Kirjoittaja Aihe: Twilight: Paris type de flash (S. Drama, Jessica)  (Luettu 2674 kertaa)

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Ficin nimi: Paris type de flash
Kirjoittaja(t): Lööperiikka
Oikolukija/Beta: Ei ole, mutta kirjoitus virheitä luultavasti.
Fandom: Twilight
Tyylilaji/Genre: Draama
Ikäraja: S
Paritus/Päähenkilöt: Jessica
Yhteenveto/Tiivistelmä/Summary: Millainen onkaan Jessica Stanleyn tulevaisuu?
Varoitukset: Ei mitään.
A/N: Eli minun pitää ensimmäiseksi myöntää etten tiedä mitään mallimaailmasta. *häpeää* Osallistuin Mitä meistä tuli-haaste? ja Oi Doris – eli lauluista teksteihin -haaste. Ficcistä tuli erittäin lyhyt eikä sanat oikein sovi mutta... Koittakaa kestää!  ;D Risut ja ruusut oovat tervetulleita -kuten tavallista.



”Mike! Tule nyt. Ota äidin kädestä kiinni”, komensin poikaani.
”Mutta äiti, en halua mennä tuonne”, poikani valitti ja osoitti edessä kohoavaa siniharmaata koulurakennusta.
”Mike, miksi?” kysyin ja kyykistyin poikani tasolle, mikä oli hieman hankalaa sillä minulla oli tiukka hame päällä.
”Entä jos en saa kavereita?” poikani kysyi huolestuneena.
”Kyllä saat. Olethan sinä aina saanut”, totesin ja tunsin kuinka otsani meni hiukan kurttuun.
”Entä jos en?” hän kysyi uhmakkaasti.
”Kyllä sinä saat”, totesin ja kuulin välituntikellon soivan. Mieleni tulvi muistoja juuri tuosta samaisesta äänestä. Näin kuinka yksi tyttö osoitti poikaani ja supatti kaverilleen.
”Katso nyt, hänkin vain osoitteli minua!” Mike suutahti ja osoitti tyttöä. Näin kuinka tyttö punastui.
”Mitä väliä?” olin tytön puolella. Olinhan itsekkin ollut aina samanlainen koulussa.
”Toisia ei saa osoitella”, poikani moitti.
”Osoittelithan itsekkin”, nauroin.
”Niin, mutta se on aivan eri asia! Minä osoitin häntä koska hän osoitti minua!” Mike selitti kiivaasti ja minun oli pakko nauraa. Hän oli kuin kaimansa.
”Ei ole.”
”Onhan!”
”Kulta, menehän nyt. Ettet myöhästy”, sanoin ja tuuppasin poikaani selästä hellästi eteenpäin. Yllätyksekseni poika hyppäsikin kaulaani.
 
”Mike, mikäs sinulle tuli?” kysyin hämmästyneenä.
”Äiti, en halua mennä…” Mike ’itki’. Tunnistin tekoitkun ja olin lohduttavani ja kuiskasin poikani korvaan.
”Mike, minä tunnistan tekoitkun.”
”Hyvä on! Minä menen!” Mike mutisi ja irtaantui minusta. Katsoin kuinka hän taapersi eteenpäin suuri sininen koulureppu selässään jossa ei ollut muuta kuin sininen hämähäkkimies-penaali joka oli täynnä uusia koulutarvikkeita. Katsoin häntä ja häntä katsoessaan näinkin hänet ikuisena rakkaanani jonka mukaan nimesin hänet.

En oo pitkään aikaan nähnyt sinua
Enkä haluu tehdä tästä mitään asiaa
Sinullakin on kai jo oma elämä
Ja minullakin hauskaa ollut on
Mutta muistatko vielä sitä tunnetta


Tunsin silmäkulmani kostuvan. Kun minä lähdin yhdeksän vuotta sitten Forksista ja lähdin opiskelemaan malliksi Pariisiin. Sinä olit sanonut tulevasi käymään ja aina välillä soittaa. Sinä olit halunnut jäädä Forksiin ja opiskella putkimieheksi. Ei mikään hohdokas ammatti jos minulta kysytään, mutta olit siinä varmaan erittäin hyvä. En tiedä että asutko edelleen siinä pienessä tuppukylässä vai oletko muuttanut. En tiedä onko sinulla vaimo ja lapsia. En tiennyt sinusta mitään muuta kuin että sydämeni olit vallannut. Puhelimeni soi ja rikkoi sinun muistelusi.

”Jessica! Missä sinä olet? Sinun pitäisi olla täällä! Kuvaukset alkavat viiden minuutin päästä!” assistenttini karjui minulle ja minun piti pitää kännykkääni viiden sentin päässä korvastani etten kuuroutuisi.
”Adam, olen viemässä poikaani kouluun. Olen siellä muutamassa minuutissa”, huokaisin.
”Hyvä, sillä tuo Ellen kuvaaja ei enää kauaa odota”, Adam sanoi uhkaavasti ja sulki puhelun.
”Hei hei sinullekin”, mutisin loukkaantuneena. Minä olin muutaman minuutin myöhässä ja jo sitä ruetaan haukkumaan! Okei, viisi minuutti mutta ei se noin maailman murskaavaa voinut olla.

En oo pitkään aikaan kuullut sinusta
Sä asut varmaan jossain kaukana
Muistaisitko minut vielä helpolla
Jos kävelisin vastaan kadulla
Hei kaipaatko koskaan sitä tunnetta


Katsoin itseäni peilistä. Ruskeat hiukseni oli nostettu korkealle ponihännälle ja silmiini oli laitettu raskas meikki. Minulla oli nahkatakki ja mustat pillifarkut. En näyttänyt itseltäni.
”Oletko valmis, Jess?” Adam tuli kysymään minulta. Nyökkäsin vastaukseksi ja nousin maskeeraustuolista. Kävelin ripein askelin kohti valkoista kuvaustaustaa jonne päästyäni maskeeraaja hyökkäsi jälleen kimppuuni.


Kuvaaja -jota en ollut ennen huomannut -nousi tietokoneensa takaa ja tuli kättelemään minua. Tätä ei monet kuvaajat tehneet joten ihmettelin sitä hiukan.
”Hei, olen Angela Weber”, kuvaaja sanoi ja ojensi kätensä.
”Angela?” kuiskasin. Hän oli muuttunut. Hänen silmälasinsa olivat hävinneet ja hiukset niiden myötä, jotka nyt olivat lyhyeksi kynityt
”Niin…?”
”Minä tässä, Jess!” sanoin kummaksuen. Olinko todellakin muuttunut noin paljon?
”Jessica?” Angela kysyi äimistyneenä.
”Vau, olet muuttunut!”
”Niin sinäkin”, totein ja katsahdin hänen ulkomuotoaan.
”Jep, mutta otetaanko nämä kuvat?” Angela sanoi kierrellen. Nyökkäsin ja menin takaisin paikalleni jotta valostus sun muut olisivat kohdallaan. Kun he olivat valmiina, he laittoivat tuulikoneen päälle ja minä pääsin poseeraamaan. Tekemään työtä jota rakastin.

« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 20:06:00 kirjoittanut Vanilje »

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Paris type de flash
« Vastaus #1 : 17.06.2010 20:41:29 »
Ihana, olis kivempi, jos ois ollu enemmän. Olisin mielelläni lukenut enemmänkin tästä Jessican tulevaisuudesta, kuulosti mielenkiintoiselta. Ihme ettei sen pojan nimi olluu Edward ;D Ei ois ollu sekään ihme. Tosi kiva ja just noin se vois oikeestikin mennä.

Kiitos jälleen viihdyttävästä tarinasta :D
Mike ois kyllä pitäny tunkea vielä tarinaan, vaikka tuomaan omaa Jessica nimistä tytärtään kouluun ;D

~Lauranood
 (Ainahan minä kommentoin kaikkea :D)
« Viimeksi muokattu: 17.06.2010 20:43:05 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

kjatri

  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: Paris type de flash
« Vastaus #2 : 17.06.2010 20:45:52 »
Kun luin janoan lisää, haluan tietää lisää! Haluan tietää törmääkö Mike ja Jess, haluan tietää mitä tulee tapahtumaan jatkossa. Ää, haluan ehdottomasti lisää, mutta tämä on vain ilmeisesti one-shot..

Mutta kirjoitit sujuvasti ja mielenkiintoisesti - sen takia haluan siis tietää lisää!!

Mutta kiitos tästä!

Love,

kjatri
I love you
♥MUSE 19/7/2010

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Paris type de flash
« Vastaus #3 : 17.06.2010 21:32:14 »
Yhdyn edellisiin, minäkin haluaisin kovasti lukea lisää, vaikka itseasiassa kirjoissa vihasin sekä Mikea että Jessicaa. :D Harmi että tämä oli oneshot..?  ::) Mutta ihana sellainen jokatapauksessa, kiitos!

Pikkasen sieltä virheitä löytyi, ei häiritsevästi mutta kuitenkin. :>

Lainaus
”Mike, minä tunnistan teko itkun.”
Tekoitku on yhdyssana.

Lainaus
Tunsin silmä kulmani kostuvan.
Silmäkulmakin on yhdyssana.

Lainaus
”Adam, olen viemässä poikaani kouluun. Olen siellä muutamassa minuutissa”,
Puuttuukohan replan lopusta jotain? :D

Lainaus
Kävelin ripein askelin kohti valkoista kuvaus taustaa jonne päästyäni maskeeraaja hyökkäsi jälleen kimppuuni.

Kuvaustausta on myös yhdyssana.

”Minä tässä, Jess!” sanoin kummaksuen.


^ tuonne pilkku :)

Kun he olivat valmiina, he laittoivat tuulikoneen päälle ja minä pääsin poseeraamaan.


^ tuonnekin pilkku, hih.

Mutta joo, taitavaa tekstiä ja ihanaa kuvailua muutamista pikkuvirheistä huolimatta. (Tykkään viilata pilkkua, vaikka harvemmin jaksan ilmoittaa huomaamistani virheistä.)
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Paris type de flash
« Vastaus #4 : 21.06.2010 21:24:15 »
Lauranood, ajattelin itsen ensimmäiseksi edwardia mutta ajattelin että Mikellä saisin hiukan syvyyttä Jessicaan... Kiitos kommentista!
kjatri, kaikkea mitä haluaa ei voi saada.  ;) Mutta kiitos kommentista!
Blinky, pilkun viilaus on mukavaa.  ;) Jep, kyllä oli one-shot. Suuri kiitos kommentista sekä noista kirjoitusvirheiden huomauttamisesta! <3

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Paris type de flash
« Vastaus #5 : 22.06.2010 19:36:37 »
Toi oli tosi hyvä, et pistit Miken etkä Edwardii!
Toi on ihana toi "Välitunnilla"-kappale, sopi mainiosti tähän...
Toi Lauranoodin idea siitä, et Mikella olis tytär, jonka nimi on Jessica ja se olis samas koulus kuin Mike jr. olis tosi hyvä!
Ja toi Angela juttu oli tosi hyvä!
Olis kiva, jos kirjoittaisit jatkoa...
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James