Kirjoittaja Aihe: Puoliverinen prinssi -elokuva || yleistä keskustelua, Suomen ensi-ilta 17.7.!  (Luettu 46866 kertaa)

Layra

• Hämykeiju
  • I'm not easily impressed. Wow, a blue car!
Vs: Puoliverinen prinssi -elokuva
« Vastaus #220 : 10.01.2010 12:32:55 »
Mä muistan kun mentiin hyvän ystävän kaa kattoo yönäytöksee tää leffa, ja oltii ihan fiiliksis koko päivä. Sitte ku tultii leffast, mä olin niiin vihanen siit leffast et huh huh. :--D Eli mun mielestä elokuva oli todella huono :D Heti kotiin tultua tein nettiin arvostelun leffasta, ja liitän sen nyt tähän :D

Juoni oli toteutettu huonosti. Kirjan pääidea oli se että Harry oppisi tuntemaan Voldemortin luonnetta, sen miten Voldemort ajattelee ja toimii, ja saisi tietoon asiat joilla voisi tuhota loput hirnyrkit. Tämä oli jätetty hyvin pienelle osalle jos ei kokonaan pois leffasta.
Muutama hyvä näyttelijäsuoritus toi toki plussaa, varsinkin Draco Malfoy ak. Tom Felton oli hyvä elokuvassa, mutta koska juoni oli niin lässähtänyt ja muutamat melko oleelliset asiat pois jätetty, ei elokuva yllä läheskään samalle tasolle muiden Potter-filmien kanssa. Jo edellinen elokuva (HP & FK) oli melko laihasti toteutettu ja tässä polvi vain pojasta pahenee.
ava by aiju ♥

13072011 ♥

I'd catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya
I'd jump in front of a train for ya
You know I'd do anything for ya.

Jailie

• Rottakarva
« Vastaus #221 : 19.01.2010 22:17:56 »
Ihan mielenkiinnosta: Siinä kohtauksessa, missä kolmikko menee Iskunkiertokujalle ja siinä on se seinälle angstaava mies, niin sanooko se siinä: "He knows, he knows.."
If I only could
Be running up that hill
With no problems

"Nyt sinä pojan pallero olet minun."
- Heathcliff

Resonanssi

• Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
« Vastaus #222 : 07.02.2010 17:45:50 »
mä en edes jaksa luetella kaikkia kohtauksia jotka oli jätettu pois mutta esim. Dumbledore ja Harry ilmiinty jästien nähden, ja ne ilmiinty myös Tylypahkassa

Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Canis

• Kyyninen kynäilijä
  • Hieman kypsemmän ikäinen ficcaaja...
« Vastaus #223 : 12.02.2010 18:33:09 »
Puoliverinen Prinssi oli minullekin elokuvana pettymys...

Olin kovasti etukäteen odottanut näitä Ron/Lavender -kohtauksia, mutta niiden toteutus oli kyllä karmaisevan... karmiva. En tiedä sitten miksi tuntui siltä, mutta minusta tämä kolmiodraamasysteemi oli elokuvassa jotenkin irtonainen juttu. Enkä minäkään pitänyt Lavenderin näyttelijästä. Tokihan Lav kuvataan kirjassakin kikattelevaksi teini-pissistytöksi, mutta elokuvassa se meni jotenkin yli. Siitä puuttui jotain hyvin olennaista, sanotaan nyt vaikka niin. Näytti minusta siltä kuin olisi ollut ihan untuvikko näyttelijä, jotenkin väkisin väännettyä.

Muutenkin elokuva oli kuin kollaasi irtonaisia kohtauksia, joista osa oli kuin tuulesta temmattuja. Lavender-tyyppiä lukuunottamatta näyttelijäsuoritukset olivat kohtalaisen hyviä, mutta jo tuossa juonen kuljettamisessa oli niin paljon mätää, että hohhoijaa. Ihmettelen syvästi, jos kukaan joka ei ole lukenut kirjaa, voi ymmärtää tuosta elokuvasta yhtään mitään. Jos sellaisia ihmisiä yleensä edes löytyy ;)
Jos mun tuttuni tulisi, hälle kättä käppäjäisin, vaikk' ois käärme kämmenpäässä, hälle suuta suikkajaisin, vaikk' ois suu suen veressä, vielä vierehen viruisin, vaikk' ois vierus verta täynnä.

Canisin cirjoitucset

Evelyn

« Vastaus #224 : 22.02.2010 04:38:17 »
Huh, Puoliverinen Prinssi -elokuva todellakin sai kylmät väreet juoksemaan pitkin selkää...

...ei tosin mitenkään hyvässä mielessä.

Kutos kirja on lempparini kirjoista, joten elokuvastakin oli melko korkeat odotukset tämän vuoksi enkä todellakaan voi sanoa, että elokuva olisi tehnyt minkäänlaistapositiivista vaikutusta. Kömpelö, olisi varmaan ensimmäinen sana, joka tulee mieleen. En ollut lukenut kirjaa vähään aikaan ennen kuin elokuvan katsoin ja täytyy kyllä sanoa, että vaati tarpeettoman suurta työtä seurata juonta, niin hajoilevaa menoa oli.

Hermione-Ron-Lavender draama todellakin peitti alleen kaiken. Olihan sillä tietenkin osuutensa kirjassa, mutta elokuva tuntui keskittyvän epäoleelliseen enemmäin kuin oleelliseen. Ja voi Lavender... Voiko enää saada elokuvahenkilöä teennäisemmäksi? Kyllä oli hiuksia nostattavaa katsella sitä hihittelyä ja junan ikkunaan söherrettyjä sydämiä, ei tullut minkäänlaista Potter-fiilistä !

Muutenkin elokuvan visuaalinen toteutus oli kauhean... kökkö? En oikein keksi parempaakaan sanaa kuvaamaan, mutta hirveän jäykkä ja tietokoneella tehdyt kohdat oli hirveän tönkköjä. Ensimmäisissä elokuvissa loitsut sun muut oli toteutettu ihan kivasti, mutta tässä ne oli kuin räkä seinällä. Tiiättehän, sylkäisty. Hämärästi epäaitoja ja kohta, jossa Katie Bell lenteli ilmassa koskettuaan koruun oli tosi outo. Äkkinäisiä liikkeitä, jotka näytti ihan hölmöiltä ja... niin, en oikein tiedä miten selittäisin älykkään kuuloisesti.

Kaikista näistä tönkkömonstereista huolimatta elokuvasta löytyi jotain hyvääkin. Ei mitään hirveän suurta, mutta sellasia pieniä kohtia, joista tuli hyvä mieli ja oikea tunnelma, joka oli pahasti kateissa suurimman osan ajasta.

Ensinnäkin kohta, missä Draco avaa kaapin oven ja huomaa, että lintu on tullut takaisi, kuolleena tosin. Hirveän pysäyttävä kohta, se ahdistunut fiilis, joka siitä huokui oli ihan loistava !

Toisena Helena Bonham Carter Bellatrixina. Ei voi muuta kuin nauttia kohtauksista, joissa tämä leidi esiintyy ! Se ilmeikkyys ja Bellatrixiin olennaisesti liittyvä hulluus, joka välittyy elokuvan hahmosta on niin aito ja todellinen, että ei voi muuta kuin hymyillä. Kyllä piristi mieltä kun katselin Bellatrixin onnellista ilmettä sen talloessa rikki laseja suuren salin pöydällä ja nauraessa sydämensä kyllyydestä juuri aiheutetulle tuholle ja Dumbledoren kuolemalle.

Toivoin, että toisella katselukerralla elokuva olisi edes vähän parempi, mutta heikolta näyttää. Täytyy kai vain hyväksyä tosiasia, ettei tämä elokuva ole se kirkkain tähti sarjassaan, pikemminkin se sammunut hylkiö.