Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Rinnakkaistodellisuus
Multifandom: Sä oot niin kuin pakkanen | S | Ronja/Peppi
Waulish:
Tervehdys Kommenttikampanjasta! :) Päätin tarttua tilaisuuteen ja vihdoin sivistää itseäni Ronja/Pepillä. Olen huomannut Ingridin tekstejä tästä parituksesta, mutta en ole muistaakseni koskaan lukenut näistä hahmoista yksittäinkään, joten tämä oli ihan uusi aluevaltaus minulle. Erityisen hauskaa tässä on se, että vaikken kumpaakaan hahmoa kovin syvällisesti tunne, minulla on heistä silti tietynlaiset mielikuvat - ja tämä tarina sopii niihin ihan täydellisesti!
Tunnelma on haikea ja jollain tapaa vääjäämätön, kun molemmat tiedostavat elämän realiteetit ja tulevaisuuden, joka odottaa. Vaikka kuinka paljon välittäisi ja rakastaisi, se ei välttämättä takaa yhdessäoloa, kun on asioita, jotka vain on tehtävä. En muista Ronjan taustasta tai ryöväriruhtinaasta juuri mitään, mutta tämän tarinan kuvaamassa tilanteessa on silti jotain hyvin inhimillistä ja samaistuttavaa. Aivan erityisesti minuun kolahtaa se, miten vielä on yhteistä aikaa, yhteinen talvi, kunnes koittaa kesä ja asiat muuttuvat. Itse monesti henkilökohtaisessa elämässä toivon, että ikävyydet tapahtuisivat mahdollisimman nopeasti, jotta ne saisi pois alta, koska odottaminen niin piinaavaa. On tuskallista viettää viimeisiä hetkiä jonkun kanssa, jos taustalla vaanii koko ajan tietoisuus siitä, että joutuu erilleen. Onneksi Ronja ja Peppi vaikuttavat kuitenkin siltä, että he ottavat kaiken irti siitä ajasta, joka heillä on. ♥ Lisäksi minullekin välittyy tästä tarinasta haikeuden ja kaipuun lisäksi myös jonkinlaista toivoa ja lohtua. Kävi miten kävi, nyt on nyt ja voidaan nauttia talvisesta tähtitaivaasta yhdessä, ja voi hyvin olla, että niin voidaan vielä tulevaisuudessakin!
Hahmot erottuvat minusta ihanasti omanlaisiksi ja tunnistettaviksi persoonikseen. Ronja on tietyllä tapaa vastuuntuntoinen ja tosiasiat hyväksyvä jalat maassa -ihminen, ja Peppi taas on suorasukainen, kipakka ja hetkeen tarttuva. Jotenkin he tuntuvat sopivan toisilleen kovin luontevasti ja hyvin, ymmärtävän toisiaan ja tavoittavan toisensa.
Olipa haikea, kaunis ja raikas iltalukupala ihanalla talvitunnelmalla maustettuna. Kiitos! :-* -Walle
// Ai niin, piti vielä kommentoida tämän tarinan nimeä. Se on ihastuttava, ja siitä voi tulkita niin monenlaista! Pakkanen voi olla hetken kestävä, intensiivinen ja vaikutuksiltaan voimakas, kirpeä ja kokonaisvaltainen. Se voi myös olla jotain, minkä tietää palaavan aina lopulta takaisin. Tai se voi kertoa siitä, miten hyvin nämä jaetut talvihetket painuvat hahmojen mieliin ja sydämiin. Ihana nimi!
Angelina:
Inkku: ♥♥♥ Rehellisesti en kyllä tiedä mitä lopulta tapahtu, kun tän kirjottaminen olikin yllättäen helpompaa kun Marvel femmen :''D Mä ajattelinkin (tai oikeastaan tiesin), että sulla on vahva fanon näistä kahdesta ja sen takia mua vähän jännitti tää - mitä jos vedänkin ihan vihkoon ja oot silleen että 'no ihan kiva, mutta...' ;D Mutta ihan parasta kuulla, että oon sun mielestä onnistunut hahmojen kanssa ja ettei edes tarvinnut lukemaan lähtiessä jännittää :') Mä kovasti ite vannon aina fluffin nimeen ja olihan tääkin pehmoista, mutta kyllä sellanen pieni haikeus välillä tuo kyllä tekstiin sitä jotain. Ihanaa että tykkäsit, oot paras ♥
Violetu: Hah, tää tais olla elämäni kolmas femmepätkä ja niistä kaks on ollut raapaleita ja tää tuntuu aina vaan niin kamalan vaikeelta :''D Ihan mahtavaa kuitenkin, että tää toimi sun mielestä ♥ En oo itsekään lukenut Ronjaa ala-asteen jälkeen, joten aika hatarilla muistikuvilla mentiin - Inkun Ronja/Peppi tekstejä oon kuitenkin lukenut ja niistä oli kyllä apua tämän kanssa ;D Kiitos hirveesti kommentista <3
hiddenben: Nämä kaksi on kyllä ihan Inkun valtakuntaa, mutta oli jännä käydä vähän vierailulla ja kokeilla, että mitä saan aikaan ;D Oon kyllä melko mykistynyt siitä, että hahmot nähdään näin onnistuneina, se on aina ehkä paras kehu jota voi saada ♥ Mahtavaa, että kaikesta huolimatta tästä jäi toiveikas fiilis! Mä tykkään itse myös tuosta, että sekä Ronjalla että Pepillä on omat elämänsä ja niiden yhteensovittaminen tuo ne haasteet, eikä kaikki ole niin helppoa ja kivaa aina. Kiitos kovasti <3
Vendela: Ikuinen optimisti kommentoimassa ikuisen pessimistin fluffiangstia :D ♥ Ei vaan, ficeissä kyllä rakastan höttöä ja onnellisia loppuja, mutta näemmä tälläsiä syrjähyppyjä voi aina välillä tehdä... Kiitos sulle taas kerran avusta ja potkimisesta, tuskin olisin tätäkään ilman sitä julkaissut <3 Saa nähdä, tuleeko tartuttua Ronja/Peppiin uudelleenkin joskus :3
Walle: Jeee, ilahduin kovasti kun nappasit tämän Kommiksesta ♥ Inkun kautta tosiaan itsekin oon tähän paritukseen tutustunut ja aika uusilla vesillä ollaan... Hienoa kuulla, että tavoitin tuon haluamani haikean tunnelman :'3 Toiveikkuuden välittyminenkin on hyvä asia toki, mutta tosiaan tuohon haikeuteen pääasiassa pyrin ja koen sen kirjoittamisen haastavaksi, kun yleensä sokerihöttöilen ;D Hienoa myös kuulla, että sain hahmojen erilaisuutta välittymään, vaikka kyseessä oli näinkin lyhyt teksti! Ja ai että, tuo nimi :D Mun mielestä se istu tähän monella tapaa niin hyvin, vaikka kieltämättä ensin mietin, että tuleeko siitä jotenkin liian negatiiviset mielleyhtymät. Ihanaa, että pidit siitä ja tekstistä ylipäätään! Kiitos <3
Pakko sanoa, että oon rehellisesti todella yllättynyt siitä, miten paljon positiivista palautetta oon tästä saanut ♥ Ajattelin, että tää on vaan tällänen pieni söpö raapustelu, mutta teidän kaikkien kommentit on kyllä lämmittäneet mieltä todella paljon! Kiitos :3
marieophelia:
Kommenttikampanjasta heipä hei! :) Päätin nyt kokeilla lukea tätä paritusta ekaa kertaa. Oon siis ajatellut, että kun Ronja-kirjan lukemisesta on varmaan kaksikymmentä vuotta, että pitäisi lukea kirja ensin, mutta tuskinpa sillä loppujen lopuksi on mitään väliä :D
Ficin aloitus on mielenkiintoinen johdatus tähän pariin:
--- Lainaus ---“Minusta tulee seuraava ryöväriruhtinas.”
“Mm, tarkoitat kai ruhtinatar.”
“Sinä tiedät mitä tarkoitan, Peppi.”
Peppi sulkee silmänsä, vetää kirpeää pakkasilmaa syvälle keuhkoihinsa ja huokaa.
Ronja tarkoittaa, että heidän aikansa on käymässä vähiin.
--- Lainaus päättyy ---
Mä aluksi ajattelin, että tuossa ekassa repliikissä voisi lukea perässä vaikka Ronja sanoo ylpeänä, mutta sitten pikkuhiljaa selviääkin, ettei kyse olekaan onnellisesta tapahtumasta. Eli Peppi tietää, mitä Ronja tarkoittaa (vaikka vänkääkin omiaan), mutta lukija ei vielä tuossa vaiheessa tiedä, ja se on musta mielenkiintoista. Tässä pääsee hyvin sisälle siihen, mikä tämän parin keskeinen dilemma lopulta vaikuttaa olevan. Ainakin itse ymmärsin, että heidän suhteensa on vain väliaikainen :'( (niin kuin pakkanen! :D )
Mun on vähän hankalaa miettiä Peppiä aikuiseksi, (kun hän ei sellaiseksi koskaan halunnut kasvaa) mutta tässä hän oli jalan polkemisineen mun mielestä hyvin aito itsensä. Yllättäen tämä oli myös tosi surullinen ja haikea, mitä ei välttämättä ensin tulisi nistä hahmoista mieleen. Mutta se sopii hyvin siihen, että hahmot ovat tavallaan eri maailmoista, vaikka ovatkin samanhenkisiä. Ronjan pitää jatkaa sukunsa perinteitä, mutta Pepillä ei sellaisia ole ja hän voi vapaasti luoda omat seikkailunsa. Toisaalta Pepin lapsuudessa on ollut aika paljon menetyksiä (kuollut äiti ja kadonnut isä), joten tietysti toivoisi, ettei hänen nyt tarvitsisi menettää rakastettuaan. :'( Voihan!
Tämä on mun mielestä oikein hyvin kirjoitettu ja toimii tällä tavalla lyhyenä pätkänä todella hyvin. Herätti myös kiinnostuksen lukea näistä kahdesta enemmänkin! :)
Kiitos tästä!
Angelina:
marieophelia: Hah, ei todellakaan oo mitään väliä sillä milloin Ronjan on viimeks lukenut, koska itse oon sen lukenut viimeksi ala-asteella (samoin kun itseasiassa Peppiäkin) - joten jos sillä pohjalla pystyy kirjottamaan, niin oletettavasti sujuu lukeminenkin :'D Mullekin on aluksi hankalaa ajatella Peppiä aikuismaisena ja tuollaisena "vakavana", joten hieno juttu jos hän tuntuu kuitenkin tässä aidolta! Tietyllä tapaa jossain kohtaa meidän kaikkien pitää vähän kasvaa, vaikka itsekin pidän aikuiseksi kasvamista vastenmielisenä ajatuksena ;D Tämän parituksen hienouden ja kiinnostavuuden tekee kyllä juurikin tuo, miten eri maailmasta nämä kaksi ovat - suosittelen tutustumaan Ingridin teksteihin näistä kahdesta, jos haluaa sukeltaa lisää Ronjan ja Pepin dynamiikkaan! Kiitos ihanasta kommentista ♥
Marzzuu:
--- Lainaus käyttäjältä: Violetu - 11.01.2021 21:47:06 ---Awwww. Selvästi sun pitää kirjottaa lisää femmeä, tää oli niin söpö kaikessa fluffangstisuudessaan :P
Silmäni saattoivat ehkä vähän kyyneltyä (apua, mitä tapahtuu).
Peppi oli kyllä niin oma itsensä heti alusta lähtien, pakko vähän saivarrella ::)
--- Lainaus ---“Mm, tarkoitat kai ruhtinatar.”
--- Lainaus päättyy ---
Onneksi Ronja osaa selvästi käsitellä Peppiä, eikä lähde mihinkään juupas eipäs väittelyihin, vaan sanoo suoraan.
Hellyyttäviä oli myös Pepin mietteet, miten haluais polkea jalkaa jne, mutta tietää, ettei se kuitenkaan auta.
Pitäisi varmaan lukea Ronja Ryövärintytär uudestaan, joskus ala-asteella viimeksi siihen kirjaan koskenut ^^
Tää oli söps <3
~Violet
--- Lainaus päättyy ---
Samaa sanon Violetun kanssa lopussa, ihanaa lukea myös siitä, että Peppi haluais polkea jalkaa ja huutaa, mutta mitäpä se auttaisi mihinkään. Ronja on niin Ronjamainen että pois alta Borkan ryövärinkuvatukset ja muut kummitukset ja itsellekin tuli fiilis kopata Ronja Ryövärintytär käteen ja lukea taas kun oon kirjastojen lähellä.😀
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta