Kirjoittaja Aihe: Oliver Woodin huispauspäiväkirja | K-11 | Raapaleita 32/X (11.2.)  (Luettu 12499 kertaa)

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Jeee jatkoa! Tässä parhautta olivat "vaikka Flint on mäntti" sekä lyöjien päätön logiikka :'D Ihanaa, ettei Oliver edes tiedä, mikä se on. Tykkään edelleen ja jatkoa odottelen! :)
Never regret something that once made you smile.

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Tämä on mahti sarja ;D Virnistelin mielipuolisesti (hyss sormet, ei sitä saa kertoa!) koko tämän lukemisen ajan. Timanttista, tägään tällä itseni mukaan :D
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
nominal, hyvä että tyksit edelleen! <3
Isfet, kiitos kommentista, hyvä jos on ollut viihdyttävä! : D
A/N: Oho, mitähän siellä tapahtuikaan?




23. marraskuuta 1991, perjantai

Nukuin pommiin harjoituksista, koska eilisiin iltaohjelmiini tuli... tuota noin muutoksia. En perinteiseen tapaan lukenut huispauslehteä ennen nukkumaan menoa vaan lähdin valvojaoppilaiden kylpyhuoneeseen, koska olin aivan liian virkeä nukkuakseni. Ja sieltä sitten... tai siellä, miten sen nyt ottaa... Sanotaanko nyt niin, että päädyin eräänlaisen kestävyysurheilun pariin...

Ihan hyvä välillä päästää irti huispausajatuksista, vaikka en tätä kyllä tavaksi ota! Kai tämäkin urheilu oli vähän niin kuin kaatoa vanteeseen Ei ollut mitään, typerä päiväkirja!

Pitää valmistautua huomiseen, koska joukkue ei ikinä lopeta kuittailua pommiin nukkumisestani ellen pistä heitä ojennukseen! Ja joulukin on jo ihan nurkan takana ja jäädään sitten tauolle ennen kevään kautta.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2017 16:42:31 kirjoittanut Odo »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
No jopas on salaperäistä!  ;D ;D ;D Äkkiä jatkoa kehiin, tahdon kuulla tästä kestävyysurheilusta lisää!
Never regret something that once made you smile.

Walarya

  • ***
  • Viestejä: 42
Aivan todella mielenkiitosia raapaleita! Hyväntuulisia ja kevyitä, tykkääntykkään! Ja mikä oli tämä kestävyysurheilu? :D Mulla on jo omat visiot päässä tästä ja niihin liittyy Flint. :DD

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Kiitoksia kommenteista! <33
A/N: Innostuin hieman sanasodassa, joten saatte viisi raapaletta kerralla!



24. marraskuuta 1991, lauantai

Treenit olivat ihan käsittämättömät. Tytöt supattelivat, minkä ennättivät harjoitusten aikana ja en ole koskaan eläessäni kuullut niin montaa vihjettä ja vertauskuvaa, mitä kaksoset keksivät. Voisin kuolla häpeästä ellei meillä olisi mestaruusottelua pelattavana! Ankeuttaja vieköön... Ilmeisesti Fred ja George ovat kaiken lisäksi LUKENEET päiväkirjaani tai siltä se ainakin kuulostaa... Harry on mykkä kuin saapas, mutta hän onkin vielä niin pieni, vaikka unohdan sen joskus. Huomaa Katiestakin, että hän on vain vuoden Harrya vanhempi, sillä tytön posket lehahtavat punaisiksi aina kun edes vilkaisen häneen. Mikä voisi olla pahempaa kuin tämä (jos mestaruusottelun häviämistä ei oteta lukuun tai omituisia loukkaantumisia pelikentällä)? Tuskin mikään...



1. joulukuuta 1991, maanantai

Laitoin kaksoset ja tytöt ojennukseen! Kerroin, että olen kypsä ja aikuisempi kuin joukkueeni yhteensä ja tein selväksi, että henkilökohtaiset asiani eivät kuulu pelikentälle. En olisi jaksanut enää toista päivää. En kyllä tiedä, hiljenivätkö kaksoset siksi, että olivat tukehtua nauruunsa vai ottivatko opikseen. Ainakin tytöt näyttivät sille, että todistavat olevansa kypsiä. Jatkossa mietin kahdesti, mitä päiväkirjaani kirjoitan. Onneksi en kertonut kenestä oli oikeastaan kyse. Sehän tästä olisikin vielä puuttunut. Kovat treenit pitivät minunkin ajatukseni kurissa, onneksi, koska ei tässä mitään romantiikkaa kaivata ennen tärkeitä hetkiä. Luuta suoraksi, ja eikun menoksi, sanoi eräs huispauslegenda vuosia sitten. Aika nokkelaa, joten sillä mennään eteenpäin.



22. joulukuuta 1991, sunnuntai

Aika on mennyt todella nopeasti! En voi uskoa, että nämä olivat vikat treenit ennen lomia. Joukkue on taas ollut hieman levottoman puoleinen lähestyvistä lomista – tai oikeastaan laiskanpuoleinen, mutta ehkä lepo tekee heistä entistä tehokkaampia. Vinkkasin Harrylle, että hän voisi pyytää harjoituslupaa, kun jää jouluksi Tylypahkaan. Nopeus ennen kaikkea, sanoin hänelle, joten tietää, mitä tehdä, jos hänellä on aikaa. Puhui tosin jostain ”projektista, jonka Hermione heille jätti”, mutta mikä voisi olla tärkeämpää kuin huispaus? Ei mikään! Samaa sanoin McGarmiwalle, kun hän kysyi, kuinka kokeisiin lukemisen sujuu. Ehdin kyllä lukea myöhemminkin. Vikat treenit siis ohi, ja ylihuomenna lähden perheeni kanssa reissuun. Loistavaa!



23. joulukuuta 1991, maanantai

Junamatka Lontooseen, klo 11:34. Hassua, että tunnen tavallaan jo nyt kaipausta takaisin, vaikka vasta lähdin. Aika herkkää, mutta onhan huispausjoukkue vähän niin kuin perhe. Kaksoset ovat rasavillejä mukuloita, tytöt hentoja ja ihastuttavia, Harry taas silmäterä. Ja minä kaitsin koko katrasta, ihan itse! On se aika huimaa, joten en kai voi kuin kiittää, että McGarmiwa valitsi minut kapteeniksi. En olisi uskonut, että kiintyisin joukkueeseen tällä tapaa, mutta niin siinä vain kävi. Mahtavat puoli vuotta takana! Loman jälkeen kerron kyllä koko joukkueelle, miten loistavia he ovat olleet. Lupaan sen, että muistan sanoa. Yllätän heidät myös uusilla kuvioilla, mitkä ennätän hioa loman aikana.

*

23. joukuuta 1991, maantantai-ilta

Kotona! Olen niin innoissani reissusta, että en malta pysyä nahoissani. Pitäisi kuitenkin tämä yö vielä malttaa olla ja sitten lähdetään. Heti aamutuimaan! Kotona on oikeastaan aika mukavaa, vaikka minua hieman nolottaa, kun kotona oli odottamassa kirje. Et arvaa keneltä, mutta kyllä se hieman kuumotti, kun äitini kysyi, mistä minä moisen sain! Jostain käsittämättömästä syystä se oli peikonvärisessä kuoressa ja haisikin melkein samalta. Mäntti Flint häiritsee minua lomallakin! Eipä siinä sisältöä juuri ollut, ainoastaan taiteellinen kuva minusta tippumassa luudalta, jos verrataan siis fletkumadon taiteellisiin kykyihin. Ehkä se haju olikin Flintistä eikä peikosta, mikä siitä kirjeestä lemusi. En yllättyisi yhtään, en yhtään!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Ai että, nämä pistävät kyllä aina niin hyvälle tuulelle <3 Nyt on ainakin puolituntisen meikäläisellä kestohymy päällä ;D Voi Oliver, toivottavasti nyt kuitenkin uskaltaudut uskoutumaan päiväkirjallesi vähän enemmän, koska tuo Flintin kirje jätti nyt vähän epäselväksi, mitä siellä kylpyhuoneessa tapahtui! Bwäää!

P.S. Olen pohjattoman pettynyt, kun hyppäsit mun syntymäpäivän (29.11.1991) yli :''(
Never regret something that once made you smile.

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Miksi en oo lukenut näitä aiemmin! :D
Ihan mahtavia! Oliver ei oo mulle mitenkään erityisen tuttu hahmo, mutta kyllä näitä lukiessa hänkin muistui mieleen.

Kiva, kun tää seuraa canonia, mutta ei kuitenkaan kerrota vain canonissa tapahtuneita asioita. Ja Oliver/Flint!! Hyvin mielenkiintoinen yksityiskohta. ;)

Mä aina ihailen, kun ihmiset osaa kirjoittaa raapalessarjoja, mä en osaa tiivistää tapahtumia tarpeeksi tällaiseen. :D Ehkä pitäisi opetella.
Kuitenkin, kiitos näistä, jään ehdottomasti seuraamaan!  :)

Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Kylläpäs Oliver-parkaa nyt kiusataan :D ja Flintiltäkin tuli kirje. Nää on kyllä tosi hauskoja :)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
nominal, sainkin inspiraatiota, kun kerroit että missasin syntymäpäiväsi! Saat vielä korvauksen, kunhan päästään eteenpäin. (;
A/N: Kiitos myös muille huisisti kommenteista, ootte mahtavia! Jännitys tiivistyy...



Rakas Oliver

Kuten olet ehkä jo huomannut niin sinulta puuttuu jotain. Se taisi jäädä sinulta erääseen paikkaan, mutta se on tallessa. Saat sen yhdellä ehdolla! Sinun on luvattava, että uusit kannustuspuheesi ennen otteluita! Kaikella rakkaudella ja kiintymistä osoittaen herrat Fred ja George Weasley ♥

Ps. Tiedämme nyt salaisuutesi ja voi että millainen juttu saatiinkaan tietää! Parempi jättää ne extrapunnerrukset välistä! Mutta saat kadonneen päiväkirjan sivun, jos lupaat ja vannot, että ei enää yhtään kertaa sitä samaa vanhaa puhetta ennen ottelua!

Muutenhan juttu saattaa lipsahtaa huuliltamme joukkueelle – tai ilmoitustaululle! Odotamme vastauspöllöäsi, kapu!

Pps. Ai niin, unohdettiin sitoa ryhmyt huispaustarvike-laatikkoon. Se oli vahinko.



24. joulukuuta 1991, sunnuntai

Kaksosilta oli tullut kirje, juuri ennen lähtöä! Miksi minun pitikään mennä kirjoittamaan siitä päiväkirjaani! Se, mitä tapahtui Roger Daviesin kanssa... Pahimman kilpailijamme! Se olisi katasrofi, jos kaksoset kertoisivat siitä...

Sen takia he lopettivat kuittailun! Olisi pitänyt arvata, että jotain tällaista kävisi – tämähän on melkein pahempaa kuin se, että he löisivät toisilta tajun kankaalle kesken ottelun. Oikeastaan melkein toivoisin sitä tällä hetkellä... Kiristystä! Mutta ei minulla varmaan ole muuta vaihtoehtoa kuin uusia puheeni (vaikka en ymmärrä mitä vikaa siinä muka on). Ehkä lisään siihen hieman väriä, jos kaksoset sitä kaipaavat – mutta vannon, että tästä lähin kukaan ei saa päiväkirjani sivuja käsiinsä!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
A/N: Heh, heh. Huomatkaa muuten ensimmäisen päivämäärä.



29. marraskuuta 1991, perjantai

Minun on pakko avautua siitä, mitä tapahtui! Koska kaksoset höpisevät kaikkea tiedätte-kyllä-mistä ja romantiikasta, mistä ei todellakaan ole kyse! Huispauskentälle ei kuulu romantiikka eikä tuhmien juttelu – eikä kuulu jatkossakaan. Pakko purkaa siis, mitä oikeasti tapahtui. Olin valvojaoppilaiden kylpyhuoneeseen, kun paikalle tuli eräs – sanotaanko että hyvässä kunnossa oleva huispaaja – ja siitä tapahtumat sitten vain vyöryivät eteenpäin! Tyyppi haastoi minut pelaamaan kanssaan vesipalloa (jästiurheilua), koska hakkaa minut kuulemma niin siinä kuin huispauksessakin ja kehtasi väittää, että en uskalla ottaa haastetta vastaan! Oliver Wood ei kieltäydy mistään urheilusta, mutta parempi, ettei vesileikit tule kenenkään tietoon, koska onhan tämä hieman häpeällistä – varsinkin, kun hävisin!



27. joulukuuta 1991, keskiviikko

Sain kadonneen sivun takaisin ja liimasin sen tähän oheen. Kaksoset saavat kuulla kunniansa, kun palaan lomaltani. Aivan oikeasti kautta Merlinin parras niiden veljeksien kanssa! Jos joukkueessa olisi yksikin Weasley enemmän tulisin varmaan hulluksi. Onneksi heitä on vain kaksi...

Se Roger Daviesin juttu... Joo, minkä minä sille mahdoin, että sain haasteen? Käsittämättömintä oli se, että kaikki luulivat minun... rakastelleen... niin kuin sanotaan! Onneksi huispaus vei ajatukseni ihan muualle sellaisista asioista, koska en kehtaa edes miettiä sellaisia – paitsi joskus, mutta se on ihan sivuseikka – ja taas minä höpisin liikaa tähän päiväkirjaan! En ole ihastunut, enkä rakastanut, enkä tee sellaisia tuhmuuksia kenenkään kanssa!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Noni, saatiinhan selvennys Oliverin puuhista :D Vesipallon pelaaminen on kyllä häpeällistä :)

Lainaus
Se Roger Daviesin juttu... Joo, minkä minä sille mahdoin, että sain haasteen? Käsittämättömintä oli se, että kaikki luulivat minun... rakastelleen... niin kuin sanotaan! Onneksi huispaus vei ajatukseni ihan muualle sellaisista asioista, koska en kehtaa edes miettiä sellaisia – paitsi joskus, mutta se on ihan sivuseikka – ja taas minä höpisin liikaa tähän päiväkirjaan! En ole ihastunut, enkä rakastanut, enkä tee sellaisia tuhmuuksia kenenkään kanssa!

Oliverin pitää tosiaan varoa mitä kirjoittaa Weasleyn kaksosten varalta ;)

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Aaahahahaa ihan mahtavaa!!! Ja jeeeeeeee mun synttärit pääsi mukaan, vieläpä huikean tapahtuman muodossa <3 ;D ;D Selvästi joku mun henki siellä pakotti pienet viattomat huispaajat tuohon äärimmäisen häpeälliseen tilanteeseen XDD Olen tainnut sanoa tämän ennenkin, mutta tähän ficciin raapalesarjamuoto vain sopii niin täydellisesti että se on yksinomaan outoa (koska olen vähän niin kuin raapalesarjavihaaja) ;D Jatkoa jälleen kovasti odotan!
Never regret something that once made you smile.

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Oon lukenut tätä jo aiemmin, mutta kommentointi on jäänyt väliin. Korjataan se asia nyt, vaikka tämä onkin hieman enemmän tagikommentti.

Tämä on ihan tajuttoman hauska! Oliver on kiinnostava hahmo ja luen siitä aina mielelläni lisää ja lisää. Flint-viittaukset ja Oliverin Harry-fanitus saivat nauramaan ihan huolella. Tässä oli vaikka mitä kivoja letkautuksia ja yksityiskohtia tuotu esille, mutta nuo edellämainituille hihittelin eniten. Myös Woodin suhde McGarmivaan on tässä kiva - huispaus on molemmille erittäin tärkeää, mutta Minerva toivoisi myös lisäpanosta opiskeluun, mitä Wood ei tietenkään ymmärrä.

Jatkoa odotan innolla!

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Mä luulin jo kommentoineeni näitä uusimpiakin!  ???

Voi Oliver! Kuinka häpeällistä! Vesipalloa ja meni vielä häviämään! Sietääkin olla nolona. :D

Lainaus
Käsittämättömintä oli se, että kaikki luulivat minun... rakastelleen... niin kuin sanotaan! Onneksi huispaus vei ajatukseni ihan muualle sellaisista asioista, koska en kehtaa edes miettiä sellaisia – paitsi joskus, mutta se on ihan sivuseikka – ja taas minä höpisin liikaa tähän päiväkirjaan! En ole ihastunut, enkä rakastanut, enkä tee sellaisia tuhmuuksia kenenkään kanssa!

Eih! :D Niin mahtava! paitsi joskus, mutta se on ihan sivuseikka. Voin kuvitella Oliver, voin kuvitella. Kenties Flint seikkailee näissä mietteissä? ;)
Haha, ihan mahtavia taas. Odotan innolla jatkoa!
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Tämä oli herkullista luettavaa! Oliver on niin hulluna huispaukseen, että se on jo koomista, mutta ehkä urheilu välillä otetaan niin. Oliverin tunteet joukkueen jäseniä kohtaan ovat hauskan kirjavia, mutta helliä. En tiedä kuka se Roger on, ja olivatko kaksoset tehneet vain vääriä päätelmiä repimänsä sivun suhteen? Olin kuvitellut, että se joku oli Flint, niine huispauslihaksineen...
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Näistä on riittänyt mulle useammalle päivälle bussimatkoille yms. :) Ja nyt kun olen viimein lukenut kaiken, on aika kommentoida!

Oliver on ihana hahmo, jonka ajatuksia on ollut kiva päästä lukemaan. Luonnollisestikin hänen ajatuksensa ovat hyvin vahvasti huispauksessa; musta tuntuu, että vaikka hänellä olisikin ihan tavallinen päiväkirja eikä nimenomaan huispauspäiväkirja, sisältö olisi käytännössä samaa :D Hänen intonsa ja kiinnostuksensa on niin kokonaisvaltaista, ja se on somaa. Vaikka toki teinipojan ajatuksiin vähän muutakin mahtuu (kuten vaikka ne kuuluisat Flintin huispauslihakset 😂😂).

Tykkään kirjoitustyylistäsi näissä, ja aivan ihanaa huumoria! Monelle kohdalle on tullut naureskeltua, koska ne on ollut niin nokkelia ja hauskoja. Ihania myös kohdat, joissa muut olivat kirjoitelleet Oliverin päiväkirjaan omine nokkineen. Tais olla päiväkirja välillä pikemminkin jokin vieraskirja :D

Lainaus
Ja sieltä sitten... tai siellä, miten sen nyt ottaa... Sanotaanko nyt niin, että päädyin eräänlaisen kestävyysurheilun pariin...

Ihan hyvä välillä päästää irti huispausajatuksista, vaikka en tätä kyllä tavaksi ota! Kai tämäkin urheilu oli vähän niin kuin kaatoa vanteeseen
Tässä kohdassa menin halpaan ihan huolella 😅😅 Mutta se oli aivan varmasti tarkoituskin! Nauratti kyllä lukea Oliverin ajatuksia siitä, kun tuota kohtaa käsiteltiin myöhemmin, miten tyrmistynyt hän oli pelkästä ajatuksestakin, että hässisi jonkun kanssa.
Lainaus
En ole ihastunut, enkä rakastanut, enkä tee sellaisia tuhmuuksia kenenkään kanssa!
Ahaha, ihana ;D ♥ Vaikka silti on Flint ja hänen huispauslihakset mielessä...

En tiedä, mikä on näiden kohtalo mielessäsi (että jatkako enää vai et), mutta oikein hyvä paketti nämä on näinkin :) Kiitoksia kivasta lukukokemuksesta!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Aa, tämänkin ficin kommentteihin unohtunut vastata. Erityisesti jatkiksissa jättää kommentoinnin "sitten seuraavaan osaan" ja sitä kun ei ole vuosiin tullut harmittaa, että vastauksetkin viipyilleet. Näihin vanhoihin kommentteihin oli kuitenkin ihan huippua palata, joten kiitos maigaro, Nyyhti, Karma91, Dokumentti ja Elfmaiden. Iso kiitos myös Larjukselle, joka uppaili tämän vuosien jälkeen! Jos totta puhutaan tämä "kummittelee" mielessäni usein, vaikka onkin nähnyt jo aikaa ja aika historiallinen omalla tavallaan. :D Tämä on itselleni ollut tärkeä ficci ja on tavallaan yhä, vaikka näen kehittyneeni matkan varrella aika lailla.

Tätä oli aikoinaan hulvatonta kirjoittaa ja olen siihen siksi aika ajoin ajatuksissani palannut - ja haluaisin saattaa tämän loppuun! Larjus tuossa kyselikin, että aionko jatkaa loppuun ja olisi tosiaan sellainen "unelma" löytää tähän taas se fiilis, että se tulisi kunnialla valmiiksi! Kivaa, että tämä viihdyttää keskeneräisenäkin, mutta vielä joku kaunis päivä Oliver palaa huispauspäiväkirjansa kanssa - ennemmin tai myöhemmin! ;D

Musta on ihan huippua, että tämä on naurattanut (tai ainakin huvittanut) ja ilahduttanut! Mulle huumori on aina ollut se "vaikea" genre, mutta sitten kirjoitellessani ihan odona, tajuan olevani ihan hauska tyyppi. :D Ehkä, kun päästää aivot vapaalle sitä yllättää näin itsensäkin, että hei olenpas hauska! ;D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”