Kirjoittaja Aihe: MCU: Kevätjäätä | S | taiteilija!Steve & Loki | triplaraapale  (Luettu 1347 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Ficin nimi: Kevätjäätä
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: S
Fandom: MCU
Tyylilaji/Genre: triplaraapale
Hahmot: taiteilija!Steve ja Loki
Vastuuvapaus: MCU kuuluu tekijöilleen. Kirjoitan huvikseni, enkä saa tästä rahaa.
Haasteet: Talvietydejä (inspiraatiokuvat tämä ja tämä)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Steve tarkkaili Lokia vaivihkaa. Uskomatonta, että Tony oli voinut esitellä hänet jumalalle. Tai oikeastaan kahdelle, mutta Thorin mystisyys oli karissut nopeasti. Mies oli kuin vakaa kesäpäivä, valoisa ja kirkasvärinen. Steven oli alusta alkaen helppo piirtää hänestä henkilötutkielmia. Tummatukkainen ja vastahakoinen veli oli kuitenkin toista maata. Loki oli jäätä, eikä edes sitä laatua, jolla saattoi turvallisesti kävellä talvipakkasilla vaan ryöppyinä irtoavaa ja laineiden riepottelemaa kevätjäätä. Jokaisen ilmeen ja juonteen takana tuntui piileskelevän salaisuuksia. Steve oli harvoin tyytyväinen Lokista tekemiinsä luonnoksiin, pidemmälle edenneistä töistä puhumattakaan.

”Piirrätkö minua?”

Kysymys tunkeutui Steven tajuntaan kuin tikarin isku. He olivat huoneessa kahdestaan, muut olivat menneet Tonyn laboratorioon. Hän oli kuvitellut jumalan olevan täysin keskittynyt lukemaansa kirjaan. ”Hahmottelen kyllä”, hän mumisi epävarmasti.

Loki ilmestyi yllättävän nopeasti hänen viereensä. ”Näytä.”

Steve ojensi paperin vaativille, pitkille sormille. Mies tarkkaili kuvaa jonkin aikaa.

”En minä ole tuonnäköinen.”

Hän antoi kuvan takaisin ja palasi tuolilleen. Stevessä kuohahti suuttumus. Eikö piirroksessa ollut jumalan mielestä senkään vertaa arvoa, että sitä olisi voinut kutsua hyväksi tai huonoksi tai kauniiksi tai…

”Ehkä herra olisi lopputulokseen tyytyväisempi, jos istuisi mallinani eikä minun tarvitsisi kurkistella hänen piirteitään sivusta”, hän tiuskaisi ja katui sanojaan heti.

Loki loi häneen pistävän katseen. ”Ei kai tässä ole muutakaan tekemistä. Lupaat sitten, että se on näköinen”, tämä sanoi ironisen laiskasti.

Jumala kääntyi häneen päin ja kiinnitti katseensa kaukaisuuteen. Steve uskalsi nyt ensimmäistä kertaa tarkastella noita kasvoja kunnolla. Piirteet olivat hienostuneet. Puolen tunnin päästä hän oli tyytyväinen kynänsä jälkeen.

”Haluatko tulla katsomaan?”

Loki liukui jälleen hänen luokseen. ”Tämä on samanlainen kuin aiempikin”, mies sanoi tutkittuaan paperia hetken.

Steve kohautti harteitaan, vaikka sanat kirpaisivatkin. ”Sen näköinen sinä nyt satut olemaan.”

Surumielinen hymy häivähti jumalan kasvoilla. ”Voit piirrellä minua jatkossakin niin paljon kuin huvittaa. Saanko pitää tämän?”

Steve ei ehtinyt sanoa juuta, kun mies oli jo häipynyt piirros mukanaan. Kauniina pidit kuitenkin, hän ajatteli pöllämystyneenä.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 958
Kommenttikamppiksesta iltaa o/
Ai että, rakastan taiteilua ja piirtämistä ficeissä, tekee aina itsekin mieli alkaa piirtelemään ^^
Ja voi Loki, kuitenkin tykkäsit ;)
Tuli sellainen mielikuva, että Loki varmaan pitää itseään hirviönä, ja siksi Steven teokset eivät mukamas ole näköisiä, kun Steve näkee vain Lokin kauniimman puolen.
...ja ilmeisesti juuri näin, kun Loki kerran lopussa pyysi saada pitää kuvansa <3
Olisi ollut ihanaa lukea Lokin ajatuksia muutenkin kuin rivien välistä, mutta raapalemitta on toki rajallinen, eikä siihen kaikki millään mahdu mukaan.
Hienosti olit hyödyntänyt saamasi inspismuruset, oli myös mielenkiintoista nähdä nämä kaksi hahmoa vuorovaikuttamassa keskenään, ei se ensimmäinen mieleen tuleva parivaljakko todellakaan^^
Tämä oli jotenkin kivan seesteinen ja rauhallinen tunnelmapala (vaikka Lokin sisimmässä varmaan kuohuu kaikkea ei niin kivaa ja seesteistä), pidempääkin olisi lukenut 😘

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :) Taiteilija-Stevessä on jotain viehättävää ja vetoavaa, joten sen inspiroimana päätin tarttua tänään tähän tekstiin - ja myös yksinkertaisen mutta kauniin nimen inspiroimana.

Loki oli jäätä, eikä edes sitä laatua, jolla saattoi turvallisesti kävellä talvipakkasilla vaan ryöppyinä irtoavaa ja laineiden riepottelemaa kevätjäätä.
Ah mikä upea luonnehdinta heti alkuun! On aina tosi mielenkiintoista, miten taiteilija kohteensa näkee, ja Steven viehtymys mystistä ja kaukaiselta ja tavoittamattomaltakin tuntuvaa Lokia kohtaan on hyvin ymmärrettävää. Jäävertaus sopii Lokiin jotenkin tosi hienosti, ja tämä kuvaus saakin Lokin olemuksen piirtymään vaivatta myös lukijan mieleen. Vaikuttava, väkevä kohta, jolla on ehdottomasti paikkansa myös tekstin otsikossa! Nuo inspismuruset on kyllä hyödynnetty tässä tarinassa tosi ovelasti ja osuvasti.

Steven pettymys ja suuttumuskin on helppo tavoittaa, sillä hän suhtautuu työhönsä tarkasti ja antaumuksella ja varmaan antaa osan itsestäänkin piirroksiinsa, mutta onneksi Loki lopulta jättää jälkeensä vähän enemmänkin pureksittavaa, kun hän ottaa muotokuvan muitta mutkitta mukaansa. Loki ei salaperäiselle tyylilleen uskollisena paljon kiittele tai osoita arvostusta, mutta kyllähän se jotain kertoo, että hän haluaa kuvan itselleen ja suostuu olemaan piirtämisen kohteena jatkossakin. Ja mikä voisikaan lopulta olla parempi osoitus työn jäljestä taiteilijalle itselleen! On kiehtovaa, miten erilaisessa valossa ihminen usein näkee itsensä verrattuna toisen näkemään, ja ehkäpä Loki tämän muotokuvan myötä osaa tarkastella itseään myös Steven silmin.

Mielenkiintoinen, lämminhenkinen tarina, kiitos! :) -Walle
« Viimeksi muokattu: 05.06.2022 21:17:36 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Violetu: Ajattelin, että Loki tosiaan pitää itseään epäviehättävänä ja on sitten yllättynyt, kun kuva onkin kaunis. Noista Loki ajatuksista puheen ollen... Mun oli pakko tämän kirjoittamisen jälkeen parittaa nämä (se on luettavissa finissä nimellä Aurinko ja kuu  :)) Kiva, kun kommetoit! :-*

Waulish: Taiteilija näkee mallinsa aina jotenkin mielenkiintoisella tavalla. Ei hän muuten tätä mallikseen ottaisikaan kaiketi. Penseältä Lokilta on suuri kiitoksen osoitus, että hän suostuu olemaan mallina jatkossakin ;D Kiitos, kommentistasi!
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)