Kirjoittaja Aihe: Vertaistukiryhmä elokuvasta toipuville (KV osa 2)  (Luettu 33569 kertaa)

Haalea

• Tarpeeksi
TARKOITETTU ELOKUVAN NÄHNEILLE, ÄLÄ LUE JOS ET HALUA SPOILAANTUA!!

Joo, Kuoleman Varjelukset -leffatopsu on olemassa, mutta ajattelin, että tänne voisi tulla kertomaan sitten, niin ettei kenekään tarvitse tuola toisessa topsussa pelätä spoilaantumista. Modet lukottaa jos on turha.

Oletko varma, että olet lähes hysteerinen nähtyäsi elokuvan? Tarvitsetko paikan, johon voit purkaa tuntojasi leffasta? Etsitkö jotakuta, joka voisi kertoa mielipiteensä leffasta? Jonkun, jonka kanssa voitte yhdessä itkeä, kun saadaan vahvistus siihen, että Dracosta ja Harrysta ei tule elokuvissakaan paria?

Tervetuloa fiilistelemään ja purkamaan tuntoja elokuvan jälkeisistä fiiliksistä!
alkaen 13.7. noin klo 2.20

« Viimeksi muokattu: 12.07.2011 12:35:56 kirjoittanut Haalea »

Aiqsu

• bubble
Vs: Vertaistukiryhmä elokuvasta toipuville (KV osa 2)
« Vastaus #1 : 12.07.2011 23:37:29 »
Täytyy nyt jo vähän etukäteisfiilistellä tänne... Oon nyt lähdössä ja sataprosenttisen varma että oksennan sinne saliin, kun en ole oikein syönyt ja jos nyt jotain poppareita ostan... Sitten kun vielä summaa siihen hirvittävän jännityksen niin apua.
Pärjätkää, muutkin. Puoli kolmelta tulen tänne itkemään.

Shaula

• skorpioni
  • ex-x-dee
« Vastaus #2 : 13.07.2011 02:33:01 »
Vaikka alussa onkin jo spoilausmerkinnät, laitan vielä alkuun...

SPOILAUS ALKAA TÄSTÄ

Huhhuh. Aika tyhjentävä olo. Huomenna lupaan kirjottaa paremman kommentin ja analyysin leffasta, mutta nyt haluan vain fiilistellä. SE ON OHI! Kohta, missä Tylypahkan opettajat suojaavat koulun, on eeppinen. Jestas, aloin melkein pillittää siinä kohdassa... Samoin Severuksen muistelukohdassa. Jopa epilogi oli liikuttava, vaikka odotin sitä kauhulla! Se oli itseasiassa aika ihana.

Muutamia asioita kuitenkin, mitkä jäivät häiritsemään. Ne Irvetan poliisin näköiset hemmot, apua! Eikai Irvetassa sentään jästipoliiseja ole vartioimassa... No, ei niistä negatiivisista puolista sen enempää (en niitä sen paremmin juuri nyt muistakaan), mutta on jotenkin rento ja outo olo, kun 10 vuoden Potterkausi on viimein tullut päätökseen. Ainakin virallisesti. Kuten joku aikaisemmin jo sanoi - lapsuus on nyt ohi.

Ja voi sitä Voldea, kuinka iloisesti hän nauroi, kun Potterinpoika oli viimein kuollut <3 Harmi, että se ilo ei kestänyt sen pidempään...

SPOILAUS LOPPUU TÄHÄN.
-
La dagen få, sin hvile nå, og natten vil våke for den, Nocturne.
Selv mørket må, en gang forgå, så natten kan føde en dag.

thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
« Vastaus #3 : 13.07.2011 02:52:30 »
Tää on huono kommentti mutta tässä on kaikki mitä mulla toistaseks on sanottavana: itkin koko leffan alusta loppuun, enemmän (voi luoja ku Remuksen kuollut ruumis.......) tai vähemmän, mutta siis, oikeesti. Itkin kaks tuntia putkeen.

Mitä muuta oikeesti voisin sanoa.
so I tried to surround myself with real love
you know, the kind that makes the wheels go 'round
I get so low I need a little pick-me-up
I get so high I need a bring-me-down

Aiqsu

• bubble
« Vastaus #4 : 13.07.2011 02:56:33 »
Hjuuuuuumankekkasenkukkaset, se on ohi.

Nooh, sanotaanko että itkin mä vähän siinä lopussa.
Nojoo, ja alussa.
Keskelläkin vähän.
No selväselvä itkin koko leffan ajan. Happy?

:'D

Kootut selitykset, nousen siinä meidän autoon ja isäpappa sitten kysyy että:
"Ottiko koville?"
Mitä minä teen? Purskahdan itkuun ja soperran hysteerisesti: "Noku se oli Potteri..."
Näillä mennään.

Mutta, itse leffaan (NYT RILLATAANEIKUNSPOILATAAN!)

Ja lisäksi varoitan teitä: bad language coming up! [Todellakin K18]
Sanoin aiemmin että Lordi Voldemortia ei voi töinäistä.
Korjaus:
Lordi Voldemortia ei voi tönäistä,
MUTTA AINAKAAN LORDI VOLDEMORT EI HALAILE DRACOJA - KOSKA SE ON LORDI VITUN VOLDEMORT!
Kuka lähtee murhaamaan Yatesia tai ketä tahansa muuta pikku Malfoyhuggeria joka on tämän asian takana??????????
Vitunvitunvitunvitunemämunaus... Hirtän jonkun munaskuista mastoon tästä hyvästä....

Grr. Munaskuista asiaan - leffa oli hyvä. Ja huono. Ja ihana. Ja surullinen. Ja kaikkea. Mutta ennen kaikkea se oli Potteri ja siksi me kaikki rakastetaan niitä ihmisiä jotka teki sen (paitsi Yatesia, ehkä) ja joka ikistä sekuntia siitä (paitsi niitä muutamaa pikku.. munausta.). <3

Tykkäsin koko alusta, sillä tapahtumat olivat pitkän aikaa tosi uskollisia kirjoille. Tietenkin sellaiset eroavaisuudet kuin se, että Ollivander tiesi hirnyrkeistä ja että se oli muka Hermionen idea kiivetä lohikäärmeen selkään häiritsivät, mutta niille ei kai voi mitään. Ja ainakin nähtiin mukavasti paidatonta Rupea + Dania ;))
Lisäksi, jos häiritseviä seikkoja sen hirvittävän emämunaushalauksen lisäksi pitää mainita, surin kovasti sitä että Arianan tarina oli jätetty pois - Dumbledoren nuoruudesta ei kerrottu yhtikäs mitään ja Dumbbis jäi kaikkien pelkän leffan katsoneiden mieliin hirveän jakaantuneeksi hahmoksi, kun häntä epäiltiin kaikesta mutta mikään ei selvinnyt.
Tylypahkan taistelu oli hieno ja KALKAROSS<333333 Voi Luoja sentään itken vieläkin, kyllä Alan on loistonäyttelijä ja muistot olivat niin surullisia että tule vuodatettua useita (satoja) kyyneliä. "You have your mother's eyes..."<3 Ihana kohta, vaikka ei kirjasta ollutkaan.
Tietysti ylempään viitaten oli sitten järjetön häpäisy että lähes heti perään kuvattiin nuorta Lilyä, jolla oli RUSKEAT silmät. Oikeesti, elokuvan budjetti on miljoooonia ja ei oo varaa muutamiin värillisiin piilolinsseihin?
Loppu meni jotenkin liian nopeasti (no, koko elokuva meni liian nopeasti jos siltä kannalta katsotaan), vähän sekavasti, mutta on sanottava että ei ole sarjan huonoin elokuva - ei paraskaan, mutta oikein hyvä.

Ja viimeiseksi... Ronin ja Hermionen pusu. Mitä muuta voin sanoa? Oikeastaan ensimmäinen kerta jossa purskahdin itkuun, oli kyllä ihana. Ja miettii sitä kauanko on odotettu. Ihaninta.<3

Huomenna uudestaan heti yhden näytökseen (ei, en ole sekaisin, mutta pikkuisen Potterfriikki vain :) ) ja sitten osaa luultavasti jo arvostella selväjärkisemmin.
Ja vaikka elokuva ei ollutkaan ehkä kaikkea mitä toivoimme, aina muistakaamme:
Meillä on ikuisesti kirjat, jotka ovat täydellisiä, ja eivät ne lopu koskaan.
Joten kiitos, J.K. Rowling
Dan, Emma, Rupert
Alan, Ralph
+ kaikki muut
<3
Rakastan tätä tarinaa.

maisamiisa

• pähkinäpoika
  • nanana
« Vastaus #5 : 13.07.2011 03:07:13 »
ömm, alotin itkemisen leffassa ja oon itkenyt tässä siitä asti kun tulin kotiin, eli puolisen tuntia, ihan lakkaamatta.

minä jumalauta kasvoin pottereihin ja ne... vaan loppui.

olin äsken parkkipaikalla angstitupakalla, itkin siinä yksinäni ja joku setä vaan istuu randomina viereen, on silleen et mitä mitä mikä on, oon ihan sekaisin siinä ja itken että se loppui se on ohitte nyt, ja se vaan on että joo että uusia miehiä tulee, älä nyt sitä itke... sillä meni vähän aikaa tajuta että itken harry potteria. ja mulla oli sentään koulupuku päällä, eh? no jaa.

anteeks, ei irtoa parempaa juttua. koitan kokeilla hengittää, pestä meikit pois ja ehkä nukkua. ehkä huomenna sit poistan tän kommentin ja kommentoin lisää.

mut nyt ei voi pystyä, koska mun lapsuus, vittu viisivuotiaasta lukenut ja sitten se vaan... loppuu. en. kestä.

jaksakaa, ihmiset. ootte ihania.
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

jesper

• superninja
« Vastaus #6 : 13.07.2011 03:23:28 »
Ihan oikeasti...olen shokissa. En voi uskoa tätä todeksi. Siis...olen niin hemmetin pettynyt. Oikeesti. EI! En kestä!

Mulla oli niin toiveikas olo kun astelin leffateatteriin - vaikka muut Potter-leffat ei ollut ikinä oikein vakuuttanut mua, tykkäsin DH part ykkösestä. Siksi mulla oli kai niin isot odotukset myös kakkososan suhteen.

Alussa intoni vain yltyi, kun leffa seurasi kirjaa ja rakastin Lujahakaa ja Hermionea Bellatrixina, mutta siihen se jäikin. Pienet asiat, kuten juuri muidenkin mainitsemat JÄSTIpoliisit Irvetassa sai ihon kananlihalle. Mitäs hittoa täällä tapahtuu? Pienet toivon pilkahdukset esiintyivät kuitenkin hyvien läppien muodossa, joita heitti niin Ron kuin McGarmivakin...mutta...äh...

Oon niin sekaisin. Ensin vain tyydyin tyrskimään epäuskoisesti Voldelle, joka irvisteli ja hekotti ja hyppi tasajalkaa, jossain vaiheessa se ei enää ollut yhtään hauskaa. Tuntuu etten muista leffasta enää paljoakaan, muistan vain kun istuin jähmettyneenä tuolissani ja tuijotin Harryn ja Mestarin kiepuntaa ilmassa, karjuntaa, NYAAAAAAH -ääniä, ryömimistä, räjäyttelyä - sitten en enää yksinkertaisesti pystynyt ja suljin silmäni toivoen, että se loppuu mahdollisimman pian.

MUTTA AINAKAAN LORDI VOLDEMORT EI HALAILE DRACOJA - KOSKA SE ON LORDI VITUN VOLDEMORT!
Kuka lähtee murhaamaan Yatesia tai ketä tahansa muuta pikku Malfoyhuggeria joka on tämän asian takana??????????
Vitunvitunvitunvitunemämunaus... Hirtän jonkun munaskuista mastoon tästä hyvästä....

I SO AGREE

En tiedä miks mä otan tän niin raskaasti. Mä tiedän kyllä että tää on leffa eikä voi olla samanlainen kuin kirja, mä tiedän että NYAAAHVolde ei ikinä ota paikkaa mun oman mielikuvien pelottavalta Mestarilta, mä tiedän että kirjan tapahtumat pysyy aina mun mielessä päällimmäisenä, joo, mä tiedän. Mutta silti mä en voi sille mitään, että musta tuntuu kuin jotain mulle pyhää oltais häväisty.

Nojaa...oli leffassa HYVIÄKIN puolia, sitä en kiistä. En vaan saa niitä mieleen nyt, karvas pettymys on niin suuri...ehkä myöhemmin olen hieman selvemmässä tilassa ja voin kertoa niistäkin.
Senkin möllit

Gaialaya

• Miss Brightside
  • aikaansaamaton
« Vastaus #7 : 13.07.2011 03:29:08 »
Rakkaat kanssaihmiset, tämä on aikuistumista. Lapsuus on ohi, takana 10 vuotta Pottereita. Elämäni on pelastettu jos Row päättää kirjoittaa vielä jotain Tylypahkaan sijoittuvaa, mutta nyt se on ohi.

Lilyn silmät häiritsi eniten, toiseksi eniten se, että ihan kuin Harryllä ei arpea olisi ollutkaan! Ja ne silmälasit, aina puhtaat eikä edes valo heijastunut niistä. Välillä mietin onko niissä linssiä ollenkaan. Voldu nyt oli epäVoldu. Jotenkin tuli vaivaantunut olo kun se vain hortoili ja oli höperö ja halaili Dracoa.

Lempikohtani oli ehdottomasti Severuksen muistot, ne olivat kirjassakin lempikohtaukseni, nytkin olivat kauniit. Varsinkin kun he makasivat siinä nurmikolla puiden alla. Itkin vain ja ainoastaan niissä kohdissa ja vähän sen jälkeen, muuten oli vain idioottimainen hymy huulilla ja taputin vähän mukana. En kehdannut huutaa tai muuta, vanhempien kanssa kun olin siellä.

Saakeli Neville on hot. Ja Ron. Ja Severus. Ja muutkin Weasleyt. Kuola vain valui paikoittain. Ja nyt ehkä näin sen Tom Feltonissa minkä kaikki muut ovat aina nähneet, tänään se oli minustakin hot.

Ei helevetti, siinä se sitten oli. 10 vuotta, ylikin. Enemmän tai vähemmän fanitusta. Ja nyt on enää tyhjyys (ja fanfiction, mutta sekin laantuu ajan myötä kun ei tule uusia ihmisiä ja vanhat perheytyvät ja unohtavat vanhat harrastuksensa, älkää tappako minua tästä :D)
Etkö näe että tanssin?

Olemassaolemattomuuden sietämättömyys

luka

« Vastaus #8 : 13.07.2011 03:55:49 »
Mä ehin jo kirjan luettuani itkeä silmät päästäni tän tarinan päättymistä, että nyt pari vuotta myöhemmin ei tavallaan tunnu enää missään. Leffan aikana tärisin ja itkin kyllä ihan koko rahan edestä kaikkien upeiden ja mahtavien ja sydäntäriipaisevan surullisten kohtausten aikana, se oli tosiaankin pienine ärsyttävine virheineen täydellinen päätös elokuvasarjalle.

Vihoviimoinen kuva elokuvasta muuten tiivisti hienosti "all was well" -lauseen Harryn, Ronin ja Hermionen seesteisen onnellisiin (kurpahtaneisiin) kasvoihin. :E En tiedä onko se sitten hyvä juttu vai vähän liian imelää, mutta en jaksa sen enempää analysoida nytten vaan meen sänkyyn makaamaan ja kuuntelemaan Hedwig's Themeä ja varmaan itken vähän. ;_;

raitakarkki

• mrs. Finnigan
« Vastaus #9 : 13.07.2011 03:57:20 »
APUAA Voi en oikeesti tiiä mitä teen nyt. Mun ei ollu tarkotus itkee mut vollotin iha hirveenä =(

Mut joo SPOILAAN SIIS ELOKUVAA! Tykkäsin iha hirveesti. Jotku asiat oli vähän ehhh mut oikeesti kokonaisuus oli niin loistava.
Saanko hehkuttaa vähän kaikkee. Severus oli niin ihana ja Alan Rickman ansaitsee jonku pokaalin. LUNA/NEVILLE. NEVILLE THE BAD ASS MOTHERFUCKER. Ja Seamus <3333 Seamus on aina ollu mun lempihahmo ja ette tiiäkää kuin paljo ilostuin ku sil oli noinkin merkittäviä juttuja leffassa ja niitä läppiä. Se McGarmiwan vittuilu siit pyromaanijutusta ja sit se ku Seamus puhui Ronin veljistä ja "Shuddup Seamus". Joo oon sekasin mutta!! Seamus.
Oon myös järkyttyny ku Lavender kuoli :( Seamus/Lavender mun OTP ja nyt ne hajotti sen!!!
Ron/Herm pusu oli kauheen sulonen, en odottanu sitä jotenki siinä kohtaa mut oliha se iha. Joo. Aww.

Meidän salissa naurettiin tosi monessa kohtaa, esim se ku Voldemort nauroi Harryn tapettuaan :--D Epic. Mut itkin myös ihan törkeesti, tuntuu et loppuleffa ja kotiintulomatka ja kaikki meni vain niiskutukseen. Fredin kuolema ois saanu olla vähän jotenki Tärkeempi mut itkin kyl siinäki iha kiitettävästi. Mut pitää kyl ihmetellä et missä Percy??? Olisin kaivannu onnellisii Weasleyita ees hetkeksi :(

Mut mä en kyl oo ollenkaan pettynyt, en ollenkaan! Se ei ollu liian synkkä vaan just. täydellinen. lopetus.

(ihana maisamiisa toi randomsetä :D)
in the bleak midwinter

Syrena

« Vastaus #10 : 13.07.2011 04:02:07 »
Mä olen vieläkin ihan shokissa sen kaiken jälkeen, mun päähän ei vaan millään mahdu että se kaikki on nyt lopullisesti ohi.
Lainaus
Ajattelin mennä makaamaan sängylle ja tuijotella kattoon seuraavat kaksi viikkoa suunnilleen.
Et ole Lacrimare ainoa kellä on tälläinen suunnitelma, musta tuntuu että vasta sitten kun oon sen kaksi viikkoa tapittanut kattoa oon toipunut sen verran, että pystyn ajattelemaan koko elokuvaa järkevämpänä kokonaisuutena. Nyt vaan päässä pyörii irrallisia palasia, enkä oikeestaan saa niistä irti yhtikäs mitään.
Waaahhh.

serafina II

« Vastaus #11 : 13.07.2011 04:09:07 »
Yäää oon aivan sekasin! Istuin leffan jälkeen keskustorilla autossa puol tuntia ku en uskaltanut lähtee ajaan, oli aivan järjettömän hassu olo, semmonen tyhjä ja tuntu vähän samalta kun humalassa :D
Leffahan oli sitten semmonen fucking masterpiece että huhhuh! Taistelu oli eeppinen, ja fiilikset päällisin puolin kokonaisuudesta mahtavat! :) Kyllähän siinä nyt muutama asia jäi vähän kaiveleen, mutta eipä niitä nyt mieleen juolahda :D Teknisessä puolessa ois toki ollu parantamisen varaa, ku saliin pamahti valot niin huomio vähän herpaantu. Ja mistä toiselta puolelta Tamperetta niitä lähdettiin sammuttaan!? :D
Kyllähän siellä vähän väliä tuli tippa linssiin (3D-lasit ei muuten tykkää kyynelistä, vink vink :D) ja nauraa räkätettyä kunnolla :P Pakko sanoo että Minerva on mun idoli, siinä tädissä on rautaa :) Ja thank God Severuksen kuolema ja muistot oltiin tehty kunnolla, muuten ei ois hyvät heilunu!
Nyt on kyllä pakko liehahtaa nukkuun selvittään vähän pientä pääppiä tommosen shokin jälkeen, se on nyt sit tosiaan loppu! ;( Mitä me nyt voidaan odottaa!?
Luojan kiitos se oli paras kaikista! <3

Zacharias

• les amis de l'abc
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #12 : 13.07.2011 05:09:45 »
Itkin varmaan puolet elokuvasta, fiilistelin ja eläydyin. Ei tainnut oikein muut ihmiset tykätä, kun esim: haukoin henkeä, kun Tom Felton ilmestyi ruutuun, taputin kun Molly sanoo "Not my daughter, you bitch", itkin kovaan ääneen Lily? Alwaysille, Elpymiskivelle, taputin villisti Nevillelle ja no- eläydyin aivan helvetisti.

Yksi sana enää sanottavana: Kiitos.
the charge of the love brigade.

Daala

• shapeshifter
  • always find my place among the ashes
« Vastaus #13 : 13.07.2011 05:14:11 »
Pettynyt. Ei näin, tekijät. Täytyy nähdä tuo kyllä uudelleen, jotta voi muodostaa kunnon mielipiteen, mutta taisi olla sarjan pohjanoteeraus, vaikka oli tuossa fiilistä ja niitä hyviäkin puolia.

Leffassa oli muokattu ihan liikaa varsinkin mulle tärkeitä kohtia, eikä tuosta tullut sellainen fiilis, jota olisin tarvinnut/halunnut. Pettynyt, vaikka oli tuossa hyvääkin. Volde-Harry -kohtauksessa se naama oli jotain niin läppää. :D

Narcissa ja Harry metsässä oli jees, mutta siihen sitten jäikin onnistumiset Malfoyiden osalta perheenä. Siis voi kiesuksen helvetti - olen niin kiukkuinen, että niistä annettiin aivan erilainen kuva kuin kirjoissa.
Minerva letkautuksineen ottaa päähän myös - siis ärh, ei!

Mutta todellakin; Minerva/Tom! Ainakin Minervan osalta. Aika jees, ja hyvinkin mahdollista.
Sen sijaan Neville/Luna... Öh, ihan kiva paritus, mutta tuli liikaa siinäkin kohdassa mieleen, että kuinka fanfictionia tuo leffa oli. Vähän liikaa. Ei hyvä. Huono.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Sirina Black

• Master Snape's slave
  • Psychotic and dramatic and that is that.
« Vastaus #14 : 13.07.2011 05:19:57 »
Minä itkin yllättävän vähän. Ei varmaan ihme, että ensimmäiset kyyneleet tulivat kun Severus kuoli. :'( Ja kun Fred, Remus ja ne muut makasivat siellä lattialla.

Nyaaaaaaah! Sai minut nauramaan. Ja se Mestarin nauru kun hän luuli Harryn kuolleen. Se ei jotenkin vaan sopinut Mestarin suuhun.

Yhtä kaikki, leffa oli parempi kuin ajattelin tai pelkäsin ja sunnittelin meneväni katsomaan sen uudelleen ehkä lauantaina sitten kun muu polttariporukka lähtee baariin.

Nyaaaaaah!

'Ilkityö onnistui'
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

Zacharias

• les amis de l'abc
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #15 : 13.07.2011 05:26:52 »
Btw, kiinnittikö joku huomiota siihen FANSERVICEN määrään?

Harry:"Why didn't you tell her? Bellatrix. You knew it was me."
Draco:"..."

Tuohon olisi vain voinut lisätä, BECAUSE I LOVE YOU. Ja olen varma, että niin Tom ajattelikin, kun kuvasi kyseistä kohtausta. Tai siis, ne katseet. Siinä päätettiin antaa sitä, mitä myö haluttaisiin (;

JA NEVILLE. Mä en vain voi käsittää, että miten HOT se pystyi olemaan. Mä olin koko leffan ajan vain tunteella tsiisus christ gimme Neville. Rispektit kohosi kyllä sitä kohtaan enemmän kuin ikinä, ei luoja.

Eräs hybermiinus: Missä oli Rupert Grintin kaikki repliikit ja roolit? Herra oli vain taustalla :<
the charge of the love brigade.

mayapple

« Vastaus #16 : 13.07.2011 05:41:53 »
seonohiseonohiseonohiseonohi...... SPOILEREITA TÄYNNÄ LOPPU TEKSTI!!

Mutsiis miten ne saatto tehä tän Nevillelle! Kirjassa Volde myöntää et Nev on rohkee jaja kaikkee. Nyt ne vaan pilkkas sitä!! Ja siis Nev/Luna on yks mun lemppari het-parituksista mut silti. Se ei oo canonia!

Volden ilme siä yhes kohas ja se nauru.

Mä osittain jopa tykkäsin siitä miten Harry paljastu. Siinä oli oikeesti jotain niin Harrymaisen uhkarohkeeta (paitsi se ei päässyt puolustaan McGonagallia) Se vaan toteutettiin jotenki huonosti.

Sitku Lilyllä oli lapsena eriväriset silmät ja silti tossakin leffassa Sev sano et Harrylla on Lilyn silmät

Severuksen kuolemasta uupu se pallojutska. Enkä osaa ajatella sitä itkemässä kuollessaan. Lilyn kuollessa kyllä, mutta kun itse kuolee niin ei kyllä (vaik ne kyyneleet kuinka oli niitä hemmetin muistoja!!)

Mutjoo. Ehkä kommentoin joskus kun saan ajateltua järkevästi.

Duvo

« Vastaus #17 : 13.07.2011 05:49:46 »
Vaikeaa tajuta, että nyt se on sitten ohi. Olin koko eilisen päivän niin jännityksensekaisissa tunnelmissa, etten oikeen tiennyt että miten päin ois pitäny olla. Leffasaliin päästyä olin jo niin hermona, etten pystyny muuta kun tärisemään paikallani itku kurkussa :D

Vaikka ennen elokuvaa pelkäsin hirveästi, että Yates olisi mennyt möhlimään jotenkin ja lisäilemään sekaan kaikenmaailman päähänpistojansa, sain kuitenkin huokaista helpotuksesta. Jotkut kohtaukset eivät ehkä niin hirveästi miellyttäneet (varsinkaan se jossa Volde innostui halailemaan Dracoa ;D), mutta kokonaisuudessaan elokuva oli juuri niin koskettava, surullinen ja onnellinen kuin olin odottanutkin.

Oli ihanaa vihdoinkin nähdä Ronin ja Hermionen suutelukohtaus, melkeen kymmenen vuoden odotuksen jälkeen! :D Koko yleisö ihan riehaantui siinä kohdassa, ei onneksi tarvinnut yksin hyppiä pitkin seiniä ;D Ja voi luoja sitä kyynelten määrää, kun Fred kuoli. Itkevän Georgen näkeminen oli vain jotain niin masentavaa :'( Enkä viitsi edes aloittaa Severuksesta, tai koko itkuepisodi alkaa uudestaan. Kaveritkin oli ihan hysteerisiä kun muistoja näytettiin, eikä siitä yhdestä vaivaisesta nenäliinapakkauksesta ollut loppujen lopuksi paljoakaan hyötyä ;D
Everytime I close my eyes
It's like a dark paradise
No one compares to you
I'm scared that you
won't be waiting on the other side

Zug

• Sukka
« Vastaus #18 : 13.07.2011 08:08:40 »
Se. On. Ohi. En tiiä mikä mul oli mut itkin paljon vähemmä ku luulin, mut oli toi mun joku henkkoht ennätys varmaa... Piti nukkua pitkää mut kokiksen aiheuttama hirvee vatsakipu herätti. ~__~ Mitäs join pullollisen keskellä yötä, hmmh... Ei oo lainkaan tyhjä olo, ehkä se johtuu siitä et ajattelin lähes koko ajan et 'fini on olemas, fini on olemas'. : D

SPOILERI ALKAA TÄSÄ
Ne irvetan poliisit sai mutki närkästymää. C'mon, koko huone täynnä maahisia ja sit tyyppejä jossai jästiunivormuissa. :'D

Vaikkakin elokuva oli ihan erilaine ku kirja ni yleisesti ottaen tykkäsin. Voldemortin epämääräsille karjahduksille repeilin, ja sit sen ilmeille.

Mä itkin jo alus ku ne näytti Dobbyn hautakivee, sitku ne näytti Remusta ja Tonksia mut eniten itkin ku ne näytti Severuksen. Siis sen koko sen elämän ni joo... en pystyny enää pidättelee. Sillonku se Sev oli siin kuolleen Lilyn vierel ni oikeesti... sanat ei riitä. (Alkaa itkettää jo nytki...)

Aini ja pakollinen fanityttökuolakohtaus tul siin tarvehuonejutun aikana ku Harry pelasti Dracon... aw, ne meni söpöisästi samalla luudalla. (Rupesin odottaa suudelmaa siinäki. XD)

JA LOPPUU TÄS

Oli muute aika kiva tunne olla ainoona koulupuvus ja luihuishuivis ku sali ol täynnä jotai vissii hieman kännisiä ihkuja. Ne katto kyl pari kertaa ku menin paikalle mut onneks leffan alkaes ne ei enää puinu mun pukeutumista keskenää. Lolz.

Audrina

• ametistikvartsi
  • pumped up kicks
« Vastaus #19 : 13.07.2011 10:26:26 »
Nyt se sitten loppui.

Tunnelmat on vieläkin vähän sekalaiset. En osaa vielä muodostaa vielä mitään kunnon mielipidettä koko leffasta. Tykkäsin niin kovasti, mutta toisaalta ei tuo ollut mitään verrattuna siihen kirjaan. Silmät kyynelnesteessä oli aina vähät väliä, mutta vasta kunnon itkupotkukohtaus tuli kotona, kun olin päässyt takaisin maanpinnalle. Mä tykkäsin eniten Nevillestä - en ole koskaan ollut mikään kovin suuri Neville-fani, mutta voi olla että tästä se lähtee.

Yöunet oli vähän toispuoliset; minusta tuntuu etten nukkunut ollenkaan. Leffan tapahtumat vain pyöri mielessä ja se että tämä oli sitten viimeinen Potter-leffa.

Mutta joo loistava idea tää tukiryhmä! :>
syystuulista viis,
kun tapaamme elossa:
sinä ja minä