Kirjoittaja Aihe: Pakoon pimeyttä , S  (Luettu 1472 kertaa)

Zug

• Sukka
Pakoon pimeyttä , S
« : 22.12.2010 17:26:18 »
Kirjoittaja: Zug eli minä.. ♫
Ikäraja: Sallittu
Tyylilaji: Drama, hieman adventure ja romance + slash, mutta vain tosi vähän.
Paritus: Severus/Igor Irkoroff
Vastuuvapaus: JKR omistaa hahmot.
Varoitukset: Eipä tässä kai mitään varoitettavaa ole, paitsi slash eikä sekään näy juurikaan.
Tiivistelmä: Pakoon pimeyttä.
A/N: Katselin tänään HP4:n ja kirjoittelin puolenvälin seutuvilla tämän. Sata sanaa sain taas yllättävän näpsäkästi kasaan. (Puoleen vuoteen kelvon kirjottanu, hyi minua!) Ei tästä suosikkiraapalettani tullut mutta ihan jees tää on. Vähän kai erilaisempi paritus, oli kiva kokeilla tätä. Igorista tais tulla hieman OOC, yritin tuoda sen herkkää puolta esiin mut hmm... en sitten tiiä löytyyks siltä mieheltä semmosta. :DD Severuksesta tuppaan tekeen tommosen hanipöömussukan. ==( Nää mun aaännät tuppaa pitkittyy, joten lopetan ny ajois. Naattikaa tekstistä! <:

*
Pakoon pimeyttä

Juoksit luokseni silmät pelosta laajenneina ja kerroit piirron vahvistuneen. Tunsin pelkosi ja siitä hetkestä lähtien halusin suojella sinua, ottaa hoivaani viitan alle kuin pienen, viluisen orpolapsen. Tarjosin sinulle teetä, muttei sekään rauhoittanut. Huokaisin syvään ja katsoit minua suoraan silmiin. Silloin tajusin, että meidän on paettava.

Yö oli tummin ja hyytävin aikoihin. Sinua pelotti, mutta itse olin lähdössä matkaan toiveikkain mielin. Hymyilin sinulle ja katsoit minua jo hieman rohkeammin. Lähdimme matkaan jättäen kahdet jalanjäljet lumeen. Ja nekin myrsky hävitti.

Piilopirtissä pimeää paossa, takan loimussa makaat sohvalla ja tuhiset unissasi. Vaikka pimeän lordi löytäisi meidät, vihreän valon välkähtäessä olisin onnellinen. Onnellinen sinusta.

*
« Viimeksi muokattu: 21.06.2011 21:36:28 kirjoittanut Zug »

Harsopilvi

• Unisoturi
    • Matsukazes
Vs: Pakoon pimeyttä
« Vastaus #1 : 23.12.2010 18:24:54 »
Kaunista kuvailua, sopii tällaiseen viileään talvi-iltaan. Mulle tuli ekana mieleen ajatus "Sweet", vähän niinkuin jokin sokerihuurrettu... Menee aika selkeään suuntaan nää mun kommentit taas vaihteeksi, parempi lopettaa ennen kuin pölisen jotakin vielä omituisempaa... :D

Mutta siis. Hyvin toimiva, sujuva kokonaisuus ja kaunista kuvailua. Tykkään kirjoitustyylistäsi :)
Istun vuoreni huipulla
mietin
minne vaeltavat pilvet
missä valuu alas maan siunaava kevätsade
miten vesi saa siivet ja kohoaa takaisin taivaaseen.
Voisinpa lentää vapaana kuin tuulen henkäys.

Ruskapoika

• Kivikuorinen
  • Mock me.
Vs: Pakoon pimeyttä
« Vastaus #2 : 09.03.2011 21:03:31 »
Hihii, ilmestyn näin hieman myöhäisesti sinua häiriimään hölinöilläni. Piti tätä jo silloin, kun tän miulle linkitit mesessä, kommentoida, mutta laiskistuin. D: Tässä kuitenkin nyt ollaan, joten toivottaan, että saan sanottua jotain järkevää. (ja siunko a/n:t, muka pitkittyneitä. Näkisit min kilometri a/n:t joskus. :D)

Jos alottaisin vaikka sin tyylistä kirjottaa. Se on nättiä, aavistuksen verran kielikuvia omistavaa ja vain semmoista, mikä saa hymyn huulille. Tunteet välitty semmosella sopivan tasosella pohjalla tänne puolelle ja hymyilin koko raapaleen ajan jotenkin varmaan typerästi. Varsinkin tämä kohti nosti semmoisen aaw -olon pintaan ja vain tuki kantaani, että tämä on ehdottomasti yksi suloisimmista raapaleista, mitä oon hetkeen lukenu:

Lainaus
Tunsin pelkosi ja siitä hetkestä lähtien halusin suojella sinua, ottaa hoivaani viitan alle kuin pienen, viluisen orpolapsen.

Samaa mieltä oon tossa OoC:mäisyydessä. Kummatkin oli miusta aika vastakohtia itselleen, vaikka Severus varmasti sen oman pehmeän puolensa piilottaa kuorensa alle. Silti siellä kaipasi sitä pientä ironisuutta ja ivallisuutta, mitä sillä riittää vaikka muille jakaa, joka saamarin hetkellä. Kuitenkin, vaikka hahmot olivat OoC:t niin oli saanut heidät toimimaan taitavasti yhdessä. Monessa kohtaa teki mieli sulaa lätäköksi tuonne lattian tasolle ja vain olla ihan sekaisin (ehkä tosiaan oon ihan oikeestikin sekasin :'DD).

Joten minä kiitän ja kumarran tästä söpöläisestä. :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Aapo

• Pahatar
  • ex - annicamaria
Vs: Pakoon pimeyttä , S
« Vastaus #3 : 02.01.2012 11:51:43 »
hei diu ♥ tämänkin linkkasit mulle ja lupauduin kommentoimaan ja sen teenkin hihi.

No ensinnäkin kun vertaa tätä siihen ensimmäiseesi niin kyllä kehittymisen huomaa (vaikka oli se paitakin ihan älyttömän ihana.) Keep up doing good work.

Miksen oo ennen lukenut severus/igoria? Nyt kun alan miettimään, niin sehän on jo melkein samaa skaalaa kuin H/D-> kaksi toisiansa vihaavaa miestä in loove. Vitsit miten ihanan erilainen paritus lukea, oli tosi kiva uus kokemus. Tän ideakin oli todella hyvä, kaksi voldemortia karttavaa kuolonsyöjää pakoteillä. Ihanan realistinen ja suloinen raapaleenpätkä.

Tosin mulla ei ole hajuakaan kumpi hahmo oli kertojana, liekö sitten syy se, että missasin tekstissä jotain supertärkeää vai? Ehkä mielsin sen enemmän Severukseksi tuon kohdan takia, missä kaksikko juo teetä. Tai no miksei Igorkin voisi tarjota omassa lippulaivassaan Severukselle kupposen? Eli tämä jäi mulle vähän epäselväksi.

Muuten tykkäsin kirjotustyylistäsi tosi paljon (kuten aina ennenkin.) Tää oli hurjan kaunis ja syvällinen teksti, ja oon ihan pähkinöinä täällä ku tää oli niin söpö. Virheitä en tosiaan löytänyt yhtäkään eikä kirjoitus töksähdellyt ollenkaan.

Lainaus
Lähdimme matkaan jättäen kahdet jalanjäljet lumeen. Ja nekin myrsky hävitti.
tykkäsin tästä kohdasta ihan mielettömästi. Etenkint uo kursiivi tuossa lopussa sai mut värähtelemään täällä tyytyväisyydestä, ihanan herkkä kohta, vähän surullinenkin. Tunnelma on välittyy lukijalle välittömästi.

Tosin olen samaa mieltä OoC:mäisyyden kanssa mutta mitä sen on väliä, ihana teksti silti :-* Pus, kiitos!
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on

13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki