Kirjoittaja Aihe: Lumihiutaleita kuvitellussa kesässä | S, Sirius/Regulus, raapale  (Luettu 3641 kertaa)

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Otsikko: Lumihiutaleita kuvitellussa kesässä
Kirjoittaja: minäää
Paritus: Sirius/Regulus
Tyylilaji: raapale, romancedraama
Ikäraja: S
Varoitukset: insesti
Vastuuvapaus: Rowlingin hahmot, minun leikkikenttä (:
A/N: Onhan sitä tällaistakin rustattu kesälomalla. Laitetaas One True Something (Nuoruus) -haasteeseen!


Herään joka vuosi aamua aikaisemmin, ja lumihiutaleet ovat jo tarttuneet ripsiini. Puut vaihtoivat väriään valkeaksi, on kylmä ja ikkunat huurtuvat vaikka en hengitä. Lapsena toivoin pienen kynttilän valaisevan pimeää kautta, mutta se on liian heikko – liekki jäätyy kämmenilleni valssattuaan vain kerran.

Sinun silmiesi liekkeihin lumipyry ei voi yltää. Tuikkusilmä, olet valonlähteeni, halauksesi on korvaamaton ja sanasi loitsuja pakkasverhoja vastaan. Poltat ihoani kuin etelän aurinko, saat sen hehkumaan punaisena viimasta huolimatta, sulatat talven jääpuikkokahleet ympäriltäni. Olet lämmin hiekkaranta, jota vasten painan rintani ja maistelen aaltoilevia hiuksiasi, sillä ne soljuvat valtoimenaan veden tavoin. Hymyilet ja tanssitat auringon sormenpäitä selälläni tehostaen illuusiota kesästä.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 09:23:02 kirjoittanut Vanilje »
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Draco Potter

  • Vieras
Mä en osaa sanoa mitään. Tää on ihan älyttömän kaunis ja kuvailu jajajajja ♥

Lainaus
Hymyilet ja tanssitat auringon sormenpäitä selälläni tehostaen illuusiota kesästä.
Tää. On. Uskomatonta. Alan hävetä omia tuherruksiani.... ::: D

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Draco Potter: Kiitos paljon palautteesta ja kehuista! Olen otettu taas kerran. (: Mutta hei, et saa missään nimessä hävetä mitään omia tuotoksiasi, ne on loistavia myös!
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Herkkuoone

  • Vieras
Hyvää iltaa kommenttikampanjasta! Nyt heti ekaksi täytyy myöntää, että olen Ame sun ficcejä lukenut aika paljonkin, mutta koskaan en ole saanut aikaiseksi kommentoida. Nyt nappasin tämän tuolta kampanjasta ja laitan itseni viimein kirjoittamaan sen kommentin. ♥

Paritusta rakastan, otsikkoon rakastuin, mutta vielä enemmän rakastuin itse raapaleeseen. Se on aivan äärettömän kaunis, hempeilevä, nätti, hellyyttävä, söötti... voisin jatkaa tuota listaa vielä, vaikka kuinka pitkään!

Lainaus
Sinun silmiesi liekkeihin lumipyry ei voi yltää. Tuikkusilmä, olet valonlähteeni, halauksesi on korvaamaton ja sanasi loitsuja pakkasverhoja vastaan.
Voi aaws, miten lutuista ja hellyyttävää sanoilla leikkimistä. Eihän tässä voi muutakaan tehdä kuin sulaa lätäköksi yltiösöpöilyn vuoksi. ♥

Mä jäin muuten vielä miettimään, että kumpikas näistä ihanista herroista tässä miettiikään toista? Mä en oikein osaa päättää, kallistuisinko ennemmin Siriukseen vai Regulukseen, sillä mielestäni nuo mietteet voisivat olla ihan kumman vain. (:

Kiitos ihanasta raapaleesta! ♥

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Herkkuoone: Ooi, suurkiitos kommentista! ♥ Kiva kuulla, että onnistuin välittämään tekstin kautta kaikki haluamani tunteet, sillä nimenomaan tuollaista tunnelmaa yritin tavoittaa, (ja toivottavasti sulana lätäkkönä oleminen ei sinua kovin hirveästi haittaa.. :'D).
Päivääni piristi myös se, että sanoit lukeneesi muita ficcejäni - saahan niihin toki tassunjälkensä jättää, en minä pure! (: Ja tosiaan, itse ajattelin tämän enemmänkin Reguluksen näkökulmasta, mutta jätin sen tarkoituksella auki jotta lukija voisi itse päättää, kummin päin sen käsittää.
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

FlowerLadies

  • hölmö
  • ***
  • Viestejä: 602
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
          I H A N A ! ! !

 mä oikeesti rakastan sua ja tätä sun kirjotustyyliä ja -tapaa, tää on ihan oikeesti niinku yksinkertasesti rakkautta ah! :-* ihanan pieni ja lyhyt pikku ficceröinen, ennen en tätä paria ookaan tainnu lukea, mutta TYKKÄSIN!! :)

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
FlowerLadies: Aww, kiitokset! Tähän paritukseen ei finissä tosiaankaan kauhean usein törmää, harmi vain. Hienoa kuulla, että pidit tästä. (:
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Dingding!

Minä olen aina pitänyt ihan possuna Sirius/Reguluksesta, vaikkei insesti ole muuten mitään superherkkua (tietysti listaan voidaan lisätä pari muuta hienoa poikkeusta, mutta nehän sen säännön vahvistavatkin < en muuten ole tajunnut tuota sanontaa koskaan, mutta hyvä vain, että on jotain jota käyttää verukkeea tyhmille jutuilleni) ja kaiken lisäksi Vanilje on onnistunut kietomaan minut nyt lähiaikoina ihan täysin sen pauloihin! Olen ollut ihan sairaan laiska sinun tekstiesi kohdalla mikä on perseestä, mutta onneksi sain itseäni nyt niskasta kiinni tehdä edes jotain ja etsiä sinulta parhaan ficin ikinä parhaalla parituksella ikinä. ♥ (Ai, miten niin sanon aina näin a) sinusta b) kelmeistä?)

Kirjoitustyylisi on kaunis! Et kirjoita mitenkään pitkästi ja sillä tavalla kovin venytetysti - tiedäthän esimerkiksi minun satojen sanojen kuvailun yhdestä sukkaparista ja niin edespäin - ja minä pidän siitä! On niin rassaavaa välillä, tai ainakin tietynlaisissa teksteissä (kuten tällaisissa, joissa ei todella tapahdu mitään) nimittäin jurrata vain paikoillaan kuin olisi kuraan juututtu, ja sinun tekstisi etenee kivasti. Käytät hienoja ja erilaisia vertauskuvia; ei minule ainakaan tulisi mieleen sanoa "herään joka vuosi aamua aikaisemmin", jota muuten mietin ihan sikana ennen kuin tajusin sen mahdollisen merkityksen (ja ehken uskalla sanoa sitä tässä jos olenkin lol ja väärässä : DDD) ja no, ei kukaan koskaan sano niin! Ficin idea on tietyllä tavalla vähän tylsähkö, you know - ei tapahdu mitään, ei todella edertä, mutta siihen silti sisältyy niin kauheasti nättejä sanoja, maisemia ja hieno kuvaus ihmissuhteesta, jossa toinen on polttava (minä niin toivon että tämä oli Siriuksen näkökulmasta, tai fanon-pääni alkaa huutaa sillä niin päin tämä olisi täydellinen haha voi ei : D) ja toinen vain, no, tällainen, en tiedä edes. Vaikka ficissä ei tosiaankaan ollut mitään suurehkoa juonta, runkoa, edes oksanhaaroja, sen lehdet todella kutittelivat joka puolelta ja kertoivat niin erilaisista asioista, loivat hienon miljöön ja kauniin ficin, ja rakastuin ilmauksiisi ihan täysillä!

Lainaus
Sinun silmiesi liekkeihin lumipyry ei voi yltää. Tuikkusilmä, olet valonlähteeni, halauksesi on korvaamaton ja sanasi loitsuja pakkasverhoja vastaan. Poltat ihoani kuin etelän aurinko, saat sen hehkumaan punaisena viimasta huolimatta, sulatat talven jääpuikkokahleet ympäriltäni. Olet lämmin hiekkaranta, jota vasten painan rintani ja maistelen aaltoilevia hiuksiasi, sillä ne soljuvat valtoimenaan veden tavoin. Hymyilet ja tanssitat auringon sormenpäitä selälläni tehostaen illuusiota kesästä.
Tämä ja sinä ja oaa, kiitos. ♥
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Lils: Oij, miten ihana ja pitkä kommentti. Kiitos! ♥ Apuaaa, tuntuu jännältä kun joku tykkää tästä niin paljon, suuuuurkiitos sulle kaikesta kivasta palautteesta. Hihi.
Kirjoitin tämän kesällä joten en itsekään enää kunnolla muista, mitä aamua aikaisemmin heräämisellä tarkoitin, vai tarkoitinko yhtään mitään. Sitten rupesin ajattelemaan sitä miten sinä luultavasti sen kohdan ajattelit, ja repesin... :'D Njaah, monitulkintaisuus ei kai koskaan ole pahe.. vai onko? Ja tosiaan "tapahtui sitä ja sitten tätä"-ficit ei luonnistu multa yhtä hyvin kuin lyhyet tunnelmapätkät, ainakin omasta mielestäni, joten niitä voisikin seuraavaksi harjoitella. Mutta anygays, oot söpsöä kun kommentoit, kiitti<3
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Jekaterina: Ihanaa, lukija! :> Awws, suuret kiitokset kaikista kehuista ja palautteesta. This made my day. ♥ Mäkään en oikeastaan tiedä/muista minkä perusteella kyseisen parituksen tuohon vetäisin - kai hetken mielijohteen tuotosta sekin. :'D Ensimmäisen lauseen saa tulkita tosiaan miten itse haluaa, sitä ovat näköjään jo aiemmat kommentoijat tehneetkin jonkin verran.
Nyt kun mainitsit ensilumesta, mulle tuli suunnaton ikävä talvea. Oon täällä Australian kuumassa kesässä ja täällä ei olla kai lunta nähtykään. :d Mutta anyway, kiitos sulle kommentoinnista, piristit päivää! <3
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Iltaa.
Lyhyt, mutta kaunis. Virheetön, soljuvatekstinen ja niin kauniin vertauskuvallinen että henki salpautuu.
Lainaus
Sinun silmiesi liekkeihin lumipyry ei voi yltää.
Tämäkin oli hyvin nätisti sanottu, kaikenkaikkiaan tässä kaikki oli oikein nättiä. Aloittaen ihan otsikosta, Lumihiutaleita kuvitellussa kesässä, se sanoi juuri tarvittavan sisällöstä ja muutenkin noin kauniit otsikot ovat suurin rakkauteni. ♥

Anteeksi tyhjä kommentti, mutta kiitokset ihanasta raapaleesta. Piristi kovasti kamalaa päivääni.
~ Zar

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Zarroc: No voi kiitos :> Varmaan kohta sulan kaikkien näiden kehujen alle. Hieno juttu että tää piristi päivääsi, kuten vastaavasti sun kommenttisi piristi mun alkavaa aamua (joo, täälläpäin maailmaa on nyt aamu vaikka finin kello muuta väittää : D).
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Oi, oi, miten kaunis! Rakastan Sirius/Regulusta, joka nousee Potterdomista ehdottomasti yhdeksi kauneimmaksi insestiparitukseksi. Viime aikoina lukeminen on jäänyt paljon pois, koska nano vie paljon aikaa ja muuten motivaatio ficceihin on ollut hieman alakantissa, mutta paritus ja nimi houkutti niin paljon, ettei tätä voinut missään nimessä jättää väliin. Ja mikä onni, etten jättänyt! Tää oli aivan uskomaton. ♥

Siun kirjoitustyylisi on aivan upea. Kaunista, soljuvaa tekstiä, jossa ei ainuttakaan kirjoitusvihrettä tai kompastelevaa kohtaa. Hahmot sinänsä jäivät taka-alalle, ja omalla tavallaan tämä olisi myös käynyt originaalista, koska HP:hen ei viitattu kertaakaan, mutta se ei häirinnyt. Koska pelkästään se, että ajatuksena on Sirius/Regulus tuo niin paljon tunnetta mukanaan, että pystyin silmissäni näkemään Siriuksen silittämässä sormenpäillään Reguluksen selkää. Välillä tuntui, että metaforia ja tuollaista monitulkintaisuutta olisi liiaksikin asti, mutta älä huoli. Se on vaan miun mielipide ja oon sinänsä hieman rosomman tyylin ystävä. (:
Lainaus
Olet lämmin hiekkaranta, jota vasten painan rintani ja maistelen aaltoilevia hiuksiasi, sillä ne soljuvat valtoimenaan veden tavoin.
Tää varsinkin kolahti. Oli pakko lukea lause moneen kertaan (juu, kyllä koko raapalekin, mutta tää lause varsinkin), koska jokin siinä on vain sellaista, joka laittaa huulet hymyilemään korvasta korvaan. Ehkä se on toi maistelen aaltoilevia hiuksiasi, koska hiusten maisteleminen kuulostaa hivenen hassulta, mutta toisaalta taas todella suloiselta ja lämpimältä. Sellaiselta rakastuneelta.

Kiitos kumarrus tästä iltapalasta. :-* Nyt voin hymyillen palata takaisin nanoni pariin.
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Ruskapoika: Kiitos kaunis sullekin ihanasta kommentista! Woow, kerrankin joku sanoo tykkäävänsä parituksesta. Great. <3 Mulla monesti käy potterficcaamisen kanssa niin, että itse fandom ja hahmot meinaa jäädä taka-alalle, en kyllä tiedä miksi. Olisi varmaan hyvä harjoituksen paikka siinä.
Kuitenkin, mä olen taas kerran otettu kaikesta, paljon kiitosta sulle ja tsemppiä siihen sun nanoon! (:
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Tykkäsin. Miten sä oikein teet näitä? Vau. Kuvaus oli (jälleen kerran) tosi hienoa, paritus on hyvä, vaikkei sitä tässä niin esille tuotukaan. Tämän perusajatus oli myös hieno. Onko tämä Reguluksen vai Siriuksen PoV? Mä jotenkin ajattelisin, että Reguluksen, koska se on mun mielessä enemmän sellainen angstityyppi, ja sitten Sirius lohduttaa ja piristää päivää. Tästä jäi kiva tunne, en osaa sanoa mikä, ehkä joku haikeen romanttinen tai joku vastaava.

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Oho, täällä onkin kommentti!

Swizzy: Sinä taas. ♥ Tällaisia syntyy kun inspis sattuu tykkäämään musta (eli harvoin) jajaja aww, olet ihana kun multikommentoit mun ficcejä. Mä itse ajattelen tämän myös Reguluksen näkökulmasta mutta no, siinä on kuitenkin olemassa se jokaisen oma tulkintamahdollisuus. Kiitos!
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me