Kirjoittaja Aihe: Kuinka monta kertaa olette kirjanne lukeneet  (Luettu 35010 kertaa)

retsu

Re: Kuinka monta kertaa olette kirjanne lukeneet
« Vastaus #40 : 31.07.2007 17:48:39 »
En ole aivan varma, en ole tainnut laskea ensimmäisten kirjojen jälkeen. Useamman kerran kuitenkin, viisi ensimmäistä toistakymmentä kertaa ainakin. Puoliverisen prinssin ehkä noin viidesti. Englanniksi Viisasten kiven pari kertaa, Feeniksin killan kerran, Puoliverisen prinssin kolmesti ja Deathly Hallowsin kerran. Haaveena olisi lukea englanniksi nuo muutkin. : )

Sierra

« Vastaus #41 : 31.07.2007 20:48:11 »
VK oon lukenut jotain 14 kertaa, (alotin lukemaan pottereita kun olin seittemän sit)
SK taas vaan jotain, hmm, 6-7 kertaa? En oo ihan varma.
AV lukenu just tasan 10 kertaa,
LP oon lukenut jotain 9 kertaa...
Ööm, FK varmaan satamiljoonaa kertaa :D einyt ihan, varmaan 15 kertaa, joo ihan totta on mulla sitten muutakin elämää :D
PP taasen oon lukenu vaan viis kertaa,
DH tähän mennessä lukenut kolme kertaa, neljäs kerta menossa...
Siinä ne...

Ja sitten onhan nää 'koulukirjat', Ihmeotukset ja niiden olinpaikat ja Huispaus kautta aikojen oon lukenu jotain neljä kertaa.

Paris

« Vastaus #42 : 01.08.2007 17:59:45 »
Onhan ne muutaman kerran tullut luettua. 1-4 Olen lukenut suomeksi jotain vähän alle 10 kertaa. Joskus silloin kauan sitten ennen kuin FK ilmestyi, luin niitä todella useasti, niin on noita kertoja vähän kertynyt. 5 ja 6 olen lukenut kumpaisenkin vain muutaman kerran. Lisäksi olen lukenut osan niistä englanniksi.
I walk along these no name streets
And wave goodbye to all

Luce

« Vastaus #43 : 01.08.2007 18:31:44 »
Kirjat ykkösestä neloseen on varmaankin viidesti tullut kahlattua läpi, vitonen neljästi ja kutonen kolmesti. Siitä siis näkee, että omaan tapanani aina lukea kaikki potterikirjat läpi, kun uusi on tulossa. Luultavasti kannattaisi aloittaa tässä joskus myöhemmin syksyllä taas, kun seiska ja viimeinen tulee suomeksi. (Kärsivällisyyteni ei riitä siihen, että jaksaisin lukea sen englanniksi.)
It's all... part of the plan.

amorito

• FF100 11/100
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #44 : 01.08.2007 21:10:49 »
Okei, huh, etten ole ainut miljoonaankertaanlukija ^__^ Tai siis, Viisasten kiven olen lukenut ~20 kertaa (laskuissa menee sekaisin aika helposti), Salaisuuksien kammion ehkä muutaman kerran vähemmän, ~15 kertaa, Azkabanin vangin 3-4 kertaa, Liekehtivän pikarin varmaankin 3 kertaa (paitsi suosikkikohtaukseni, Voldemortin ja Harryn kamppailun siellä hautuumaalla ehkä pari kertaa erikseen 8D), Feeniksin killan ja Puoliverisen prinssin ehkä kahdesti molemmat ja nyt Deathly Hallowsin pian kaksi kertaa.

Harmi kun olen seonnut laskuissa, aiemmin muistin ne tarkemmin (Nerurilla on ylihyvä muisti tai sitten se pitää kirjaa -__-).
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

huksi

• Vieras
« Vastaus #45 : 01.08.2007 22:27:10 »
Mä aloitin nyt pitkästä pitkästä aikaa lukemaan näitä alusta asti putkella ja ihan mielenkiintoista kun on unohtanut kaikki hauskat läpät mitä esim. VK:stä löytyy :---D

Kaikki kirjat olen lukenut enkuksi kerran. Suomeksi sitten ykkösen ja kakkosen paristi, kolmosen varmaan kolkyt kertaa (..no, iski kerran vähän buumi), nelosen ehkä viisi kertaa ja vitosen ja kutosen kahdesti. Seiska on tullut nyt kerran luettua, ehkä kohta uudestaan niin tulisi luettua vähän huolellisemmin eikä hotkien :--D

titsku

« Vastaus #46 : 01.08.2007 22:36:16 »
Ensimmäiset neljä kirjaa on kyllä tullu luettua moneen kertaan, jotenkin ala-asteella olin hirmuinen lukutoukka ja luin Pottereita uudelleen ja uudelleen. : D Joten ne on luettu ainakin kymmenisen kertaa kaikki. Yläasteella mun lukuinto vähän lopahti, enkä sitten näitä uudempia Pottereita ole jaksanut lukea niin montaa kertaa. Feeniksin Killan olen lukenut kahdesti ja niin myös Puoliverisen Prinssin. Uusimman kirjan olen kerran lukenut, varmasti lähitulevaisuudessa luen sen vielä uudelleen. :> Voisin kyllä pitää pienen Pottermaratonin ja lukea ne kaikki kirjat, parista ensimmäisestä kirjasta löytyy varmaan kaikenlaisia juttuja joita en edes muistakaan.
it's so lonely when you don't even know yourself

Dementor

• aktiivisin epäaktiivilainen
    • Hurraa
« Vastaus #47 : 02.08.2007 12:59:01 »
En ehkä muista kunnolla, mutta noin kolme kertaa olen kirjat lukenut. Poikkeuksena viimeiset kolme, Puoliverisen prinssin olen lukenut kaksi kertaa, Feeniksin killan muistaakseni myös.
Ja Deathly hallowsin alle puoliksi (eli olen juuri lukemassa sitä). Se on ainut kirja, mitä olen lukenut englanniksi. Puoliveristä prinssiä tosin yritin, mutta ei oikein onnistunut, luin siitä englanniksi kaksi sivua.
veturi, taksi, valtamerilaiva

melody

« Vastaus #48 : 02.08.2007 14:22:29 »
Ykkönen, kakkonen ja kolmonen on tullut luettua reilu 10 kertaa jokainen.
Nelosen ehkä 8 tai 9 kertaa.
Vitosen ja kutosen molemmat n.5 kertaa
ja seiskan kerran :)
-You will lose everything-

minoru

« Vastaus #49 : 02.08.2007 19:21:47 »
1-5 kirjat oon lukenut kaikki varmaan about 12 kertaa, Azkabanin vangin varmaan vielä sitten jotain 15 kertaa, koska se on lempi Potter-kirja. ^^; Noiden 1-5 kirjojen aikoihin olin ihan lukutoukka Potter-fani ja luin niitä kirjoja jatkuvasti, mutta nyt Potterit on jääneet melkein kokonaan pois lukulistalta... Kutosen olen lukenut kaksi kertaa ja seiska on nyt menossa ekaa kertaa. : D Potterit on siitä hyviä kirjoja, että niistä löytää tosiaankin aina jotain uutta joka lukukerralla. ^^ Kaikki kirjat olen lukenut sekä englanniksi & suomeksi (paitsi seiska tietenkin vain englanniksi). Half-Blood Prince oli eka, minkä luin heti sen ilmestyttyä ensin englanniksi. Kunhan saan seiskan loppuun, pitää varmaan pitää Pottermaraton pitkästä aikaa, lukea kaikki kirjat järjestyksessä ykkösestä seiskaan, kun en oo lukenut Pottereita nyt vuoteen, kunnes nyt tuota seiskaa...

Wagner

« Vastaus #50 : 03.08.2007 13:00:38 »
En edes tiedä. :D
Kaikki seitsemän kirjaa olen lukenut englanniksi, suomeksi kaikki kuusi jo ilmestynyttä kirjaa ja ruotsiksi viisi ensimmäistä kirjaa, koska kutosta ei ole kukaan ostanut. :D
Suomeksi olen lukenut nuo arviolta 10-15 kertaa kaikki paitsi Puoliverin prinssin, PP:n ehkä jonkun 6-8 kertaa. :D Aina, kun ei ole muuta lukemista, tartun johonkin Potteriin ja aloitan lukemisen. :D Azkabanin vangin ja Viisasten kiven olen kyllä varmaan lukenut melkein 20 kertaa, koska niistä pidän eniten, Deathly Hallows on myös todella hyvä, sen voisinkin lukaista kohta toiseen kertaan. :p
Olen pitänyt itselläni pottermaratooneja monta kertaa jolloin luen ne kaikki. :D Kerran luin kaikki suomeksi, sitten englanniksi ja sitten ruotsiksi. :D Enkä edes kyllästynyt! :p Tykkään vain lukea niitä.
Villa #7
Silva #21
VALENCIA CF
<3

Sweetie

« Vastaus #51 : 06.08.2007 17:27:56 »
Hmm en tarkkaan kykene muistamaan. : D

Ainakin kymmenen kertaa kaikki. Ylikin.  :o Paitsi DH:n kerran vasta. Azkabanin vangin vangin varmaan eniten. Vähiten salaisuuksien kammiota. Englanniksi olen lukenut ykkösen ja kakkosen kokonaan, kolmosen puolivälissä olen ja vitosesta ja kutosesta osia. Alun ja lopun. Ja sen DH:n kerran.
I don't know how you do what you do, I'm so in love with you
I want to spend the rest of my life, with you by my side.

aiju

« Vastaus #52 : 06.08.2007 18:13:30 »
Olettepa te.. LUKENEET PALJON! o__O

Mä olen lukenut kaikki kahteen kertaan, paitsi Feeniksin killan kolmeen.

Wow. :D Aattelin just alkaa lukemaan Puoliveristä Prinssiä. <;
be my escape.

pieni

• Vieras
« Vastaus #53 : 06.08.2007 21:03:45 »
Neljä tai viis (ehkä kuuskin) kertaa oon jokaisen tainnu lukea, DH:n tosin vaan kolme... 8) Aika monta kertaa kuitenkin, kun otetaan huomioon, että Pottereita rupesin lukemaan viime kesänä ;o

Calke

« Vastaus #54 : 12.08.2007 12:36:44 »
Ensimmäistä kirjaa en ole lukenut niin monta kertaa, kuin muita, sillä kun sain sen, oli Salaisuuksien kammiokin ilmestynyt ja se veti puoleensa paljon enemmän. SK'takaan ei kuitenkaan kauhean monesti ole lukenut, sillä omana minulla ei sitä ole. Kuitenkin näiden kirjojen lukemisen kohdalla puhun kymmenestä, ehkä hieman alle, kerrasta.

Azkabanin vanki on ollut lempikirjani, joten se on tullut kahlattua todella monta kertaa läpi, reippaasti yli kymmenen kertaa. Liekehtivä Pikari vähän harvemmin, siitä en ole koskaan erityisemmin pitänyt.

Nykyisen lempikirjani Feeniksin Killan olen lukenut todella monta kertaa, siinä kymmenen-kahdenkymmenen paikkeilla (miten tällaisia voi muistaa?). Puoliverisen Prinssin olen lukenut vain neljästi-viidesti ja Deathly Hallowsin kerran.

Spookie

« Vastaus #55 : 12.08.2007 16:06:32 »
En edes muista, monestiko olen Potterit lukenut, sillä olen lukenut ne niiiiin monesti...
Viisasten kiven ja Salaisuuksien kammion olen kahlannut läpi siinä suunnilleen 10 kertaa, vaikka nämä eivät edes ole sarjan parhaita kirjoja. Azkabanin vangin luin juuri about 8 kerran läpi, ja nyt on menossa Liekehtivä pikari, jonka olen varmasti lukenut ainakin 10 kertaa, sillä se oli jossain vaiheessa lempikirjani. Feeniksin killan olen lukenut ehkä vaivaiset 5-6 kertaa, ja Puoliverisen prinssin noin 4 kertaa vasta. Se pitäisi ehdottomasti lukea pian uudelleen! Ai niin, ja Deathly Hallowsin olen lukenut vasta kerran, mutta aion varmaankin lukea uudelleen aika pian ;> Tehkää tästä sitten omat päätelmänne siitä, kuinka outo olen.

PrideRock

• http://
« Vastaus #56 : 12.08.2007 20:32:23 »
Olen lukenut kaikki kirjat (myös seiskan) kerran englanniksi ja suomennokset on tullut luettua muutaman kerran. Viisasten kiven ja Salaisuuksien kammion olen tainnut lukea kolme kertaa ja Azkabanin vangin, Liekehtivän pikarin, Feeniksin killan ja Puoliverisen prinssin olen lukenut kaksi kertaa. Voipi olla, että tulen viimeisen kirjan ilmestyttyä lukemaan kaikki kirjat ykkösestä seiskaan maratoonina.
~It's not that chocolates are a substitute for love. Love is a substitute for chocolate. Chocolate is, let's face it, far more reliable than a man.~ -Miranda Ingram-

Carmelita

• Vieras
« Vastaus #57 : 12.08.2007 20:52:54 »
Suomeksi; Azkabanin vankiin asti olen lukenut neljä kertaa, Liekehtivän Pikarin kolme kertaa (tosin nyt neljäs menossa...), Feeniksin killan kolme kertaa ja Puoliverisen Prinssin vasta kerran. Englanniksi; Puoliverisen prinssin ja Deathly Hallowsin kerran.

Sanskrit

• tilulilulaa
« Vastaus #58 : 16.08.2007 20:41:58 »
Kerran olen lukenut kaikki, muut suomeksi paitsi nyt luen DH:ta englanniksi. Täytyy kyllä sanoa, etten ainakaan suomeksi viitsisi kirjoja enää toista kertaa lukea, englanniksi varmastikin tulen niin jossain vaiheessa tekemään lähinnä kielen vuoksi. Perustuvat mielestäni sen verran paljon juonelle, että kirjan viehätyksestä häviää suurin osa kun tietää, mitä kautta kiemurat lopulta menevät. :)

hobby

• http://darthenin.livejournal.com/
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #59 : 17.08.2007 15:19:18 »
Minä olen lukenut kaikki kirjat kahdesti suomeksi. 1,4,5 ja kutosen myös englanniksi. Seiskaa luen edelleenkin.. Hidas.

Sitten usein tulee tarkisteltua joitain tiettyjä kohtia kirjoista, mutta sitä ei voi sanoa lukemiseksi. Saatan lukea muutaman lukua, ja kun asia on selvinnyt, pistän takaisin hyllyyn.
Jumala ei heitä noppaa.

~Einstein