Kirjoittaja Aihe: Twilight: Mitä jos Mikesta tulee vampyyri? S | ficlet  (Luettu 3557 kertaa)

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Nimi: Mitä jos Mikesta tulee vampyyri?
Kirjoittaja: nnora
Ikäraja: S
Fandom: Twilight
Pituus: 400 sanaa, ficlet(tai kvarttiraapale :D)

Genre: drama, angst (vaihtoehtoinen loppu: ääliöhuumori)
Hahmot/paritus: Mike Newton (Bella/Edward, yksipuolinen Bella/Mike)
Summary: Mike on muuttunut vampyyriksi, luullen saavansa Bellan, mutta oli väärässä.
 
Vastuunvapaus: Hahmot S. Meyerin(ja kaikki muu minkä tunnistatte), minä vain leikin.
Varoitukset: Spoilaa mielestäni Aamunkoita.

A/N: Ensimmäinen julkaistu ficcini, rakentavaa palautetta mielellään ottaisin vastaan. :)



Katselin kateellisena, kun Bella sanoi 'tahdon' Cullenille ja Cullen asetti sormuksen hänen sormeensa ja suuteli tätä pitkään ja syvään. Kuulin kun Jessica henkäisi ihastuneena vieressäni. Minua ei kiinnostanut heidän häänsä pätkän vertaan, olin täällä vain Bellan vuoksi Jessican raahaamana. "On kohteliasta tulla", hän oli sanonut ja miettinyt sitten, pukisiko valkoisen vai vaaleansinisen mekkonsa.

Myöhemmin, hääjuhlassa, kun se iso ja lihaksikas Cullen viihdytti häävieraita vitseillään, ja Jessica nauroi ja jutteli vieraille. Istuimme nurkkapöydässä ikkunan vieressä. "Psssst!" kuului ikkunasta ja käänsin katseeni Bellasta sinne. Ulkona oli nuori nainen, joka oli kaunis ja kalpea. Hänellä oli punertavan vaaleat hiukan kihartavat hiukset, kullankeltaiset silmät ja hän hymyili.
"Tuletko tänne?" Liikuin nopeasti seinänviertä pitkin ovelle ja siitä ulos.
"Mike Newton?" Nyökkäsin ja katsoin häntä ihaillen kysyvästi. Hän oli kaunis, muttei voittaisi Bellaa.
"Tanya."

"Haluatko kostaa Cullenille?" hän kysyi tuttavallisesti, katsellen minua tarkkailleen suoraan silmiin, etsien valheita. En vastannut ääneen, nyökkäsin vain.
"Haluatko päästä Cullenin tilalle, tanssimaan Bellan kanssa?" Nyökkäsin.
"Olet jo kuukauden päästä Cullenin tilalla, jos noudatat neuvojani. Minulla on kana kynittävänä tuon huor-, anteeksi, Bellan kanssa..."
"Kättä päälle? Sinulle Cullen, minulle Bella?" kysyin ääneen. Tanya nyökkäsi sovinnollisesti ja kätteli lyhyesti hymyillen hieman. "Se saattaa olla hiukan kivuliasta, mutta tule." hän ilmoitti ja kaappasi minut olallensa kevyesti, kuin painaisin höyhenen verran.

Noin kuukausi myöhemmin

Minä olin Se Oikea Bellalle. Minun olisi pitänyt olla se, jonka vitseille Bella nauraa. Minun olisi pitänyt viedä Bellaa ulos, elokuviin ja syömään. Minä olisin ollut paljon hauskempi. Minä olin parempi kuin se kiiltokuvapoika. Edward Cullen. Minä olen - ei, anteeksi, olin elinvoimaisempi.

Mutta nyt olen samanlainen kuin Edward Cullen, komea ja vahva kiiltokuvapoika.

Mutta en silti saanut Bellaa itselleni ja elämäni, - jos tätä elämäksi voi kutsua - on pilalla. Olen hirviö. Kalpea iho, vahvuus, nopeus, kurkkua korventava verenhimo ja verenpunaiset silmät paljastavat sen. Olen vampyyri. Ja Bellallapa onkin tytär sen saastaisen Cullenin kanssa ja he ovat naimisissa. Minulla ei ole mitään.

Ja kaunis Bellani. Kova ja kylmä kuten minäkin. Ja Tanya. Petturi. Mutta hänkään ei saanut mitä halusi. Mutta hän oli meistä kahdesta se, kumpi pakeni Kanadaan. Minä seison ylväästi päätökseni takana.


VAIHTOEHTOINEN LOPETUS FICILLE, jatkakaa suoraan varsinaisen ficin perään allaoleva vaihtoehtoinen humour-loppu.

No, okei, tuota ei usko ihminenkään, skipataan se lause ja käydään tuolla Port Angelesissa juomassa yhdet ihmiset! Kaikkihan sen tietää, ettei Mike Newton saa haluamaansa! Ja sitä paitsi Emmett on paljon parempi kuin Bella. Hänellä on jotain lihaksiakin, toisin kuin sillä.... öh, mikä hänen nimensä olikaan? En muist- Iiiks! Tuolla on Emmy! Hän on niiin söpö....

"Emmiee......!"
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 20:46:40 kirjoittanut Vanilje »
suurin aarre on ymmärrys rajaton

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Mitä jos Mikesta tulee vampyyri? K7
« Vastaus #1 : 23.11.2010 19:49:56 »
Nyt sä sit julkasit tän! Joo´o. Hienoa, et kirjotit tohon ton alun, etkä jättän sitä sellasseks ku ekaa kertaa lähetit ton siis ainoaa kertaa. Tykkäsin täst enemmän kuin sillo aluks. Toi vaihtoehtonen loppu oli kyl mun mielest liian sekava, mut sopii sun kirjottamaks just täydellisesti :P :P Seko ihminen seko kirjoitus. :P :P :P Leikkiä leikkiä. Turha yrittää tappaa mua, vaik siit voiski olla hyötyy. Hmm... Nii sori ajatus karkas. Nii oli kyl ihan ok mun mielest.

Aimtist
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Deep

  • Vieras
Vs: Mitä jos Mikesta tulee vampyyri? K7
« Vastaus #2 : 25.11.2010 07:27:21 »
Olipa tää jänskä  ;)
Tanyan pystyy hyvin kuvitteleen noin tyhmäks et se luulee voivansa erottaa Bellan ja Edwardin.

Mut toi loppu?!  ;D
Hieman repesin ja se idea meni vähän ohi, pitääkin lukee uudestaan  :)

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Vs: Mitä jos Mikesta tulee vampyyri? K7
« Vastaus #3 : 28.12.2010 16:45:05 »
Kiitos kommenteistanne! Toi loppu oli joo vähän ääliöhuumoriksi tarkoitettukin :---DD

Any more comments? =)
suurin aarre on ymmärrys rajaton

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Vs: Mitä jos Mikesta tulee vampyyri? K7
« Vastaus #4 : 29.12.2010 17:23:19 »
kiva kun laitoit ton vaihtoehtoisen lopun :D Voin kuvitella.... :D

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Mortti

  • Vieras
Vs: Mitä jos Mikesta tulee vampyyri? K7
« Vastaus #5 : 01.01.2011 23:49:06 »
Hmmh. Miken ajatuksia on useimmissa ficeissä aika hauska lukea. Hänestä saa hyvän pellen tarvittaessa. Olisi ollut tosin mukava lukea hieman vakavampaa tekstiä, mutta toisaalta vaikea kuvitella että kukaan jaksaisi kirjoittaa vakavaa tekstiä Mike Newtonista. Loppu jätti kaiken hieman auki, harmillisella tavalla. Odotin jotain sellaista kuin että Newton vetää lärvit (tyhjentämällä esimerkiksi pari alkoholistia kitaansa tai jotain vastaavaa) ja menee sitten lääppimään rouva Cullenia, sen illan päättyen mukavasti siihen että hänen päänsä + muut ruumiinosat revitään hitaasti yksikerrallaan irti ja hänet poltetaan roviolla. No jaa, tuon tapauksen voi (liiankin helposti) kuvitella omassa päässään, joten tuskin jäätiin paljosta paitsi.

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Mitä jos Mikesta tulee vampyyri? K7
« Vastaus #6 : 06.01.2011 20:46:40 »
Tää oli ehkä vähän tylsä, mutta idea oli silti hyvä.
Tällaisen yhden, aika yleisen virheen löysin.

'Ja' -sanan eteen ei tule pilkkua.
Lainaus
Mutta en silti saanut Bellaa itselleni, ja elämäni, - jos tätä elämäksi voi kutsua - on pilalla.
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Vs: Mitä jos Mikesta tulee vampyyri? K7
« Vastaus #7 : 07.01.2011 14:22:53 »
Jee, kommentteja!

dramaqueen, kiitos  kommentistasi!

Mortti, kiva saada kritiikkiä, josta voi ottaa opiksi ja toi idea oli aika hyvä, mutta ihan lyhykäiseksi tämän suunnittelin joten toi roviolla polttaminen ei taida oikein sopia. :( Ensi kerralla sitten!

Kotitonttu, kiitos kommentistasi, tää oli mun eka ficci ja angstia, jossa on vaihtoehtoisena loppuna lähes ääliöhuumoria, joten ehkei tästä muuta voi odottaakkaan kuin tylsää, kun noiden lisäksi lisätään vielä herra Newton sinne. :D Korjailen ton vian tuolta! (:

More comments, anyone? (ah-niin-rakas-osaavaisuuteni englannin kielen suhteen)
suurin aarre on ymmärrys rajaton