Kirjoittaja Aihe: Kidesydän (James/Regulus, S, MV-haaste)  (Luettu 2221 kertaa)

Carolynne

• A proud Hufflepuff
Kidesydän (James/Regulus, S, MV-haaste)
« : 02.08.2007 21:29:46 »
Nimi: Kidesydän
Kirjoittaja: Carolynne
Paritus: James/Regulus
Genre: Angst
Ikäraja: S
PoV: James
A/N: Musiikkivideohaasteeseen kirjoitettu, linkki lopussa. Täytyi kyllä vaihtaa nainen mieheksi, kun hettiä en halunnut tästä kirjoittaa. Ja muutenkin tukeuduin ohjeessa sanaan tulkinta.
Ja kommenteistanne elän ja hengitän uudessakin finissä ^^
Osallistuu FF100-haasteeseen, aiheena puhdasveriset ja sanana 011. Punainen.

Istuin ikkunalaudalla ja söin salmiakkia, kieltäydyin kuulemasta tuloasi. Hiljaa hivuttauduit viereen, et koskenut etkä edes katsonut päin. Käännyit sen sijaan tuijottamaan ulos punertavaan auringonlaskuun. Oli jälleen ilta, jona tarvitsit minua, tarvitsit minusta huokuvaa lämpöä sulattamaan sydämesi ympärille jäätyneet kiteet. Sillä olithan vannonut, ettei sinusta koskaan tulisi samanlaista, et koskaan tulisi vain vihaamaan. Mutta päätöksesi valuivat hiekkana sormien läpi, olivat liian heikkoja veressäsi virtaavaa mustankaipuuta vastaan.

Teit kuten koko helvetin sisäsiittoinen sukunne, suutelit tänään täyteläisiä, huomenna haljenneita huulia. Jos kyse ei olisi ollut minunkin suustani, olisin ollut kateellinen synnyinlahjallesi, elämiselle ilman omaatuntoa.

”Sinä tulit”, minun oli pakko todeta, sillä hiljaisuus rakensi liian teräviä piikkilanka-aitoja välillemme, niitä ylitsepääsemättömiä. Yritys lähettää suusta sanoja oli vain tuhoon tuomittu hetki, hukkuvan epätoivoinen kurkotus pelastusrenkaaseen. Illuusion rakentamista, sitä se oli, ja kenties halua nähdä sinussa myös varjokuva veljestäsi, mahdollisuudet universumia laajentaviin keskusteluihin. Hullua, päätöntä, merkityksetöntä, sillä ethän sinä koskaan puhunut. Sinulle ainoa opetettu lähestymistapa oli kosketus, joskus hellä ja joskus tappava, ja sillä sinä manipuloit ihmisiä omaan tahtoosi. Teitkö sen tarkoituksella vai tietämättäsi, en tule varmaan koskaan tietämään.

Tiedän vain, että olisin niin kovasti halunnut olla sinulle merkityksellinen.

”Tulin”, totesit yllättävästi, mutta et irrottanut katsettasi taivaanrantaa kohti vapaana lentävistä linnuista.
”Tiedätkö mitä?”, kysyit, ja minä kohautin olkapäitäni kun en muutakaan voinut. Olisin kai voinut lähteä, mutta halusin vain suudella ja rakastaa sinua kunnes astut taas muiden ihmisten keskipisteeksi. Minä olin hävinnyt pelin suvullesi, puhtaasta verestäni huolimatta en ollut koskaan onnistunut voittamaan sinua heiltä.
”Minä haluaisin lentää kuten nuo linnut. Olla vapaa valitsemaan.”
”Mikset sitten ole? Et voi luottaa häviöön, jos et ensin hyppää ja kokeile, miten siivet kantavat.”
”Älä ole noin runollinen, tiedät, ettei se ole helppoa!”
”Itsepähän runoilun kliseilläsi aloitit. Sitä paitsi minä tiedän hemmetin hyvin, miksi sinä makasit serkkusi kanssa viime yön. Koska sinä et vain välitä tarpeeksi pysyäksesi luonani. Leijona oikein, vanhempasi erehtyivät sinua nimetessään, kimalainen sinä olet! Lennät kukasta kukkaan, sinne vain missä mesi on parasta!”

Vedin hengästyneenä henkeä, katsoin silmiisi ja kirosin, että hetken minun seurassani ollut oikea Regulus - ainakin tahdoin ajatella, että hän oli se totuus kimalluksen takana - oli kadonnut jälleen viettelevän hymyn varjoon. Minä upposin sen mustiin aukkoihin, ajatuksiin, joiden loogisuutta en koskaan tulisi ymmärtämään, mutta onnistuin silti riuhtaisemaan itseni kauemmas.

Tiesin, että huomenna olisit jonkun toisen sylissä, tanssisit serkkujesi kanssa intohimon tansseja rakkaudenahneille ja saisit kaikki lumoutumaan liikkeistäsi. Olet kauneinta, mitä olen koskaan tuntenut, ja kauneudellasi yrität lunastaa itsellesi hyväksyntää, paikkaa tässä maailmassa, joka käsityksesi mukaan on verhottu vain punaiseen ja mustaan.

Olen katsellut perheenne touhuja liian läheltä, onnistunut katkaisemaan veljesi talutusnuoran, mutta murtanut sakseni sinun ketjusi ollessa liian vahva voimilleni. Miten haluaisinkaan, että pystyisit rakastamaan minua muutenkin kuin vain niinä pieninä sekunteina hurmiomme jälkeen. On turhauttavaa avata ovia vapauteen yhä uudelleen ja uudelleen, sillä sinä olet kuin tuuli, paiskot ne kiinni aina ponnistelujeni jälkeen. Ja myöhemmin teeskentelet sokeaa mahdollisuuksille.

Kauniit hetket on poltettu sieluuni, eikä niiden haava tule koskaan paranemaan. Kun joskus tulet syliini maailman romuttamana, kun elämäntyylisi on tappanut sisältäsi kaikki mustat ajatukset, sinä tulet haluamaan kaiken sen, mitä sinulle vuosia tarjosin. Haluaisin olla auttamassa sinut tyhjyydestä takaisin hetkeen, jona elämäntarinasta pystyttäisiin pyyhkimään tummat luvut pois.

Pelkään kuitenkin, että siihen mennessä olet karkottanut minut jo etsimään rakkautta muualta, opettanut kulkemaan sieltä, missä aita ei ole liian korkea ylitettäväksi.

A/N2: Video The Killersin Change Your Mind
« Viimeksi muokattu: 14.11.2014 15:04:13 kirjoittanut Renneto »
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Melodie

• Banneri @ Crysted
Re: Kidesydän (James/Regulus, K13, MV-haaste)
« Vastaus #1 : 03.08.2007 14:21:07 »
Iih.

Pitäisi lukea enemmän.

Kirjoitat sopivan lyhyesti. Jähmetyn pitkännäköisistä tekesteistä; tuo on varmaan kamalan pitkä, ei sitä jaksa lukea (vaikka on se varmaan loistavakin). Jos kohta en sitä niin paljoa katsellut; James/Regulus.

Iih, ihana. Valtavan kauniita kielikuvia ja kaikkea joo. Tykkään. Dialogi on vähän jännä, no, en tiedä. Kliseilyä, mutta (kliseet ovat aina vähemmän kliseitä kun niiden sanotaan olevan).

Nimi on kaunis kuvailu on kaunista ficci on kaunis. Paritus on kaunis... jjoo. Mhng, tykkäsin ja kaikkea. (En keksi enää mitään muuta.)

Lainaus
-- hiljaisuus rakensi liian teräviä piikkilanka-aitoja välillemme, niitä ylitsepääsemättömiä.

Aww.

Voi Regulusta kun ei se osaa vaikka ehkä kannattaisi. Iih.

Kiitos.

Carolynne

• A proud Hufflepuff
« Vastaus #2 : 15.08.2007 17:33:31 »
Kiitos paljon kommentista, Melodie!
Minulla on sama ongelma pidempien tekstien kanssa, siksi tyydynkin yleensä one-shoteihin tai raapaleisiin. En itsekään tajua, miten päästin nuo kliseet tuonne keskusteluun, voi apua kun nolottaa, mutta onneksi olin sentään älynnyt leimata ne kliseiksi itsekin ^^ Toisaalta rakastan uudelleenmuokattuja kliseitä, mutta tässä nyt ei ollut edes siitä kyse  :roll:
Kiitos siis sinullekin kauniista sanoistasi.

Miss Caius

« Vastaus #3 : 25.09.2007 15:14:37 »
Joo öö tuota. Pidin tästä.  :D Etenkin tunelma ja kielikuvat oli tosi onnistuneita. Pari ei kylläkään oo mun suosikkeja :)  Kliseet ei häirinny, ne oli vaan vähän semmosta "valoa" tohon muuten niin suru mieliseen tekstiin, tai jotain... :D
Tack, oli hieno pätkä.
Ja ei, minusta ei taida irrota rakentavaa ravistelemallakaan.  :D

Annie Black

• VIVA ESPAÑA!
    • Salmiagin epäsyvälliset mietiskelyt
« Vastaus #4 : 29.09.2007 21:05:44 »
Tämä oli hyvä fic, pidin tästä. James/Regulus on parituksena minulle vieras, tämä taisi olla ensimmäinen fic kyseisellä parituksella.

Mielenkiintoisesti tulkittu tuota videota! Siitä tuli kyllä pisteet kotiin, tulkinta oli minun mielestäni omaperäinen ja hieno. Lisäksi teksti oli sujuvaa ja käytit mielenkiintoisia kielikuvia ja ne olivat kauniita, niin kuin Melodie aiemmin totesikin.

Nimi oli tosiaan kivasti keksitty ja se sopi ficciin mielestäni hyvin.

Dialogi oli tosiaan hieman kliseistä, mutta pelastit kyllä tilanteen hienosti noilla Jamesin sanoilla! Eikä kliseet aina pahastakaan ole. Fic oli sopivan pituinen, eikä tästä jäänyt oikein mitään kritisoitavaa. Sitten pitää vielä lainata paria omasta mielestäni parasta kohtaa. :>

Lainaus
”Sinä tulit”, minun oli pakko todeta, sillä hiljaisuus rakensi liian teräviä piikkilanka-aitoja välillemme, niitä ylitsepääsemättömiä.

On turhauttavaa avata ovia vapauteen yhä uudelleen ja uudelleen, sillä sinä olet kuin tuuli, paiskot ne kiinni aina ponnistelujeni jälkeen.

Pelkään kuitenkin, että siihen mennessä olet karkottanut minut jo etsimään rakkautta muualta, opettanut kulkemaan sieltä, missä aita ei ole liian korkea ylitettäväksi.

Siinäpä ne. Viimeinen oli erityisesti mieleeni, sillä olit kivasti käyttänyt hyväksi tuota kliseistä sanontaa ja muuttanut sen omaperäisemmäksi lausahdukseksi.

Kiitoksia tästä!
Just laughing my ass off.

Carolynne

• A proud Hufflepuff
« Vastaus #5 : 10.10.2007 19:33:19 »
Miss Caius: Rakas Caiukseni, Suiacin luoja kiittää tuhannesti! ^^ Parihan on juuri ihana  :D Olit ihana kun kommentoit, kiitos ^^

Annie Black: Kiitän! Joo, James/Regulus ei tosiaan ole mitään yleisimpiä pareja, mutta rakastan sitä suunnattomasti ja se on yksi kaikkien aikojen suosikeistani. Hyvä, että pidit tulkinnastani, olin vähän huolissani, vastaisiko se kenenkään muun käsitystä tuosta videosta. Itse näin siinä heti Mustan perheen, mutta en tällä kertaa halunnut kirjoittaa Narcissasta tai Medasta(!).
Kiva, että mainitsit suosikkikohtiasi, niitä on aina mukava tietää. Ja itsekin pidän kliseiden uudelleenmuokkauksesta, siitähän tuo viimeinen syntyi.