Kirjoittaja Aihe: Mitä Harry Potter merkkaa sulle?!  (Luettu 6554 kertaa)

lollypop

• Vieras
Mitä Harry Potter merkkaa sulle?!
« : 19.07.2011 22:34:06 »
Moikka,
Haluaisin tietää mitä kaikkea Rowlingin Harry Potter merkitsee teille? Miksi käytte finissä ja mitä mieltä te ootte ku Harry potterin leffaversiot on nyt loppu, ja kun kirjojakaan ei tule enempää?! Mikä kiinnostaa finissä ja mitkä on lempiparituksenne?! Yms mitä Harry potter on tuonut elämäänne?!!

-Lollypop

culliina

• Jälleen täällä!
  • Illuxit novus dies
Vs: Mitä Harry Potter merkkaa sulle?!
« Vastaus #1 : 20.07.2011 20:43:57 »
Lainaus
Mikä kiinnostaa finissä
Myös muiden kuin Potter-fandomien ficit ja henkevät keskustelut Velhojenneuvostossa -anteeksi, en vain tykkää, kun fini leimataan pelkäksi potter-foorumiksi!

Mutta oli minulla kunnollinenkin vastaus:
Harry Potter on vaihteeksi erilainen sarja hyvän ja pahan välisestä taistelusta. Siinä on käytetty ja kuvattu todella hyvin ja hienosti ihmisen tunteita ja ajatuksia ks. taistelussa. Olen tälläinen kummajainen ja näen jopa Potterit filosofisina kirjoina.

Toisena Potter on todella laaja maailma, johon on helppo uppoutua ja eksyä -sekä piiloutua. Se on niin laaja ja valtava, että sieltä löytää kaiken tarvitsemansa; huonona aamuna se piristää "teelusikan tunneskaaloineen" ja sadepäivinä on ihanaa piiloutua kirjan taakse pakoon maailmalta. Halutessaan sieltä voi etsiä itselleen juttukaverin, joka ajatteleen kanssasi samalla tavalla tai sitten vihollinen, jonka kanssa tapella polttavista kysymyksista.

Potter ja yleisestikin kaikki kirjallisuus, ficit mukaan lukien, ovat elämäntapa ja elämä -niitä ilman en enää pärjäisi.

Pitäisiköhän hankkiutua hoitoon, tämä ei voi olla enää normaalia?! Löytää juttukaverin fictiivisestä kirjasarjasta... Mutta ihminen on heikko eikä pärjää ilman "suurempaa voimaa". Toisilla tämä voima on jumala, tosilla (kuten minulla) kirjallisuus.
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

lollypop

• Vieras
« Vastaus #2 : 21.07.2011 16:58:45 »
Sori, en ajatellut leimaavani mitenkään eritysesti finiä potter-aiheiseksi. Mutta ajattelin sitä, että mitä nää jotka ei lue muita ku  potter aiheisia alueita...

Olet oikeassa, potterit ja fini muuttuu elämäntavaksi, ja kai meidän kaikkien pitäis hankkiutua jollakin tasolla hoitoon :D Potterit, se on suurempi voima joka ohjaa meitä.

Filosovisesta näkökulmasta en ole teoksia ajatellut... Pitäisi kokeilla, ehkä olet oikeassa.:DD

-lollypop

Varja

« Vastaus #3 : 30.03.2015 13:54:53 »
Mä en ole itse koskaan lukenut ensimmäistäkään Potter-ficciä, enkä ole elokuvistakaan nähnyt kuin ehkä kolme. Tai neljä. En erityisemmin välitä, viimeisimmästäkin katselukerrasta on ainakin viisi vuotta aikaa. Lueskelen lähinnä muita fandomeita ja pyörin täällä.
It's not what you said,
It's the way you say it
It's not what you did,
It's the way you do it

Uusi Tokio Hotel Routine-foorumi

haryu

• pRINsessa
  • the gay ships are the yay ships
« Vastaus #4 : 08.07.2015 06:04:17 »
Elämää
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Fírinne

• Luihuinen
« Vastaus #5 : 21.02.2016 21:39:30 »
Haha, juuri niin kuin Otaku ilmoitti.
Lainaus
Elämää

Potterit ovat siis ihan koko elämä. Ilman pottereita ei olisi Finiä, ilman Finiä, ei olisi minulla elämää. Tai no, ei minulla elämää voi olla, koska Fini. Eli Fini on koko elämäni ja maailmani mitä minulla on. Tai ainakin jotain sinne päin.  ;D

Innolla odotan Kirottua lasta ja Ihme otukset ja niiden olipaikkaa. :)
You can run but you can’t hide
Time won’t help you
Cause karma has no deadline

Bring Me The Horizon - True Friends

ibi

• He cannot see beyond his own desire!
« Vastaus #6 : 22.02.2016 11:27:38 »
Minulle Potterit merkitsevät lukemisinnostusen alkua. Ne olivat oikeasti ensimmäisiä kirjoja, joita viitsin edes lukua. Kaikki puhuivat Potterista ja ennen kuin kirjoja olin lukenut, niin täh mikä ihmeen Potter eli siihen aikaan kun Potter oli IN - joskus kolmannella luokalla! ;)

Potterien jälkeen rupesin lukemaan enemmänkin kirjoja esim. Taru Sormusten Herrasta yms. Muistan vieläkin sen fiiliksen, minkä lukeminen antaa. Miten erilaiset hahmot saavat sydämen takomaan jännityksestä tai saavat itselläni tunteet kuumiksi. No tietty näitä kirjan hahmo ihastuksia heh. Miksei sellaisia ihmisiä ole oikeasti vai onko? En ole vain tavannut vielä! 

Potterien myötä musta tuli lukutoukka... :)

Trauma

• mage rights activist
« Vastaus #7 : 09.03.2016 05:28:00 »
Mulla on niin paha HP-nostalgiakausi meneillään, että tästä voi tulla melkoinen vuodatus. :D

Kun mä arvoin ensimmäisen tatuointini kohdalla eri vaihtoehtojen kanssa, päädyin Potter-aiheiseen tatuointiin ihan jo siksikin, että oon rakastanut tätä kirjasarjaa reilusti yli puolet mun elämästä, joten olisi epätodennäköistä, että kyllästyisin siihen aihepiiriin liittyvään tatuointiin myöhemminkään, vaikka noin niin kuin ylipäätään olen aika tuuliviiri.

Ylipäätään Pottereilla on tosi iso rooli siinä, millainen aikuinen musta lopulta tuli, millaisten kiinnostustenkohteiden ja harrastusten pariin olen päätynyt ja minkälaisiin ihmisiin olen tutustunut. Mun onnellisimmat lapsuusmuistot pyörii 90-prosenttisesti Pottereihin liittyvien kokemusten ja tapahtumien ympärillä. Muutaman mutkan kautta sekin on ihan mahdollista, etten olisi esimerkiksi tavannut nykyistä avopuolisoani koskaan, jos musta ei olisi aikoinaan tullut HP-fania. En voi liikaa korostaa, miten järjettömän iso merkitys Pottereilla on mulle yhä edelleen. Mun on aika vaikea kuvitella sitä, millaista mun elämä tänä päivänä olisi ilman niitä.

Viime vuosina olenkin oikeastaan kokenut ajoittain aika suurtakin ahdistusta sen suhteen, miten HP-buumi on jo auttamatta ohitse, ja Ihmeotukset & Cursed Child tuntuvat lähinnä epätoivoisilta yrityksiltä tehdä Pottereilla vielä muutama miltsi massia. Kaikki mun vanhat kaverit ovat siirtyneet elämässään jo ihan muihin juttuihin, mutta mä hakkaan edelleen F5:sta Finissä ja toivon, että joku julkaisee jotain mun lempiparituksilla. :D Tästä ahdistuksesta huolimatta olen kuitenkin tosi kiitollinen siitä, että kuulun siihen sukupolveen, joka on saanut kasvaa aikuiseksi Harryn kanssa. Mä vaan kaipaan niin käsittämättömän paljon sitä, kun sai valvoa kavereiden kanssa öitä ja spekuloida tulevien kirjojen juonia, line partyilla kirjakauppojen edessä odottamassa sitä, että sai tahmaisiin tassuihinsa uusimman kirjan ensimmäisten joukossa. Oispa kuulkaa ajankääntäjä. ::)

Ei voi muuta kuin kiittää onneaan, että kaveri tuli kehuneeksi VK:ta mulle koulun pihalla vuonna -99.
Ficcilistaus. | "No mage I know has ever dared to fall in love. This is the rule I will most cherish breaking."