Kirjoittaja Aihe: Feeniksin Kilta -elokuva  (Luettu 30469 kertaa)

Makisuke

• Killan ex-Ylinoita
  • Mäksä
Feeniksin Kilta -elokuva
« : 02.07.2007 20:50:32 »
Leffan ensi-iltaan on enää vähän päälle viikko (mutta minä menen ennakkoon), ja palan halusta keskustella siitä, koska trailerien ja klippien perusteella tunnelma vaikuttaa juuri oikealta - tai ainakin vastaa kuvitelmiani. Aikaisemmissa Potter-elokuvissa tämä ei ole oikein toteutunut.

Ja tässäpä on muuten niitä klippejä:

11 elokuvakohtausta ja behind the scenes -materiaalia

Etenkin nuo Albuksen kaarti -kohtaukset tekevät vaikutuksen.  :D
« Viimeksi muokattu: 02.07.2007 21:08:54 kirjoittanut Makisuke »
If you do not believe in any kind of magic, you might as well be dead. - Albert Einstein

Isilwen

• Wildfire
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : 02.07.2007 21:01:24 »
Öm Mäksä, ainakin minulla tuo linkki vie jonnekin ihan muualle x)

Mutta upealta leffalta tuo vaikuttaa ja ennakkoon ei ole enää montaa päivää! Bella on hot ja toivottavasti eivät ole täysin ryssineet sitä lopputappelua.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Isilwen »
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille

~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

Makisuke

• Killan ex-Ylinoita
  • Mäksä
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : 02.07.2007 21:08:32 »
Ei pärkele, niinpäs viekin. xD Noloa. Korjasin sen nyt. Niin! Ennakkoon on enää neljä päivää!! WHooo! ;D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Makisuke »
If you do not believe in any kind of magic, you might as well be dead. - Albert Einstein

Bootstrap

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : 02.07.2007 21:08:44 »
Mullakin tuo linkki vie aivan jonnekin muualle  :D

Ei millään malttaisi oottaa :) Mulla ja siskolla on liput valmiina jo ja mennään Meripäivien aikaan katsomaan kun täällä Kotkassa ei silloin varmaan ole kamalaa ruuhkaa teattereissa kun kaikki (toivottavasti) tahtoo olla Meripäivillä  ;D

//kerkesitkin korjaamaan linkit jo  :P
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Bootstrap »

Lady Dynamite

• that crazy avatar lady
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : 02.07.2007 21:10:07 »
Kiehtovaa, toivon todella että tekevät elokuvasta paremman, kuin Row teki kirjasta. Minä en meinaan kamalasti siitä kirjasta piitannut - ei paljon muuta jännää (/ikävää) kuin Siriuksen kuolema. Traileri oli ainakin kuolakuola, joten innolla odotan elokuvaa katsomaan. Ainoa vaan - koska? [size=75]Minulla nimittäin on kahden viikon päästä Animecon, johon palaa rahaa kuin paperi takassa (lol) joten saa nähdä, onko varaa elokuviin. [/size] :'(  Toivotaan näin~!
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Rebecca Lupin »

PrideRock

• http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : 02.07.2007 21:25:36 »
Sain elokuvan trailerista ja muutamista kuvista sellaisen kuvan, että Harry ja kumppanit menevät pelastamaan Siriusta luudilla lentäen eikä Thestraleilla. Olenkohan ainoa, jota tämä kyseinen ärsyttää jonkin verran. Pistää miettimään, kuinka moni muu asia elokuvassa on eri tavalla kuin kirjassa.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut PrideRock »
~It's not that chocolates are a substitute for love. Love is a substitute for chocolate. Chocolate is, let's face it, far more reliable than a man.~ -Miranda Ingram-

Neira

• http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : 02.07.2007 21:41:14 »
PrideRock: Häiritsee minuakin tuo luuta-juttu, ilmeisesti sitten koko leffassa ei ole lainkaan thestraleita. :\

Jos oikein muistan, niin Tonksia näyttelee/näytteli Natalia Tena? Oli kuka oli, niin hyvä valinta leffaan. Justiinsa oikean malliset kasvot, ihana. ^^

Mutta ainakin lyhyen mainoksen perusteella Daniel näyttelee edelleenkin sillä samalla tyylillä mitä ennenkin - eli minulle ei mieluisalla tavalla. Tiedän, että itse en pystyisi parempaan, mutta silti ärsyttää.

Mitäs mieltä olette Lunan näyttelijästä? Itse en tykkää. Lunan kuuluisi olla sellainen ohuthiuksinen mulkosilmäinen todella hajamielisen - ei joulunäytelmän enkelin - näköinen. :<

Odotan kuitenkin leffaa ihan, menen ensi-iltaan.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Neira »

Lady Dynamite

• that crazy avatar lady
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #7 : 02.07.2007 21:48:31 »
Lainaus
PrideRock: Häiritsee minuakin tuo luuta-juttu, ilmeisesti sitten koko leffassa ei ole lainkaan thestraleita. :\
Minuakin häiritsee. Irc-galleriassa on kisa, jossa kysyttiin otusten nimeä, jonka näkee vain se, joka on nähnyt kuoleman: siellä oli kaikkea muuta, mutta ei oikeaa vastausta.

Lainaus
Mitäs mieltä olette Lunan näyttelijästä? Itse en tykkää. Lunan kuuluisi olla sellainen ohuthiuksinen mulkosilmäinen todella hajamielisen - ei joulunäytelmän enkelin - näköinen. :<

Minusta se taas on koko elokuvan parhain valinta! Minun mielikuvissani Luna oli nimittäin juuri Evannen(tms) näköinen.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Rebecca Lupin »

Makisuke

• Killan ex-Ylinoita
  • Mäksä
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #8 : 02.07.2007 22:18:35 »
On, on, on thestraleita!  :D Katsokaa nuo linkittämäni klipit, niin näette. Ja se luudanlentokohtaus on se kun kiltalaiset tulevat hakemaan Harrya siinä alussa.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Makisuke »

akisame

• emotionless
  • If I rest, if I think inward, I go mad.
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #9 : 02.07.2007 22:29:21 »
Lainaus
Bella on hot

Täytyy sanoa, että komppaan aivan täysin. Bella on todella hot ja joka kerta katse kääntyy Bellan suuntaan, kun näen mainoksia ja sen sellaisia. ;o Olen kyllä ehdottoman tyytyväinen tähän näyttelijävalintaan. Kuitenkin Helena Boneham-Carter(tms) on aivan loistava ja monipuolinen näyttelijä, joten hyvä hyvä. C:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Silene »
I shut my eyes and all the world drops dead; I lift my eyes and all is born again.
- Sylvia Plath

Memlei

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #10 : 02.07.2007 22:31:35 »
Ho, no en odota kovinkaan suurella mielenkiinnolla uusinta elokuvaa. Aiemmat ovat olleet pettymyksiä, eivätkä toimi oikein muuten kuin yksittäisinä leffoina. Yritän kovasti vain katsoa jokaista Potter-leffaa aina sillä asenteella, että ne ovat surkeita muunnoksia kirjoista, mutta jotenkin ne silti onnistuvat kolauttelemaan kirjojen avulla luomaani Potter-maailmaa. Ja silti aina menen katsomaan niitä, jes.

Vuotiksen ennakkonäytökseen en tänä vuonna mennyt, meinasin kyllä, mutta työt eivät anna periksi. No, tulee se varmaan nähtyä muulloinkin.

Lunan näyttelijä on mukava. Vaikkei ehkä ihan mielikuvieni mukainen.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Memlei »

Tällipajun kosto

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #11 : 02.07.2007 22:53:42 »
Kahtellaan jos vaikka sais (aikaseks) hommattua ne liput ensi-iltaan  :roll: . Kattelin nopee trailerin ja siinä se vaaleanpunainen olento kai esitti Pimetoa? Ei vastannut ihan mun mielikuvaa. Ei edes ollu mitenkään sellasen iljetys sammakon näkönen you know... Eli ei tarpeeksi ruma  ;D .
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Tällipajun kosto »
"Pessimismi on aivan turhaa, ei se kuitenkaan auta mitään."

Isabel

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #12 : 02.07.2007 22:59:55 »
Evanne(?) on mielestäni ihan hyvä valinta Lunan rooliin ja ällistyin kun näin jossain kuvassa sen järkyttävän pitkät hiukset. Mutta missä aavepokat?

Minäkin ehdin jo ihmetellä tuota, että lentävätkö Harry ja kumppanit Taikaministeriöön luudilla, mutta hyvä jos eivät. Tiesin kyllä että thestralleja leffassa on ja siksi niin paljon ihmetyttikin. Ärsyttää silti vieläkin nuo Danin hiukset. Okei nelosessa sillä oli aivan kauhea rehuletti, mutta kolmosessa juuri oikeanlainen. Toivottavasti Dracoa näytetään paljon leffassa ja taistelukohtauksia ei ole pilattu jollain typeryyksillä. Olisin kyllä toivonut Pimennon näytelijäksi jotain rumempaa lehmää, tuo nykyinen on mielestäni aivan liian kiltin näköinen. No kaikkea ei voi saada.

Minulla ei ole mitään tietoa koska itseni ahdan katsomaan leffaa, mutta jos en katsomaan mene niin vähintäänkin ostan sitten sen kun se on DVD:eellä : )
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Isabel »
Mitä eroa on Dracolla ja hyttysellä?
Hyttynen lopettaa imemisen kun sitä läimäyttää, mutta Draco ei.

Charla

• Neville-addikti
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #13 : 03.07.2007 00:12:49 »
Onko kukaan teistä menossa katsomaan Katie Leungia ja Bonnie Wrightia Helsinkiin?  : D Itse en siis ole menossa, koska olen juuri siihen aikaan poissa kotoa, eivätkä nämä näyttelijät kovinkaan merkittäviä mulle ole. Olisi silti ihan mukavaa saada tietää, että onko joku menossa paikan päälle. Mäkin olisin ihan mielelläni paikan päälle mennyt, jos oisin sattunut vaan olemaan himassa tohon aikaan.

Olen lukenut ehkäpä kirjan huonosti tai jotakin, mutta mun päähän on pinttynyt kuva tummahiuksisesta Zacharias Smithistä ja nyt ärsyttää kun se on elokuvassa vaaleahiuksinen. Mutta niinhän se on kirjoissakin, joten yritän elää asian kanssa.  ;D Voinhan mä aina pitää itselläni kaikessa hiljaisuudessa vääristyneen mielikuvani Smithin pojasta.

Itse en tiedä milloin pääsen elokuvaa näkemään, toivottavasti mahdollisimman pian ilmestymisen jälkeen. Ensi-iltaan en ole menossa.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut innocence »

Sha

• Severus Kärmys
  • de D'Nash
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #14 : 03.07.2007 10:51:50 »
Cora voitti liput FK:n ennakkoon Bristoliin, joten sinne olen menossa :D Klo. 17.30 näytös, kukaan muu tulossa?

Odotan leffaa tosi paljon, en jotenkin osaa katsoa Pottereita hirveän kriittisesti. Kirjat ja leffat ovat aina todella erilaisia, se pitää vain hyväksyä :)

En ole menossa katsomaan Potter-näyttelijöitä. Jos esim. vaikka Tom Felton ja joku muu olisivat tulleet, olisin voinut mennäkin. En kyllä edes tiedä minä päivänä he ovat tänne tulossa...

//edit. Näytös alkaakin jo kello 17.00
« Viimeksi muokattu: 04.07.2007 19:23:15 kirjoittanut Shawny »
Kädet kiertyy käsiin, huulet hakee suudelmaa.

"Lakkaa hymyilemästä ja liity seuraamme, Severus!"

destine

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #15 : 03.07.2007 11:58:14 »
En ole menossa ennakkonäytöksiin, vaan Turussa katsomaan 13.7. kyseistä elokuvaa. En tiedä, kaikki odottavat innolla elokuvaa, mutta minulla on vielä hieman epäilystä taskussa.

Jotenkin trailerien ja kaiken näkemäni perusteella minua itse asiassa pelottaa mennä katsomaan elokuva. Enkä nyt tarkoita sitä, että elokuvantekijät olisivat viimein saaneet elokuvasta pelottavan.

En halua haukkua elokuvantekijöitä tai näyttelijöitä tai pilata kenenkään intoa, mutta jotenkin minusta tuntuu että niin iso kirja kuin FK on ja niin ison työn kuin Rowling on siinä tehnyt... elokuvan käsikirjoittajat eivät ole voineet muuta kuin pilata sen. Lisäksi, vuosi vuodelta Potterit ovat koko ajan tulleet enemmän markkinallisiksi, niihin ollaan lisätty ohjaajan omia näkemyksiä, jätetty kirjoista olennaisia kohtia pois. En sano, että osaisin tehdä elokuvan paremmin, en tietenkään, mutta kuluttajana minulla on aina oikeus kritisoida.

Toivon sydämeni pohjasta, että elokuvan jälkeen häpeän tätä kirjoitusta ja muutan mieltäni. Haluan todella paljon, että elokuva onnistuisi, sillä elokuvien tulisi tehdä kunniaa kirjoille. Ja tiedän, ettei mahtavasta kirjasta voi koskaan saada hyvää elokvaa, sen pituuden ja mielikuvituksellisuuden takia. Mutta kuitenkin.

Elokuvassa esille tulleet pikkuseikat kuitenkin häiritsevät minua. Rakastuin Liekhtivässä pikarissa Harryn hiuksiin, nyt ne on menty leikkaamaan lyhyiksi ja kamaliksi. Joku kehui Bellatrixia aikaisemmissa viesteissä, mutta minä vain tuijotin silloin television ruutua kauhuissani, kun näin hänet.

Äh, ei, minun täytyy nyt lopettaa. Ei saa!

Okei, otetaan hieman jotain positiivista mukaan. Positiivisuus on aina hyvästä ja sitä kannatetaan.

Odotan innolla elokuvan keskivaihetta, sillä elokuvat ovat aina onnistuneet täytteillään. Seuraamalla elämää Tylypahkassa ja oppilaiden eloa sekä oppitunneilla että niiden ulkopuolella. Ainoat uudet hahmot, joita todella odotan, ovat Luna ja Pimento. He ovat trailereiden ja muiden näkemieni klippejen mukaan onnistuneimmat hahmot elokuvassa. En malta odottaa, että saan nähdä heidät elokuvassa.

Periaatteessa odotan myös elokuvan loppukohtausta, se oli saatu trailerissa esitettyä hyvinkin kutkuttavasti. Joskin, pelkään, että näyttelijöiden tunneilmaisu on vielä Azkabanin vanki -elokuvan kanssa samaa tasoa, mutta toivon mukaan edistystä on tapahtunut.

Suoraan sanottuna, ristiriitaisin tuntein menen elokuvaa katsomaan. Paljon proppeja päälle, jotta pelotetaan kaikki jonottamaan tulijat, että pääsen rauhassa istumaan ja valmistumaan koitokseen ^^

Toivon mukaan kukaan ei ottanut viestiäni pahalla tavalla. Aina kun aloitan puhumaan ystäville ja perheelle elokuvasta, he kaikkoontuvat jonnekin ja täällä vihdoin saa puhua suunsa puhtaaksi x) Ehkä olisi pitänyt tajuta ystävien vihjailusta olla hiljaa, mutta mitä minä koskaan mistään tajuan? *laugh*
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut destine »
Therapy has taught me it's all your fault

Lallu

• freak bitch
  • dynamite
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #16 : 03.07.2007 13:07:41 »
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1396495

Kannattaa katsoa linkki. Mun leuka meinas tipahtaa...

LaLuna
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut LaLuna »
[

Leeloo

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #17 : 03.07.2007 17:20:32 »
Olen 13.7 menossa katsomaan Kiltaa kaverin kanssa, tosin en ensi-iltanäytökseen. Mutta on kuulemma hyvät paikat varattu ja se leffahan on tärkein. Kutsuvierasnäytökseen olisi ollut ihan sikakiva päästä.

Tykkään hirmuisesti Lunasta, sen näyttelijän ääni on juuri sopivan uninen ja sillä on isot, kauniit silmät. Lunan vaatetus on myös mennyt täysin nappiin, rakastan niitä ihme shortseja. Ja tietysi Bella on paras, kun sitä näyttelee HBC! <3 Tosin se hiuspehko on vähän outo, mutta muuten aivan täydellinen.

Vuoden tätä elokuvaa olen odottanut, jopa innokkaammin kuin DH:ta. ^^
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Leeloo »

Pops

• Rouva Minerva
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #18 : 03.07.2007 18:04:53 »
Mikä on muuten menettely tämän leffan kohdalla - saako siitä puhua ilman spoilerivaroituksia ennen virallista ensi-iltaa? Vai tuleeko kenties Viistokujalle oma topiccinsa leffamiitin jälkipuinnista, jossa porukka saa sitten esittää omat mielipiteensä? Lähinnä siis ajattelin sitä, että täällä kuitenkin on paljon myös niitä, jotka näkevät elokuvan etukäteen ja haluavat siitä luonnollisesti puhua ja sitten on meitä, jotka näkevät leffan vasta virallisena ensi-iltapäivänä tai myöhemmin, mutta haluaisivat kuitenkin pysyä suht tietämättöminä kaikista leffan epäkohdista. (Minä kun ainakin tahtoisin roikkua tässä topicissa ja laskea päiviä leffan tulemiseen - ilman pelkoa siitä, että saan tietää jokaisen leffan yksityiskohdan ennen sitä.)

Itse en oikein tiedä millä mielin olen ensi-iltaan menossa. Trailerin perusteella tämä vaikuttaa ihan mukavalta, paljon siedettävämmältä kuin kirja, jota inhoan edelleen. Kuten Destineä, myös minua todellakin häiritsee muutama juttu jo valmiiksi - aivan takuulla leffasta puuttuu jotain olennaista, Danielin suruuneläytyminen pelottaa, Danin tukan leikkaaminen hermittaa. Destinen tavoin odotan lopputaistelua, vaikka pieni pelko minulla on senkin onnistumisesta. Kuten myös odotan Harryn tuhoamisintoa Dumbbiksen huoneessa.

Ne kerrat mitä olen traileria televisiosta nähnyt ovat kyllä olleet huvittavia. Minä nimittäin laitan vaistonvaraisesti kädet silmien eteen kun näen Harryn ja Chon suutelevan. Hyvä lähtökohta siis leffaan.  ;D  Ja niin, mä varmaan itken jo teatteriin mennessä Siriuksen kuolemaa.

Ja tietenkin kunnon propit päälle, pääsevät taas turkulaiset meitä pällistelemään.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Popka »
Have a biscuit, Potter!

Lallu

• freak bitch
  • dynamite
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #19 : 03.07.2007 19:05:03 »
Siit edellisestä linkistä, minkä laitoin niin pääsee kattomaan ensi-iltaa Lontoosta. Täällä nää nyt jakelee nimmareita ja antaa haastatteluita. :D  Näähän on melkein aikuisii.. ;D

LaLuna
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut LaLuna »
[