Kirjoittaja Aihe: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-11 valmis  (Luettu 7432 kertaa)

Out There

  • ***
  • Viestejä: 615
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 luku V
« Vastaus #20 : 25.06.2008 21:42:54 »
Oi että, kaks lukua tullu :) kaks hyvää lukua!

Tykkään Narcissasta todella ja Lucius tuntuu niin ääliöltä (miehet..), ja musta tuntuu ettei se paranna tapojaan :( en vaa haluais et Narcissa joutuu kärsiin (en tietenkään ota tätä ficciä liian vakavasti O_O).

Mutta kiitti mainioista luvuista, jatkoa saa pistää niin tiuhaan tahtiin kun vaan jaksaa :)
How about, I give you the finger, and you give me my phone call.

Chenoa

  • ***
  • Viestejä: 104
  • Saving the planet
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 luku V
« Vastaus #21 : 26.06.2008 11:22:34 »
No nyt Lucius oli taas hyvä tyyppi.. Voi herranzyygeli mihkä mä oon lukemisen intoni tunkenut.. Tää oli taas ihana luku ja öh... on vähä vaikeeta kirjottaa ku on tämmönen seurankipeä sylikoira sylissä... -.-'
Kuitenkin ihana ja mahtava luku ja odotan innolla jatkoa^^

-Chenoa-
« Viimeksi muokattu: 26.06.2008 13:44:39 kirjoittanut Chenoa »
Only run with scissors when you want to get hurt

Kirsikkaa

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 luku V
« Vastaus #22 : 26.06.2008 13:41:24 »
Lucius on taas hyvä. Ihanaa.

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 luku V
« Vastaus #23 : 02.07.2008 19:06:20 »
Kiitän jälleen kerran palautteesta ja pahoittelen, etten ole jatkanut kertomusta tämän nopeammin. On ollut hiukan kiireitä. Seuraava luku tulee kuitenkin toivottavasti nopeammin, ja lisäksi voin luvata, että se tulee olemaan melko paljon pidempi kuin tähänastiset luvut. :)

Luku VI: Ensimmäinen askel anteeksiantoon

Kevät oli jo pitkällä ja koulu oli loppumassa. Tylypahkan oppilaat hädin tuskin ehtivät iloita kummastakaan seikasta, sillä tentteihin lukeminen vaati paljon aikaa ja hermoja. Tupien oleskeluhuoneissa ja koulun kirjastossa leijui samanaikaisesti tunkkainen ja pistävä haju. Välillä kuului huokauksia, sivujen kahinaa tai jopa repimisen ääniä. Ne kaikki kielivät lukemisen tuskasta.

Narcissa Musta otti kuitenkin rauhallisesti, sillä hän oli aina ollut hyvä oppilas ja pärjännyt ilman pinnistelyjä. Hänellä oli edessään teos ”Liekehtivät liemet ja tuliset taikajuomat”, mutta hän ei oikeastaan lukenut sitä. Ajatuksissaan Narcissa oli kaukana poissa. Hänen mietteensä riensivät tunteja eteenpäin siihen hetkeen, kun hän tapaisi jälleen Luciuksen. He olivat tapailleet kevätlukukaudella säännöllisesti siitä huolimatta, että molemmat olivat olleet kiireisiä tenttiensä kanssa – ja myös siitä huolimatta, että helmikuinen tapaus hiersi yhä heidän välejään. Nyt kaikki alkoi kuitenkin olla jo onnellisesti takanapäin. Kesä ja vapaus odottivat.

*

- Älä näytä tuollaiselta. Asioihin on vihdoinkin tulossa muutos. Jästit ja kuraveriset saadaan sille paikalle, johon ne kuuluvat, Lucius sanoi painokkaasti ja katsoi Narcissaa, jonka kasvoilla viipyi epäilys. 
- Se kuulostaa hienolta, mutta eikö kuitenkin olisi parempi, jos levottomuuksilta voitaisiin välttyä? Kaikki tuo kuulostaa niin suurelliselta. Tiedättekö varmasti, mihin olette ryhtymässä? Narcissa kysyi varovaisesti ja kohenteli samalla peittoa, jonka päällä he istuivat suuren tammen varjossa.
- Ei tällaisia asioita voida selvittää rauhanomaisesti. Tätä menoa on nyt jatkunut jo liian pitkään. Kunnon puhdasveriset velhosuvut eivät ole siinä asemassa, jonka ne ansaitsevat. Lordi Voldemort tietää sen ja kokoaa joukkoja. Tästä tulee vielä jotakin suurta, tiedän sen, Lucius sanoi ja hänen äänestään kuulsi läpi jokin, joka Narcissan korviin kuulosti ikävästi uskonnolliselta paatokselta. Kun hän ei hetkeen sanonut mitään, Lucius vaihtoi puheenaihetta:
- Kuule, onko se kesäloma-asia nyt selvä? Tulet siis meille elokuun alussa? hän tiedusteli. Narcissan kasvoille levisi oitis hymy.
- Eiköhän se ole selvä. Kuten ymmärrät, minun olisi säädytöntä tulla yksin, joten sisareni Bellatrix luultavasti lähetetään esiliinakseni, mikäli hän sellaiseen vain suinkin suostuu, Narcissa vastasi ja hymähti viimeisille sanoilleen.
- Niin. Niin tietysti. On joka tapauksessa hienoa, että tulet, Lucius sanoi ja koetti peitellä innostusta, jonka hänen äänensä kavalsi.
- Ensi vuonna vietämmekin jo kesähäitä, Lucius lisäsi mietteliäänä. Luciuksen ja Narcissan katseet kohtasivat eikä kumpikaan kääntänyt päätään poispäin.
- Tästä voi tulla jotakin hyvää, Narcissa sanoi hiljaa ja Lucius nyökkäsi. Sitten heidän huulensa kohtasivat hetkeksi. Suudelma oli pidättyväinen, mutta se sai jännityksen väreilemään Narcissan koko kehossa. Lucius kääntyi kaivamaan jotakin kaapunsa taskusta. Hän nosti esille pitkän, hopeisen kaulaketjun, jonka päässä oli kuunsirpin muotoinen riipus. Riipukseen oli upotettu muutamia pieniä kiviä, jotka olivat täsmälleen Narcissan silmien värisiä. Lucius ojensi korun Narcissalle, joka tuijotti sitä ihastuksissaan. Koru ei ollut kovin kallis, muttei halpakaan, ja se oli hienoa työtä. Sileä, hopeinen pinta kiilteli kauniisti auringonpaisteessa.
- Ajattelin vain… että muistaisit… Lucius mutisi hiukan kiusaantuneena. Narcissan kasvoille levisi hänelle epätyypillisen lämmin hymy, kun hän katsoi vuoroin korua, vuoroin Luciusta.
- Kiitos. Se on kaunis, hän kuiskasi.

*

Torstai 25.5.1972

Rakas päiväkirja,

en olisi uskonut ikinä sanovani näin, mutta minusta tuntuu, että voin antaa Luciukselle anteeksi sen, mitä hän teki. Edelleen näen mielessäni Luciuksen ja Violetan seisomassa sillä pimeällä käytävällä, ja näky kirvelee sisintäni. En kuitenkaan saa antaa sen pilata kaikkea. Minulla on sitä paitsi tunne, että Lucius saattoi ottaa opikseen. En ole niin typerä, että kuvittelisin hänen muuttuneen pyhimykseksi, mutta ehkä hän on nyt enemmän sitä, mitä tulevalta aviomieheltäni odotan. Hänessä on kuitenkin luontaista ylpeyttä ja selkärankaa, mikä on tässä asiassa ja muutenkin eduksi.

Sen sijaan Violetan kanssa en koskaan pysty sopimaan. Hän ei ole puhunut minulle tapahtuneen jälkeen, ei sanallakaan pahoitellut. Ei se silti auttaisikaan, sillä tiedän, että hänen osaltaan teko oli silkkaa pahuutta. En voi olla kysymättä itseltäni, miksi minulla oli hänenlaisensa ystävä? Miksi ympärilläni tuntuu olevan enemmänkin ihmisiä, joissa on selvää pahuutta? Hetkittäin pidän jopa sisartani Bellaa pahana. Hän on minulle silti tärkeä ja rakas. Mitä se tarkoittaa?

Voi, mietin taas liian vaikeita. Ehkäpä unohdan tällaiset ajatukset ja keskityn ihailemaan kaunista kaulakorua, jonka Lucius minulle antoi. Aion pitää sitä kaulassani aina. Ehkä se on vain yritys hyvitellä pahoja tekoja, mutta sellaisenakin se on kaunis – ja muistuttaa minua miehestä, joka on minulle vähitellen yhä tärkeämpi…


*

Kolme nuorta luihuispoikaa odotteli kärsimättömänä taikajuomien oppitunnin alkua.
- No, Lucius, joko olet saanut morsiamesi jälleen pehmenemään sinulle? ikuinen irvileuka Thomas kysyi tupatoveriltaan ja sai tämän katsomaan itseään pahasti
- En käsitä, miten se asia voisi kuulua sinulle, Lucius vastasi kylmästi.
- Älähän suotta ole ylimielinen. Ajattelin vain kysyä… Entä miten on sen toisen laita? Thomas jatkoi uteluaan ilkikurisesti hymyillen. Hän huomasi kuitenkin Luciuksen synkän ilmeen ja tiesi menneensä liian pitkälle.
- Sekään asia ei kuulu sinulle sitten vähääkään. En aio nyt enkä vastaisuudessa tehdä asioistani selkoa sinulle, Lucius vastasi lähes jäätävästi ja jätti samassa toverinsa taikajuomien luokan oven vihdoin auettua. Kaksi muuta luihuista lähtivät hekin kulkemaan luokkaan muiden jäljessä, mutta vilkaisivat ensin toisiaan merkitsevästi. Farry, se pojista, joka tähän mennessä oli pysytellyt hiljaa, totesi mietteliäästi:
- Saapa nähdä, onko Luciuksesta uskolliseksi sulhaseksi ja aviomieheksi. Epäilen, epäilen todella.
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 luku VI
« Vastaus #24 : 06.07.2008 14:57:56 »
Tässä on nyt tämä lupaamaani vähän pidempi luku, joka samalla on koko kertomuksen toisiksi viimeinen. Luvussa käsitellään joitakin hiukan... arkoja aiheita, mutta ehdottomasti ikärajan puitteissa. Sitten asiaan:


Luku VII: Aatteen varjossa

Aurinko paistoi kuumasti. Narcissa tunsi lievää ärtymystä, sillä hän ei missään tapauksessa halunnut kammottavaa rusketusta iholleen. ”Tulisipa jo syksy”, hän toivoi ja siirtyi niin, että oli varmasti kokonaan suuren aurinkovarjon suojissa. Toisen syyn ärtymykselle antoivat hänen sulhasensa ja sisarensa, jotka tuntuivat viihtyvän yhdessä liiankin hyvin. Näillä oli yhteinen kiinnostuksenkohde: Lordi Voldemort ja tämän pyrkimykset, joita Narcissa salaa mielessään piti hivenen suuruudenhulluina. Mutta Lucius oli innoissaan, ja Bella oli jopa häkellyttävän omistautunut asialleen. Nytkin hän kuunteli Luciusta varsin keskittyneesti, vaikkei unohtanutkaan silloin tällöin pienin elein osoittaa, että piti Luciusta kuitenkin vasta poikasena – olihan tämä Bellatrixia monta vuotta nuorempi.

- Tarvitsisimme enää joitakin vahvoja velhoja, ja olisimme valmiita, Lucius selitti parhaillaan ja Bella pudisteli kevyesti päätään.
- Älä hosu, nuori mies. Pimeyden Lordi tietää, että on oltava varovainen, kunnes olemme varmoja voitosta. Pikkuhiljaa kun kokoamme voimia, pääsemme vielä… Bella selitti mustat silmät pahansuovasti loistaen, kunnes Narcissa keskeytti hänet sanomalla terävästi:
- Suokaa anteeksi, mutta taidan mennä sisälle. En voi kovin hyvin. Lucius ja Bella katsoivat häneen molemmat hetken, nyökkäsivät ja jatkoivat keskustelua siitä, mihin olivat jääneet.

Narcissa asteli happamana sisälle suurista, tummista ovista ja oli jo nousemassa kivisiä portaita kartanon toiseen kerrokseen, kun viileä naisääni pysäytti hänet:
- Onko kaikki hyvin, kultaseni?
Narcissa pysähtyi ja kääntyi katsomaan portaiden alapäässä seisovaan naiseen. Annabella Malfoy uhkui samaa hiljaista arvovaltaa kuin aina. Hän puhutteli Narcissaa aina rakastavasti, mutta kuulosti samalla jotenkin varautuneelta – niin nytkin.
- Kyllä, kiitos kysymästä. Aurinko ei vain oikein taida sopia minulle, Narcissa vastasi ja hymyili pienesti. Raskaaseen, tummanpunaisen samettimekkoon pukeutunut nainen nyökkäsi. Narcissa tulkitsi tämän luvaksi jatkaa matkaa, mutta kun hän oli ottanut pari askelta ylöspäin, hän kuuli rouva Malfoyn sanovan hiljaa:
- Pidä varasi, tyttö, ja taistele omastasi.
Vain vaivoin Narcissa sai hillittyä mielensä ja jatkettua matkaa tiedustelematta, mitä toinen oli tarkoittanut. Hän ymmärsi vaistomaisesti, ettei rouva Malfoy ollut tarkoittanut sanojaan keskustelun avaukseksi. Ehkei hän ollut tarkoittanut niitä kuultavaksi ollenkaan. Ehkei hän ollut edes sanonut mitään.

Mutta kyllä Annabella Malfoy oli sanonut jotakin, ja astuessaan itselleen varattuun, synkästi mutta kauniisti kalustettuun huoneeseen Narcissa tunsi jossakin syvällä sisällään ymmärtävänsä, mitä toinen oli sanoillaan kenties tarkoittanut.

*

Perjantai 4.8.1972

Rakas päiväkirja,

tylsistyn kuoliaaksi. Minusta on hienoa olla täällä Malfoyn kartanossa, mutta minä ihan tosissani kuvittelin, että minulle ja Luciukselle tarjoutuisi tilaisuus tutustua toisiimme! Mutta Lucius viettää enemmän aikaa Bellan kuin minun kanssani, ja Bellan sentään piti olla pelkkänä esiliinana täällä! Ehkä olen lapsellinen, kun vihoittelen tästä,  mutta kaipaisin molemmilta enemmän hienotunteisuutta. Kenties minun pitäisi itse osoittaa kiinnostusta Lordi Voldemortiin ja hänen asiaansa, mutten voi mitään sille, etten ole kovin kiinnostunut. Koko touhussa on jotakin epämiellyttävää, vaikken osaa selittää, mitä.

Juuri äsken Bella kävi kertomassa minulle innostuneena, että pari kuolonsyöjää – niin Voldermortin kannattajat nyt itseään nimittävät – on tulossa tänne illalla. Heillä on epävirallinen tapaaminen tai jotakin sellaista. Bella odotti minun tulevan mukaan, mutta sanoin hänelle suoraan, ettei minulla ole aikomustakaan osallistua. Bella suuttui. Joskus olen huolissani hänen puolestaan. Hänen suhtautumisessaan on jotakin hysteeristä.

Äh, täälläpä olen yksin koko illan huoneessani. Ellen sitten mene jossakin vaiheessa kävelylle. Illalla on varmasti jo viileämpää.


*

Narcissa asteli pitkin Malfoyn kartanon laajaa nurmikkoa ja toivoi salaa, että olisi voinut ottaa kengät pois jalastaan ja tuntea hämärtyvän illan viilentämän ruohon jalanpohjissaan. Hän ei kuitenkaan ollut enää mikään lapsi vaan kihloissa oleva nainen, joten hänen ei sopinut hupsutella.

Narcissa kulki aina puiston perälle saakka. Siellä oli pieni rakennus, jota olisi voinut kutsua huvimajaksi. Mikään satujen kirkkaanvärinen, puuleikkauksin koristeltu maja se ei kuitenkaan ollut, vaan pikemminkin synkkä ja hiukan ränsistynyt pikku rakennus. Narcissa hiukan hämmästeli majan huonoa kuntoa, sillä se ei tuntunut sopivan Malfoyn kartanon säntilliseen loisteliaisuuteen. Narcissa harkitsi melko pitkään, ennen kuin uskaltautui istumaan majan epäilyttävälle, homeisennäköiselle penkille. Siinä istuessaan hän huomasi pian miettivänsä, mitä Lucius ja Bella tällä hetkellä tekivät. Mihin aikaan Bella olikaan sanonut kuolonsyöjiksi kutsumiensa ystävien tulevan?

Tuskin Narcissa oli saanut ajatusta loppuun, kun miesääni säikäytti hänet. Sitten hän tajusi, että ääniä oli kaksi ja ne kuuluivat hyvin läheltä.
- Ei kun Malfoy sanoi, että sen patsaan luona. Se on ihan toisella puolella tätä hiton isoa puutarhaa, pitkä ja kolkonnäköinen nuorimies selitti toverilleen, ennen kuin hän huomasi majan ja majassa istuvan tytön. Hetken mies oli hiljaa ja tuijotti Narcissaa suu auki.
- Kappas. Kappas vaan. Sinä olet varmaan Narcissa, Bellan sisko? nuorimies kysyi ja astui huvimajaan. Rottamainen, toveriaan selvästi pienempi mies – tai oikeastaan vasta poika – seurasi perässä. Jostakin syystä Narcissa koki tilanteen hyvin epämiellyttäväksi.
- Niin. Lucius ja Bellatrix odottavat teitä varmaankin jo. En… en vain ole aivan varma, missä täällä, Narcissa sanoi koettaen kuulostaa mahdollisimman tyyneltä ja arvokkaalta. Hetken miehistä se, joka oli aiemminkin ollut äänessä, näytti miettivän jotakin. Hän katseli Narcissaa, vilkuili sitten ympärilleen ja hänen silmiinsä syttyi loiste, jota saattoi kuvailla vain häijyksi.
- No mikäpä kiire meillä tässä. Kaipa ne kaksi jossakin vaiheessa löytyvät, hän sanoi ja istui majan homeiselle penkille lähelle Narcissaa.
Narcissa nousi penkiltä lähes välittömästi ja sanoi hermostuneena:
- Ei toki tarvitse odottaa. Minä löydän heidät varmasti.
Sanojensa varmistukseksi Narcissa yritti hymyillä.
- Et kuitenkin mieluummin jäisi tänne meidän seuraamme? Kolkko nuorimies kysyi ja nyökkäsi toverilleen, joka hiukan epävarmana asettui seisomaan huvimajan ovelle niin, ettei Narcissa päässyt ohi. Narcissa jähmettyi aloilleen. Vaistomaisesti hänen kätensä hakeutui hänen kesämekkonsa vyölle, jonka alle hän oli työntänyt taikasauvansa. Penkillä istuva kuolonsyöjä hyppäsi kuitenkin aloiltaan salamannopeasti ja sieppasi sauvan Narcissalta. Samassa Narcissa oli miehen vahvojen käsivarsien otteessa. Mies väänsi hennon noidan käsivarret selän taakse, painoi itsensä tämän selkää vasten ja osoitti sauvallaan Narcissaa. Tarkemmin sanottuna hän piti sitä Narcissan ohimolla kuiskatessaan matalalla äänellä:
- Ei nyt olla äkkipikaisia, eihän? Emmehän halua, että ketään sattuu?
Narcissa ei vastannut. Hän hädin tuskin edes hengitti.
- Anna sen olla, Dennis, pienempi kaveri sähähti huolestuneena.
- Se on Luciuksen morsian, hitto vieköön, et kai aio… tämä jatkoi, kunnes kolkonnäköinen kuolonsyöjä vaiensi hänet:
- Älä viitsi olla tylsä. Kunhan hiukan leikin. Mutta eikö olekin sievä typykkä?
Dennikseksi kutsuttu kietoi nyt kätensä Narcissa ylävartalon ympärille pitäen taikasauvan edelleen uhkaavasti Narcissan kasvojen vieressä. Toista kättään hän liikutti vähemmän hellävaraisesti nuoren noidan reidellä kiskoen samalla vähitellen mekon helmaa yhä ylemmäs. Hän hengitti raskaaksi Narcissan niskaan. Ensimmäistä kertaa elämässään Narcissa tunsi viiltävää kauhua.

Sitten kaikki tapahtui nopeasti. Ovelta kuului raivostunut huuto, ja Narcissaa pidellyt kuolonsyöjä irrotti otteensa ja kaatui taaksepäin. Narcissa valahti istualleen maahan. Hän ehti nähdä, kuinka kolkko kuolonsyöjä piteli kasvojaan, joista valui jonkin vahvan kirouksen voimasta verta uhkaavia määriä. Pienempi kuolosyöjä ehti sanoa ”Koetin estää!”, ennen kuin hänkin lensi kirottuna taaksepäin. Sitten Narcissan silmissä alkoi sumeta. Maailma muuttui vähitellen valkoiseksi ja hän tiesi pyörtyvänsä. Viimeiseksi hän ehti nähdä, miten Lucius polvistui hänen viereensä ja Bella juoksi huvimajaan. Sitten oli pitkään aivan hiljaista ja pimeää.

*

Ensimmäiseksi Narcissa tunsi korkealaatuisen lakanan kämmentään vasten. Hitaasti hän avasi silmänsä. Oli hämärää, melkein pimeää. Bella istui hänen vuoteensa laidalla ja katseli häntä. Kumpikaan ei sanonut mitään. Narcissa aisti sisarensa hämmennyksen ja vaivautuneisuuden. Bella ei ollut hyvä tällaisissa asioissa. Hän sanoikin vain hiljaa:
- Heräsithän sinä. Jollei haittaa, päästän Luciuksen sisään. Hän on hiukan hermona.
Narcissa ei sanonut mitään, seurasi vain katseellaan, kun hänen sisarensa katosi ovesta ja Lucius astui huoneeseen. Hitaasti tämä asteli kihlattunsa vuoteen vierelle. Pitkän tovin he katselivat toisiaan. Luciuksen katseesta näkyi häpeä ja tuska. Narcissan katse oli ainoastaan tyhjä.
- Anna anteeksi minulle, Narcissa, Lucius mutisi ja painoi katseensa lattiaan.
Sitten oli pitkä hiljaisuus. Lopulta sanat tulivat Narcissan huulilta kuin itsestään:
- Tämä ei saa toistua enää koskaan. Minä en halua olla tekemisissä sen porukan kanssa. Jos tahdot tämän meidän juttumme jatkuvan, pidät huolen, että tämä oli viimeinen kerta.
Lucius nyökkäsi painokkaasti, painoi taas häpeissään katseensa ja kääntyi kävelemään kohti ovea.
- Olisin iloinen, jos jättäisit sen joukon, Narcissa sanoi vielä heikolla äänellä. Lucius seisahtui. Hetken hän seisoi jäykkänä. Hän ei kuitenkaan sanonut mitään eikä edes katsonut Narcissaan vaan poistui huoneesta. Se riitti vastaukseksi.

Narcissa tuijotti hämäryyteen. Sisimmässään hän tiesi taistelun vasta alkaneen.
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Chenoa

  • ***
  • Viestejä: 104
  • Saving the planet
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 luku VII
« Vastaus #25 : 07.07.2008 11:14:56 »
No mitä nyt sanoisin? Taas loistavat kaksi lukua.
En oikein osaa sanoa mitään tuosta kolmanneksi viimeisestä luvusta paitsi sen, että kun Lucius antoi korun narcissalle aloin hymyilemään ääliömäisesti.

Sitten tuo toisiksi viimeinen luku (apua! täähän loppuu kohta!)
Luciuksen äiti vähän vihjailee... No okei myönnettäköön, että en tänään saa mitään viisasta ja kriittistä päästäni ulos, mutta syytetään siitä niskasärkyä.
Siis tuon Annabellan vihjailun ymmärtää tai sen mitä siinä tarkoitetaan ja tuo kohta oli 'ihanan' viileästi kirjoitettu.
Oliko se lyhyempi mies Matohäntä? Tuli sellainen tunne siinä.
Ne Narcissan sanat: "Tämä ei saa toistua enää koskaan. Minä en halua olla tekemisissä sen porukan kanssa. Jos tahdot tämän meidän juttumme jatkuvan, pidät huolen, että tämä oli viimeinen kerta." siitä tuli selväksi, että Narcissasta on alkanut tulla viileämpi ja... Tai siis Malfoymaisempi.

lopetan nyt kommentoinnin tähän tältä erää, sillä veikkaan, että näissä ei ollut mitään järkeä...

-Chenoa-
Only run with scissors when you want to get hurt

Out There

  • ***
  • Viestejä: 615
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 luku VII
« Vastaus #26 : 08.07.2008 00:16:16 »
Wow, erittäin hyvää jatkoa on tullut. Juoni pysyy mielenkiintosena, Lucius kiehtovana ja Narcissan ajatukset pitää mut ainakin otteessaan :) odotan siis jatkoa!
How about, I give you the finger, and you give me my phone call.

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 luku VII
« Vastaus #27 : 13.07.2008 16:05:30 »
Valmista tuli. Vaikka kirjoittaminen on aina mukavaa, ficin valmistuminen tuntuu silti samalta, kuin saisi pitkän ja raskaan urakan päätökseen.  ;) Odotan innolla lopullista tuomiotanne ja kiitän kauniisti kaikesta minulle annetusta palautteesta.


Luku VIII: Narcissa Malfoy, kartanonrouva

Tänään oli se päivä, ja nuori nainen tiesi sen. Hän makasi sängyllään ja tuijotti kiviseen kattoon. Tämä oli suuri vääryys, hän ajatteli ja iski nyrkillä peittoaan. Sen koppavan nuoren kaverin olisi pitänyt olla nyt tässä, hänen vieressään! Hän saattoi vielä melkein tuntea miehen lämmön vuoteessaan ja… ihollaan. Mutta miestä oltiin parhaillaan vihkimässä toisen naisen kanssa eikä hän voinut asialle mitään.

Hitaasti nuori nainen pakottautui nousemaan sängystä ja oikaisemaan hennon vartensa. Hän käveli ikkunan viereen ja katseli ulos. Ruskeissa silmissä välähti ja tummat piirteet muuttuivat lähes synkiksi, kun hän mutisi puoliääneen:
- Odotahan, ystäväiseni. Hän voi olla sinun miehesi, muttet sinä häntä kokonaan itsellesi saa…

*

Heinäkuinen päivä oli lämmin muttei hiostava. Pilvet peittivät auringon, muttei vesisateen uhkaa kuitenkaan näyttänyt olevan. Oikeastaan päivä oli täydellinen niille suurille hääjuhlille, joita Malfoyn kartanon puistossa vietettiin. Puiston hyvinhoidetulle nurmikolle oli pystytetty monenlaisia suuria telttoja, joista häävieraat saivat noutaa virvokkeita ja naposteltavaa. Osa ruohikosta oli peitetty paksuilla ja pitkillä, punaisilla matoilla. Juhlatelttojen yläpuolella ilmassa oli erivärisiä silkkikankaita, jotka muodostivat koristeellisia nauhakuvioita. Ensisilmäyksellä olisi voinut luulla, että kankaat oli yksinkertaisesti kiinnitetty molemmista päistään johonkin, mutta tosiasiassa ne leijuivat ilmassa jonkin nokkelan loitsun ansiosta. Ilmassa lenteli myös suloisia, valkoisia lintuja, jotka silloin tällöin livertelivät korkealla äänellä. Kukaan ei tiennyt, olivatko linnut hakeutuneet paikalle itse vai oliko ne loihdittu sinne.

Juhlavieraina oli vain velhojen kermaa: vanhimpien ja arvokkaimpien sukujen edustajia. Vaikka oli yleisesti tiedossa, että puhdasveriset velhot olivat uhanalainen laji, puutarhassa hyöri yllättävän suuri määrä velhoja ja noitia. Juhlissa oli mahtavuuden tuntua.

Itse hääseremonia oli jo ohi, joten nuoripari saattoi liikkua häävieraiden keskuudessa vastaanottomassa onnitteluja. Mitä mieltä kukin hääparista olikin, kukaan tuskin saattoi kieltää, etteivätkö Lucius ja Narcissa olisi olleet lumoavan kaunis pari. Luciuksella oli valkoinen kaapu ja hopeinen viitta. Viimeisen vuoden aikana nuorimies oli miehistynyt kovasti. Hänen siniharmaissa silmissään oli itsevarma ja viileä katse ja hänen kasvonpiirteensä olivat muuttuneet entistä terävämmiksi ja jalommiksi. Hän oli todellinen kartanonherra. Mitä nuoreen morsiameen tuli, hän suorastaan loisti. Hääpuku oli valkoinen. Se oli koristeltu hopealangalla uskomattoman taidokkain kuvion. Vyötäisillään morsiamella oli hopeinen vyö ja hartioillaan vaaleansininen viitta. Vaaleat hiukset laskeutuivat valtoiminaan ja tuntuivat säteilevän. Kauniissa kasvonpiirteissä ei vielä ollut naisellista kypsyyttä, mutta juuri nuoruuden hehku teki hänestä kaunottaren. Hänen jäänsinisissä silmissään oli levollinen katse, joka peitti hänen sisäisen hermostuneisuutensa ja vatsanpohjassa vellovan jännityksen.

*

Lauantai 21.7.1973

Rakas päiväkirja,

minä olen nyt rouva Malfoy. Se tuntuu niin omituiselta, etten edes yritä selittää sitä. Tiedän vain, että minulla samaan aikaan onnellinen, toiveikas ja kuitenkin myös huolestunut ja pelokas olo. Juhlat ovat vielä käynnissä puutarhassa, ja muutama arvokas vieras konttaa jo… Lucius jäi juttelemaan joidenkin ystäviensä kanssa, joten uskaltauduin hetkeksi tänne sisälle hengähtämään. Päivä on ollut pitkä, ja yö on vielä edessä… Niin, yö.

Minulla on vahva tunne, että joudun vielä käymään pitkän taistelun tämän liiton eteen – ehkä jonakin päivänä myös perheeni eteen. Luciuksen osallistuminen kuolonsyöjien toimintaan tuntuu ikään kuin heittävän tumman varjon koko tulevaisuutemme ylle. Toivon, että minulle annetaan voimaa taistella tuon varjon häivyttämiseksi. Lucius ei ole tyhmä mies, mutta joissakin asioissa hän on toivottoman sokea.

Kaikesta huolimatta minusta tuntuu, että olen löytänyt tieni.


*

Ilta oli jo melkein kääntynyt yöksi, kun Lucius tuli Narcissan luokse. Avatessaan heidän yhteisen makuuhuoneensa oven hän näki Narcissan istuvan tuolilla ikkunan edessä ja katselevan ulos. Narcissa oli riisunut hääpukunsa ja odotteli aviomiestään valkoisessa, ohuessa mekossa, jota hänellä oli tapana käyttää öisin. Narcissa näytti kesäyön pehmeässä hämärässä niin kauniilta, että Lucius tunsi kurkkuaan kuristavan. Hitaasti Narcissa nousi tuoliltaan, katsoi Luciusta ja sanoi ujosti hymyillen:
- Minä jo luulin, että juhlisit aamuun asti.
- En sentään. Tärkeysjärjestys pitää säilyttää, Lucius vastasi ja hymyili takaisin. Hitaasti hän käveli huoneen poikki Narcissan luokse. Hetken he vain seisoivat vastakkain. Tunnelma oli jännittynyt, muttei kireällä tavalla. Lucius siveli pehmeästi Narcissan kasvoja ja veti sitten nuoren naisen kiinni itseensä. Hän suuteli Narcissaa eri tavalla kuin koskaan ennen; tavalla, joka sai Narcissan vastaamaan suudelmaan kiihkeästi. Rauhallisin ottein Lucius riisui itsensä ja tuoreen vaimonsa ja saattoi, oikeastaan nosti, Narcissan suureen vuoteeseen. Hetken Lucius vain katseli kaunista vaimoaan. Sitten hän painautui kiinni vaimoonsa hellällä varmuudella, ja niin Narcissa sai ensimmäistä kertaa elämässään kokea, miltä tuntui olla rakastettu ja haluttu.

Kun yö alkoi jo väistyä aamun tieltä, Narcissa makasi vuoteessa kyljellään aviomiehensä vierellä ja katseli ikkunasta haaleanväristä taivasta. Narcissa todellakin oli löytänyt tiensä, ja vaikka se tulisi paikoin olemaan kivinen, se yhtä kaikki oli hänen - hänen ja Lucius Malfoyn tie.
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Chenoa

  • ***
  • Viestejä: 104
  • Saving the planet
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 valmis
« Vastaus #28 : 14.07.2008 13:55:43 »
Kaunis lopetus.
Violetta olisi saanut jo myöntää hävinneensä, mutta ei!
Kuitenkin, häät kuulostivat kauniilta ja hääpari myös.

"Tärkeysjärjestys pitää säilyttää" <-- bahahahahaa! loistava luku ja omalla taas kerran kieroituneella tavallaan lumoava^^

Tuomio on, että kirjoita lisää ficcejä ja tämä oli ihana ficci, todella mahtava.
Anteeksi etten saanut luotua mammuttipalautetta, mutta toivottavasti sai sen tärkeimmän irti..

-Chenoa-
« Viimeksi muokattu: 26.12.2009 20:01:59 kirjoittanut Chenoa »
Only run with scissors when you want to get hurt

Out There

  • ***
  • Viestejä: 615
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 valmis
« Vastaus #29 : 19.07.2008 14:12:09 »
Ficci sai päätöksensä :(
Aina sitä toivoo, että ne jatkuis ja jatkuis :)

Hyvän lopun tää kuitenkin sai, Narcissa vaikutti onnelliselta ja Luciuskin ihan fiksulta.. Hieman jäi epäselväks se alkupätkä jostain toisesta naisesta?

Tykkäsin ficistä tosi paljon ja ihanaa lukea Narcissasta, aidon tuntuinen ja mukavan pituinen. Kiitos!
How about, I give you the finger, and you give me my phone call.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 valmis
« Vastaus #30 : 22.10.2009 20:31:49 »
Tämä oli oikein mielenkiintoinen ja kaikin puolin mahtava ficci.

Pidin todella paljon kerronnastasi, joka oli selkeää ja sujuvaa, myös kuvailua oli sopivasti, ei liikaa tällaiseen tekstiin, muttei myöskään liian vähän. Virheitäkään en pahemmin bongaillut, joten kielioppikin näyttäisi olevan hallussa. (Ainakin minun mittapuullani. :D) Kerroit asioista yksityiskohtaisesti, muttet jäänyt siltikään jummaamaan paikalleen.

Tarina oli mielestäni realistinen ja koskettava. Välillä tykkään lukea kunnon siirappitarinoita, jotka saattavat sitten olla paljonkin canonista poikkeavia, eivätkä ollenkaan siihen sopivia, mutta tämä oli erilainen. Pidin kovasti siitä, kuinka olit saanut tähän mukaan draamaa ja uusia elementtejä, mutta siltikään ficci ei aivan vieraantunut Rowlingin velhomaailmasta. Oli hyvä, ettei Narcissa aivan saman tien retkahtanut Luciukseen, eikä myöskään tämä tyttöön. Violetta toi mukavaa lisämaustetta tarinaasi, vaikken hänestä pitänytkään ollenkaan. Toisaalta, tässä kerrottiinkin hänestä aika pintapuolisesti, jonka kyllä ymmärrän täysin, sillä eihän ficci häneen keskittynytkään.
Olin iloinen lopusta, siitä, että kaikki päättyi suhtkoht onnellisesti, muttei kuitenkaan niin, että kaikki olisi pelkkää siirappihattaraa.

Narcissa oli aika lailla sellainen, kuten olin kuvitellutkin. Jotenkin minulla on hänestä kuva, ettei tyttö aluksi välttämättä oikein sisäisesti olisi sopeutunut kaikkeen, mitä puhdasverisyys tuo tullessaan, vaikka ulospäin yrittää esittääkin jotakin aivan muuta. Hyvä, ettet kuitenkaan tehnyt hänestä mitään Lily Potter II:sta, koska Narcissassa täytyy kuitenkin olla se tietty koppavuutensa ja itsekkyytensä.
Luciuskin oli mielestäni kaikin puolin onnistunut, sopivan omapäinen, mutta hallitsee silti hyvät käytöstavat. Et ole tehnyt hänestäkään liian lempeää, vaan sopivan etäisen ja viileän, muttet siltikään sydämetöntä.

Mielestäni tämä oli aivan uskomattoman hyvä lukukokemus! Toivon ehdottomasti lisää tällaisiä!
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

anso

  • Vieras
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 valmis
« Vastaus #31 : 23.10.2009 10:08:05 »
Oikein hyvä ficci oli. Tähän sopi mainiosti käyttämäsi lyhyt ilmaisu. Pidin kyseisestä ilmaisutyylistä, vaikka yleensä luen pitkiä ja spektaakkelimaisia jatkokertomuksia mieluiten. :) Pidin kovasti ficin Luciuksesta, vaikka yleensä inhoan ja halveksin hänen hahmoaan. Tässä ficissä Luciuksella oli selkärankaa ja sydäntä!  :)

Olisi ollut kiva lukea pidemmällekkin, kuin vain häihin asti. Ja olisi myös ollut kiva lukea Narcissan mielipiteitä Andromedasta ja hänen avioliitostaan. Tiedän kyllä, että ficin olikin tarkoitus käsitellä enimmäkseen Cissyn ja Lucen suhdetta.

Kerroit puvuista vain vähän, mutta sait minut silti haaveilemaan upeista vanhanaikaisista puvuista!  ::)

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Narcissa Mustan rakas päiväkirja K-13 valmis
« Vastaus #32 : 16.01.2010 22:25:33 »
Tähänhän oli ihanan perusteellisia palautteita kirjoitettu! Kiitos Belsissalle ja muille, jotka ovat jaksaneet kommentoida!  :)
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!