Kirjoittaja Aihe: Uimakoulua Tylypahkassa H/D 3/3 K-11  (Luettu 9109 kertaa)

February

  • ***
  • Viestejä: 136
Re: Uimakoulua Tylypahkassa H/D Luku 3 (valmis) PG-13
« Vastaus #20 : 03.02.2008 19:46:45 »
Tää eteni tosi nopiaa,
mutta tykkäsin silti hulluna.
"Me taidetaan olla homoja" Vähä repesin. Aaaw.
Ja ihan kiva ku Ron ja Hermioneki samassa, enemmän fluffya. :)
Onko jatkoa tulossa? Vai oliko tää täsä? ó_Ò
Elämä on hyvä harrastus kun ei saa unta.

Trish

  • ***
  • Viestejä: 24
    • http://
Re: Uimakoulua Tylypahkassa H/D Luku 3 (valmis) PG-13
« Vastaus #21 : 03.02.2008 22:00:15 »
Idea kuulosti sen verran omaperäiseltä, että oli pakko lukaista tämä läpi. Joskin harvemmin luen näin lyhyitä, kun ne menevät yleensä niin nopeasti luettu ja niiden tapahtumat etenevät niin huimaa vauhtia, eikä tämä ollut poikkeus. Tosin kolmella luvulla tuota Harryn ja Dracon lähentymistä ei kyllä ainakaan kovin paljoa olisi voinut hidastaa.

Ideassa oli ytyä ja se oli hauska siitä huolimatta, että en oikein osannut mieltää Tylypahkaan uimakoulua. Sanotaan nyt, että minua häiritsi hieman tuo idea, kun uimakoulussa aivan sattumalta rohkelikot olivat luihuisten kanssa, aivan sattumalta Draco ja Harry joutuivat toistensa pareiksi ja aivan sattumalta molemmilla oli toistensa tupien väriset uimahousut. Ymmärrät varmaan, mitä ajan takaa. Se vain joskus ottaa päähän, kun on liian monta tuollaista yhteneväisyyttä, ja sitä osaa arvata mitä seuraavaksi tapahtuu. Oli tässä tosin muutama kohta, jotka tulivat ihan täysin yllättävästi, kuten esim. tuo loppu. Se oli hyvä lopetus, varsinkin kun olin niin varma, että se päättyy vain ns. ikuiseen salaamiseen. Se lopun Suuri sali -kohtaus oli vain niin herkkä. Paras kohta tässä. ^^

Sitten sanotaan noista kappalejaoista sen verran, että alussa niitä oli ihan riittävästi, joskin pötkötetty teksti hieman häiritsi, ja ne oli jaotettu ihan hyvin. Toisessa osassa sen sijaan ne puheenvuorot oli laitettu toiselle riville, mikä on paremman näköinen, kun pötkössä, mutta ne myös tekivät tekstistä jonkin verran katkonaisempaa sellaisissa kohdissa, joissa esim. yksi sana hyppäsi seuraavalle riville. Sellaisissa kohdissa lukeminen jotenkin keskeytyi niin, että en enää pystynyt eläytymään tarinaan niin hyvin ja aloin huomata kirjoitusvirheitä. En oikeastaan huomannut paljon muita kuin pilkkuvirheitä, mutta niitä oli aika paljon. Sinulla ei ole ongelmia käyttää pilkkuja oikeissa paikoissa niin kuin monilla muilla, mistä olen tyytyväinen, mutta käytit niitä kyllä väärissäkin paikoissa ja aika paljon, mikä häiritsi jonkin verran lukemista.

Kokonaisuudessaan tämä oli kuitenkin mielenkiintoinen ja kuvailuja oli juuri tarpeeksi. Vaikka Draco olikin kovin OoC, niin se ei häirinnyt minua läheskään niin paljon kuin muissa ficeissä. Vielä viimeisen sanan voisin sanoa siitä, että kirjoittaisit tuon viimeisen luvun jälkeen loppu, jotta se sitten olisi loppu. Muuten en oikein osaa ajatella niin. :'D
Kiitos mielyttävästä lukukokemuksesta.
Trish: ...
         People are stupid for wanting to be less stupid.

rndm: 'Um...If that's true..doesn't it mean that you're stupid?
Trish: 'I knew it... You're stupid.'

hogwarts

  • ***
  • Viestejä: 198
Re: Uimakoulua Tylypahkassa H/D Luku 3 (valmis) PG-13
« Vastaus #22 : 04.02.2008 17:06:41 »
April: sun kommentista onki aikaa : D mut joo, vastailen nyt kommentteihin kerran joku tän nosti tänne. jep, tää on niin vanha ja kamala että mua nolottaa mutta no joo :> kiitos kommentoinnista.
Bootstrap: voi sua, sun syy et tää nous taas tänne ja hyihyi tää on nolo. mä en tykkää. mut jaa. tää on vanha. aw : D kiitos =)
February: mä en yhtään muista mitä tässä tapahtuu :: D tää on sen verran vanha. ja oon hyvä unohtaan asioita. Joo, oon ihan varma että etenee. Mun eka fici, eikä tosiaankaan mikään hyvä. joo, tää oli tässä. Kiitos sulle =) en uskonu että tätä enää kukaan kommentois.
Trish:huh, noin pitkän kommentin oot väsäillyt, kiitos sulle siitä! joo mäkään en tykkää lyhyista, enkä oo tän jälkeen kirjottanutkaan kun jotain 20 lukusia ficejä, sä oot oikeessa siinä että niistä tulee sellasia hutasuja. joo tää tosiaan on aika.. mites mä nyt sanoisin XD ennalta arvattava? mä en tiedä mitä mä oon ajatellu tätä kirjottaessani, mutta joo. Mä oon tainnu oppia liian hyvin siihen tapaan et "tungetaanpa pilkkuja joka väliin niin ehkä osa osuu oikeeseen" XD ehkä mä joku päivä opin pilkkusäännötkin. Joo tähänhän PITI tulla vielä yks luku, mutta en mä tiedä mitä siinä tapahtu : D tää kun oli tämmönen eka fici ja ihme räpellys niin kai se inspis vaan loppu. Kiva jos tykkäsit kuitenkin =) kiitos vielä.

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Re: Uimakoulua Tylypahkassa H/D 3/3 PG-13
« Vastaus #23 : 07.02.2008 18:58:20 »
Olen katsellut tämän ficin nimeä sen verran pitkään, että piti nyt tulla vihdoin lukemaan.

Tykkäsin uimakoulu-ideasta, tätä en ole vielä nähnytkään. Harmi kyllä ideasta ei ole otettu irti läheskään kaikkea mahdollista, vaan tässä on tyydytty menemään aidan yli matalasta kohdasta. Monet mahdollisuudet on jätetty hyödyntämättä.

Minä kyllä pidän tämmöisistä lyhyemmistä ficeistä myös, enkä pelkästään pitkistä. Lyhyeenkin tilaan on mahdollista saada tunteiden muutosta mahdutettua, jos vain tietää, mitä tekee. Tällä kirjoitustyylillä teksti oli nyt vähän nopeaa, mutta sen olet varmaan huomannut itsekin.

Ihan mukavasti aika tämän parissa kului, kiitoksia.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Cyrissa

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Uimakoulua Tylypahkassa H/D 3/3 PG-13
« Vastaus #24 : 27.03.2008 15:16:42 »
"joo, ei tee. tiedätkö, me taidetaan olla homoja" ei voi olla totta :D ;D
ei voi olla näin ihana tarina!:D lisääää<3
mikä rakentava? voiko sitä syödä?
H/D<3

Luthien

  • ***
  • Viestejä: 203
Vs: Uimakoulua Tylypahkassa H/D 3/3 PG-13
« Vastaus #25 : 29.03.2008 19:42:11 »
Tykkäsin todella paljon tämän ficin ideasta, mutta sitä olisi voinut vähän kehittää. Kun periaatteessahan idea oli se uimakoulujuttu, niin olisi voinut odottaa, että siellä tapahtuu jotain tärkeää, muttamutta.... hyvä näinkin :)
Lisäksi olisi voinut olla pidempi osa, kun tuo Dracon ja Harryn suhdekin eteni niin kamalan nopeasti.
Mutta siis hyvä ficci oli ;D
Eikä parituskaan ollut huono ;) H/D <3

Luthien kiittää
« Viimeksi muokattu: 29.03.2008 19:44:08 kirjoittanut Luthien »
Wanna see how hard i can fall?

Wanted

  • ***
  • Viestejä: 34
  • Snape, Snape, Severus Snape.
    • Irc-Galleria // Rukyo
Vs: Uimakoulua Tylypahkassa H/D 3/3 PG-13
« Vastaus #26 : 29.03.2008 21:20:04 »
Aaawws, aivan ihana <3
H/D on rakkaus <3
Draco pikkuinen awsmums ja Harry.
Jotenkin sattumalta he päätyivät toistensa pareiksi : D
Fikki oli kivasti kirjoitettu, jossain kohdissa rivi vain vaihtui oudosti kesken lauseen,
esimerkki:
päätään Harryn rintaan ja itki
katkerasti, niin että myös Harryn kaapu kastui.


Tämä olisi ollut parempi:
päätään Harryn rintaan ja itki katkerasti, niin että myös Harryn kaapu kastui.

Mutta muuten kyllä pidin <3
Forever   l o v e.
Forever   d r e a m.

Conan

  • ***
  • Viestejä: 14
Vs: Uimakoulua Tylypahkassa H/D 3/3 PG-13
« Vastaus #27 : 29.03.2008 21:22:40 »
Voi, tää on musta vaan yksikertaisesti ihana! Toivon tosiaan että tästä tulee vielä ainakin yksi osa, en pistä pahakseni useampaakin.  ;)
Et voi arvatakaan kuinka ilonen olin kun tähän oli tullu uus osa. :) Ah, kirjotat ihanaa tarinaa ja vieläpä hyvin ja luin koko aika hymyssä suin tätä. Dracokin on niin sulonen tässä.  :D
I like the things that I like, but I love everything.

Fírinne

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 231
Vs: Uimakoulua Tylypahkassa H/D 3/3 K-13
« Vastaus #28 : 14.11.2012 18:50:04 »
Ficci on maailman suloisin! Vanhempien Malfoyden kuolema oli hyvä keksintö ja alku kaikelle! Luin koko ficin hymyillen ja virnistellen typerästi, joten nyt poskeni ovat typerän punaiset ja en voi enään hymyillä kunnolla... Kiitos hirveästi näin ihanasta ficistä!
You can run but you can’t hide
Time won’t help you
Cause karma has no deadline

Bring Me The Horizon - True Friends

Larppa

  • Vieras
Vs: Uimakoulua Tylypahkassa H/D 3/3 K-13
« Vastaus #29 : 12.09.2014 13:50:54 »
Wake uup.. En tässä mitään uutta voi sanoa, kuin että tykkäsin hiukan ja nopeasti tulivat kyllä tapahtumat ja ennalta arvattavaa sekä kliseetä. Mutta, kiitos!