Kirjoittaja Aihe: Harhailija | Draco/Charlie, K-11  (Luettu 3728 kertaa)

Deathless

  • Haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 101
    • Kuolemattoman kollaasi
Harhailija | Draco/Charlie, K-11
« : 07.07.2015 16:30:40 »
Ficin nimi: Harhailija
Kirjoittaja: Deathless
Ikäraja: K-11
Tyylilaji: angst
Paritus: Draco/Charlie
Vastuuvapaus: Kaikki, jonka tunnistaa Rowlingin omaksi, kuuluu hänelle, enkä saa tästä yhtään mitään korvausta.
Yhteenveto: Sodan jälkeen Draco ei tiedä mitä tekisi itsensä kanssa.

Harhailija

Kun sota päättyi, Draco luuli kaiken kauhun olevan ohi. Että se, miten hän loppujen lopuksi kieltäytyi Tiedätte-kai-kenestä… että sillä olisi jotain merkitystä.
   Mutta ei. Ei sillä ollut.

Ei se, että muut ihmiset katsoivat häntä pahasti aivan sama missä hän liikkui.
Vaan se, miten hän katsoi itseään aamulla peilistä. Inho läikehti kapeilla kasvoilla, jäänharmaista silmistä paistoi kuvotus. Joka aamu herääminen oli vaikeampaa. Mitä pitäisi tehdä? Miten hän saisi annettua itselleen anteeksi?

Draco päätti lähteä. Jättää Malfoyden kartanon lopullisesti. Äiti itki. Hän jäisi yksin. Isä oli vieläkin Azkabanissa. Dracon oli kuitenkin pakko paeta menneisyyttään, sillä hän ei kyennyt kohtaamaan sitä täällä.

Draco kävi paikoissa, joissa oli vieraillut pienempänä, mutta mistään ei herännyt onnellisia muistoja. Koko hänen lapsuutensa oli tahraantunut itseinhoon. Hän muisteli kaikkea tekemäänsä, kaikkea pahaa, jota hän oli aiheuttanut. Hän oli kuvottava otus.

Hän vieraili Pottereilla. Kerran. Vastaanotto oli aivan yhtä jäinen kuin hän oli odottanutkin. Mustahiuksisen miehen katse oli jääkylmä. He tuijottivat toisiaan. Draco takelteli itsestään sanat, joiden sanominen riipaisi. Anteeksi.

Mies ei sanonut mitään. Sulki oven. Jätti Dracon portaille yksin pimenevään iltaan. Hän tunsi katkeruuden hiipivän sydämeensä. Potter ei ymmärtänyt, ei halunnut ymmärtää. Mutta miten hän olisi muka voinut? Ei Potterilla tai kenelläkään hänen ystävistään ollut syytä itseinhoon. He eivät tienneet minkälaista oli tajuta olevansa surullinen ihmispaska. He eivät tienneet minkälaista oli elää sellaisten virheiden kanssa, joita ei voinut korjata.

Hän harhaili. Yksin. Päämäärättä. Sydän tuntui tyhjältä oli hän missä tahansa. Hän jopa kaikkoontui kerran kotiinsa monien kuukausien jälkeen. Kotia ei kuitenkaan enää ollut. Malfoyden kartano oli vain tunnistamaton tuhkaläjä.

Hyvät vihasivat häntä. Pahat vihasivat, jos mahdollista, enemmän. Kukaan ei halunnut luottaa häneen. Ei kukaan. Kaikki tiesivät hänet, tiesivät tarpeeksi.

Hänellä ei ollut paikkaa tässä maassa. Hän kaikkoontui Saksaan, siitä Ranskaan ja Itävaltaan. Missään ei ollut hyvä olla. Ei missään. Draco pohti, tutkiskeli itseään, mutta ei löytänyt ratkaisua. Mikä saisi hänet takaisin kokonaiseksi? Vai oliko hän ikinä kokonainen ollutkaan? Mistä hän sen tiesi?

Talvi tuli. Kylmä ilma puristi Dracon kokoon, sai hänen koko ruumiinsa vapisemaan. Jokainen selvitty yö oli kuin erävoitto. Tai kuoleman pitkittymistä.

Kevät.

Draco tuijotti lohikäärmeitä edessään. Ne olivat suuria ja vahvoja, niiden ei tarvinnut katua. Samaan aikaan kun hän pelkäsi niitä, kunnioitus ja kiinnostus nostivat päätään.

"Hienoja otuksia." Hänen vierelleen oli saapunut mies. Mustat nahkabootsit. Korvakoru. Pisamia. Pitkä, oranssi tukka.
"Sinä olet Weasley."
Mies naurahti.
"Sano Charlie. Ja sinä olet...?"
Draco hätkähti. Mies ei tiennyt. Tässä maailmassa oli joku joka ei tiennyt kuka hän oli.
"Yksinäinen kulkija vain", Draco sanoi, hän ei aikonut heti menettää tätä illuusiota. Joku ei katsonut häntä pahasti.
   “Olet Britannian velhoja, etkö olekin?” Charlie kysyi. “Kun kerran tiedät minun klaanini.” Mies naurahti. Draco naurahti ja nyökkäsi.
   Charlie kysyi, oliko hän matkannut pitkään. Draco ei ollut enää varma. Päivät ja kuukaudet olivat menneet jo sekaisin, ajalla ei ollut merkitystä. Dracon oli pakko kysyä, mikä vuosi nyt oli.
   2000.
   Ei. Ei voinut olla. Hän oli ollut matkallaan yli vuoden. Hän oli etsinyt ratkaisua itseensä jo niin kauan. Jos hän ei vieläkään voinut herätä itseltään rauhassa, pystyisikö hän siihen koskaan? Olisiko hän koskaan kokonainen?
   Charlie kutsui hänet kotiinsa. Tämä ei ollut todellista. Joku uskalsi pyytää hänet luokseen, joku oikeasti pystyi keskustelemaan hänen kanssaan.
   Ja se tuntui hyvälle. Aivan mielettömän hyvälle. Mutta samaan aikaan väärälle.

   Charlie majoitti hänet. He keskustelivat. Pimeys Dracon sydämestä ei kuitenkaan väistynyt. Haamut herättivät hänet öisin, kertoivat hänen tekemistään vääryyksistä. Ja tämä oli taas yksi niistä.

   Hänen oli pakko kertoa. Aivan pakko. Charlie kuunteli, kurtisteli kulmiaan. Hän ei näyttänyt vihaiselta. Kun Draco lopetti, mies nousi ja häipyi keittiöstä. Draco painoi päänsä kylmää pöytää vasten ja itki. Itki ensimmäistä kertaa ikuisuuksiin. Se oli puhdistavaa, sen jälkeen joka paikka oli turtunut, mutta hyvällä tavalla.
   Charlie tuli takaisin. Nosti hänet tuolilta. Ojensi hänelle kolpakkoa. Käski juoda, sanoi, että se helpottaa. Draco totteli.

   Hän näki vieläkin painajaisia. Mutta enää hän ei pelännyt heräämistä. Hän oli löytänyt turvan. Vahva keho puristi Dracoa itseään vasten, kunnes hän rauhoittui, kunnes hiljaisuus laskeutui. Hän heräsi aamuisin toisen kainalossa tuntien itsensä hetken verran arvokkaaksi. Syyllisyys helpotti. Ajoittain.
Charlie sanoi, ettei hän ollut niin paha ihminen kuin hän luuli. Hän sanoi, että Draco oli ymmärtänyt virheensä. Kaikkia virheitä ei voinut korjata, mutta niiden vangiksi ei voinut jäädä koko loppuelämäkseen. Dracon olisi päästävä yli.
Jokainen tekee virheitä, Charlie sanoi taas yhtenä aamuna silitellessään platinanvaaleita hiuksia. Mutta niiden ei pidä antaa hallita koko elämää.
It doesn't make you weak if you fall down.
It makes you weak if you don't get up.
Is love Deathless?

Ming

  • 大难不死的女儿
  • ***
  • Viestejä: 207
Vs: Harhailija | Draco/Charlie, K-11
« Vastaus #1 : 09.07.2015 21:08:52 »
Moikka!

Mitä tulee HP-parituksiin, oon hirmuisen konformisti, joten en kovin mielelläni lue henkilöistä ja/tai parituksista, joita en tunne. Draco on toki erittäinkin tuttu hahmo, mutta Charlie ei - ja jostain syystä Draco/kuka tahansa Weasley on musta jotenkin sietämätön ajatus - mutta tässä mun omat ennakkoluulot ei haitanneet, koska olit saanut hahmot irrotettua jotenkin luontevalla tavalla sukulaisistaan ja historiastaan, mutta samalla et ollut unohtanut sitä.

Draco säälitti kamalasti, erityisesti Harryn kylmyys koska H/D forever, ja loppu oli jotenkin onnellinen, eli juuri sellainen kuin Draco ansaitsi. Oon iso hurt/comfort-fani, enkä oikeastaan odottanut tuollaista loppua, joten olin erittäin iloinen, kun Draco sai Charliesta noinkin luontevasti itselleen olkapään. Toivottavasti myös Charlie sai Dracosta jotain, haha. Charlien hiljainen auttaminen oli kuitenkin erittäin herkkää.

Kiitos tästä!
vi skall lära så länge vi lever och inte tro att förstånd kommer av sig med åren

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
Vs: Harhailija | Draco/Charlie, K-11
« Vastaus #2 : 18.07.2015 19:29:24 »
Kommenttikampanjasta hei! o/ Pahoittelen, että olen myöhässä. Mulle tuli reissua ja muuta, enkä muistanut jossain vaiheessa ollenkaan. Oon lukenut tän kuitenkin nyt pariin kertaan ja oon molemmilla kerroilla tykännyt. Paritus on ihanan mielenkiintoinen ja minusta olit saanut kuvailtua hyvin molempia hahmoja.

Dracon elämästä on paljon ficcejä sodan jälkeen ja tässä mielestäni kuvasit hyvin sitä, mitä se on saattanut olla. Tämä ei tuntunut kulutetulle idealle vaan olit tuonut tähän mukavasti omaperäisyyttä ja itseinho oli kuvattu  hyvin. Charlien löytäminen vahingossa toi tähän onnellisen lopun, mutta ei liian. Se oli sellainen realistisen tuntuinen, kun kaikki ei muuttunut vain yllättäen onnelliseksi. Charlie on sellainen hahmo, jonka kuvittelisin juuri tuollaiseksi. Hieman minua vaan häiritsi, kun eikös Bill ollut se pitkähiuksinen, jolla oli korvakoru ja bootsit? Voi olla, että muistelen omiani, mutta niin se minun mielestäni oli. Luonne taas tuntui omalta; sellaiselta sopivan rennolta.

Tämä oli oikein mainio ja kiitän tästä. :>
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Taisteluananas

  • Piraattikuningatar
  • ***
  • Viestejä: 19
Vs: Harhailija | Draco/Charlie, K-11
« Vastaus #3 : 23.10.2015 22:30:13 »
Kommenttikamppanjasta hei :)

Ficin paritus oli aika mielenkiintoinen, itse en ole näitä kovin montaa nähnyt - Charlie on kuitenkin aika tuntematon hahmo. Itse en muutenkaa tykkää kauheasti Draco/Weasley parituksilla, mutta tämä oli oikein mielenkiintoinen.
Hurt/comfort-tyyliset ficit ovat aina mukavaa luettavaa - etenkin, kun tunnetilaa on kuvailtu yhtä hyvin ja tunteisiin vetoavasti kuin tässä lyhyessä tekstissä.
Dracoa kävi sääliksi koko ficin ajan, vaikka yleensä lähinnä hyljeksin koko hahmoa.

Nyt iltasella kommenttien kirjoittaminen on vähän vaikeaa, joten tässä taisi olla kaikki...
Tiivistettynä: oikein kaunis ja sulavasti kirjoitettu teksti! Tykkäsin!
en mä rikki oo, mut ehkä vähän sekasin

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 267
Vs: Harhailija | Draco/Charlie, K-11
« Vastaus #4 : 02.09.2021 22:26:24 »
Etsin stalkkerinapin takaa jotain iltalukemista ja tämä osui silmiini. Kiinnostuin koska paritus :D

Olen muutaman tämän parituksen ficin lukenut ja tämä oli raikas tuulahdus ollessaan hieman erilainen. Tuo lähtökohta, että Draco on sodan jäkeen yksin ja katuu tekojaan on hyvä. Se, ettei Charlie tunnista häntä on myös hyvä juttu niin on ainakin yksi ihminen jonka Draco voi kohdata puhtaalta pöydältä.

Se, ettei Harry tässä halunnut kuunnella ja antaa anteeksi toimi yllättävän hyvin vaikka samalla sydäntäni särki ihan pikkuisen. Mutta koska tämän ficin fokus oli tämmöinen, tämä ratkaisu sopi mainiosti. Se, että Draco löysi oman paikkansa Charlien kainalosta oli söpöä ja sai huokaisemaan helpotuksesta kun surumieliselle tarinalle saatiin onnellinen loppu :)

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!