Kirjoittaja Aihe: Dumbledore ulos kaapista  (Luettu 25145 kertaa)

Korsetti

• lwl ♥
Re: Dumbledore ulos kaapista
« Vastaus #40 : 10.11.2007 11:07:25 »
Itse kuulin tämän radiosta. Olin aika yllättynyt. Mutta hyvä että sekin lopuksi paljastui.
Kuka olisi uskonut..? En ainakaan minä. En ollut koskaan edes leikitellyt ajatuksella.
No, jos Rowling näin halusi tapahtuvan, niin sitten tapahtui :''D Ja ihan hyvä juttu tuokin oli.
Jotain vähemmän... Rasistista meininkiä. Hyvä et se paljastu nyt eikä 50 vuoden kulutta.

Korsetti
Yeah, I bet you will. You rap about it, yeah, word, keep it real!

Luci

• mielikuvitusastronautti
« Vastaus #41 : 11.01.2008 19:15:29 »
Haha, itse kuulin tästä äidiltäni! Voi härregyyd. No se sattuu lukemaan uutisia.

Itselleni tämä ei oikeastaan tuottanut mitään tuntemuksia. Joskus olin ihan läpällä kelannut, että entä jos D onkin homo ja jotenkin se jäi päälle. Kun sain 'varmennuksen' tästä olin vaan että "aha". Kyllähän se tuli vähän shokkina, että "hä, Dumbledore is gay?", mutta olin perjaattessa varautunut tämänkaltaisiin uutisiin. Mutta siis, omasta mielestä se on hyvä, että näinkin suositussa kirjasarjassa on yksi homo, jota ei ole edes tehty minkään 'homo-muotin' mukaan, vaan hän oli erilainen henkilö. Tällaiset uutiset eivät kauheasti muuta käsitykstäni kirjojen henkilöistä, vaan ajattelen heistä melko samalla tavalla kuin ennen uutistakin.

Tunnelimyyrä

• en idiot
« Vastaus #42 : 22.01.2008 19:39:12 »
Kyllä, ollen jäljessä. Vasta nyt (kaverin infottua) sain tietää että Dumppis on homo. Kieltämättä se on aikamoinen järkytys, en mitään sen suuntaista osannut ajatellakaan. mm.. Joteskin olen ainapitänyt Dumppista immeisenä joka on täydellinen ja viisas ja sinkku tai naimisissa joskus ollut (leski), mutta että homo.. ääh.. ei auta kuin lukea kaikki kirjat uudestaan suurennuslasin kanssa.. en yhtään tajua sitä, miks Dumppis on homo. Mutta njääh.. Kai se sitten niin. on Sekavaa..
En osaa olla epätavallinen, enkä tavallinen, mikä siis olen?
*klik*

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #43 : 22.01.2008 20:17:20 »
Lainaus
ei auta kuin lukea kaikki kirjat uudestaan suurennuslasin kanssa..
Mitäpä turhia. ;) Minusta parasta tässä uutisessa on se, että se ei ole niin alleviivattava asia, kunhan nyt vain on mitä on. Ihminen ihmisenä, eikä sen kummempaa.

Mitä muuten yksi päivä mietin itsekseni, niin seuraavaa... Ajatelkaapa, jos Rowling olisi jälkeenpäin julistanutkin vaikkapa että "Olinkin aina ajatellut, että Voldemort on homo." Vähänkö siitä olisi mahtanut tulla sanomista. Että ei se kumminkaan niin neutraalia aina ole tuollaisten paljastustenkaan tekeminen, kyllä siinä aika paljon ollaan asenteiden kanssa tekemisissä kuitenkin.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Galadriel

« Vastaus #44 : 14.02.2008 13:46:13 »
Dumbledore homona?
En oikein osaa ajatella häntä homona. Jotenkin vain ajattelin, että Dumbledore olisi jossain vaiheessa elämäänsä ollut naimisissa ja jäänyt leskeksi.
Ja koko homma on vähän epä-Rowlingmaista, mutta jos J.K.R niin päätti niin ei kai sille sitten voi mitään :P
Life me up, when I am falling
You're my friend, when I was calling
Now I'm on top of the world
Top of the whole wide world
Yeah, you've always been believing
Gave my life a whole new meaning
Now I'm on top of the world
Top of the whole wide world

Käreitär

« Vastaus #45 : 21.02.2008 18:44:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Fiorella"
Lainaus
ei auta kuin lukea kaikki kirjat uudestaan suurennuslasin kanssa..
Mitäpä turhia. ;) Minusta parasta tässä uutisessa on se, että se ei ole niin alleviivattava asia, kunhan nyt vain on mitä on. Ihminen ihmisenä, eikä sen kummempaa.

Itse asiassa se olisi todella turhaa, tuo suurennuslasin kanssa lukeminen, koska mitään ei varmasti löytyisi. Mikseikö? (seuraavassa täysin oma mielipiteeni) No siksi koska luulen että Row päätti vasta nelos- vitoskirjan aikaan että Dumlella edes olisi mitään seksuaalisuutta, samoihin aikoihin kun hän päätti päästää Harryn lähemmäs tätä. Ja sitäpaitsi Row on älyttömän huono, melkeimpä kykenemätön, kirjoittamaan mitään noin monikerroksista tekstiä.
Kyllästynyt tavalliseen?

Valitse siis rare! by Käreitär

Firdilien

• Fiktiiviseksuaali
  • Semi-ilkeä ihmissyöjätossu
    • Tossun ficit
Vs: Dumbledore ulos kaapista
« Vastaus #46 : 09.03.2008 16:56:53 »
Olenko muistanut kertoa, kuinka paljon rakastan Rowlingia? No, nyt kerron. Jo puhuu ainakin The Leaky Cauldronista löytyvässä haastattelussa Dumbledoresta lisää ja siinä ohessa myös homofobiasta ja kaikenlaisesta muusta. Koko artikkeli löytyy täältä.

On the matter of Dumbledore, Jo candidly states the following:

"I had always seen Dumbledore as gay, but in a sense that's not a big deal. The book wasn't about Dumbledore being gay. It was just that from the outset obviously I knew he had this big, hidden secret, and that he flirted with the idea of exactly what Voldemort goes on to do, he flirted with the idea of racial domination, that he was going to subjugate the Muggles. So that was Dumbledore's big secret.

Why did did he flirt with that?" she asks. "He's an innately good man, what would make him do that. I didnt even think it through that way, it just seemed to come to me, I thought 'I know why he did it, he fell in love.' And whether they physically consummated this infatuation or not is not the issue. The issue is love. It's not about sex. So that's what I knew about Dumbledore. And it's relevant only in so much as he fell in love and was made an utter fool of by love. He lost his moral compass completely when he fell in love and I think subsequently became very mistrusting of his own judgment in those matters so became quite asexual. He led a celibate and bookish life."

Clearly some people didn't see it that way. How does she react to those who disagree with a homosexual character in a children's novel? "So what?" she retorts immediately "It is a very interesting question because I think homophobia is a fear of people loving, more than it is of the sexual act. There seems to be an innate distaste for the love involved, which I find absolutely extraordinary. There were people who thought, well why haven't we seen Dumbledore's angst about being gay?" Rowling is clearly amused by this and rightly so. "Where was that going to come in? And then the other thing was-and I had letters saying this-that, as a gay man, he would never be safe to teach in a school."

An air of incredulity descends on the room as if Rowling herself still can not believe this statement. She continues: "He's a very old single man. You have to ask: why is it so interesting? People have to examine their own attitudes. It's a shade of character. Is it the most important thing about him? No, it's Dumbledore for God's sake. There are 20 things that are relavant to the story before his sexuality." Bottom line then: he isn't a gay character; he's a character that just happens to be gay. Rowling concurs wholeheartedly.

Ah, juuri tämän asenteen toivoinkin Rowlingin ottavan. Seksuaalisuus ei ole se pointti kirjoissa, joten sitä on turha korostaa, vaikka media siitä nostikin kovan haloon. Jutussa on kyse rakkaudesta eikä se harrastivatko Gellert ja Albus seksiä ole se todellinen pointti, koska isomman kuvion kannalta sillä ei ole mitään merkitystä. Itse olen kylläkin tuon perusteella vakaasti sitä mieltä, että he harrastivat seksiä, mutta kuten sanottu, se ei ole asiassa tärkeintä. Ja mielestäni on myös suhteellisen ihanaa, että Rowling tuossa mielestäni myöntää, ettei se rakkaus ollut pelkästään yksipuolista, kun puhuu, että ei ole merkitystä toteuttivatko he kiintymystään myös käytännössä. ;)

Koko Albus/Gellert kuvio on varmasti yksi koko kirjasarjan traagisimmista ihmiskohtaloista ja DH:stakin luettavissa vain rivien välistä, mutta siitä huolimatta niin ihanaa, että tästä saadaan ainesta ficceihin vielä vuosiksi eteenpäin. Jon suhtautumista koko asiaan on vain pakko ihailla. *kumartaa*
« Viimeksi muokattu: 09.03.2008 17:00:47 kirjoittanut Firdilien »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.

68 to go.

Miku

« Vastaus #47 : 09.03.2008 17:05:08 »
Minust oli ihana ku tiesin tämän suomennosta lukiessa. ne Gellert/Albus kohdat tuntu jotenki semmosilta herkemmiltä, ainaki mitä olettaisin että miten oisin suhtautunu jos en olis tienny tästä Albuksen kaapista tulosta ;d nam ja samalla tosi surullista.
LiveJournal

No remorse cause I still remember
the smile when you tore me apart.

Carolynne

• A proud Hufflepuff
« Vastaus #48 : 09.03.2008 22:44:30 »
Minä olen vieläkin todella innoissani siitä, miten tyylikkäästi Rowling hoiti tämän heti ensikertomallakin: ei tehnyt siitä suurta numeroa kirjoissa vaan osoitti, ettei sillä oikeastaan ole hahmoon mitään merkitystä. Nyt tuo Firdilienin laittama haastattelu vain vahvisti käsityksiäni. Hienoa, Jo, hän kirjoitti hyvin viisaasti tuossa. Ja upeaa nähdä, miten maailma muuttuu suvaitsevaisemmaksi.

Ja isona A/G-fanina riemuitsen myös noista Firdilienin löytämistä "paljastuksista", kuten tuosta he-pronominin käytöstä. Olen myös samaa mieltä tuosta kirjasarjan traagisimmasta kohtalosta.

Sitten vielä lainaan tuosta haastattelusta hienoimman kohdan:
Lainaus
Bottom line then: he isn't a gay character; he's a character that just happens to be gay.
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Shancus

• Pimeän piirtämä.
« Vastaus #49 : 11.03.2008 23:28:44 »
:3 Kaikista huvittavinta oli ehdottomasti tapa, jolla tuon uutisen kuulin. Meillä oli terveystiedon tunti, ja joka ryhmälle jaettiin lehdet, joista piti valita yksi juttu, joka sitten luettiin koko luokalle ja sitä analysoitiin jne.
No, sitten yksien poikien ryhmä luki tämän kyseisen uutisen. Siinä vaiheessa kun kuulin ensimmäiset sanat (AKA otsikon) meinasin hypätä tuolistani ja huutaa täyttä kurkkua 'Jeah!' Mutta onneksi sain itseni pidettyä kurissa ja se jäi 'virnistelen-lopun-päivää-typerästi-kaikelle-ilman-syytä' tasolle :D Joo, oli oikeasti tosi lähellä etten huutanut jonkinsorttista hurraata. Sen uutisen jälkeen päätin antaa Jo:lle anteeksi jopa Remus/Tonks härvelin :D

Mutta mitä itse uutiseen tulee, nyt puolen vuoden kuluttua sitä kykenee jo ajattelemaan vähän... vähemmän tunnepitoisesti. Eli toisinsanoen järjellä. Eli mietin, että on hirveän hyvin Jo onnistunut tekemään hahmon, jolla osoittaa, että homous on vaan piirre, niinkuin vaikka pitkä parta, eikä mikään absoluuttinen -termit hukassa, suokaa anteeksi- määritelmä hahmolle. Jopa tuo, että vaikka minulle himoslasherina kaikki A/G oli jo ensimmäisellä lukukerralla aivan selkeää kuviota, niin tarkemmin ajatellen se ei ole mitenkään korostettu asia. Se vaan on. Njuu, tuo tapa toimii, toivon että joku oikeasti älyäisi tuosta, että seksuaalinen suuntautuminen ei määrittele ihmistä sen enempää kuin hiusten pituus tai silmien väri (tai jos jollekin nuo nyt määrittelevät ihmisen, minä huolestun O.o). Jos joku sen edes tajuaa, niin luulen että silloin mennään siinä, missä kuuluukin -suvaitsevaisuus kasvaa tai jotakin. (Hienona faktana, minä itse en varmaan olisi niin suvaitsevainen ihminen kuin nyt, ellen olisi vahingossa joskus aikanaan lukenut yhtä Potterslashfikkiä ja tykännyt siitä :'DD Joten kyllä luulen että tuonkin paljastuksen on mahdollista opettaa suvaitsevaisuutta, kun se nyt kertoo ihan selkeästi ettei homous ole(tai ainakaan sen ei tarvitse/pidä olla) mikään kielletty asia).

Olen pahoillani, aivoni käyvät tähän aikaan puoliteholla. Joskus tulen ja kerron ne loputkin asiat, joita oli tarkoitus, mutta nyt ne hukkuivat mielestä. Kaiken kaikkiaan sanon vaan että hyvä homma. Ja sitäpaitsi Grindeldore on sanana ehkä suloisin lyhenne jonka olen parituksesta koskaan kuullut. Ja sitäpaitsi se toimii :3
PASI.

iita

• The voices in my head are holding a concert.
« Vastaus #50 : 12.03.2008 21:09:29 »
Tämä ei nyt sinänsä liity Dumbledoren homouteen, tulin vain hehkuttamaan kaikkien Finin A/G-ficcien tasoa. Aivan uskomattoman kauniisti kirjoitettuja, realistisia, katkeransuloisia ja kertakaikkisen täydellisiä, joka ainoa (niitä taitaa olla viisi).
Toivottavasti suomennoksen ilmestyminen ei aiheuta huonojen ficcien hyökyä. Olen tekopyhä, tiedän, mutta mielestäni noin upean parituksen pilaaminen huonolla lukukokemuksella olisi suorastaan sääli.
Tästä syystä en itse yritä kirjoittaa mitään, vaan jään odottamaan muiden luomuksia.  ;D
Iita was here.

Willy

• virhepainos
  • high above the clouds somewhere
« Vastaus #51 : 13.03.2008 19:39:03 »
Dumbledoren homous oli minulle todella positiivinen yllätys. Pidin sitä tylsänä ja myös epäaitona, ettei Potter-kirjojen valtavasta hahmokaartista löytyisi yhtäkään homoseksuaalia. Sitten tällainen hamo paljastui vieläpä erittäin keskeiseksi henkilöksi. Vaikka olen yrittänyt arvailla ennen tätä tietoa kuka hahmoista voisi mahdollisesti olla homo tai lesbo, en ihan ensimmäiseksi olisi osannut odottaa Dumbledorea. Vaikka tieto sai minut kiinnostumaan ja olisin halunnut enemmän tietoa Rowlingilta, niin olen tyytyväinen ettei asiasta tehty kirjoissa isoa numeroa. Missään kohtaa ei ollut tarpeellista kertoa Dumbledoren homoudesta, miksi sitä siis turhaan pitäisi tunkea mihinkään, Dumbledoren ei tarvitse juoksennella käytävillä sitä kuuluttmassa. Ei jokaisen heteronkaan seksuaalista suuntautumista mainita erikseen. Rakastuin todella tuohon Dumbledore/Grindelwald paritukseen ja kaikkeen sitä sivuavaan, niin koskettavaa.

Käsitykseni Dumbledoresta ei tiedon myötä muutu, hahmoon vain tuli yksi kiintoisa piirre lisää eikä hänen lempeytensä ja viisautensa kokenut minun silmissäni minkäänlaista kolausta. Dumbledore vain sattuu pitämään enemmän miehistä kuin naisista ja sillä sipuli. Jokainen saa rakastaa ketä tahtoo, Dumbledoren kohdalla on näin.

bannu © Auroora

Go well traveler on your journeys into the south. Take your memories with you and unpack them fondly remembering this place.

Hrimnir

« Vastaus #52 : 14.03.2008 13:05:01 »
Enpä keksi yhtäkään naista kuka Dumbledorelle sopisi, joten mikäs sen parempaa kuin että hän on sitten homo ; D Positiivisia ajatuksia herätti, ja kavereiden ilmeitä oli hauska katsoa kun heille tästä kerroin. Itse olen innoissani, mutta kaverini ovat monet olleet hieman järkyttyneitä (siis silloin kun tämä paljastui, eivät enää).

Minun on jotenkin helppoa kyllä kuvitella nuoret Albus ja Gellert yhdessä ;D

Toistan varmaan mitä kaikki muut ovat jo sanoneet mutta... Piti päästä sanomaan kuitenkin, että näen koko asian pelkästään positiivisena, enkä voi sanoa sen muuttaneen mielipidettäni tai suhtautumistani Dumbledoreen, kuten eivät muutkaan DH:n paljastukset muuttaneet. Miksi sitten tämä? :b
"Järki tuntuu olevan nykyisin jollakin tapaa sairas." - Max Horkeheimer (1895-1973)

Enkeliprinsessa

• Luihuisen Vampyyri
  • Would you be my vampire...?
« Vastaus #53 : 15.03.2008 19:08:34 »
Kun minä silloin joskus uutisesta luin, niin se ei tullut todellakaan minkäänlaisena yllätyksenä.
Itse asiassa minusta Dumbledore on aina ollut minulle homomainen. Hahmossa vain on sellaisia piirteitä, jotka sen paljastivat.
Tiesin myös Dumbledoren ja Gellertin olleen enemmän kuin ystäviä, jokin vain siinä, miten Rowling heistä kirjoitti, paljasti sen.
Tietenkin olin iloinen, että kerrankin olin osunut oikeaan arveluissani/tietämyksessäni.
Ja on hyvä, että tällaisessa suositussa kirjasarjassa on myös muunkin seksuaalisuuden edustajia, kuin vain heteroita.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2008 19:10:06 kirjoittanut Enkeliprinsessa »

Magenta

• pallosalama
« Vastaus #54 : 17.03.2008 20:51:56 »
Olen aina miettinyt Dumbledoren menneisyyttä ja sitä, onko hän tosiaan viettänyt koko pitkän elämänsä rakastumatta. Kuoleman varjeluksissa sain sitten tietää Dumbledoren menneisyydestä ja olisin itseasiassa halunnut tietää enemmänkin. Aina, kun kirjassa tuli puhe Albuksesta ja Gellertistä, mietin, että onkohan tämä muutakin kuin vain kahden pojan ystävyyttä? Minusta tieto Albuksen homoudesta vain täydentää hänen persoonaansa ja jopa saa minut säälimään häntä. Mutta, hienoa että vihdoin maailmanlaajuisesti suositussa kirjasarjassa on edes yksi homo. Sillä ei ehkä saada maailmaa pelastettua, tai tehtyä parempaa paikkaa, mutta ainakin kasvatettua lapsista (sekä aikuisista) suvaitsevaisempia.

Ja ah, vielä poimin lempikohtani Firdilienin pistämästä artikkelista:
" Is it the most important thing about him? No, it's Dumbledore for God's sake. "
Juuri näin. Mitä väliä jollain homoudella on, kun sehän on sentään Dumbledore! :d
I solemnly swear I am up to no good.

LeidiMarmelaadi

• Where are you..
« Vastaus #55 : 23.03.2008 13:42:46 »
Isäni kuulutti minulle tuota että Dumbledore on homo.
Sillon kiljasin ja sit iskä luuli et pelästyin..
Se oli onnen kiljaisu
Love potion ...

Lady Dynamite

« Vastaus #56 : 08.04.2008 18:51:29 »
Minusta Rowling teki mitä mahtavimman valinnan ja olen oikeastaan ylpeä siitä, että juuri Dumbledoresta "tehtiin homo".

Ensinnäkin, olen aina miettinyt, kuinka eri kirjasarjoissa/kirjoissa jätetään yleensä "vähemmistöt" kirjaimellisesti vähemmälle, eli tummaihoiset, juuri homot, ynnä muut mutta molempia oli Harry Potterissa.

Dumbledore oli todella tärkeä ja voimakas hahmo ja sen "valitseminen" homoksi oli minusta nerokasta, siinä mielessä, ettei tuoda sitä esille, että "homot kulkee kukkamekoissa ja kiljuu hämähäkin nähdessään", sillä Dumbledore oli äärimmäisen rohkea ja – kuten yllä mainitsin – tärkeä ja voimakas hahmo.

Ja sekin, ettei kesken kirjan pamautettu Joo Dumbbis on homo, sniffendaalen, vaan siitä oli kyllä "vihjailuja", mutta siitä "ilmoitettiin virallisesti" vasta myöhemmin, joka tuo minusta sellaista sivistyvää ja suvaitsevaa tyyliä esille.

Nyt kun alkaa lukea noita Potter-kirjoja uudestaan, tulee kieltämättä useita, ehkä liian stereotypisiä pieniä yksityiskohtia esille, jotka kuvaavat Dumbledoren (stereotypiseksi) homoksi.
(Esim Harryn ensimmäinen joulu, ekassa kirjassa, Dumbledore tahtoi vaihtaa paukkukarkkista tulleen suippohattunsa kukalliseen, muistaakseni Lipetitin kanssa)

Ärsytti muutaman viesti täällä, joka viittasi tuohon fanfictioon. Ettekö te sittenkään pidä homoseksuaaleja yhtä tasa-arvoisena kuin heteroita? Miksi siitä pitää oikein "järkyttyä"? Sitä minä en kykene ymmärtämään.

Minusta kuitenkin tuota Dumbledoren homoutta hehkuttiin vähän liikaa. Sanomalehtiinkin juttu – ei herätys, ihmiset.

Tala Sohalia

« Vastaus #57 : 08.04.2008 20:54:37 »
En kyllä muista miten sain tästä kuulla, mutta muistan, ettei se aiheuttanut sen kummempaa reaktiota. Olin kyllä onnellinen, mutta mitään järkytystä se ei saanut aikaan. En toki ollut osannut odottaa sitä, mutta, kuten sanottu, HP kirjasarjan pääasiana ei ole se, että kuka makaa ja kenenkä kanssa. Ei ainakaan, jos mietitään Dumbledorea.

Itse olen kyllä ihan onnellinen siitä, että asiaa ei tuotu esille kirjassa tyyliin: Harry tajusi, että Dumbledoren täytyi olla homo, koska hänen käsialansa oli niin tyttömäistä. Aivan, missä välissä se olisi voitu tuoda esille, niin, että sillä olisi ollut jotain tähdellistä tekemistä juonen kanssa? Ei siellä kenenkään muunkaan seksuaalisuutta mainostettu tai ääneen sanottu: ne vain tulivat esille tietyistä tekijöistä (joillakin selvemmistä ja joillakin ei niin selvistä).

Niin ja miettikää miten Harry olisi suhtautunut asiaan! Itselläni meni niin hermot siihen koko kirjan pituiseen "VOI EI, Dumbledore on teininä kokeillut rajojaan! Miten sen kehtaa!" -vinkumiseen, mitä Harry harrasti. Sen jälkeen voin hyvin kuvitella, että Harry on suurin homofobikko mitä maa päällään kantaa. Voin jo hyvin kuvitella, mitä sen pojan mielessä olisi kulkenut "Miksei Dumbledore kertonut koskaan MINULLE, että hän piti peppuseksistä ja vielä VIHOLLISEN kanssa?!?!!?" Teini Harryn paluu...

Minusta parhainta tässä jutussa on reaktio, jonka paljastus sai aikaan. Eli se hiljaisuus, joka päättyi suuriin taputuksiin ja ilonhuutoihin. Lämmittää sydäntä, että Pottereiden lukijat ovat näin avarakatseisia.

Tosin sitten on niitä, jotka eivät vain... minua hieman ihmetyttivät kommentit siitä, että tämä muuttaisi nyt jotain (negatiivisessa mielessä). Jos se jotain muuttaa, niin se teki Dumbledoresta syvällisemmän hahmon ja selitti enemmän hänen ratkaisujaan ja hahmoaan. Kommenteista, joissa sanotaan "en minä homofobikko ole, mutta Dumbledore ei saa olla homo tästä ja tästä syystä", tulee mieleen ihmiset, jotka sanovat "ei minulla ole mitään homoja vastaan, kuhan he ovat suloisia emopoikia/kunhan kyseessä ei ole kukaan minun tuttuni".

Noh, tulipas suollettua taas tekstiä. Olen selkeästikin odottanut kauan, että pääsen puhumaan aiheesta. :)

Ihanaa, että Dumbledore on juuri sellainen kuin hän on! Ihanaa, että hän teki virheitä (varmasti koko elämänsä ajan), ihanaa, että hän sai kokea rakkauden, ja ihanaa, että hän lopulta valitsi oikean tien! Eli ihanaa, että hän oli inhimillinen!
Ihminen, kumma eläin,
puhuu niin kuin jumala,
vaan tietääkö se puhuissansa
että aattelee kuin ihminen?

Lady Dynamite

« Vastaus #58 : 09.04.2008 18:40:33 »
Täytyy kyllä sanoa, että Taha Sohalia vei sormet näppäimistöltäni, todellakin.

Lainaus
Itse olen kyllä ihan onnellinen siitä, että asiaa ei tuotu esille kirjassa tyyliin: Harry tajusi, että Dumbledoren täytyi olla homo, koska hänen käsialansa oli niin tyttömäistä. Aivan, missä välissä se olisi voitu tuoda esille, niin, että sillä olisi ollut jotain tähdellistä tekemistä juonen kanssa? Ei siellä kenenkään muunkaan seksuaalisuutta mainostettu tai ääneen sanottu: ne vain tulivat esille tietyistä tekijöistä (joillakin selvemmistä ja joillakin ei niin selvistä).
Anteeksi pitkä lainaus, mutta komppaan 100%:sti. En olis voinut asiaa paremmin sanoa (vaikka viestissäni sen taisin yrittää selittää, mutta pieleen meni). Eihän Harryn ja Ginnyn suhdettakaan kritisoitu "olis vaan voinu jäädä niihin fanfictioihin", miksi sitten Dumbledoren seksuaalisuutta?

Lainaus
Sen jälkeen voin hyvin kuvitella, että Harry on suurin homofobikko mitä maa päällään kantaa.
Ja siitähän vasta H/D-fanit riemastuisivat!

Lainaus
"Miksei Dumbledore kertonut koskaan MINULLE, että hän piti peppuseksistä ja vielä VIHOLLISEN kanssa?!?!!?"
Täytyy tähän vielä sanoa, vaikka sanoit varmasti tuon lähinnä vitsiksi, mutta se, että homoseksuaalisuus ei suinkaan rakennu peppuseksistä, vaan myös tunteista. Varmasti tämä tiedettiinkin jo (ylläripylläri). Se täytyy vielä lisätä että en ikinä pystyisi kuvittelemaan Dumbledorea...err....puuhissa. Oli puuha siis hetero- tai homopainotteinen, mutta Dumbbis tuntuu niin puhtaalta, ettei puuhistelu tunnu kovin luontevalta – siis minun, yleensä kovin likaisen, mielikuvassani. :D

Lainaus
Kommenteista, joissa sanotaan "en minä homofobikko ole, mutta Dumbledore ei saa olla homo tästä ja tästä syystä", tulee mieleen ihmiset, jotka sanovat "ei minulla ole mitään homoja vastaan, kuhan he ovat suloisia emopoikia/kunhan kyseessä ei ole kukaan minun tuttuni".
Ah, pitkä lainaus ja lisäys: Amen.

Lainaus
Sen uutisen jälkeen päätin antaa Jo:lle anteeksi jopa Remus/Tonks härvelin
Minä en anna tuota ikinä anteeksi. ;__; Vaikka kuinka nero Rowling ikinä onkin, Remus/Tonks oli hirveintä ikinä, koko kirja sarjan aikana.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2008 21:40:11 kirjoittanut Rebecca Lupin »

Celeporn

• Vieras
« Vastaus #59 : 09.04.2008 18:54:48 »
Lainaus käyttäjältä: Rebecca Lupin
Ärsytti muutaman viesti täällä, joka viittasi tuohon fanfictioon. Ettekö te sittenkään pidä homoseksuaaleja yhtä tasa-arvoisena kuin heteroita? Miksi siitä pitää oikein "järkyttyä"? Sitä minä en kykene ymmärtämään.

Johan se on jo todettu, että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset   ;)
Mutta niin, minusta tuntuu, että joidenkin ihmisten on vaikea käsittää sitä, että homot ovat ihan oikeita ihmisiä (jotka myös vanhenevat! kääk!), eivätkä vain jotain eksoottisia olentoja, joiden elämää voi tutkailla ihkussa fan fictionissa/leffoissa/eläintarhassa.

Tähän ajatusmalliin törmää yllättävän usein slash-piireissä, jotka kuitenkin kovasti mainostavat suvaitsevaisuuttaan. Paljastus Albuksen homoudesta kieltämättä on nostanut tätä asiaa aika tehokkaasti pinnalle.

Lainaus käyttäjältä: Tala Sohalia
Itse olen kyllä ihan onnellinen siitä, että asiaa ei tuotu esille kirjassa tyyliin: Harry tajusi, että Dumbledoren täytyi olla homo, koska hänen käsialansa oli niin tyttömäistä.

*reps* En olisi sitä itsekään enää osannut paremmin muotoilla.