Onhan noita. Pistän tähän nyt ne, jotka ensimmäisenä tulevat mieleen ja lisäilen muita sitten.
Kun ensimmäisen kerran kuulin Pottereista, olin toisella luokalla ja kaverini luki ykköskirjaa pulpettilukemisena. Katselin silmät pyöreinä, että "onpas paksu kirja, miten kukaan jaksaa lukea tuollaista?". Kaveri sanoi luettuaan, että kirja oli hyvä. Minunkin oli sitten pakko lukea se. Muistan, että minulla meni kahdeksanvuotiaana lukemiseen kuukausi, enkä kirjan loppuun saatuani ollut tajunnut puoliakaan. Silti luin toisen ja siitä se sitten lähti.
Kun ensimmäinen leffa tuli, olin kymmenen. Oli alkuilta ja istuimme olohuoneessa koko perhe. Yhtäkkiä minä vaan maintsin, että olisi niin hienoa päästä katsomaan se ensi-iltaan. Äiti kysyi, että koska se on. Vastasin, että tänään. Äiti otti puhelimen, kysyi isältä, haluaako hän tulla mukaan ja varasi kolme lippua illan näytökseen; minulle, itselleen ja pikkuveljelleni. Pikkuveljeni oli niin pieni, että äiti sulki hänen silmänsä, kun alussa tuli Taru Sormusten Herrasta I:n traileri, ja lopussa, kun näytettiin Voldemort.
Kun kuutoskirja ilmestyi englanniksi. Olin kielikurssilla Brightonissa silloin. Isäntäperhe tiesi minut ja ystäväni Potter-faneiksi, ja kysyi, halusimmeko mennä yöllä (vasten kielikurssin sääntöjä) jonottamaan. Yöllä sitten valvoimme parin muun isäntäperheemme kielikurssilaisen kanssa. He olivat saksalaisia poikia ja minulla ja toisella heistä oli jotain säpinää. Juuri, ennen kuin minun ja ystäväni piti lähteä bussipysäkille, tämä kyseinen saksalainen poika suuteli minua. Olin ihan hurmiossa, kun lähdimme. Niin hurmiossa, että unohdin rahat kotiin ja jouduimme palaamaan takaisin ja hakemaan kirjan vasta aamulla -.- hieman potutti, kun jonotus Englannissa jäi sellaisen takia väliin.
Kun kuutos- ja viitoskirjat ilmestyivät, näin julkaisupäivää edeltävinä öinä pienen spoilausunen kummastakin. Feeniksin kiltaa ennen näin unta, että Harry haetaan Dursleylta luudanvarsilla. Meinasin tukehtua, kun luin kirjaa ja totesin, että näin tapahtui. Puoliverisen prinssin julkaisua edeltävänä yönä Englannissa näin unta kohdasta, jossa Harry ja Draco ovat poikien vessassa ja he kaksintaistelivat. Jälleen oli shokki huomata, että näin todella kävi.
Olin ollut pitkään kauheassa flunssassa ja hyvin kyrpiintynyt makaamiseen ja television tuijottamiseen. Yksi päivä isä tuli töistä kotiin ja antoi minulle Liekehtivä pikari -dvd:n joka oli sinä päivänä ilmestynyt. Eipä kyrpinyt televisio enää sen jälkeen.