Kirjoittaja Aihe: Doctor Who: Jago & Litefoot: Asiatonta, professori Litefoot (S) Henry Gordon Jago/George Litefoot, 12+ virkettä XIII -haaste  (Luettu 1729 kertaa)

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Nimi: Asiatonta, professori Litefoot
Kirjoittaja: jossujb
Fandom: Doctor Who: Jago & Litefoot
Tyylilaji: Juonta ja järkeä on niin vähän, että sekin vähän pääsi karkuun. Fluffia ehkä, emmätiä.
Ikäraja: S
Paritus: Henry Gordon Jago/George Litefoot
Vastuunvapaus: Oikeudet kuuluvat kokonaan muille tahoille kuin minulle.
A/N: Tämähän on siis minun tekemiseni 12+ virkettä XIII -haasteeseen. Sanalistahan oli tässä nimenomaisessa järjestyksessä seuraava: epävarma, iltapäivä, sinertävä, kolahdus, kahvi, etsiytyä, ruusu, toukka, himo, sarastus, säpäle, hauta, ikävä, naarmu, kiivetä, silmä, kaiverrus, mikäli, simpukka, lakana, häive, absoluuttinen, lanka, lautturi, kierre. Käytin myös jokerivirkkeen.

Professori Litefootin näyttelijän, ihanan Trevor Baxterin, muistotilaisuus oli nyt viikonloppuna, ja minä olen ihmisenä ollut ihan hajalla. Se on kun liiaksi kiintyy näyttelijään tai sarjaan josta kasvaa päässä suurempi kuin elämä. Siksi on kirjoitusblokkiakin pukannut, ja halusinkin kirjoittaa jotain ihan helppoa ja pöljää.

Löytyy tämä myös englanniksi käännettynä, mikäli kiinnostaa: Rude, Professor Litefoot






Asiatonta, professori Litefoot



Vaikka toki professori Litefoot olikin ammatiltaan lääkäri, niin eittämättä patologina hän oli elävän potilaan tykönä astetta epävarmempi kuin tunnottoman ja tahdottoman ruumiin äärellä. Eikä asiaa auttanut sekään, että kyseinen potilas oli hänen rakas toverinsa Henry Gordon Jago, koska häneen oli aina niin vaikea suhtautua ammatillisesti, varsinkin kun hän omien puheidensa mukaan oli tällä kertaa muuttunut tässä iltapäivän tuntien aikana vallan kokonaan näkymättömäksi. Niin hän oli kuulemma ruvennut sinertämään läpi jo aamulla, mutta kadonnut kokonaan näkyvistä joskus ennen iltapäiväteetä. Kolahdus herra Jagon itsetunnolle oli valtava, sillä mikä se on se sellainen seremoniamestari, joka ei edes näy yleisölle?

”No-no, Henry, rouva Hudson on keittänyt meille kahvia. Mielesi muuttuu paremmaksi, kun syöt vähän ja rauhoitut”, sanoi Litefoot ja etsiytyi tunnustelemalla ystävänsä viereen. Erityisen tarkka huomio oli, että Jagon vaatteetkin, Maude-tädin neulomaa ruusunpujoliiviä myöten, olivat muuttuneet miehen myötä näkymättömiksi, eikä hän siis ollenkaan liikuskellut nakuna. Litefoot tunsi pienen omantunnonpistoksen sydämessään, sillä hänestä olisi ollut verrattoman hauskaa, jos Jago olisi istunut hänen kahvipöydässään yhtä ilkosen alastomana kuin joku vastakuoriutunut toukkamato.

Jago taisi arvata professorin ajatusten himolliset ja ennen kaikkea lääkärille sopimattomat sävyt, kun hän puuskutti sillä tavalla paheksuvasti.

”On siinä minulla ystävä, ahavan auringon sarastus käy siivilänä lävitseni, ja sinä se irvileukana vain virnistelet”, sanoi Jago.

”En kai minäkään ihmeille mitään voi, onhan tämä nyt kieltämättä vähän hassua”, Litefoot puolusteli, mutta varsin hampaattomasti ja leikillään.

”Urani on säpäleinä. Jääkö minusta edes maan multiin kuopan täytettä, kun ikävästä kuollut ruumiini lasketaan kylmään hautaan?” Jago kailotti ja kai paikkasi raivorouhealla äänenkäytöllä ilmeellisiä puutteita.

”Ei ikävään voi kuolla, tuskin sitten transparentismiinkaan”, tyynnytteli Litefoot ja puristeli Jagoa vähän joka puolesta mallasmahaa. Se oli ihan yhtä lihaisa kuin ennenkin, jopa naarmut Jagon käsissä tuntuivat kovilta kohollaan. Arpi, jonka historiaa Litefoot ei ollut koskaan oikein kysynyt, kiipesi rannetta pitkin hihan alle. Tuttu se oli silti, vaikkei silminnähtävä. Kaiverrus hänessä, kuten kaiverrukset meissä kaikissa; nimikirjaimina sormusten sisäsyrjässä, joita ei kuulukaan kenenkään nähdä.

Herra Jagosta ihan huokui ristiriitaisten tunteiden vuo, hän kysyi:
”Pidätkö sinä minusta vielä, mikäli jään iankaiken näkymättömiin?”

Litefoot harkitsi ensin alkuun imartelevansa häntä sanomalla vaikka, ettei hän mitenkään saattaisi päästää tuollaista helmisimpukkaa hyppysistään, mutta se ei ollut oikein hänen tyylistään.

”Voithan sinä pukeutua vaikka valkeaan lakanaan, niin johan mies näkyy taas!” virkkoi Litefoot iloisesti.

Kehtaatkin, vai että haamunhäiveeksi tässä pitäisi ruveta! Absoluuttisesti asiattomin ehdotus, jonka olen kuunaan suustasi kuullut, professori”, sanoi Jago niin suurella tunteella, että se kyllä näkyi jos mies ei.

”Tai jos pistetään lankaan tiuku ja tiuku kaulaan killumaan, niin ei pääse rouva Hudson pelästymään, vaikka kävisitkin yöaikaan ruokakaapilla”, piruili Litefoot ihan silläkin uhalla, että herra Jago muuttuisi kiusoittelusta entistäkin olemattomammaksi.

”Tuokaan ei ollut sen asiallisempi kehotus, mikä ihmeen laakean horisontin lautturi se sinä olet? Peri-ilkeää panettelua, ei sinusta kyllä apua ole sitten niin missään asioissa, ikinä”, manasi Jago, eikä professori Litefoot voinut kaikista kiusanteon kierteistä huolimatta olla suutelematta hänen tuohtunutta ja ainakin toistaiseksi hyvinkin näkymätöntä poskea.


FIN




« Viimeksi muokattu: 03.08.2017 01:39:29 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 727
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Okei. Voipi olla melkoisen mielenkiintoinen työpäivä tulossa. Naamallani on nimittäin sellainen vähämielinen virnistys, enkä usko että se siitä hetikohta katoaa.  ;D

Ihana tarina! Litefoot on kyllä törkimys, mutta ihana törkimys! Voi että minä sitten rakastan näitä kahta! <3


zilah

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
En tiedä tästä fandomista yhtään mitään, mutta selailin noita 12 virkettä -ficcejä läpi ja on pakko jättää kommentti, koska tämä vei tietämättömyydestäni huolimatta mennessään. Siis heti jo eka virke oli niin päräyttävä, että pakko oli lukea koko teksti :D. Ja tää on kyllä kautta linjan mahtavaa ilotulitusta, toukkamato, ikävään ei voi kuolla, tuskin sitten transparentismiinkaan, tarkka huomio siitä, että vaatteetkin olivat muuttuneet näkymättömiksi... Paljon kaikkea kekseliästä ja hauskaa, vaikka teksti on lyhyt! Ja tosi kaunis on tuo kohta arvesta, erityisesti siis ajatus kaverruksista, joita ei kenenkään kuulu nähdä.

Hahah, jos olisin kovempi muija ku mitä oon, pistelisin mun teologi-cv:hen titteliksi "Laakean horisontin lautturi" :'D.

Kiitos tästä, viihdyin kovasti!

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
°!
« Vastaus #3 : 07.09.2017 13:09:15 »
zilah, Litefoot on tommonen vanha kettuilija, ei sille voi mitään xD

Rowena, aw, kommentti yllättäin! Kuinka hauskaa. 12+ virkettä tosiaan yleensä, ainakin minun kohdallani, antaa tekosyyn vähän revitellä. Tekstistä kun väkipakolla tulee lyhyt, niin se minusta kestää sen, että on vähän hassuja sanavalintoja ja rakenteita.

En itsekään tiedä tarkaalleen mikä on "laakean horisontin lautturi", se vaan kuulostaa jagoismilta. Tosin sen mikän selkeydessä menettää niin ymmärrettävyydessä voittaa, sillä asiayhteydessä se on minusta hyvinkin selvä.

Kiitoksia kommenteista, en niitä tähän odottanut <3

jjb
« Viimeksi muokattu: 07.09.2017 13:12:29 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Paquette

  • ***
  • Viestejä: 359
Näköjään tässä on taas mennyt kesä kommentoimatta. ::) Mulla on myös vielä 13. kauden kuuntelu kesken, joten olen spoilerien pelossa kurkkinut sun uusia tekstejäsi vähän varoen.

Tää on kumminkin taas taattua Jago/Litefoot-suloisuutta <3! Enkä nyt viitti ruveta penäämään selityksiä transparentismiin, kait Litefoot sen aikanaan selvittää tai asia ratkeaa itsekseen, samapa tuo. ;D Toisaalta näkymätön seremoniamestari voisi sekin olla huomattava vetonaula, vaikkakaan ei ehkä Jagon turhamaisuutta tyydyttävällä tavalla.

Jännä tää 12+ virkettä -haaste, jotenkin luulis että tekstit muistuttaisivat enemmän toisiaan ja annetut sanat erottuisivat selvemmin, mutta näinhän ei selvästi ole. Tälläkin kierroksella on kirjoitettu todella erityylisiä ja -tunnelmaisia tekstejä, mitä nyt muutaman olen lukaissut. 

Kiitos vielä!

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Paguette, no ihan hyvä vaan, että olet ollut varovainen, 13. kausi, varsinkin How the Other Half Lives, on niin hillitöntä settiä, että sitä en soisikaan spoilata. Mutta siitä minä sitten eriten kesällä kirjoitinkin... jahka herra Baxterin kuolemasta toivuin. Mä en vaan kestä, että uutta Jagoa & Litefootia ei enää tuu  >:(

Turha sitä olisi kysyäkään miksi herra Jago alkoi näkyä läpi, kun en sitä itsekään tiedä. Oisko tyhmällä ollut oma vika xD No, kyllä sen professori hoivaa <3

Eiks tää haaste olekin aivan mainio! Mä olen monta kertaa osallistunut. Ensimmäiset yritykset oli todella kömpelöitä ja melkein lukemiskelvottomia, mutta sitten kun siinä pääsee jyvälle, niin äkkiä sitä huomaa, että sanalista ei ole rajoite vaan mahdollisuus. Suosittelen. Eikäö edes tarvitse hatusta heittää, minulle on monta kierrosta nyt onnistunut ihan etukäteen mietityn juonen kirjoittaminen. Sitä luulisi, että se on mahdotonta, mutta ei oikeastaan ole.

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right