Kirjoittaja Aihe: Feeniksin Kilta -elokuva  (Luettu 30387 kertaa)

Sha

• Severus Kärmys
  • de D'Nash
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #40 : 12.07.2007 20:01:23 »
Noniin, tuo leffa on nyt nähty. Se oli todella hienosti tehty, jotkin asiat häiritsivät (niinkuin aina). Yritin olla nauramatta joissakin slash-viittauksissa, kun kaikki muut katsoivat sitä ihan hiljaa. Minun mieleni vain sai väännettyä kaikesta jotakin sairasta  :D

Pientä spoilausta ehkä?

Olin pettynyt, kun kelmejä ei näytettykään sen enempää. Olisin niin kovasti halunnut nähdä enemmän Siriusta nuorena ja muutenkin.

Ja se ennustus! Kuulivatko kaikki Harryn kaverit nyt sen siinä samalla? Eihän sen niin pitänyt mennä!

/spoilauksen loppu
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Shawny »
Kädet kiertyy käsiin, huulet hakee suudelmaa.

"Lakkaa hymyilemästä ja liity seuraamme, Severus!"

lillie

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #41 : 13.07.2007 11:44:43 »
Tänään illalla katsomaan, jänskättää. Odotan paljon elokuvalta, FK on lempikirjani. Minäkin haluan nähdä kelmit nuorina, odotan sitä paljon, samoin kuin Ennustusja ja Siriuksen kuolemaa. Se pitää olla toteutte oikein, tai minä hermostun. Mennään hyvissä ajoin paikalle, että saadan liput, ei olla varuttu, mutta uskoisin, että saamme ne, tämä on kuitenkin suhteellisen pieni kaupunki. Mukana 3 kaveria, jotka eivät ole lukeneet yhtään Potteria kirjana, ja joudun koko ajan kertomaan heille, mitä kyseisessä leffassa tapahtuu :D . Ja Pimento on kyllä liian herttaisen näköinen, saas nähdä minkälainen se on.
Ahh, vielä pitäs odottaa reilut 7h.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut lillie »

vii

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #42 : 13.07.2007 11:59:01 »
Se on tänään tänään tänään tänään ! Kenties olen vähän tohkeissani ;)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut vii »
rawr.

Droobles

• a hee hee
    • livejournal (friends only)
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #43 : 13.07.2007 20:22:15 »
Snarry-shippereiden on parasta olla liekeissä :D Ahhhah, nauroin niin paljon!

Tulin juuri katsomasta, ja tietenkin oli paljon ärsyttäviä asioita, mutta myös paljon hyviä ja hienoja korjauksia joihinkin ärsytyksiin aiemmissa leffoissa. Olihan se hyvä. Varsinkin lopputaistelu ministeriössä Siriuksen kuoleman jälkeen oli todella hienosti ja kauniisti toteutettu vaikkei mennytkään ihan kirjan mukaan :)

(spoilaavaa paasausta @ lj ft. kirjoitusvirheet, huono äidinkieli ja kirosanat)

[size=34]Hermione/Ruaah = OTP! <3 :'DD[/size]
« Viimeksi muokattu: 13.07.2007 21:06:53 kirjoittanut Droobles »
INSANITY IS FUN IF THAT'S THE WAY IT'S DONE

Andiee

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #44 : 13.07.2007 20:23:55 »
Kävin tänään katsomassa, omasta mielestäni tämä vitonen on paras hp leffa tähän mennässä. ([size=75]vaikka Liekehtivä Pikari on kuitenkin lempikirjani.)[/size]
Eihän tuo tietenkään pärjää kirjoille, ja paljon kohtiakin oli jätetty pois, mutta se perusjuoni oli kuitenkin tallella.
SPOILAUSTA ![/b]
Se on hassua kuinka elävä kirja herättää erilaisempia kuin pelkkä lukemin: tunsi feeniksin kilta leffaa katsellessani ensimmäistä kertaa sympatiaa Kalkarosta kohtaan ja Siriuksen kuolema kosketti minua leffassa paljon enemmän kuin kirjassa, jotenkin vaan tuntui että Siriuksen kuolema meni kamalan nopeasti, ja olen pettynyt kun Sirre ja Bella eivät taistelleet toisiaan vastaan vaan Bella vain tappoi Siriuksen niin että hups keikkaa.
Spoilaus loppuu[/b]

Niin, paras Potter leffa tähän mennessä, tämän jälkeen minulla on odotukset aika korkealla Puoliverisen Prinssin suhteen. :--D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Andiee »

Violetu

• Rohkupuusku
  • You are not alone
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #45 : 13.07.2007 20:28:16 »
Nähty on, jumalaton Angst-awwitus päällä.

Spoilausta
Olin vähän pettynyt kun huispausta ei ollut eikä päästy kuulemaan Weasley is our king:iä, eikä Malfoyta hakattu. Koko leffa tuntui menevän ihan liian nopeasti, se tuntui jaksottuvan jotenkin silleen, että yksi neljäsosa oli Harry/Sirius awwitusta (<3) loppukohtaus oli yksi osa ja loput kaksi Tylypahkan elämää yleensä. Ja kaksoset, awww. Se oli jotain niin söpöä kun ne lohdutti sitä poikaa ja Ron valvoi Harryn unta... *pimahtaa*
Spoilaus päättyy

Menenkin tästä muualle angst-awwittamaan... Pakko päästä uudestaan!!!!!

Helve*in tahdittomat ihmiset nauroivat siellä täyttä kaulaa heti Siriuksen kuoleman jälkeen *lähtee etsimään sopivaa murha-asetta*...
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Violet Baudelaire »
Vie minut kanssasi yöhön ja
seikkailuun.

PrideRock

• http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #46 : 13.07.2007 20:51:30 »
Kävin tänään katsomassa sen päivällä ja täytyy sanoa, että olen hieman pettynyt. Ystäväni mielestä tämä elokuva oli tähänastisista huonoin.

Spoilausta
Tässä hieman plussia ja miinuksia

+ Viittaukset Ron/Hermioneen ja Harry/Ginnyyn
+ Evanna Lynch veti Luna Lovekivan roolin äärimmäisen hyvin
+ Luccella oli isompi rooli kuin edellisessä elokuvassa
+ Kaksosia näytettiin kiitettävän paljon

- Välillä tuntui siltä kuin elokuvan tekijät eivät itseään olleet tietoisia siitä, onko tarkoitus seurata kirjan juonta vai mitä. Välillä juoni meni kirjan mukaan, mutta se ei aina sopinut siihen, mitä elokuvan juonessa oli meneillään.
- Liian vähän kelmejä
- Salaperäisyyksien osastolla päädyttiin suoraan ennustushuoneeseen eli ei mitään ihania seikkailuja.
- Harry/Cho loppui epärealistisella tavalla. (Eiköhän Harry olisi antanut anteeksi, sillä Cho kieli kaartista vain Pimennon juottaman liemen takia)

Spoilaus loppuu

Ymmärrän toki, että kaikkia mahdollisia ihania kohtauksia ei voitu millään sisällyttää elokuvaan, joten toivonkin, että DVD:llä näkisimme kelmit kokonaisuudessaan. Elokuvassa oli myös jotenkin liiaksi epäkohtia.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut PrideRock »
~It's not that chocolates are a substitute for love. Love is a substitute for chocolate. Chocolate is, let's face it, far more reliable than a man.~ -Miranda Ingram-

niiina

• Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • Malfoysexual
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #47 : 13.07.2007 20:53:51 »
Violet Baudelaire, melkein tasan samaa mieltä kanssasi.

Spoil
Elokuva meni todella nopeasti eteenpäin ja olin aika hämmentynyt. Petyin tosiaan huispauksen puuttumiseen, koska se olisi ollut Ronille aika iso juttu. Malfoyta näkyi vain joskus vähän sivukohtauksissa ja tosiaan koko "Weasley is our king" juttu puuttui, mikä harmitti. Elokuvassa oli paljon hyvää ja sai välillä nauraa kyllä kiitettävästi, mutta silti elokuvan vuoristorata meno veti vähän sanattomaksi ja serkkuni tippui monesti kärryiltä, koska ihmetteli miksi asioita ei yhtään selitelty (hän ei ole kirjoja lukenut) Siriuksen kuolema oli aika dramaattinen omalla tavallaan, mutta tapahtui niin nopeasti, että ehtinyt edes rekisteröidä tai surra asiaa mitenkään. Daniel näytteli loistavasti angstäävää teiniä, jolla oikeasti on paha olla, mutta silti elokuvasta puuttui jotain tärkeää. En osaa sanoa olenko pettynyt, vai pidinkö lopputuloksesta. Taistelukohtaukset oli hienoja ja pettymyksenä tuli taas vähän kun Kalkaroksen menneisyydestä näkyi niin vähän ja lopulta Harry ei miettinyt yhtään, että hänen isänsä ei ollutkaan niin täydellinen. Kumminkin minusta oli hienosti tuotu ilmi, että Sirius ajatteli Harryä Jamesina usein. Lilykään ei minun silmiin siinä nopeudessa ainakaan osunut.

Bellatrix oli upea hahmo, kun taas Lunan ääni sai minulle kylmiä väreitä, hän oli hyvin lunamainen, mutta joku ei iskenyt. Ron ja Hermione jäi elokuvassa aika etäisiksi ja Cho sivujuoneksi. Pimento oli minusta loistava! Ne naurut saivat minut minut tirskumaan kun idiootti. Ron oli kyllä ihana ja aika omaitsensä. Vorollekin sai repeillä välillä. Odotin Dracolta enemmän kun muutamaa vaivaista kommenttia ja juna-asemalla odotin, että kuvaaja olisi kuvannut puhujien kasvoja. Tuntui tyhmältä kun Draco ei puhunut edes kameran suuntaan. Ron/Hermione vihjailu oli todellakin plussaa ja Ron oli suloinen puolustaessaan Hermionea.

Nyt kuulostaa kuin en olisi pitänyt koko elokuvasta. Nipotan vain kaikesta ei-tärkeästä ja pikku jutuista. Elokuva oli upeasti toteutettu ja ei pettänyt minua täysin, mutta lempikirja kun oli kyseessä odotukseni olivat vähän liian korkealla. Lavasteet olivat upeita ja näyttelijät suoriutuivat mainiosti. Silti minua jäi joku vaivaamaan, tai sitten katsoin elokuvan aivan väärällä mielialalla. Olen silti kohtalaisen tyytyväinen.

Mähän vetelen täällä suunnilleen elokuva-arvosteluita :') *naur* Aloin sulattelemaan leffaa myöhemmin tässä rauhassa kotona ja aloin viimein näkemään elokuvan hyvät puolet selvemmin. Alusta pidin kovasti.

//
Lainaus
- Salaperäisyyksien osastolla päädyttiin suoraan ennustushuoneeseen eli ei mitään ihania seikkailuja.

Tätä muuten mietin minäkin.

/spoil ends.

Oikein hyvä elokuva nyt myöhemmin ajateltuna, vaikka aina odottaakin enemmän. Minua ei haitannut pienet muutoksen kirjaan verrattuna, hyvä vain jos ohjaaja jättää oman jälkensä. ^^ Pitäähän tämä leffa ostaa kun se kauppoihin tulee.

niiina
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut niiina »

Nemo

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #48 : 13.07.2007 21:19:07 »
Spoilaa
Olin koko elokuvan ajan ihan aaaaw! Varsinkin niissä kohdissa missä Lucius oli!!! <3 Danielkin näytti tässä muuten todella hyvältä. Vaikka Harrylla ei kuulu olla tuollaisia hiuksia. :S

Elokuvan plussia:
+ Luciusta näytettiin paljon!
+ Bellatrix oli juuri sellainen kuin kuvittelinkin! (mielipuolinen nauru ym.)
+ Tonks oli loppujen lopuksi ihan hyvä, vaikka olinkin kuvitellut hänet eri näköiseksi.
+ Evanna Lynch oli loistava Luna Lovekiva!^^
+ Oljo oli mukana elokuvassa.

Elokuvan miinukset:
- Kaikki tapahtui jotenkin liian nopeasti.
- Huispausta ei ollut ):
- Kelmikohta oli lievä pettymys.
- Välillä juoni ei yhtään mennyt kirjan mukaan.

Kaikenkaikkiaan elokuva oli mielestäni paras niistä viidestä!

Spoilaus loppuu
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Nemo »
Love is a force of nature

Soulmates -Ensimmäinen suomenkielinen Houkutusfanisivu.

hermyli

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #49 : 13.07.2007 21:26:52 »
Jotain aivan uskomatonta! Vaikka elokuvassa oli monia harmittavia kohtia, jotka jäivät uupumaan, oli se silti kyllä hyvä!

Spoiler

Elokuvan Snarry-osuudet olivat jotain niin hulvatonta! Halkesin täysin kun Severus käytti verbiä penetrate. Onnekseni en ollut ainoa joka nauroi itsensä kuiviin, vaan joku tyttöihminen (en yhtään tuntenut ihmistä) joka istui vieressäni nauroi myös aivan katketakseen. Muuten olisi ollut todella tyhmä olo, jos olisin ollut ainoa Snarry-tietoinen salissa! Oli siinä selittelemistä leffaseuralleni elokuvan jälkeen, miksi oli ollut niin hauskaa.

Alussa kun Harry tuli Kalmanhanaukiolle ja se yksi ovi aukesi ja kiltalaisia istui pöydän ääressä, niin meinasin hihkua ääneen, kun Remus ja Sirius istuivat niin söötisti vierekkäin!

Myös siskoni, joka ei ole Feeniksin kiltaa lukenut (mutta kaikki aiemmat on) pysyi hyvin perässä ja kehuttiin elokuva yhdessä maasta taivaisiin.

Ehkä Siriuksen kuolemaan petyin hieman. Niin ja Severuksen muistoihin, koska ne vilahti niin nopeasti ohi, etten päässyt kunnolla mukaan.

// End of spoil

Menisin kyllä heti uudestaan katsomaan! :)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut hermyli »

Bulla

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #50 : 13.07.2007 21:31:53 »
SPOILEREITA!!![/b][/i]
(Liioittelua..?)

Kävin siis tänään katsomassa kyseisen leffan, juuri äsken tulin kotiin ja pienen koneen taltuttamisen jälkeen ajattelin kertoa hieman omaa arviotani kyseisestä elokuvasta.

Mielestäni leffan alku oli mielenkiintoinen, joskin meni melko nopeasti suoraan ankeuttajien hyökkäyksestä, erotuskirjeen saamisen kautta Killan saapumiseen. (Tonks oli hyvion sympaattinen hahmo mielestäni, vaikkei häntä paljoa näytettykään.)

Oljo Kalmanhanaukoilla oli hauska pieni yksityiskohta, mutta olin suruissani, että Siriuksen äitiä ei kauheasti näytetty. (Ainoastaan kuului pieni ääninäyte.) Olin todella tyytyväinen, että Harry ei alkanut niin raivopäiseksi kuin kirjassa, vaan hillitsi hermonsa huomattavasti paremmin Hermionen ja Ronin kanssa. (Ja kyllä, rakkaat H/Hr-fanit, Hermionen halaus on mukana.)

Taikaministeriön kuulustelukohta oli todella lyhyt, ja asiat menivät aika sujuvasti aina Dumbledoren saapumisesta Harryn vapauttamiseen. Ennen kuulustelua näytettiin Lucius Malfoy ja Toffee keskustelemassa aulassa ja voin ilokseni sanoa, että Luciuksen hiukset näyttävät nyt huomattavasti aidommilta.

Olisin melkein odottanut enemmän Harryn haukkumista ja epäilyä kouluun saavuttua, mutta se jäi melko vähiin. Mitä nyt naljaus Malfoylta, muutama epäilevä katse ja Seamusin kanssa pieni yhteenotto.

Ja sitten, Dolores Jane Pimento. Saanen sanoa alkuun, että Imelda Staunton teki loistavan roolisuorituksen esittäessään kamalaa, vaaleanpunaista sadistista akkaa. Siitä paljon kunnioituta hänelle. Pimennon hymy oli loistava. (Samoin asut ja hilpeyttä herättävät kissalautaset toimiston seinillä.)

Luna Lovekiva oli myös todella osuva hahmo ja olenkin kehittänyt todella suuren sympatian kyseistä hahmoa kohti. Evanna Lynch oli mielestäni loistava valinta osaan, hän todellakin omistaa lunamaisen äänen. MIelestäni oli myös todella huvittavaa, kun Hermione esittelee Lunan: "Tässä on Loony Love.. Luna Lovekiva."

Selvästi näkee Lunan vaikutuksen Harryssa, sillä kuten kirjassakin, ennen Chon suutelemista, kun Cho huomaa mistelin, Harryn ensireaktio on:
"Varmaankin täynnä narksuja."

Mutta koska olen niin pirullinen ihminen, en todellakaan aio kertoa teille enempää ajatuksiani suudelmasta. Mielestäni melko.. ammatimaisen näköinen ollakseen Harryn ensisuudelma. (Ellei Cho ottanut täysin ohjaimia siinä kohtaa..)

Ja koska Mariettaa ei leffassa ole, se on Cho joka "pettää" (tahtomattaan) AK. Pimento nimittäin pitää kuulusteluja, joissa juottaa ihmisille veritaseerumia.

Kun Hermione johdattaa Pimennon metsään, odotin jotain suurta kohtausta, mutta itseasiassa homma sujuikin varsin liukkaasti,kuten sillä on usein tapana tehdä, tässä elokuvassa. Ensin Pimento loukkaa ilmestyneitä kentaureja, sitten Ruaah nappaa Pimennon (joka näyttää pieneltä pojalta ja taitaa olla melko ihastunut Hermioneen. (Tästä Ron ei ole erityisen mielissään, se huomattiin silloin kun Hagrid ensimmäisen kerran esitteli kolmikon Ruaahille ja jättiläinen näytti hyvin kiinnostuneelta Hermionesta = nappasi hänet ilmaan.)) kun kentaurt nappaavat Pimennon Ruaahilta, Harry ja Hermione pakenevat. (Kentaurit eivät kiinnittäneet heihin mitään huomiota.)

Ja sitten, ministeriö kohtaus... Ah, vihdoinkin näihin leffoihin saadaan ÄKSÖNIÄ!! Loitsuja lentelee, lasia särkyy, Sirius lyö Luciusta nyrkillä (se oli taivaallista..) ja bellatrix on seksikkäänä takapiruna. Siriuksen kuolinkohtaus on hyvin takdokkaasti tehty, enkä ensin edes tajunnut, että hän kuoli, sillä kun Bella lähettää kaukaa AK:n, Sirius vain saa osuman, ei lennä vastapäiseen seinään tai mitään muuta sellaista, vain jähmettyyy paikoilleen ja sitten takana ollut holvikaari ikään kuin imaisee hänet hopeiseen sisältöönsä.

Harry tietysti karjuu äänettömästi koko ajan ja ääni katkaisee tässä kohtaa, näytetään vain Remus joka pidättelee karjuvaa Harrya. (Takaapäin. Jollain Finissä on tästä avatarkin..) Sitten hän lähtee Bellan perään. Voldemort kuiskii jotain rohkaisevia sanoja Harrylle, kun hän osoittaa maassa makaavaa Bellatrixiä sauvallaan. ("Hän ansaitsee sen.." Sinä tiedät loitsun..." etc.) Mutta Dumbledore tulee ja "pilaa" koko jutun, eikä Harry ehdi ottamaan yhtään kontaktia Voldemortiin.

Kahden velhon välinen taisteluon loppujen lopuksi lyhyt ja täynnä näyttäviä loitsuja. Sitten Voldemort haihtuu ja Harry lankeaa maahan. katsojille näytetään kaikkia Harryn pahoja muistoja. Sitten kun Harry hetkellisesti pääsee takaisin ohjaimiin, hän näkee ystävänsä jotka katselevat hämmästyneinä kauempaa. (Jonkun takia hän katsoo suoraan Hermioneen.. En vihjaa, en.) Silloin kuvaruudulla välkkyy hänen hyviä muistojaan ja Voldemort näytetään kärsimässä.

Loppujen lopuksi Harry urisee muutaman "rakkauden täyteisen sanan" ja Voldemort aineellistuu taas. Juuritässä kohtaa ministeriö tulee sisään ja ennen kaikkoontmistaan, sali räjähti nauramaan kun Toffee hyvin fiksusti henkäisee: "Hän on palannut." Kyylä, Cornelius, hän on palannut.

Vaikken tietysti kaikkea tässä nyt kertonutkaan, nuo olivat mielestäni kaikkein tärkeimmät kohdat.

Elokuvan yleiset plussat:
+ Kaikki nuoret näyttelijät ovat parantaneet suoritustaan huimasti.
+ Pimennon ja Lunan näyttelijävalinnat olivat loistavia. Samoin Bellatrixin.
+ Kalkaroksen okklumeustunnit ovat mielenkiintoisia. (Musito on Harry katsomassa vanhempiaan Iseeviot-peilistä. Kalkaros ilmestyy kuvajaisten väliin ja sanoo tyyliin: "Feeling sentimental?"
+ Mukavia pieniä huumorinväläyksiä
+ Yleisesti hieno toteutus.
+ Ohjaus on mitä mainioin ja olen tyytyväinen, että Yates jatkaa seuraavassakin leffassa.

Miinuksia:

- Kelmejä näytetään hyvin hämärästi.
- Nuorta Lilyä ei yhtään.
- Tapahtumat etenevät ehkä hieman liian nopeasti makuuni.

Mutta siis pidin leffasta. Paljon. Kouluarvosana olisi vahva 9.

Tietysti, jokaisella on oma mielipiteensä, tämä järjettömän pitkä sepustus on minun.  

-Bulla
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Bulla »

Sun Lee

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #51 : 13.07.2007 22:04:52 »
Aww, minäkin kävin tänään kattomassa FK:n... totta kai. Tulin vähän aika sitten. Oli kyllä mahtava leffa, ne selvästi paranee joka kerta. Millainenhan seiska leffa sitten tulee olemaan? :D Jännää... olin ihan tohkeissani sen leffan jälkeen, oli kyllä ehdottomasti näkemisen arvoinen enkä pettynytkään...

SPOILER

Alku oli aika upea... erilainen ainakin. Tykkäsin siitä, kun ankeuttajat hyökkäsi Dudleyn ja Harryn kimppuun... ja siitä, kun Harry karkotti ne. Mutta siitä, kun Harry vei Dudleyn Likusteritielle, ja Vernon huusi hänelle, en pitänyt. Se oli jotenkin latteasti tehty, olisi voitu panostaa siihen hiukan enemmän. Mutta se olikin sitten ainoa minus ;D

Minä olen aina ollut avarakatseisempi elokuvien suhteen... alussa vertailin niitä paljon kirjoihin, mutta LP:n aikana päätin olla piittaamatta kovinkaan paljon eroavaisuuksista. Leffat, kun olivat nautittavaa katsottavaa noin muuten. FK:ssa oli kaikki lempikohtani; AK, harjoitukset tarvehuoneessa, Fredin & Georgen lähtö, Harryn uni Arthurista, Harryn uni Siriuksesta... ja sitten monia pieniä yksityiskohtia oli saatu mukaan, joista pidin, ja jotka melkein unohdinkin jo :D Kun en ollut ehtinyt lukea kirjaa ennen elokuvaa uudelleen... siitä oli jo aika pitkä aika, kun sen luin.

Lunasta tykkäsin kovasti. Evanna sopi siihen minusta täydellisesti (hänen äänensä oli hassu, mutta jotenkin ihana :D), Cho oli vähän pettymys minulle ja se oli ihan kumma, kun siitä tehtiin se syntipukki eikä sen ystävästä Mariettasta niin kuin kirjoissa. Aika iso eroavaisuus minusta.

Lopputaistelu oli ihan loistava... ehkä koko leffan parhain kohta. Itkin, kun Sirius kuoli, vaikka se menikin vähän oudosti O.o. Piti oikein muistella, miten se meni kirjassa eikä mennyt tod. ihan noin :D Mutta ei se mitään. Daniel näytteli sen kohdan paremmin kuin silloin LP:ssa surressaan Cedriciä :>

SPOILER LOPPUU

Muttajoo... Oli se ihana. Paras tähän astisista. Ensi elokuvaa en sitten odotakaan kovin innolla, kun se kirja oli niin huono (Paitsi Ginnyn ja Harryn suudelmaa ;D). onneksi ensi viikolla tulee uusin Potter, ei lopu huuma ihan heti... ^^ Pakko kyllä mennä toiseenkin kertaan kattomaan, niin kuin aikaisemminkin :D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Sun Lee »

Leeloo

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #52 : 13.07.2007 22:12:38 »
Viesti spoilaa.

Nyt se on nähty. Vuoden päivän olen tätä odottanut, ja oli se sen arvoistakin! Elokuva oli aivan mahtava, muutamia puitteita lukuunottamatta.

Ensiksi sanon, koska muistan tämän parhaiten, että tästä leffasta saa aivan hitosti materiaalia Snarry-videoihin! Varsinkin se kädestä vetämis -kohtaus, ahhaha! Siriuksen kuolema... noh. Minusta Punurmion potkut oli paljon surullisempaa kuin tämä. :D Ei ollut sellaista tunnelatausta kuin kirjassa. Bellatrix oli ihana, varsinkin kun se nauroi. Kunnon wicked witch laugh. Helena Bonham Carter <3

Eniten jään kaipaamaan... no vaikkapa Mungon sairaalan kohtauksia! Olisi ollut mahtavaa nähdä Kenneth Branagh/Gilderoy umpihulluna. Ja Nevillen vanhemmat, muutenkin kuin siinä valokuvassa. Alice antamassa Nevvulle karkkipaperia, aww. Ja olisi kiva nähdä sitä thestralilla lentämistä vaikkapa Ronin näkökulmasta. ;)

Luna oli aivan ylisöpö! Evanna on mun uusi lempinäyttelijä. Harmi kun se ei aio jatkaa näyttelemistä Potter-leffojen jälkeen... Bella, Luna, Severus ja Lucius oli parhainta. <3

Ostan tämän elokuvan soundtrackin, totta maar. Musiikki oli aivan upeaa.

// Jaaha, missäköhän se Lily sitten oli? DVD:llä? Sen kuvaa kun hehkutettiin niin paljon.

// Eikä Voldemortissakaan mitään vikaa ollut. Komea kuin mikä.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2007 22:25:30 kirjoittanut Leeloo »

vii

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #53 : 13.07.2007 22:20:44 »
Elokuva oli kertakaikkiaan _mahtava_ :D Ihan ehdottomasti paras, päihitti kaikki muut mennen tullen. Tunnelma säilyi hyvänä koko leffan ajan, ja näyttelijätkin oli suoriutunut hyvin. Lähinnä vain se Daniel kyrpii, kun se ei (omasta mielestäni) vieläkään osaa oikein näytellä näitä hm, tunnetiloja kunnolla.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut vii »
rawr.

Violetu

• Rohkupuusku
  • You are not alone
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #54 : 13.07.2007 22:25:20 »
SPOILAUSTA
Sirius aivan selvästi flirttaili Harrylle (montako kertaa ne halas ja Sirius iski Harrylle silmää? *totally in love*) Muutenkin näiden kahden suhde oli kuvattu paljon lämpöisemmin ja tunteellisemmin kuin kirjassa, enkä edes koko aikaa ajatellut slasharin aivopuoliskollani.
Luojan kiitos se kohta jossa Remus piteli Harrya Siriuksen mentyä *niisk* ei näyttänyt niin *köh* kuin olin jo ehtinyt pelätä.
Lopputaistelu oli yksinkertaisesti upea, varsinkin se kohta jossa Voldemort meni Harryn päähän oli yksinkertaisesti paras. Niin koskettava jotenkin.
Se kyllä ärsytti, että Harry ei missään vaiheessa oikein kunnolla huutanut kenellekään. Hienoa angstausta, mutta raivossa olisi parantamisen varaa.
Ron/Hermione ja Harry/Ginny viittaukset olivat mahtavia.
Se vähän harmitti, että Matami Puddifootin(?) kahvilakohtausta ei ollut, se olisi ollut hauska :D
Spoilaus päättyy

Jälkifiilikset ovat yksinkertaisesti kauhean sekavat.

niiina: samoin.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Violet Baudelaire »
Vie minut kanssasi yöhön ja
seikkailuun.

Droobles

• a hee hee
    • livejournal (friends only)
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #55 : 13.07.2007 22:27:12 »
Harry Severukselle:
"We've been going at it for hours! Can't I rest?!"

;D  ;D Jeez.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Droobles »
INSANITY IS FUN IF THAT'S THE WAY IT'S DONE

Sue

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #56 : 13.07.2007 22:43:39 »
SPOILER

Eli juu, justiinsa kotiin tulin. Paljon täällä on sanottu jo sellaista, mistä olen samaa meiltä, mutta pitipä tulla vielä itsekkin tilittämään.
Olihan se leffa mainio, ihana, mahtava. Ja oi oi mitä slash viittauksia, ihan selviä! Mutta kuitenkin pelottava tunne, että kohta alkaa taas hirveä anngstaus. Siriuksen kuolema on joka kerta vaan yhtä vaikea sulattaa.
Välillä tietenkin ketutti kun se meni niin nopeasti ja erlialial kuin kirjassa. Vaikka tietenkin kirja oli niin pitkä, ettei kaikki olisi millään mahtunut.
Välillä tuntui, ettei kaikissa kohtauksissa nuorista lähtenyt ihan niin paljon irti, kuin olisin odottanut. Tai siis, tiedän, kun olen nähnyt, että ne pystyvät parempaankin. Eli ilmeisesti ohjaaja halusi heistä hieman... Hillitympiä? No jaa, minusta Harry oli välillä ehkä liiankin hillitty, että se olisi tuntuntut samalta kuin kirjassa.
Niin, ja ihmettelin, että mistä se Lunan ja Harryn thestrali kohtaus oli repäisty? Ei ainakaan kirjasta. Kai niiden täytyi taas vähän soveltaa, kun ei kaikki mahtunut.
Puutetita tosiaan oli aika paljonkin, mutta ei se silti huono ollut, ei ollenkaan. Hyviäkin kohtia löytyi.

Eli lyhyemmin miinuksia ja plussia:

+ Sirius<3 Ah, se sen loppu kohtauksen lyönti.
+ Kaksoset, aina yhtä mahtavia.
+ Mukavasti huumoria.
+ Lunan, Bellatrixin ja erityisesti Pimennon rooli vedettiin mahatasti.
+ Yli päätänsä suurimmiltaosin ihana toteutus.

- Edettin aikas nopeasti.
- Aika useaan vaikutti siltä, ettei leffan tekijät ole tainneet lukea koko kirjaa.
- Kelmejä aivan liian vähän.
- Harryn ja Dumbledoreen lopun kohtaus.
- Ei husipausta, ei hirevästi Malfoyta.
- Se ennustus. Ei kai ne sen kaverit sitä saaneet tietää?

Niin, tuli muuten mieleen. Mitenkähän rouva Musta on voinut asua niin lähellä jästejä? Tai kentes jästit ovat rakennuttaneet talonsa jälkeenpäin.

Kyllä, minä nautin leffasta.

Väsyttää. Mutta haluis silti puida vielä tätä hommaa. Ja päättää ahminko lisää Potteria, vai vastustanko kiusauksen, ja vanhan suunnitelman mukaisesti aloitan TSH:t. [size=75]Dääm.[/size]

//

Lainaus
Sirius aivan selvästi flirttaili Harrylle (montako kertaa ne halas ja Sirius iski Harrylle silmää? *totally in love*) Muutenkin näiden kahden suhde oli kuvattu paljon lämpöisemmin ja tunteellisemmin kuin kirjassa, enkä edes koko aikaa ajatellut slasharin aivopuoliskollani.

Totta. Sitähän mä selitin serkulle leffan jälkeen. Tai oikeestaan siitä että ihan slevästi Sirius ja James oli rakastavaiset (Haa! Sirius jossain vaiheess oli just jotain "Kaipaan isääsi kovasti" ja se sen ilme) ja Harry on nyt rakastunu Siriukseen ja Sirius periaatteessa tuntee korvaavansa Harrylla Jamesin. Ihan selvästi.
[size=75]Serkku oli vähän et:
"O__O Okei, nyt toi sun sairas mielikuvitukses alkaa mennä jo yli."[/size]

Täälläkin jälkifiilikset aika sekavat. Oikei, todella sekavat.

//
Lainaus
jossa Sirius ficcikliseiden mukaisesti kutsuu Harrya Jamesiksi

Tosta tulikin mieleen, eikö Sirre siinä taistelukohtauksessa sanonutkin Harrya Jamesiksi? O__O Ja toi että se kaipaa Jamesia joka päivä, aws<3 Mähän sanoin, selvää rakkautta.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2007 23:03:16 kirjoittanut Sue »
And I'm singing "oh oh" on a Friday night
And I hope everything's gonna be alright

Annie Black

• VIVA ESPAÑA!
    • Salmiagin epäsyvälliset mietiskelyt
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #57 : 13.07.2007 22:59:38 »
Minäkin juuri tulin kotiin. Kaikki on jo suurin piirtein puitu, mutta luulen tuovani esiin yhden asian, mikä minua häiritsi leffassa, mutta kukaan muu ei ole sitä tainnut mainita, nimittäin.

SPOILAA
Alussa, kun Harry ja Dudley lähtivät juoksemaan sieltä leikkikentältä, miten Dudley pystyi pysymään Harryn perässä. :D Oikeasti, jos se olisi yhtä lihava, kuin mitä kirjoissa on kuvailtu, se olisi tullut 50 metrin päässä Harrystä, pyörtymispisteessä. Okei, aika pienimuotoinen häiritsevä juttu, mutta ihan totta, en tykännyt siitä yhtään. :D

No, sitten. Itse asiassa tämä oli varmaankin paras Potter-leffa tähän mennessä. Ainakin parempi kuin nelonen. Siinä mikään ei oikein vastannut mielikuviani, niin miten olisinkaan voinut pitää siitä. Tässä oli paljon enemmän kaikkia asioita, mitkä vastasivat mielikuviani, niin tottakai pidin tästä enemmän.

Elokuvan nopea tahti jäi minuakin vaivaamaan, mutta kirjassa kun on yli tuhat sivua, niin aika vauhdillahan tuo pitääkin tehdä, ettei leffasta tule mitään viisituntista kidutusta. [Kidutusta? Minä en ainakaan kituisi yhtään!] Voisinpa minäkin listata noita hyviä ja huonoja puolia.

+ Leffasta löytyi muutama pienen pieni Sirius/Remukseen viittaava asia, jos oikein katsoi kunnolla. [Tosiaan, leffa oli täynnä Sirius/Harry viittauksia, mutta ei hätää, Remus, ei se Sirre nyt ala-ikäisiin koskisi. ;>]
+ Kaksosia näytettiin paljon enemmän kuin aikaisemmissa elokuvissa.
+ Huumoria oli kivasti, eikä se ollut ollenkaan huonoa, semmoista kepeää lähinnä.
+ Pidin Bellatrixin ja Pimennon näyttelijöistä ja kuinka he roolinsa näyttelivät.
+ Ministeriön taistelukohtaukset olivat mahtavia.
+ Lavasteet, varsinkin ministeriössä olivat aika hulppeat.
+ Elokuva oli kokonaisuudessa hyvä ja siitä jäi ihan hyvä, joskin hieman ehkä sekava olo.
// Pitäähän tämäkin nyt lisätä, kun tuli mieleen:
+ Sirius oli ihan mahtava kun sano siinä lopuks Harrya Jamesiksi. :D

- Siriuksen kuolema oli mielestäni aika tyhmästi tehty. Hänenhän piti taistella Bellatrixiä vastaan, elokuvassa hänen kuolemansa oli aivan liian helppo.
- Kelmejä näytettiin aivan kuin pikakelauksella. Itselläni ainakin oli vähän vaikeuksia tämän kohdan kanssa, kun se oli aika sekava. Nuori Lily puuttui siitä kokonaan.
- Kun Sirius ilmestyi sinne takkaan, eikös se Pimento ruennut kopeloimaan sitä sitten jossain vaiheessa. Harmitti, kun sitä ei tullut, mutta toisaalta, mitenkä ihmiset olisi voineet liittää sitä mihinkään, ilman, että asioita olisi sitten selitetty ja tehty leffasta vielä sekavampi?
- Dudleyllä oli aivan liian hyvä kunto. :'D
- Tosiaan, salaperäisyyksien osastolla mentiin suoraan ennustuksien luo, ei ollut mitään hauskaa siellä, ei aivoja eikä muutakaan.
- Huispaus tosiaan puuttui kokonaan.

Spoilaus päättyy

Mukavaa oli, kun elokuva oli ohi, kaikki rupesivat taputtamaan. :>
« Viimeksi muokattu: 13.07.2007 23:12:55 kirjoittanut Annie Black »
Just laughing my ass off.

Corpse Bride

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #58 : 13.07.2007 23:03:37 »
Lainaus
Sanottiinko kirjoissa muuten mukamas, että Bellan Siriukseen käyttämä loitsu oli avada kedavra? Oon missannut varmaan jotain tosi pahasti, kun olen koko ajan muistanut, että kirjassa mainittiin vain vihreä loitsu. :D

Nyt on pakko huomauttaa yhdestä pikku jutusta, vaikken ole koko leffaa vielä nähnyt enkä varmaan vielä pariin viikkoon näekään.

Kirjassa ei sanota edes, minkä värinen taika Siriukseen osuu. Sirius väistää punaisen, eli luultavasti tainnutustaian, mutta ei ole mitään tietoa siitä mikä taika hänet tappaa. Jos minun mielipidettäni kysytään, niin se on tainnutustaika, joka paiskaa hänet kuolemanportin läpi, ja itse taika ei siis tapa häntä vaan portin läpi meneminen. Leffassa on tietenkin käytettävä avadaa, koska katsojien ei voi olettaa nopeassa tempossa ymmärtävän niin monimutkaista juttua kuin kuolemanportti, joka kirjaa lukiessa, kun voi pysähtyä miettimään, on ymmärrettävä asia.

Olettekos muuten  huomanneet, että vuotislaiset dissaavat tätä leffaa aivan hirveästi?
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Corpse Bride »

Leeloo

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #59 : 13.07.2007 23:07:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Corpse Bride"
Olettekos muuten  huomanneet, että vuotislaiset dissaavat tätä leffaa aivan hirveästi?

En ole huomannut, miten ne sitten on dissannu tätä? Ei jokainen leffa voi olla täydellinen ja ainakin minusta tämä oli hyvin tehty. Paras Potter-leffa ikinä! Tietysti joitakin kohtauksia puuttuu, muutenhan leffa pitäisi olla kahdessa osassa. :D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Leeloo »