Kirjoittaja Aihe: Nollaa nähnytkään | S | LW18  (Luettu 893 kertaa)

nannu

  • ***
  • Viestejä: 510
Nollaa nähnytkään | S | LW18
« : 30.08.2020 10:44:32 »
Ikäraja: S
Haaste: Lyrics Wheel 18. Lopussa mulle arvotut lyriikat, jotka kuuluvat tekijöilleen.




Nollaa nähnytkään



Jos katson vähän kauemmas, en voi uskoa olevani täällä. Lähiökerrostalossa. Surullisessa, likaisessa, väriltään harmaassa mutta väeltään hyvin kirjavassa kerrostalossa. Ahtaita rappuja aakkosten puoliväliin asti. Tulipalon sattuessa ei mahdollista pelastua. Murtuneen jalan tai vanhan koiran kanssa mahdotonta kulkea.
Ikkunasta avautuu näkymä juoppojen suosimaan hädin tuskin vihertävään puistikkoon sekä liiketiloiltaan tyhjenevälle ostarille. En ymmärrä tällaista puolittaisuutta. Olen tottunut ihan oikeaan metsään ympärilläni, ja ostokset käytiin tekemässä kyläkaupassa tai ei niin läheisen mutta lähimmän ison kaupungin ruuhkaisessa kauppakeskuksessa.

Ihan lähellä näen kuitenkin syyni olla juuri tässä juuri nyt. Sinulla on sumuiset silmät ja taipuisa, kurittoman ihana kuontalo. Kunpa sulla olisi syytä hymyillä suloista hymyäsi useammin, mutta tiedän kyllä taakkasi. Huolistasi huolimatta olet lämmin ja välittävä, eikä kenenkään muun kanssa ole ollut yhtä helppo puhua. Olen pakahtua katsellessani sinua. Olet niin tärkeä.

Kaiken järjen mukaan mun ei tosin kuuluisi tykätä susta, senkin onneton kaupunkilainen. Sä et osaa luistella, hiihtää, uida. Perusjuttuja hei. Et ajaa autoa. Käydä töissä. Olla se joksi sut on syntymän jälkeen todettu, kirjattu, lokeroitu, nimetty.
Mä taas olen yksinkertainen tyyppi enkä kaivannut haasteita tai sotkuja. Mutta ystävällisyytesi ja kiltteytesi sotkuisuuden keskelläkin sai mut kiintymään suhun ja tuntemaan ihan uudenlaista empatiaa ja hellyyttä. Täytetään yhdessä toistemme tyhjiöitä ja kuoppia kuin Rocky ja Adrian konsanaan, ja rakastan sitä. Olen parempi ihminen sun kanssa.

Ja jos et jotain osaakaan, niin luoja että halata kyllä osaat. Heti ekalla kerralla pidit mua niin lähellä, että hirvitti ihan hemmetisti. Hyvällä tavalla. En edes tiennyt, että niin sydämellisesti ja lämpimästi voi halata. Kaulailla oikein. Ja ihan käsittämätöntä, että halusit tehdä sitä mun kanssa niin monen sekunnin ajan. Miten hyvältä tuntui olla sua vasten. Tämä oli mulle – jolle halaaminen oli aina ollut ahdistava, etäältä pikaisesti hoidettava pakollinen muodollisuus – se hetki, jolloin tiesin rakastuneeni.

Paperilla olet joku, johon mulla ei ollut mitään kiinnostusta tutustua. Kunnes tutustuin. Ja nyt en enää ikinä halua olla tuntematta sua. Olemalla sinä olet opettanut mulle ihmisyydestä enemmän kuin aiemmat juristi, diplomi-insinööri ja lentäjä yhteensä.
Ihan parasta olla osa sun resuista elämää.
Oon sun.
Ja vien sut kyllä joku kerta luistelemaan.









Nylon Beat - Rakastuin mä looseriin

Herkän hahmos kaukaa näin
Sua ennen tuskin koskaan huomasin
Vaan nyt sua
Pois en koskaan päästäiskään
Mä voittajaani katselin: oot mun
Oon sun
Tänä yönä viimeinkin
Rakastuin mä looseriin
Joka aito on, ja vielä enemmän
Olin heikko - tarrauduin
Mä pelkästään vain voittajiin
Kunnes susta löysin oikeen ystävän
Mun on helppo hengittää
Kun tunnen lähelläin sun olkapään
Oon niinkuin
Osa sua ja sun elämää
Et fuulaa ystävää, sä oot vain mun
Oon sun
Tänä yönä viimeinkin
Rakastuin mä looseriin
Joka aito on, ja vielä enemmän
Olin heikko tarrauduin
Mä pelkästään vain voittajiin
Kunnes susta löysin oikeen ystävän
Viimeinkin
Rakastuin mä looseriin
Joka aito on, ja vielä enemmän
Olin heikko tarrauduin
Mä pelkästään vain voittajiin
Kunnes susta löysin oikeen ystävän
« Viimeksi muokattu: 30.08.2020 16:36:05 kirjoittanut nannu »

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: Nollaa nähnytkään | S | LW18
« Vastaus #1 : 08.09.2020 21:31:45 »
Aika mielenkiintoista luettavaa! En tiennyt mitä lw tarkoittaa, mutta jotenkin tää tekstikin oli rytmittynyt vähän runo/lyriikkamaisesti. Tekstin rakkaus on vähän tälläistä itsekästä, myrkyllistä rakkautta: alenkatsotaan kumppania, mutta sitten arvostetaan hänen ulkonäköään ja mitä hän tekee kertojalle itselleen. Sopii hyvin noihin lyriikoihin, joissa kanssa pidetään toista täytenä nollana, mutta arvostetaan mitä hän voi tehdä laulajalle.

nannu

  • ***
  • Viestejä: 510
Vs: Nollaa nähnytkään | S | LW18
« Vastaus #2 : 22.09.2020 06:52:48 »
Mun teksteissä on näköjään nykyään helposti jotenkin vinksahtanut tai epämiellyttävä sävy. (Wonder why...::)) Tässä toki haasteen puitteissa jo lyriikat vaativat epäreilua kahtiajakoa. Mutta oikeasti teksti on kirjoitettu hyvällä rakkaudella <3
Jännä huomio tuo rytmin runomaisuus, enpä ollut itse sitä nähnyt saati tarkoituksella tehnyt.

Kiitos kaunis kommentista Aionka! (: En sellaista tähän vähän omituiseen pätkään uskonut saavani.