Kirjoittaja Aihe: Axis Powers Hetalia, Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11  (Luettu 24125 kertaa)

Spirit M

  • Söpöilijä
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Korpin kynsi on päästään terävä
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #100 : 07.06.2010 09:21:25 »
En jaksa kaikkia kommenttoida mutta tykkäsin palikkatestistä. Preussi ei halua päiväkotiin. x3 No mutta, hauska. Unkari on ihana. Ai niin, Preussin sininen. <3


~Spirit M
Vuoden  päivät etsimme sadetta ja emme sitä löydä. Kun luovutamme ja toivomme auringon paistetta, niin sade alkaa. Asiat tapahtuvat aina, jos niihin oikeasti uskoo, ehkei tänään, ehkei huomenna, ehkei viikon päästä, mutta joskus.

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #101 : 07.06.2010 10:43:38 »
55. Noaww.. Toi oli jotakin niin puuntakaa tulluta että oksat pois. NIIIIIN lutua että ihan ilettää, Go Germany^^ ei tällasta voi muut keksiä paitsi sinä tai tai vyra tai Rei tai joku^^

56. Ihan oikeesti, onko se muka noin? Vähän kiva, Ranska keksii taas kaiken. Tsot tsot UK, mitä ootkaan jättäny kertomatta? Eli oli tämäkin oikein kiva.

57. Juu, olen kamala, luulin jo että SUFinistä puhutaan... Ei sitten^^ mutta joo, aika kiva.. Tosiaan, vain sinä voit keksiä jtn tällasta;3

58. Non o, Preussi, ei sitä noin päästä päiväkotiinX3 Über lutua joo... Ihan  mahtava kyllä, mutta kumpi pääseekään ensiksi päiväkotiin, aikuisia miehiä kun ovat?^^


Noniin, joo. Minä siis tykkään näistä, ja tykkään vastaisuudessakin. Odottelen jatkoa, vaikkei mtiään kiirettä olekaan~

<3:llä
~Myrsis~, suuri fani.
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #102 : 08.06.2010 19:28:03 »
Sori vyra, nyt on taas IHAN pakko offata.

Itse veikkaan, että se on sotkeutunut puollustamaan Preussia jonkun pikkuisen jutun takia, luulen että liittyy kenties paistinpannun sabotointiin... Tai.. No... en sano^^

Offi ends.

On nämä kaikesta huolimatta AIVAN ihania<3
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #103 : 09.06.2010 13:20:24 »
Spirit M: Kiitoksia! Mukava, että käyt puumerkkisi laittamassa^^

Myrsis: Kiitoksia! 57:sta oli tarkoituskin tulla ekana mieleen Suomen ja Ruotsin häät^^

MrPanda: Kiitoksia! Sitä en tiedä, mitä Itävalta on mennyt tekemään. Ehkä jotain tuon tapaista, mitä Myrsis ehdotti.

Tällä kertaa vain yksi raapale, joka on oikeasti tuplaraapale (202 sanaa). Kirjoitin sen eilisyönä, kun olin jo menossa nukkumaan mutta yhtäkkiä oli vain pakko kirjoittaa tämä ylös etten vain unohtaisi yön aikana.

Raapale 59: Muuri
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Preussi, Unkari, Puola ja Liettua

Minä uhrauduin sinun puolestasi…

Preussi huokaisi syvään ennen kuin ehti estää itseään. Valtiot hänen ympärillään kohottivat katseensa ja valkohiuksinen mies käänsi omansa pois. Hän ei enää tahtonut nähdä, kuinka Liettua sääli häntä tai kuinka Puola tarttui ystävänsä käteen katsottuaan kurjaa entistä valtiota hetken. Hän ei halunnut nähdä kuinka Unkari painoi katseensa maahan ja pudisti päätään tai kuinka Venäjä hymyili. Hän ei tahtonut.

…Länsi, mein Bruder.

Preussi oli yksin. Hän oli aina yksin ja tuijotti hiljaa sitä muuria, joka oli pilannut kaiken. Hän sormeili rautaista ristiä kaulassaan ja yritti muistella iloisempia aikoja, mutta se ei onnistunut. Kaikki muistot olivat liian haalistuneita lohduttamaan häntä.

”Preussi?” Unkari kutsui hiljaa, mutta mies ei kääntänyt katsettaan.

”Jätä minut”, hän sanoi, mutta nainen ei lähtenyt. Hän käveli lähemmäs, aivan Preussin viereen, ja katsoi muuria.

”Sinä sanot olevasi soturi”, hän aloitti.

”Mikset sitten ole sitä?” Puola jatkoi ilmestyen Preussin toiselle puolelle. Valkohiuksinen mies pudisti hiljaa päätään.

”Mene”, kuului uusi käskevä ääni hänen takaansa. Nyt Preussi kääntyi ja kohtasi Liettuan tuiman katseen.

Miksi menisin?

”Kaada se muuri”, Unkari käski ja osoitti länteen.

Kaada… Muuri?

”Se tapahtuu tänään”, Preussia ympäröivät valtiot sanoivat lähes kuorossa ja katsoivat häntä kuin odottaisivat jotain, ”pidä kiirettä”.

Tänään…?

Sitten Preussi ymmärsi. Hän kääntyi ympäri ja juoksi.


A/N: Mein Bruder(saks.) = minun veljeni.


MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #104 : 09.06.2010 14:55:39 »
Oi. Toi pysähdytti minut ihan täysin. Piti lukea uudestaan ja uudestaan, niin hieno se oli.

Miten osaatkaan vangita tosi hyvin  sanat paperille? Olen tosi, tosi kateellinen. Mutta itse tekstistä. Tosi syvällinen, kuten Mr.Panda jo sanoikin. Meinasi oikeasti tulla tippa linssiin, jotenkin näin tilanteen sieluni silmin.

Mutta että Preussi luovuttamassa, mitä ihmettä... Sitä en vain käsittänyt^^ Mutta ei luultavasti tarviikkaan...
<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #105 : 10.06.2010 21:25:25 »
Kiitoksia MrPanda ja Myrsis! Minusta on mukava kirjoittaa hauskoja ja humoristisia juttuja, mutta joskus pitää kokeilla jotain erilaista. Olen iloinen, että onnistuin ilmeisesti välittämään sanoilla sitä mitä tahdoinkin. Kommenteista päätellen ainakin.

Muutama uusi, ja nämä ovatkin sitten taas tutumpaa linjaa. Tuntui melkein oudolta kirjoittaa nämä, kun olen nyt muutaman päivän luonnostellut synkkiä tai angstisia tekstejä (ei pelkoa, osa niistä oli koulutekstejä^^)

Raapale 60: Mennyt aika
Ikäraja: S
Henkilöt: Espanja, Englanti ja Ranska

Miekat kalahtelivat toisiaan vasten ja askeleet löivät rytmiä puiseen pintaan miesten vuoroin puolustautuessa ja vuoroin hyökätessä. Espanja syöksähti eteenpäin, mutta Englanti väisti kapean terän helposti hypähtämällä hiukan oikealle. Hän vastasi omalla miekallaan, joka kalahti vasten Espanjan puolustukseen kohotettua asetta. Kumpikin miehistä oli täydellisen keskittynyt otteluunsa ja he katsoivat toisiaan silmiin yrittäen olla koko ajan askeleen edempänä kuin toinen. Miekkojen terät kiilsivät häikäisevän auringon valossa kilpaa meren kanssa.

”Tiedättekö te kaksi, että tuo aika on jo täysin ohi”, Ranska sanoi ääneen sivusta, ”näytätte lapsellisilta noissa vaatteissa”. Espanja väisti Englannin viimeisen iskun, mutta sitten kumpikin laski aseensa ja katsoi Ranskaa ärtyneenä keskeytyksestä.

”Mitä sinä täällä teet, typerys”, Englanti tiuskaisi.

”Etsin teitä kahta”, vaalea ranskalainen vastasi, ”ja löydänkin teidät leikkimässä typeriä merirosvo-leikkejä vanhalla laivalla”. Kumpikaan kahdesta miehestä ei vastannut, mutta Espanja käänsi katseensa Englantiin ja virnisti.

”Laitetaanko hänet kävelemään lankkua pitkin?” hän kysyi hymyillen pahaenteilevästi.

”Se sopisi hyvin”, Englanti myönsi ja naurahti, ”nyt kun me kerta leikimme”.


A/N: Kyllä, Ranska pääsi uimaan.

Raapale 61: Euromaat
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Viro, Liettua ja Latvia (!)

”No niin, nyt se aika on entistä lähempänä”, Viro sanoi tyytyväisenä ja istui alas veljiensä seuraan, ”pian minun on entistä helpompaa käydä kauppaa Suomen kanssa ja kaikki helpottuu muutenkin”. Liettua hymyili hänen innostukselleen.

”Sinä siis otat euron käyttöösi?” hän kysyi ymmärtäen heti, mistä Viro niin tohkeissaan puhui. Hänhän oli kuitenkin tavoitellut juuri sitä asiaa siitä lähtien kun muu Eurooppa alkoi ottaa yhteistä valuuttaa käyttöönsä.

”Asiasta neuvotellaan vielä”, mies vastasi, ”mutta se on jo oikeastaan varmaa”.

”Onneksi olkoon”, Liettua sanoi, ”sittenhän muiden on myös helpompi vieraillakin luonasi”. Latvia, joka oli kuunnellut hiljaa veljiään, näytti kalpenevan äkisti.

”Tarkoittaako se s-sitä, e-että myös Ve-Venäjä…”, hän sanoi lähes kuiskaten. Viro ja Liettua vakavoituivat hetkessä ja he vilkaisivat toisiaan kysyvästi.

”En usko”, Liettua lopulta sanoi päätään pudistaen, ”Venäjä ei käytä euroja.”


A/N: Myöskään Liettua tai Latvia eivät kuullu euromaihin, mutta sainpahan kirjoitettua kerrankin koko veljeskolmikon samaan. Ja eka raapale, jossa Latvia esiintyy.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:43:13 kirjoittanut Beyond »

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #106 : 15.06.2010 17:07:42 »
56. Nämä kaksi sitten jaksavat... Heidän välillään vallitsee jokin todella eksoottinen suhde. Keskenään he ovat aina niskavillat pystyssä, mutta kun joku ulkopuolinen astuu kehiiin, niin silloin kyllä puolustetaan myös toista. Noh, enkä voi sanoa, että kumpaakaan olisi siunattu mitenkään suurilla älynlahjoilla. Tässä se tuli hyvin ilmi tuon tornin suhteen. Hyvä yritys Englanti, mutta se ettet merkitse sitä karttoihin tai muihin virallisiin dogumentteihin ei tarkoita, että se olisi piilossa.
Heh, tämä herätti kyllä paljon myötä häpeää Englannin puolesta. Uskon, että jos asian olisi ottanut esille kuka tahansa muu kuin Ranska, se ei olisi ollut niin suuri nöyryytys hänelle. Voi pikkuista... Hauska kuitenkin lukea taas Englannista.

57. Taisi varmaan Ruotsikin luulla, että kyseessä olivat hänen omat häänsä. Voin vain kuvitella millainen paniikki se oli hänelle. Jos Suomi kerta onnittelee häntä, niin se on melko varmasti sen merkki, että Suomi ei ole itse se häiden toinen osapuoli. Varsinkin kun Suomi vielä tuhosi alun halauksellaan kaiken radallaan kulkevan ajatustyön!
Tämä on kieltämättä hassu, mutta samalla niin über-lutunen, että paremmasta väliä. Tämä jättää taas paljon tilaa lukijan omien korvien väliin. Todella hurmaava (ja Ruotsin kannalta ilkeä) raapale! <3

58. Minä en olisi sitten varmaan päässyt edes päiväkotiin Unkarissa. Olen todella toivoton tapaus kaiken maailman palikkatestien kanssa. Minulla ei ole malttia eikä lahjoja moisten ratkaisemiseen... Doom! Voisin mennä pitämään seuraa Preussille, olisimme ainakin kerrankin samalla aaltopituudella.
Tosin uskoisin, että vaikka Itävalta ja Preussi ratkaisisivatkin pähkinänsä, heitä ei huolittaisi päiväkotiin. Jos ei nyt tartuta siihen seikkaan, että molemmat ovat itse vanhempia kuin koko päiväkotirakennus, niin siihen, että he näyttäisivät huonoa esimerkkiä muille lapsille. Plus he olisivat koko ajan toistensa kurkuissa kiinni...

59. Tämä oli hyvin abstrakti, melkein unimainen. Alku oli todella riipivä ja pidän saksankielestä välissä. Tuo katkeruus tuota muuria kohtaan, joka oli riistänyt veljekset toisiltaan on sydäntä särkevää. Preussi tuntee olonsa nyt kahta kauheammin yksinäiseksi kun ei ole edes veljeä motkottamassa hänelle.
Lopussa on kuitenkin valoa tunnelin päässä. Rakastin tuota soturin esilleottamista. Se tiivisti niin hyvin kaiken sen mitä tarvitaan päästäkseen tuosta noidan kehästä. Olen ylpeä Preussista. Hän jaksoi loppujen lopuksi olla sanojensa mukainen.
Lainaus
Hän ei enää tahtonut nähdä, kuinka Liettua sääli häntä tai kuinka Puola tarttui ystävänsä käteen katsottuaan kurjaa entistä valtiota hetken.
Tässä kohti tuli ihan olo, että Puola olisi pelännyt että Liettuan kohtalo olisi myös tulla tuollaiseksi kurjaksi entiseksi valtioksi. Todella empaattinen ja riipivä kohta...

60. Tästä taisi tulla jo ekan lukukerran jälkeen yksi minun suosikeistani.
Espanja ja Englanti ovat molemmat niin cooleja kun he kilpailevat merien herruudesta. Rakastan noita Ranskan mielestä lapsellisia vaatteita, joita he käyttivät silloin. Sulkia, hörhelöitä, solkia ja räikeitä värejä... Tässä oli ihanasti tuulahdus menneisyyttä, hauskalla tavalla. Ranska sai ihan ansionsa mukaan kun joutui lankulle. Minulta taisi päästä oikein fanityttö-kiljaisu kun luin Espanjan ehdottavan sitä virnistäen. Eihän tätä voi muuta kuin rakastaa!!!!

Top 5: 60 (ehdottomasti!), 57, 59, 58 & 56... Hassua miten hahmot ovat ihan eriluonteisia eri hahmojen seurassa. Toiset saavat heistä esiin coolin piirteet, toiset taas saavat heidät naurunalaisiksi (ja jotta en nöyryytä Englantia yhtään enenpää, en mainitse että viittaan nyt häneen, näiden raapaleiden pohjalta...)
Kiitos kaunis!
Jag tänker banka dig gul och blå!

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #107 : 29.06.2010 22:49:45 »
Mein gott, onpas ehtinyt mennä pitkä aika edellisistä raapaleista. Ette kai kuvitelleet, että minä lopettanut olisin? Taisitte vain säästyä jalkapallo!Hetalia raapaleilta...

MrPanda: Kiitoksia kommentista! Latvian jälkeen päätin, että seuraava tavoitteeni on Ukraina! Hänestäkään ei ole vielä yhtään raapaletta. (ja Latvia tekee seuraavissa jo toisen esiintymisensä^^)

Sinu: Jälleen ihanan pitkä ja suloinen kommentti! Tack så mycket~! Jotenkin arvasin, että pitäisit Espanja ja Englanti -raapaleesta. Ajattelin niin jo itsekseni kun kirjoitin sitä^^

Jaha, uusia raapaleita sitten^^ Kaksi kappaletta.

Raapale 62: Keijut
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Norja, Englanti, Tanska jne.

Oli kesä ja ilma suuressa kokoushuoneessa alkoi käydä painostavaksi, jopa avatuista ikkunoista huolimatta. Jokainen pöydän ympärillä istuvista valtioista näytti siltä, kun tahtoisi olla aivan jossain muualla kuin siinä huoneessa. Osa olikin, Italian veljekset etunenässä, ehtinyt jo torkahtaa pöytää vasten. Vain Saksalla näytti vielä riittävän intoa selittää taloussuunnitelmia.

Valtioiden lisäksi huoneessa oli myös keijuja ja muita taikaolentoja, joista osa oli tullut paikalle Norjan ja osa Englannin mukana. Toisin kuin maat, keijut tuntuivat olevan täynnä energiaa ja ne osoittivat sen kisaamalla keskenään kovaan ääneen.

”Olkaa hiljaa”, Englanti pyysi saatuaan tarpeeksi metelistä, ja samalla hetkellä Norja avasi oman suunsa.

”En pysty keskittymään, kun te kiljutte”, hän sanoi tyhjään ilmaan. Muut vilkuilivat Englantia ja Norjaa hämmästyneenä, sillä Saksa oli ollut koko ajan ainoa henkilö äänessä, mutta nämä kaksi valtiota vain tuijottivat toisiaan.

”Näetkö sinäkin ne?” Englanti kysyi ja Norja nyökkäsi.

”Totta kai”, hän sanoi. Tämän kuullessaan Norjan vieressä istuva Tanska risti kätensä päänsä taakse ja loi osanottavan katseen Englannin toisella puolella istuville Amerikalle ja Ranskalle.

”Teidänkin ystävänne näkee siis harhoja”, hän sanoi valittelevasti ja joutui saman tien väistämään Norjan lyöntiä.


Raapale 63: Taikausko
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Suomi ja Latvia

”Miksi se ei ole hyvä?” Suomi kysyi hiukan epäillen nuorelta baltilta. Latvia pudisti päätään ja ojensi Pohjoismaan tarjoaman sopimuspaperin takaisin käsi hieman täristen.

”Täs…Tässä tekstissä on pariton määrä kappaleita”, hän sanoi hiljaisella äänellä.

”Miten se vaikuttaa tähän?” Suomi kysyi ystävällisesti ja hymyili rohkaisevasti aralle valtiolle.

”Parittomat luvut ovat… Epäonnisia”, Latvia vastasi, ”sopimus on siis myös…” Suomi katsoi toista valtiota hetken hiljaa ja kohotti sitten olkiaan.

”Odotatko hetken. Tulen ihan pian takaisin”, hän pyysi ja lähti sopimuspaperi mukaan huoneesta Latvian nyökättyä. Oven ulkopuolella Suomi kaivoi mustekynän takkinsa taskusta, mietti hetken ja kirjoitti sitten nopeasti sopimukseen pienen lisäyksen. Sen tehtyään hän palasi hymyillen odottavan Latvian luokse.

”Nyt se on parillinen luku”, hän totesi ja ojensi korjaamansa paperin toisen valtion nähtäväksi, ”allekirjoituksesi, jos saisin.”


A/N: Jokin aika sitten luin yhden tutkimuksen, jossa sanottiin että Euroopan taikauskoisin kansa on latvialaiset ja vähiten taikauskoisia ovat suomalaiset^^ Riemusta kiljuen rynnistin kirjoittamaan raapaletta.

Tällä on ny jo yli 2000 "klikkausta", onhan näitä raapaleitakin jo paljon, mutta kuitenkin... Kiitoksia kaikille lukijoille^^ Tack så mycket, thank you very much, köszönöm szépen ja danke schön~~

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #108 : 30.06.2010 20:53:51 »
No voi että nämä ovat niin ihania, ettei mitään rajaa. Anteeksi, olen ollut laiska kommentoimaan, ja nyt on näppärikurssista niin kuolleet sormet, että taidan jättää väliin yksittäin kommentoinnit.

Tykkään<3 Go latvia<3 Vähän söpöjä ihan oikeesti^^

<3;llä
~Myrsis~ joka soittaa viulua 5-7 h/päivä vielä seuraavat kolme päivää Norjan keijujen seurassa.
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #109 : 15.07.2010 22:59:40 »
Kiitos Myrsis^^

Hiukan raapalettomia kausia taas... Ensitapaaminen tuntuu vievän kaiken kirjoitusaikani. Ei tosin haittaa, sitä on niin mukava kirjoittaa. Mutta asiaan nyt! Siis pari uutta raapaletta. Yksi jopa sivuaa jalkapalloa, vou.

Raapale 64: Mustekala ennustaja
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Romano (Etelä-Italia/Lovino) ja Espanja

”Romano”, Espanja pyysi anelevasti, ”sinä lupasit auttaa minua.” Etelä-Italia katsoi toista valtiota niin syyttävästi kuin vain pystyi eikä välittänyt tämän pyynnöstä.

”Enkä luvannut”, hän tiuskaisi, ”mikset sinä hyödytön… Idiota voisi vain juhlia typerää voittoasi niin kuin normaalit ihmiset tekevät?” Espanja mutristi hiukan suutaan pettyneenä ja puristi mustaa päähinettään käsissään. Romano yritti estää itseään huokaisematta turhautuneena, Espanja oli jopa pukeutunut valmiiksi suurta operaatiotansa varten. Hänellä oli kokomustat vaatteet ja hän… No, hän näytti ihan jonkin huonon elokuvan murtovarkaalta.

”Lovi?” Espanja vielä yritti käyttäen miehen lempinimeä, ”meidän on pakko pelastaa hänet! Ennen kuin Saksa tekee jotain hätiköityä.” Aha, siis siitä oli kysymys. Tällä kertaa Etelä-Italia huokaisi ääneen ennen kuin avasi suunsa.

”Ensinnäkin. Sinä olet hullu, jos kuvittelet, että minä auttaisin sinua murtautumaan mihinkään vain yhden typerän mustekalan vuoksi”, Romano veti hiukan henkeä välillä, ”ja toiseksi, se tyyppi lupasi, ettei aio syödä sitä.”

”Oletko varma?” Espanja kysyi epäillen.

”Hän lupasi sen Venezianolle!” Romano ärähti takaisin, ”totta kai olen varma! Nyt menet heti vaihtamaan vaatteesi ja palaat takaisin typeriin juhliisi.”

A/N: Se sivuaa jalkapalloa! Paul on kuules varmasti Saksan kovin jätk... Mustekala. (okei, minä olen lukenut liikaa iltalehden uutisia) Idiota (ital.) = typerys


Raapale 65: Turskasota
Ikäraja: S
Henkilöt: Englanti, Islanti, Tanska, Norja, Amerikka sekä mainintana Suomi ja Preussi.

”Hyvä Island!” Tanska kannusti lähes riemuissaan ja löi kirveensä päätä lattiaan, ”näytä sille britti-rosvolle!” Hänen vierellään Norja seurasi veljensä ja Englannin käsirysyä vain taputtaen vaimeasti. Hänestä jonkun olisi pitänyt mainita englantilaiselle, että kalastus oli Islannin herkkä kohta. Hän yksinkertaisesti räjähti, jos joku yritti rajoittaa sitä. Tietenkin Norjakin olisi voinut vihjaista asiasta, mutta hän ei ollut viitsinyt ja… Noh, nyt oli liian myöhäistä.

”Angleterre, et kai aio hävitä lapselle” Ranska totesi Englannin kannattajien joukosta, mutta britti itse oli liian kiireinen huomioidakseen häntä. Suomi seurasi tappelua hädissään tietämättä ketä pitäisi auttaa tai mitä tehdä, ja muutamat muut valtiot olivat jo valinneet suosikkinsa Preussin kerätessä vedonlyöntejä.

”Mitä täällä tapahtuu?” Amerikka kysyi hämmästyneenä saavuttuaan sekasorron keskelle, ”miksi Englanti tappelee Islannin kanssa?”

”Turskasota”, häntä lähinnä seisova Norja totesi ja väisti aavistuksen oikealle jottei olisi saanut Islannin Englannille tarkoittamaa kalaa kasvoilleen. Amerikka oli hiljaa ja näytti hetken todella eksyneeltä.

”Eivät he voi sotia keskenään”, hän lopulta sanoi epätietoisena, ”he kumpikin ovat minun liittolaisiani.”


A/N: Turskasodat olivat kolme sotaa jotka käytiin Ison-Britannian ja Islannin välillä. Ensimmäinen oli vuonna 1958 ja loput kaksi 70-luvulla. Island (tansk.) = Islanti, Angleterre (ransk.) = Englanti.

Tällaista tällä kertaa. Kommentoikaa, rakkaat, jos vielä tahdotte lisää raapaleita. Btw muuten pitäisi joskus varmaan linkittää nämä kaikki aloitusviestiin. Jos olisin ollut järkevä, olisin tehnyt sen ajat sitten, mutta... En ollut ^^'
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:43:42 kirjoittanut Beyond »

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #110 : 27.07.2010 23:22:22 »
Kiitos kommentista~ Mutta niin, minusta tuntuu, että uusia raapaleita ei ainakaan vähään aikaan ole tiedossa. Se sata olisi kyllä niin kiva luku... kolmenumeroinen... Mutta en vain ole kirjoittanut yhtäkään raapaletta aikoihin. Kerran yritin, mutta se paisui ja siitä tuli one-shot^^' Se vain oli niin joulufluffia, että ajattelin säästää sen sitten seuraavaksi jouluksi.

Eli toistaiseksi en laita uusia raapaleita. Katsotaan sitten jonkin ajan päästä, jos alkaisin taas saada ideoita.  Kiitokset teille kaikille ihanille, jotka olette kommentoineet ja lukeneet~

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #111 : 11.10.2010 21:24:44 »
Comeback \0/

Kyllä, olen kirjoittanut uusia raapaleita. Ajattelin kylläkin jättää ne julkaisematta, mutta kun niiden perään on nyt kyselty niin antaa sitten mennä^^Ja laitetaan nyt taas kaksi kerrallaan... um... onpa vaikea päättää, mitkä olisivat ekana...

Raapale 66: Nimenanto
Ikäraja: sallittu
Henkilöt: Islanti, Tanska ja Norja

”Minä olen ihmetellyt yhtä asiaa”, Islanti sanoi ja hänen lemmikkilunninsa nuokkui isäntänsä vierellä. Muut paikalla olevat Pohjoismaat käänsivät katseensa kysyvästi nuorimpaan mieheen.

”No mitä, lillebror?” Norja kysyi ja Islanti irvisti hiukan.

”Onko sinun aivan pakko kutsua minua noin?” hän mutisi vaimeasti.

”Ja”, norjalainen vastasi tyynesti ja hetken veljekset tuijottivat toisiaan. Lopulta Islanti kuitenkin huokaisi ja pudisti päätään palatakseen alkuperäiseen asiaan.

”Kumpi teistä keksi minulle nimen?” hopeahiuksinen valtio kysyi ja osoitti Norjaa ja Tanskaa lähes syyttävästi sormellaan. Norja räpäytti silmiään vain kerran ja nosti sitten mitään sanomatta oman kätensä osoittamaan tanskalaista vierellään. Tanska totesi saaneensa kummankin pohjoisen veljesvaltion ilmeettömän totisen tuijotuksen osakseen, ja hän virnisti hiukan hermostuneesti.

”Hei, se oli paras minkä keksin!” hän sanoi, ”Grønland oli jo varattu.” Islanti tuijotti miestä pitkään kohottaen toista kulmaansa kysyvästi ja epäilevästi tanskalaisen epämääräiselle vastaukselle.

”Olen pahoillani, lillebror”, Norja sanoi, kun he kumpikin kääntyivät poispäin.

”Älä suotta… stóri bróðir”, Islanti vastasi ja mulkaisi vielä kerran pahasti Tanskaa, joka yritti seurata heidän perässään. 


A/N: Tämän kohdan piti olla Ensitapaamisessa, mutta se ei mahtunut mukaan... Tein siitä siis raapaleen^^

Raapale 67: Laske kymmeneen...
Ikäraja: S
Henkilöt: Englanti ja Ranska

Un…

Ranska käveli kepein askelin käytävää pitkin. Hänen asentonsa ja ilmeensä viestivät vaan tyyneyttä eikä kukaan vastaantulijoista olisi arvannut, että oikeasti hän etsi kuumeisesti erästä tiettyä henkilöä. Suurin osa valtioista oli vain iloinen, että ranskalainen ohitti heidät nopeasti.

Deux…

Englanti laski posliinikupin takaisin lautaselle ja poimi samalla yhden pöydällä olevista papereista käsiinsä. Hän tutki sitä kulmat kevyesti kurtussa ja pyöritteli mustekynää sormissaan.

Trois…

Ranska huomasi hänet heti astuessaan huoneeseen. Hetkeksi hän seisahtui ja vain hymyili leveästi katsellessaan toista valtiota, joka näytti keskittyneen täysin papereihinsa.

Quatre…

Englanti tuhahti ja siirsi tekstin syrjään hörpätäkseen lisää teetä. Hän tunsi kuinka alkava päänsärky vaati hänen huomiotaan jossain silmien takana. Mies toivoi, että tutun teen maku saisi sen kuitenkin pysymään poissa.

Cinq…

Ranska katsoi nopeasti ympärilleen huoneessa. Kukaan ei ollut huomannut häneen saapumistaan, ei ainakaan vielä. Yhä hymyillen ranskalainen palautti katseensa kohteensa selkään ja asteli sulavasti lähemmäs.

Six…

Uusi paperi ja uusi tuhahdus. Yksikään asioista ei tuntunut nyt järkevältä eikä Englannilla ollut edes halua tehdä työtä. Hän nosti katseensa painaen leukansa kättään vasten ja tuijotti ulos ikkunasta. Päivä näytti niin kauniilta.

Sept…

Ranska oli nyt aivan miehen takana eikä tämä ollut vieläkään huomannut mitään. Ranskalaisen teki mieli jo huomauttaa jotain tämän tarkkaavuudesta, mutta hän hillitsi itsensä. Hänellä oli parempikin suunnitelma. Hän kohotti kätensä varovasti miehen pään kummallekin puolen toteuttaakseen sen.

Huit…

Englanti oli laskemassa katseensa takaisin papereihin, kun jonkun kädet painautuivat hänen silmilleen. Mies hätkähti, mutta samalla hän myös tajusi kuka hänen takanaan seisoi. Kukaan muu ei tekisi hänelle tällaista.

Neuf…

”Arvaa kuka?” tuttu ääni kuiskasi Englannin korvaan ja miehen huulet hipaisivat ohimennen hänen poskeaan. Englanti tunsi punastuvansa ja hän kätki reaktion ärtymykseen.

”Näpit irti minusta, frog”, hän ärähti, mutta vastaukseksi tuli vain kevyttä naurua.

”Angleterre…”, Ranska kuiskasi päästämättä käsiään miehen silmiltä. Sitten hän painoi nopean suukon Englannin otsalle ja astahti viimein kauemmas.

Dix…

Englanti käännähti tuijottaen hymyilevää ranskalaista murhaavasti.

You… you frog!” hän ärähti ja nousi nopeasti ylös lähes kaataen tuolin, ”I’ll kill you!

”Jos saat minut kiinni”, Ranska perääntyi nopeasti ovelle ennen kuin otti jalat alleen. Muut huoneessa olleet valtiot katsoivat vain lievää mielenkiintoa osoittaen kuinka Englanti juoksi miehen perään kiroten ja pidelleen mustekynäänsä kuin asetta.


A/N: Okei, jälkimmäinen on tripla-raapale^^ Kirjoitin sen, kun opettelin laskemaan kymmeneen ranskaksi. Siksi se siis on tuollainen.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:44:00 kirjoittanut Beyond »

Muuttolintu

  • muuttis
  • ***
  • Viestejä: 97
    • tumblr
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #112 : 18.10.2010 21:45:39 »
Yay, comeback! \o/ Ja yay, olen viimeinkin kirjoittamassa kommenttia! \o/
En nyt rupea listailemaan tässä lemppareitani, kuten yleinen tapa vaatisi (olenhan ekaa kertaa kommentoimassa tätä), vaan kerron vain mielipiteeni näistä kahdesta uusimmasta raapalesta, jos vaan sopii. (;

66: wohoo, Nordicseja taas, vaihteeksi ;D Tanskan puolustukseksi sanon, että mielestäni ''Island'' on oikein hyvä nimi, enkä yhtään tajua, miksi Norja ja Islanti kiusaavat Tanska-parkaa taas sillä Ilmeettömällä Tuijotuksella. :<

67: Okei, luultavasti en ole ihan oikea ihminen kommentoimaan tätä, sillä toisin kuin muissa kirjoituksissasi, olen tällä kertaa puolueellinen, sillä yksinkertaisesti rakastan FrUkta niin paljon. ;) Ymmärrät varmaan ongelman? No, yritän kuitenkin kommentoida kunnolla... vaikka tekisikin mieli koko ajan antaa valta sille sisäiselle fanitytölle ja vaan hihitellä ilosta... >7<
First things first: hahaaa, kukas onkaan löytänyt uuden lempi parituksen! Kai se on nyt sitten virallista, että sinäkin pidät FrUksta, ja se on hyvä se, meitä ei koskaan voi olla liikaa >: )
Sinä tosin tiedät jo, että pidin tästä raapaleesta aivan erityisesti, mutta toistampa sen uudestaan, ihan vain varmuuden vuoksi: rakastan tätä. Rakastan tätä yhtä paljon kuin raapale no. 2:sta, ja olen iloinen, että voin katsoa tämän olleen osin minun ansiotani.  :) Numerot olivat hyvä lisä tähän, niiden ansiosta jännitys vain kasvoi ja kasvoi, vaikka olisikin tiennyt, mitä siellä lopussa odottaa. Hahmot olivat hyvin itensä kaltaisia, erityisesti Ranska. Heti ensimmäisellä lauseella olin myyty: Ranska käveli kepein askelin käytävää pitkin. Oih ♥ Ja entäs sitten jatko: Hänen asentonsa ja ilmeensä viestivät vaan tyyneyttä - Oh là là ! *¬* Paitsi, en voinut sille mitään että silmäni osui tuohon vaan -sanaan. Vain olisi ollut parempi.
Mitä Englantiin taas tulee... miten tyypillistä, että hän on tekemässä töitä! ;D Ja vielä tuo päänsärky. Tuo on jotenkin niiin Iggymäistä. Hihihi. ♥
Mutta... älä nyt saa sydänkohtausta: jotain kritisoitavaakin kyllä löytyi, nimittäin englannin kieli. Anteeksi, mutta jotenkin minusta tuntuu että tämä olisi ollut parempi, jos tämä olisi ollut kokonaan suomenkielinen - till exempel, lause I’ll kill you! kuulosti jotenkin... tökeröltä. Arvostan kyllä sitä että tässä oli englantia, mutta nyt tuli lähinnä sellainen Homer kuristamassa Bartia, ''why you little!! -fiilinki. En tiedä miksi. o_O Neuvoisin käyttämään englantia silloin, kun on varmat takuut siitä, että se sopii 100% tilanteeseen, eikä kuulosta tökeröltä - esim. Englanti sanomassa jotain englantimaisen sivistynyttä sarkasmilla höystettynä olisi todella taivaallinen tilanne sille englannin käytölle.
Mutta kaiken kaikkiaan tämä oli oikein onnistunut FrUk -kirjoitus, ja se ehdottomasti piristi päivääni. ♥
Pakko vielä laittaa lemppari kohta!  :D
Lainaus
”Arvaa kuka?” tuttu ääni kuiskasi Englannin korvaan ja miehen huulet hipaisivat ohimennen hänen poskeaan. Englanti tunsi punastuvansa ja hän kätki reaktion ärtymykseen.
Nehehehehe~ >//7//<  <- tuo ''hymiö'' (vai mikä lieneekään) kertoo kaiken.
Juu, elikkä jatka vaan niiden raapaleiden kirjoittamista ! ♥

Ps. anteeksi että tässä kesti niin kauan! Tiedän, että kaipailit tätä kommenttia pitkään.  
Je suis désolée.

Pps. Ja kyllä, tiedän että keskityin naurettavan paljon tuohon FrUkin kommentoimiseen, mutta ymmärrät varmaan miksi.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011 07:59:21 kirjoittanut Muuttolintu »

b.a.t 1/3 +2 | tumblr

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #113 : 05.11.2010 19:17:38 »
Kiitoksia paljon Muuttolintu ja MrPanda!

Ei näitä nyt ihan niin reippaaseen tahtiin tule, kuin silloin joskus alussa, mutta aina silloin tällöin. Minua vähän pelottaa, että teen näistä liian "tavallisia" joten yritän nyt sitten hakea vähän eri hahmoja ja juttuja... en kyllä tiedä, miten ajattelin siinä onnistua... (ja katsotaan, katsotaan, ehkä joku kunnon suudelmakin tulisi joskus ; )

Raapale 68: Oppitunti
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Ranska, Iggy ja lapsi-Kanada (...Who?)

”Canada, toista perässäni. ’My name is…”, Englanti piteli edessään lappua, jolle sanat oli kirjoitettu, ja hän katsoi nuorta lapsivaltiota kysyvästi. Kanada istui aloillaan lattialla keskittyen opetukseen ja hänen huulensa tapailivat englanninkielisiä sanoja.

”Je m’appelle…”, Englannin takana sohvalla makaileva ranskalainen sanoi ja brittivaltio yritti parhaansa mukaan käyttäytyä kuin ei edes huomaisi tätä.

”Seuraava, ’good day’.”

”Bonjour.” Englanti huokaisi hiljaa, mutta se oli ainoa merkki hänen ärtymyksestään ranskalaista kohtaan.

”Canada, kokeillaanko yhtä toista tapaa?” britti kysyi ja hetken jälkeen lapsi nyökkäsi ujosti, ”Good… Minä näytän sinulle aina yhden lapun ja sinä luet sitten siitä, right?” Toinen ujo ja pieni nyökkäys sekä utelias katse, joka seurasi kun Englanti vetäisi nopeasti tussilla pari sanaa uusille papereille.

”Aloitetaan”, mies lopulta sanoi ja ojensi ensimmäisen paperin Kanadalle.

”France…?” lapsivaltio sanoi kysyvästi tutkittuaan hetken sanaa. Ranska kohotti päätään sohvalta katsoen kahta muuta valtiota kysyvästi.

”Aivan oikein. Seuraava”, Englanti vastasi nopeasti ennen kuin ranskalainen ehti sanoa mitään. Ranska kuitenkin hymähti hiukan tajuttuaan, että tämä oli vain Englannin uusi keino estää häntä sotkeentumasta oppituntiin.

”…Is…”, Kanada jatkoi.

”La France est…”, Ranska totesi kohottaen hiukan kulmaansa Englannin sanavalinnoille, mutta britti vain viittoili lapsivaltiota jatkamaan.

”…stupid.”

”stu… Angleterre! Mitä sinä opetat lapsiparalle”, Ranska huudahti syyttävästi, mutta ei edelleenkään saanut minkäänlaista huomiota brittimieheltä. Jos ei laskettu pientä vahingoniloista hymyä.


A/N: My name is.../Je m'appelle... =minun nimeni on, Good day/Bonjour = hyvää päivää, France is.../La France est... Ranska on... Ja tämänhän idea tuli puhtaasti siitä, että Kanada on kaksikielinen valtio ^^ (Amerikka lintsasi oppitunnilta...) Ja tämä oli sitten tuplaraapale. Ja Kanada oli lapsi ^^

Raapale 69: Siis... Aru?
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Englanti, Kiina, Viro ja Suomi

”Ei se onnistu niin, aru!” Kiina vastusti äänekkäästi ja tuijotti äkäisesti silmiään siristäen Englantia. Normaali hälinä laantui hetkeksi kokouspöydän ympärillä.

”Miksi ei?” Englanti kysyi haastavasti.

”Ei niin voi tehdä, aru!” kiinalasimies vastasi, ”minä en voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa, aru. Mahdotonta, aru!” Englanti vastasi tähän jotain hiljaisemmalla äänellä, joka ei aivan yltänyt pöydän toisessa päässä istuvien Pohjoismaiden ja Balttien korviin.

”Tino?” Viro sanoi ja kumartui aavistuksen lähemmäs vieressään istuvaa ystäväänsä. Suomi käänsi katseensa papereistaan häntä kohti.

”Mitä?” suomalainen kysyi hiukan hämmästyneenä.

”Kiinasta. Minä tiedän kyllä, että hän on meitä kaikkia vanhempi ja kokeneempi valtio”, Viro madalsi ääntään sen verran, että muut heidän ympärillään eivät kuulisi, ”mutta onko hänen ihan pakko hokea älykkyyttään joka lauseen perään?” Kaikki valtiot kääntyivät ällistyneenä katsomaan, kun yleensä rauhallinen Suomi ratkesi raikuvaan nauruun ja lysähti pöytää vasten kasvot punoittaen sekä hartiat hallitsemattomasta hihityksestä täristen.


A/N: Tämä taitaa vaatia selityksen: viroksi "aru" tarkoittaa järkeä, älyä ja alykkyyttä ^^ (lempilauseeni virosta: Ma ei saa aru = en ymmärrä, tai kirjaimellisesti: en saa järkeä. Minä sitten rakastan tuota vironkielen loogisuutta : D)


Raapale 70: Vain sadepäivinä tarvitset minua
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Englanti, Ranska (FrUk)

”Ah, leikitkö sinä vain, Angleterre?”

Englanti pysähtyi kesken askeltensa ja jäi tuijottamaan ikkunasta avautuvaa harmaata maisemaa. Päivä oli jo puolessa, mutta sää oli lupaillut sadetta jo aamusta asti. Tyyneys oli pelkkää harhaa ja harmaan raskaat pilvet vain näyttivät odottavan oikeaa hetkeään. Myös Englanti odotti sitä, sadetta, joka veisi päivän painostavan tunteen pois.
 
”Angleterre… Mon chéri?

Vaalean britti astui lähemmäs ikkunaa. Niin lähelle, että hän saattoi painaa otsansa viileää pintaa vasten ja hänen huokaisunsa piirtyi hetkeksi lasiin. Hiljaisuudessa ja yksinäisyydessä kaikki asiat tuntuivat niin erilaisilta kuin muuten.

”Sinä olet aivan kuin jostain masentavasta laulusta, mon chéri… Vain sadepäivinä tarvitset minua.”

”S… Stupid frog!”


Ensimmäinen vesipisara ilmaantui lasiin hiljaa kuin varoen ja pyytäen anteeksi olemassaoloaan. Se sai kuitenkin pian seuraa ja kohta kevyet sadenorot jo peittivät ikkunan vääristäen maiseman epäselväksi. Englanti katseli tätä hetken hiljaa ja sulki sitten silmänsä.

Kai ranskalainen tiesi, että Englannissa satoi aina?


A/N: Ja tämä on sitten saannut inspiraationsa muutamasta fanivideosta. Ja tästä kaikesta FrUk:n määrästä saa sitten aivan vapaasti syyttää/kiittää Muuttolintua, joka on aivopes... esitellyt minulle uuden lempiparituksen^^

Kommentit olisi aina oikein ihana juttu <3 (jee, tasaluku taas \o/ kolmekymmentä vaille sata...)

Muuttolintu

  • muuttis
  • ***
  • Viestejä: 97
    • tumblr
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #114 : 06.11.2010 00:13:01 »
Okei, varoitan sitten, että nyt en osaa kommentoida mitään järkevää, koska aivoni ovat vielä kytkeytyneet siihen ''pakko-keksiä-fikille-nimi'' -moodiin, mutta koska halusit kommenttia niin vietävän paljon, niin tulin vielä tämän illan aikana kirjoittamaan jotain.. toivottavasti olet nyt tyytyväinen!

68: Ihana! Pidin tästä silloin kun luin tämän ensimmäisen kerran silloin siellä kahvilassa, ja pidän tästä nytkin ;) Plussana se, että mielestäni tämän loppu on parempi kuin sen edellisen (en tiedä miksi päätit vaihtaa lopun, ehkä näit ''O.o'' -ilmeeni tai jotain, mutta hyvä vaan kun vaihdoit, koska se edellisen loppu oli vähän hämmentävä...).  Pidin ideasta ja toteutuksesta, varsinkin, kun pääsee näkemään Englantia, joka tavanomaisuudesta poiketen ei olekkaan se ''altavastaaja'', vaan joka pwnaa Francisin 0-6 !  ;D (hitsi, kohta rupeaa ihan nolottamaan etten osaa kommentoida mitään kunnollisesti suomen kielellä...) Pidin myös siitä, kuinka neutraali tämä raapale oli. Yleensä kun on kyse kirjoituksesta, jossa on sekä Englanti että Ranska, voi olla aika varma että niitä tunteidenpurkauksia lentelee puolelle jos toisellekin... tämä oli siis mukavaa vaihtelua.

69: Nerokaaaas!  ;D On se hyvä että opiskelet viroa, niin tällaisiakin raapaleita pääsee syntymään. Parasta tässä oli ehdottomasti se, ''kun yleensä rauhallinen Suomi ratkesi raikuvaan nauruun ja lysähti pöytää vasten kasvot punoittaen sekä hartiat hallitsemattomasta hihityksestä täristen.'' Tämä kohta oli niin hilpeän hulvaton, että sai minutkin hihittelemään kovaan ääneen..hihihi ♥  :D Viro on ihana.

70: Aaaaawwww~~ (= ヮ = ) tämä on niin ihana... ja kaunis. Kyllä kannatti lähettää sulle se yks video, jos tulos on tämä ;) En oikeasti tiedä mitä sanoa. Niin kaunis. Se mun ''vitsi tää on ihana!'' huuto siellä samalla kun syötiin niitä pockyjä  (tai no, siinä vaiheessa sie olit vasta ettimässä omiasi sieltä hyllyltä) kun luin tämän on oikeasti ainoa tapa ilmaista  tunteitani tähän. Joka kerta kun luen tämän, sisimpäni valtaa äärimmäinen lämpö kaikessa tässä raapaleessa olevaa kohtaan. Niin kuvailuusi olemassaoloaan anteeksipyytävään vesipisaraan, kuin itse raapaleen henkilöön, Englantiin. Outoa on myös se, että tämän lukeminen jotenkin rauhoittaa myös minua itseäni, sillä pystyn niin hyvin kuvittelemaan iseni Englannin tilalle, nojaamaan vasten kylmää ikkunaa, katsomaan kilvan tippuvia vesipisaroita..oih, tämä kaikki on niin kovin romanttista. Yhtäkkiä toivon että alkaisi sataa, jotta pääsisin terassille kuuntelemaan sateen kaunista soittoa. Merci beaucoup tämän kirjoittamisesta.

Haha, huomaan että sinun oli pakko mainita tämän FrUk -innostuksen alullepanija, kiitos vaan.. :D No mutta itse olen henkilökohtaisesti vain iloinen että onnistuin saada sinut FrUkismin kannattajaksi, ompahan ainakin joku joka ymmärtää tunteeni! >//u//<
Ja hei, tiedäthän mitä sitä sanotaan: ''enjoy the best, and FrUk the rest.'' ;)
Hetarditarinaa odotellessa.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2010 13:17:12 kirjoittanut Muuttolintu »

b.a.t 1/3 +2 | tumblr

Pour

  • sidekick
  • ***
  • Viestejä: 203
  • En rupea arvailemaan
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #115 : 07.11.2010 12:06:53 »
Ahhh tätä FrUkin määrää <3  Yhh, en ole kommentoinut pitkään aikaan, mutta olen kyllä nauttien lukenut kaikki raapaleet ^^

Englannin ja Ranskan "perhe-elämä" on ihanan toimimatonta, ja suloinen Kanada kaiken keskellä.  Arthurin piikittely on ihanaa, muttei toki niin sokerisen herttaista kuin viimeinen raapale. Se erottui tyyliltäkiin muista raapaleista, ja oli ihanan oivalta ja romanttinen.

Repesin tolle aru-jutulle. Viro on ihana ja kieli samaten. Olin juuri Tallinnassa ja hymyilin ääliön näköisenä kaikille viroa puhuville :D

Eipä ihmeempiä, valitettavsti en ehdi/jaksa kommentoida kaikkia raapaleita jotka ovat olleet kommentointieni välissä. Mutta sen voisin vielä sanoa, että on mukavaa kun kirjoitat niin laajasta valikoimasta eri maita. Se on sangen virkistävää ^^

-purr
« Viimeksi muokattu: 07.11.2010 12:14:05 kirjoittanut purr »
Muutatko kanssani smialiin?
Toujours purrrrr
Combining History and Hetalia can actually be good.

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #116 : 07.11.2010 12:32:07 »
Noniiin. Nyt minäkin sain aikaiseksi kommentoida.. Katsotaas mitä saa irti.
Nää rääpäleet ovat aivan ihania, kuten vaikka kuinka moni on siitä sanonut.. Tiedetään, mulla on jäänyt seitsemän kommentoimatta… Äääh.

64. Hihi, jalkapalloa. Jännää lukee mustekalasta, niinkun se liittyykin asiaan paljon, mutta siitä huolimatta jotenki.. En mä tiedä. Romano ja Boss Spain, aww<3
Lainaus
”Ensinnäkin. Sinä olet hullu, jos kuvittelet, että minä auttaisin sinua murtautumaan mihinkään vain yhden typerän mustekalan vuoksi”, Romano veti hiukan henkeä välillä, ”ja toiseksi, se tyyppi lupasi, ettei aio syödä sitä.”

”Oletko varma?” Espanja kysyi epäillen.

”Hän lupasi sen Venezianolle!” Romano ärähti takaisin, ”totta kai olen varma! Nyt menet heti vaihtamaan vaatteesi ja palaat takaisin typeriin juhliisi.”
Aw<3 Venezianolle luvatessa kaikki merkitsee paljon ja silleen Spain likes mustekala eiku:DD

65. Turskasota. Tälle tuli naurettua, koska ensin luulin että kyse oli historiallisesta vitsistä, mutta ei sitten. Islanti parka. Tuli mielikuva että ne höppänät siellä tappeli ja mätki toisiaan turskilla.. Islanti ja Iggy;) Cute Cute Cute. Jag gillar. Kaikin puolin loistava rääpäle.

66. Islanti, Tanska ja Norja. Söpö ”perhe”, jos näin voi sanoa. Islanti on vain niin pro hahmo, ettei mitään rajaa.. On sillä oikeus suuttua Tanskalle kun sellaisen nimen keksi..
Lainaus
”Hei, se oli paras minkä keksin!” hän sanoi, ”Grønland oli jo varattu.” Islanti tuijotti miestä pitkään kohottaen toista kulmaansa kysyvästi ja epäilevästi tanskalaisen epämääräiselle vastaukselle.
 Mutta mutta Aisu, ei tarvii huolehtii, Tanska on tanska eikä muuksi muutu. (ja sitä paitsi se on kohta täysikänen, saa vaihtaa nimensä:DD)

67. Owowowowowo Lasketaan kymmeneen. Hei toi autto hirveesti miutaki ranskanopiskelussa, mahtavaa. Miten mä enää koskaan voin laskea niitä kun tulee mieleen toi fikki? Oaw, FrUk aina ja ikuisesti.  Iggy nyt vaan oli niin Iggy ettei mitään rajaa.. Mut keitä muita valtioita huoneessa olikaan?:)

68. Oi oi, Kanada (who?) parka. Sen siitä saa kun on kaksikieliset vanhemmat eikä vain tajua mitä puhuu. Aww, pelkkää hymyä oon ollu ku luin tuon.
Lainaus
”…stupid.”
”stu… Angleterre! Mitä sinä opetat lapsiparalle”, Ranska huudahti syyttävästi, mutta ei edelleenkään saanut minkäänlaista huomiota brittimieheltä. Jos ei laskettu pientä vahingoniloista hymyä.
Fikin varmaan paras kohta, minä tykkään.. Aivan loistava:3 Ja Canada ei edelleenkään tajua mistään mitään..

//Edit. Fail. Ensin Kanada ja sitten Canada. ..Eheh..

69.
Lainaus
”Kiinasta. Minä tiedän kyllä, että hän on meitä kaikkia vanhempi ja kokeneempi valtio”, Viro madalsi ääntään sen verran, että muut heidän ympärillään eivät kuulisi, ”mutta onko hänen ihan pakko hokea älykkyyttään joka lauseen perään?” Kaikki valtiot kääntyivät ällistyneenä katsomaan, kun yleensä rauhallinen Suomi ratkesi raikuvaan nauruun ja lysähti pöytää vasten kasvot punoittaen sekä hartiat hallitsemattomasta hihityksestä täristen.
Mitä mä voin sanoa? Oaw, ihanaihanaihana… Viro on vaan niin paras tässä, ja vain Tino tajuaa vitsin. Tosi, Tosi kekseliästä:3 Viro<3

70. Vähän tää oli silleen synkällä tavalla söpö. Ranska, ranska.. Oaw, FrUkia vähän lisää:3 Me likes. Upea ja nami ja kaikkea mahdollista ihanaa ja toi loppu.. Jotenki niin paras.
Lainaus
Kai ranskalainen tiesi, että Englannissa satoi aina?
Awww….  Ihanaihanaihana.. Iggy tarvitsee Ranskaa vaikkei sitä myönnäkään ja kaikki onniin mahtavasti ettei mitään rajaa.. Joko minä sanoin että Vyra sä oot ihan apras?
Uusia rääpäleitä odotellessa..
<3:llä
~Myrsis~, josta ei lähde rakentavaa.. Pitkä turha kommentti vain: D
« Viimeksi muokattu: 09.03.2011 13:30:57 kirjoittanut MyrsyliuutE_96 »
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #117 : 28.11.2010 16:47:24 »
Oui, kommentteja~~

Muuttolintu: Merci beaucoup~ Je t’aime. (ja sinua nyt vaan on niin ihanaa kiusata FrUkilla <3)

purr: Kiitos^^ Arvaa, kuka hymyilee typerästi joka ikinen virontunti? Joo, minä ^^''

Myrsis: Aww, kiitoksia~ Uusia tulee, tulee^^ (vaikka, sinä olet kyllä lukenut extraa jo muutenkin...)

MrPanda: Kiitos! Jep, ei enää montaa sataan^^

Kiitoksia paljon jokaiselle, pelastatte minun päiväni~~

Muutama uusi raapale. Ensimmäiseksi Virosta ja Suomesta, toisena tuplaraapale Norja, Tanska ja Suomi. Ja Muuttolintu, sinä voit skipata nuo kaksi ekaa ja lukea tuon kolmannen heti ensiksi ^^ Se on vähän "hassu" triplaraapale / ficlet FrUkista. S 'il vous plaît ~~


Raapale 71: Vaimu?
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Viro ja Suomi

”Miksi Su-san ei voi vain tajuta sitä?” Suomi kysyi turhautuneena, kun hän ja Viro istuivat odottamassa, että eräät tietyt Pohjoismaat lopettaisivat toistensa äkäisen kyräilyn ja he kaikki voisivat lähteä, ”hän hermostuu niin mitättömästä… Entä sitten, jos Tanska sanoo minusta jotain? Ei se minua haittaa, miksi Su-sanin suuttua?” Viro katsoi ystäväänsä myötätunteisesti ja taputti tämän olkapäätä.

”Hän kai tahtoo vain puolustaa sinua…”, virolainen aloitti, mutta Tino ehti keskeyttää hänet.

”Miksi? Minä saan aivan hyvin hoidettua itse omat asiani”, suomalainen mutisi harmistuneena.

”Mutta sinähän olet sentään hänen vaimonsa ja…”, Viro aloitti ja tajusi virheensä heti. Ikävä kyllä myös suomalainen huomasi sen.

”En ole!” Tino ärähti ja hänen kasvoilleen nousi entistäkin harmistuneempi ilme.

”Ma ütlesin vaimu! Vaimu…”, Viro yritti nopeasti korjata virheensä, mutta suomalainen vain katsoi häntä ensin epäilevästi ja lopulta naurahti kun tilanteen hullunkurisuus vei voiton vakavuudesta.

”Vaikka väittäisitkin puhuneesi viroa koko ajan”, Tino totesi ja alkoi myös hymyillä ystävänsä hätääntyneelle ilmeelle, ”ei tuossa lauseessa ollut kuitenkaan mitään järkeä…”

A/N: Ma ütlesin vaimu = Minä sanoin henki. Vaimu tarkoittaa viroksi henkeä tai kummitusta^^ Ja mikä sitten on vaimo viroksi? se on "naine". Voih Viroa, aina ei kannata turvautua kielimuuriin...


Raapale 72: Norjan laulu
Ikäraja: K-11
Henkilöt: Norja, Tanska ja Suomi

”Norge”, Tanska sanoi ja naputti tuopillaan pöytää, ”minä kuulin sen yhden laulun…. Sen kivan.” Norja katsoi vanhempaa valtiota vaiti, mutta koska hänkin oli jo juonut, katse ei ollut niin kylmä kuin yleensä. He olivat lähteneen ulos yhdessä, tai oikeastaan Norja oli lähtenyt yksin ihan sen takia että hänkin tahtoi vapaata välillä ja tanskalaisella nyt vain oli lähes ylivoimainen taito löytää hänet aina. He olivat siis päätyneet samaan baariin.

”Minkä laulun?” Norja kysyi ja jostain syystä Tanska ratkesi nauramaan.

”Sen Finland jutun”, hän selitti hitusen samealla äänellä, ”kympistä vetoa, ettet uskalla laulaa sitä Tinolle… Norge.” Norja mietti, kuinka paljon hän oli jo juonut. Ilmeisesti reippaasti sillä Tanskan ajatus kuulosti hyvältä.

Jepp”, hän sanoi ja löi kättä päälle.

**** Muutamaa rajanylitystä myöhemmin.

”Ai, hei Norja ja Tanska. Mikä te täällä?” Suomi kysyi hitusen hämmästyneenä, kun kaksi Pohjoismaata ilmaantuivat hänen taloonsa. Vieläkin hämmästyneempi hän oli tajuttuaan, että he kumpikin olivat samassa jamassa eli siinä missä yleensä oli vain Tanska.

”Norgella on asiaa”, tanskalainen totesi iloisesti ja ennen kuin Suomi ehti sanoa sanakaan, Norja oli polvistunut hänen eteensä.

I used to to be in search for beauty. Used to be in search for grace…”, Norja lauloi hiukan sammaltavasti, ”Suomi feeling in my heart forever….!”   

Laulun jälkeen Suomi katsoi heitä kahta edelleenkin hämmästyneenä, Tanska nauroi ja Norja tuijotti häntä.

”Olet kympin auki”, norjalainen totesi ja virnisti.


A/N: ja kappale oli tietenkin Alexander Rybakin Suomi. Minä olen miettinyt jo aika kauan, että miten saisin sen tungettua mihinkään mukaan... Tässä se sitten on^^ (Norja juomassa Tanskan kanssa... Tuleeko kellekään muulle pahoja aavistuksia?)


Raapale 73: Mon chéri
Ikäraja: S
Henkilöt: Ranska ja Englanti, FrUk

”Angleterre, mon chéri!” ranskalainen ääni huudahti ja kohta mies itse ilmaantui Englannin eteen eikä hän ehtinyt edes sanoa mitään, kun tämä oli jo polvistunut alas.

”Mit… Ylös siitä!” Englanti ärähti ja tuijotti ranskalaista äkäisesti. Tosin Ranska ei välittänyt siitä. Hän vain hymyili.

”mutta Angleterre, je t’aime!” jollain kummalla taidolla ranskalainen onnistui pitämään ruusun varren huultensa välissä samalla kuin puhui, mutta Englanti ei ollut kuitenkaan vakuuttunut.

”Sinä olet juonut”, britti totesi kylmästi ja ranskalainen nyökkäsi.

”Totta kai. Ja sinunkin olisi pitänyt”, Ranska sanoi pysyen edellään polvillaan Englannin edessä. Englanti sen sijaan huokaisi ja oli iloinen siitä, ettei rakennuksessa ollut muita tällä hetkellä. Hänen maineensa olisi mennyttä, jos joku näkisi heidät ja saisi päähänsä vääriä ajatuksia.

Koska mitään ei koskaan tapahtunut.

”Frog”, Englanti mutisi ja lähti ohittamaan polvistunutta ranskalaista. Ikävä kyllä Ranska oli tälläkin kertaa eri mieltä hänen kanssaan ja hän tarttui miehen käteen.

”Mon…”, Ranska aloitti, mutta joutui hetki keskeytetyksi.

”Päästä irti”, Englanti käski, mutta samalla hänen mieleensä hiipi salattu ajatus siitä, miten oudon lämpimältä ranskalaisen sormet tuntuivat hänen ranteensa ympärille kietoutuneena. Ranska näytti aavistavan jotain toisen miehen mietteistä tai sitten hän ei vain tapojensa mukaisesti välittänyt kiellosta. Pidellen edelleenkin kiinni Englannin ranteesta hän otti vapaalla kädellään ruusun suustaan ja ojensi sen britille.

Englanti tuijotti kukkaa niin pitkään, että hän alkoi epäillä muuttuneensa samanväriseksi kuin sen tummanpunaiset terälehdet. Sitten hän yllätti itsensäkin ja otti sen vastaan.

Sehän on pelkkä kukka? Pelkkä ele…?

”Tässä on verta”, Englanti sanoi, kun ei muuta keksinyt ja se oli tottakin. Yksi pienistä, mutta terävistä piikeistä oli värjäytynyt verestä.

”Se on minun”, Ranska vastasi kuin asiassa ei olisi mitään vikaa, ”taisin saada haavan huuleeni.” Hän hymähti itselleen ja nuolaisi huuliaan. Jostain syystä Englanti huomasi jääneensä tuijottamaan häntä.

Eihän täällä ole muita? Vain minä ja… hän.

”Minä voisin… auttaa”, hän sanoi äänellä joka kuulosti hänen omissakin korvissaan oudolta. Ranska nosti katsettaan ja tiukka ote britin ranteesta alkoi muuttua sormien kevyeksi silitykseksi.

”Miten?” ranskalainen kysyi ja se kuulosti melkein kuin haasteelta.

…Minä ja hän… ei muita.

Englannin huulet koskettivat varovasti toisen miehen huulia. Jos suudeltava olisi ollut joku muu kuin ranskalainen, se olisi saattanut jäädä siihen. Mutta heti kun Englanti kumartui lähemmäs, Ranskan kädet kiertyivät hänen niskaansa painaen häntä lähemmäs. Brittimies ehti maistaa häivähdyksen viinistä, jota ranskalainen oli juonut, ja hiukan rautaista verta, mutta sitten hän ei enää edes ajatellut mitään. Tummanpunainen ruusukin unohtui lattialle.


A/N: Aaaa! Minua nolotti kirjoittaa tämä >.< (ei hajuakaan miksi... eihän tässä edes tapahdu mitään!) Vielä enemmän nolottaa julkaista, mutta koska uskon syvästi että Muuttis ei jätä minua rauhaan ennen kuin on nähnyt tämän niin tässä tämä nyt on. Saittepahan ainakin sen kunnon suudelman....

   
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:44:33 kirjoittanut Beyond »

Muuttolintu

  • muuttis
  • ***
  • Viestejä: 97
    • tumblr
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #118 : 30.11.2010 22:28:19 »
Vai on minua kiva kiusata FrUkilla... tuon olen kuullut ennenkin  ::)
Moi aussi, je t'aime~ ♥

71: aww, Viro taas niin sympaattisena ♥
Lainaus
”Vaikka väittäisitkin puhuneesi viroa koko ajan”, Tino totesi ja alkoi myös hymyillä ystävänsä hätääntyneelle ilmeelle, ”ei tuossa lauseessa ollut kuitenkaan mitään järkeä…”
hahah, repesin  ;D Suomen ja Viron yhteiset keskustelut ovat kyllä aivan parhaita.

72: Alexander Rybak~! Vaikken itse miehen lauluista niin perustakaan, niin kyllä on pakko tunnustaa, että heti nousivat jätkän pisteet silmissäni kun sain selville, että hän oli tehnyt laulun nimenomaan Suomesta :D Ehdinkin muuten jo odotella, että milloin teet tästä raapaleen... ;D
Goddamnit, nyt tuo  ”Suomi feeling in my heart forever….!” rupesi soimaan päässäni.. >.>;;

73: ......
......
.....e-en pysty kommentoimaan... tiedät jo, kuinka paljon rakastan tätä.
Voi luoja, miten paljon rakastan tätä.
Veit FrUk -kirjoittamisesi aivan uudelle tasolle.
Kunpa muutkin voisivat saada osansa siitä ilosta, jonka saan kun luen tätä.
Olen edelleenkin sanaton.

Enkä muuten yhtään ihmettele, miksi sinua nolotti kirjoittaa  ''Mon chéri'', sillä ethän yleensä kirjoita (/julkaise) mitään tällaista (; Kuten MrPandakin kuvaili ''Laske kymmeneen'' -raapaletta ''kummajaiseksi raapaleiden joukossa'', on minunkin yhdyttävä hänen mielipiteeseensä, sillä toden totta, nämä sinun taannoiset FrUk  -raapaleet ovat olleet aivan omaa luokkaansa kaiken niistä henkivän rakkauden (ah, l'amour~ ♥)  takia.
Tai ehkä minä vain kuvittelen, ehkä olen vain itse niin toivoton FrUk -romantikko että näen asiat tältä kantilta. :D
Tai sitten en.
Who knows?
Oli miten oli, olen suunnattoman iloinen siitä että kirjoitat näin ihanaa FrUkia. ♥
« Viimeksi muokattu: 30.11.2010 22:34:18 kirjoittanut Muuttolintu »

b.a.t 1/3 +2 | tumblr

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #119 : 08.12.2010 20:09:44 »
Muuttis: Kiitos~ Kukaan ei enää varmaan epäile sun syvää rakkauttas FrUkia kohtaan... ^^

MrPanda: Kiitoksia~ ^^

Ja sitten taas pari:

Raapale 74: Minä pärjään
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Viro, Suomi + pari muuta

”Estonie!” Ranska huudahti ja muutaman valtion ryhmä lähestyi virolaista hänen johdollaan. Viro jäi paikalleen odottamaan, että he saavuttaisivat hänet

”Onnittelut uudesta asemasta”, Espanja onnitteli hymyillen ja ojensi toiselle valtiolle yhden tomaatin kuin suuren palkinnon.

”Paljon onnea minultakin”, Englanti huikkasi hiukan kauempaa, ”jos tarvitset apua missään, ota vain yhteyttä.” Viro nyökkäsi kiitollisena ja hänen vihreät silmänsä siirtyivät valtiosta toiseen sitä mukaan, kun he onnittelivat häntä.

”Hieno nähdä sinutkin omillasi”, Tanska totesi virnistäen, ”pärjääthän nyt varmasti?” Viro oli hetken hiljaa, mutta sitten hän kohotti leukaansa ja hänen silmiinsä syttyi sama päättäväinen loiste, joka niissä oli palanut useita kertoja kuluneiden vuosisatojen aikana, mutta joka vasta nyt oli päässyt kunnolla näkyviin.

”Ma saan hakkama”, virolainen vastasi vahvalla äänellä. Muut nyökyttelivät ja mutisivat vielä onnitteluita hänelle, mutta Suomi, joka odotti ystäväänsä sivummalla, alkoi kuitenkin hymyillä leveästi kuullessaan Viron sanat.

”Älä nyt kuitenkaan väkivaltaiseksi ala”, hän huikkasi väkijoukon yli. Hetken virolainen ja suomalainen vain tuijottivat toisiaan, mutta sitten he kumpikin ratkesivat nauramaan täsmälleen yhtä aikaa.


A/N: Hyvin löyhä sidos historiaan (vaikka en nyt erityisemmin sitä hakenutkaan).
Ma saan hakkama = minä pärjään (hakata = aloittaa, hakkaja = yritteliäs, tarmokas jne.) Oikeesti, ekan kerran kun kuulin tuon lauseen niin ajattelin, että nyt ne virolaiset sekosivat xD seuraava ajatus olikin sitten, että tästä pitää tehdä raapale...
Okei, mä yritän lopettaa näiden kielijuttujen tekemisen^^'' Kohta kukaan ei enää ota Viron ja Suomen välisiä neuvotteluita tosissaan.


Raapale 75: Bailatino
Ikäraja: S
Henkilöt: Espanja, Preussi ja Ranska sekä Suomi

”Ei hän minusta näytä erityisen räväkältä”, Espanja totesi kahdelle ystävälleen. He olivat kolmistaan valloittaneet huoneen ainoan sohvan ja vetelehtivät nyt porukassa katsellen Suomea, joka jutteli juuri muutaman muun valtion kanssa vähän matkan päässä.

”Entä sitten”, Preussi vastasi Ranskan toiselta puolelta, ”eihän se tanssimista haittaa.” Espanja nyökytteli hiukan, mutta ei edelleenkään katsonut puheenaiheena olevaa Pohjoismaata kovin vakuuttuneena.

”Niin mutta…”, hän selitti ja heilautti toista kättään arvostelevasti, ”siihen tarvitaan kuitenkin luonnetta! Intohimoa!”

”Aha”, Preussi totesi ja tökkäsi sitten hiljaa istuvan Ranskan olkapäätä, ”hei, sano sinäkin jotain. Näyttääkö hän tanssijalta?” Ranska tuijotti vielä hetken tyhjää ilmaa ennen kuin vastasi.

”Kuvitelkaa hänet niissä vaatteissa…”, ranskalainen sanoi hiljaa ja sitten kaikki kolme alkoivat tuijottaa Suomea aivan uudella tavalla.

”Um… onko teillä jotain asiaa?” Suomi lopulta kysyi huomattuaan kolmikon, ”mistä te puhuitte?” He katsoivat häntä vielä hetken outo ilme kasvoilla, mutta sitten Espanja avasi suunsa.

”Bailatinosta”, hän vastasi vakavasti.

”Ja vähistä vaatteista”, Preussi jatkoi aivan yhtä oudon vakavasti.

”Emme me niistä puhuneet”, Ranska korjasi, ”me ajattelimme niitä.” Tässä vaiheessa Suomi päätti, että hänen olisi parempi siirtyä jonnekin hieman kauemmas kolmikon valtaamasta sohvasta.


A/N: Ööh... mun sisko vaan heitti vitsinä "bailatinon" käännettynä "bailaa Tino" Siitä se idea sitten lähti...
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:44:54 kirjoittanut Beyond »