Kirjoittaja Aihe: Nun wird mein liebster Bräutigam | S, kuoropoikarakkautta  (Luettu 2742 kertaa)

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Ikäraja: Sallittu
Fandom: originaali
Paritus: Konsta/Johannes
Genre: kuoropoikarakkaus
Tietoja: tämä on Rosmariinin kalenteriluukun (20.) promptigeneraattorista inspiroitunut teksti.
Lisäksi laitetaan nyt myös FFF1000 sanalla 572.  Trumpetti.
Osallistuu myös pizzahaasteeseen seuraavilla täytteillä:
oliivi, tekstissä on jokin pyhä paikka (esim. temppeli, kirkko, kulttipaikka yms)
salami, jollakin hahmoista on salaisuus
mozzarella, pehmeä/lempeä kohtaus


A/N: tämän kirjoittaminen ei nyt ihan aatoksi ehtinyt, kuten olin ajatellut, mutta Joulukatu on yhä auki, joten täältä pesee vielä joulufluffia! Mulle tuli generaattorissa "surullinen friends to lovers joulukirkossa". En tiedä osasinko nyt kirjoittaa tästä yhtään surullista, melkolailla siirappisen fluffinen tästä tuli kuitenkin :') mutta joulukirkko ja pizza mainittu!



Nun wird mein liebster Bräutigam

= Johann Sebastian Bachin Jouluoratorion toinen resitatiivi, joka suomeksi käännettynä on Pian tulee rakkain sulhoni


Riuskat nuoret miehet kantavat penkkejä riveiksi illan esitystä varten. Konstan auki jääneet luomet tuntuvat kuivilta, kun hän nuolee kantajien jännittyneitä lihaksia tummanruskeilla silmillään.

Konsta räpyttelee ja keskittää huomionsa takaisin kuoronjohtajaan.

Jouluaaton konsertti on jo loppuunmyyty, he kuulevat Moilaselta, joka yrittää peittää innostustaan viiksiään hivelevän kätensä taakse. Sillä on ollut sama karmea puku päällään nonstoppina marraskuun lopusta lähtien, koska kuorolla on keikka melkein joka ilta tällä tavalla sesonkiaikana. Ja ehkä sille tulee tummanpunaisesta sametista festiivinen olo. Konstalle tulee siitä vain paha olo.

Arkiohjelmistossa on kauneimpia joululauluja, jotka ovat tietenkin ihan jees, mutta oikeasti Konsta ei haluaisi laulaa mitään muuta kuin Johann Sebastian Bachin Jouluoratorion yhä uudelleen ja uudelleen, kunnes hänen äänestään kähisisi jopa alarekisterin matalin kumina. Hän haluaisi vain olla osa sitä suurta äänikoneistoa, joka saisi täydentää tenorisolisti Johannes Heikkisen sydäntäsärkevän kauniita aariatulkintoja.

No, näin olisi, mikäli tenorisolisti olisi Johannes Heikkinen. Valitettavasti Moilanen ei saa yksin siitä päättää ja siitä syystä jouluaattona Jonen sijasta esiintyy joku Antero Rehnblomkvist...ström?

"Petteri me voidaan nyt tämän illan setistä jättää pois", Moilanen sanoo, puree kynästään korkin hampaidensa väliin ja vetää viivan papereihinsa.

Johannes hymähtää nenänsä kautta. Se kumartuu lähemmäs Konstaa kuiskatakseen, kuinka perjantaihin mennessä pirteät säkeistöt punanenästä ihan taatusti kajahtelisivat jälleen. Konsta tirskahtaa.

Johannes Heikkinen on kuoron jäsen, mutta koska se on paras kaikista, se laulaa soolot ja on muiden solistien lisäksi ainoa, joka saa esityksistä toisinaan jopa palkkaa. Mutta ei Konsta ole kateellinen, vaikka olisihan se upeaa joskus esiintyä yhdessä, toisiaan täydentäen… Konstalla on sitä paitsi itsellään aivan hieno ja tumma bassoääni, jota Moilanen on monta kertaa kehaissut uroskarhun mörinäksi, jos se nyt oli kehu.

Mutta ammattilaisbassot ovat järjestään vanhempia kuin Konsta, eikä hän ole käynyt laulutunneilla viisivuotiaasta, kuten Johannes. Hänellä ei olisi mitään saumaa kuoron eteen. Kateellinen Konsta ei ole, koska ei hän voisi olla. Sillä Johanneksen ääni on lahja maailmalle, sen kuuluukin kaikua ja kimpoilla kirkkojen pilareita ja mosaiikki-ikkunoita pitkin yleisön hartaisiin korviin.

"Lavaharjoitus kymmenen minuutin kuluttua!" Moilanen päättää ja marssii kirkon keskikäytävää pitkin pihalle. Johannes pudistelee päätään ja istuu rivien ensimmäiselle penkille, haarat reteän leveästi. Konsta istuu sen viereen.

Johanneksella on suora nenä ja tuhkanruskea tukka hauskalla keskijakauksella, joka on kuitenkin oikeasti niin hölmön näköinen, ettei sellaista voisi pitää ellei olisi yhtä klassisen komea, kuin se. Konstan täytyy pitää lyhyttä, koska hänellä on epämääräisen laineileva ja karhea hiuslaatu, joka näyttää yhtään pidempänä homssuiselta.

"Mennään bisselle illalla."

Se ei ole kysymys. Mutta eipä Johanneksen tarvitsisikaan kysyä, sillä Konsta lähtee aina, vaikka hänellä olisikin muuta menoa. Sillä Konsta on hukkunut jo kauan sitten.

Hän ei tiedä, onko Johannes hetero. Konsta on mielestään flirttailut toiselle kaksi vuotta putkeen, mutta Johannes ei ole säikähtänyt, muttei myöskään tarttunut syöttiin. Se on hymyillyt Konstalle silmät pilkehtien, vienyt hänet pizzalle kuoroharkkojen jälkeen, kutsunut hänet kaksioonsa ja ostanut sinne ennakkoon Clipperin pikakahvia, vaikka ei itse edes juo kahvia.

Silti Konsta ei tiedä.

"Eivät tainneet hermosauhut nyt jeesata", Johannes naurahtaa ja koskettaa Konstan käsivartta, se tuntuu villapaidan läpi yhtä kuumalta kuin uunipelti patahanskassa. Melkein polttaa, joten täytyy vetäytyä nopeasti. Ei Konsta koskaan kestä Johanneksen ihoa, edes vaatteiden läpi, montaa sekunnin murto-osaa kerrallaan. Eihän sitä tiedä, mitä hullua sitten tapahtuisi, jos Konsta antaisi Jonen pitkien sormien tai muhkuraisten rystysten viettää aikaa hänen käsivarrellaan esim kokonaisen sekunnin.

Moilanen ravaa keskikäytävää takaisin, käsiään päänsä päällä viskoen ja ähkii naama läikikkäänä, että peruttu, peruttu!

Pian selviää, että tenorisolisti Rehnberg on saanut koronan, eikä jouluaaton konsertista tulekaan mitään. Konstan tekee mieli hihkua, mutta hillitsee kaikin elämänvoiminsa itsensä ja tyytyy tyrkkäämään Johannesta kyynärpäällään kylkiluille. “Nakki napsahtaa sulle”, hän myhäilee.

Johannes auringonpoika hymyilee niin, etteivät Konstan sisälmykset pysy ollenkaan siellä missä pitäisi.


***


Valkea joulu on tullut sittenkin, vaikka ei Konsta siitä välittäisi, vaikka tiet olisivatkin jääneet mustiksi. Hän ei ole mikään erityinen jouluihminen. Joulu on outo muutaman päivän pläjäys, mitä varten ihmiset stressaavat ja käyttävät säädyttömän määrän rahaa. Jone virnistää Konstalle sohvallaan, eikä Konsta muista, miksi hän on siellä. On tosi vaikeaa muistaa hengittää, kun on niin syvällä upoksissa.

Jone on jouluihminen. Se aloittaa joka vuosi siinä lokakuun alussa sytyttelemään kynttilöitä, sillä on oikea joulukuusi, vaikka se asuu yksin eikä sillä ole lapsia eikä sen sukulaiset ole tulossa käymään. Ihan omaksi ilokseen se on ostanut kuudellakympillä joulukuusen, joka nyt täyttää koko sen pienen asunnon melkein.

“Tiedän, etten olisi saanut…” Johannes sanoo ja hymyilee hävyttömästi vielä leveämmin. Sitten se ojentaa Konstalle taas joululahjan. Eikö se koskaan opi, ettei Konstalla ole sille ikinä takaisin annettavaa? Eikö se jo näiden vuosien aikana ole tajunnut, kuinka noloa se on?

Noloa tai ei, Konsta tuntee hymyilevänsä ja repii innoissaan lahjapaperia, vaikka tietää, että Johannes haluaisi oikeastaan ottaa paperin takaisin talteen ja kierrättää ensi jouluna. Se on sillä tavalla omituisen hyvä ihminen.


Paketissa on kaksi purkkia Clipperin pikakahvia ja paketti Jonen lempiteetä.

“Kiitos, mä en juo teetä.”

“Tiedän kyllä kuinka vulgaari sä olet, ei tarvitse muistuttaa. Se on mua varten. Jos joskus saisin kutsun, niin mulle olisi jotain inhimillistä juotavaa.”

“Haluutsä tulla meille…? Miksi?”

“En ole koskaan käynyt siellä, teidän kommuuni kuulostaa hauskalta.”

“Siellä on liian sotkuista sulle. En kehtaisi päästää sua ja sun Louis Vuittoneita sisälle.”

Jone nauraa niin että sen ärsyttävän valkoiset hampaat vilkahtelevat. Konsta heittäytyy sen viereen selälleen sohvalle, mutta hänen rispaantuneesta lahkeestaan tarttuu lankasoiro Johanneksen vyön solkeen.

He taistelevat irti toisistaan, kunnes Johannes nauraa nauraa nauraa, kietoo käsivartensa päälleen päätyneen Konstan ympärille ja Konsta tietää, että jos Johannes olisi hetero ja hän olisi kikatteleva muija, tämä olisi se hetki, jolloin he lakkaisivat nauramasta, vaikenisivat katsoakseen toistensa naurujuonteita silmäkulmissa ja antaisivat toisilleen ensimmäisen suudelman.

Mutta koska Konsta on pelkuri, eikä hän tiedä, eikä hän kestä Jonen käsiä selällään, niin hän vain nousee, lakkaa nauramasta ja tuijottaa Johanneksen kuuransinisiä silmiä sekä talven harvinaisia valonsäikeitä sen himmelin värisillä hiuksilla.

“Juodaan nyt vain, ystävä hyvä, nämä kupposet ja aletaan sitten mennä. Moilanen saa sätkyn, ellen ole siellä vähintään tuntia aikaisemmin juoksuttamassa äänihuulia”, Johannes sanoo, eikä myöskään enää naura.

Konsta rykäisee. “Kuinka kamala mä oon, kun en taaskaan antanut sulle mitään?”

“Kamalin.”


***


Maskikasvoiset anonyymit täyttävät kirkon penkkirivit ja puheensorina on vielä puuroisempaa kuin yleensä. Kuoro odottaa ja orkesteri virittää soittimensa. Spottivalot häikäisevät Konstan silmiin.

Moilanen ja solistit kävelevät kuoron eteen, kumartavat ja sitten Moilanen kääntyy kuoroa kohti, rohkaiseva hymy viiksiensä alla.

Trumpetit, patarummut, huilut, oboet ja viulut aloittavat D-duurissa, pian Moilanen heilauttaa heillekin käsiään ja Konsta alkaa laulaa muun kuoron mukana, että Jauchzet, frohlocket! Auf, preiset die Tage!

Musiikki ja esiintyminen vievät mukanaan, kunnes ensimmäinen resitatiivi alkaa ja Johanneksen ääni särkee Konstan sydämen ensin sirpaleiksi, sitten vähitellen kolmen ensimmäisen kantaatin aikana sirpaleet hioutuvat lasitomuksi Konstan jalkoihin.

Kun solistit ja kapellimestari kukitetaan, Johannes hymyilee silmillään ja kumartelee päätään niin, että sen typerät hiukset pompahtelevat kummallakin puolella keskijakausta.

Kuoro kävelee kirkon reunoja pitkin aplodien saattelemana. Kello on jotain vaille viisi, jouluaattona, Konstan sukulaiset isän puolelta availevat valkoviiniä ja kalapöytää, äidin puolella se jää siihen laatikkoviiniin, eikä Konsta halua mennä kumpaankaan paikkaan vaikka on luvannut molempiin.

Hän ottaa takkinsa kappelin naulakosta ja löytää Johanneksen mukulakivipihalta. He lähtevät kävelemään kohti keskustaa ja vasta useamman minuutin kuluttua Johannes sanoo hei. Sen ääntä on selvästi käytetty, mutta koska se on miltei ammattilainen, ei loppuun kulunut.

"No hei, pitkästä aikaa", Konsta vastaa ja vilkaisee Johannesta, virneen kareilua on kummankin huulten mutrussa.

"Mitäs nyt?" Jone kysyy, se on heti plärännyt läpi koko Konstan olemuksen ja tietää, että häntä harmittaa jokin.

"En halua nähdä mun porukoita, mutta olis vähän liian surullista mennä yksin kotiin kattoo telkkaria, vaikka just sitä haluaisin tehdä. Voisin vaikka näpytellä seksiseuraa tinderistä.. joku toinenkin jouluvihaaja löytyy aivan varmasti."

Johannesta sattuu, sen näkisi vaikkei tuntisi sen kasvolihaksia yhtä läpikotaisin kuin Konsta tuntee, ja häntä kaduttaa. Konstan ei pitäisi puhua huonoista väleistä vanhempiinsa, koska Jone ei voi tehdä asialle mitään ja se haluaisi tehdä aina edes jotain.

"Sä oot aikuinen, voit tehdä mitä haluat", Jone sanoo, muttei katso enää Konstaa huolta silmissään.

"Kiitos Johannes", Konsta sanoo ja Johannes mulkaisee häntä, koska kuvittelee Konstan vittuilevan, mutta hän on tosissaan. "Se oli sairaan kaunista taas… Mä… Mä en tiedä oikeestaan mitään yhtä kaunista."

He pysähtyvät ennen kauppakeskuksen kirkkaita jouluvaloja, viereisessä puistossa on yksi penkki, missä he ovat istuneet jo monta vuotta aina esitysten jälkeen. Se on kuitenkin nyt lumen peitossa, eivätkä he istu.

"Aa..?" Jone osoittaa taakse jäänyttä kirkkoa peukalollaan ja Konsta nyökkää. "No.. kiitos itsellesi."

"Eipä kestä. Hyvää joulua, muuten" Konsta sanoo ja naputtaa Johanneksen harmaan villakangastakin olkasaumoja etusormillaan muutaman kerran.

"Sä voit tulla takas mun luokse", Jone sanoo yhtäkkiä. "Mäkään en halua nähdä mun vanhempia. Voin mennä sinne huomenna."

Konstan etusormet jähmettyvät olkapäille. "Mut… kuka sitten on mun jouluvihaaja?"

"En aio sun vuokses vihata joulua, mutta…" Johannes sanoo ja tutkii Konstan posken syrjää peukalollaan. Konsta ei ole varma, milloin toisen käsi on tullut niin lähelle, eikä tiedä miksei kosketus polta liikaa, "...ehkei sitä tinderiä silti tarvita?"

"Mitä?"

"Konsta…" Jone hymyilee varovaisesti ja loputtoman ihanasti.

Ja sitten yhtäkkiä onkin se hetki, jossa he vaikenevat ja Konstan etusormet liukuvat olkapäiltä alemmas ja Johannes nostaa toisenkin kätensä Konstan liian kapeiden kasvojen reunoille. Pitkät sormet silittelevät Konstaa korvien alta, kaulalta.

He suutelevat. Tai Johannes suutelee Konstaa. Ja sitten Konstakin suutelee kyllä Johannesta takaisin, sillä hukkuminen ei teekään enää niin hirvittävän kipeää. Johannes nostaa Konstan pinnalle ja painaa otsansa vasten Konstan liilaa pipoa.

"Miksi nyt? Vaikka mä oon yrittänyt niin… kauan?" Konstan on pakko kysyä.

Johannes vetäytyy katsoakseen Konstaa hämmentyneenä. "Etkä ole? Mä yritin kahmaista sut mun syliin viimeksi tänään ja sä vaan lähdit karkuun. Sä aina karkaat."

Konsta ei ymmärrä mitään, mutta Johanneksen ihanat käsivarret pitelevät häntä ja sen faktan käsitteleminen viekin häneltä kaiken kapasiteetin sillä hetkellä.

"Kuulin taas sun äänen kaikkien takaa ja alta", Johannes jatkaa, "se on maailman kuumin ääni, Konsta. Auta armias kun mä halusin vaan hakea sut sieltä alas ja lähteä koko kirkosta ulos. Ja väliajalla, jumalauta, jätkä vaan istuu juomassa pillimehua ja mä olin mustasukkainen siitä. Pillimehusta. Vittu ja sitten -"

Konstaa naurattaa. Hän sulkee Johanneksen uskomattomat sanat huulillaan ja lupaa tulla kylään, tietenkin.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2022 22:00:35 kirjoittanut kaaos »
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Melkein tuli vähän suru puseroon, kun itse ei tänä jouluna päässyt joulukonserttiin, mutta onneksi fiilikseen pääsee näin ficin välitykselläkin. Onneksi ei pojilta ole korona nappaamassa joulukonsertoinnin iloa pois. :D

Mukava lukea originaalia aiheesta, josta itsekin välillä tietää jotain. :D Pääsi tosi hyvin tähän tunnelmaan mukaan, konserttien huminaan ja musiikin pauhuun, kirkossa istuvien ihmisten takkien kohinaan. Ihanaa, että molemmat oli niin olevinaan iskemässä toista, mutta kumpikaan ei kunnolla tajua ennen kuin se ihan vaan sanotaan suoraan.

Lainaus
"Petteri me voidaan nyt tämän illan setistä jättää pois", Moilanen sanoo, puree kynästään korkin hampaidensa väliin ja vetää viivan papereihinsa.

Johannes hymähtää nenänsä kautta. Se kumartuu lähemmäs Konstaa kuiskatakseen, kuinka perjantaihin mennessä pirteät säkeistöt punanenästä ihan taatusti kajahtelisivat jälleen.
Apua, miks tää on niin totta. :D Tai sitte toisinpäin niin, että ensin on koko syksy väännetty jonkun biisin kanssa ja sitte viimeisellä viikolla ollaan sillee "juu, ei tätä nyt sitte otetakaan". :DD

Lainaus
Johannes auringonpoika hymyilee niin, etteivät Konstan sisälmykset pysy ollenkaan siellä missä pitäisi.
Awww <3 Onpas söpöä ihanaa ihastumisperhosta, Konstan tunteet tuli tosi hyvin esille tässä koko tekstissä, tosi luontevasti.

Lainaus
Johannes sanoo ja tutkii Konstan posken syrjää peukalollaan.
Aaaaa!! aaaa, mun sydän.

Lainaus
jätkä vaan istuu juomassa pillimehua ja mä olin mustasukkainen siitä. Pillimehusta. Vittu ja sitten -"
Voi ihana Johannes! :D

Aww, tämä oli kaikinpuolin ihana, ja olipas mukavaa lukea pitkästä aikaa originaalia ja vielä tällaista söpöä ihastumisfluffia, jolla oli söpö lopetus. Ehkäpä Johanneskin saa Konstasta ei-jouluvihaajan, jos vaan viettävät tarpeeksi jouluja yhdessä. Kiitos tästä! ^^ <3
Hyppää lehtikasaan!

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
No niin no niin, täällä ollaan kuten luvattu!

Päätin tarttua heti toimeen, etten vain unohtaisi palailla tämä kommentointiin "sitten myöhemmin". Koska vähänkö hymyilin leveästi, kun huomasin että olit kirjoittanut tämän ♥ Pääsin taas joulun tunnelmiin ja voin autuaasti venyttää vielä sitä hetkeä, kun uuden vuoden velvoitteet on alettava ottaa vakavasti ja esim. osallistuttava (etä)luennoille.

Miljöö oli huomioitu tosi kivasti, entinen kuorotyttö pääsi helposti mukaan fiiliksiin kun puhuttiin keskikäytävästä, takkinaulakosta, soitinten virittelemisestä alttarilla ja valojen häikäisystä. Vaikka meidän pienen yläasteikäisten ja siitä nuorempien kuoromme ei vetänytkään kirkkosalia täyteen, puolilleen ehkä jos oltiin mukana kirkkovuoden kannalta tärkeässä jumalanpalveluksessa  :D  Tästäkin velvoitteesta pääsi kätevästi kiemurtelemaan muuttamalla opiskelemaan eri paikkakunnalle, vaikka tällaista lukiessa vähän kaihoisaksi vetää. Onneksi tässä oli huumoriakin.

Lainaus
Valitettavasti Moilanen ei saa yksin siitä päättää ja siitä syystä jouluaattona Jonen sijasta esiintyy joku Antero Rehnblomkvist...ström?

Repesin  ;D  Itselläni on surkea nimimuisti, joten näitä sattuu ehkä keskimääräistä useammin. Vai kuinka paljon on normaalisti? kasvojen yhdistäminen nimiin on vielä kamalampaa, joten yleensä vain nyökyttelen mukana kun joku tulee jututtamaan kuin tuttua. Moilanen vaikutti muuten myös upealta hahmolta, punainen samettipuku kuin myös jos se nyt oli kehu -kohta ilahdutti.

Lainaus
He taistelevat irti toisistaan, kunnes Johannes nauraa nauraa nauraa, kietoo käsivartensa päälleen päätyneen Konstan ympärille ja Konsta tietää, että jos Johannes olisi hetero ja hän olisi kikatteleva muija, tämä olisi se hetki, jolloin he lakkaisivat nauramasta, vaikenisivat katsoakseen toistensa naurujuonteita silmäkulmissa ja antaisivat toisilleen ensimmäisen suudelman.

Romanttisen komedian kaava on hallussa, näemmä  ;) 

Lainaus
Ja sitten yhtäkkiä onkin se hetki, jossa he vaikenevat ja Konstan etusormet liukuvat olkapäiltä alemmas ja Johannes nostaa toisenkin kätensä Konstan liian kapeiden kasvojen reunoille. Pitkät sormet silittelevät Konstaa korvien alta, kaulalta.

He suutelevat. Tai Johannes suutelee Konstaa.

Kyllähän tähän saatiin sitten höttöinen romanttiseen joululeffaan sopiva ensisuudelma, ulkona lumen keskellä ja jouluvalojakin vielä. Heitän kädet ylös, koska onhan tämä ihanaa. Tästä tekstistä jäi tosi hyvä mieli, eikä se ole pahitteeksi vaikka tänään ei olekaan jouluaatto niin kuin aioit. Kiitos ♥



//Grenade väliin, monta hyvää pointtia! Esim. tämä:

Lainaus
"Petteri me voidaan nyt tämän illan setistä jättää pois", Moilanen sanoo, puree kynästään korkin hampaidensa väliin ja vetää viivan papereihinsa.

Johannes hymähtää nenänsä kautta. Se kumartuu lähemmäs Konstaa kuiskatakseen, kuinka perjantaihin mennessä pirteät säkeistöt punanenästä ihan taatusti kajahtelisivat jälleen.
Apua, miks tää on niin totta. :D Tai sitte toisinpäin niin, että ensin on koko syksy väännetty jonkun biisin kanssa ja sitte viimeisellä viikolla ollaan sillee "juu, ei tätä nyt sitte otetakaan". :DD

Niinpä, molemmat skenaariot ovat yhtä tosia  ;D


//Ja ihan mielelläni minä kommentoinkin, mitä nyt on vähän napistava omasta yleisestä aikaansaamattomuudestaan  :D
« Viimeksi muokattu: 07.01.2022 19:28:16 kirjoittanut Isfet »
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 562
Jee, ihanaa että oikeasti toteutit tuon saamasi promptin! Oli kiva hypätä vielä hetkeksi jouluiseen fiilikseen ja konserttitunnelmiin :) itsekään en perinteisesti ehtinyt yhtään konserttia kuuntelemaan, kun aika meni oman kuoron touhuissa ja sitten flunssassa. Olisi kyllä joskus ihana päästä kuulemaan Jouluoratorio tai jotain muuta upeaa! Tunnistan myös tuon, että ne perinteiset kappaleet ovat harvoin kuorolaulajan lemppareita, kun muut teokset tulevat tutuiksi ja pikkuhiljaa rakkaiksi. Tässä oli kyllä muitakin musiikkioivalluksia ihanasti mukana, kuten erilaisten äänien kuvailu, orkesteri ja osana koneistoa laulaminen!

Johannes ja Konsta olivat kyllä ihania, toinen kahvin ja toinen teenjuoja, kumpikin ihastuneita ja onneksi se käy lopulta selväksi kummallekin<3 yhteinen harrastus on kyllä otollinen paikka tavata ja oli suloista, miten kumpikin tykkää toisen lauluäänestä. Myös hetket sohvalla ja tuossa lopussa olivat hymyilyttäviä<3 Johannes/Jone nimenä vielä sykähdytti tietyllä tavalla, kun itsekin kerran tunsin yhden (ihanan!) samannimisen. Kiitos tästä!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Hauskaa, että kuorolaiset ovat löytäneet tämän tekstin 😁❤️

Grenade: minäkään en päässyt tänä vuonna. En laulamaan, enkä kuuntelemaan 😭💔ehkä tämän kirjoittaminen toimikin jonkinlaisena korvaushoitona siihen 🤭 kiitos tosi ihanasta kommentista, mä vähän veikkaan että konstasta kuoriutuu varsinainen jouluttaja Johanneksen käsittelyssä.

Isfet: no voi sua, en mä kommenttia ainakaan olisi karhuamaan tullut, mutta ihanaa oli huomata sulta tullut palaute 💞 kiva kuulla että tuli hyvä mieli ja että toimi näin joulun jälkeenkin! Kiitos oikein piristävästä kommentista 😍

Thelina: oli hauskaa kyllä kirjoitella tota kuoro- ja esiintymissanastoa tähän, kun sitä kerta vähän on. Harrastus on ihana tutustumisympäristö! Ja myös musta aika hyvä etenkin tähän friends to lovers trooppiin! Kun jatkuvasti näkee ja on tekemisissä... Jone taitaa olla aika perinteinen Johannesten lempinimi! Kiitos ilahduttavasta kommentista 💞

//: Ainiin, huomasin että yhdestä replasta oli jäänyt pari sanaa 😁 ne on sinne lisätty. Kuin myös tämän listaaminen Fff1000:n
« Viimeksi muokattu: 07.01.2022 20:12:16 kirjoittanut kaaos »
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Ricolette

  • ***
  • Viestejä: 509
Oi, tämä on ihana! Mullakin on kuorotausta vaikkakin vähän maltillisempi kuin kuoropojilla tässä, silti tämä herätti tosi paljon hyviä kuorofiiliksiä ja vähän haikean olon siitä, että kauneimmat joululaulut jäivät tänä vuonna väliin. Johanneksen ääni oli kuvattu tässä niin ihanasti, että oikein itsekin ihastui siihen, en yhtään ihmettele että Konstan sydän hioutuu ihan lasitomuksi (ja vau miten hienosti sanottu tämä):
Lainaus
Musiikki ja esiintyminen vievät mukanaan, kunnes ensimmäinen resitatiivi alkaa ja Johanneksen ääni särkee Konstan sydämen ensin sirpaleiksi, sitten vähitellen kolmen ensimmäisen kantaatin aikana sirpaleet ovat hioutuneet lasitomuksi Konstan jalkoihin.

Loppu on suloinen, ja näiden välit jotenkin jouluisen pehmeät joulunvihaajasta huolimatta. Konstan silmien kautta kuvattuna tässä oli myös sellaista kaipuuta ja tunnetta, että hippusen saattaa harmittaa ettei nyt päästy seuraamaan tarkemmin aattoillan jatkumista. ;D

Kiitos, tästä tuli mukavan jouluinen olo vielä näin tammikuussakin. Hienosta nimestä vielä kehut!
It takes a lot to give, to ask for help
To be yourself, to know and love what you live with
(Damien Rice)

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Ricolette: ihanaa, lisää kuorotaustaisia lukijoita : D joo näillä kuoropojilla on tämmönen melko vakava harrastus. Nojoo, olisi sinne jouluaaton viettoonkin voitu mennä... Mutta ehkä halusin jättää mahiksen tutkailla näiden välejä joskus myöhemminkin... Hmmmm.. 😁 kiitos ilahduttavasta kommentista 💞 ja kiitos kehuista!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 752
Ah, vihdoin pääsin lukemaan tämän pitkän odotuksen jälkeen! Ihan parasta, että kirjoitit tämän, koska sinun tällaiset vähän pöhköt slash-tarinat ovat ihanaa luettavaa ♥ Minulla on vielä oma kireä friends to lovers joulusaunassa kirjoittamatta ja toivon, että tämä inspiroisi kirjoittamaan omani :D Rosmiksen generaattori oli kyllä hyvä!

Tykkäsin tämän nykyaikaisuudesta. On koronaa, maskien taakse piiloutuva anonyymi yleisö, pillimehuja ja kommuuni. Pidin myös siitä, että tässä hän onkin se, mikä toi puhekielisyyttä ja siten myös jotenkin ekstrakerroksen söpöyttä tähän tekstiin. Konsta on niin säikky ja hermoileva, vaikka on ilmiselvää, että Johannes tykkää hänestä :D Tuli melkein Johannesta sääliksi, kun hän joutuu noin ilmiselvästi kutsumaan itsensä kylään, kun kutsua ei muuten tipu! Ehkä siinä onkin tämän tekstin surullinen puoli (tuohon promptiin viitaten siis!), että pojat ovat niin pöhköjä, että ovat odottaneet kaksi vuotta ennen kuin saavat toisensa :D

Tässä oli ihanaa se, miten vahvasti kuoron joulukonsertti vie tarinaa eteenpäin ja tykkäsin erityisesti siitä, miten kuvailit molempien lauluääniä. Myös se, että molemmat kehuivat ja tykkäävät tuolla tavoin toistensa äänistä oli jotenkin ylisöpöä ja hymyilenkin täällä nyt ihan vain sen takia ♥ Loppu oli myös superkiva ja hyvä, että Johannes uskalsi ottaa ohjat käsiinsä ennen kuin Konsta ehtii alkaa tinderöidä. Ylipäätänsä tuntuu siltä, että Konsta tarvitsee Johannesta elämäänsä. Ihanaa, että tässä oli siirappia ja fluffia. Kiitos ♥

between the sea
and the dream of the sea

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 963
Kommenttikamppiksesta iltaa o/

Olit kyllä hyvin saanut vangittua tässä vähän sellaisen alakuloisen joulunalus-arjen, jota kuitenkin valaisee tuollainen "toivoton" ihastus, joka lopulta onneksi osoittautui molemminpuoliseksi.
Konsta oli tosi samaistuttava hahmo kaikessa epävarmuudessaan, vaikka lukijan näkökulmasta olin varma, että kyllä se Johannes niihin tunteisiin vastaa  ;D
Ja onneksi olin oikeassa ^^ Loppu oli niin kertakaikkisen söpö, että olisi mieluusti lukenut poikien illanviettoa pidemmällekin.

Olisi varmaan pitänyt kuunnella lukiessa tuota Bachia, niin olisi päässyt vielä syvemmälle tunnelmaan, mutta onnistui se oikein kiitettävästi näinkin.
Jäin oikein pohtimaan tuota epävarmuutta, joka meni niin pitkälle, ettei Konsta ostanut Jonelle edes joululahjaa tunteiden paljastumisen pelossa (vai ehkä siksi, ettei itse ollut jouluihminen, hmm). Kiinnostava kuvio joka tapauksessa.

Kiitokset tästä, sööttiä ja ilahduttavaa tavaraa, vaikka allekirjoittaneen kommentointi nyt onkin tosi kankealla päällä 😅

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
hiddenben: pöhkö slash on kyllä mulla vahvasti edustettuna 😂😂😂 ihanaa jos kelpasi! Tää hän -se on mulla ollu kauan originaaleissa varsinkin käytössä, sehän ei ole mikään sääntöjen mukainen jako, mutta tykkään kirjoittaa että pov on hän ja muista kirjoitan se 🤷 ja hei joo! Tuo kahden vuoden vaiheilu on niin surullista että lasketaan se surullisuus sen alle, hyvä idea :D meinasin tässä alkaa enemmän mennä tonne vanhempien välit-teemaan mistä sitä surullisuutta olis voinut löytää, tai sitten olis voinut olla draamaa lisää, mutta halusin vain kirjoittaa pehmoista, niin pehmoista tuli. Kiitos kovasti ihanaisesta kommentista!!!💕💕

Violetu: no hyvä kuulla että oli myös alakulo havaittavissa, sitä yritin kuitenkin myös saada aikaiseksi, vaikka aika fluffinen tämä loppujen lopuksi on. Hahaa hyvin arvattu. Eipä tämä olis tosiaan ollut mikään pöhkö slash ellei hahmot olisi saaneet toisiaan lopuksi :3 jouluoratorio on sen verran vauhdikas ainakin ekat osiot, että en ole varma olisiko se kuitenkaan sopinut yhtä aikaa kuunneltavaksi 😂 kommentti ei ollut ollenkaan kankea ja hmmm en ole itsekään varma miksei Konsta osta lahjaa... Varmaan molempia, epävarmuutta ja sitä ettei se tykkää joulusta 😂💞 kiitos ihanasta kommentista!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 510
Vs: Nun wird mein liebster Bräutigam | S, kuoropoikarakkautta
« Vastaus #10 : 14.11.2022 11:51:51 »
En tykkää venyttää joulua liiaksi vielä marraskuun puolelle, vaikka joulusta pidänkin, mutta ehkä sitä yhden voi lukea tässä kuun vaihtumista odotellessa. :) Ja kun Konsta oli niin joulunvihaaja niin ei tullut liiaksi jouluista tunnelmaa vielä tässä vaiheessa vuotta. Kauhean söpö tämä oli siitä huolimatta ja se sopi oikein hyvin. En tiedä juuri mitään laulamisesta ja vielä vähemmän kuorolaulamisesta, joten oli hauskaa upota tuntemattomaan maailmaan ja kuulosti että todella tiedät, mistä puhut musiikin suhteen. Ainoastaan ihmettelin, että polttavatko pojat tupakkaa, kun eikö se ole lauluäänen säilyttämisen pahin vihollinen, mutta toisaalta en tiedä miten intohimoisesti Konsta lopulta suhtautui kuoroon. :D Tykkäsin poikien välisestä ystävyydestä ja miten heillä oli niin eri suhde jouluun samalla. Voi Konstaa, kun hän oli monta vuotta katsellut Johanneksen perään uskaltamatta tehdä aloitetta. Tällainen kaipuu on herttaista, vaikka sydäntäsärkevää. Onneksi loppu oli onnellinen!

Tässä oli kauhean hauskoja hetkiä, jotka pistivät hymyilyttämään. Hirveän hyvin sopi puhekielisyys dialogiin mutta myös muun tekstin lomaan, olematta liian hallitseva. :) Kertojan äänestä kuului Konstan ääni, mikä oli tosi piristävää.

Lainaus
Johannes auringonpoika hymyilee niin, etteivät Konstan sisälmykset pysy ollenkaan siellä missä pitäisi.

Oi että miten söpö ja oli jotenkin sopiva tällaiselle ihastuneelle nuorelle aikuiselle, että taantuu teinimäiseksi höpsöksi ihastuksen kohteen kanssa. Sydäntäni lähellä on ihastuneet nuoret aikuiset, jotka unohtavat olevansa aikuisia tällaisessa tilanteessa. Lopun keskustelu oli hirveän söpö, kun Konsta yritti samalla sanoa ja olla sanomatta. ^^

Lainaus
Ja väliajalla, jumalauta, jätkä vaan istuu juomassa pillimehua ja mä olin mustasukkainen siitä. Pillimehusta. Vittu ja sitten -"

Aaa tämä oli ihana tunnustus Johannekselta, voi pillimehut. ;D
Kiitos tästä, oli kivan ei-liian-jouluinen avaus omaan jouluficcien lukemiseen tänä vuonna. ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚