sen %&"#@*n helyn pois siitä parrasta!!!
Älä nyt herranjestas Dumbledoren käytöksestä Gambonia syytä vaan käsikirjoittajia ja ohjaajaa, jotka ovat huomattavasti enemmän vastuussa siitä, mitä elokuvassa tapahtuu. Gambonilla on käsikirjoitus, jonka mukaan se näyttelee, ei se sitä itse päättänyt, että teenpä Dumbledoresta OOC:n. :roll: Se partakoru (lol) taas on todennäköisesti puvustajan tai jonkun heiniä, tuskin se Gambon sitä itse keksi. Tai mistäs sen tietää, mutta jos ei se niitä kirjoja ole lukenut niin tuskin se Dumbledoren hahmoon itse menee mitään lisäilemään (tietäessään, että lisäys voi mennä metsään).
Eikö Gambon ole lukenut Pottereita?! Miten ne päästivät sellaisen tyypin näyttelemään Dumbledorea, joka ei tiedä roolihahmostaan yhtään mitään?
Alan Rickman (Severus) ei myöskään ollut lukenut Pottereita kirjoittaessaan sopimuksen. (Myöhemmin se kyllä luki ne, koska se oli aivan pihalla tapahtumista (ja ekan kirjan luettua piti tietty lukea kaikki

)). Ei näyttelijöillä ole mitään kirjojenlukupakkoa, koska ne ovat edelleen ne käsikirjoittajat ja ohjaaja, jotka niiden toiminnan määräävät. No, ehkä voi olla helpompi näytellä jos tuntee roolihahmot kirjojenkin perusteella - hankala sanoa kun en ole näyttelijä - mutta hahmojen teoista ja repliikeistä näyttelijät itse eivät ole vastuussa. :roll: (Ennen kuin joku viilaa pilkkujani, tiedän tiedän, näyttelijät voivat itsekin ehdottaa reploja sun muuta, improvisoida ja näin, mutta se improvisaation määrä on kuitenkin hyvin pieni verrattuna ennalta kirjoitetun määrään.)