Kirjoittaja Aihe: Preussinsiniset villasukat (jouluficci, Albus, Minerva ja Severus, sallittu)  (Luettu 3161 kertaa)

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Nimi: Preussinsiniset villasukat
Kirjoittaja: Rowena
Ikäraja: S
Vastuuvapautus: Hahmot ja maailma ovat Rowlingin.
Genre: Jouludraama.
Henkilöt: Dumbledore, McGarmiwa ja Kalkaros.
Yhteenveto: Jouluaatto 1991.
Kirjoittajan sana: Olen pitkään halunnut kirjoittaa ficin siitä, että Dumbledore sanoo Harrylle näkevänsä Iseeviot-peilissä villasukat. Tässä tämä lopulta on! Tämä osallistuu jouluhaasteeseen sekä Sataseen sanalla sininen. Hyvää joulua, rakkaat finiläiset!




Preussinsiniset villasukat

Albus Dumbledore ei ollut niitä velhoja, jotka käyttivät korkeaa asemaansa hyväkseen saadakseen työhuoneeseensa parhaimmat puitteet. Siitä huolimatta hänen täytyi myöntää, ettei hän pannut lainkaan pahakseen sitä, että joku hänen edeltäjistään oli halunnut rehtorin henkilökohtaiseen huoneeseen Tylypahkan suurimman takan. Takkaan mahtui kokonainen puunkanto ja se totta vie lämmitti kovimmillakin paukkupakkasilla.

Kylmänä jouluaattona (Albus ei edes muistanut, milloin viimeksi jouluna olisi ollut näin kova pakkanen) Albus oli onnellinen paitsi takastaan, myös ruotsalaisesta hehkusimasta lasissaan. Mutta ennen kaikkea hän oli onnellinen siitä, että aattoiltaa viettivät hänen kanssaan hänen kaksi parasta ystäväänsä, Minerva ja Severus.

Ulkopuolinen olisi ehkä ihmetellyt, miksi kolmikko istui nojatuoleissaan puhumatta sanaakaan toisilleen. Mököttivätkö he? Mutta eivät suinkaan, tällaisia heidän yhteiset iltansa olivat aina, hiljaisuutta oli usein enemmän kuin keskustelua. Se oli Albuksen mielestä ihanaa – sai uppoutua omiin ajatuksiinsa, mutta samalla olla ystäviensä kanssa.

”Otatteko vielä hehkusimaa?” Minerva kysyi. Severus, jonka lasi oli vielä melkein täynnä, pudisti päätään, mutta Albus ojensi pikarinsa kohti Minervan pitelemää kannua.

”Mielelläni, kiitos. Onko MeNoitien joulunumerossa mitään kiinnostavaa?” Albus kysyi ja nyökkäsi kohti Minervan sylissä olevaa lehteä. Minerva pudisti päätään ja ojensi täyttämänsä pikarin takaisin Albukselle.

”Ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Toffee hehkuttaa kolumnissaan, miten joulurauha on tullut taikamaailmaan jäädäkseen…”

”Se mies on yksi hevoskotkan jäte”, Severus tuhahti nostamatta katsettaan Lisko Scamanderin elämäkerrasta, jota oli lukemassa.

”… Andromeda Tonks neuvoo kolmen sivun verran nopeita siivousloitsuja joulustressin varalta…”

”Andromeda osaa asiansa, tapasin hänet kerran siivoamasta pöllötornia”, Albus myhäili.

”… Ja Selestina Taigorilta on ilmestynyt uusi joululaulu, Tulejo joulu.”

”Omaperäistä”, Severus murahti.

”Oliko siinä Toffeen kolumnissa jotain sellaista, mitä minun tulisi tietää?” Albus kysyi, vaikka oli ensin aikonut olla kysymättä. Toffeella oli ikävä taipumus pilata hänen hyvä tuulensa.

”Ei mitään, mitä hän ei olisi toistellut jo kymmeniä kertoja. Pateettisuus oli kyllä viety huippuunsa. Kuunnelkaapa tätä: Tiedät-Kai-Kenen kukistuminen on suurin joululahja, minkä olemme koskaan saaneet. Ja ystävät, sen lahjan me saamme avata joka joulu uudestaan, nyt ja aina!”

”Jos joskus mielenne tekee tuhota maailma, niin pyytäkää Selestinaa laulamaan noita Toffeen satuja. Se yhdistelmä saisi vähintään yhtä pahaa tuhoa aikaan kuin Voldemort”, Severus sanoi ja Minerva naurahti.

Albusta ei naurattanut. Hän ei pitänyt Toffeen kolumnin sävystä laisinkaan. Vaarallisinta, mitä Albus tiesi, oli tuudittautua turvallisuudentunteeseen ja sulkea silmänsä kaikilta vaaroilta. Ikävä kyllä, se tuntui olevan varsin muotia taikamaailmassa nykyään ja Albus ei pitänyt siitä ollenkaan.

”Toffee ei ole eläessään muuta tehnytkään kuin avannut muiden paketoimia lahjoja”, Albus sanoi hiljaa. Minerva nyökkäsi puolihuolimattomasti, hän oli syventynyt taas lehteensä (”Huispausliigan tulokset ennen joulutaukoa!”). Severus sen sijaan laski kirjansa syliinsä ja käänsi katseensa kohti Albusta:

”Tiesitkö, että Lisko Scamander törmäsi Iseeviot-peiliin matkustaessaan Norjassa 40-luvulla?”

”Aah, tiesin. Miesparka luuli löytäneensä peilin, joka näyttää kaikki maailman taikaolennot, sukupuuttoon kuolleetkin… Lisko oli se, joka toi peilin tänne Tylypahkaan.”

”Niinkö? Miksi?” Minerva puuttui puheeseen.

”Hän halusi tutkia peilissä näkemiään otuksia rauhassa. Ensin hän toki vei peilin kotiinsa, mutta se… se ei tehnyt kovin hyvää hänen vaimolleen Tinalle. Tinan sisko oli kuollut vähän aikaa sitten ja Tina näki hänet peilissä. Lopulta Lisko kysyi, voinko minä ottaa peilin, ennen kuin Tina tulisi hulluksi.”

Ystävysten välillä vallitsi hetken hiljaisuus, ennen kuin Minerva kysyi sen, mitä kaikki luultavasti miettivät:

”Oletteko te katsoneet peiliin?”

Albus ja Severus vilkaisivat toisiinsa. Sitten Severus irvisti, ikään kuin jokin olisi pistänyt häntä kipeästi:

”Minun tuskin tarvitsee kertoa, mitä minä siellä näen.”

Albus nyökkäsi ja hymyili pienesti. Takkatuli heijastui hänen silmälaseistaan ja sai hänen katseensa näyttämään entistäkin kirkkaammalta. Minerva nielaisi ja sanoi:

”Minä olen sitä mieltä, että siinä peilissä ei ole mitään hyvää. Mitä hyötyä on siitä, että ihminen katselee kuvastimesta vaihtoehtoista todellisuutta, jota ei ehkä voi koskaan saavuttaa?”

”Minusta on hyvin todennäköistä, että peili on tehty alun perin huvitukseksi”, Albus sanoi ja Severus tuhahti.

”Huvitukseksi? Mitä huvittavaa on syvimmissä toiveissa?”

”Lähtökohtaisesti kaikki, syvimmät toiveet ovat hyvin usein erittäin huvittavia kaikille muille paitsi toivojalleen. Paitsi tietenkin silloin, jos kyseessä on toive nähdä kuollut ihminen tai muuta yhtä surullista. Mutta paras arvaukseni peilin synnystä on joka tapauksessa se, että se tehtiin hauskaksi ajankuluksi joihinkin keskiaikaisiin pitoihin. Luultavasti tekijä ei edes tajunnut, miten hirveitä seurauksia kuvastin voi saada aikaan. Ehkä hänellä itsellään ei ollut sen suurempaa toivetta kuin saada eteensä suuren suuri kolpakko, mikä ei tietenkään ole huono haave ensinnäkään.”

”Minä en ole uskaltanut katsoa peiliin. Olen varsin tyytyväinen elämääni näin. Pelkään, että mitä tahansa peili näyttäisikin, se saisi minun kyseenalaistamaan tyytyväisyyteni”, Minerva sanoi ja Albus nyökkäsi.

”Erittäin viisasta.”

”Oletko sinä katsonut?” Severus kysyi Albukselta. Vanhempi mies oli hetken hiljaa, ennen kuin sanoi:

”Olen kyllä. Minä näen peilissä itseni pitkävartiset villasukat jalassa.”

Severus kakoi hehkusimaansa ja Minerva naurahti epäuskoisena:

”Villasukat?”

”Niin. Ariana rakasti neulomista, häntä ei koskaan tavannut ilman kutimia. Hänen kuolemansa jälkeen kukaan ei ole tehnyt minulle villasukkia.”

Hiljaisuus laskeutui rehtorin huoneeseen, vain puu rasahteli takassa ja pakkanen paukkui ikkunan takana. Ikkunan ja takan välissä välkehteli suuri, hyvin hiljaa joululauluja hyräilevä joulukuusi, jonka oksille Albus oli loihtinut kultaisia saippuakuplia. Lopulta Severus laski tyhjän hehkusimalasinsa pöydälle ja rikkoi hiljaisuuden:

”Minusta on mielenkiintoista, että peili ei näytä sinulle siskoasi, vaan villasukat. Minä näen peilissä Lilyn, en vain jotain, mikä edustaa häntä.”

”Minä olen piilottanut Arianan ja häneen liittyvän kivun niin syvälle, että edes peili ei taida tavoittaa sitä. Aaa, hyvä Merlin sentään, olen unohtanut sitruunakaramellit!”, Albus huudahti yllättäen, nousi ketterästi ja katosi ovesta työhuoneeseensa. Minerva ja Severus jäivät tuijottamaan toisiaan.

”Tuo mies on…”

”… parempi, että et edes yritä kuvailla häntä”, Minerva naurahti ja kulautti hehkusimansa loppuun.

”Eikö sinulla todella ole aavistustakaan, mitä peili sinulle näyttäisi?” Severus kysyi ja Minerva punastui lähes huomaamattomasti.

”Ehkä sekin on niitä asioita, joita on parempi olla kuvailematta.”

”Aaah, kaikkea ei tosiaan pidä yrittää vangita sanoin, mutta sallikaa minun kuvailla näitä Hunajaherttuan sitruunatoffeita muutamalla sanalla! Nämä ovat täydellisiä, ylitsevuotavaisen herkullisia, suorastaan minun henkilökohtaisia kiellettyjä hedelmiäni”, huoneeseen palannut Albus suitsutti ja ojensi karamellirasiaa Minervalle. Minerva onki itselleen yhden toffeepalan, mutta Severus pudisti päätään, kun Albus ojensi rasiaa häntä kohti.

”Minä en edelleenkään siedä sitruunaa.”

”Sääli, Severus, sääli! Mutta nyt, ystävät hyvät, lienee aika jättää Iseeviot-peili rauhaan ja pelata erä velhoshakkia, vai kuinka? Kuka voittikaan viime vuoden turnauksen, Minervako?”

”Kuten myös sitä edellisen vuoden”, Minerva sanoi ylpeästi, otti paremman asennon nojatuolissaan ja naksautti rystysensä varsin kuuluvasti.

”Häviäjä kirjoittakoon joulurunon Oravelle”, Severus sanoi ja hänen silmänsä välähtivät häijysti.

”Kai sinulla on jo aloitusriimi mietittynä?” Minerva kysyi Severukselta silkkisesti.

Hymyilevä Albus heilautti kättään ja pyöreälle pöydälle ilmestyi kolmen pelattava velhoshakki. Severus napautti taikasauvallaan tyhjentynyttä hehkusimakannua, joka täyttyi hetkessä.

”Melkein. Tosin en ole vielä keksinyt, mikä rimmaisi idiootin kanssa.”

”Rehtorin ominaisuudessa minun täytyy nyt kyllä… Severus, aiotko sinä todella pelata valkoisilla? Sinähän pelaat aina mustilla.”

”Oh, taisinpa taas vaihtaa puolta”, Severus virkkoi ja sai ystävänsä nauramaan.


XXX


Jouluaamu valkeni aurinkoisena. Vaikka velhoshakkiturnaus oli venynyt pikkutunneille asti (ja ratkennut lopulta Severuksen voittoon), Albus heräsi yhtä aikaisin kuin aina ennenkin. Kotitontut olivat olleet hereillä vieläkin aikaisemmin, koska ne olivat jo ehtineet pinota joululahjat Albuksen vuoteen jalkopäähään.

Myhäillen Albus katseli monenkirjavaa lahjapinoa. Näin korkeassa iässä sitä oli jo oppinut muistamaan, mitä keneltäkin sai. Päällimmäisenä olevassa kimaltelevassa lahjapussissa oli epäilemättä matami Rosmertan lähettämä vuosikertaneilivesi, sen vieressä yksinkertaisessa ruskeassa paperipussissa Severuksen keittämä (ja erittäin tarpeeseen tuleva) uniliemi ja niiden alla oli ryttyinen laatikko, joka siritti. Se oli mitä luultavimmin Hagridilta eikä Albus uskaltanut avata sitä, ennen kuin olisi täysin hereillä.

Näiden kolmen lahjan alla oli pino neliskanttisia paketteja. Ne olivat aivan varmasti kirjoja. Mutta yksi paketeista näytti joltain muulta. Albus otti skottiruutuisen paketin käteensä. Paketin kuvioinnista Albus arvasi, että paketti oli Minervalta, mutta miten kummassa Minerva oli antanut hänelle jotakin pehmeää? Albus ei muistanut saaneensa häneltä koskaan mitään muuta kuin kirjoja. Varovasti Albus avasi paketin. Preussinsiniset villasukat! Albus henkäisi ihastuksesta, villasukat! Ja vielä hänen lempivärissään, voi hyvä Merlin sentään! Hymyilevä Albus poimi paketista pudonneen pergamentinpalasen käteensä:

Rakas Albus, hyvää joulua!

Tässä jotakin todellisempaa kuin Iseeviot-peili.

- Minerva

Albus huokasi. Voi kunpa hän pystyisi antamaan Minervalle sen, minkä noita Iseeviot-peilistä näkisi, jos uskaltaisi katsoa.

« Viimeksi muokattu: 23.12.2018 01:17:59 kirjoittanut Rowena »

Flavia

  • ***
  • Viestejä: 153
Ihana ihana ihana! Tosi lämpöinen ja tunnelmallinen ficci, jossa hahmot olivat hyvin IC, mutta samalla näytit vähän pehmeämpää puolta heistä, uskottavasti. Ja Minerva vielä. <3 Toivottavasti kirjoitat lisää tämäntyyppistä - ja Minervasta yleensä ottaenkin!
 :)
« Viimeksi muokattu: 23.12.2017 22:10:57 kirjoittanut Flavia »
Speak your mind, even if your voice shakes.
- Maggie Smith

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Kiitos kommentista, Flavia! Ihana kuulla, että tykkäsit :).

Omien tekstien mainostaminen tuntuu aina vähän hassulta, mutta jos haluat lukea lisää Minervasta (ja hänen ystävyydestään Severuksen kanssa), niin saattaisit ehkä pitää ficistäni Lukilitistä ystävien kesken (K-11).

Hyvää uutta vuotta!

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Lainaus
Se oli Albuksen mielestä ihanaa – sai uppoutua omiin ajatuksiinsa, mutta samalla olla ystäviensä kanssa.
Täytyy kyllä sanoa, että oon Albuksen kanssa samaa mieltä! Aivan parhautta on se, kun bestiksen kanssa voidaan viettää oikeastaan päiväkausia silleen, että ehkä eri huoneista huikkaillaan välillä pari sanaa toisillemme, mut molemmat sitten pääsääntöisesti tekee omia juttujaan x)

Andromedan siivousvinkit (joita ei ole kaikesta päätellen periyttänyt tyttärelleen xD) ja Taigorin jouluhitti Tulejo joulu, aivan ihanaa! ;D ;D ;D

Lainaus
”Häviäjä kirjoittakoon joulurunon Oravelle”, Severus sanoi ja hänen silmänsä välähtivät häijysti.

”Kai sinulla on jo aloitusriimi mietittynä?” Minerva kysyi Severukselta silkkisesti.
Voeeee, tulee ihan muistot mieleen kun sulo aikanaan kirjoitti näiden kahden välisestä vedonlyönnistä (tosin aihe oli korkeammalla ikärajalla kuin tässä) x)

Mahtavaa dialogia! Tosi rikasta ja aitoa! Muutekin koko ficci on täynnä sellaista jouluriemua tosiaankin vanhojen ystävien kesken, sellaisten, joiden seura on tutulla tavalla turvallista, koska kaikki tietävät jo toistensa salaisuudet (ainakin melkein).

Lainaus
”Oh, taisinpa taas vaihtaa puolta”, Severus virkkoi ja sai ystävänsä nauramaan.
Nään niin tämän silmissäni, kuinka Severuksen pokerinaamaa ei mikään riko, ei vaikka Minervan nuttura heiluu ja hänen pitää naurultaan pidellä mahaansa xD

Ihanan lahjan sai Dumbledore! Valtavan hienoa! Ja minä kyllä tälle toivoisin jatkoa (tai sitten linkkiä, jos tälle on jo jatko!) tai menneisyyteen vievää ficciä, josta kävisi ilmi myös se Minervan salainen toive, koska kyllähän se nyt jäi päähän raksuttamaan! ;D


Mahtava, mahtava, mahtava ficci! Kiitos kaunis tästä <3333
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Beelsebutt, kiitos ihanasta kommentista <3!

Mä oon niin samaa mieltä tuosta, että on ihan parasta, kun on sellaisia ystäviä, joiden kanssa voi olla vain hiljaa ja puuhailla omia juttujaan!

Joo, Tonks on tainnut periä valtaosan ominaisuuksistaan isältään ;D. Ja hahah, Severuksen pokeria ei kyl mikään murra!

Tälle ei ole jatkoa, mut mulla on suunnitteilla itsenäinen ficci Minervasta ja siinä syvintä toivetta varmasti käsitellään. (Mun toive olis saada enemmän aikaa kirjoittamiselle!)

Kiitti vielä, piristit <3.

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 912
Oiii miten ihana tämä oli! Aivan täydellinen joulukuvaus. Kaikki hahmot olivat tosi hienosti kuvailtuja, ja jokainen olisi ollut tunnistettavissa vaikka ilman nimien mainitsemistakin. Ihanan elävää kuvailua. Voi että minä pidin tästä! Toivottavasti pian kirjoitat lisää Minervasta, kun siitä tuossa mainitsit :)
Never regret something that once made you smile.

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Nominal, ihana kuulla, että pidit tästä! Ystävyydestä on kyllä todella kivaa kirjoittaa :). Minerva tulee seikkailemaan teksteissäni vastaisuudessakin, tosin tässä ja ensi kuussa mun ficcien julkaisu on varmasti ihan minimissä, kun muut jutut vaativat niin paljon huomiota. Mutta tulossa on :)!

Kiitos kommentista!

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Voi että! Viimein pääsin lukemaan tätä. Katsoin otsikkoa jo jouluna, mutta silloin ei ollut aikaa lukea, kun vietin koko joululoman kännykkäni varassa. No, nyt kommenttimaratonin kunniaksi päätin avata tämän ja fiilistelläa Minervan, Albuksen ja Severuksen ystävyyttä. Heistä on niin ihana lukea! Erityisen paljon pidän siitä, kuinka läheisissä väleissä Severus ja Minerva ovat. Aw.

Olipa tämä. Ihana. Albuksen selitys villasukille oli hellyttävä. Oli myös osuvaa, että Severus oli katsonut peiliin ja näki siellä Lilyn, ja että Minerva ei ollut katsonut peiliin eikä halunnutkaan! Tosi ymmärrettävää, kun on suht tyytyväinen elämäänsä eikä halua saada "uusia" ajatuksia siitä, mitä mahdollisesti haluaisi.

Lainaus
”Oh, taisinpa taas vaihtaa puolta”, Severus virkkoi ja sai ystävänsä nauramaan.
;D

Tätä oli niin kiva lukea. Pitääpä mennä etsimään lisää.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Arte, <3!

Minervan, Albuksen ja Severuksen ystävyydestä on ihana kirjoittaa :). Varsinkin Minerva ja Severus ovat ihan lemppareitani. Hauskaa muuten huomata, että vuosien mittaan hahmosuosikit vähän muuttuu. Ehkä ikäkin vaikuttaa siihen, että kirjoitan nykyään mieluiten näistä vähän vanhemmista hahmoista. Tosin Albus ei ihan taida mennä tuohon vähän vanhempi -kategoriaan ;D.

Haha, hauskaa, että Severuksen pieni vitsi upposi x). Kiva, kun luit ja kommentoit!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 610
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Oi mikä ihana joulutunnelmointi ♥ Mä niin tykkään lukea Pottereista ficejä, jotka käytännössä sijoittuvat canonin tapahtumiin, mutta joita ei pääse lukemaan kirjoissa, koska niissä roikutaan niin Harryn perässä. Jouluficit muutenkin on ihan parhaita ♥ Pidän myös siitä, miten tähän oli otettu mukaan se, mitä Dumbledore sanoo näkevänsä Iseeviot-peilissä, kuin myös möyhemmin saamamme tieto hänen taustoistaan. Tämä ei myöskään sivuuttanut Dumbledoren vastausta Harrylle pelkkänä valheena! Tosi kiva valinta.

Lainaus
Takkaan mahtui kokonainen puunkanto ja se totta vie lämmitti kovimmillakin paukkupakkasilla.
Vaikka tossa ihan selkeesti puhutaankin kannosta (ja kantona sen eka luinkin), mun mieli oli heti kuvittelemassa sinne takkaan kokonaista puunrunkoa XD Totesin vaan itsekseni että johan on iso takka, miten sinne runko mahtuu, kunnes tajusin et hei, ei näin XD

Lainaus
Mutta eivät suinkaan, tällaisia heidän yhteiset iltansa olivat aina, hiljaisuutta oli usein enemmän kuin keskustelua. Se oli Albuksen mielestä ihanaa – sai uppoutua omiin ajatuksiinsa, mutta samalla olla ystäviensä kanssa.
Tämmöinen on ehdottomasti ihan parasta! Fiilaan. Mä kuormitun sosiaalisesti todella nopeasti, ja tarvin paljon hiljaisia hetkiä jolloin voin keskittyä omiin ajatuksiini, vaikka muuten hengailisinkin muiden seurassa. Mun mielestä on tärkeää, että voi olla muiden kanssa niin ettei koko ajan täydy puhua tai olla sosiaalisesti niin aktiivinen, ilman että muut tulkitsevat sen niin, ettei yhtään kiinnosta (koska siihenkin oon törmännyt, että mun paikoittainen hiljaisuus ja "poissaolevuus" tulkitaan tylsistymiseksi tai haluksi lähteä pois :/ vaikka oikeesti tarvisin vain hetken "omassa seurassani".)

Tässä oli todella lämmin ja semmoinen tuttuudesta ja läheisyydestä kumpuava turvallinen tunnelma, mut yllätyin kyllä pienesti, miten vakavaakin aihetta tämä osin käsitteli! On kyllä ihana ajatus, että lähipiirissä on niin läheisiä ihmisiä, että heidän kanssaan voi keskustella jopa siitä, mitä Iseeviot-peilistä näkee, etenkin kun aihe voi olla rankkakin.

Lainaus
”Oh, taisinpa taas vaihtaa puolta”, Severus virkkoi ja sai ystävänsä nauramaan.
Ihana :DD Kyllä se Severuskin osaa vitsiä vääntää (vaikka hänellä varmasti pysyykin naama haudanvakavana tuon sanoessaan).

Ja voi tuo loppukin ♥ Ihana kun Dumbledore sai kuin saikin villasukat lahjaksi (joskaan ei siskoltaan). Siitä teosta (ja koko ficistä kyllä) oikein huokuu sellainen ystävien välinen välittäminen ja rakkaus ♥ Totta kai sitä haluaa ystävilleen antaa sen, mitä nämä haluavat.

Nyt ficin luettuani minulle jäi oikein lämpöinen ja levollinen olo. Kiitos tästä.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Larjus, kiitos kommentista <3.

Lainaus
Mä niin tykkään lukea Pottereista ficejä, jotka käytännössä sijoittuvat canonin tapahtumiin, mutta joita ei pääse lukemaan kirjoissa, koska niissä roikutaan niin Harryn perässä. Jouluficit muutenkin on ihan parhaita ♥
Komppaan täysin näitä! Oon ollut ihan tohkeissani, kun Joulukadulle on ilmestynyt tänä vuonna niin paljon ihanaa luettavaa. Ja mä myös tykkään lukea ja kirjoittaa just semmosista Potter-versen tapahtumista, jotka eivät sodi canonia vastaan. En oo varmaan koskaan ficannut Harrysta (paitsi vauvana) ;D.

Lainaus
Mä kuormitun sosiaalisesti todella nopeasti, ja tarvin paljon hiljaisia hetkiä jolloin voin keskittyä omiin ajatuksiini, vaikka muuten hengailisinkin muiden seurassa. Mun mielestä on tärkeää, että voi olla muiden kanssa niin ettei koko ajan täydy puhua tai olla sosiaalisesti niin aktiivinen, ilman että muut tulkitsevat sen niin, ettei yhtään kiinnosta
Täydellinen komppi myös tälle!

Ihana kuulla, että tästä tekstistä jäi lämmin olo :).

Hyvää uutta vuotta <3!