Kirjoittaja Aihe: Yleinen kirjakeskustelu jo kirjan lukeneille (Kuoleman Varjelukset)  (Luettu 70929 kertaa)

Anna-Liisa

• Vieras
En ole itse vielä kirjaa kokonaan lukenut, mutta ajattelin tämän nyt aloittaa (ja niin, ihmiset voi toki alotella itsenäisesti noita Kappalekohtaisia keskustelu topicceja).

//Erilliset kappaletopicit yhdistetty tämän kanssa.
Lallu
« Viimeksi muokattu: 09.08.2010 15:02:18 kirjoittanut sprig »

kerberos

Kappaleet 4-6
« Vastaus #1 : 21.07.2007 18:02:17 »
Keskustelua siis näistä kappaleista.
Örmf, pitääkö tähänkin topiciin laittaa spoilerivaroitukset? Laitan nyt varmuuden vuoksi.

SPOILER AHEAD!!
*
*
*
*
*
Hedwig! Villisilmä! EI! *sobsob*
Joo. Itkin ihan oikeesti kun ihmisiä alkoi saapumaan kotikoloon, ja pelkäsin koko ajan että Weasleyille oli sattunut jotain. Voi Georgea! Ja siinä se vaan vitsaili Fredin kanssa.. Onneksi se on kunnossa. Nyt lopetan, kun teksti on vielä ehkä luettavaa.

*
*
*
*
*
SPOILER ENDS!!
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut kerberos »
Mutta ilmassa on toinenkin tuoksu, kaukaisten nuotiotulten tuoksu, johon on sekoittunut häivähdys kanelia - siinä tuoksuu seikkailu!

LD-

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : 21.07.2007 18:28:36 »
Siis joo tää Sherlock lukee huolimattomasti "WTF HEDWIG KUOLONSYÖJÄ, EXCUSE ME?!" nojoo luinpahan sit uusiksi 8'DDDd RIP Hedwig.

Myönnän et siinä vaiheessa ko tyypit alko yksitellen (paritellen) ilmaantua sinne nii mä olin aivan et "eiwasleyitaeieieieiweasleyita!"ja tyyliin paniikissa. Voi Georgea. Korva menö.. stn x___x; ne oli poikien kans lutusia. Oikeasti. Weasleyn kaksoset yhyy. Awwn.
Mä ajattelin et joo ei ne voi selvitä kaikki hengissä ja pelkäsin ihan hulluna et Billille käy jotain. Ajattelin suoraan jonku Fleurin tai Dungin kuolleeks.. mut ei. Moody. Ei vittu mulla loksahti suu auki. Sit sellane "eeeei". Ei se vaa voi kuolla X_X;;

Lentävä Voldemort... se kohta eteni tosi vauhilla muutenki ja meni sillei puolet ohi (Kuolari!Hedwig) et lopulta luin sen uusiksi. Parhaimmat naurut kirvoitti:

'Accio, Hagrid!'

Pyhä reps.

LD
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut LD- »
[size=75]will you shut up your mouth if i'll cut your tongue ?[/size]

Zsanya

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : 21.07.2007 18:31:25 »
Voi crapologue minkä teit :S miks Rowlingin on pitäny ottaa vaikutetteita justii paskoista ficeistä.

Noh, kai tämäkin canon kammetaan vielä voitoksi. Paitsi että kelmejä ei kyllä pelasta enää mikään. Sen yhden vitun vajaan kivikohtauksenko takia Remuskin piti tappaa? Mihin jäi se "järkevä selitys" Siriuksen kuolemalle? HÄH?

Kukahan kirjoittais kostoksi sen Harry/aave!James/aave!Sirius/aave!Remus änseen.

Mutta Anna Percyhän pärjäs hienosti :P
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Zsanya »
Olen jäänyt eläkkeelle. Eläkepäivien puuhistani samoin kuin jostakin PALJON jännittävämmästä voi lukea (englanniksi) osoitteesta http://khironsfriends.blogspot.com/

kerberos

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : 21.07.2007 18:37:49 »
Lainaus käyttäjältä: "LD-"
Siis joo tää Sherlock lukee huolimattomasti "WTF HEDWIG KUOLONSYÖJÄ, EXCUSE ME?!" nojoo luinpahan sit uusiksi 8'DDDd RIP Hedwig.

Päivän naurut! ^^''

Mie jäin vaa ihmettelemää että miten se Voldu pysty lentämää? Menikö miulta jotain ohi, kun ilman sanakirjaa tätä kahlaan? Ei kyllä olisi ensimmäinen kerta..

Ja tosiaan twins->aaws<3
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut kerberos »
Mutta ilmassa on toinenkin tuoksu, kaukaisten nuotiotulten tuoksu, johon on sekoittunut häivähdys kanelia - siinä tuoksuu seikkailu!

wiidii

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : 21.07.2007 18:40:38 »

Tiiätkö luin juuri ihan saman ja tuijotin ko. aukeamaan varmaan 30 sekuntia ennen kuin tajusin lukea sen uudelleen :'D

Mutta siis... Vauhkomieli, kuollut? En vieläkään usko että justiinsa se kuoli, olin niin varma että kuka tahansa muu mutta ei todellakaan Vauhkomieli. :<
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut wiidii »
nykyisin kaikki on toisin

Ashtray

• Lady Stardust
  • i will battle for the sun
    • LJ
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : 21.07.2007 18:50:49 »
Kuolonsyöjä-Hedwog. 8''''''D

Mie panikoin ihan hirveästi, että Bill menee kuolemaan, kun sitä ei alkanut näkyä, mutta ei sentään. Nawwww, my Bill. <3 Ja kiljahtelin "awwww!", kun luin, että Charlie on Billin bestman. Heh, fiksua kiinnittää tuollaisiin pieniin yksityiskohtiin huomiota, mutta sitähän mie teen aina! Ja tuo on niin kiva pikku yksityiskohta, että siitä on vielä pakko kirjoittaa Bill/Chralieta. :P

Humm, jotenkin outoa, että Vauhkomieli kuoli. Jotenkin... yksinkertaisesti outoa! Ja Hedwig. :'< Harry olisi saanut angstata sitä vähän enemmän (vaikka angst!Harry onkin ihan sietämätön tapaus 8D), Hedwig oli kuitenkin Hedwig. Niin, ja sitten Georgen korva. Öö. Joo. Mutta ne oli ehdottoman aww Fredin kanssa, kun ne vain naureskeli siellä. n_____n
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Ashtray »
I'll pretend that my heart and my head are well.

LD-

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #7 : 21.07.2007 19:02:50 »
Lainaus
Ja kiljahtelin "awwww!", kun luin, että Charlie on Billin bestman.
Oikeesti just sama! Olin ihan "AWWWW" ja sit kehittelin kaikkia kivoja.. asioita. *wwwww*
Fred ja George oli oikeasti niin ah...

Lainaus
Hedwig oli kuitenkin Hedwig

8DDDDDDDDDDDDDD KUOLARI!!! 8DDD whahahahahhaahahah. Joo okei.

Hmmmmmp :3 mun piti sanoa jotain mut unohin kaiken ku aloin hihittää niin pahasti tässä yhdessä toisessa kappaleessa johon etenin 8D

LD

// Jossaki vaiheessa ko luin jotaki näistä kappaleista niin repesin totaalisesti (ei ollu ees toi Hedwigu-kohta.. ehk se oli se accio hagrid?) niin siskon poikakaveri tuli kokeilee multa kuumetta 8DDDD ei vittu. Oon saanu tosta yllättävän hyvät naurut kaiken panikoimisen lisäksi.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut LD- »
[size=75]will you shut up your mouth if i'll cut your tongue ?[/size]

LilaStarr

• http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #8 : 21.07.2007 19:46:48 »
Mä oon äärettömän tyytymätön siihen et Villisilmä kuoli! Tykkäsin siitä hahmosta ihan älyttömästi.

Mitä mieltä te muuten ootte Lupin/Tonks-parituksesta? Mun mielestä toimii loistavasti, ihanat ihanat ihanat!

Repesin muuten Georgelle siinä kun se oli menettänyt korvansa: "You'll be able to tell us apart, mum, anyway", vai miten se meni.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut LilaStarr »

Ashtray

• Lady Stardust
  • i will battle for the sun
    • LJ
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #9 : 21.07.2007 19:52:42 »
Lainaus käyttäjältä: "LilaStarr"
Mitä mieltä te muuten ootte Lupin/Tonks-parituksesta? Mun mielestä toimii loistavasti, ihanat ihanat ihanat!

Ei. Ei Remus/Tonksia, ei ei ei ei ei. Mie olen vain ihan liian vannoutunut Sirius/Remukselle, mie en voi sietää Remusta Tonksin kanssa! Ne ei vain käy toisilleen. Ei.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Ashtray »
I'll pretend that my heart and my head are well.

MissBlack

• http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #10 : 21.07.2007 20:04:01 »

Joo sama : D Hedwig on pettänyt meidät ja kääntynyt Kuolariksi :"DDD
Itse olen juuri juuttunut lukuun seitsemän, kun väsyttää niin pirusti, että melkein kaikki naurattaa : D Piti vähän pitää taukoa tuosta lukemisesta, niin tulin sitten koneelle. -.-' Minullakin on yllätysyllätys ELÄMÄ :D
Mutta siis Fred ja George on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin sulosii ;> Varsinkii ku ne vaa vitsaili siit Georgen korvast.
Mieki olin ihan paniikis, siin kohas ku niit alko pareittain tulee sinne Kotikoloo, eikä kaikkii kuulunu :S Pidätin vissii henkee ku luin sit kohtaust. :D Mut taijan mennä jatkaa lukemist. :>
~MissBlack
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut MissBlack »
Harry<3Draco

dasvidanja

• Severusholisti
  • До свидания
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #11 : 21.07.2007 20:27:56 »
Mulla tuli muuten ekana tosta Georgen korvan menettämisestä mieleen, että no nyt kaikki ainakin tunnistaa ne toisistaan....  :D

Aloin tossa pelkäämään että onko Harry tässä samanlainen kuin vitos kirjassa, kun se huusi siinä ja kukaan ei ymmärtänyt sitä ja angst angst.... Koska kävin vasta eilen katsomassa leffan ja muistin miksi en kirjasta niin kauheesti pitänyt. Se johtu juur siitä kun Harry oli niin raivostuttava...  Mutta toivottavasti se nyt unohtaa sen angstaamisen....  :D  Antaa vaan niiden Hermionen ja Ronin tulla mukaansa eikä valita!

Mun mielestä oli aivan älyttömän ihanaa että kirjassa oli Andromedaa ja Tediä. En ollut ikinä kuvitellut Andromedaa Bellan näköseksi... Hmm... Vaikka eihän ne kai lopulta sit niin samannäkösiä ollut, mutta kumminkin samaa näköä ainakin Harryn mielestä...  Mun selitys on kauheen sekavaa kun vaan kirjottelen mitä kaikkee nyt äkkiseltään tulee mieleen..

Hyvältä on vaikuttanut tähän menessä kun on jo ollut pahiksiakin eikä oo mennyt niin kuin normaalisti pottereissa että ekat 50 sivua ollaan Likusteriteillä tai Kotikolossa ja sitten mennään kouluun... Nyt on jo tapahtunutkin!  :D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut dasvidanja »

Poser

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #12 : 21.07.2007 20:31:22 »
Nyt se loppui. Potter loppui.
Mä tässä vielä yritän kerätä itseäni kasaan...

En saa sanottua mitään järkevää. Muutakuin lopulle, että Aww.
Mä tiedän jo mitkä mun tulevien kersojen nimiksi tulee kans. :D vitsi.

Ei kyllä nyt irtoa mitään järkevää... Viitsi mitään kauheasti edes spekuloida, muutakun että menivät sitten nuokin kaikki kuolemaan... Kelmit meni sen sileen tien... Ihan turhaa. Odottelin kans selityksiä Sirren kuolemalle, mutta ei?

Tein pitkän listan ennen lukemista, että mitä tulee tapahtumaan. Yllätyin, että ainoastaan kahden tyypin kuolemaa en osannut ennustaa. Kaikki muu oli ennalta arvattavaa... Tiesin jopa Harryn lasten nimet (paitsi tytön, sitä en odottanu) ja oon ylpeä itsestäni... Huh...

Mut se tosiaan loppui... *syvä huokaus*
Taidan alottaa alusta lukemisen :)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Poser »
It's only love and that is all,
Why should I feel the way I do?
It's only love, and that is all,
But it's so hard loving you.

Lehmuskilpi

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #13 : 21.07.2007 21:57:48 »
Uuh, inhosivatko muutkin epilogia yhtä syvästi kuin minä? Yök, yök, yök. Miksi ihmeessä parittaa juuri ne tyypit keskenään? Siis ihan ketkä tahansa muut, mutta ei noin. Ja ne lasten nimet - niin kliseistä kuin olla vain voi. Albus Severus? Jumalauta...
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Lehmuskilpi »
And some of them want to be abused.

Wiwiene

• toveri Mäyrä
  • Toppaa sul on ainakin!
    • Salainen pöllöily - piirrosblogi
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #14 : 21.07.2007 22:09:56 »
Mää kans repeilin sille Albus Severukselle. : DDDDD
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Wiwiene »
Maybe you're gonna be the one that saves me.
ficit | taide | LJ

Charla

• Neville-addikti
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #15 : 21.07.2007 22:38:52 »
Repesin muuten Georgelle siinä kun se oli menettänyt korvansa: "You'll be able to tell us apart, mum, anyway", vai miten se meni.

Se muuten on kieltamatta varmastikin melko katevaa! Minakin ajattelin tata heti ensimmaisena. Vahan harmittaa, kun ne pystyy nykyaan erottamaankin - vaikka kyllahan ne ennenkin pystyttiin useimmiten erottamaan. Mullakin on aina ollut sellainen mielikuva, etta Fredin tunnistaa siita, etta se on se velmumpi.

RIP Hedwig =< Etta kun harmittaa, kun se kuoli.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut innocence »

Memlei

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #16 : 21.07.2007 22:39:24 »
Tämä on aika... shokeeraavaa. Juuri tätä itse asiassa odotinkin, kunnon verilöylyä. Musta on käsittämättömän hienoa, ettei Row ole tuosta "lapsille sopimattomaa tekstiä" -jupakasta hätkähtänyt, vaan pitää jämäkän linjansa ja tekee sen, mitä pitää tehdä - päättää kirjasarjan pala palalta ja tappaa juuri ne henkilöt, jotka on tapettava. Olen melkoisen vaikuttunut jo tässä vaiheessa teosta.

Haha, oli hassu, kun olin juuri itse ajatellut samaa asiaa ja sitten George meni ja sanoi sen ääneen. :> Ja se, miten George vain jaksoi vinoilla omasta tilanteestaan, vaikka juuri oli korva lähtenyt irti - se jotenkin kertoo siitä ihmisestä kaiken tarpeellisen, hienoa.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Memlei »

Unohtumaton

• Uno
  • Valvoja
  • it's not on you.
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #17 : 21.07.2007 22:53:52 »
Ensimmäinen kirja, jonka aikana itkin, nauroin, hämmästelin ja kirosin. Ja joskus näitä kaikkia ihan sekaisinkin. Miten ihmeessä Rowling on saanut tehtyä noista hahmoista noin rakkaita?

Myönnän, että järkytyin aika pahasti, kun heti alussa rupeaa ihmisiltä ruumiinosat lentelemään (ja ihmisetkin). Ensimmäisen kerran parahdin oikein kovaan ääneen, kun huomasin taas nämä Harry/Ginny hommelit. Ei, ei, ei näin. Enkä voi kyllä kuvittellakaan Harrya isänä. Enkä sen puoleen Dracoakaan. Oli muuten ihana huomata Dracon olevan sellainen tyyppi, jota ficeissäkin usein näkee  ;)

Mutta joo, kirja oli siis lukukokemuksena mahtava. Murruin kyllä aivan täysin niiden Severuksen muistojen kohdalla. Niin hemmetinmoinen suunnitelma. Kertominen siitä, kuinka Harryn pitäisi kuolla, oli jotain aivan odottamatonta. Olin jo tuuduttaunut siihen tunteeseen, että se menisi ja selviäisi (no niinhän siinä loppujen lopuksi kävikin). Mutta siinä vaiheessa kun Voldemort todellakin teki sen... Se tunnelma oli niin aito. Ensimmäinen kirja jonka aikana todellakin itkin kunnolla. Ron ja Hermione olivat jo selviä tapauksia alkumetreistä lähtien.

Olihan siellä ihan hauskojakin juttuja. Kun McGarmiwa puhui Kalkaroksesta ja ikkunasta, mielessäni muodostui jo ihan selvä kuva ikkunasta, jossa oli Kalkaroksen muotoinen aukko  ;D
Ja koska H/D:tä kuitenkin lueskelen ahkeraan, kirja tuntui jotenkin olevan heille hyvä asia. Ehkäpä epilogin onnellinen perhe-elämä ei olekaan niin onnellista. Harrylla on kuitenkin salasuhde Dracon kanssa. Tai näin ainakin minä haluan ajatella.

Nyt kun tuota kirjoitteli, rupesi aivoihin tosiaan uppoamaan eräs tietty asia. Se on loppu.

// Jäi muuten häiritsemään, kun epilogissa ei mainuttu mitään muiden elämästä. Harry, Ginny, Draco, Ron ja Hermione. Mutta missä olivat ne kaikki muut? Ja huomasin äsken, että en pysty kuvailemaan tuota kirjaa oikein kenellekään. Kehotan kaikkia kysyjiä vain lukemaan kirjan yksin omissa oloissaan. Näin minä ainakin olin täysillä mukana tapahtumissa koko ajan.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2007 22:59:36 kirjoittanut Unohtumaton »
It is the small everyday deeds of ordinary folk that keep the darkness at bay.

Lhunmeril

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #18 : 21.07.2007 22:58:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Zsanya"
Kukahan kirjoittais kostoksi sen Harry/aave!James/aave!Sirius/aave!Remus änseen.

Hahhaa, kyllä mäkin ton mielellään lukisin. Itekin joutuu varmaan jotain väsäämään, kun ei tosta epilogista muuten pääse yli. Ilman sitä en nyt olis ollu niin pettynyt, kun en etukäteen olettanutkaan, että DH mikään maata mullistava kokemus olisi.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Lhunmeril »

Andiee

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #19 : 21.07.2007 23:01:57 »
äää, minulle tuli kamalan surullinen olo kun Hedwig polo kuoli.
Kamalaa ajattella että kuolonsyöjät tappoivat jopa Harryn pöllön. :'/
Ja Vauhkomieli, uskomatonta, ennenkuin olin lukenut edes sataa sivut jo KAKSI hahmoa oli kuollut.

Lainaus

Lolled, päivän naurut :'DDDDDD
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Andiee »