Kirjoittaja Aihe: Vuoden myrskyävä taivas | K-11 | 12/12 + epilogi  (Luettu 10775 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Vuoden myrskyävä taivas | K-11 | 12/12 + epilogi
« Vastaus #20 : 07.08.2017 09:55:39 »
Kommenttikampanjasta myöhäisiä terveisiä! Anteeksi, että minulla meni tämän kanssa niin pitkään. Halusin sellaisen hetken lukea, kun kerkiän keskittyä tähän ihan täysillä. Jotenkin lukeminen jäi kesken silloin alkutaipaleella, vaikka tykkäsinkin todella paljon lukea tätä silloin, kun aloitit. Musta on upeaa, että sait tämän loppuun ja jatkoit sinnikkäästi sen pari vuotta! Nyt kommenttikampanjasta nappasin nimenomaan tämän, kun tahdoin itsekin saattaa luku-urakan loppuun ja vielä kommentoida lisäksi.

En muista sanoinko jo aiemmissa kommenteissa, mutta tulee harvoin luettua taiatonta-AU:ta, mutta tähän se sopi todella hyvin. Potterficcejä sodasta on paljon, mutta ne käsittelevät lähes poikkeuksetta velhosotaa. Oli kivaa, että tämä sijoittui sen ulkopuolelle. Sodan kuvauskin oli hyvin onnistunut ja teksti herätti jatkuvasti tunteita niin surusta sellaiseen todella haikeaan, mutta pisarallisen verran onnelliseenkin suuntaan, mm. Rosen syntymän myötä. Kaikin puolin tämä oli myös todella sujuvaa luettavaa ja voisin käyttää termiä laadukas. Tarina eteni juuri sopivaa tahtia, siinä oli mukava tempo ja hahmot tuntuivat itseltään hyvin erilaisesta ympäristöstä huolimatta. Tietysti Draco oli hieman erilainen, mutta hänen asemansa ja elämänsä Hermionen kanssa oli jo ihan oma juttunsa ja Dracon saattoi hyvin kuvitella tällaiseksi.

Varmaan olen toistellut aiempia kommenttejani (joita en lukenut ennen tätä, haha), mutta halusin nyt kommentoida kunnolla, kun tähän asti on nyt viimein tultu ja ficci saanut päätöksensä. Hieno lukukokemus ja saattaa olla, että luen tämän joskus uudelleenkin. Vaikka tässä kuljettiin iso välimatka ja suhteellisen lyhyissä pätkissä niin tämä tuntui silti eheältä ja täyteläiseltä kokonaisuudelta. Olit hyvin tuonut tarinan ja pitkän aikajanan esille lyhyemmissäkin luvuissa.

Epilogi laittoi hieman herkille. Kaikkien kamaluuksien jälkeen oli ihana lukea, miten asiat päätyivät lopulta hyvin. Pelkäsin, että tässä on onneton loppu, mutta onnellinen loppu toi sellaisen mukavan helpotuksen synkkyyden jälkeen. Olen onnellinen hahmojen puolesta, että kaikki lopulta kääntyi parhain päin ja oppivat elämään sodan jälkeen. Tietysti asiat on muistissa ja eivät varmaan koskaan lähtisi pois, mutta siitä huolimatta tässä on sellainen helpottunut ja hyvä fiilis, kun asiat on vihdoin palailleet normaaleille uomilleen. Pidin muuten siitä, että Dracon ja Hermionen miljööksi oli lopulta tuotu maatila. Se toi jotenkin entistä levollisemman fiiliksen tähän. Tykkäsin myös, että lapsien nimet olivat Rose ja Scorpius, kuten kirjoissa, vaikka isä/äiti onkin näissä eri. Kuitenkin on helppoa kuvitella, että nämä ovat juuri Hermionen ja Dracon valinnat lapsen nimeksi.

Kiitän todella paljon lukukokemuksesta ja nostan vähän lisää hattua sille, että sait projektin loppuun asti! Hyvin toteutettua ja loppuun saatettua jatkista on ilo lukea, kuten se varmaan onkin käynyt tässä jo ilmi. Ja pahoittelen vielä, että tässä kesti, mutta niinhän sitä sanotaan, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Vuoden myrskyävä taivas | K-11 | 12/12 + epilogi
« Vastaus #21 : 11.08.2017 17:06:38 »
Odo: Kiva että sait tämän luettua loppuun asti :) Finissä en ole itsekään törmännyt kovin moneen HP AU ficciin, niin tämän kirjottaminen oli kyllä kivaa (vaikkakin joo hieman kivistä välillä :D) Itseasiassa mulla ei ollut tarkotus kirjottaa epilogia, mutta kun kirjotin tuon 12. luvun niin ajattelin että ääh vaikka joskus avonaiset loput on kivoja, tää on ihan liian avonainen loppu tälle projektille. Niin päädyin kirjoittamaan sen epilogin ja hyvä niin, olen itsekin paljon tyytyväisempi tähän lopetukseen. Kiitos kommentistasi :)

Never underestimate the power of fanfiction

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Vuoden myrskyävä taivas | K-11 | 12/12 + epilogi
« Vastaus #22 : 19.07.2020 18:28:14 »
Löysimpäs sinun listaustasi selatessani lisää Dramionea! Ajattelin jo lukeneeni sinultakin kaikki, mutta empäs ollutkaan!

Musta tässä on ihana idea, ettei tämä ole taikamaailmaan sijoittuva. Lisäksi tämä, että käy kaikki kuukaudet heidän elämästään läpi vuoden ajalta oli mielenkiintoista. Toki tämmöisenä Dramione narkomaanina olisi mielellään lukenut pidempiäkin osia heidän suhteestaan, mutta sinulla olikin alussa, että kyseessä on ficlettejä niin siihen oli pitkälti tyydyttävä. ;) Kirjoitat sujuvan oloisesti ja tekstiäsi on mukava lukea. Vaikka tämäkin on jo vanha teksti, niin itse ainakin pidin kovasti. Ensin vähän varovasti aukaisin, kun tajusin osaston olevan Pimeyden voimat, että toivottavasti kyseessä ei ole liian synkkä ja surullinen tarina, koska niitä en kunnolla nykyään kestä. Tämä oli myös siinä mukava yllätys, että kuitenkin kaikki päättyi onnellisesti eikä heidän perheelleen käynyt isompia menetyksiä sinänsä, että olisi vaikuttanut lukukokemukseen huonona asiana ainakaan. Olen niin herkkis nykyään. :D Ihana myös kun saivat vauvan tuon Hermionen alun lapsen kaipuun jälkeen. :) Ja myöhemmin vielä toisen!

Toki kun kuvataan aina jonkun kuukauden tapahtumia, niin tarina tavallaan pätkittyy, mutta oli aina mielenkiintoista ahmia, että mitähän kaikkea nyt on ehtinyt tapahtua.

Olit kuvannut hahmot mielestäni hyvinkin uskottavasti silti, vaikka emme seikkailleet taikamaailmassa. Jotenkin heistä tunnisti heti, että luonteet osuu yksiin, että tietyllä tapaa jopa unohti edes missä tässä seikkaillaan, koska sama tuttu porukka siellä oli mukana - oli voimia tai ei. Historia ei ole itsellekään vahvinta alaa, mutta mielestäni olit saanut tekstin uskottavan kuuloiseksi ainakin minulle. Dracon kamppailua itsensä kanssa pystyi hyvin kuvittelemaan ja samaistumaan, koska sotiminen ei varmasti ole helppo paikka. Ihmisten menettäminen, pelko sekä omat teot varmasti seuraa mukana matkassa kauan. Onneksi kuitenkin tekstissä hän selkeästi pystyi vähän pääsemään noista tunteista myös eteenpäin. Lisäksi se Hermionen raastava odotus, tuska siitä toisen kohtalosta sekä jatkuva pelko oli kyllä ajatuksia, mitä ei varmasti itse kykenisi käsittelemään. Ei ole myöskään helppoa olla se tietämätön osapuoli kotona sodan aikana. Olet kuvannut heitä molempia todella hyvin.

Olet kirjoittanut tästä parista mielestäni tosi mielenkiintoisia tekstejä ja mielelläni lukisin joskus lisääkin. <3 Iso kiitos sinulle tästä tekstistä ja kivasta lukukokemuksesta.

niiina
Dramione

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Vuoden myrskyävä taivas | K-11 | 12/12 + epilogi
« Vastaus #23 : 27.07.2020 17:15:56 »
niiina: hauskaa että löysit tämän vanhan tekstin pariin :) Tää taitaakin olla yksi ainoita mun vanhempia tekstejä, joita en vihaa (se etten oo vielä poistanu tätä kertookin jo sen :D) mukavaa että pidit tästä AU asetelmasta ja että se vaikutti uskottavalta, taustatyötä tämä tosiaan vähän vaati, mutta mikäpäs siinä kun oli intoa! Kyllä tämä pariskunta ansaitsi onnellisen loppunsa kaiken sota-angstailun jälkeen ;) Kiitos kommentistasi, varmasti kirjotan vielä lisaa dramionea :)

Never underestimate the power of fanfiction