Kirjoittaja Aihe: Podficit  (Luettu 84442 kertaa)

Kommando

  • ***
  • Viestejä: 102
Vs: Podficit
« Vastaus #20 : 10.06.2008 22:58:50 »
Komppaan. Mahtava idea. Kokeilin paria englanninkielistä podficciä ja vaikutuin. Veli taisi katsoa vähän pitkään, kun kikattelin itsekseni napit korvissa.

Mutta siis, asiaan. Olisin mielelläni projektissa mukana. Nykyinen tietokoneemme on yksi iso sotku, mutta uusi kone on kaiketi hankinnassa. Jos siinä on yhtään varteenotettava äänityssysteemi, saattaisin olla kiinnostunut olemaan lukijana podficissä. En tiedä siitä, onko ääneni erityisen mukavaa kuunneltavaa, mutta itse kuvittelisin puhuvani kyllin selkeästi, mutten konemaisesti.
(...Omia ficcejänikin voin kenties lahjoittaa podattavaksi, jos ketään kiinnostaa... o_o)

Tähän mennessä olen bongannut topicista ainakin muutaman vapaaehtoisen työstämään podeja. Pitäisikö hommia alkaa organisoida tosissaan? Jos kasattaisiin ainakin alustava tiimi? Jos ei joku muu tahdo olla johtamassa hommaa (mikäli siinä mitään johtajaa tarvitaan), voin minä asettua komentelijan rooliin. : D
Valmiille podficeille voisi varmaankin tehdä jonkinlaisen listauspaikan nettiin?

So, what d'ya say? ^^

Evora

  • Kelmitär
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Help!
Vs: Podficit
« Vastaus #21 : 11.06.2008 11:56:17 »
Mahtava idea muuten :o

Mutta kysyisin ihmisiltä jotka ovat löytäneet hyvä podfic sivuja: Voisiko joku linkata jonkun hyvän sivun, missä olis podficejä hettinä ja mieluiten alle k-13 ikärajan?  Ja jos vielä niin hyvä onni käy niin parituksena Lily/James ^^ (tiedän, sulamahdottomuus, mutta minkäs sille voi :D)

Ev
''Ai sä alat naljailee, seinätalja?''
''Kameli!''
''Peura!''
''Hesalainen!''
Avatar by kanelitanko, suurkiitokset!
Last.Fm

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Podficit
« Vastaus #22 : 23.06.2008 23:42:11 »
Tiedättekös, tässä muutaman päivän kun olen kuunnellut podficcejä olen alkanut  tosissani innostua tästä touhusta... olisin valmis kokeilemaan lukemista vaikkei minulla mikän loistava ääni olekaan, mutta en omista minkäänlaista äänitysvälineistöä.

Sattuisiko täällä finissä olemaan ketään podeistä kiinnostunutta joka tarvitsisi kaveria? Sattuisko kukaan asumaan about Hämeenlinnassa, olisin oikeasti kiinnostunut toteutuksesta ;D

Terkuin: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

sikuriina

  • ***
  • Viestejä: 170
  • Not all those who wander are lost
Vs: Podficit
« Vastaus #23 : 24.06.2008 02:31:23 »
Todella mielenkiintoinen idea! Mulla ei ole kokemusta podficeistä, (nyt kyllä on testattava ihan saman tien) mutta äänikirjoja kuuntelen lähestulkoon joka ilta. HP-ficcejä en ole suomeksi kirjoittanut, mutta mun on pakko myöntää, että tämä topic sai mun päähäni idean oman suomeksi kirjoittamani originaalificci sarjan lukemisesta. Toki muidenkin tarinoita olisi mielenkiintoista äänittää, mutta tuntuu että omasta luomuksesta olisi jotenkin helpompi aloittaa. Tietää jo valmiiksi mm. millaiset äänensävyt hahmoilla on eri tilanteissa jne. Ääneen lukeminen on monelle epämiellyttävää, mutta mä oon onneksi tottunut siihen päiväkodissa, jossa työskentelen. Toisaalta lastenkirjojen lukeminen on kyllä hieman eri juttu kuin NC-17 ficit :) Kaikki vähän ronskimpi materiaali ja sen lukeminen muodostuisivatkin varmaan mun kohdallani aika isoksi esteeksi ficcien äänittämiseen. Totuttelua se ainakin vaatisi... Ääneni puolesta voisin kyllä lukea vaikka minkälaisia miehenköriläitä, sillä omaan erittäin matalan äänen vaikka kauniimpaa sukupuolta edustankin.

Engel

  • ***
  • Viestejä: 186
  • Käänteinen Midas
Vs: Podficit
« Vastaus #24 : 25.06.2008 16:39:54 »
Ei hyvä luoja! :D Nauhoitimme tuossa aikamme kuluksi ystäväni kanssa vähän K-18 kamaa tietokoneelle vuoropuhellen ja siitä kyllä tuli niin hävytöntä tavaraa että ittelläki vetää naama punaiseksi. Ei kamala, taidan nämä hommat jättää jollekkin joka ne osaa.
FF100: Harry/Draco 4/100
Haasteista ollaan kiitollisia, lisää vain!

Sä oot made in taivas, beibi.

Kommando

  • ***
  • Viestejä: 102
Vs: Podficit
« Vastaus #25 : 10.07.2008 19:06:43 »
Nyt on mikkikuulokkeet kaulassa ja Audacity koneella. Ficci enää hakusessa, vaikka testivaiheessa vielä mennäänkin. Jollain omistani voisin koettaa ainakin aluksi, mutta olisiko toiveita?

LND

  • ***
  • Viestejä: 374
  • Luihuisista luihuisin Korpinkynsi
Vs: Podficit
« Vastaus #26 : 22.07.2008 20:33:55 »
 Tämä on mielestäni aivan loistavaa idea, mutta olen huomannut kuinka hankalaa se lukeminen on. Itseltäni se ei onnistu. Tosin jos joku suomeksi uskaltaisi niitä ladattavaksi pistää, olisin heti kuuntelemassa.

Ja vinkiksi niille joilla ei ole mikkiä, kannattaa kokeilla mp3:sen nauhoitus toimintoa, mikäli se olisi tarpeeksi hyvä?

Vaikka olisi valoisaa, on silti pimeä
Vaikka olisi lämmin, on silti kylmä
Ja vaikka olisi miljoonan ihmisen keskellä, on silti yksin.

Kommando

  • ***
  • Viestejä: 102
Vs: Podficit
« Vastaus #27 : 26.07.2008 17:47:43 »
Jep, lukeminen tuntuu itselle typerältä, toivottavasti ei muiden korviin niinkään. Mutta kokeilemalla oppii.
Voin sanoa, että ainakin oman ämppärini mikkisysteemi on sen verran aneeminen, että sillä äänitetty materiaali on kidutusta korville. Ainakin minun perfektionistikorvilleni, jotka ovat tottuneet hiottuun äänenlaatuun. : D

Ehdotuksia odotan yhä. Anyone? Joku lyhyehkö ainakin näin aluksi. Jooksis?

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Podficit
« Vastaus #28 : 14.08.2008 23:49:05 »
Tyrkin tätä ideaa taas pinnalle, sillä minusta olisi tosi lystiä kuunnella podficcejä. (Pitäisi penkoa löytäisikö mitään mieleistään englanniksi vaikka tuosta mainitusta linkistä.)

Suomenkielisessä toteutuksessa vain tökkii todennäköisesti hyvin paljon nimien ääntämys. Ainakin suomenkielistä äänikirjaa kuunnellessa häiritsee tosi paljon, miten toiset nimet äännetään englantilaisittain ja toiset ronskisti suomeksi. Ja varmaan se, joka ensimmäisenä uskaltautuu näitä tekemään, ei varmaan odota innolla arvostelevia kommentteja ääntämyksestään.

Minullakin on iPodissa äänityslaite, pitäisikin kokeilla huvikseen. Itselleni vain; te ette todellakaan haluaisi kuulla minun lukemaani tekstiä. :D Joskus joku tosin koetti suostutella minua lukemaan näkövammaisten äänilehtiä, kun kuulemma ääneni olisi ollut semmoiseen sopiva...? Jaa-a. En uskaltanut silloin, enkä taatusti jatkossakaan.    Mutta yllytän teitä muita vauhtiin, idea on niin kiintoisa. Ja olisi hauska kuunnella jotain epämääräistä lenkkeillessään. Tulisipahan varmemmin lähdettyä liikkeelle näin syksyn pimetessä vähin erin.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Jewwi

  • Vieras
Vs: Podficit
« Vastaus #29 : 13.09.2008 21:00:14 »
Itse voisin näin alkuun kokeilla mp3:sen nauhoituksella, mutta herää kysymys, miten saisin valmiin podficin jaettavaksi? Tosiasiassa, kiinnostusta lukemiseen löytyisi, ja ajattelin ihan alkaa etsimään sopivia luettavia. Mutta tämä julkistamiskysymys on minulle avuttomalle koneen käyttäjälle melko suuri (:

mers.

  • ***
  • Viestejä: 57
Vs: Podficit
« Vastaus #30 : 13.09.2008 21:19:41 »
Mä oon kans kiinnostunu näistä, ja säntäisin latailemaankin näitä jos joku suomeksi toteuttaisi. Ittelläni on niin kamala ääni että hyvä ku kestän sitä ite kuunnella. :D

Jewwi

  • Vieras
Vs: Podficit
« Vastaus #31 : 13.09.2008 21:36:04 »
Okei, kiitoksia :)

Nyt tässä selailen läpi, jos löytyisi ainakin koeversioksi joku oneshotti, matalalla ikärajalla. Ehdotuksia? ;)

Eruru

  • ***
  • Viestejä: 398
  • easy, breezy, beautiful
Vs: Podficit
« Vastaus #32 : 14.09.2008 14:48:48 »
Ehdotan jotain Piccan one-shottia, hänen hoodeensä kun ovat tosi suosittuja muutenkin :)

Clayr

  • ***
  • Viestejä: 558
  • Sorsiin suuntautunut ♥
    • Tuulentanssi
Vs: Podficit
« Vastaus #33 : 14.09.2008 15:27:24 »
Min ehdottaisin Pican Koko rahalla ficciä, jos siihen saisi luvan. Pienimuotoinen H/D, mukava huumori fluffi oneshot. http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=2552.0

Vie kotisivuille jossa kuviani ja tekstejäni.
♥♥♥

Otetaan vastaan randomeja yksäreitä(keneltä vain!), haleja ja ystäviä ♥

Anti-Twilight Finland!

Jewwi

  • Vieras
Vs: Podficit
« Vastaus #34 : 14.09.2008 17:54:31 »
Picca on ainakin minulle antanut luvan tehdä ficeistään podeja, mutta tällä hetkellä työn alla on Ankan 3 kertaa kun Ron itki. Olisi muuten jo valmis, mutta äiti tuli keskeyttämään juuri ennen viimeistä lausetta ;___; Ei siinä sitten voinut lukea pokkana, varsinkaan kun äidin ääni kuuluu lopussa. Mutta onpahan mahdollisuus tehdä paremmin nyt tällä kerralla... Eli toivottavasti saan ensimmäisen jo tänää tuon Megauploadiin (:

Jewwi

  • Vieras
Vs: Podficit
« Vastaus #35 : 14.09.2008 18:26:46 »
TATTADADATTADATTADAA!

Nyt on sitten ensimmäinen valmis. Yrittäkää olla välttämättä parista pikkuvirheestä, kymmenes lukukerta ei oikein enää innostanut.

Ankka: 3 kertaa, kun Ron itki

Kommentteja itse lukemisestani tähän topicciin, tai jos on jotain erityisen pahaa haukuttavaa, niin yksärillä kiitos, en halua niitä koko kansan tietoon ^^

Kommentit itse ficciin

// Toinenkin on valmis! Yksi virhe, toivottavasti minua ei nyt hirtetä laiskuudestani...

Picca: Ukkosmyrskyn alla, S, fluffy, Harry/Sirius

Itse ficci

Kommentoithan ainakin lukemisestani, tai sitten itse ficciä? Onhan se mukavaa saada kommentteja
« Viimeksi muokattu: 14.09.2008 19:45:43 kirjoittanut Jewwi »

kuumakisu

  • ***
  • Viestejä: 1 088
  • sourwolf
Vs: Podficit
« Vastaus #36 : 14.09.2008 18:42:36 »
? Miten tuolta ladataan mtn? :---------D
après moi, le déluge

Jewwi

  • Vieras
Vs: Podficit
« Vastaus #37 : 14.09.2008 18:47:19 »
Se on epäselvä sivu, mutta näetkö kolme kirjainta/numeroa melko ylhäällä, siinä keskuslaatikossa? Laitat ne, ja painat ok (tai mikä siinä nyt onkaan) Siihen tulee lataussivu, jossa pitää odottaa hetki maksuttomaan lataukseen. Siitä sitten free download, kunhan tuo vaihtoehto tulee näkyviin (:

Jewwi

  • Vieras
Vs: Podficit
« Vastaus #38 : 14.09.2008 18:54:18 »
Ankka, joo moro ^^
Anteeksi siitä Taika-Ankasta, kuulosti luonnollisemmalta niin ^^
Apua, nyt on hirveä paniikki. Mutta onneksi ääneni ei kuitenkaan ole pääosassa, vaan itse ficci...

//Eräässä toisessa versiossa se oli paljon parempi: "VaUVVaaa??!!"
« Viimeksi muokattu: 14.09.2008 19:09:34 kirjoittanut Jewwi »

Jewwi

  • Vieras
Vs: Podficit
« Vastaus #39 : 14.09.2008 20:07:35 »
Niin toinen löytyy samasta viestistä kuin ensimmäinenkin...

//Täytän koko topicin yhden rivin viesteillä! :D